Ondertussen heb ik het gevonden, het bleek niet echt een bot te zijn zoals andere maar zo uit een doosje.s0kkie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:57:
[...]
Ook in de Crash Site alles gedaan? Je kan op de map daar zien of je nog ergens bots naar een plek kan roepen waar je bijv 20, 100 of 200 bots voor nodig hebt.
Dat level lukt mij ook nog niet om te behalen.Anoniem: 1925548 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:59:
Wat is dat Vierkant level vervelend zeg met die badeend en lava. Moet er nog eens goed voor zitten maar dit was het eerste geval van, nee dank je niet leuk.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Anoniem: 1925548
Hoe lang zal het duren voor we een Pikmin achtige game krijgen. Lijkt mij niet verkeerd.
Edit: Al gehaald...
Heb in ieder geval 200 bots. Denk dat ik na dit weekend wel de platinum heb.
Maar ik neem rustig mijn tijd.
Hoop dinsdag klaar te zijn voor The Plucky Squire
Heb in ieder geval 200 bots. Denk dat ik na dit weekend wel de platinum heb.
Maar ik neem rustig mijn tijd.
Hoop dinsdag klaar te zijn voor The Plucky Squire
[ Voor 98% gewijzigd door Sefaex op 11-09-2024 15:24 ]
Zit een glitch in dit level 😅 als je de camera omhoog doet, dus vanaf boven kijkt en dan erop springt, ervoor zorgen dat die 3 bellen niet of nauwelijks in beeld komen doen ze niks 🤣Sefaex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:06:
Oke, gisteren voor het slapen gaan ging ik nog even een uurtje Astro Bot spelen.
Net voor ik ging afsluiten nog even dit leveltje meegepikt:
[YouTube: Astro Bot - Crumble Rumble 3 - 100% Walkthrough (All Bots)]
Zelden met zo'n kut gevoel gaan slapen. Maar na 30x proberen is het me uiteindelijk gelukt.
Jammer dat ik het niet eerder wistDM89 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:56:
[...]
Zit een glitch in dit level 😅 als je de camera omhoog doet, dus vanaf boven kijkt en dan erop springt, ervoor zorgen dat die 3 bellen niet of nauwelijks in beeld komen doen ze niks 🤣
Meeste extra levels haal ik wel binnen 1-2 keer. Maar er zijn er ook een klein aantal die bloed irritant zijn.
Net de platinum binnen gehaald en de teller staat op 16 uur, wat een meesterwerk is deze game
tot het laatste moment alleen maar fun gehad en constant met een smile op mijn gezicht gespeeld.
Heb de gouden bot en ik sta nu op 305 bots, maar de grijpmachine blijft op 168/169 staan, er komen ook geen nieuwe ballen meer
Kom maar op met een 3D Locoroco, dat level werkte echt perfect
Heb de gouden bot en ik sta nu op 305 bots, maar de grijpmachine blijft op 168/169 staan, er komen ook geen nieuwe ballen meer
Kom maar op met een 3D Locoroco, dat level werkte echt perfect
[ Voor 10% gewijzigd door s0kkie op 11-09-2024 19:45 ]
Bij Digital Foundry kwam een leuke vraag voorbij, waar je Astro Bot zet tussen games zoals Sackboy, Crash Bandicoot, Sonic etc.
Ik heb de game bijna uit en plaats AB net onder Mario maar boven de rest.
En jullie?
Ik heb de game bijna uit en plaats AB net onder Mario maar boven de rest.
En jullie?
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 11-09-2024 20:08 ]
Crash > Sackboy > Mario > Astro > Spyro > Sonic
Mario (hoge nostalgische waarde) -> Astrobot
PSN : Geraedus
Crash Bandicoot 4 staat bij mij bovenaan, beste platformer wat mij betreft. Dan Mario, dan Astro Bot.
Tja, beetje appels met peren vergelijken.
Iedereen is opgegroeid met Mario. Mario bestaat al 25 jaar ofzo
Alleen om die reden zou het vaag zijn als je Astro Bot > Mario zou zeggen.
Maar Astro Bot is wel echt een fenomenale game. Had sowieso een goede game verwacht. Maar zo goed ? Ik vind dat ze zichzelf hebben overtrokken. Het is sowieso nintendo platform kwaliteit !
Alleen om die reden zou het vaag zijn als je Astro Bot > Mario zou zeggen.
Maar Astro Bot is wel echt een fenomenale game. Had sowieso een goede game verwacht. Maar zo goed ? Ik vind dat ze zichzelf hebben overtrokken. Het is sowieso nintendo platform kwaliteit !
40 jaar zelfs.Sefaex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:16:
Hier ook, misschien daarom dat ik Atrobot ook zo waardeer als platformer.
Nou. Het Splashing Sprint level in W4 is de eerste keer dat ik echt vast zit. Zeker een halfuur bezig en het lukt niet. Die eend is de enige mechanic in de game die ik echt waardeloos vind. Het werkt gewoon niet lekker. Iemand tips?
fookin mad fer it
Astro Bot kan wel vrij jong zijn maar de bijna 30 jaar aan PlayStation geschiedenis in de game is ook wat.
Zojuist de aftiteling gezien en kan alleen maar zeggen dat het een top game is. Heel erg van genoten.
Komende dagen de boel proberen te completen.
Zojuist de aftiteling gezien en kan alleen maar zeggen dat het een top game is. Heel erg van genoten.
Mijn tip: morgen weer een dag. Zo doe ik dat in ieder geval met dat **** sprint level.DikkeBMW schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:13:
Nou. Het Splashing Sprint level in W4 is de eerste keer dat ik echt vast zit. Zeker een halfuur bezig en het lukt niet. Die eend is de enige mechanic in de game die ik echt waardeloos vind. Het werkt gewoon niet lekker. Iemand tips?
Nou een dik kwartier verder en met wat geluk gehaald. Leek alsof ik een lavastraal toch echt vol raakte, maar op de een of andere manier telde hij niet. Wel eerst een Youtube run gekeken in 0,5 speed.Anoniem: 1925548 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:26:
Astro Bot kan wel vrij jong zijn maar de bijna 30 jaar aan PlayStation geschiedenis in de game is ook wat.
Zojuist de aftiteling gezien en kan alleen maar zeggen dat het een top game is. Heel erg van genoten.![]()
[...]
Mijn tip: morgen weer een dag. Zo doe ik dat in ieder geval met dat **** sprint level.
Eerste level dat ik niet goed vind deze game
- difficulty spike buiten proportioneel
- eend-mechanic werkt niet lekker, soms zelfs random vasthangen op richeltjes
- lava spuwers zijn willekeur en niet skill based
Moeilijk is niet het probleem, maar dit voelt bijna alsof het niet goed getest is; minder "helemaal af" dan de rest.
Achja blijft een top game, moet gezegd. Op naar de 5e wereld!
fookin mad fer it
Barrel Muncher.AppleFan2007 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:46:
Weet iemand welke bot ik hier mis? In de werelden heb ik alles op 100% en ook de master challenge heb ik gehaald.
spoiler:
spoiler:
Ik denk dat deze op het noord-westelijk deel van de Crash Site zat, waar je komt na het vinden van de ventilator.
Haha
Heb net die Splashing Sprint level geprobeerd.
Na 5 min wist ik al genoeg. Morgen weer een dag
EDIT:
Net na het ontbijt toch meteen gelukt..
Ik had het meeste moeite in het begin eigenlijk. Sprong steeds in het lava
Laatste gedeelte was makkelijker dan gehad. Lukte eigenijk meteen.
EDIT:
Ik had het meeste moeite in het begin eigenlijk. Sprong steeds in het lava

[ Voor 48% gewijzigd door Sefaex op 12-09-2024 07:07 ]
Ik weet niet wat ik fout doe bij dit level, gaat tot nu telkens fout bij die vuurspuwers en die olievlekken.Sefaex schreef op woensdag 11 september 2024 @ 22:55:
Haha
EDIT:
Ik had het meeste moeite in het begin eigenlijk. Sprong steeds in het lava![]()
Ik zorg ervoor dat de meeste olie weg is met water, zodat je rechts een pad krijgt maar wordt telkens ingehaald door het vuur.
Zelfde hier hoor. Ik zie veel mensen 'flexen' met 'het is helemaal niet zo een lastig spel'DM89 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:38:
Geweldig mooi en leuk spel dit, merk wel aan bijvoorbeeld de X en O levels dat ik dit soort spellen nooit speel, vind die best lastig.. Ik zag dat mensen in 15 uur platinum hebben gehaald, gaat mij niet lukken in die tijd 🤣 zit nu op 10 uur en ben in de 3e wereld.

Dan rolde ik weer te ver door, dan zag ik de diepte niet goed waardoor ik op een straal elektra sprong ipv erover, dan hoverde ik weer nét te lang waardoor het glas brak en ik naar beneden viel etc. etc.
De gewone levels vlieg ik zo doorheen, maar die mini-levels zijn echt frustrerent moeilijk voor mij

Helemaal mee eens hoor. Die "button" levels ( O, X, [] en triangle) zijn echt een goede uitdaging. Maar wel een leuke uitdaging. Het is niet een Frustratie puur om frustrerend te zijn.Notna schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:04:
[...]
Zelfde hier hoor. Ik zie veel mensen 'flexen' met 'het is helemaal niet zo een lastig spel'. Nou, ik ben bezig met de driehoek levels en die 4 levels heb ik totaal 1,5 uur over gedaan omdat ik gewoon steeds maar dood ging
Dan rolde ik weer te ver door, dan zag ik de diepte niet goed waardoor ik op een straal elektra sprong ipv erover, dan hoverde ik weer nét te lang waardoor het glas brak en ik naar beneden viel etc. etc.
De gewone levels vlieg ik zo doorheen, maar die mini-levels zijn echt frustrerent moeilijk voor mij
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Mijn tip gewoon veel springen. Zie filmpjes waarbij ze eerst de vloer schoonmaken. Werkte bij mij voor geen meter. Werd toch altijd ingehaald. Gewoon niet te veel nadenken... en springen als een gek (X niet te lang inhouden uiteraard)DM89 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:59:
[...]
Ik weet niet wat ik fout doe bij dit level, gaat tot nu telkens fout bij die vuurspuwers en die olievlekken.
Ik zorg ervoor dat de meeste olie weg is met water, zodat je rechts een pad krijgt maar wordt telkens ingehaald door het vuur.
Laatste gedeelte was gekgenoeg erg makkelijk bij mij. Ging daar maar 1 of 2 x dood. Terwijl ik in het begin (lava gedeelte) erg vaak dood ging.
Ach ja, nu laatste wereld... En zit op 240 bots.
Hoop dat die challenge levels meevallen in het laatste wereldtje
[ Voor 20% gewijzigd door Sefaex op 12-09-2024 08:46 ]
Heb de andere 3 challenges net gehaald op deze planeet alleen die nog met het vuur nog maar laat het even voor wat het is 🤣Sefaex schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:44:
[...]
Mijn tip gewoon veel springen. Zie filmpjes waarbij ze eerst de vloer schoonmaken. Werkte bij mij voor geen meter. Werd toch altijd ingehaald. Gewoon niet te veel nadenken... en springen als een gek (X niet te lang inhouden uiteraard)Probeer wel eerst die vijanden van te voren te doden.
Laatste gedeelte was gekgenoeg erg makkelijk bij mij. Ging daar maar 1 of 2 x dood. Terwijl ik in het begin (lava gedeelte) erg vaak dood ging.
Ach ja, nu laatste wereld... En zit op 240 bots.
Hoop dat die challenge levels meevallen in het laatste wereldtje
Zit nu op 80% -- 15u. Maar ik zet mijn spel ook vaak op pauze. En ga dan even wat anders doen. Geen idee of de timer dan stopt.
275 bots.
Denk wellicht nog 2-3 uurtjes voor de plat ( mits die challenge levels uit de laatste wereld niet te pittig zijn
)
Ik vind wel dat ik waar heb gekregen voor mijn geld. Ook al is het geen 50 uur durende game ofzo. Denk dat rond de 20 uur een prima speelduur is voor een platformer
Astro Bot 2 komt er ook op day 1 👍
275 bots.
Denk wellicht nog 2-3 uurtjes voor de plat ( mits die challenge levels uit de laatste wereld niet te pittig zijn
Ik vind wel dat ik waar heb gekregen voor mijn geld. Ook al is het geen 50 uur durende game ofzo. Denk dat rond de 20 uur een prima speelduur is voor een platformer
Astro Bot 2 komt er ook op day 1 👍
Ik moet nog wat laatste dingen verzamelen voor 100%. Volgens Sony zit ik al op 20 uur, dat valt niet tegen. Ik ben niet slecht in dit soort games maar wanneer ik kan ontdekken in een level en alles in 1 keer wil vinden zonder hulp, neem ik mijn tijd. Denk nog 1 of 2 uur voor completion.
Dat Horizon level was ook genieten trouwens.
Dat Horizon level was ook genieten trouwens.
Denk dat ik er maar mee stop. Die badeend race is vervelend en als ik die al oversla is het sowieso geen 100%. Dan maar een paar bots tekort.
Als ik zo een level dan iedere keer opnieuw moet doen denk ik, genoeg andere games op de plank.
Maar wat heb ik een partij genoten van de normale levels in Astro Bot. Heerlijke game.
Als ik zo een level dan iedere keer opnieuw moet doen denk ik, genoeg andere games op de plank.
Maar wat heb ik een partij genoten van de normale levels in Astro Bot. Heerlijke game.
Uitgespeeld zojuist.
Hopelijk GOTY voor Astro. Verdienen ze wel. En hopen dat er ook nog DLC gaat uitkomen. Paid of gratis boeit me niet. Voor kwaliteit betaal ik graag. En veel beter dan dit ga je het niet krijgen.
Ennuhhh...
Astro Horizon > Lego Horizon
Ze hebben de lat hoog gelegd voor Guerilla
297 / 304 bots nu... kijk niet erg uit naar de challenges van de laatste wereld. Maar zal toch echt moeten gebeuren
Hopelijk GOTY voor Astro. Verdienen ze wel. En hopen dat er ook nog DLC gaat uitkomen. Paid of gratis boeit me niet. Voor kwaliteit betaal ik graag. En veel beter dan dit ga je het niet krijgen.
Ennuhhh...
Astro Horizon > Lego Horizon
Ze hebben de lat hoog gelegd voor Guerilla
297 / 304 bots nu... kijk niet erg uit naar de challenges van de laatste wereld. Maar zal toch echt moeten gebeuren
Ik zie dat deze game ruim 60,- kost en dan ben je in 15 uur al klaar?!Timothy3000 schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:40:
Net de Platinum binnen. In totaal ongeveer vijftien uur over gedaan. Heerlijke game, perfecte speelduur ook.
Op naar het vervolg!
Voor dat bedrag verwacht ik eigenlijk minimaal 40 uur gameplay.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ben inmiddels bij level 5 in 18 uur, duidelijk niet zo goed als andere haha. Bij level 4 heb ik Splashing Sprint nog steeds niet.. heb deze voor nu geskipt 🤣 eigenlijk ook eerste keer dat ik echt dit type spel speel op de Astrobot tech demo na 😅
Wat is er mis met 15 uur gameplay voor €60 ?Greatsword schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:17:
[...]
Ik zie dat deze game ruim 60,- kost en dan ben je in 15 uur al klaar?!
Bios betaal je ook zo €50 voor als je met iemand bent. En dan heb je slechts 2 uurtjes entertaiment.
Gelukkig heeft deze game geen onnodige filler content.Greatsword schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:17:
[...]
Ik zie dat deze game ruim 60,- kost en dan ben je in 15 uur al klaar?!
spoiler:
. Grote meesterproef
Hoe verzinnen ze het. Denk je... bijna platinum. En dan krijg je dit er nog bij
EDIT:
En platinum...
Maar die timer van Playstation klopt niet hoor.
Dit krijg ik in mijn mail.
Je speelde lekker door
Je hebt er 3 uur voor nodig gehad om de platina trofee in de wacht te slepen. Indrukwekkend!
Je hebt je platina sneller weten te halen dan 100.0% van alle ASTRO BOT-spelers wereldwijd. Daar kun je mee thuiskomen!
Ach ja... plat is in ieder geval binnen. Op naar The Plucky Squire
[ Voor 66% gewijzigd door Sefaex op 12-09-2024 21:03 ]
Zo dan, druk bezig met wereld vier. De square challenge levels waren lekker pittig! Lava level had ik veel over gelezen, en dit was zeker een challenge! Gelukkig wel in een kwartiertje gehaald.
Ik merk dat ik bewust heel erg mijn tijd neem met deze game om het zo wat langer te laten duren. Even af en toe een level en bewust geen sessies van een paar uur. Ik denk dat ik zo'n 2-3 dagen doen over 1 wereld op 100% te zetten.
Nog steeds een erg leuke game, 200 bots inmiddels en de platinum gaat er sowieso komen. Persoonlijk vind ik de boss levels minder leuk, maar eigenlijk heb ik dat met elke game. Verder nog niet echt minpunten gevonden.
De moeilijkheid voelt voor mij ook precies goed. Wereld 1 was erg makkelijk... maar toen waren er ook nog geen ps icon levels lol.
Ik merk dat ik bewust heel erg mijn tijd neem met deze game om het zo wat langer te laten duren. Even af en toe een level en bewust geen sessies van een paar uur. Ik denk dat ik zo'n 2-3 dagen doen over 1 wereld op 100% te zetten.
Nog steeds een erg leuke game, 200 bots inmiddels en de platinum gaat er sowieso komen. Persoonlijk vind ik de boss levels minder leuk, maar eigenlijk heb ik dat met elke game. Verder nog niet echt minpunten gevonden.
De moeilijkheid voelt voor mij ook precies goed. Wereld 1 was erg makkelijk... maar toen waren er ook nog geen ps icon levels lol.
De thema levels (Ape Escape, God of War, Uncharted etc) vind ik de leukste van de hele game. Die steken echt met kop en schouders boven alle andere levels uit.
Hopelijk komen er nog veel meer van dat soort levels in toekomstige DLC.
Hopelijk komen er nog veel meer van dat soort levels in toekomstige DLC.
Die Loco roco level was ook vet. Ik vind het gewoon als complete package een vette game.
Ja een paar challenge levels zijn wel irritant. Maar voor de afwisseing is het wel even lekker.
En dit hoort ook gewoon bij een platformer.
Hoop idd op toekomstige DLC. Hopen dat de sales goed zijn.
Ik vond deze challenge level (als je alle bots hebt) trouwens wel een stuk pittiger dan Splasing Sprint.
Maar na een paar keer dood gaan. Krijg je wel al snel door wat je fout doet enzo.
Ja een paar challenge levels zijn wel irritant. Maar voor de afwisseing is het wel even lekker.
En dit hoort ook gewoon bij een platformer.
Hoop idd op toekomstige DLC. Hopen dat de sales goed zijn.
Ik vond deze challenge level (als je alle bots hebt) trouwens wel een stuk pittiger dan Splasing Sprint.
Maar na een paar keer dood gaan. Krijg je wel al snel door wat je fout doet enzo.
[ Voor 14% gewijzigd door Sefaex op 13-09-2024 07:16 ]
Damm dat ziet er niet heel simpel en best frustrerend uit, en dan dacht ik dat die andere Buttton levels soms een uitdaging konden zijn haha
Dat maakt het spel zo goed vind ik. Het is niet oneerlijk om oneerlijk te zijn, er zitten difficulty spikes in maar op zo'n manier dat je er snel van leert en er mee om kan gaan. Ik vond die laatste challenge echt heel leuk om te leren/doen. Na 20 minuten had ik hem, en had vna mij nog wel wat langer mogen duren.Sefaex schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:12:
Platinum is binnen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Eum hoezo 2 andere 2 games er zit toch niks extra's in na dat je klaar ben ?corset schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:08:
[...]
Dat maakt het spel zo goed vind ik. Het is niet oneerlijk om oneerlijk te zijn, er zitten difficulty spikes in maar op zo'n manier dat je er snel van leert en er mee om kan gaan. Ik vond die laatste challenge echt heel leuk om te leren/doen. Na 20 minuten had ik hem, en had vna mij nog wel wat langer mogen duren.
Platinum is binnennu nog de andere 2 savegames op 100% krijgen
Vind het leuk om te doenCarlos0_0 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:12:
[...]
Eum hoezo 2 andere 2 games er zit toch niks extra's in na dat je klaar ben ?
Challenge levels zijn pittig. Maar ook niet weer frusterend pittig.
Sackboy String it Together is imo één van de lastigste platform challenge van de laatste jaren.
Alle 15 challenges moet je foutloos achter elkaar halen binnen 10 min.
Geen idee wie dit verzonnen heeft binnen Sumo Digital . Maar een salaris verhoging zou ik hem niet geven
Stel je dat eens voor bij Astro Bot. Dat je alle challenges achter elkaar moest doen (foutloos en binnen 10 min). Dat is toch gewoon pure stress man
Sackboy String it Together is imo één van de lastigste platform challenge van de laatste jaren.
Geen idee wie dit verzonnen heeft binnen Sumo Digital . Maar een salaris verhoging zou ik hem niet geven
Stel je dat eens voor bij Astro Bot. Dat je alle challenges achter elkaar moest doen (foutloos en binnen 10 min). Dat is toch gewoon pure stress man
Haha oke die ga ik dus helemaal niet halen, goed scheelt ik weinig om throhies geefSefaex schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:35:
Challenge levels zijn pittig. Maar ook niet weer frusterend pittig.
[YouTube: String It Together 🏆 Trophy (Sackboy PS5/PS4)]
Het was tof geweest als ze de laatste master challenge een combinatie maakte met alle powerups dat in de game zaten, een beetje zoals de end credits maar dan een echt moeilijk level
Crash Bandicoot 4: "Hold my beer".Sefaex schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:35:
Maak je borst maar nat voor het laatste level. 🙂Royy90 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:35:
Zo dan, druk bezig met wereld vier. De square challenge levels waren lekker pittig! Lava level had ik veel over gelezen, en dit was zeker een challenge! Gelukkig wel in een kwartiertje gehaald.
Ik heb hem sinds vandaag op Platinum. Blijf erbij dat deze game tot nu toe mijn GOTY is. Het gaat om (spel)plezier en dat krijg je met deze game. Veel grappen en de audio visuele combinatie is ook zeer sterk. Vond de verwijzingen naar andere PS games ook heel tof gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door NokiaFan op 15-09-2024 17:34 ]
Ik heb hem gisteravond ook geplatinumed. Zeker weten een van de beste games dit jaar!
Sommige challenge levels waren wel pittig en het laatste challenge level, heb ik toch wel zeker een uur over gedaan, maar uiteindelijk toch gelukt.
Sommige challenge levels waren wel pittig en het laatste challenge level, heb ik toch wel zeker een uur over gedaan, maar uiteindelijk toch gelukt.
Heb vrijwel alles gehaald, alle challenge levels inmiddels ook gehaald,
spoiler:
dus ik dacht YES maar dan krijg ik nog een master challenge voor m'n kiezen 😭🤣
[ Voor 6% gewijzigd door DM89 op 15-09-2024 12:14 ]
Eindelijk platinum, maar liefst 31 uur over gedaan🤣 de laatste challenge heeft me veeeel tijd gekost, was er maar mee gestopt en vannochtend na 5x proberen gehaald.
Wat een leuke game! Dacht even dat ie te kinderachtig zou zijn, maar er zitten een paar pittige levels tussen.
Ook fijn dat je heel snel weer verder kunt als je af bent.
Na een paar uur spelen al 103 units gevonden, dat het geen al te grote game is vind ik juist een plus. Teveel onafgemaakte games geeft ook geen fijn gevoel
Ook fijn dat je heel snel weer verder kunt als je af bent.
Na een paar uur spelen al 103 units gevonden, dat het geen al te grote game is vind ik juist een plus. Teveel onafgemaakte games geeft ook geen fijn gevoel
Ja vind ik ook eens een game die niet te groot is ook wel fijn, goed voor welke prijs je hem dan zelf wil kopen moet iedereen voor zich zelf weten.
Maar dit spel is zo leuk in elkaar gezet, dat het de volle prijs nog wel zelfs waard is(vind ik dan).
En dat merk je eigenlijk pas echt vanaf moment je zelf begint met spelen, trailers etc laten dat niet genoeg zien.
Maar dit spel is zo leuk in elkaar gezet, dat het de volle prijs nog wel zelfs waard is(vind ik dan).
En dat merk je eigenlijk pas echt vanaf moment je zelf begint met spelen, trailers etc laten dat niet genoeg zien.
[ Voor 21% gewijzigd door Carlos0_0 op 17-09-2024 21:47 ]
Gisteren even flink wat trophies binnen gehaald, moet nu alleen nog The Golden Bot voor platinum.
Level splashing sprint was voor mij wellicht een van de lastigste om te halen, na een beetje frustratie is het toch gelukt.
Level splashing sprint was voor mij wellicht een van de lastigste om te halen, na een beetje frustratie is het toch gelukt.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Echt een heerlijke game inderdaad. Ik speel het met mijn dochters van 9 en 5 en die staan continu te springen en te klappen en te juichen van plezier. Ik snap John Linneman van Digital Foundry niet over de zwakke HDR implementatie. Het ziet er heerlijk kleurrijk en contrastrijk uit op mijn 77G2. Zwart is ook gewoon zwart. Alleen het eerste 'tutorial' level heeft weinig contrast en geen diep zwart vanwege het stof en de haze. Dat is zo bedoeld. Anyway, Astro Bot is fantastisch. Hier gaan we nog veel plezier aan beleven!
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Zo; Plat is binnen! Fantastische game, elke Euro dubbel waard! 19h over gedaan volgens de stats op de homescreen. Heb lekker de tijd genomen maar ook af en toe iets opgezocht.
Gisteravond een halfuur geprobeerd de Golden Bot te halen en ik kwam maar niet voorbij de slinger-ketting-vijand. Gefrustreerd gestopt. Vandaag, zojuist; ongelogen de 1e poging direct het level gehaald
Gisteravond een halfuur geprobeerd de Golden Bot te halen en ik kwam maar niet voorbij de slinger-ketting-vijand. Gefrustreerd gestopt. Vandaag, zojuist; ongelogen de 1e poging direct het level gehaald
fookin mad fer it
HDR had echt wel beter gekund zodat de boel nog wat meer van het scherm spat. Viel mij meteen op toen ik begon. Niet heel storend maar toch jammer. Je kunt er een beetje aan sleutel met VRR en tv instellingen.Major_ton schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:07:
Echt een heerlijke game inderdaad. Ik speel het met mijn dochters van 9 en 5 en die staan continu te springen en te klappen en te juichen van plezier. Ik snap John Linneman van Digital Foundry niet over de zwakke HDR implementatie. Het ziet er heerlijk kleurrijk en contrastrijk uit op mijn 77G2. Zwart is ook gewoon zwart. Alleen het eerste 'tutorial' level heeft weinig contrast en geen diep zwart vanwege het stof en de haze. Dat is zo bedoeld. Anyway, Astro Bot is fantastisch. Hier gaan we nog veel plezier aan beleven!
Neemt natuurlijk niet weg dat het er alsnog heel goed uit ziet.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1925548 op 18-09-2024 21:44 ]
Komt Tweakers nog met een review?
Er is alleen een preview geweest destijds: review: Astro Bot - Boordevol creativiteit en vrolijkheid.DutchSapphire schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:33:
Komt er ook nog een review @Tweakjur ?
Is @TijsZonderH mee bezig!
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Hij weet dat er een boze GoT bus zijn kant op komt wanneer er teveel kritiek in zijn review zit?
Platinum is ook hier binnen, erg genoten van de game.Gynnad schreef op woensdag 18 september 2024 @ 06:31:
Gisteren even flink wat trophies binnen gehaald, moet nu alleen nog The Golden Bot voor platinum.
Misschien een domme vraag, maar wat kun je allemaal en met de crash locatie?
Jammer dat er geen PS4 versie is, anders had ik het stof afgeblazen van mijn PS4 en dit spel gekocht.
Dit soort spellen kunnen erg vermakelijk zijn, heb toen ter tijd een aantal Littlebig planet games gespeeld.
Om nu naar de winkel te rennen om een PS5 te kopen alleen voor dit spel, is ook een beetje belachelijk.
Daarnaast moet ik ook nog een nieuwe TV, want die van mij is nu zeker 16 jaar oud. Is nog een 1080p scherm. Natuurlijk werkt een PS5 er op, maar is het niet mooier om in 4k te gamen? Althans dat doe ik al jaren op mijn pc. Maar om een console te halen voor één spel, nah.
Dit soort spellen kunnen erg vermakelijk zijn, heb toen ter tijd een aantal Littlebig planet games gespeeld.
Om nu naar de winkel te rennen om een PS5 te kopen alleen voor dit spel, is ook een beetje belachelijk.
Daarnaast moet ik ook nog een nieuwe TV, want die van mij is nu zeker 16 jaar oud. Is nog een 1080p scherm. Natuurlijk werkt een PS5 er op, maar is het niet mooier om in 4k te gamen? Althans dat doe ik al jaren op mijn pc. Maar om een console te halen voor één spel, nah.
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 21-09-2024 19:12 ]
Moet de game nog steeds spelen en installeren. Zijn de main levels vrij makkelijk te doen?
De gewone levels ja die zijn redelijk te doen, na wereld 1 wordt het wel iets moeilijker.jaaoie17 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:41:
Moet de game nog steeds spelen en installeren. Zijn de main levels vrij makkelijk te doen?
Maar ze blijven toch nog redelik simpel als nog, maar wel met kanttekening je vergeet heel makkelijk de bots.
Je moet echt overal goed kijken, elk hoekje van de afgrond(of daar niks zit), op elke boom proberen te komen. door elk bosje wandelen etc.
Dit zowel op land als in het water, anders moet je de levels nog een paar keer spelen(Niet dat dit een ramp is perse maar goed haha).
Je vergeet ook heel makkelijk om te zoeken, doordat de levels er gewoon zo leuk uit zien.
Je krijgt leuke upgrades in elke wereld iets, die je weer in die levels nodig heb om er door heen te komen.
De levels houden je eigenlijk zo gefocust bezig(op een leuke verassende manier), dat je makkelijk kan vergeten dat er ook nog bots zijn
Die bots verzamelen is dat verplicht?Carlos0_0 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:54:
[...]
De gewone levels ja die zijn redelijk te doen, na wereld 1 wordt het wel iets moeilijker.
Maar ze blijven toch nog redelik simpel als nog, maar wel met kanttekening je vergeet heel makkelijk de bots.
Je moet echt overal goed kijken, elk hoekje van de afgrond(of daar niks zit), op elke boom proberen te komen. door elk bosje wandelen etc.
Dit zowel op land als in het water, anders moet je de levels nog een paar keer spelen(Niet dat dit een ramp is perse maar goed haha).
Je vergeet ook heel makkelijk om te zoeken, doordat de levels er gewoon zo leuk uit zien.
Je krijgt leuke upgrades in elke wereld iets, die je weer in die levels nodig heb om er door heen te komen.
De levels houden je eigenlijk zo gefocust bezig(op een leuke verassende manier), dat je makkelijk kan vergeten dat er ook nog bots zijn.
Je hoeft toch niet teveel moeite te doen toch. Voor het echt nodige.hcQd schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:03:
[...]
Deels, je hebt een zeker aantal bots nodig om naar een nieuwe omgeving te gaan.
Geen idee ik haal wel alle bots dit is leuk, die gaan uiteindelijk na de trophy wereld welke je helemaal opbouwt.jaaoie17 schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:13:
[...]
Je hoeft toch niet teveel moeite te doen toch. Voor het echt nodige.
Met zowel de puzzel stukjes als de bots, wordt dit een leuke levendige wereld uiteindelijk.
Maar de bots vinden zeker de nodige valt wel mee denk ik, het is niet dat je super moeilijke uitdagingen moet doen om er 1 te krijgen ofzo(Ze zitten gewoon beetje verstopt)
De bots zelfs halen is ook niet perse heel moeilijk, maar je moet gewoon beetje de wereld verkennen en opletten.
Ik ben ook niet perse altijd van alles halen in elk spel, maar in dit spel is dit gewoon leuk.
[ Voor 12% gewijzigd door Carlos0_0 op 22-09-2024 18:36 ]
Meeste bots kom je langs, of je hoort ze wel. Een handjevol zit echt verstopt.jaaoie17 schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:13:
[...]
Poging om het zo spoilervrij mogelijk te houden...
Astro Bot is een platformer. Het beknopte verhaal is dat je bemanning van 300+ bots verspreid zijn over verschillende werelden en levels. Deze bots wil je dus "redden" in de levels. Op sommige momenten zal je een x aantal bots nodig zijn om verder te kunnen met de main story. Dus ja, bots verzamelen is verplicht tot op zekere hoogte. Je hoeft ze echt niet allemaal te verzamelen/vinden. Je kan je voortgang per level zien. Mocht het helemaal niet lukken kan je na het 1x uitspelen een hulpje in de game krijgen die je helpt om ze te vinden.
Dit is vrij subjectief, maar ik kan hier wel ja op zeggen... Er zijn ook speciale challenge levels die een stuk moeilijker zijn, maar niet verplicht.jaaoie17 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:41:
Het is super leuk ze te zoeken imo.jaaoie17 schreef op zondag 22 september 2024 @ 18:13:
[...]
Ik zoek ook wel hoor. Maar tis niet zo, als je der een paar niet vind, dat je later niet verder kan komen in het spel.
Ieder level is herspeelbaar .jaaoie17 schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:06:
[...]
Ik zoek ook wel hoor. Maar tis niet zo, als je der een paar niet vind, dat je later niet verder kan komen in het spel.
Nogmaals... Er zijn roadblocks waarbij je een x aantal nodig zal zijn. Zowel voor levels als voor bepaalde unlocks. Naast het platformen is bots zoeken het "doel" in het spel.jaaoie17 schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:06:
[...]
Ze zijn echt niet moeilijk om te vinden. Sterker nog, ze zijn leuk om te zoeken! Je hebt ze ook niet allemaal nodig.
Maar het is een beetje alsof je geen eafc game wil spelen als je buitenspel kan staan of gran turismo niet wil doen als je ook moet remmen
Je heb er dus uiteindelijk wel zoveel nodig, om een nieuwe wereld te kunnen unlocken.jaaoie17 schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:06:
[...]
Echter heb je niet alle bots nodig, en ook in de crash locatie/ trophie wereld zeg maar zijn bots om te vinden en te bevrijden.
Dus je kan op zich denk ik wel vrij makkelijk verder.
De bots zijn op zich ook niet heel moeilijk te vinden, gewoon lekker elk hoekje van een level verkennen. en niet sprintend er door heen gaan.
Mocht je dingen missen dan kan je het level 2de keer doen, je kan dan via een vogeltje hints krijgen waar het volgende bot of puzzel stukje is.
Let wel op deze vogel kost munten, dit was mij de 1ste paar keer niet opgevallen haha.
Maar goed de munten verdien je ook makkelijk weer terug in een level.
Ik ga zelf pas na de volgende wereld, als ik alle bots heb gevonden in de huidige wereld.
Dit doe ik omdat het spel het gewoon leuk maakt om ze te zoeken, dat merk je echt als je bezig ben. Omdat de wereld zo leuk in elkaar zit wil je gewoon alles zien(Tenminste ik).
Ik moet zeggen heb dit echt niet vaak, maar bij Astro heb ik dit dus wel.
Later dit jaar komt er nog een gratis DLC aan:
Een uurtje onderweg in Astro Bot (de game voor €43,94 bij Amazon.fr gescoord, begin van de week), maar deze game doet eigenlijk alles goed. Gameplay, graphics en originaliteit! In de afgelopen vier jaar niet zo’n originele game gezien.
Morgen de kinderen er op los laten (van 11 en 9 jaar). Die vonden Astro’s Playroom fantastisch.
Morgen de kinderen er op los laten (van 11 en 9 jaar). Die vonden Astro’s Playroom fantastisch.
[ Voor 31% gewijzigd door Jumpman op 26-09-2024 22:30 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Hier wordt door de meiden ook elke dag om Astro Bot gevraagd. We gaan pas naar een volgend level zodra we het huidige level 100% gehaald hebben. We zitten nu op 190 gevonden bots en hebben dus ook alle bijbehorende puzzelstukjes en lost galaxies gevonden.Jumpman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 22:25:
Een uurtje onderweg in Astro Bot (de game voor €43,94 bij Amazon.fr gescoord, begin van de week), maar deze game doet eigenlijk alles goed. Gameplay, graphics en originaliteit! In de afgelopen vier jaar niet zo’n originele game gezien.
Eindelijk heb ik weer eens een spel gevonden die makkelijk is om op te pakken en moeilijk is om neer te leggen! Geen eindeloze menu's of customization options. Geen lootboxes of andere ellendige rng praktijken. Geen complexe combo's of handelingen die je na een week niet spelen alweer bent vergeten. Gewoon heerlijke gameplay in een super mooie en creative verpakking. En geregeld kan je er nog hard om lachen ook.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Heb die deal bij amazon gemist vd week.. doodzonde!
psn: HertogJack
effe 2 weekjes niet thuis geweest, dus niet op de playstation kunnen spelen.
Zondag in de middag weer thuis, merk echt dat ik best wel zin heb om verder te gaan met Astro Bot
.
Ik heb dat anders echt nooit haha.
Zondag in de middag weer thuis, merk echt dat ik best wel zin heb om verder te gaan met Astro Bot
Ik heb dat anders echt nooit haha.
Bwoahhh, nog net op tijd voordat ik morgen 40 word heb ik zojuist de Astro Bot Platinum Trophy binnengehaald! Die Grand Master Challenge is mij er wel eentje zeg.. Als je erdoor gefrustreerd raakt, ik snap het! Maar geef niet op, uiteindelijk lukt het. Echt een heerlijk spel was dit. Op naar de DLC!!
Net een vergelijking gezien op YT. Het lijkt erop dat Astro Bot bijna een exacte kopie is van Mario en Zelda (Nintendo). Als dit zo is, dan vrees ik dat Sony gaat bedolven worden onder de rechtszaken. Afwachten hoe dit zal uitdraaien. https://youtu.be/4hcci0DkVCk?si=TdGaeDKSPFjG2_1a
Dat denk ik niet zo kan je niks meer maken
Ja leuk Kirby vliegt op een ster en Astro op een controller
blokjes die kunnen draaien nou wauw
Kirby die zich vult met lucht ofzo en astro water absorbeert
Zo kun je niks meer maken als spel, dit is gewoon iemand die meer geld wil door de views.
Ja leuk Kirby vliegt op een ster en Astro op een controller
blokjes die kunnen draaien nou wauw
Kirby die zich vult met lucht ofzo en astro water absorbeert
Zo kun je niks meer maken als spel, dit is gewoon iemand die meer geld wil door de views.
Zag die video zojuist ook ja
Ik vond het wel interessant om te zien ja. Sommige waren wat farfetched maar veel voelen als een echte kopie haha.
Nou is het niet dat het dingen zijn waar nintendo patent op heeft ofzo en goeie games als inspiratie gebruiken is zeker niet erg. Maar ben wel benieuwd of nintendo er iets mee gaat doen ja.. verwacht het niet imo.
voor het gemak:
Ik vond het wel interessant om te zien ja. Sommige waren wat farfetched maar veel voelen als een echte kopie haha.
Nou is het niet dat het dingen zijn waar nintendo patent op heeft ofzo en goeie games als inspiratie gebruiken is zeker niet erg. Maar ben wel benieuwd of nintendo er iets mee gaat doen ja.. verwacht het niet imo.
voor het gemak:
Ik vraag me af of je überhaupt patent kan hebben op gameplay elementen? Dan kan er ondertussen bijna geen game gemaakt meer worden namelijk. Dat je een vergelijking maakt tussen (meerdere) games snap ik nog wel, maar dat gejammer gelijk over rechtszaken etc is weer echt iets van nu. Wat een gezeur.
hahaha.. asmongold. Sorry, moet je dit serieus nemen? De man die "WOKE WOKE WOKE" roept bij elke game?Yvan L schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:03:
Net een vergelijking gezien op YT. Het lijkt erop dat Astro Bot bijna een exacte kopie is van Mario en Zelda (Nintendo). Als dit zo is, dan vrees ik dat Sony gaat bedolven worden onder de rechtszaken. Afwachten hoe dit zal uitdraaien. https://youtu.be/4hcci0DkVCk?si=TdGaeDKSPFjG2_1a
Hij laat tenminste wel goed zien wat voor clown het is.
Tuurlijk niet, maar asmonkneus moest weer ff clicks hebben dus gaat even proberen drama te veroorzakenMajor_ton schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:38:
Ik vraag me af of je überhaupt patent kan hebben op gameplay elementen? Dan kan er ondertussen bijna geen game gemaakt meer worden namelijk. Dat je een vergelijking maakt tussen (meerdere) games snap ik nog wel, maar dat gejammer gelijk over rechtszaken etc is weer echt iets van nu. Wat een gezeur.
Nou had ik hiervoor nog nooit een video van de knakker bekeken, maar in dit specifieke geval ik kreeg het idee dat zijn video met de Astro Bot vergelijkingen nogal sarcastisch van insteek was.corset schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:49:
[...]
Tuurlijk niet, maar asmonkneus moest weer ff clicks hebben dus gaat even proberen drama te veroorzaken
Nee, hij is nogal van de "Wukong is een succes want alle andere games zijn woke" en roept zijn fanbase vaak genoeg op games te reviewbomben als er een vrouw in zit.Major_ton schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:24:
[...]
Nou had ik hiervoor nog nooit een video van de knakker bekeken, maar in dit specifieke geval ik kreeg het idee dat zijn video met de Astro Bot vergelijkingen nogal sarcastisch van insteek was.
Was ooit een WoW content creator. Kreeg daar te weinig aandacht en ging met veel drama weg. want FFXIV was 100x beter dan WoW en hij zou echt nooit meer terugkomen.
Na een half jaar was hij alweer terug met "FFXIV is kut, WoW is geweldig".
Hij bedoeld dit soort rotzooi nooit sarcastisch, hij is gewoon echt zo onzinnig
Je moet Asmongold zien als de user score op Metacritic. Totaal nutteloos.
Er zijn bijzonder weinig games waarbij er geen gameplay elementen overeenkomen met andere games. Hier gaat en kan echt helemaal niks gebeuren met Nintendo.
Er zijn bijzonder weinig games waarbij er geen gameplay elementen overeenkomen met andere games. Hier gaat en kan echt helemaal niks gebeuren met Nintendo.
lijkt een beetje alsof jij persoonlijke haat hebt richting hemcorset schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:27:
[...]
Nee, hij is nogal van de "Wukong is een succes want alle andere games zijn woke" en roept zijn fanbase vaak genoeg op games te reviewbomben als er een vrouw in zit.
Was ooit een WoW content creator. Kreeg daar te weinig aandacht en ging met veel drama weg. want FFXIV was 100x beter dan WoW en hij zou echt nooit meer terugkomen.
Na een half jaar was hij alweer terug met "FFXIV is kut, WoW is geweldig".
Hij bedoeld dit soort rotzooi nooit sarcastisch, hij is gewoon echt zo onzinnig
Alleen is er niks gestolen.. wat er is "gestolen" zijn platform mechanics die al jarenlang in games anders dan Mario werden gebruikt. Laten we niet doen alsof Nintendo de uitvinder is van platforming.Ricmaniac schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:47:
[...]
lijkt een beetje alsof jij persoonlijke haat hebt richting hemje roept dingen die lang niet allemaal waar zijn zoals zijn playerbase oproepen te reviewbomben en hij zegt helemaal niet dat ffxiv slecht is. hij prijst die game vaak nog over veel functionaliteiten. maargoed het is allemaal irrelevant. Ik wist niet hij op die video gereageerd had en heb ik ook niet gekeken maar heb die video hier gelinkt paar posts hierboven waarbij ik tot ook tot de conclusie kwam dat het er inderdaad erg gestolen uit ziet. Maargoed ik ben van mening beter goed gestolen en een leuke game neerzetten dan iets slechts verzinnen dus prima
![]()
Die review laat wel op zich wachten.
tbf, de algemene reviews zeggen genoeg. 94% volgens metacritic. Dus wel echt een van de beste platformers van deze tijd.
Maar goed, is toch allemaal gejatte content
Als we het dan toch over reviews hebben, Skill Up heeft het erg goed weten te verwoorden. Misschien is die hier al geplaatst, in dat geval excuses.
YouTube: I *very* strongly recommend: Astro Bot (Review)
YouTube: I *very* strongly recommend: Astro Bot (Review)
Ook wel lekker is aan dit spel vandaag heb ik niet veel tijd, dus dacht zal ik wereld5 gaan spelen.
Maar ja dan ben ik wel effe bezig, en ik vind het wel leuk dan z'n wereld in 1 keer te doen.
Ik had wat Lost galaxy werelden gespaard(Of hoe heten die dingen:P), even 4 van deze gespeeld.
Heerlijk even 1 wereld, maar met een paar poppetjes en 2 puzzel stukjes, toch effe iets kunnen spelen en kunnen afmaken
.
Maar ja dan ben ik wel effe bezig, en ik vind het wel leuk dan z'n wereld in 1 keer te doen.
Ik had wat Lost galaxy werelden gespaard(Of hoe heten die dingen:P), even 4 van deze gespeeld.
Heerlijk even 1 wereld, maar met een paar poppetjes en 2 puzzel stukjes, toch effe iets kunnen spelen en kunnen afmaken
Deze staat inmiddels online: review: Astro Bot - Playroom op steroïdenDutchSapphire schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:33: