Tsja, het zou ook niet mijn keuze zijn maar als je de maandelijkse lasten kunt dragen en je lost gewoon af op die lening, dan mag dat toch gewoon? Nee, het is niet verstandig als je doel is om zo snel mogelijk voor een koophuis te sparen, maar ‘ongelofelijk dom’ vind ik dan weer een overkwalificatie.NMMNG schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:30:
[...]
Een lening afsluiten om een auto te kopen van 30k is toch gewoon ongelofelijk dom. Mag dat niet gezegd worden?
Het is ondoordacht wanneer je nog in de fase van kortlopende arbeidscontracten zit en lange periodes van werkloosheid hebt gekend, er dan voor kiest om een nieuwe auto van 30k met behulp van een lening te bekostigen.Kurkentrekker schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:36:
[...]
Tsja, het zou ook niet mijn keuze zijn maar als je de maandelijkse lasten kunt dragen en je lost gewoon af op die lening, dan mag dat toch gewoon? Nee, het is niet verstandig als je doel is om zo snel mogelijk voor een koophuis te sparen, maar ‘ongelofelijk dom’ vind ik dan weer een overkwalificatie.
Je kunt de maandelijkse lasten nu wel dragen, maar kun je dat nog steeds wanneer je contract over een paar weken/maanden afloopt?
Vervolgens open je een topic waarin je advies vraagt over hoe je je ouders er van kunt overtuigen dat je geen toezicht meer nodig hebt op je financiën, omdat je de laatste maanden in elk geval de intentie hebt om geld te sparen.
Want dat is wat ik tussen de regels door lees, niet een handleiding om de volmacht in te trekken.
Ik zou de ts aanraden om met zijn ouders in gesprek te gaan en samen een plan op te stellen om het einddoel te bereiken. Willen/kunnen je ouders je daar niet bij helpen, dan is er online volgens mij genoeg informatie te vinden over verstandige financiële keuzes en toekomstvisie.
Of je annuleert die volmacht gewoon en ziet wel wat er gebeurt. Eventueel spreek je af dat je ouders je een jaartje volledig vrij laten, om te zien hoe dat loopt. Dan loop je waarschijnlijk vanzelf een keer tegen de lamp en leer je er waarschijnlijk ook wel van.
Beide opties getuigen, naar mijn idee van volwassen gedrag, waar je uiteindelijk beter van wordt.
Het moet eens gaan stoppen hier met allemaal dingen er bij te halen die NIETS te maken hebben met mijn oorspronkelijke vraag.
Zoals van mijn auto: ik heb natuurlijk niet het volledige bedrag geleend, maar zelf al een groot stuk gespaard daarvoor.
Ik krijg hier in de plaats gewoon verwijten naar mij geslingerd terwijl ik daar niet om gevraagd heb!
Ik wist gewoon niet hoe ik sommige argumenten moest verwoorden bij hun zonder dat ze kwaad zouden worden op mij.
Nu is de volmacht bij mijn moeder trouwens ook ingetrokken (ik ging het sowieso doen), maar nu heeft ze WEER mijn rekening gecheckt en gezien dat ik iets had gekocht dus heb ik het meteen daarna gedaan. Ik zal wel zien wat ze zegt als ze het merkt.
Wat mij betreft mag er nu echt een SLOTJE op.
Ik krijg hier in de plaats gewoon verwijten naar mij geslingerd terwijl ik daar niet om gevraagd heb!
Ik wist gewoon niet hoe ik sommige argumenten moest verwoorden bij hun zonder dat ze kwaad zouden worden op mij.
Nu is de volmacht bij mijn moeder trouwens ook ingetrokken (ik ging het sowieso doen), maar nu heeft ze WEER mijn rekening gecheckt en gezien dat ik iets had gekocht dus heb ik het meteen daarna gedaan. Ik zal wel zien wat ze zegt als ze het merkt.
[ Voor 44% gewijzigd door Robinho96 op 22-09-2024 10:38 ]
Het is tekenend dat je het als niet relevant ziet, terwijl het er wel degelijk relevant is. Jouw situatie is dermate ongewoon om op je 28e nog een dergelijk volmacht op jouw rekening is. Zoals anderen al terecht aangaven, roept jouw situatie gewoon vragen op.Robinho96 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:30:
Het moet eens gaan stoppen hier met allemaal dingen er bij te halen die NIETS te maken hebben met mijn oorspronkelijke vraag.Zoals van mijn auto: ik heb natuurlijk niet het volledige bedrag geleend, maar zelf al een groot stuk gespaard daarvoor.
Jouw perceptie dat het financieel allemaal wel snor zit, kan er een zijn waarbij je voor jezelf oogkleppen ophoud en dan niet wil inzien dat het juist niet goed is. Een van de dingen waarin andere reageerders hier zien dat het inderdaad niet goed zit, is die lening die je hebt afgesloten voor een gloednieuwe auto met een financiële basis waarbij dat op z'n zacht gezegd zeer onverstandig is. Je probeert dit nu tevens goed te praten door te zeggen: "Ja, maar ik heb niet het volledige bedrag geleend, en zelfs een stuk spaargeld voor neergelegd".
Het probleem is dat je op basis van het werkverleden wat je hebt aangegeven, en je niet afgemaakte studie (zit daar ook nog een studieschuld?), dat het een situatie is waarbij lenen voor een auto simpelweg dom is. Je weet toch dat een nieuwe auto, zodra die de dealer verlaat al met de helft minder waard is. Die auto van 30k, is prompt 15k waard. Lenen moet je alleen doen als je er meer uit weet te halen. Bijv. voor een studie of een huis.
Dat je dit financieel inzicht niet hebt, is een van de redenen waarom reageerders hier twijfelen of je wel die volmacht moet willen schrappen.
Je krijgt geen verwijten. Het is een stukje logica en advies.Ik krijg hier in de plaats gewoon verwijten naar mij geslingerd terwijl ik daar niet om gevraagd heb!
Maar de eerste vraag die je zelf moet stellen is: is het verstandig om die volmacht te laten scrappen? Waarom is die volmacht er uberhaubt?Ik wist gewoon niet hoe ik sommige argumenten moest verwoorden bij hun zonder dat ze kwaad zouden worden op mij.
Op basis van jouw reacties hier, ben ik geneigd te stellen dat het antwoord op de 1e vraag is: nee. Het antwoord op de tweede vraag is: omdat je geen voldoende financieel inzicht bezit met de uitgaven die je doet. Naar mijn idee gooi je geld over de balk.
En hieruit blijkt ook dat je meer op emotie reageert doordat je impulsief die volmacht intrekt.Nu is de volmacht bij mijn moeder trouwens ook ingetrokken (ik ging het sowieso doen), maar nu heeft ze WEER mijn rekening gecheckt en gezien dat ik iets had gekocht dus heb ik het meteen daarna gedaan. Ik zal wel zien wat ze zegt als ze het merkt.
Prima wat mij betreft, maar het komt dan wel erg over dat je alle goed bedoelde adviezen en zorgen (want dat zijn het ook), brutaal negeert en je kop in het zand steekt.Wat mij betreft mag er nu echt een SLOTJE op.
Suc6 ermee.
Dat zou het zijn als TS geen advies gevraagd had. Nu hij dat wel doet, zou het onnadenkend van *ons* zijn als we niet alle factoren bij dat advies betrekken.bonzz.netninja schreef op zondag 22 september 2024 @ 07:45:
[...]
Ja? Ik snap daar echt geen reet van. Het past die ouders, of wie dan ook, helemaal niet om een mening te gaan hebben over iemands uitgave.
Dit is gewoon een grove inbreuk op de privacy van de TS. Het gaat helemaal niemand wat aan hoe hij zijn centen uitgeeft.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Volgens mij twijfelen weinig mensen daaraan, op je 28e moet je dat gewoon schrappen. Baas over eigen leven en bankrekening.Sir_Lion schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:15:
Dat je dit financieel inzicht niet hebt, is een van de redenen waarom reageerders hier twijfelen of je wel die volmacht moet willen schrappen.
Wat je daarna doet is eigen verantwoordelijkheid.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Om even in perspectief te plaatsen waarom die aankoop van een auto wel relevant is als het gaat over financiën en woonsituatie:
Mijn eerste auto was 1200 euro. Daar heb ik 3.5 jaar in gereden.
Mijn tweede auto was 2500 euro. Ook daar heb ik 3.5 jaar in gereden.
Na 7 jaar werken had ik 25k spaargeld welke ik gebruikt heb om een huis te kopen, initiële kosten dekken en een stukje aflossing
Die 30k voor je aankoop van je eerste huis heb jij straks niet, die heb je al uitgegeven.
Je hebt niet een vriendin nodig om een huis te kopen, je hebt geld nodig. 30k uitgeven (waarvan een deel geleend) is gewoon een hele domme financiële keuze als je eigenlijk moet sparen om uit huis te gaan. Van dat geld had je ook 2 jaar kunnen huren!
Daarmee komen veel tweakers tot de (overhaaste?) conclusie dat financieel advies van je ouders misschien helemaal niet zo gek is.
Mijn eerste auto was 1200 euro. Daar heb ik 3.5 jaar in gereden.
Mijn tweede auto was 2500 euro. Ook daar heb ik 3.5 jaar in gereden.
Na 7 jaar werken had ik 25k spaargeld welke ik gebruikt heb om een huis te kopen, initiële kosten dekken en een stukje aflossing
Die 30k voor je aankoop van je eerste huis heb jij straks niet, die heb je al uitgegeven.
Je hebt niet een vriendin nodig om een huis te kopen, je hebt geld nodig. 30k uitgeven (waarvan een deel geleend) is gewoon een hele domme financiële keuze als je eigenlijk moet sparen om uit huis te gaan. Van dat geld had je ook 2 jaar kunnen huren!
Daarmee komen veel tweakers tot de (overhaaste?) conclusie dat financieel advies van je ouders misschien helemaal niet zo gek is.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ardana schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:17:
[...]
Dat zou het zijn als TS geen advies gevraagd had. Nu hij dat wel doet, zou het onnadenkend van *ons* zijn als we niet alle factoren bij dat advies betrekken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 22-09-2024 11:29 ]
Mja, ik was 17 toen ik op mezelf ging wonen, zonder vangnet. Omdat ik de overheid heb moeten procederen om het juiste inkomen te krijgen, heb ik bijna een jaar op ~ 2/3e van de bijstandsnorm geleefd.
Had ik ook nog fouten gemaakt, was ik m'n huis kwijt geraakt en had ik moeten gaan zwerven.
Je kan leren door fouten te maken, of je kan leren door vooraf na te denken. Het een is niet beter dan het ander.
Maar TS doet beiden niet.
Had ik ook nog fouten gemaakt, was ik m'n huis kwijt geraakt en had ik moeten gaan zwerven.
Je kan leren door fouten te maken, of je kan leren door vooraf na te denken. Het een is niet beter dan het ander.
Maar TS doet beiden niet.
Klopt, maar hij woont al jaren thuis dus hij kan dit in theorie gewoon betalen.dragonhaertt schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:26:
30k uitgeven (waarvan een deel geleend) is gewoon een hele domme financiële keuze als je eigenlijk moet sparen om uit huis te gaan. Van dat geld had je ook 2 jaar kunnen huren!
Of het verstandig is kunnen we over discussiëren, dat zijn moeder hem financieel zo in de gaten houdt vind ik echt niet normaal. Tenzij er heel zwaarwegende redenen zijn om dat te doen moet dat gewoon stoppen.
Denk dat beiden moet gebeuren:- toezicht ouders moet stoppen én TS moet verstandiger met geld om gaan. € 1.000 per maand sparen om mee te beginnen.
We horen slechts één kant van het verhaal. De ouders horen we hier niet. Het is daarom naar mijn mening niet mogelijk om eerlijk advies te geven in dit topic. Men kan alsnog wel aannames doen en het onderwerp onderling bediscussiëren.hoevenpe schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:31:
[...]
Klopt, maar hij woont al jaren thuis dus hij kan dit in theorie gewoon betalen.
Of het verstandig is kunnen we over discussiëren, dat zijn moeder hem financieel zo in de gaten houdt vind ik echt niet normaal. Tenzij er heel zwaarwegende redenen zijn om dat te doen moet dat gewoon stoppen.
@Robinho96 Ik lees ondertussen twee keer dat je het topic liever gesloten wil hebben. Dat is wat een dilemma, maar je kunt altijd zelf besluiten om verder niet meer mee te lezen of te reageren.
@Playa del C. Heel cynisch gezien is dat wel de ultieme kop-in-het-zand-actie.
De ts heeft een week contract en geen zicht op zelfs een half jaar contract, hij kan volgende week weer zonder werk zitten, hoe gaat hij dan die lening afbetalen?Mrlten schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:34:
[...]
Dat weet ik niet, er zijn genoeg mensen die een auto op afbetaling hebben, of iets als private lease nemen. Als je het maandbedrag kan betalen en de voorwaarden van de lening zijn oké, waarom niet?
Het eerlijke advies is dat hij gewoon die volmachten eraf moet halen, ik zie geen zwaarwegende reden waarom een 28 jarige onder curatele van zijn ouders zou moeten staan.Playa del C. schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:41:
Het is daarom naar mijn mening niet mogelijk om eerlijk advies te geven in dit topic.
Anders wordt het als de rechter zo'n maatregel oplegt, maar daar is voor zover bekend geen sprake van.
Hij kan ook de volmacht intrekken en waar gewenst op zijn verzoek samen met ouders af en toe kijken wat er beter kan e.d.
Hij is 28 en gezond. Je leert van fouten. Niet van ouders die die fouten continue weerhouden of iets van vinden. Je moet zelf tegen de lamp gaan wonen
Ik neem aan dat je al minimaal 10 jaar ingeschreven staat voor sociale huur?
Dus daar maak je inmiddels ook aardige kansen.
Ik ging op 17 uit huis, ben nu 28 en heb 2 kindjes rondlopen.
Moet er niet aan denken dat mijn vader of moeder inzicht heeft in mijn rekening.
Als jij mentaal gezond bent zonder beperkingen in denkvermogen is het bijzonder om nog een vol macht te hebben.
Zoek zsm een huurwoning en ga een eigen leven opbouwen en je eigen shit regelen. En doe dat 25x fout en leer daar van. Dan kom je er uiteindelijk wel.
Hij is 28 en gezond. Je leert van fouten. Niet van ouders die die fouten continue weerhouden of iets van vinden. Je moet zelf tegen de lamp gaan wonen
Ik ging op 17 uit huis, ben nu 28 en heb 2 kindjes rondlopen.
Moet er niet aan denken dat mijn vader of moeder inzicht heeft in mijn rekening.
Als jij mentaal gezond bent zonder beperkingen in denkvermogen is het bijzonder om nog een vol macht te hebben.
Zoek zsm een huurwoning en ga een eigen leven opbouwen en je eigen shit regelen. En doe dat 25x fout en leer daar van. Dan kom je er uiteindelijk wel.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Blijkbaar is de geld verstrekker akkoord gegaan met het leen bedrag en met het contract etc.Oilman schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:45:
[...]
De ts heeft een week contract en geen zicht op zelfs een half jaar contract, hij kan volgende week weer zonder werk zitten, hoe gaat hij dan die lening afbetalen?
Je moet contracten en loonstroken etc aanleveren.
De geldverstrekker heeft het risico blijkbaar laag in geschat. Anders lenen ze niet.
Maar dan nog, zijn ouders houden dat niet tegen. En die auto zien ze toch wel. Dus die volmacht maakt daar het verschil niet voor.
En als het wel een fout is. Prima, kan hij van leren.
Dat hoor je te doen, leren met geld omgaan. Door dat zelf te doen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ben ik op zich ook met je eens. Maar wij kennen de kant van de ouders niet. Je ziet ook in dit topic felle kritiek op genoemde financiële keuzes.hoevenpe schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:46:
[...]
Het eerlijke advies is dat hij gewoon die volmachten eraf moet halen, ik zie geen zwaarwegende reden waarom een 28 jarige onder curatele van zijn ouders zou moeten staan.
Anders wordt het als de rechter zo'n maatregel oplegt, maar daar is voor zover bekend geen sprake van.
Wat nog niet genoemd is (volgens mij): ondanks de controle door ouders, is er wel een dure auto aangeschaft. Zonder oordeel over die aankoop, staat iedereen vrij om te doen. Maar het toezicht door ouders is dan niet bepaald streng of een belemmering.
TS moet een pak op de bips krijgen en z'n eigen leven beginnen ipv veilig bij pappie en mammie blijven wonen, excuses bedenken waarom z'n leven niet echt van de grond komt. Vooral het excuus dat ie eerst een relatie wil voordat ie gaat samenwonen. Geen vrouw wil een dude die zo afhankelijk is van z'n ouders. En dat op z'n 28e. Wordt wakker vriend.
Er is in ieder geval nog één plek in (digitaal) Nederland waar sociale controle plaatsvindt :-)
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
Denk even aan proportionaliteit. Dus de minst verstrekkende maatregel. Iedereen lijkt het hier wel eens dat ouders af en toe meekijken (waarom geen budgetcoach ofzo, iemand die er echt verstand van heeft, is in veel gemeenten gratis). Maar waarom dan een volmacht op de rekening? Met die maatregel kunnen ze niet alleen meekijken, maar hem ook leegpinnen. Dat lijkt me in beginsel nergens voor nodig.
In tweakers termen: je geeft een gebruiker toch ook geen admin rechten als hij read only nodig heeft voor z’n taak?
In tweakers termen: je geeft een gebruiker toch ook geen admin rechten als hij read only nodig heeft voor z’n taak?
Verwijderd
Ondertussen vraagt een moeder zich op het Viva-forum af hoe ze haar zoon zelfstandig kan maken en hoopt dat ze eindelijk van haar rust kan genieten na 28 jaar.
Is dan ook geen voedselbon maar een fiscaal voordeel (deel van je loon waarop er minder belasting afgehouden wordt zoals er ook nog ecocheques, consumptiecheques, dienstencheques, salarisauto's,..... fiscaal voordeel opleveren.99ruud99 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:46:
Voedselbonnen hebben we niet meer sinds 1945 inderdaad.
Wel de eerste keer dat ik hoor dat er in België een woonprobleem zou zijn.
En wie zelf niet wil opdraaien voor de kosten van zelfstandig zijn moet er dan de nadelen ook maar bijnemen.
Zou als ouder idd geen zich willen hebben op het bestedingspatroon van een kind maar anderzijds me toch vragen beginnen te stellen wanneer mijn kinderen op die leeftijd nog altijd thuis wonen.
En zoals eerder geschreven zijn de oplossingen voor de hand liggend en redelijk eenvoudig te bekomen.
En wanneer de ouders zich daar niet in kunnen vinden zijn er twee opties:
1. Je legt je erbij neer.
2. Je verhuist.
TS gaf al aan Belg te zijn en in België is het dan idd zo eenvoudig.SinergyX schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:47:
Was dat zo simpel, dan hadden we geen woningnood
Er is hier geen woningnood.
En wie zichzelf oud en wijs genoeg vindt om zelf te bepalen wat hij met zijn salaris kan doen is ook oud en wijs genoeg om zelfstandig te gaan wonen.
En in België is er ook geen probleem - toch voor wie wil - om aan een vast contract te geraken.
Zelfs niet in de IT sector en zonder geschikt diploma. Desnoods begin je er met een vast contract op de helpdesk en leer je al doende bij.
Een pluspunt in België is wel dat je Frans verstaat en begrijpbaar kan spreken. Heb je in no time een vast contract (met eveneens een salarisauto ter beschikking
[ Voor 59% gewijzigd door IvoB2 op 22-09-2024 13:06 ]
En gelijktijdig van twee walletjes willen eten is weer een ander ding.Sissors schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 17:39:
[...]
De volmacht intrekken is één ding. Geen ruzie krijgen met degene die je onderdak geven is ook wel handig.
Wanneer je volledig zelfstandig beslissingen wil nemen dan moet je ook leren de verantwoordelijkheid dragen van die zelfstandigheid en de eventuele voor- en nadelen die daarmee gepaard gaan.
Wil je dat niet dan zal je moeten leren omgaan met de beslissingen die anderen voor je maken omdat ze je onderdak verschaffen.
Maar over zo'n zaken "raad" gaan vragen op eender welk openbaar forum is ook geen verplichting.Prisma16 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:06:
[...]
Je hoeft je niet te verantwoorden naar je ouders over wat je met geld doet. En ook niet hier op Tweakers!
Lijkt me eerder een verkeerde inschatting van jezelf.Ardana schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:01:
Unpopular opinion:
aan de "duimpjes" te zien eerder de meest onderschreven opinie in dit topic.
TS heeft zelf al de keuze gemaakt om die privacy deels op te geven.bonzz.netninja schreef op zondag 22 september 2024 @ 07:45:
[...]
Dit is gewoon een grove inbreuk op de privacy van de TS. Het gaat helemaal niemand wat aan hoe hij zijn centen uitgeeft.
Hij kan zelf die volmachten eenzijdig opzeggen (of moet toegeven onder bewind te staan en dan is het verhaal plots heel anders en zijn initiële vraag onterecht) en zelf de keuze maken op zelfstandig te gaan wonen, zelfstandig zijn eigen voedsel te bereiden, kortom: zijn eigen privacy totaal beheren en daar de voor- en nadelen van ervaren.
Geeft hij die privacy deels op zijn daar weer andere voor- en nadelen aan verbonden.
Aan hem de keuze wat het belangrijkste is.
Zeker! Gesprek aangaan met je ouders is wel meest logische.IvoB2 schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:15:
[...]
Lijkt me eerder een verkeerde inschatting van jezelf.![]()
aan de "duimpjes" te zien eerder de meest onderschreven opinie in dit topic.
En volwassen worden doe je vele malen sneller als je heel snel uit huis gaat.
Stoppen met excuses zoeken over een vriendin, of dat huizen duur zijn, of dat de stand van de maan niet goed staat...
Man up. als je het wilt, dan kun je dat regelen. Kwestie van prioritetien. Zolang je een nieuwe auto van rond de 30k belangrijker vind dan zelf een woning zoeken dan heb je je eigen prioriteiten niet op orde.
Zoals het op velen over lijkt te komen. Lekker bij papa en mama wonen en klagen over van alles en nog wat zonder priotiteiten en een plan om te bereiken wat je wilt.
Maar uiteindelijk maak jij @Robinho96 de keuze. Succes met de keuze die je maakt!
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Nee dat werkt daar niet anders.Il 2 schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:21:
Volmachten worden van de rekening gewist zodra een kind 18 wordt. Los van of je thuis woont of ergens anders. Dat gebeurt in ieder geval in Nederland, geen idee hoe het in Belgie geregeld is. Maar aangezien je al 28 bent gaat het daar anders?
Wanneer de minderjarige houder van de rekening meerderjarig is geworden, worden automatisch de rollen van de wettelijke vertegenwoordiger(s) op de rekening geschrapt. Als de ondertussen meerderjarige houder nog steeds wil dat zijn/haar ouders toegang hebben tot de rekening, moet hij/zij een volmacht geven.
Die volmachten heeft hij dus zelf gegeven!
Je kan ook onder toezicht staan maar dat is iets totaal anders en dan moet je die vraag hier niet stellen maar aan de toezichthouder op de bewindvoering.
Heel eenvoudig, op basis van de info die TS wil verstrekken gewoon contact opnemen met de bank en de zelf gegeven volmacht terug laten intrekken.TheGhostInc schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:25:
[...]
Mag je mij uitleggen hoe die vraag technisch opgelost kan worden.
Technisch niets moeilijk aan.
Je zou met de aflossing waarschijnlijk al minstens 30 maanden zelfstandig mee kunnen wonen en dan 100% van je privacy genieten.NMMNG schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:30:
[...]
Een lening afsluiten om een auto te kopen van 30k is toch gewoon ongelofelijk dom. Mag dat niet gezegd worden?
Hangt in Vlaanderen af van het feit of hij de middelentoets doorstaat.Dennis1812 schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:47:
Maar ik zou - afgaande op al het voorgaande - er toch op durven gokken dat hij zich niet ingeschreven heeft bij een woningmaatschappij om op de wachtlijst te staan.
TLDR het zou je goed doen op jezelf te gaan wonen. En dan niet mama vragen de was te komen doen of te komen schoonmaken.
Verwijderd
@Ardana Waarom is het topic nog steeds open? TS heeft toch meerdere malen aangegeven dat het topic wel dicht kan?Robinho96 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:30:
...
Welkom in de volwassen wereld die gewoon doorgaat ook al wil je dat zelf niet. Als je even geen zin meer hebt om de auto af te betalen dan kan je daar ook niet eenzijdig meer stoppen.Robinho96 schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:30:
…
Communicatie tussen de beide of meerdere partijen is het belangrijkste (ook om uit de shit te kruipen).
Een beetje Kees Momma met zijn moeder Henriëtte destijds, en dan bedoel ik niet de situatie van Kees zelf. Maar wel de relatie dynamiek tussen moeder en zoon. Wel die zelfstandigheid proberen op te zoeken, maar niet de warme bescherming willen opgeven.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:33:
Ondertussen vraagt een moeder zich op het Viva-forum af hoe ze haar zoon zelfstandig kan maken en hoopt dat ze eindelijk van haar rust kan genieten na 28 jaar.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Nou nou. Ook wel makkelijk zo achter het toetsenbordje he.Qwerty-273 schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:04:
[...]
Welkom in de volwassen wereld die gewoon doorgaat ook al wil je dat zelf niet. Als je even geen zin meer hebt om de auto af te betalen dan kan je daar ook niet eenzijdig meer stoppen.
Communicatie tussen de beide of meerdere partijen is het belangrijkste (ook om uit de shit te kruipen).
[...]
Een beetje Kees Momma met zijn moeder Henriëtte destijds, en dan bedoel ik niet de situatie van Kees zelf. Maar wel de relatie dynamiek tussen moeder en zoon. Wel die zelfstandigheid proberen op te zoeken, maar niet de warme bescherming willen opgeven.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ja ik snap veel reacties ook niet.hmr schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:42:
[...]
Nou nou. Ook wel makkelijk zo achter het toetsenbordje he.
Kopen wordt inderdaad moeilijk, huizen zijn gewoon duur tegenwoordig.
Als je wilt huren moet je vaak ook lang ingeschreven staan.
Ben benieuwd of TS na het gesprek van gisteravondnog thuis woont of dat mama hem omhelst heeft en gefeliciteerd heeft met zijn volwassenheid.
Daar dacht ik ook gelijk aan moet ik zeggenPresident schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 16:48:
Leuk dat er zoveel tweakers direct vertellen dat TS de volmacht moet laten verwijderen, terwijl we weinig weten over de situatie van TS. Misschien heeft TS wel een beperking of een psychische aandoening, waardoor het juist wel handig is als ouders een volmacht hebben zodat hij niet al zijn geld uitgeeft als hij in een manie zit...
maar goed hij zegt dat het niet zo is
Heb nu de meeste dingen terug gelezen en begin te twijfelen
[ Voor 4% gewijzigd door bie100 op 22-09-2024 16:06 ]
Oh, dus zodra je een boekje open doet op Tweakers, mag dat oneindig bekritiseert worden? Wat een rare reactie.Qwerty-273 schreef op zondag 22 september 2024 @ 14:04:
[...]
Welkom in de volwassen wereld die gewoon doorgaat ook al wil je dat zelf niet. Als je even geen zin meer hebt om de auto af te betalen dan kan je daar ook niet eenzijdig meer stoppen.
1) dit is off-topic en hoort hier niet.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:51:
[...]
@Ardana Waarom is het topic nog steeds open? TS heeft toch meerdere malen aangegeven dat het topic wel dicht kan?
2) ik heb als deelnemer gepost in dit topic en dan is de afspraak dat je er ook niet in gaat modereren
3) een slotje wordt niet gezet omdat iemand (ook TS niet) daar om vraagt, maar wegens andere redenen.
In principe wel. Topics op GoT worden doorgaans niet zomaar gesloten op verzoek van TS, als er verder geen regels overtreden worden.wibblemoo schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:17:
[...]
Oh, dus zodra je een boekje open doet op Tweakers, mag dat oneindig bekritiseert worden? Wat een rare reactie.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Verwijderd
Ik vind dit heel vreemd. Overigens zijn er wel vaker topics op slot gegaan omdat mensen op de man spelen en simpelweg te ver gaan. Dit lijkt me zo’n geval, en TS lijkt dat ook te denken gezien zijn reactie. Wie zijn wij op Tweakers om zo met een gestrekt been op de man te reageren? Laten we respectvol blijven in onze discussies!Ardana schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:18:
[...]
1) dit is off-topic en hoort hier niet.
2) ik heb als deelnemer gepost in dit topic en dan is de afspraak dat je er ook niet in gaat modereren
3) een slotje wordt niet gezet omdat iemand (ook TS niet) daar om vraagt, maar wegens andere redenen.
@Verwijderd Hoort allemaal bij het 'vriendelijkere tweakers', waar de TS geen inspraak meer heeft over hen eigen topics omdat Tweakers nog niet klaar is met TS vriendelijk te bedienen met kritiek.
Maar dit hoort hier niet, maar in een feedbacktopic, stoute Hippo
Maar dit hoort hier niet, maar in een feedbacktopic, stoute Hippo
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10:16
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Maar onderhand is het ook wel goed geweest, vooral als de toon steeds feller wordt. Ik doe hem op slot.
Dit topic is gesloten.