Die katten kun je niet thuis laten zonder enig toezicht, maar ik mag hopen dat je je vriendin voldoende vertrouwt dat dat wel kanVld1989 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:15:
Persoonlijk vind ik dat een werkgever niet zou moeten opdraaien voor een privékeuze. Niet omdat 10 euro per dag voor de kattenopvang zo veel is, maar meer omdat de grenzen dan heel vaag gaan worden en je met hetzelfde argument dan allerlei andere dingen kan gaan declareren. Als TS z'n kattenopvang mag declareren, dan wil ik declareren dat mijn vriendin haar kans schoon zag en voor het avondeten een dure zalm (wat ik niet lust) heeft gekocht in plaats van een goedkope gehaktbal en de boodschappenrekening door mijn zakenreis dus hoger is geworden. Tevens wil ik dan een aantal keer haar uurtarief (zzp'er) declareren omdat ze op de kinderen moest letten ipv een klus aannemen en ons gezinsinkomen dus daalt.
Zo grijs hoeft dat gebied helemaal niet te zijn, zeker niet als er goede afspraken zijn gemaakt. Wat ze b.v. bij ons ook hebben gedaan is een max aan die extra declaratie gelegd, waardoor het nooit uit de hand kan lopen. En omdat er altijd een reden+rekening tegenover moet staan is het knap lastig om hier echt misbruik van te maken.Ook zaken die geen enkel bedrijf zal betalen natuurlijk (terecht) en ik vind zelf dat kattenopvang daar ook onder valt. Gewoon alles wat onder reis- en verblijfkosten valt (dus ook een flesje water van een euro) tot op de laatste cent declareren, dat is het duidelijkste voor iedereen en gaat ook niet in het grijze WKR-gebied terecht komen.
Maar naar mijn idee maakt het niet zoveel uit wat een werkgever nu precies aan regels heeft, zolang je de discussie maar aan kunt gaan. Zoals in dit geval, op zich maakt het weinig uit of de werkgever nu wel of niet akkoord gaat, maar de vraag moet gewoon gesteld kunnen worden en serieus beantwoord. Daarna kan de werknemer zelf bepalen of ie dan wel of niet zal gaan.
[removed]