Ik weet voldoende van *nix maar weinig (meer) van windows en microsoft accounts.
FlowerBoy gaat voor zichzelf beginnen, heeft een nieuwe laptop met Windos 11. Voordat ik deze mag gaan installeren wil ik snappen wat ik doe. Ik heb er vanalles over gelezen maar heb nog wel wat vragen.
Uitgangspunten:
1. er is nog geen Microsoft account
2. er gaat gebruik gemaakt worden van Microsoft 365 Business Standard
3. er is al wel email: flowerboy@bedrijf.nl
Gewenst:
1. email blijft waar deze nu is (dus geen mx records naar microsoft laten wijzen)
2. Microsoft 365 Business Standard werkt met flowerboy@bedrijf.nl
2a. flowerboy@bedrijf.nl via IMAP in Outlook
2b. flowerboy@bedrijf.nl werkt oa met teams -> dus niet met een ander account/email
Vragen:
algemeen:
- is bovenstaande te realiseren?
- is er iets wat duidelijk is om na te lezen (meeste documentatie is te algemeen of niet wat ik zoek)
microsoft account:
- kan ik die gewoon aanmaken met flowerboy@bedrijf.nl
- is er een betere optie, bijvoorbeeld via een (nieuw) flowerboy@outlook.com account?
Andere tips, suggesties?
FlowerBoy gaat voor zichzelf beginnen, heeft een nieuwe laptop met Windos 11. Voordat ik deze mag gaan installeren wil ik snappen wat ik doe. Ik heb er vanalles over gelezen maar heb nog wel wat vragen.
Uitgangspunten:
1. er is nog geen Microsoft account
2. er gaat gebruik gemaakt worden van Microsoft 365 Business Standard
3. er is al wel email: flowerboy@bedrijf.nl
Gewenst:
1. email blijft waar deze nu is (dus geen mx records naar microsoft laten wijzen)
2. Microsoft 365 Business Standard werkt met flowerboy@bedrijf.nl
2a. flowerboy@bedrijf.nl via IMAP in Outlook
2b. flowerboy@bedrijf.nl werkt oa met teams -> dus niet met een ander account/email
Vragen:
algemeen:
- is bovenstaande te realiseren?
- is er iets wat duidelijk is om na te lezen (meeste documentatie is te algemeen of niet wat ik zoek)
microsoft account:
- kan ik die gewoon aanmaken met flowerboy@bedrijf.nl
- is er een betere optie, bijvoorbeeld via een (nieuw) flowerboy@outlook.com account?
Andere tips, suggesties?