Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:58

Airpods 4e generatie Ervaring & Discussie

Welkom in het officiële AirPods 4e generatie (2024) ervaringen- & discussie-topic!

In dit topic bespreken we alles rondom de nieuwste AirPods (4e generatie, 2024). Of je nu benieuwd bent naar de verbeteringen in geluidskwaliteit, de pasvorm, of de nieuwe functies, dit is de plek om je ervaringen te delen en vragen te stellen aan andere gebruikers.

Mogelijke onderwerpen om over te praten:
  • Eerste indrukken: verpakking, design en ergonomie
  • Geluidskwaliteit: verbeteringen ten opzichte van eerdere generaties
  • Accuduur en opladen: ervaringen met gebruikstijd en laadsnelheid
  • Connectiviteit: prestaties met verschillende apparaten, vooral binnen het Apple-ecosysteem
  • Nieuwe functies: alles over de verbeteringen in noise-cancelling, spatial audio, en andere innovaties
  • Vergelijkingen met vorige AirPods-generaties of andere draadloze oordopjes
  • Comfort: ervaringen met langdurig dragen en sporten
  • Problemen en oplossingen: bugs, verbindingsproblemen of andere kwesties
Veel plezier met posten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFC3jl6DA3gOgZsdmZ6MT9OnDd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyBaCeFhin4HMABqFbJbU5xV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ra1s0t3KVLzxk7bL_bxIzBglbQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vu6K3iSQfxfEgnZmvC9wyyj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qxw86oOcDF381aSCvSBf4Xbetu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipUY4ZXM7VE2QSPv0hUqEfu8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RX54cAEvXIJU92zoHyosN4VLBsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubMjOqo5t54yjWcwUvVSWmZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uutJc_mKY7wXaoucsrhup2ptbM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6wqisXgGuME3Dz4RN5vM6m90.png?f=fotoalbum_large

Het topic wordt nog uitgebreid m.b.t. prijzen etc.

[ Voor 48% gewijzigd door mprkooij op 09-09-2024 21:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
Setje besteld (met ANC). Eindelijk in deze vorm en zonder de extra tips. Hier kan ik niet tegen en ik vind het vies.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zit even naar de specs te kijken, maar klopt het dat er geen 4e generatie AirPods zijn die opladen via Magsafe ondersteunen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Gunner schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:10:
Ik zit even naar de specs te kijken, maar klopt het dat er geen 4e generatie AirPods zijn die opladen via Magsafe ondersteunen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Yorv37fdrFmOShf3VTRen0zdQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKwumF67rBahj35F8NSHw39M.jpg?f=fotoalbum_large

QI is compatibel met Magsafe, dus ja je kan er mi gewoon mee laden. Wel leuke feature dat het met de AW oplader kan. Gaat wel alleen om de uitvoering met ANC, want die heeft draadloze oplaadfunctie.

[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 10-09-2024 12:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-04 10:13
Ik ben benieuwd hoe goed de ANC is op de AirPods 4. Ik wacht de reviews wel eerst af.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
jdiezrequejo schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:41:
Ik ben benieuwd hoe goed de ANC is op de AirPods 4. Ik wacht de reviews wel eerst af.
20 september kan ik je het vertellen hoe ik het ervaar, maar ik ben niet echt een referentie. Ik heb verder niks op dit moment qua ANC en slechts maar een aantal keer iets op gehad met ANC.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:21
Moet deze ook maar eens gaan proberen. Mijn oortjes (3de generatie) lijken bijna te zijn overleden. Klinken heel dof en volume is heel zacht. Al geprobeerd schoon te maken, resetten etc.

• Redondo1982
tiswat schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:58:
Moet deze ook maar eens gaan proberen. Mijn oortjes (3de generatie) lijken bijna te zijn overleden. Klinken heel dof en volume is heel zacht. Al geprobeerd schoon te maken, resetten etc.
Oh, das wel balen. Denk toch vuil intern.

Ik heb er nu ook AC+ bijgenomen. Dit ivm eventuele batterij problemen, welke ik met de Airpods 2 heb gehad. Airpods 3 gelukkig nul problemen gehad en accu nog steeds wel goed. Al heb ik het idee dat de case nu wel achteruit gaat qua accu. Maarja, het wordt echt de hele dag gebruikt sinds launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YannMartell
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 21:15
Ik heb zelf de AirPods 3 en ben daar tevreden over. Ik heb vandaag eens naar de specs gekeken van de AirPods 4 en wat mij had kunnen overhalen zou de simpele functie zijn om het volume te kunnen instellen op de oortjes. Dit blijft voorlopig een AirPods Pro-functie en dat geeft me dan geen reden om over te stappen…

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:21
Redondo1982 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:14:
[...]

Oh, das wel balen. Denk toch vuil intern.

Ik heb er nu ook AC+ bijgenomen. Dit ivm eventuele batterij problemen, welke ik met de Airpods 2 heb gehad. Airpods 3 gelukkig nul problemen gehad en accu nog steeds wel goed. Al heb ik het idee dat de case nu wel achteruit gaat qua accu. Maarja, het wordt echt de hele dag gebruikt sinds launch.
Gek genoeg, net wezen hardlopen... en ja hoor. Ze doen het weer.

• Redondo1982
tiswat schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:29:
[...]

Gek genoeg, net wezen hardlopen... en ja hoor. Ze doen het weer.
Whahhaha, mooi toch?! Nouja, nu kan je geen nieuwe kopen natuurlijk? :+

• Redondo1982
YannMartell schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:52:
Ik heb zelf de AirPods 3 en ben daar tevreden over. Ik heb vandaag eens naar de specs gekeken van de AirPods 4 en wat mij had kunnen overhalen zou de simpele functie zijn om het volume te kunnen instellen op de oortjes. Dit blijft voorlopig een AirPods Pro-functie en dat geeft me dan geen reden om over te stappen…
Ja, vind ik ook een gemis en ook nergens voor nodig om dat weg te laten. De Pro modellen is ook voor een andere doelgroep, namelijk de groep die tegen in-ears kan.

Echter is het niet voldoende om ze niet te kopen. Met de rest ben ik super tevreden en geluid regel ik wel via mn AW of de iPhone.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:14
Ik heb nog steeds de Airpods 2, maar ga de Airpods 4 wel halen. Komen helaas een paar dagen te laat voor de vakantie, maar goed dan maar daarna even ophalen.

Wel de versie zonder ANC. Ik heb ANC geprobeerd met een Bose headset, maar ik kreeg er last van mijn oren van. Bepaalde druk die niet prettig was.

Wel jammer dat de versie zonder ANC niet draadloos kan worden opgeladen.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:14
Ik heb een oudere generatie gewone airpods en en daarnaast ook een (niet Apple) koptelefoon met noise cancelling. Beide op hun eigen manier fijne apparaten. Mochten mijn aipods kapot gaan, batterij heel slecht is of kwijtraken, dan wil ik die gen 4 met noise cancelling graag hebben. Maar zolang ze het nog doen voel ik die prioriteit niet. Ik ben ook niet van het te snel weg doen van spullen, zeker als ze eigenlijk nog prima doen waarvoor ik ze heb aangeschaft.

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-04 15:23
Nu de vorm van de Airpods veranderd is ten opzichte van de Airpods 3, hoop ik dat deze beter passen. Ik heb bij de komst van de Airpods 3 deze en de Airpods Pro geprobeerd, maar bij beide pijn aan mijn oorschelp.

De Airpods 4 zijn kleiner, dus ik heb hoop! De 'normale'/oude Airpods pasten altijd perfect.

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34

JSchut

.....

Voor mijn vrouw de NC versie besteld. De Pro is niets voor haar. Ben benieuwd, Ik ga deze ook even testen natuurlijk :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:19
Ik heb nu nog een oud setje 2, deze passen mij heel goed, maar zijn eigenlijk van mijn vrouw. Ik zat al een tijdje op Sony linkbuds, maar deze kan ik helaas nergens meer vinden.

Dus ik ben vooral benieuwd hoe de pasvorm is tov de oude 2. NC liever niet, ik gebruik ze vooral onderweg lopend, rennend of op de fiets. Of zelfs soms in de auto.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:20
Ik heb de versie met ANC besteld. Stel, ik vind dat hele ANC gedoe maar niks. Kan ik dit uitzetten? Ik kan dat nu namelijk wel met mijn Sony oordopjes namelijks.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henidde
YannMartell schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:52:
Is dit wel mogelijk met de AirPods 4? Als ik op de website van Apple zoek, dan zie ik alleen deze bedieningen. Ik zie niks over het volume staan.

Druk één keer om content af te spelen of te pauzeren
Druk één keer om een telefoontje aan te nemen, te muten of te unmuten
Druk twee keer om een gesprek te beëindigen
Druk twee keer om naar het volgende nummer te gaan
Druk drie keer om naar het vorige nummer te gaan
Houd ingedrukt voor Siri
Zeg “Hé Siri” om bijvoorbeeld een nummer af te spelen, te bellen of een routebeschrijving op te vragen
Met Siri-interacties knik je ja of schud je nee wanneer Siri vraagt of je een telefoongesprek wilt aannemen, een bericht wilt horen, meldingen wilt beheren en meer1

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mundatin
henidde schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:49:
Ik heb de versie met ANC besteld. Stel, ik vind dat hele ANC gedoe maar niks. Kan ik dit uitzetten? Ik kan dat nu namelijk wel met mijn Sony oordopjes namelijks.
Als het zo gaat werken als op de Airpods Pro 2, dan zou je het uit moeten kunnen zetten: https://support.apple.com/nl-nl/108918

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
henidde schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:49:
Uiteraard, er zitten diverse modussen op.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 09:38
Pannekoek81 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:16:
Ik heb nog steeds de Airpods 2, maar ga de Airpods 4 wel halen. Komen helaas een paar dagen te laat voor de vakantie, maar goed dan maar daarna even ophalen.

Wel de versie zonder ANC. Ik heb ANC geprobeerd met een Bose headset, maar ik kreeg er last van mijn oren van. Bepaalde druk die niet prettig was.

Wel jammer dat de versie zonder ANC niet draadloos kan worden opgeladen.
In mijn ervaring is de druk van NC met Sony bijvoorbeeld veel groter dan met de AirPods Pro. Heb je zelf weleens NC bij Apple geprobeerd?

• Pannekoek81
Volkan1984 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 13:57:
[...]

In mijn ervaring is de druk van NC met Sony bijvoorbeeld veel groter dan met de AirPods Pro. Heb je zelf weleens NC bij Apple geprobeerd?
Nee (nog) niet geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 27-04 09:38
In de specs van de AirPods 4 met NC: “Ventilatiesysteem voor luchtdrukverdeling”. Dit hebben de AirPods Pro ook (die heb ik zelf) en daar voel ik de NC niet “drukken”. Ik zou het wel proberen hoor.

• Pannekoek81
Volkan1984 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 14:04:
[...]

In de specs van de AirPods 4 met NC: “Ventilatiesysteem voor luchtdrukverdeling”. Dit hebben de AirPods Pro ook (die heb ik zelf) en daar voel ik de NC niet “drukken”. Ik zou het wel proberen hoor.
Ik zal dat dan eerst proberen. Bedankt voor de tip d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 00:08

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Nice!

Nog meer reviews op een rijtje:
https://www.macrumors.com/review/airpods-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
Meerdere reviews gezien, heb het idee dat de AirPods 4 echt wel een mooie stap vooruit zijn ten opzichte van AirPods 3.

Ook ten opzichte van de huidige Pro 2’s is bijvoorbeeld de microfoon ook beter. Daarnaast lijkt de adaptieve modus ook beter, mede dankzij het feit dat ze niet helemaal in je oor zitten en je dus altijd al wat omgevingsgeluiden hoort.

Kijk uit naar de release op vrijdag! Hopelijk passen ze goed en krijg ik geen last zoals ik had bij de AirPods 3 en de Pro 2.

[ Voor 3% gewijzigd door Mundatin op 17-09-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirjam77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11-2024
AirPods 4 ANC besteld bij Amac (via ing rentepunten winkel voor €191,04)
Ik heb de AirPods Max maar die zijn best groot en zwaar en moeilijk op te bergen op werk. Erg benieuwd want sinds de allereerste AirPods geen oortjes meer in gehad.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Begrijp dat je bij de 4e generatie nog steeds niet het volume via touchcontrol op het steeltje kan doen.

Voor mij is dat eigenlijk wel een must have feature. Ergerlijk dat dat er nog steeds niet op zit. :F :-(

Airpods pro vind ik niet fijn in mijn oren dus dat schiet ook niet op.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 08:54
Vandaag de airpods 4 binnen gekregen.
Net een stap vooruit tov de 3.
Pasvorm van de 3 vond ik nog wel wat prettiger (of ik ben eraan gewend, vond het de 1e week na aankoop niet goed zitten).
Het geluid van de 4 vind ik wel echt beter, alleen nog wennen aan de modussen.
Wanneer ik praat gaat geluid opeens zachter en ik heb nog niet door welke geluidsmodus nou actief is.
Maar dit gaat wel goedkomen.
ANC vind ik echt prettig, dacht in 1e instantie dat het niet zo goed werkte, totdat ik ze af deed en het klusgeluid van de buren hoorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

dimocash schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:36:
Wanneer ik praat gaat geluid opeens zachter en ik heb nog niet door welke geluidsmodus nou actief is.
Maar dit gaat wel goedkomen.
Dat is waarschijnlijk 'Conversation Awareness':
Conversation Awareness makes it easier to interact with people nearby. When you start speaking, Conversation Awareness automatically lowers the volume of your media and enhances voices in front of you, while reducing background noise.
Zie verder op die pagina onder "Use Conversation Awareness, Personalized Volume, and Loud Sound Reduction" hoe je dit uit (of aan) kunt zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 20-09-2024 16:46 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Daedalus schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:45:
[...]

[...]
Zie verder op die pagina onder "Use Conversation Awareness, Personalized Volume, and Loud Sound Reduction" hoe je dit uit (of aan) kunt zetten.
Aha bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Hier sinds vandaag ook de AirPods 4 ANC binnen! Opvolger van m'n 3 jaar oude AirPods 3.

Ze zitten naar mijn idee nét iets anders (en iets beter/meer secuur) dan de AirPods 3. Moet daarbij toevoegen: de AirPods 3 zaten voor mij ook prima en de AirPods 1 daarvoor ook.

ANC werkt boven verwachting goed. Natuurlijk niet zo goed als je zou verwachten met over-ear of in-ear headphones, maar ik had er lage verwachtingen van en daardoor is het wel beter dan verwacht.

Qua batterijduur kan ik er natuurlijk nog niets over zeggen. Verwacht wel een verbetering, maar meer omdat de AirPods 3 natuurlijk al een aantal jaar oud waren.

Edit en oh ja, de oplaadcase. Ik dacht dat ik MagSafe zou 'kwijtraken' en dat het opladen daardoor net iets minder gemakkelijk zou gaan. Er zitten door de Qi 2-standaard echter gewoon magneten in, dus met een MagSafe-lader heb je nog steeds het voordeel van de magneten.

[ Voor 18% gewijzigd door Uniciteit op 20-09-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-04 08:35
Uniciteit schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:37:
Hier sinds vandaag ook de AirPods 4 ANC binnen! Opvolger van m'n 3 jaar oude AirPods 3.

Ze zitten naar mijn idee nét iets anders (en iets beter/meer secuur) dan de AirPods 3. Moet daarbij toevoegen: de AirPods 3 zaten voor mij ook prima en de AirPods 1 daarvoor ook.

ANC werkt boven verwachting goed. Natuurlijk niet zo goed als je zou verwachten met over-ear of in-ear headphones, maar ik had er lage verwachtingen van en daardoor is het wel beter dan verwacht.

Qua batterijduur kan ik er natuurlijk nog niets over zeggen. Verwacht wel een verbetering, maar meer omdat de AirPods 3 natuurlijk al een aantal jaar oud waren.

Edit en oh ja, de oplaadcase. Ik dacht dat ik MagSafe zou 'kwijtraken' en dat het opladen daardoor net iets minder gemakkelijk zou gaan. Er zitten door de Qi 2-standaard echter gewoon magneten in, dus met een MagSafe-lader heb je nog steeds het voordeel van de magneten.
Mee eens, ik vind ze ook beter zitten dat de Airpods 3. Ben niet zo kapot van de case, je moet ze er meer uitpeuteren vergeleken met de oude case. De ANC is prima, geen Bose QC Ultra natuurlijk, maar prima.

Gelukkig kan je met control center dingen aanpassen, want het tappen op die dimgen werkt nooit bij mij.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirjam77
  • Laatst online: 21-11-2024
Ben ik de enige die een beetje teleurgesteld is in de noice cancelling? Ik snap dat ik niet dezelfde ANR mag verwachten als van de AirPods Max maar ik hoor nog gewoon van alles. En ja wel goede modus ( in de andere opties hoor ik nog veel meer van de omgevingen het reduceert wel degelijk maar nog geen fractie van Airpods Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Daedalus schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 16:45:
[...]

[...]
Ben ik lekker mee zeg, praat veel in mezelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Hier zowel de versie met als zonder ANC. Ik vind de verschillende standen maar verwarrend: uit, transparantie, adaptief en ruisonderdrukking. Uit en ruisonderdrukking als uitersten snap ik, maar de transparantie en adaptieve modus. Hmm.. wat doet het?

Klopt het trouwens dat wanneer je wordt gebeld en je wilt het ja en nee knikken gebruiken, dat je verplicht bent siri aan te hebben? Anders werkt de functie niet?

.

• 65hans65
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik heb gisteren gelijk de 4 met NC opgehaald, de nc werkt best goed, ik voel geen drukverschil. Dit zijn mijn eerste airpods, ik ben nog steeds op zoek naar hard zacht.... ,-)

HTC ONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ook ik heb gisteren de 4e generatie met ANC ontvangen.

Ik voel juist wel een bepaalde luchtdruk in mijn oren. Moet er even aan wennen, maar met muziek aan merk ik er in ieder geval een stuk minder van dan met muziek op pauze.

Conversation awareness vond ik bijzonder om te ervaren maar werkt verrassend goed, en erg knap hoe ze dit hebben geïntegreerd.

Vind het alleen een beetje nutteloos, want de persoon met wie jij praat ziet niet dat jouw muziek zachter staat. En het komt dus alsnog asociaal over als je met je airpods een gesprek voert (vind ik zelf).

Ik snap het theoretische verschil tussen transparante en adaptieve ruisonderdrukking denk ik, maar in de praktijk merk ik nog geen verschil.

In ieder geval een mooie upgrade vanaf generatie 2 voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Ethiron schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:07:
Ook ik heb gisteren de 4e generatie met ANC ontvangen.

Ik voel juist wel een bepaalde luchtdruk in mijn oren. Moet er even aan wennen, maar met muziek aan merk ik er in ieder geval een stuk minder van dan met muziek op pauze.

Conversation awareness vond ik bijzonder om te ervaren maar werkt verrassend goed, en erg knap hoe ze dit hebben geïntegreerd.

Vind het alleen een beetje nutteloos, want de persoon met wie jij praat ziet niet dat jouw muziek zachter staat. En het komt dus alsnog asociaal over als je met je airpods een gesprek voert (vind ik zelf).

Ik snap het theoretische verschil tussen transparante en adaptieve ruisonderdrukking denk ik, maar in de praktijk merk ik nog geen verschil.

In ieder geval een mooie upgrade vanaf generatie 2 voor mij!
Wat is het verschil tussen transparant en adaptief?

Mijn gevoel zegt: je zet de modus op uit of op ruisonderdrukking. Zou je transparant en adaptief gebruiken?

Wat is het verschil tussen uit en transparant vraag ik me dan ook weer af?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:27

Aiii

何これ

Afgezien van iets minder bass, begrijpelijk, merk ik geen kwaliteitsverschil in muziek tussen deze en de Pro’s en de Max’s. Ben er behoorlijk van onder de indruk.

De ANC is zoals verwacht niet in de buurt van koptelefoons met een seal, maar goed, die verwachting moet je ook niet hebben. Met muziek aan doet het genoeg om afleidingen te voorkomen. Ben vooral blij dat ik nu transparency aan kan zetten op de fiets zodat ik het verkeer kan blijven horen en toch een beetje muziek kan spelen.

Heel tevreden, heb niet zo graag doppen die ik in mijn oorkanaal moet proppen, maar de AirPods 3 vielen constant uit mijn (rechter)oor, en deze zitten we neer zo straks als de AirPods 2.

Jammer dat de volume controls niet op het oortje zitten, geen idee of dat een hardwaregebrek is, of dat ze het later nog kunnen toevoegen via een software-update. Maar goed, als het echt moet kan ik het volume wel doen via de Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

henidde schreef op zondag 22 september 2024 @ 13:23:
[...]

Wat is het verschil tussen transparant en adaptief?

Mijn gevoel zegt: je zet de modus op uit of op ruisonderdrukking. Zou je transparant en adaptief gebruiken?

Wat is het verschil tussen uit en transparant vraag ik me dan ook weer af?
  • Adaptieve audio op de AirPods Pro 2 en AirPods 4 (ANC): Hiermee worden de ruisonderdrukkingsmodus en de transparantiemodus gecombineerd, zodat het ruisbeheersingsniveau automatisch wordt aangepast aan de veranderende geluiden in de omgeving.
  • Ruisonderdrukking: Hiermee worden externe geluiden geblokkeerd, zodat je je beter kunt concentreren.
  • Transparantie: Hiermee kun je nog wel het omgevingsgeluid horen.
  • Uit: Hiermee worden alle standen voor ruisbeheersing uitgeschakeld.
:)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Dus Adaptief is een combinatie van Ruisonderdrukking en Transparantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Dat is dus mijn punt. Bij transparant hoor je nog wel omgevingsgeluiden. Als ik hem op uit heb ook. Dus wat is het verschil?

Ruisonderdrukking op 10/20/30 procent?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

henidde schreef op zondag 22 september 2024 @ 16:55:
[...]

Dat is dus mijn punt. Bij transparant hoor je nog wel omgevingsgeluiden. Als ik hem op uit heb ook. Dus wat is het verschil?
Bij transparant wordt juist het omgevingsgeluid versterkt, alsof je geen oordoppen in hebt (het is "transparant"). Op uit hoor je minder van je omgevingsgeluid, en wordt er niks versterkt of onderdrukt (alhoewel het effect beperkt is t.o.v. in-ears zoals de Pro of over-ears als de Max)

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 22-09-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Iemand die weet of je in de Apple Store de AirPods 4 en AirPods Pro 2 zou kunnen passen? Helaas ging dit bij de Amac store niet.

Kan ze ook niet retourneren wanneer ze al gekocht en uit de verpakking zijn geweest mochten ze toch niet fijn zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door jdiezrequejo op 22-09-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 26-04 14:18

Saven

Administrator

jdiezrequejo schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:16:
Iemand die weet of je in de Apple Store de AirPods 4 en AirPods Pro 2 zou kunnen passen? Helaas ging dit bij de Amac store niet.

Kan ze ook niet retourneren wanneer ze al gekocht en uit de verpakking zijn geweest mochten ze toch niet fijn zitten.
Dat is idd het nadeel, je kunt ze niet passen. Toevallig vandaag familie gesproken die ook tweede/ander setje heeft moeten kopen omdat het eerste setje voor geen meter zat. Retourneren valt imo wat over te zeggen omdat je (online besteld, wkoa) niet kan oordelen of het product voldoet aan verwachting zonder te passen.

Maar de Pro 2 is wat mij betreft sowieso fijner en betere pasvorm; je krijgt daar tevens meerdere eartips bij zodat het altijd wel goed past. Tel alle andere voordelen daarbij op en dan zou ik gewoon lekker voor de Pro gaan als budget geen issue is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
jdiezrequejo schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:16:

Je kan ze proberen in de Apple Store, heb ik afgelopen vrijdag ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Saven schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:22:
[...]

Dat is idd het nadeel, je kunt ze niet passen.
Bij coolblue kon ik ze wel passen indertijd (airpods 3 en airpods pro 2)
Hier kwam ik tot de conclusie dat de pro helaas voor mij is.
Net zoals vroeger met de sony minidisc oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Laatst online: 22-04 19:53
Is er iemand die ervaring heeft met de Airpods in combinatie met een Android toestel? Dit zijn bijna de enige normale earbuds die niet in-ear zijn. Ik heb een Pixel telefoon en zoek een setje draadloze earbuds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
Stylus schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:10:
Is er iemand die ervaring heeft met de Airpods in combinatie met een Android toestel? Dit zijn bijna de enige normale earbuds die niet in-ear zijn. Ik heb een Pixel telefoon en zoek een setje draadloze earbuds.
Vrienden van mij met android hebben ook de airpods ipv samsung buds omdat ze het fijner vinden zitten.
Die zijn er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Valt mij op dat er nog verrekte weinig hoesjes te koop zijn voor de gen. 4.

Terwijl er voor nieuwe iPhones altijd direct een ruim assortiment is, kan ik nog maar bar weinig vinden voor de 4e generatie AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firewagon007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-04 12:38
Ethiron schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:32:
Valt mij op dat er nog verrekte weinig hoesjes te koop zijn voor de gen. 4.

Terwijl er voor nieuwe iPhones altijd direct een ruim assortiment is, kan ik nog maar bar weinig vinden voor de 4e generatie AirPods.
Dit komt denk ik ook omdat de noodzaak voor hoesjes voor airpods wel echt veel minder is?
Ik gebruik mijn airdpods 2 dagelijks, zijn vaak gevallen in de case en uit de case maar ze werken nog perfect. Er zit geen scherm of iets dergelijks op dus het is niet zo spannend als een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Saven schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:22:
[...]

Dat is idd het nadeel, je kunt ze niet passen. Toevallig vandaag familie gesproken die ook tweede/ander setje heeft moeten kopen omdat het eerste setje voor geen meter zat. Retourneren valt imo wat over te zeggen omdat je (online besteld, wkoa) niet kan oordelen of het product voldoet aan verwachting zonder te passen.

Maar de Pro 2 is wat mij betreft sowieso fijner en betere pasvorm; je krijgt daar tevens meerdere eartips bij zodat het altijd wel goed past. Tel alle andere voordelen daarbij op en dan zou ik gewoon lekker voor de Pro gaan als budget geen issue is.
Dat is juist voor mij een nadeel, dat die in-ear dingen voor geen meter zitten. Ik vind het vreselijk…

Dus ook al zijn er voordelen en is budget geen issue dan nog weegt dat nadeel het zwaarst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik moet zeggen dat ik de ANC helemaal niet zo goed vind werken. Vandaag even goed buiten getest en daar zijn ze niet voor gemaakt. Ik hoorde alles er heel goed doorheen. Voor binnen zijn ze wel fijn. TV geluiden en pratende mensen worden prima onderdrukt. Wil je voor échte ANC gaan dan zal je voor de Pro 2 of Max moeten gaan, tenminste als je Apple wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

firewagon007 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:48:
[...]

Dit komt denk ik ook omdat de noodzaak voor hoesjes voor airpods wel echt veel minder is?
Ik gebruik mijn airdpods 2 dagelijks, zijn vaak gevallen in de case en uit de case maar ze werken nog perfect. Er zit geen scherm of iets dergelijks op dus het is niet zo spannend als een telefoon.
Hmm ja daar heb je misschien wel een punt. Maar voor de Airpods generatie 2, 3 en de pro is wel een ruim aanbod beschikbaar. Maar dat komt ongetwijfeld voor de gen. 4 vanzelf.

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Dochter heeft sinds zaterdag de AirPods 4 met noise cancelling, maar het valt op dat je heel goed het geluid door de AirPods heen kunt horen.. Zelfs bij het volume op half. Is dit herkenbaar? We hebben ook een setje pro's en daar hoor je dat absoluut niet.
Balen is ook dat je niet kunt retourneren... kwamen we dus pas achter nadat ze ze had opengemaakt en eenmalig had gebruikt..
Dochter had er ook meer van verwacht eigenlijk. Maarja.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

croschou schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:31:
Dochter heeft sinds zaterdag de AirPods 4 met noise cancelling, maar het valt op dat je heel goed het geluid door de AirPods heen kunt horen.. Zelfs bij het volume op half. Is dit herkenbaar? We hebben ook een setje pro's en daar hoor je dat absoluut niet.
Balen is ook dat je niet kunt retourneren... kwamen we dus pas achter nadat ze ze had opengemaakt en eenmalig had gebruikt..
Dochter had er ook meer van verwacht eigenlijk. Maarja.
Ja, dit is het open karakter van de oortjes. De AirPods Pro zijn in-ear en dichten echt je gehoorgang.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 20:13

Flipm0de

geen

voor degene met airpods 4 met ANC, wat is de afweging om deze te nemen en niet de 2 pro's die bij belsimpel of amazon voor 3 tientjes meer te vinden is. Enige wat ik kan bedenken is dat in-ear niet fijn is? Of mis is features van de airpods 4?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Flipm0de schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:00:
voor degene met airpods 4 met ANC, wat is de afweging om deze te nemen en niet de 2 pro's die bij belsimpel of amazon voor 3 tientjes meer te vinden is. Enige wat ik kan bedenken is dat in-ear niet fijn is? Of mis is features van de airpods 4?
Veel fijner dan in-ear.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Inderdaad, in-ear doet bij mij pijn (althans: zeer oncomfortabel) ongeacht de maat van de dopjes en vind het een heel vervelend gevoel in mijn oren.

Het is echt een hate it or love it kwestie.

• Redondo1982
Uniciteit schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:59:
[...]

Ja, dit is het open karakter van de oortjes. De AirPods Pro zijn in-ear en dichten echt je gehoorgang.
Ja, maar het is wel matig hoor. Binnenshuis prima, buitenshuis erg matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Alleen in-ear is de enige reden, voor de rest zijn er geen redenen te bedenken en zou je eigenlijk de Pro 2 moeten kiezen (indien geen last van in-ear).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ethiron schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:55:
[...]

Inderdaad, in-ear doet bij mij pijn (althans: zeer oncomfortabel) ongeacht de maat van de dopjes en vind het een heel vervelend gevoel in mijn oren.

Het is echt een hate it or love it kwestie.
In-ear echt een ramp! Ik dacht altijd dat ik de enige was haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Update: kon de oortjes gelukkig ruilen bij de MM. Zeer vriendelijke dame en deed niet moeilijk. Nu de pro's gekocht die bij mijn dochter wel fijn zitten.

• Redondo1982
croschou schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:34:
Update: kon de oortjes gelukkig ruilen bij de MM. Zeer vriendelijke dame en deed niet moeilijk. Nu de pro's gekocht die bij mijn dochter wel fijn zitten.
Fijn dat het kon en gelukkig dat ze nu tevreden is.

Nu wegwezen hier :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:44
Ik krijg oorontsteking van de siliconen dopjes, ik had de AirPod Pro’s maar na de tweede keer dat beide oren ontstoken waren kwam ik erachter dat het die siliconen dopjes waren. Met de standaard AirPods geen last. Ben overigens niet de enige, zijn meer fora waar mensen klagen over oorontsteking. Heb nu AirPods Max en de 4 voor onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
Ik kan niet tegen die eartips van de pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:25

Niellie41

[object Object]

Van wat ik hoor/zie/lees bij verschillende reviews is dat de microfoon van de AirPods 4 beter is dan Pro 2.

Ik ben nu ook aan het kijken voor AirPods (voornamelijk voor tijdens werk) en neig op het moment naar de 4 (incl. ANC) ipv de Pro 2, vanwege de microfoon. Terwijl alle andere specs in het voordeel van de Pro 2 zijn. Zelf heb ik geen moeite met in-ear oordoppen.

Binnenkort ben ik een dag in Amsterdam. Misschien kan ik dan even langs de Apple Store gaan om beide modellen te passen.

• turkeyhakan
Ik vind de microfoon van de AirPods Pro 2 ook ondermaats in vergelijking met bijv. een AirPods 3th gen.

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-04 17:31
Ben van plan om de Airpods 4th gen te bestellen, maar ik twijfel nog tussen de twee versies.

Langs de ene kant altijd fan van ANC, aangenamer op de bus/trein/vliegtuig, alsook op kantoor. Anderzijds zal ik de oortjes ook vaak gebruiken voor telefoongesprekken en online meetings, en daar denk ik dan weer dat de normale Airpods beter geschikt voor zijn.

Ik heb namelijk momenteel een Sony ANC headset, en wanneer ik hiermee bel voelt dit heel vreemd aangezien ik mezelf niet hoor praten.

Nu weet ik dat de Airpods 4 met ANC geluid doorlaten wanneer je zelf praat, maar hoe vlot is dit? Heeft er iemand al telefoongesprekken gedaan met de ANC Airpods 4 en voelde dit natuurlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henidde
Vince23 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:38:
Ben van plan om de Airpods 4th gen te bestellen, maar ik twijfel nog tussen de twee versies.

Langs de ene kant altijd fan van ANC, aangenamer op de bus/trein/vliegtuig, alsook op kantoor. Anderzijds zal ik de oortjes ook vaak gebruiken voor telefoongesprekken en online meetings, en daar denk ik dan weer dat de normale Airpods beter geschikt voor zijn.

Ik heb namelijk momenteel een Sony ANC headset, en wanneer ik hiermee bel voelt dit heel vreemd aangezien ik mezelf niet hoor praten.

Nu weet ik dat de Airpods 4 met ANC geluid doorlaten wanneer je zelf praat, maar hoe vlot is dit? Heeft er iemand al telefoongesprekken gedaan met de ANC Airpods 4 en voelde dit natuurlijk?
Ik ben er zeer tevreden over. Ik kom af van Sony oordopjes met ANC en dit vond ik te goed werken. Voelde niet natuurlijk en gevaarlijk omdat ik echt helemaal van de wereld was. Blij ook dat ik van de siliconen rubbertjes af ben.

Het geluid doorlaten wanneer je zelf praat werkt verrassend snel en goed. Al met al zeer content met mijn nieuwe oordopjes. De koppeling met de iPhone, tablet en Apple TV werkt ook zo prettig. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door henidde op 27-09-2024 07:52 ]

.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
Vince23 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:38:

Bespaar je niet op die € 50 en neem de versie met ANC. De case krijgt ook extra functies erbij, voor het geval je regelmatig spullen "kwijt"raakt.

Voordeel: je kunt ANC op elk gewenst moment heel eenvoudig uit- en aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince23
Thanks, dat was het duwtje in de rug dat ik nodig had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Laatst online: 22-04 19:53
Tja, duwtje.. Zo kun je altijd blijven beredeneren dat iets beters toch maar een paar tientjes meer is. Voor gewoon wat muziek/bellen/podcasts etc is de normale 4 prima toch?

Kan iemand al wat vertellen over de stap die ze hebben genomen vanaf de 2 of de 3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince23
Goh eerlijk gezegd is het niet de prijs waarover ik aan het twijfelen was.
Ik wil vooral vermijden dat ik met ANC mij enorm irriteer tijdens het bellen, waardoor ik deze in de praktijk dan niet zou gebruiken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:27
Nu een week in bezit van de nieuwe AirPods 4 ANC.

Alweer 6 jaar geleden dat ik klote oordopjes met kabels vervangen heb voor een Bose QuietComfort 35 II. En nooit verwacht dat ik (deels) terug zou gaan naar oordopjes.

Sinds begin dit jaar zit ik volledig in het Apple-ecosysteem (iPhone, Mac mini, Apple TV), dus dit leek me een mooie toevoeging.

Dingen die mij zijn opgevallen:

- Geluidskwaliteit bizar goed voor een on-ear, nooit verwacht dat dat mogelijk was.
- ANC is zowel indrukwekkend als ondermaats. Beetje afhankelijk van het omgevingsgeluid. Hogere tonen zijn onmogelijk te filteren zonder iets te hebben wat je oren afsluit, zoals bij in-ear of een koptelefoon.
-Zeer comfortabel, maar dan neem ik het gevoel dat ze er misschien uit kunnen vallen niet mee in de beoordeling.
-Het verbinden met de iphone en hem automatisch ook zien verschijnen op de mac :o.
-Ook de snelheid waarmee hij verbindt is zeer indrukwekkend. Leg ik de oordopjes op mijn bureau dan gaat het geluid via de monitor, doe ik ze weer in dan gaat het direct weer verder via de dopjes. Of als ik de iphone wil gebruiken pakt hij het geluid weer daar vandaan.
-En als laatste, je kunt de instellingen van de dopjes veranderen door op de volumebalk te klikken. Dus geen extra app of ver zoeken in de instellingen _/-\o_.

Voor de mensen die langer gebruik maken van Apple zal dit wel een captain obvious review zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Vince23 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:38:
Thanks, dat was het duwtje in de rug dat ik nodig had :D
Heb ze na mijn advies aan jou ook maar gekocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:04
Ik heb vandaag ook de 4th gen ANC binnen. Paar bevindingen:
- Fit is voor mij bijna hetzelfde als 3rd gen. Rechts zit helaas niet heel veel beter dan bij de vorige generatie maar de tijd zal t leren.
- Klein doosje is erg mooi, maar zorgt er wel voor dat ik de AirPods er lastiger uitkrijg. Daar gebruikte ik voorheen de ruimte tussen de doppen voor, blijkt nu.
- Geluid is uitstekend, ietsie beter dan 3rd gen, waar ik qua geluid ook al erg over te spreken was. instant edit: hoor toch in elke frequentie range echt meer detail. Erg knap! Dat wordt genieten met deze doppen.

En dan een vraag:
Bij ANC aan op ‘Ruisonderdrukking’ ervaar ik juist wat ruis op het moment dat ik in een vrij stille omgeving zit, zodra muziek uitstaat of even stilvalt. Is dat iets bekends?

[ Voor 21% gewijzigd door CarpeVentum op 27-09-2024 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henidde
CarpeVentum schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:04:
Ik heb vandaag ook de 4th gen ANC binnen. Paar bevindingen:
- Fit is voor mij bijna hetzelfde als 3rd gen. Rechts zit helaas niet heel veel beter dan bij de vorige generatie maar de tijd zal t leren.
- Klein doosje is erg mooi, maar zorgt er wel voor dat ik de AirPods er lastiger uitkrijg. Daar gebruikte ik voorheen de ruimte tussen de doppen voor, blijkt nu.
- Geluid is uitstekend, ietsie beter dan 3rd gen, waar ik qua geluid ook al erg over te spreken was. instant edit: hoor toch in elke frequentie range echt meer detail. Erg knap! Dat wordt genieten met deze doppen.

En dan een vraag:
Bij ANC aan op ‘Ruisonderdrukking’ ervaar ik juist wat ruis op het moment dat ik in een vrij stille omgeving zit, zodra muziek uitstaat of even stilvalt. Is dat iets bekends?
Wat betreft punt 2. Ik heb de AirPods 4 ANC vandaag een week in gebruik en het is wel iets soepeler geworden om de oordopjes uit de case te halen. Op de eerste dag schoot een van de oordopjes uit de case omdat ik teveel druk had gezet. Dit overkomt me nu niet meer. Het wordt dus soepeler!

.

• turkeyhakan
Ik heb ze net even uitgepakt en moet zeggen dat ze zeker beter klinken dan de 3e generatie. Wat mij betreft op het niveau van de AirPods Pro 2. Ruisonderdrukking op de 4 lijkt meer aanwezig dan op de Pro 2, waarschijnlijk om het open gedeelte in het oor op te vangen. Ik ervaar dus iets meer druk met de 4 dan met de Pro 2, maar dat is voor mij even wennen.

Geluidskwaliteit is top en de pasvorm is ook voor mij beter dan de 3!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

De bedrade EarPods vind ik qua pasvorm prima.

Iemand die dit kan vergelijken met de AirPods 4? Lijkt dit veel op elkaar ?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Aangezien ik deze AirPods in overweging heb. Zou iemand kunnen laten weten hoe deze het op de fiets doen, of tijdens hardlopen ivm windgeruis?
Dank alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
ksi schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:07:
Aangezien ik deze AirPods in overweging heb. Zou iemand kunnen laten weten hoe deze het op de fiets doen, of tijdens hardlopen ivm windgeruis?
Dank alvast
Op ANC (volledige ruisonderdrukking) niet goed, maar wel voldoende om nog eea om je heen te horen. Eigenlijk zou je dus kunnen zeggen dat ie het juist wel goed doet, zodat je niet op de motorkap van een auto komt te liggen. :+

Ik heb het alleen getest op fiets en met hardlopen, maar zou het zelf nooit aanzetten. Te gevaarlijk! Ondanks de matige prestaties van ANC. Is het slecht als product? Nee, maar ik had er meer van verwacht en gezien het product zou ik dat eigenlijk niet mogen. Het is nu eenmaal geen in-ear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Help!!!! schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 07:45:

Ja, maar ik vind ze allemaal opelkaar lijken. Ik heb met geen één ooit problemen gehad, al heb ik in het begin bij de Airpods 3 wat last van de oorschelpen gehad. Moest er even aan wennen denk ik. Geen ernstige dingen, maar gewoon een soort gewenningspijn (iets zoals met zadelpijn zeg maar).

Bedrade oortjes is zoooo 2015. Heb ik al een tijdje niet meer in gehad dus helemaal eerlijk vergelijk heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Thanks. In ear plugs zoals de Pro liggen mij niet echt. Dus heb gewacht op de Airpods 4 in de hoop dat volume nu ook op de steeltjes zou zitten. Maar helaas. :'(

Dit omdat ik tijdens hardlopen regelmatig het volume aanpas en dat lastig is als het via de telefoon in een hoesje op mijn arm moet. Maar helaas blijft dat dus voorbehouden aan de Pro.

Dat is het grote voordeel van de bedrade earpods, daar kan je dat gewoon met de buttons aan het draadje doen. En ze zijn natuurlijk veel goedkoper en hoeven niet opgeladen te worden.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Help!!!! schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:23:
^
Thanks. In ear plugs zoals de Pro liggen mij niet echt. Dus heb gewacht op de Airpods 4 in de hoop dat volume nu ook op de steeltjes zou zitten. Maar helaas. :'(

Dit omdat ik tijdens hardlopen regelmatig het volume aanpas en dat lastig is als het via de telefoon in een hoesje op mijn arm moet. Maar helaas blijft dat dus voorbehouden aan de Pro.

Dat is het grote voordeel van de bedrade earpods, daar kan je dat gewoon met de buttons aan het draadje doen. En ze zijn natuurlijk veel goedkoper en hoeven niet opgeladen te worden.
Geheel eens, geen volumebutton sucks. Ik doe het met mijn AW, maar het had véél fijner geweest op de Airpods (4).

Raar van Apple om het alleen op de Pro te doen. Het is een totaal ander product in een categorie. Het dwingt mensen ook niet om de Pro te kopen, lijkt me.

Lekker je Earpods houden als het je niet irriteert. Ik zou niet meer kunnen hardlopen met bedrade units, want de vrijheid die ik al jaren heb met de Airpods zou ik niet meer in kunnen ruilen voor wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimocash
Help!!!! schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:23:
^

Omdat de mic van de 4 echt een stuk beter is dan die van de 3 luistert Siri dus ook een stuk beter.
Wanneer ik tijdens het hardlopen zeg: “Siri volume 10% zachter” dan doet Siri dat ook.
Ik hoef dus niet aan de oortjes te komen. Hetzelfde ook wanneer ik het volgens liedje wil luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Redondo1982 schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:30:
[...]

Geheel eens, geen volumebutton sucks. Ik doe het met mijn AW, maar het had véél fijner geweest op de Airpods (4).

Raar van Apple om het alleen op de Pro te doen. Het is een totaal ander product in een categorie. Het dwingt mensen ook niet om de Pro te kopen, lijkt me.

Lekker je Earpods houden als het je niet irriteert. Ik zou niet meer kunnen hardlopen met bedrade units, want de vrijheid die ik al jaren heb met de Airpods zou ik niet meer in kunnen ruilen voor wat anders.
Thx. Alleen, wat is 'AW' ? :$ :)
dimocash schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:55:
[...]

Omdat de mic van de 4 echt een stuk beter is dan die van de 3 luistert Siri dus ook een stuk beter.
Wanneer ik tijdens het hardlopen zeg: “Siri volume 10% zachter” dan doet Siri dat ook.
Ik hoef dus niet aan de oortjes te komen. Hetzelfde ook wanneer ik het volgens liedje wil luisteren.
Thx. Dat zou idd ook nog een optie kunnen zijn alhoewel ik me afvraag of dat ook goed werkt in de winderige omgeving waar ik vaak loop. :?

Daarnaast heb ik Siri niet aan staan want het idee dat mijn telefoon de hele tijd meeluistert voelt niet goed. Maar misschien is dat achterhaalt en kan je dat allemaal instellen. Zou ik weer eens in moeten duiken.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Help!!!! schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:03:
[...]

Thx. Alleen, wat is 'AW' ? :$ :)
Apple Watch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
dimocash schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:55:
[...]

Ga ik ook weer eens proberen. Het werkte toen niet best en kreeg zelfs een keer een ander nummer óf hij ging in ene keer keihard. Overigens gebeurde dat met de AW ook weleens als mijn digital crown tegen de mouw aan kwam. Dan zit je stijf van schrik haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Help!!!! schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 07:45:

Hier toevallig iemand die ze vergelijkt.
YouTube: AirPods 4 Vs EarPods! (Comparison) (Review)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Grappige anekdote: gisteren werd ik onbewust geconfronteerd met mijn eigen (gebrek aan) zangkunsten, omdat ik hardop aan het meezingen was en de Airpods daardoor automatisch het geluid dempte omdat ze dachten dat ik een gesprek aan het voeren was. :+

Als je fervent meezinger bent kun je deze optie dus beter uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ethiron schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:59:
Grappige anekdote: gisteren werd ik onbewust geconfronteerd met mijn eigen (gebrek aan) zangkunsten, omdat ik hardop aan het meezingen was en de Airpods daardoor automatisch het geluid dempte omdat ze dachten dat ik een gesprek aan het voeren was. :+

Als je fervent meezinger bent kun je deze optie dus beter uitzetten.
Ja haha, ik heb het ook uitstaan. Klinkt gek, maar ik denk ook weleens hardop en dan doet ie het ook :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:25

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:44:
[...]

Van wat ik hoor/zie/lees bij verschillende reviews is dat de microfoon van de AirPods 4 beter is dan Pro 2.

Ik ben nu ook aan het kijken voor AirPods (voornamelijk voor tijdens werk) en neig op het moment naar de 4 (incl. ANC) ipv de Pro 2, vanwege de microfoon. Terwijl alle andere specs in het voordeel van de Pro 2 zijn. Zelf heb ik geen moeite met in-ear oordoppen.

Binnenkort ben ik een dag in Amsterdam. Misschien kan ik dan even langs de Apple Store gaan om beide modellen te passen.
Ik wilde niet meer zo lang wachten en heb afgelopen weekend de AirPods 4 (met ANC) besteld. Vooral vanwege de betere microfoon en draagcomfort voor langere tijd. Ik had nog EarPods liggen en die zaten goed. Dus ik verwachtte dat de 4's ook prima zullen zitten.

Heb ze nu iets meer dan twee dagen in gebruik en ben er erg van onder de indruk! Ze zitten erg lekker en klinken goed. Ik ben vooral onder de indruk van de Transparency Mode. Het klinkt heel erg natuurlijk. De muziek klinkt normaal maar je hoort toch de omgeving goed. Als niemand tegen je praat vergeet je na een tijdje dat het aanstaat.

De ANC is prima. Uiteraard niet zo goed als in-ear of over-ear koptelefoons, maar gewoon goed genoeg. Ik heb er zondag mee naar de supermarkt gefietst en kon de podcast toch goed horen. De ANC blokkeerde toch flink wat windruis.

Mijn collegas zeiden dat de kwaliteit van mijn microfoon goed is bij een video call. Ik ben helemaal tevreden. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:48
Ik heb hier zowel de Airpods 4 met ANC als de Airpods 2 Pro liggen. Ik wist niet goed welke te kiezen na het bekijken van vele reviews, dus heb ze beide besteld om te kijken welke mijn nu beter liggen.

De geluidskwaliteit van de Airpods 2 Pro is iets beter. Ook het volume aanpassen via de oortjes is fijn.
Het comfort van de Airpods 4 daarintegen is vele malen hoger dan die van de Airpods 2 Pro. En ANC doet het eigenlijk verbazend goed vind ik. Als mijn vriendin TV kijkt en ik kijk ondertussen iets op de iPad, dan heb ik daar geen last van. Ook bij de test met de haardroger vind ik dat Airpods 2 Pro maar minimaal meer demping geven.

Ik ben er ondertussen nog steeds niet uit welke ik ga houden. Lastige keuze. Vooral omdat het prijs verschil maar 30euro is.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Broodro0ster schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:18:
Ik heb hier zowel de Airpods 4 met ANC als de Airpods 2 Pro liggen. Ik wist niet goed welke te kiezen na het bekijken van vele reviews, dus heb ze beide besteld om te kijken welke mijn nu beter liggen.

De geluidskwaliteit van de Airpods 2 Pro is iets beter. Ook het volume aanpassen via de oortjes is fijn.
Het comfort van de Airpods 4 daarintegen is vele malen hoger dan die van de Airpods 2 Pro. En ANC doet het eigenlijk verbazend goed vind ik. Als mijn vriendin TV kijkt en ik kijk ondertussen iets op de iPad, dan heb ik daar geen last van. Ook bij de test met de haardroger vind ik dat Airpods 2 Pro maar minimaal meer demping geven.

Ik ben er ondertussen nog steeds niet uit welke ik ga houden. Lastige keuze. Vooral omdat het prijs verschil maar 30euro is.
Je moet goed naar je gebruik kijken. Luister je veel onderweg met ANC dan 100% de Airpods Pro 2, want de Airpods 4 zijn met ANC alleen goed voor binnenshuis. Buitenshuis laat die echt teveel lawaai door en werkt ANC niet best. Overigens raad ik wel aan om nooit met ANC in het verkeer te stappen, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Niellie41 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:39:
[...]

Ik wilde niet meer zo lang wachten en heb afgelopen weekend de AirPods 4 (met ANC) besteld. Vooral vanwege de betere microfoon en draagcomfort voor langere tijd. Ik had nog EarPods liggen en die zaten goed. Dus ik verwachtte dat de 4's ook prima zullen zitten.

Heb ze nu iets meer dan twee dagen in gebruik en ben er erg van onder de indruk! Ze zitten erg lekker en klinken goed. Ik ben vooral onder de indruk van de Transparency Mode. Het klinkt heel erg natuurlijk. De muziek klinkt normaal maar je hoort toch de omgeving goed. Als niemand tegen je praat vergeet je na een tijdje dat het aanstaat.

De ANC is prima. Uiteraard niet zo goed als in-ear of over-ear koptelefoons, maar gewoon goed genoeg. Ik heb er zondag mee naar de supermarkt gefietst en kon de podcast toch goed horen. De ANC blokkeerde toch flink wat windruis.

Mijn collegas zeiden dat de kwaliteit van mijn microfoon goed is bij een video call. Ik ben helemaal tevreden. d:)b
De mic bij de Airpods 3 was ook al heel goed hoor. Het is een beetje overdreven wat alle influencers nu aan het doen zijn. Met de allereerste Airpods was ik al supergoed verstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:51
Vandaag m’n AirPods 4 ontvangen.
Ze zitten zéér comfortabel.
Voor mij m’n beste oordopjes ooit.
Pagina: 1 2 Laatste