Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:45
Broodro0ster schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:18:
Ik heb hier zowel de Airpods 4 met ANC als de Airpods 2 Pro liggen. Ik wist niet goed welke te kiezen na het bekijken van vele reviews, dus heb ze beide besteld om te kijken welke mijn nu beter liggen.

De geluidskwaliteit van de Airpods 2 Pro is iets beter. Ook het volume aanpassen via de oortjes is fijn.
Het comfort van de Airpods 4 daarintegen is vele malen hoger dan die van de Airpods 2 Pro. En ANC doet het eigenlijk verbazend goed vind ik. Als mijn vriendin TV kijkt en ik kijk ondertussen iets op de iPad, dan heb ik daar geen last van. Ook bij de test met de haardroger vind ik dat Airpods 2 Pro maar minimaal meer demping geven.

Ik ben er ondertussen nog steeds niet uit welke ik ga houden. Lastige keuze. Vooral omdat het prijs verschil maar 30euro is.
Je moet goed naar je gebruik kijken. Luister je veel onderweg met ANC dan 100% de Airpods Pro 2, want de Airpods 4 zijn met ANC alleen goed voor binnenshuis. Buitenshuis laat die echt teveel lawaai door en werkt ANC niet best. Overigens raad ik wel aan om nooit met ANC in het verkeer te stappen, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Niellie41 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Ik wilde niet meer zo lang wachten en heb afgelopen weekend de AirPods 4 (met ANC) besteld. Vooral vanwege de betere microfoon en draagcomfort voor langere tijd. Ik had nog EarPods liggen en die zaten goed. Dus ik verwachtte dat de 4's ook prima zullen zitten.

Heb ze nu iets meer dan twee dagen in gebruik en ben er erg van onder de indruk! Ze zitten erg lekker en klinken goed. Ik ben vooral onder de indruk van de Transparency Mode. Het klinkt heel erg natuurlijk. De muziek klinkt normaal maar je hoort toch de omgeving goed. Als niemand tegen je praat vergeet je na een tijdje dat het aanstaat.

De ANC is prima. Uiteraard niet zo goed als in-ear of over-ear koptelefoons, maar gewoon goed genoeg. Ik heb er zondag mee naar de supermarkt gefietst en kon de podcast toch goed horen. De ANC blokkeerde toch flink wat windruis.

Mijn collegas zeiden dat de kwaliteit van mijn microfoon goed is bij een video call. Ik ben helemaal tevreden. d:)b
De mic bij de Airpods 3 was ook al heel goed hoor. Het is een beetje overdreven wat alle influencers nu aan het doen zijn. Met de allereerste Airpods was ik al supergoed verstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:00
Vandaag m’n AirPods 4 ontvangen.
Ze zitten zéér comfortabel.
Voor mij m’n beste oordopjes ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ronvgs schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:12:
Vandaag m’n AirPods 4 ontvangen.
Ze zitten zéér comfortabel.
Voor mij m’n beste oordopjes ooit.
Zitten inderdaad erg goed, maar dat deden de Airpods 3 ook bij mij. Alleen bij sommigen niet en ik denk dat ze dit nu aardig getackeld hebben. Ik heb nog geen klachten gehoord zoals bij de Airpods 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:20

Niellie41

[object Object]

Redondo1982 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:20:
[...]

De mic bij de Airpods 3 was ook al heel goed hoor. Het is een beetje overdreven wat alle influencers nu aan het doen zijn. Met de allereerste Airpods was ik al supergoed verstaanbaar.
Dat weet ik niet, want de de 4 zijn mijn eerste AirPods. Het is inderdaad niet dat de Pro 2's onverstaanbaar waren of zo, maar ik vond de kwaliteit van de 4's wel (veel) beter klinken in de video reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Niellie41 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:47:
[...]

Dat weet ik niet, want de de 4 zijn mijn eerste AirPods. Het is inderdaad niet dat de Pro 2's onverstaanbaar waren of zo, maar ik vond de kwaliteit van de 4's wel (veel) beter klinken in de video reviews.
Ik heb alle versies (1 t/m 4) gehad muv de Pro's, dus ik kan je wel een behoorlijk oordeel geven. Zeker omdat ik ze dag en nacht gebruik voor zakelijk en privé doorelkaar. Ik heb van sommige versie meerdere setjes gehad, omdat de batterij dan gewoon erg hard achteruit ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:14
nu een week de airpods 4 ANC binnen;

- pasvorm minder goed dan airpods gen2; met name bij hardlopen gebruik ik liever de gen2 ook omdat muziek bedienen makkelijker met het tiikken gaat dan de 'fysieke' knopjes.
-anc werkt behoorlijk goed, ook fijn dat hij herkent wanneer je praat en het dan uitzet
- ruisfilter in de microfoon heel goed; bellen op de fiets met wind (ANC uit ja op de fiets) werkt perfect
-findmycase ook prettig
-laden via magsafe werkt goed; zowel via iphone lader als applewatch lader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Len020 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:18:
nu een week de airpods 4 ANC binnen;

- pasvorm minder goed dan airpods gen2; met name bij hardlopen gebruik ik liever de gen2 ook omdat muziek bedienen makkelijker met het tiikken gaat dan de 'fysieke' knopjes.
-anc werkt behoorlijk goed, ook fijn dat hij herkent wanneer je praat en het dan uitzet
- ruisfilter in de microfoon heel goed; bellen op de fiets met wind (ANC uit ja op de fiets) werkt perfect
-findmycase ook prettig
-laden via magsafe werkt goed; zowel via iphone lader als applewatch lader
Ja, jij hebt de Airpods 3 overgeslagen. Daar zaten al wat verbeteringen in dus inderdaad zeer mooie stap voor jou. Er waren inderdaad wat klachten over het blijven zitten van de Airpods van de gen2 naar gen3. De gen4 is me even nieuw, maar jij hebt ze goed getest. Het went wel hoor, ik had bij gen3 last van één oor. Mijn hele oorschelp ging pijn doen haha. Na paar dagen was ik het gewend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Len020
Redondo1982 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Ja, jij hebt de Airpods 3 overgeslagen. Daar zaten al wat verbeteringen in dus inderdaad zeer mooie stap voor jou. Er waren inderdaad wat klachten over het blijven zitten van de Airpods van de gen2 naar gen3. De gen4 is me even nieuw, maar jij hebt ze goed getest. Het went wel hoor, ik had bij gen3 last van één oor. Mijn hele oorschelp ging pijn doen haha. Na paar dagen was ik het gewend.
Ikheb de gen 3 wel geprobeerd maar zat echt vreselijk, de 4 zit weer iets beter maar de 2 vind ik toch nog het lekkerste zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:05
Help!!!! schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:03:
[...]

Thx. Alleen, wat is 'AW' ? :$ :)

[...]

Thx. Dat zou idd ook nog een optie kunnen zijn alhoewel ik me afvraag of dat ook goed werkt in de winderige omgeving waar ik vaak loop. :?

Daarnaast heb ik Siri niet aan staan want het idee dat mijn telefoon de hele tijd meeluistert voelt niet goed. Maar misschien is dat achterhaalt en kan je dat allemaal instellen. Zou ik weer eens in moeten duiken.
De 3 kon dat bij mij ook niet goed, maar de 4 verbazingwekkend wel.
Afkloppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:41
Sinds 2 jaar ben ik de gelukkige gebruiker geweest van Airpods3. Deze zitten heerlijk in het oor. Alleen omdat de accu's slecht geworden zijn, wil ik ze gaan vervangen. In een grijs verleden heb ik ooit earbuds (inear) gehad van Chinese makelij, welke niet lekker in mijn oor zaten. Ook hoorde ik mezelf praten, als ik zei. (met een soort resonantie) Heel vervelend.
Kunnen jullie aangeven of de Airpod Pro2 beter zit, en of ik evt. toch voor de Airpod 4 moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
AirPods 4 is mijn mening @Vic83, omdat ik in-ear niet prettig vind zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:03
Redondo1982 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 08:18:
[...]

Je moet goed naar je gebruik kijken. Luister je veel onderweg met ANC dan 100% de Airpods Pro 2, want de Airpods 4 zijn met ANC alleen goed voor binnenshuis. Buitenshuis laat die echt teveel lawaai door en werkt ANC niet best. Overigens raad ik wel aan om nooit met ANC in het verkeer te stappen, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Vooral op kantoor, thuis en in de tuin. Op kantoor werkt de noise canceling van de airpods 4 in ieder geval goed. In al die situaties moeten de Airpods 4 met ANC niet veel onderdoen voor de Airpods Pro 2. Alleen vind ik de geluidskwaliteit van de Airpods Pro 2 iets beter en het volume regelen op de oortjes is wel fijn. Tijdens het klussen haal ik niet graag mijn telefoon uit.
De microfoon op de Airpods 4 is dan weer beter en het draagcomfort is ook beter. Blijft een lastige keuze.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Broodro0ster schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:03:
[...]

Vooral op kantoor, thuis en in de tuin. Op kantoor werkt de noise canceling van de airpods 4 in ieder geval goed. In al die situaties moeten de Airpods 4 met ANC niet veel onderdoen voor de Airpods Pro 2. Alleen vind ik de geluidskwaliteit van de Airpods Pro 2 iets beter en het volume regelen op de oortjes is wel fijn. Tijdens het klussen haal ik niet graag mijn telefoon uit.
De microfoon op de Airpods 4 is dan weer beter en het draagcomfort is ook beter. Blijft een lastige keuze.
Comfort zou het bij mij altijd winnen tov functionaliteit, tenzij je van die functie afhankelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:19
Vic83 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:48:
Sinds 2 jaar ben ik de gelukkige gebruiker geweest van Airpods3. Deze zitten heerlijk in het oor. Alleen omdat de accu's slecht geworden zijn, wil ik ze gaan vervangen. In een grijs verleden heb ik ooit earbuds (inear) gehad van Chinese makelij, welke niet lekker in mijn oor zaten. Ook hoorde ik mezelf praten, als ik zei. (met een soort resonantie) Heel vervelend.
Kunnen jullie aangeven of de Airpod Pro2 beter zit, en of ik evt. toch voor de Airpod 4 moet gaan?
Is de accu zo snel achteruitgegaan? Ik merk wel dat de case van de AirPods 4 binnen 5/6 dagen rond de 10-20 procent schommelt. Mijn verbruik is niet intensief: 20 minuten wandelen met de hond op een dag en elke avond ongeveer 45 minuten tv kijken.

Komt niet overeen met wat het zou moeten zijn aldus de website van Apple zelf. Volgens mij staat er op de website 30 uur gebruik op 1 volle laadcyclus.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
henidde schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 07:39:
[...]

Is de accu zo snel achteruitgegaan? Ik merk wel dat de case van de AirPods 4 binnen 5/6 dagen rond de 10-20 procent schommelt. Mijn verbruik is niet intensief: 20 minuten wandelen met de hond op een dag en elke avond ongeveer 45 minuten tv kijken.

Komt niet overeen met wat het zou moeten zijn aldus de website van Apple zelf. Volgens mij staat er op de website 30 uur gebruik op 1 volle laadcyclus.
Ik merk ook dat de case sneller leeg is dan mijn Airpods 3.
Het is nog niet problematisch voor mij. ANC heb ik ook niet altijd aan.
Hopelijk kan dit middels een software update gefixt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
De case is ook soort van steeds online mogelijk i.v.m. de zoek mijn functie van de case. Daarom denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik heb wel een belangrijk nadee/achteruitgang ontdekt aan deze generatie: de draagsensoren zijn niet meer 'skin sensors' maar 'optical sensors'.

Voorheen was het zo dat de sensor reageerde op je huid. Als je dan een oortje in je broekzak deed, registreerde hij geen huid en pauzeerde hij dus het afspelen.

In de 4e generatie is dit vervangen voor een optical sensor, die alleen nog maar registreert of de sensor bedekt is. Dus als je een oortje in je broekzak stopt en de sensor wordt bedekt door de stof, denkt hij dat hij in je oor zit en gaat het afspelen gewoon verder.

Geen flauw idee waarom ze deze stap achteruit hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
turkeyhakan schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:08:
De case is ook soort van steeds online mogelijk i.v.m. de zoek mijn functie van de case. Daarom denk ik...
Dat klinkt logisch.
Heeft de pro2 ook hetzelfde euvel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ethiron schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:27:
Ik heb wel een belangrijk nadee/achteruitgang ontdekt aan deze generatie: de draagsensoren zijn niet meer 'skin sensors' maar 'optical sensors'.

Voorheen was het zo dat de sensor reageerde op je huid. Als je dan een oortje in je broekzak deed, registreerde hij geen huid en pauzeerde hij dus het afspelen.

In de 4e generatie is dit vervangen voor een optical sensor, die alleen nog maar registreert of de sensor bedekt is. Dus als je een oortje in je broekzak stopt en de sensor wordt bedekt door de stof, denkt hij dat hij in je oor zit en gaat het afspelen gewoon verder.

Geen flauw idee waarom ze deze stap achteruit hebben gezet.
Ja, dit was al bekend. Ik vind het ook een achteruitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
dimocash schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:34:
[...]

Dat klinkt logisch.
Heeft de pro2 ook hetzelfde euvel?
Weet ik niet (meer)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
henidde schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 07:39:
[...]

Ja, die accu's zijn echt achteruit gegaan. Met gemiddeld een half uur per dag luisteren, doe ik er max 4/5 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:59
Weet iemand of deze kan passen in bv een media markt? Of kan je kopen online en via wkoa retourneren als ze niet goed passen? Ik heb gen2 die ik gebruik met wandelen, hardlopen en fietsen. Nog nooit een dopje verloren.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ymoona schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:48:
Weet iemand of deze kan passen in bv een media markt? Of kan je kopen online en via wkoa retourneren als ze niet goed passen? Ik heb gen2 die ik gebruik met wandelen, hardlopen en fietsen. Nog nooit een dopje verloren.
Apple zelf lijkt me het beste, zowel fysiek en online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanv21
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07-07 12:27
Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de AirPods 4 ANC. Zelf gebruik ik op dit moment nog AirPods 2 maar de microfoon hiervan is stuk en soms wil het koppelen (met name het rechteroortje) niet goed lukken.

Mocht er iemand ervaring hebben met de microfoon van de nieuwe AirPods 4 ANC ben ik er benieuwd wat je er van vindt? Ik gebruik ze namelijk met name voor werk en wil graag weten of de microfoon kwaliteit voldoende is. Bij de AirPods 2 was dit niet altijd even optimaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dimocash
Milanv21 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:04:
Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de AirPods 4 ANC. Zelf gebruik ik op dit moment nog AirPods 2 maar de microfoon hiervan is stuk en soms wil het koppelen (met name het rechteroortje) niet goed lukken.

Mocht er iemand ervaring hebben met de microfoon van de nieuwe AirPods 4 ANC ben ik er benieuwd wat je er van vindt? Ik gebruik ze namelijk met name voor werk en wil graag weten of de microfoon kwaliteit voldoende is. Bij de AirPods 2 was dit niet altijd even optimaal.
Airpods 4 heeft een veel betere mic dan de ap2.
Heb beide in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31
Ik vraag mij of in hoeverre er nu Find My integratie zit op de airpods 4/ 4 ANC

En daarmee bedoel ik op de Case. Als de airpods 4 in de case zitten, zie je ze dan via het Find My Network?
Met de airpods 2 was dat iig niet het geval.

Op de apple website zie ik wel dat de ANC versie iets extra heeft op dit gebied, een speaker.
Eerlijk gezegd hoef ik die speaker niet perse, als ik hem maar kan uitpeilen waar die ongeveer is.
Wireless Char­ging Case (USB‑C) works with Apple Watch charger and Qi‑certified chargers; includes speaker for Find My

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
laurens0619 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:18:
Ik vraag mij of in hoeverre er nu Find My integratie zit op de airpods 4/ 4 ANC

En daarmee bedoel ik op de Case. Als de airpods 4 in de case zitten, zie je ze dan via het Find My Network?
Met de airpods 2 was dat iig niet het geval.

Op de apple website zie ik wel dat de ANC versie iets extra heeft op dit gebied, een speaker.
Eerlijk gezegd hoef ik die speaker niet perse, als ik hem maar kan uitpeilen waar die ongeveer is.

[...]
Ja, ze staan gewoon in het find my netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
thnx!
Besteld en binnen :) Wat een heerlijke upgrade qua geluid tov de airpods 2!
Ik vind ze ook prima zitten waar ik de airpods3 had retour gestuurd vanwege vervelende pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Redondo1982 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 23:40:
[...]

Apple zelf lijkt me het beste, zowel fysiek en online.
Helaas geen Apple winkel in de buurt. Vandaag media markt geprobeerd, maar die zien het als een hygiëne product, dus nemen daar geen retour op als ze uit de verpakking zijn gehaald.

@laurens0619 waar had hij je 3s besteld waar je ze terug kon sturen?

[ Voor 9% gewijzigd door ymoona op 13-10-2024 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
ymoona schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:20:
[...]

Helaas geen Apple winkel in de buurt. Vandaag media markt geprobeerd, maar die zien het als een hygiëne product, dus nemen daar geen retour op als ze uit de verpakking zijn gehaald.

Euh geen idee denk amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
[...]

Bij Apple en Amazon kan je retourneren. Heb zelf de 4 met ANC en pro 2 besteld. En uiteindelijk de 4 terug gestuurd.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
[...]

Gewoon online bestellen dan, dat gaf ik al als optie. Waarom doe je zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
Broodro0ster schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:01:
[...]

Bij Apple en Amazon kan je retourneren. Heb zelf de 4 met ANC en pro 2 besteld. En uiteindelijk de 4 terug gestuurd.
Nice! Op basis waarvan heb je voor de Pro 2 gekozen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
Vic83 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:32:
[...]

Nice! Op basis waarvan heb je voor de Pro 2 gekozen?
Omdat de geluidskwaliteit iets beter is, het volume aan het oortje regelbaar is en de langere batterijduur.
En voor het feit dat ze het breedste inzetbaar zijn. Onlangs het gras gemaaid (bezine maaier) en de ANC was beter als met mijn Sony 1000XM4 koptelefoon.

Langs de andere kant vond ik de Airpods 4 wel iets comfortabeler om op kantoor en thuis te werken, maar het is wat kostelijk om beide versies te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
Broodro0ster schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:24:
[...]

Omdat de geluidskwaliteit iets beter is, het volume aan het oortje regelbaar is en de langere batterijduur.
En voor het feit dat ze het breedste inzetbaar zijn. Onlangs het gras gemaaid (bezine maaier) en de ANC was beter als met mijn Sony 1000XM4 koptelefoon.

Langs de andere kant vond ik de Airpods 4 wel iets comfortabeler om op kantoor en thuis te werken, maar het is wat kostelijk om beide versies te houden.
Dankjewel, en klinkt goed!
Kun je de Pro's wel langer inhouden zonder last? Daar hoor ik ook wisselende verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Redondo1982 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:03:
[...]

Gewoon online bestellen dan, dat gaf ik al als optie. Waarom doe je zo moeilijk?
Omdat een hoop winkels in de voorwaarde hebben staan dat hygiëne producten uitgesloten zijn. En ik niet graag een miskoop doe van 200 euro.

Maar toch maar online besteld en net binnen gekomen. Eerste indruk is dat de pasvorm prima is. Verder nog niet getest, eerst maar eens onder de lader, want 1 van de dopjes is half leeg. Terwijl de case nog vol is. Find my en magnetisch opladen zijn sowieso features die ik wel ga gebruiken. Alhoewel usb-c ook standaard is nu.

Ik ga denk ik tap wel missen, dat knijpen lijkt me nog al onhandig, zeker tijdens het fietsen, lopen en rennen.

[ Voor 7% gewijzigd door ymoona op 15-10-2024 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ymoona schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Omdat een hoop winkels in de voorwaarde hebben staan dat hygiëne producten uitgesloten zijn. En ik niet graag een miskoop doe van 200 euro.

Maar toch maar online besteld en net binnen gekomen. Eerste indruk is dat de pasvorm prima is. Verder nog niet getest, eerst maar eens onder de lader, want 1 van de dopjes is half leeg. Terwijl de case nog vol is. Find my en magnetisch opladen zijn sowieso features die ik wel ga gebruiken. Alhoewel usb-c ook standaard is nu.

Ik ga denk ik tap wel missen, dat knijpen lijkt me nog al onhandig, zeker tijdens het fietsen, lopen en rennen.
Ja, daarom gaf ik in een eerder bericht al aan bij Apple in de store of online. Gewoon rechtstreeks dus, dan kan je altijd retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Vic83 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:33:
[...]

Dankjewel, en klinkt goed!
Kun je de Pro's wel langer inhouden zonder last? Daar hoor ik ook wisselende verhalen over.
Ik vind dat een lastige. Ik vind de 4 aangenamer, maar het is niet zo dat ik de Pro's niet kan uitstaan. Ik heb ze meestal een uurtje of 2 in en dan doe ik ze uit om te lunchen of even iets anders te doen. Langer dan 2-3 uur heb ik ze nog nooit ingehad. Voor mij zijn de Pro's aanwezig maar niet storende. Van de 4 merk je bijna niet dat je ze in hebt.

Mijn vriendin heeft ze ook beide getest en zei vond dan weer de Pro's beter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
Broodro0ster schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:18:
[...]

Ik vind dat een lastige. Ik vind de 4 aangenamer, maar het is niet zo dat ik de Pro's niet kan uitstaan. Ik heb ze meestal een uurtje of 2 in en dan doe ik ze uit om te lunchen of even iets anders te doen. Langer dan 2-3 uur heb ik ze nog nooit ingehad. Voor mij zijn de Pro's aanwezig maar niet storende. Van de 4 merk je bijna niet dat je ze in hebt.

Mijn vriendin heeft ze ook beide getest en zei vond dan weer de Pro's beter zitten.
Thanks! Blijkt dan idd toch maar weer dat de fit heel persoonlijk is. Maar wel fijn om te lezen dat ze in ieder geval niet irriteren. (2-3 uur achter elkaar dragen is toch best fors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Vanochtend met de oortjes naar werk gefietst, en onderweg even met en zonder anc getest. Het werkt verbazingwekkend goed. Veel beter als ik gedacht had, al had ik lage verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
ymoona schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:50:
Vanochtend met de oortjes naar werk gefietst, en onderweg even met en zonder anc getest. Het werkt verbazingwekkend goed. Veel beter als ik gedacht had, al had ik lage verwachtingen.
Top! Dat is idd ook een vraag voor mij, hoe is de functie op de fiets? Wordt de wind goed weggefilterd, maar hoor je bijv. auto's achter je nog wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
Windruis niet perse, maar het veel stiller, dus had de neiging om het volume te verlagen. Maar verkeer om je heen kan je niet meer goed horen, dus ik heb het weer uitgezet en zal het ook niet standaard aan zetten in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
ymoona schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:56:
Windruis niet perse, maar het veel stiller, dus had de neiging om het volume te verlagen. Maar verkeer om je heen kan je niet meer goed horen, dus ik heb het weer uitgezet en zal het ook niet standaard aan zetten in het verkeer.
Dankje! Fijn te lezen, want dit zou anders voor mij een ideale functie geweest zijn. Die geluiden van het verkeer zij soms zo hard, dat je het liever zou willen dempen. Maar alleen zodanig dempen dat het veilig blijft, en niet uit. Maar als ik het goed begrijp, wordt het er dan niet veel veiliger op als je je oortjes dan in hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Vic83 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:04:
[...]

Dankje! Fijn te lezen, want dit zou anders voor mij een ideale functie geweest zijn. Die geluiden van het verkeer zij soms zo hard, dat je het liever zou willen dempen. Maar alleen zodanig dempen dat het veilig blijft, en niet uit. Maar als ik het goed begrijp, wordt het er dan niet veel veiliger op als je je oortjes dan in hebt.
Er is een adaptive mode die bepaalde geluiden wegfiltert en andere geluiden doorlaat. Helaas heb ik hier geen ervaring mee in het verkeer, dus ik durf niet te zeggen hoe goed of slecht dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Sinds ik overgestapt ben van de Airpods 3 naar de 4 ANC, ben ik niet meer verstaanbaar op de fiets. Op geen enkele modus. Ik stotter of ze verstaan me helemaal niet. Met de 3 had ik last van windgeruis, maar was ik wel verstaanbaar. Met deze totaal niet. Meer mensen last van? Ik had met muziek ook een keer dat het ging stotteren. Anders breng ik ze in voor een swap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Redondo1982 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:04:
Sinds ik overgestapt ben van de Airpods 3 naar de 4 ANC, ben ik niet meer verstaanbaar op de fiets. Op geen enkele modus. Ik stotter of ze verstaan me helemaal niet. Met de 3 had ik last van windgeruis, maar was ik wel verstaanbaar. Met deze totaal niet. Meer mensen last van? Ik had met muziek ook een keer dat het ging stotteren. Anders breng ik ze in voor een swap.
Welke modus heb je aan staan als je de microfoon gebruikt? Stemisolatie? Breed spectrum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Uniciteit schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:30:
[...]

Welke modus heb je aan staan als je de microfoon gebruikt? Stemisolatie? Breed spectrum?
Automatisch en ik zag net dat ie dan ook op isolatie stond. Dit was wel weer binnen dus ga nu ook testen op de fiets. Alleen ik wist niet dat het alleen instelbaar was tijdens een gesprek.

Met de Airpods 3 nooit last van gehad.

EDIT:
Zojuist getest met gewoon bellen vanaf kantoor. Zet ik hem op geluidsisolatie dan ben ik goed verstaanbaar en zet ik hem op standaard dan gaat het stotteren beginnen. Zou niet moeten mogen denk ik.

EDIT2: ook op modus standaard op de fiets stotteren, ook als die automatisch daarvoor kiest. Pak ik geluidsisolatie dan is alles in orde. Ook ging mijn linkeroortje hele gekke geluiden maken tijdens het telefoongesprek, alsof ik naar Mars aan het communiceren was :+

Ik denk dat ik Apple maar eens ga benaderen.

EDIT3: Vanmorgen doe ik ze in en ik denk: huh, hoor echt helemaal geen buitengeluid meer. Geen windgeruis, niks. Na de update lijkt de ANC flink verbeterd. Meer mensen opgevallen?

EDIT4: Duidelijk verbeterd, zat nu op de fiets en veel minder windgeruis waarneembaar op ANC.

EDIT5: Zowel op de fiets en binnen nu geen stotteren meer. Nieuwe update of opnieuw de reset heeft de problemen verholpen tot dusver.

[ Voor 54% gewijzigd door Redondo1982 op 31-10-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57
Bron: https://nl.pepper.com/aan...oor-nieuwe-klanten-330775

Via pepper gezien dat de Airpods 4 ANC nu voor 169 euro te koop zijn bij Ochama. Iemand ervaring bij deze winkel of die legit zijn? En geen fake AirPods uit China.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
jdiezrequejo schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:47:
Bron: https://nl.pepper.com/aan...oor-nieuwe-klanten-330775

Via pepper gezien dat de Airpods 4 ANC nu voor 169 euro te koop zijn bij Ochama. Iemand ervaring bij deze winkel of die legit zijn? En geen fake AirPods uit China.
Je kunt hier prima bestellen. Zelf ook al een aantal keer besteld. Is gewoon legit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Voor de meest recente modellen is er weer een firmware-update en voor de Airpods 4 gaat dit om firmware 7B20. Bugfixes en verbeteringen is wat erbij staat, maar precieze uitleg is er niet. Maar mocht je nog wat issues hebben dan is het misschien opgelost. Firmware hiervoor heeft voor mij eea opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Hoe doe je een firmware update? Ik zie niets staan bij settings of software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ymoona schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:02:
Hoe doe je een firmware update? Ik zie niets staan bij settings of software update.
Gaat vanzelf, maar je kan het triggeren. Zou fijn zijn als Apple eens een update knop toevoegt.

https://support.apple.com...euwste%20versie%20hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
ymoona schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:02:
Hoe ik het altijd doe is, case openen en wachten tot ik de batterijpercentage zie van zowel case als oortjes, oortjes er even uithalen en daarna weer in doen, vervolgens doe ik de case met oortjes erin aan de lader (case gesloten uiteraard) en laat ik mijn telefoon er naast rusten. Half uurtje is vaak voldoende en nadien check ik even of ze zijn geüpdatet. Vanochtend op deze manier 2 exemplaren bijgewerkt naar 7B20 (AirPods 4 ANC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49
Apple AirPods 3 hier met firmware 6F21, deze is van 22 oktober 2024 en vermeld alleen: The new build provides "bug fixes and improvements," but Apple hasn't provided a more detail change log.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Jumpman schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:01:
Apple Airpods 3 hier met firmware 6F21, deze is van 22 oktober 2024 en vermeld alleen: The new build provides "bug fixes and improvements," but Apple hasn't provided a more detail change log.
Dat is in principe altijd het geval, de changelog..

• Redondo1982
Mijn setje met ANC is inmiddels aangeboden voor een swap. Linkeroortje maakte gekke geluiden, beetje statisch en scherp. Ook haperde wederom mijn gesprekken op de fiets, alleen op stemisolatie soms niet. Alleen als ik dat elke keer zelf moet aanzetten tijdens een gesprek is vervelend en hij mag gewoon niet haperen.

Krijg vandaag een nieuw setje, maar die statische geluiden zijn bekend van de Airpods Pro 1. Daar is zelfs een omruilprogramma vanuit Apple voor geweest en zijn ze nu aan het proberen om er een groepsproces tegen Apple van te maken. Misschien hadden ze bij Apple nog wat spullen van de Airpods Pro 1 over en dachten ze: mooi om te gebruiken in de Airpods 4 ANC?

https://forums.macrumors....ling-issue.2442886/page-2

EDIT: binnen, zometeen even testen op de fiets. Hopelijk verbeterd, want bel veel op de fiets.

EDIT2: *O* Alles werkt zoals het moet. Sterker nog, het geluid is veel beter (ook met muziek). Er gaat een wereld voor me open. Dit setje was echt een maandagmorgen-editie. Gekke geluiden, haperingen, dof geluid (achteraf bekeken) en ook functies die het nu beter doen. Transparantie bijv. is echt super ideaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Redondo1982 op 14-11-2024 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18
Inmiddels de AirPods 4 met ANC ook binnen. Een paar jaar geleden waren de AirPods Pro geen succes met mijn Ménière. Ben er nu achter dat dit komt door de pasvorm van de doppen. De AirPods Pro hebben tips en de AirPods 4 niet. Verder hebben de AirPods 4 een betere transparency mode, zodat ik mijn referentiepunten in het geluid niet kwijtraak. Op deze manier kan ik de doppen nu wel gebruiken. Leuke upgrade vanaf mijn AirPods 2. :)

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:05
Ik heb de Airpods 4 zonder NC op het oog. Heeft iemand hier deze al en hoe bevallen ze? Ik krijg last van mijn oren door ANC.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Belecthor schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:58:
Ik heb de Airpods 4 zonder NC op het oog. Heeft iemand hier deze al en hoe bevallen ze? Ik krijg last van mijn oren door ANC.
Het belangrijkste is vaak het verschil tussen in-ears en open-ears AirPods. Wanneer de pasvorm van open ears (en de geluidskwaliteit) goed bevalt, zal ik zeker daarvoor gaan.
Persoonlijk kan ik niet tegen de isolerende in-ears plugs, en bevallen mij momenteel de AirPods 3 heel goed.
P.s. Je kunt natuurlijk ook de ANC functie van de AirPods 4 uitzetten. En / of daarmee experimenteren.

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoNL op 21-11-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Edit: nvm

[ Voor 98% gewijzigd door laurens0619 op 26-11-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:29
Vorige week AirPods gekocht en tevreden mee

Alleen ging ik AirPods en de case bedraad opladen. Als ik na een tijdje de case opende, brandde een groen lampje, maar mijn iPhone zegt dat de case 98 procent opgeladen.

Is het een defect van de case zelf of een een software bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Daantsjie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:19:
Vorige week AirPods gekocht en tevreden mee

Alleen ging ik AirPods en de case bedraad opladen. Als ik na een tijdje de case opende, brandde een groen lampje, maar mijn iPhone zegt dat de case 98 procent opgeladen.

Is het een defect van de case zelf of een een software bug?
Dat zegt wat over de opgeladen Airpods en niet de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:54

_AN

Ik twijfel of het een defect is. Je leest het wel vaker. Zie ook hier en hier. Ik zou een reset proberen en anders contact opnemen met Apple.

[ Voor 10% gewijzigd door _AN op 27-12-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
Redondo1982 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:33:
[...]

Dat zegt wat over de opgeladen Airpods en niet de case.
Mijn iPhone zegt dat beide oortjes 100 procent zijn opgeladen. De case bleef hangen op 98 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
Daantsjie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:07:
[...]

Mijn iPhone zegt dat beide oortjes 100 procent zijn opgeladen. De case bleef hangen op 98 procent
Doen ze dat niet om de levensduur van de accu te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Daantsjie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:07:
[...]

Oké, maar je gaf eerst aan dat de case een groen lampje toonde en als de Airpods erin zitten dan is dat groene lampje voor de Airpods. Als je ze eruit haalt dan is elk signaal van het lampje tbv de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
Redondo1982 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:24:
[...]

Oké, maar je gaf eerst aan dat de case een groen lampje toonde en als de Airpods erin zitten dan is dat groene lampje voor de Airpods. Als je ze eruit haalt dan is elk signaal van het lampje tbv de case.
Ahh. verwarring, mijn fout.. Maar het gaat om de case dus

Apple zegt dat het tot 20 uur met actieve ruisonderdrukking ingeschakeld met de case, maar ik haal een ruime 15 uur. Ligt het niet aan de accu van de case?

[ Voor 32% gewijzigd door Daantsjie op 27-12-2024 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Daantsjie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:30:
[...]

Ahh. verwarring, mijn fout.. Maar het gaat om de case dus

Apple zegt dat het tot 20 uur met actieve ruisonderdrukking ingeschakeld met de case, maar ik haal een ruime 15 uur. Ligt het niet aan de accu van de case?
Geeft niet, maar daardoor gaf ik een niet-passend antwoord :)

Die opgegeven uren haal ik ook niet denk ik, maar ik ben er ook nooit mee bezig. Noem me goed van vertrouwen met Apple spul, omdat je het gelijk merkt als het niet óf minder werkt.

De opgegeven uren zullen wel nav gebruik zijn. Moet ie veel wegfilteren? Welk volume? Microfoon gebruik? Bereik bij bron? Interferentie misschien ook? Dan nog is het wel een verschil van 25%. Ik zou het even aankijken en het volop gaan gebruiken en dan kijken wat er nog speelt en/of je er last van hebt in het dagelijks gebruik. Dat laatste is voor mij vaak het meest toonaangevende om aan te voelen of er wat scheelt aan de apparatuur. Die van mij zijn ook omgeruild dmv Express Replacement (zoek maar even terug in dit topic) en dat heb ik daarvoor ook nooit gehad. Dus er kan zeker wat aan schelen dus zoek het nooit teveel bij jezelf.

Het probleem van 98% is iig een bekend probleem nav bepaalde topic-posts dus daarin zat je al goed. Ik denk alleen dat het geen issue is maar een beveiliging oid. Gewoon even gebruiken en laden en dan komt het vast wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
Redondo1982 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:40:
[...]

Geeft niet, maar daardoor gaf ik een niet-passend antwoord :)

Die opgegeven uren haal ik ook niet denk ik, maar ik ben er ook nooit mee bezig. Noem me goed van vertrouwen met Apple spul, omdat je het gelijk merkt als het niet óf minder werkt.

De opgegeven uren zullen wel nav gebruik zijn. Moet ie veel wegfilteren? Welk volume? Microfoon gebruik? Bereik bij bron? Interferentie misschien ook? Dan nog is het wel een verschil van 25%. Ik zou het even aankijken en het volop gaan gebruiken en dan kijken wat er nog speelt en/of je er last van hebt in het dagelijks gebruik. Dat laatste is voor mij vaak het meest toonaangevende om aan te voelen of er wat scheelt aan de apparatuur. Die van mij zijn ook omgeruild dmv Express Replacement (zoek maar even terug in dit topic) en dat heb ik daarvoor ook nooit gehad. Dus er kan zeker wat aan schelen dus zoek het nooit teveel bij jezelf.

Het probleem van 98% is iig een bekend probleem nav bepaalde topic-posts dus daarin zat je al goed. Ik denk alleen dat het geen issue is maar een beveiliging oid. Gewoon even gebruiken en laden en dan komt het vast wel goed.
Bedankt voor je antwoord! Wellicht moet ik toch een keer de case opladen zonder de oortjes erin. Wellicht dat ie dan naar 100 procent gaat.

Ik weet wel dat bij accu's van andere Apple producten een zogenaamde overcapaciteit hebben. Mijn iPhone gaat bijvoorbeeld van 100 naar 99 langzamer dan 99-98 qua tijd. Ik weet niet of Apple hun berekening van batterijen inclusief overcapaciteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 19:45
Neem aan dat ook de Airpod Max startup/shutdown geluiden heeft en waarschuwingsgeluiden bij wisselen van modus etc.
Zijn deze uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Even een update van de Airpods 4 ANC die ik al vanaf launch gebruik. Waar ik aangaf dat ze beter zaten dan de Airpods 3 is het wel zo dat ze makkelijker eruit vallen als je ze aantikt met je capuchon, sjaal etc. Nu al meerdere malen gehad. Klinkt gek, ze zitten lekkerder maar vallen er wel makkelijker uit. Misschien dat ze daarom ook lekkerder zitten, net als te grote schoenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Redondo1982 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 18:17:
Even een update van de Airpods 4 ANC die ik al vanaf launch gebruik. Waar ik aangaf dat ze beter zaten dan de Airpods 3 is het wel zo dat ze makkelijker eruit vallen als je ze aantikt met je capuchon, sjaal etc. Nu al meerdere malen gehad. Klinkt gek, ze zitten lekkerder maar vallen er wel makkelijker uit. Misschien dat ze daarom ook lekkerder zitten, net als te grote schoenen :+
Dit heb ik ook. De 4 zitten beter dan de 3 maar vallen er snel uit, ook wanneer ik even mijn hoofd knik om naar beneden te kijken.
Zonder een siliconen huls voor tijdens het hardlopen vallen ze ook constant uit mijn oor.
De airpods 2 zitten voor mij nog altijd het best. Nu vraag ik mij af of ik toch niet beter kan wennen aan de Airpods pro, omdat het siliconen stukje in het oorkanaal ervoor zorgt dat het beter op zijn plek blijft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
dimocash schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Dit heb ik ook. De 4 zitten beter dan de 3 maar vallen er snel uit, ook wanneer ik even mijn hoofd knik om naar beneden te kijken.
Zonder een siliconen huls voor tijdens het hardlopen vallen ze ook constant uit mijn oor.
De airpods 2 zitten voor mij nog altijd het best. Nu vraag ik mij af of ik toch niet beter kan wennen aan de Airpods pro, omdat het siliconen stukje in het oorkanaal ervoor zorgt dat het beter op zijn plek blijft zitten?
Ja, zou er weer een upselling-strategie achter zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Redondo1982 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:07:
[...]

Ja, zou er weer een upselling-strategie achter zitten :+
Hahaha wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:35

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Apple kennende wel😜

Shit happens yk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:54

_AN

dimocash schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Bij mij zitten de AirPods 4 veel beter dan de Pro. Juist het siliconen stuk zorgt er voor dat ze tijdens het hardlopen uitvallen, zeker wanneer ik begin te zweten glijden ze er zo uit. Ik ben daarom heel blij met de AirPods 4. Maar ik denk dat dit bij iedereen anders is, afhankelijk van de vorm van je oor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
_AN schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:25:
[...]

Bij mij zitten de AirPods 4 veel beter dan de Pro. Juist het siliconen stuk zorgt er voor dat ze tijdens het hardlopen uitvallen, zeker wanneer ik begin te zweten glijden ze er zo uit. Ik ben daarom heel blij met de AirPods 4. Maar ik denk dat dit bij iedereen anders is, afhankelijk van de vorm van je oor.
Jij wijkt dus af :+

Maar klopt wat je zegt. Bij mij zaten de Airpods 3 als gegoten en toen de launch net was geweest zag ik allerlei meldingen dat ze makkelijk eruit vallen etc. Het is bij iedereen anders. Ik heb er verder geen last van, alleen als ik het aantik. Wel zat ie vanmiddag echt los in m’n rechteroor en daar schrok ik wel van toen ik hem eruit haalde. Gewoon echt nul weerstand.

Wel heb ik vanmiddag weer een probleem gehad met fietsen en dat ik stotterde. De switch heeft dus niks uitgehaald en ik moet toch eens gaan kijken waar het aan ligt. Met de Airpods 3 nul last van gehad, want belde altijd op de fiets. Misschien maar beter dat het niet goed kan, dus misschien weer een feature van Apple. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:22
Ik gebruik mijn AirPods 4 met NC met veel plezier, maar ik loop tegen een probleem aan wanneer ik ze wil gebruiken voor Microsoft Teams gesprekken op de Windows laptop van mijn werkgever.

Zodra ik een gesprek start via Teams met mijn AirPods verbonden, gaat het volume van de audio-output ineens heel laag. Het lukt me dan ook niet om het volume weer omhoog te krijgen.

Ik heb al geprobeerd om in zowel de Windows instellingen als in de Teams instellingen een andere microfoon te selecteren, maar dat heeft helaas geen effect.

Een andere mogelijke oplossing die ik vond, is het uitschakelen van een specifieke driver, maar daarvoor heb ik geen rechten op mijn werklaptop.

Zijn er anderen die dit probleem herkennen en mogelijk een oplossing hebben? Alle tips zijn welkom! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylus
  • Laatst online: 16:22
ob3lix schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:44:
Ik gebruik mijn AirPods 4 met NC met veel plezier, maar ik loop tegen een probleem aan wanneer ik ze wil gebruiken voor Microsoft Teams gesprekken op de Windows laptop van mijn werkgever.

Zodra ik een gesprek start via Teams met mijn AirPods verbonden, gaat het volume van de audio-output ineens heel laag. Het lukt me dan ook niet om het volume weer omhoog te krijgen.

Ik heb al geprobeerd om in zowel de Windows instellingen als in de Teams instellingen een andere microfoon te selecteren, maar dat heeft helaas geen effect.

Een andere mogelijke oplossing die ik vond, is het uitschakelen van een specifieke driver, maar daarvoor heb ik geen rechten op mijn werklaptop.

Zijn er anderen die dit probleem herkennen en mogelijk een oplossing hebben? Alle tips zijn welkom! :)
Herkenbaar, ik ga standaard met mijn telefoon een MS Teams gesprek in. Bij een presentatie of ik wil een groot scherm dan voeg ik mijn laptop toe aan het gesprek zonder audio. Zo hoef ik ook niet elke keer te verbinden van telefoon naar laptop en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:22
Stylus schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:03:
[...]

Herkenbaar, ik ga standaard met mijn telefoon een MS Teams gesprek in. Bij een presentatie of ik wil een groot scherm dan voeg ik mijn laptop toe aan het gesprek zonder audio. Zo hoef ik ook niet elke keer te verbinden van telefoon naar laptop en andersom.
Ik heb een acceptabele workaround gevonden. Door bij 'Systeem > Geluid > Invoer' de AirPods uit te schakelen, verdwijnen ze uit de lijst met invoerapparaten en worden ze alleen nog gebruikt voor audio-uitvoer. Teams herkent de microfoon van de AirPods dan niet meer, waardoor het geluid weer normaal hard is.

Het nadeel is dat ik nu de microfoon van mijn laptop moet gebruiken, wat onhandig is omdat ik mijn laptop liever dichtklap wanneer ik werk met mijn externe schermen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO8DMDTeaen7y2HiqHIwftD5nU4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/poLWn3S8KUomzsZerMAD4CXh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHybrix
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16-07 16:38
Ik probeer noise cancelling op de Airpods goed te begrijpen:

Klopt het wanneer je in een overvolle trein zit met veel gepraat van medepassagiers (geen stilte coupe) meer batterij verbruikt dan dat je in een stilte coupe zit. Noise Cancelling is in beide gevallen volledig ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@DaanHybrix Ik denk dat als noice cancelling is ingeschakeld, dat dan de Active analyse van het omgevingsgeluid een vergelijkbare invloed heeft op de accu zowel bij een stille omgeving als bij een rumoerige omgeving. De analyse loopt toch wel en dan is de rest verwaarloosbaar. #My2Cents

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 07-04-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHybrix
@RoRoNL

Na een klein uurtje muziek luisteren in een stiltecoupe ging ik mijn oortjes opladen in een case en was na opladen mijn case 96 procent en mijn oortjes 100 procent. Na de terugreis in een niet stiltecoupe met pratende mensen ging ik weer mijn oortjes opladen in een case en nadat mijn oortjes volledig opgeladen zijn, was mijn case 85 procent.

Dus vandaar mijn vraag om noise cancelling beter te kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
En had je in het eerste uurtje muziek luisteren ook NC aan staan?
En als het stil was om je heen, waarom zou je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHybrix
Ik begrijp je reactie, ik heb hem altijd standaard aanstaan.

Jij zou hem volledig uitgeschakeld hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@DaanHybrix Persoonlijk spaar ik wat accu als ik in een stille omgeving ben door NC daar uit te schakelen.
En soms is het terwijl je door de stad loopt nog wat veiliger in het verkeer als je wat meer geluid om je heen meekrijgt. Maar doe gerust waar je persoonlijk het beste bij voelt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
Mijn 13 jarige zoon heeft net zijn eerste iphone en wil ook airpods. Gekeken op marktplaats en daar zie ik verschillende mensen met meerdere beoordelingen de 4 ANC nieuw aanbieden voor 40 tot 60 euro. Kan dit? Worden deze ergens bij (een telefoon abbo bv) gebundled?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
Die zijn nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
Ok ik had al zo'n vermoeden.
Hoe kan ik zien dat ze nep zijn? Werken ze niet, of worden ze niet gesupport door de iphone?
Zijn hier meer artikelen of videos over? Voor mijn 13 jarige zoon is prijs natuurlijk van belang :)
Ik zie iemand ze ook voor 25e aanbieden.
Maar dat wil dus ook zeggen dat ik die neppers voor 100 euro kan aanschaffen. Dank.

[ Voor 6% gewijzigd door The Source op 04-08-2025 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
Ja dat is lastig, juist omdat de markt voor airpods zo enorm is. En het producten met een flinke marge zijn, zijn de fakes steeds moeilijker te onderscheiden.

Ik zou het het op marktplaats alleen vertrouwen als er een bon bij zit, met het serienummer en dat dat matcht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 21:22
The Source schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:52:
Mijn 13 jarige zoon heeft net zijn eerste iphone en wil ook airpods. Gekeken op marktplaats en daar zie ik verschillende mensen met meerdere beoordelingen de 4 ANC nieuw aanbieden voor 40 tot 60 euro. Kan dit? Worden deze ergens bij (een telefoon abbo bv) gebundled?
Zoals hierboven al is aangegeven: nep. Ze komen echt met pallets tegelijk het land binnen en marktplaats wordt ermee overspoeld. En ze worden echt goed nagemaakt, ze zien er uit en gedragen zich op een iPhone als echte. Het is zelfs een bezitter ervan moeilijk te overtuigen dat ze neppers hebben. Ook facturen en serienummers controleren heeft weinig zin, ze gebruiken serienummers van orginele AirPods.

Eigenlijk is de enige methode van vaststellen dat het neppers zijn zonder ze open te maken de wetenschap: Als iets te mooi is om waar te zijn…. Er is simpelweg geen reden om als verkoper echte aan te bieden voor zo’n lage prijs als je makkelijk ook het dubbele of meer zou kunnen krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 04-08-2025 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Wat hierboven staat, en met als toevoeging dat het melden van deze neppers die aangeboden worden op Marktplaats geen enkel nut heeft. MP doet er niets mee en dank je voor de melding, met de mededeling dat er niets aan gedaan wordt.

Als je echt goedkope echte AirPods wil aanschaffen, is het misschien handig aan je zoon om rond te vragen bij kennissen en vrienden die hun eigen AirPods willen verkopen omdat zij toevallig willen upgraden naar een nieuwste generatie of een AirPods Pro. Dan kan je samen nog een leuk prijsje afspreken en kan hij kennismaken met de AirPods terwijl hij spaart voor nieuwe die straks eind van het jaar worden aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
Ik heb een paar AirPods 4 anc maar bij hoofd bewegen stottert het geluid nogal eens.
Wat moet ik anders doen met de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Waar bevind je telefoon zich als het stottert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
ymoona schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:41:
Waar bevind je telefoon zich als het stottert?
In een heuptasje op mijn buik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Ik ervaar nog wel een stotter als ik de telefoon heel dicht op het lichaam draag zonder hoes. Maar dit klinkt niet als jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
sinds vorig jaar heb ik de airpods 4 ANC, oa gekocht omdat ik er veel mee hardloop en dus zweet en soms een regenbui heb;

volgens apple zijn de 4 "

Stof-, zweet- en water­bestendig.

AirPods 4 en de oplaad­case zijn zweet- en waterbestendig volgens de IP54-norm, en dus prima bestand tegen een flinke bui of een stevige work‑out.5

Maar nu zijn mn airpods stuk en zegt Apple (Apple store in Ams) dat ik geen garantie heb omdat er verkleuring is op mn oortjes (groen/blauwe puntjes) en die tonen aan dat ze nat geworden zijn.

Hebben meer mensen hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Len020 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:27:
sinds vorig jaar heb ik de airpods 4 ANC, oa gekocht omdat ik er veel mee hardloop en dus zweet en soms een regenbui heb;

volgens apple zijn de 4 "

Stof-, zweet- en water­bestendig.

AirPods 4 en de oplaad­case zijn zweet- en waterbestendig volgens de IP54-norm, en dus prima bestand tegen een flinke bui of een stevige work‑out.5

Maar nu zijn mn airpods stuk en zegt Apple (Apple store in Ams) dat ik geen garantie heb omdat er verkleuring is op mn oortjes (groen/blauwe puntjes) en die tonen aan dat ze nat geworden zijn.

Hebben meer mensen hier ervaring mee ?
Ja, dit is weer zo’n grijs gebied. Wat is waterbestendig? Ik denk dat je even opnieuw contact moet opnemen met support online. Alles even zwart-op-wit bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ymoona schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:09:
Ik ervaar nog wel een stotter als ik de telefoon heel dicht op het lichaam draag zonder hoes. Maar dit klinkt niet als jouw probleem.
Ik heb nog steeds dat ik stotter als ik in de wind fiets. Dit is setje nummer drie dus het is een hardware issue van ANC. Ik ga ze volgende keer om laten ruilen voor een setje zonder ANC, want ik kan niet normaal bellen op deze manier. Ook niet als ik stemosolatie aandoe etc.

Het is achteraf gezien gewoon een minder goed product dan gedacht. Met Airpods 1-3 geen enkel probleem gehad en heb pasgeleden nog de 3 gehad even om te testen (setje van de vrouw en mijn oude setje) en alles verliep vlekkeloos.

Pagina: 1 2 Laatste