Het is mijn eerste hardware project met Home Assistant. Tot nu toe heb ik enkel "software ervaring" met HA (= hardware die uit zichzelf al ethernet connectie heeft). Mijn loodgieter heeft nu verwarming geïnstalleerd, "Jaga Strada Hybrid BMS", dit zonder bediening want ik had aangegeven dit graag in HA te integreren. Volgens dat ik begreep is ondertaand het schema en moet ik 0 tot 10V kunnen aansturen.
/f/image/1WiIrgUTv9Re2cvIH8m0R9b0.png?f=fotoalbum_large)
Ik moet dus:
- 0..10V kunnen sturen
- Temperatuur kunnen meten (om te weten hoeveel V ik moet sturen)
Mijn eigen wensen:
- Een volledig bekabelde oplossing (dus zonder batterijen, WiFi, Zigbee, Bluetooth, ... ), Ethernet lijkt mij de beste optie in mijn geval.
- Integreerbaar in HA
In het begin zat ik wat met mijn handen in het haar maar na wat zoeken ben ik tot een oplossing met ESPHome gekomen. Ik selecteerde volgende hardware:
- Olimex ESP32-POE2 als ESPHome board, hoewel PoE geen vereiste is is het wel mooi meegenomen.
- Olimex MOD-BME280 als Temperatuur (en vochtigheids) sensor
- Enkele jumper kabels
Mijn vraag voordat ik dit aanschaf:
- Ben ik op de juiste weg?
- Zal deze hardware waarmaken wat ik wens:
/f/image/1WiIrgUTv9Re2cvIH8m0R9b0.png?f=fotoalbum_large)
Ik moet dus:
- 0..10V kunnen sturen
- Temperatuur kunnen meten (om te weten hoeveel V ik moet sturen)
Mijn eigen wensen:
- Een volledig bekabelde oplossing (dus zonder batterijen, WiFi, Zigbee, Bluetooth, ... ), Ethernet lijkt mij de beste optie in mijn geval.
- Integreerbaar in HA
In het begin zat ik wat met mijn handen in het haar maar na wat zoeken ben ik tot een oplossing met ESPHome gekomen. Ik selecteerde volgende hardware:
- Olimex ESP32-POE2 als ESPHome board, hoewel PoE geen vereiste is is het wel mooi meegenomen.
- Olimex MOD-BME280 als Temperatuur (en vochtigheids) sensor
- Enkele jumper kabels
Mijn vraag voordat ik dit aanschaf:
- Ben ik op de juiste weg?
- Zal deze hardware waarmaken wat ik wens:
- Dit board kan zowel de sensor inpluggen als 10V sturen op een GPIO pin
- De temperatuur en vochtigheid is uitleesbaar in HA
- De spanning op de GPIO pinnen is op een of andere manier te controleren
- De gewenste temperatuur kan ingesteld worden in HA en afh. van de huidige temperatuur zal de spanning (0 tot 10V) gestuurd worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Boborc op 01-09-2024 11:24 ]