Robinho96 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:30:
Het moet eens gaan stoppen hier met allemaal dingen er bij te halen die NIETS te maken hebben met mijn oorspronkelijke vraag.

Zoals van mijn auto: ik heb natuurlijk niet het volledige bedrag geleend, maar zelf al een groot stuk gespaard daarvoor.
Het is tekenend dat je het als niet relevant ziet, terwijl het er wel degelijk relevant is. Jouw situatie is dermate ongewoon om op je 28e nog een dergelijk volmacht op jouw rekening is. Zoals anderen al terecht aangaven, roept jouw situatie gewoon vragen op.
Jouw perceptie dat het financieel allemaal wel snor zit, kan er een zijn waarbij je voor jezelf oogkleppen ophoud en dan niet wil inzien dat het juist niet goed is. Een van de dingen waarin andere reageerders hier zien dat het inderdaad niet goed zit, is die lening die je hebt afgesloten voor een gloednieuwe auto met een financiële basis waarbij dat op z'n zacht gezegd zeer onverstandig is. Je probeert dit nu tevens goed te praten door te zeggen: "Ja, maar ik heb niet het volledige bedrag geleend, en zelfs een stuk spaargeld voor neergelegd".
Het probleem is dat je op basis van het werkverleden wat je hebt aangegeven, en je niet afgemaakte studie (zit daar ook nog een studieschuld?), dat het een situatie is waarbij lenen voor een auto simpelweg dom is. Je weet toch dat een nieuwe auto, zodra die de dealer verlaat al met de helft minder waard is. Die auto van 30k, is prompt 15k waard. Lenen moet je alleen doen als je er meer uit weet te halen. Bijv. voor een studie of een huis.
Dat je dit financieel inzicht niet hebt, is een van de redenen waarom reageerders hier twijfelen of je wel die volmacht moet willen schrappen.
Ik krijg hier in de plaats gewoon verwijten naar mij geslingerd terwijl ik daar niet om gevraagd heb!
Je krijgt geen verwijten. Het is een stukje logica en advies.
Ik wist gewoon niet hoe ik sommige argumenten moest verwoorden bij hun zonder dat ze kwaad zouden worden op mij.
Maar de eerste vraag die je zelf moet stellen is: is het verstandig om die volmacht te laten scrappen? Waarom is die volmacht er uberhaubt?
Op basis van jouw reacties hier, ben ik geneigd te stellen dat het antwoord op de 1e vraag is: nee. Het antwoord op de tweede vraag is: omdat je geen voldoende financieel inzicht bezit met de uitgaven die je doet. Naar mijn idee gooi je geld over de balk.
Nu is de volmacht bij mijn moeder trouwens ook ingetrokken (ik ging het sowieso doen), maar nu heeft ze WEER mijn rekening gecheckt en gezien dat ik iets had gekocht dus heb ik het meteen daarna gedaan. Ik zal wel zien wat ze zegt als ze het merkt.
En hieruit blijkt ook dat je meer op emotie reageert doordat je impulsief die volmacht intrekt.
Wat mij betreft mag er nu echt een SLOTJE op.

Prima wat mij betreft, maar het komt dan wel erg over dat je alle goed bedoelde adviezen en zorgen (want dat zijn het ook), brutaal negeert en je kop in het zand steekt.
Suc6 ermee.