Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:47

Linksquest

[Multi] Mafia: The Old Country
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuSSWFSyBSu7B3RHlTa_og-EXqQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BVBkXwOJqB0SnjRa5eD4jbCa.jpg?f=user_large

Ontwikkelaar:
Hangar 13
Uitgever: 2K Games
Platforms:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALCt2y1r6Ja_k4YdrKrTkbPfBCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X|S, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5oOMJR5TojbKCM4-B6axGgGQQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tVz4RcWPFgSCe00B4exuW5uC.webp?f=user_large PlayStation 5,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_BVzIgm0UZru7pbpqRD6A7dVTg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ao8cHhkY16Vj7J9MLDz9sjAG.webp?f=user_large PC
Release-datum: 8-8-2025

Ontdek de oorsprong van de georganiseerde misdaad in Mafia: The Old Country, een gruizig maffiaverhaal dat zich afspeelt in de wrede onderwereld van het Sicilië van 1900. Vecht om te overleven als Enzo Favara en bewijs je waarde voor de Cosa Nostra in dit meeslepende third-person actie-avontuur dat zich afspeelt in een gevaarlijk, meedogenloos tijdperk.

Dit spannende verhaal komt tot leven dankzij verbluffende beelden, een filmische vertelling en het authentieke realisme waar de veelgeprezen Mafia-serie bekend om staat. Enzo's verhaal speelt zich af in een tijd waarin vaardigheid met een stiletto een dodelijke troef was, een lupara afgezaagd jachtgeweer het vuurwapen bij uitstek was, moorddadige vendetta's tientallen jaren woedden en maffiosi te voet, te paard of achter het stuur van moderne auto's patrouilleerden.

Enzo heeft een jeugd als dwangarbeider in de helse zwavelmijnen van Sicilië overleefd. Door een speling van het lot krijgt hij nu de kans om zich aan te sluiten bij de misdaadfamilie van Don Torrisi en hij zal er alles aan doen om een beter leven voor zichzelf te creëren.

Door een eed te zweren heeft Enzo zich verbonden aan de erecode van de Torrisi-familie, met alle macht en ontberingen van dien. Hij mag deze eenvoudige waarheid nooit vergeten:

Familie vereist opoffering.

Edities

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-05EyueQc5HM2BXtfL1DAf0NuVI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Xgfc4dctvrOlWsKBjbzbbTyc.png?f=user_large

Standaard Editie:
  • Basis spel
  • Soldier Pack
Deluxe Edition:
  • Mafia: The Old Country PS5®
  • Soldier Pack
  • Godfather Pack
  • Gatto Nero Pack
  • Soundtrack en Digital Artbook
Systeemeisen

Minimale systeemeisen:
  • OS – Windows 10 / Windows 11
  • DirectX - Version 12
  • Processor – Intel Core i7-9700K / AMD Ryzen 7 2700X
  • Memory – 16 GB RAM
  • Graphics card – NVIDIA RTX 2070 / AMD Radeon RX 5700 XT
  • HDD – 55 GB
Aanbevolen systeemeisen:
  • OS – Windows 10 / Windows 11
  • DirectX - Version 12
  • Processor – Intel Core i7-12700K / AMD Ryzen 7 5800X
  • Memory – 32 GB RAM
  • Graphics card – NVIDIA RTX 3080 Ti / AMD Radeon RX 6950 XT
  • HDD – 55 GB
Trailers

Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXmnN-mcNLh_j5tIzBToT_8eNZ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nu0ZeccVxcRwXId68OLqiVcW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3uTA7jckwrv7JqYQuDZteFCQqU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcgSZKkleCZOE6ulPDWSGZHi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sUGLMUXcsnL7epWWk_hsGj8jgI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qqw01w5GwfIYXdavZP7337vi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DDncJXUBookT9YkksquAlKt8JI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XB1UbDwvVuanOxvwMAAQfZd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrl6LNGyiukOptfE35d6hLa4Q_Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u5bp6kaYkEcWK6CHAIfT8ZVT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smKB897ewLEXLE3yOZ_mp1Xd6Hg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JiDBbasbEVtoPZmBFxhwtKa3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zu_b4qr1XomM3yye0_AyhY_0yM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSCZKbleLzG9BxGaVS24QWw8.jpg?f=fotoalbum_tile

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM.

^ Naar boven ^

[ Voor 41% gewijzigd door G_Dragon op 09-05-2025 14:05 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hier heb ik wel zin in.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:09

ScreamGT

joejoe

Zo tof :)

Alleen maar goede herinneringen aan een deel van de Mafia reeks. 3 wist mij niet te pakken zoals 1 en 2 dat wel deden. De setting, muziek en overall gameplay was naast het verhaal m.i. fantastisch.

2025 kan voor wat betreft game releases voor mij niet meer stuk!

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Cool! Deel 1 is één van mn favoriete games aller tijden. Ben benieuwd wat ze hier van gaan maken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-09 05:35
Alleen deel 1 was echt hoog niveau en dan bedoel ik de OG versie. Deel 2 was toch minder en dat zag hoorde je ook aan de ontwikkelingsproblemen vooral toen de hoofdontwikkelaar weg was, ben zijn naam even kwijt. Deel 3 na een uurtje weggelegd wat een gedrocht was dat. De remake van deel 1 is daarintegen wel interesant. Je merkt dat Hangar 13 toch wel potentie heeft om wat moois af te leveren. Wel jammer dat illusion softworkt niet meer bestaat want Mafia deel 1 is het enige wat in de buurt kwam van een echt GTA concurrent al wqs het begin jaren 2000. Maar goed ben benieuwd hoe moederbedrijf Take 2 dit gaat doen met de release van dit game icm met GTA 6. Van mij mag deze game gerust een jaar na GTA 6 komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:15
Cool ik ben wel benieuwd wat dit gaat worden, Mafia 1 en 2 waren echt geweldig(Ik vond 2 wel wat leuker).
Deel 3 vond ik echt waardeloos, jammer dus dat het zelfde team nu aan een nieuwe werkt.

Hele settings niks stond mij aan, heb het spel echt meerdere poging over langere tijd gegeven.
Maar goed ik laat mij graag verrassen ik ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:43

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ha tof, hier heb ik wel zin in :)

Heb me met alle drie de delen uitstekend vermaakt; dus laat maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:34
Veeeel zin in! Zoals velen, deel 1 & 2 vond ik briljant, ook de remake's daarvan. Deel III leuk om eens te spelen, maar absoluut niet hetzelfde niveau.

Erg benieuwd naar deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gaaf! Deel 1 heb ik deze zomer pas gespeeld en nu met deel 2 bezig. Dus hier heb ik wel zin in :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 09:57
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het racegedeelte het beste was in deel 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 19:23

Dhrax

Prog Lord

LTwinter schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:15:
Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het racegedeelte het beste was in deel 1.
Ik heb em pre-patch nog weten te halen destijds, wat een ellende was dat, je kon je geen fouten veroorloven ... mooie tijden. Kom maar door met een nieuw deel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 12:31
Onlangs de remaster van deel 1 nog gespeeld, heb ze eerder ook allemaal gespeeld, dus ik heb hier ook wel zin in. Hopelijk maken ze er net zo'n pareltje van als deel 1 destijds.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10

Tijn96

In speed we trust

zag hier vandaag ineens wat van voorbij komen maar wat heb ik hier zin in! 2 helemaal grijs gespeeld. 3 wel uitgespeeld maar kon me minder behagen. Ben hier wel enorm benieuwd naar! kijk hier meer naar uit dan een GTA 6 eerlijk gezegd

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Donderdag weer een nieuwe trailer!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
G_Dragon schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:16:
Ik ben heel benieuwd, hopelijk een goed deel weer(Deel 3 was echt bar slecht voor mij dan).
Ik heb het 3 keer ook echt geprobeerd, over loop van verschillende tijden. het verhaal niks kon mij iedere keer niet boeien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 22:53
Carlos0_0 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:18:
[...]

Ik ben heel benieuwd, hopelijk een goed deel weer(Deel 3 was echt bar slecht voor mij dan).
Ik heb het 3 keer ook echt geprobeerd, over loop van verschillende tijden. het verhaal niks kon mij iedere keer niet boeien.
Dat je er niet in kon komen kan ik helemaal begrijpen en de eindeloze "sidequests" hielpen ook niet , maar het verhaal, de sfeer en de muziek vond ik helemaal top. De ontknoping van het verhaal deed mij echt wat kan ik mij herinneren, maar te lang geleden om te weten waarom en ik ga het zeker niet nog een keer doorspelen :o

Uiteindelijk volgens mij 50 uur over gedaan wat makkelijk in 20-25 uur had gemogen dus ik hoop echt dat deze game minder filler heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Beakzz schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:12:
[...]

Dat je er niet in kon komen kan ik helemaal begrijpen en de eindeloze "sidequests" hielpen ook niet , maar het verhaal, de sfeer en de muziek vond ik helemaal top. De ontknoping van het verhaal deed mij echt wat kan ik mij herinneren, maar te lang geleden om te weten waarom en ik ga het zeker niet nog een keer doorspelen :o

Uiteindelijk volgens mij 50 uur over gedaan wat makkelijk in 20-25 uur had gemogen dus ik hoop echt dat deze game minder filler heeft.
Ja daarom het verhaal en sfeer, muziek zouden vast voor sommige wel top zijn, die vond ik echt helmaal niks.
Doe mij maar een nieuwe deel 2, die vond ik toch echt het beste verhaal, sfeer, muziek beetje humor erbij :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mafia 1 en 2 waren legendarisch. De remake van 1 was ook erg tof.
Deel 3 was ook prima, heeft teveel negativiteit ontvangen als je het mij vraagt. Het is niet zo goed als 1 of 2, en wijkt ook wat af van de Italiaanse mob sfeer, maar was een prima game wat mij betreft.

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-09 13:30
G_Dragon schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:16:
Al beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nee want vannacht zijn die Game Awards :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Carlos0_0 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:50:
[...]

Video is niet meer beschikbaar
Hij was ook erg kort, ik denk 40 seconden ofzo. Was een man die in cover dook. Typische teaser trailer, maar je wordt er niet echt veel wijzer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Trailer ziet er goed uit, maar dat kan ook niet anders met cinematic trailers. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken en ben ook erg benieuwd naar gameplay. De introductie naar het verhaal lijkt goed en ik ben ook erg nieuwsgierig, maar ik hou me nog wel even in om te enthousiast te worden.

Leuk detail vond ik wel dat je paarden en auto's zag, een combi die je niet veel in games tegen komt. Ben ook benieuwd hoe paarden verder in de game worden verwerkt. Aantal stukken uit de cinematic zagen er wel wat meer over de top en onrealistisch uit, zoals het glijden naar de blokken steen in de shootout die we zagen.

Ik moet toch echt nog even iets meer zien voordat ik 100% enthousiast wordt, maar ze hebben mijn interesse in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik moet zeggen wordt hier toch al aardig blij van, na het spelen van deel 3 lijkt dit een stuk beter te worden.
Ik heb echt niks tegen getinte mensen ofzo, maar die hele setting in Mafia 3 deed mij echt niks. Ik denk dat dit ook wel mee speelde, dat ik deel 3 gewoon niet leuk vond.

Ik hoop echt dat dit voor mij dan weer een goede Mafia game gaat worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:30
Qua rauwe storytelling, immense en verhaal is 3 wel echt de top. Van alle mafias genoten , maar 3 is voor mij de beste. Wat een pracht productie. Helaas is spelen met reshade eigenlijk verplicht, dat haalt de vale kleuren en de blur weg. En opeens heb je de best uitziende mafia game. De voice acting, de muziek, de sfeer, de kleine details (je autoradio die signaal verliest in de tunnel en langzaam weer terug krijgt als je de tunnel uit rijdt).. fenomenaal.

Kijk heel erg uit naar deeltje 4.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het lijkt erop dat Mafia The Old Country op 8 augustus gaat uitkomen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Dat zou mooi zijn, weet alleen nog niet of ik hem dan op release ga pakken. In de zomer maanden game ik meestal wat minder en ben ik meer weg met het gezin. Maar dit is zeker een game die ik heel graag wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:06
Als het niet zo'n ellende wordt als deel 3 komt ie direct in huis. Vooral deel 1 met heel veel plezier gespeeld, deel 2 was ook dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik wacht nog wel even de reviews af. Ik ben wel heel erg benieuwd naar deze game, maar je hoort er zo weinig over dat het me nog niet heel enthousiast heeft gemaakt. Deel 1 en 2 vond ik geweldig, deel 3 was wat minder, maar speelde wel lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb alleen deel 1 gespeeld (de remake). Ik vond dat een hele toff game, ondanks de ouderwetse gameplay. Deel 2 en deel 3 ben ik nooit aan begonnen. Wat me een beetje tegenviel van deel 1 is de dode stad. Buiten missies om kon je er eigenlijk maar weinig doen, vergeleken met bijvoorbeeld een (oude) Grand Theft Auto game. Hopelijk is dat aangepakt in dit deel. Leuke side missies of dingen verzamelen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Daan0s schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:44:
Als het niet zo'n ellende wordt als deel 3 komt ie direct in huis. Vooral deel 1 met heel veel plezier gespeeld, deel 2 was ook dikke prima.
Inderdaad hierdoor twijfel ik ook nog wel, deel 1 was leuk. deel 2 vond ik leuker.
Maar deel 3 vond ik 3 keer niks, dus twijfel ook om hem direct te halen.

Zeker omdat er nog amper wat van weten, dat komt dus hopelijk nu binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Mog schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:04:
Ik heb alleen deel 1 gespeeld (de remake). Ik vond dat een hele toff game, ondanks de ouderwetse gameplay. Deel 2 en deel 3 ben ik nooit aan begonnen. Wat me een beetje tegenviel van deel 1 is de dode stad. Buiten missies om kon je er eigenlijk maar weinig doen, vergeleken met bijvoorbeeld een (oude) Grand Theft Auto game. Hopelijk is dat aangepakt in dit deel. Leuke side missies of dingen verzamelen.
Klopt komt omdat deel 1 en 2 al vet oud zijn, en hier nooit de focus op gelegd is toen.
Deel 2 vond ik wel leuker dan 1, deel 3 vond ik niks. Maar je kon volgens mij wel na het verhaal dingen doen(Nooit uitgespeeld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoop dat ie eerder uitkomt want 8 Augustus is nog heel ver weg.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Greatsword schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:12:
[...]

Hoop dat ie eerder uitkomt want 8 Augustus is nog heel ver weg.
Och ik ben nog wel een maand of 2 sowieso met Indiane Jones bezig, dus prima tijd voor mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Benieuwd of ze dan ook systeem eisen bekend maken. Hopelijk draait m’n 1080Ti hem nog, wilde eigenlijk pas in de winter upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Hoop wel ze het simpel houden zoals deel 1. Dat er niet allemaal randzaken bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
jaaoie17 schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:56:
Hoop wel ze het simpel houden zoals deel 1. Dat er niet allemaal randzaken bijkomen.
Denk wel dat je iets kan verwachten als deel 3, tegenwoordig moet alles groot en open wereld zijn(en toegankelijk).
Hoe deel 1 was geen idee meer, maar van deel 2 heel erg genoten(vond verhaal etc leuker dan van deel1).
Volgens mij had deel 2 nog wel wat Side quest enzo, maar niks wat je moest doen uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 00:34
Voor mij hoeft dat open wereld niet zo. Laat het mooi lineair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:06
Is het voor deze game 'noodzakelijk' om de vorige delen gespeeld te hebben? Of loopt dat allemaal wel los? Iets met tijd en andere games zoals AC Shadows, Warzone, Sniper Elite etc die ook op de planning staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik denk dat het allemaal wel los loopt. De games tot nu toe zijn prima los van elkaar te spelen. Er zitten wel flinke verwijzingen in naar de eerder games (mafia 2 en 3 in elk geval), maar als je die mist is het ook een goede game om te spelen. Ik verwacht dat dat bij dit deel eigenlijk hetzelfde is. Daarnaast wordt aangegeven dat deze nieuwe game een prequel is, dus dat wil zeggen dat het zich afspeelt voor de originele Mafia. Dus in die zin denk ik dat je weinig mist als je de eerdere games niet hebt gespeeld. Mogelijk alleen wat characters die je dan niet direct herkent.

Hier kun je bijvoorbeeld zien dat een aantal characters in meerder games voorkomen, of dat ze benoemd worden:
Wikipedia: Mafia (series)
Maar veel mis je niet als je die connectie niet kan leggen in die games.

[ Voor 50% gewijzigd door YdieresiS op 29-04-2025 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
theman36 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:17:
Is het voor deze game 'noodzakelijk' om de vorige delen gespeeld te hebben? Of loopt dat allemaal wel los? Iets met tijd en andere games zoals AC Shadows, Warzone, Sniper Elite etc die ook op de planning staan
Er is over deze game ongeveer nog net zoveel bekend als gta6, dus dat valt niet te zeggen.
Er is wel iets over bekend, maar nog niet veel.

Maar over algemeen zijn de vorige 3 op zich zelf los staand, misschien kleine verwijzing eens naar een ander deel.
Maar je 1 en 2 niet gespeeld te hebben om 3 te spelen bijv, of nou ja deel 3 hoef je van mij helemaal niet te spelen(Vond ik echt niks aan haha).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:06
Dank voor de reacties. Dan ga ik er tegen die tijd gewoon lekker open in en laat ik het allemaal wel op me af komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Als ik het goed begrepen heb, zou deze game zich voor de vorige games afspelen, dus nee niet nodig .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
Ik zou gewoon deel 1 remastered en deel 2 goedkoop oppikken in een sale. Je blaast er zo doorheen (8 tot 15 uur uit mijn hoofd) en dan AC shadow over een paar maanden kopen in een rustige periode als die alweer 30-40% goedkoper te krijgen is (en misschien af is/zie roadmap)

Deel 3 is echt een grind dus die zou ik skippen (ook al vind ik het verhaal en de sfeer super)

Maar nodig zal het niet zijn nee voor het nieuwe deel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0
Beakzz schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 07:20:
[...]

Ik zou gewoon deel 1 remastered en deel 2 goedkoop oppikken in een sale. Je blaast er zo doorheen (8 tot 15 uur uit mijn hoofd) en dan AC shadow over een paar maanden kopen in een rustige periode als die alweer 30-40% goedkoper te krijgen is (en misschien af is/zie roadmap)

Deel 3 is echt een grind dus die zou ik skippen (ook al vind ik het verhaal en de sfeer super)

Maar nodig zal het niet zijn nee voor het nieuwe deel.
Inderdaad zeker deel 1 en 2 remasterd is aan te raden om te spelen, dit zijn zeker pareltjes.
Ze duren niet gek lang, deel 1 heeft niet eens dacht ik zij/ extra content na de STory(Deel 2 dacht ik een heel klein beetje).
Ze duren niet gek lang op zich, en je heb toch 2 hele mooie games.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nieuwe trailer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
1 en 2 waren goed, 3 was schijt maar deze ziet er ook niet direct heel goed uit. Vooral het schieten oogt heel matig.

Ik wacht de reviews maar eens af. Als dit geen uitblinker wordt haal ik hem wel een keertje van GamePass.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ziet er juist wel leuk uit, niks matig schieten. die gene was gewoon een beetje scheel 😂.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
Ziet er in ieder geval stukken beter uit dan Mafia 3.

Erg benieuwd naar! 1&2 blijven briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik heb hem maar gelijk in de pre order gedaan, voor 50 euro is dat vriendelijk prijsje(60 euro voor de deluxe editie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:19:
Ziet er juist wel leuk uit, niks matig schieten. die gene was gewoon een beetje scheel 😂.
Mag toch hopen dat de “gamer” die ze gebruiken voor dergelijke trailers niet “scheel” is als het op schieten aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Inverted_World schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:22:
Ziet er in ieder geval stukken beter uit dan Mafia 3.
Ja dat is niet echt moeilijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
Donstil schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:41:
[...]

Ja dat is niet echt moeilijk 8)7
mwah vond het nog een redelijk vermakelijke game. Alleen 1&2 zijn 10/10 wat mij betreft, zeker de remaster. Deel 3 een 6,5/10, met wat leuke momenten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Inverted_World schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:05:
[...]

mwah vond het nog een redelijk vermakelijke game. Alleen 1&2 zijn 10/10 wat mij betreft, zeker de remaster. Deel 3 een 6,5/10, met wat leuke momenten. :)
Ik heb ook goeie herinneringen aan 1 en 2 maar vooral in de tijdsgeest van die tijd, en dat is prima natuurlijk.

Vond ze in de tijd van nu niet zo sterk meer als je de nostalgie weg denkt. Ik had het liever bij een fijne herinnering gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hoewel 3 zeker de minste was van de 3, kan ik niet zeggen dat ik het een slechte game vond. Deel 1 blijft gewoon de beste, dat zo wie zo, maar ik heb me ook heel goed vermaakt met deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
De trailer ziet er qua wat er gebeurt super uit en dat wekt mijn interesse op. Waar ik alleen nog een hele grote kanttekening bij heb is of het soepel gaat spelen. Ik vind het er allemaal wat stroperig uitzien. Ik heb zelf geen enkele moeite met 30fps in games (speel AC Shadows ook op die manier), maar hier lijkt de framerate nog lager te liggen (zie ook het shot met de auto's), of ze hebben dit bewust gedaan voor het filmpje om het meer cinematisch te maken, maar dat baart mij nog wel een beetje zorgen. Helemaal omdat ze het een gameplay trailer noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door YdieresiS op 09-05-2025 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De gameplay ziet er heel goed uit. Het voelt bijna meer een Indiana Jones achtige game dan een open world game. Ik hoop dat dat laatste er wel (voldoende) in zit.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Mog schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:54:
De gameplay ziet er heel goed uit. Het voelt bijna meer een Indiana Jones achtige game dan een open world game. Ik hoop dat dat laatste er wel (voldoende) in zit.
Ja dat idee heb ik dus ook, gisteren de Story van Indiana afgerond ook toevallig.
Dus ik zit nog lekker in die stemming, waardoor ik ook dacht he een beetje Indiana Joness / paardjes & omgeving RDR achtig.

Ieder geval een leuke mix, ik ben wel benieuwd :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb destijds wel genoten van Maffia 3, ik had geen problemen met de repetitieve gameplay. Beetje rondcruisen en muziek luisteren :P

Wel tof dat ze nu echt iets anders gaan proberen, benieuwd hoe dat uitpakt.

Er is gister ook nog een developer / behind de scènes uitgekomen:

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:39
Ik ben ook wel benieuwd wat deze doet. Qua periode is het idd wel een lastige en ontkom je niet aan paarden en de eerste auto’s. Qua open wereld constructie vind ik alle mafia titels te ruim opgezet. Te veel straat, te veel ruimte in de gebouwen. Alles natuurlijk tbv de gameplay maar gevoel beklijft dat de wereld altijd wat te modern voor z’n tijd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Thinlanet schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:26:
Ik ben ook wel benieuwd wat deze doet. Qua periode is het idd wel een lastige en ontkom je niet aan paarden en de eerste auto’s. Qua open wereld constructie vind ik alle mafia titels te ruim opgezet. Te veel straat, te veel ruimte in de gebouwen. Alles natuurlijk tbv de gameplay maar gevoel beklijft dat de wereld altijd wat te modern voor z’n tijd was.
Zo ruim vond ik zelf de gebouwen niet in Mafia 1/2, en te veel straat ook niet(Het is een stad waar je in rijd ook in die tijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bij Amazon is er een actie waardoor je 10,- korting kan krijgen dus net maar even een pre order gedaan. Voor 40,- kon ik hem niet laten liggen ;)

https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/356583

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb die ook gedaan gisteren, werd getipt via budgetgaming. Amazon zal wel denken, waarom koopt iedereen hetzelfde mapje bij die game :+

[ Voor 12% gewijzigd door YdieresiS op 22-05-2025 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Kans is wel groot dat je Frans doosje krijgt, weet niet hoe belangrijk dat voor jullie is, maar weet dat er verzamelaars zijn die hier waarde aan hechten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5tNQFbdYr-VpmtLhNe9Lk5zw68=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/N0KB7ZKYDpe2VNdnL6uhkGmE.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
Maakt voor mij niet zo heel veel uit, als is het vreemd dat je een Frans doosje zou krijgen uit Oostenrijk, maar we gaan het zien. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat Amazon de productinformatie niet correct heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
YdieresiS schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:25:
Maakt voor mij niet zo heel veel uit, als is het vreemd dat je een Frans doosje zou krijgen uit Oostenrijk, maar we gaan het zien. Het zou ook niet de eerste keer zijn dat Amazon de productinformatie niet correct heeft.
Ik heb ooit bij Amazon.nl Hellblade 1 gekocht voor de Xbox One, die werd uit Spanje (Barcelona) verstuurd en was uiteindelijk ook een Frans doosje, was toen mijn eerste Amazon bestelling en wist niet zo goed dat ik daar op moest letten bij hun, daarom dat ik het wel even wilde delen met jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:17
Gezien de lage adviesprijs. Denk ik dat dit een korte lineare (wellicht een semi openwereld) game gaat worden.
Heb zelf niet meer zoveel tijd om te gamen. Een +- 20 uur durende SP is voor mij persoonlijk dus meer dan voldoende.

Haal hem zelf op day one in huis. Bij amazon pre-orderen doe ik niet. Mooie prijs. Maar je krijgt pre-orders daar nooit op day one in huis. Betaal ik liever een tientje of paar euro's extra.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dev dairy deel 2:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ben erg benieuwd, krijg er dus een Soldato pack bij mijn PRe Order :).
Ik houd er wel rekening mee het een wat kortere game is, aangezien die zo goedkoop laten we zeggen te koop is.
Spellen beginnen al jaren bij 60 euro, en sinds kort nu zelfs 70/80 euro. En dan dit spel ineens 50 toch wel apart(Maar ook wel weer eens leuk :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
De game ziet er heel goed uit, heb er heel veel zin in. Alleen weet ik voor nu nog niet of ik hem op release ga kopen, mede omdat ik nog met andere games bezig ben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 20:39
Ik heb ook wel zin in deze game. Ik ben wel benieuwd of we nog gameplay te zien krijgen voor de release. Daar hebben we tot nu toe nog weinig van gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Deel 2 is echt één van mijn favoriete games ooit. Voor het eerst rond kerst gespeeld. En dan met die geniale OST erbij. Een van de leukere gamemomenten.

Daarna nog de definitive edition van deel 1 gespeeld. Was ook een topgame. Maar voor mij persoonlijk niet beter dan deel 2.

Deel 3 helaas een kleine tegenvaller. Veel te repetitief voor mijn gevoel. En haalt nergens echt het niveau van de eerste 2 delen. Al was het ook weer geen slechte game.

Erg benieuwd naar deze game. Valt me wel op dat we weinig gameplay te zien krijgen. Zeker voor een game die over 2 maanden al uitkomt. Wel een aantal dev diaries and cinematische trailers. Maar meer ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Sefaex op 07-06-2025 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Sefaex schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 13:14:
Deel 2 is echt één van mijn favoriete games ooit. Voor het eerst rond kerst gespeeld. En dan met die geniale OST erbij. Een van de leukere gamemomenten.

Daarna nog de definitive edition van deel 1 gespeeld. Was ook een topgame. Maar voor mij persoonlijk niet beter dan deel 2.

Deel 3 helaas een kleine tegenvaller. Veel te repetitief voor mijn gevoel. En haalt nergens echt het niveau van de eerste 2 delen. Al was het ook weer geen slechte game.

Erg benieuwd naar deze game. Valt me wel op dat we weinig gameplay te zien krijgen. Zeker voor een game die over 2 maanden al uitkomt. Wel een aantal dev diaries and cinematische trailers. Maar meer ook niet.
Voor mij het zelfde deel 2 is het beste, maar komt wellicht omdat ik hiermee begonnen ben.
Toen deel 3 er aan kwam 1 en 2 gekocht, deel 1 lukte mij niet. Aan deel 2 echt helemaal verkocht wat een geweldig spel.

De devine edities van beide nog gespeeld, deel 1 was wel leuk. Maar vond deel 2 toch stuk leuker.
Deel 3 viel inderdaad sterk tegen, kon mij niet boeien om door te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Carlos0_0 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:10:
[...]

Voor mij het zelfde deel 2 is het beste, maar komt wellicht omdat ik hiermee begonnen ben.
Toen deel 3 er aan kwam 1 en 2 gekocht, deel 1 lukte mij niet. Aan deel 2 echt helemaal verkocht wat een geweldig spel.

De devine edities van beide nog gespeeld, deel 1 was wel leuk. Maar vond deel 2 toch stuk leuker.
Deel 3 viel inderdaad sterk tegen, kon mij niet boeien om door te spelen.
Deel 1 zal altijd mijn favoriet blijven (remake/remaster :? was ook goed gedaan) en 2 een waardige opvolger. Die kan ik beiden meermaals doorspelen. Deel 3 had echt een geweldige sfeer, OST en zelfs verhaal, maar het werd veel te veel uitgerekt om er echt van te genieten. Om die reden hoop ik ook dat die 50 euro een voorteken is dat dit gewoon een compact verhaal wordt zonder teveel filler die je in 15-25 uur uit kan spelen en tevreden weg kan leggen.

Mafia 3 staat op 50 uur in mijn Steam zie ik net en die zal ik dan ook nooit meer opnieuw spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 21:15

R.G

deel 1 had een soort race missie wat erg is dat zeg.. kan je dat skippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Er blijk een manier te zijn om hem te skippen, maar dan moet je met de save file wat doen. Je kunt wel de moeilijkheidsgraad verlagen om zo de race makkelijker te winnen. Ik kwam ook deze video tegen, misschien heb je wat aan deze tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
R.G schreef op zondag 8 juni 2025 @ 00:27:
In de remaster is die missie veel makkelijker gemaakt. Je kan nu zelfs crashen en nog steeds winnen. Heb nooit een probleem gehad met die race in het origineel, maar wel gehoord dat het voor velen een drama was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-09 13:30
Is gewoon een legendarisch onderdeel van het spel en als je deze won dan was je door het dolle heen dat je het gedaan hebt! Veel recente games kunnen een puntjes zuigen aan deze suspense. Tegenwoordig alles zo gemakkelijk mogelijk is de boodschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik vind de voice acting op één of andere manier niet passen, misschien ook omdat het in Sicilië afspeelt. Ben benieuwd of het in Italiaans beter is, want nu stoor ik me hieraan.

Bij deel 2 en 3 nooit last van gehad want toen was het meer Italianen in Amerika.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carlos0_0

[ Voor 52% gewijzigd door Carlos0_0 op 28-06-2025 12:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ziet er goed uit, sfeervolle omgeving. Originele setting en tijdsperiode. Mischien toch maar bij release gaan spelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Vind de animaties niet zo vloeiend lopen. Voor de rest ziet het er erg sfeervol uit ja.

Ben een fan van de eerste 2 games. En met een adviesprijs van €50 moet het wel heel gek lopen. Wil ik deze niet op day one halen.

Of het moet MindsEye achtige review scores krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-09 23:45
Ik vind dat schietanimaties er helemaal niet goed uit zien. Niet helemaal bevredigend.

Echter, vind ik de rest er wel mooi uit zien, setting ook. Lijkt wel merendeels op Uncharted. Vraag me af of dit openwereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Deze trailer was sowieso wel een beetje raar, er werd wat verteld met beeld erbij. en ineens van hak op de tak laten ze wat anders zien.
Dit gebeurt de hele trailer zo door, misschien dat hierdoor ook bepaalde dingen niet goed bevredigend zijn.

Ik denk dat het uiteindelijk wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
als een nieuwe AAA-game voor een prijs van €49,99 wordt aangeboden, moet je altijd voorzichtig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 30-06-2025 09:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Farabi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:26:
als een nieuwe AAA-game voor een prijs van €49,99 wordt aangeboden, moet je altijd voorzichtig zijn.
Te duur? Niet goed
Te goedkoop? Niet goed
Norrmale prijs? NIet goed

Wat moeten ze dan? Het gratis onder je kussen leggen zodat als je wakker wordt je de key er is?

Ik vind 49,99 een best schappelijke prijs voor een game als Mafia. Ik heb me goed vermaakt met Mafia 3 en zou daar zeker dat voor betaald hebben. Maar goed, gamers. Het is ook nooit goed :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
corset schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:31:
[...]

Te duur? Niet goed
Te goedkoop? Niet goed
Norrmale prijs? NIet goed

Wat moeten ze dan? Het gratis onder je kussen leggen zodat als je wakker wordt je de key er is?

Ik vind 49,99 een best schappelijke prijs voor een game als Mafia. Ik heb me goed vermaakt met Mafia 3 en zou daar zeker dat voor betaald hebben. Maar goed, gamers. Het is ook nooit goed :+
als jij je goed vermaakt hebt mafia 3, dan zal je dat zeker met deze ook doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Farabi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:36:
[...]

als jij je goed vermaakt hebt mafia 3, dan zal je dat zeker met deze ook doen :+
laat me raden "omg Mafia 3 was een ruk game" etc etc, cliche want youtubers zeggen het.

Het was een leuke game, een 6 misschien. Maar echt niet zo rampzalig als de clickbait kiddies het wilde laten lijken. Niet elke game hoeft een 10 te zijn om leuk te zijn :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
corset schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:39:
[...]

laat me raden "omg Mafia 3 was een ruk game" etc etc, cliche want youtubers zeggen het.

Het was een leuke game, een 6 misschien. Maar echt niet zo rampzalig als de clickbait kiddies het wilde laten lijken. Niet elke game hoeft een 10 te zijn om leuk te zijn :+
nee hoor, alle maffia's uitgespeeld. en het was was zelfs erger dan wat de clickbait kiddies hadden gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Farabi schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:41:
[...]

nee hoor, alle maffia's uitgespeeld. en het was was zelfs erger dan wat de clickbait kiddies hadden gezegd :+
Gelukkig vond ik zelf elke Mafia game max een 7. Dus op zich ontlopen ze elkaar niet veel. Wat ik zelf leuker vond aan 3 dat je echt wat meer invloed had op de wereld. Waarbij 1 en 2 leuk waren maar meer linear waren vond ik juist de vrijheid in 3 wat beter.

Verhaal? Meh, maar goed. Geen enkele mafia game heeft nu een super goed verhaal
Gameplay? Op sommige punten wel wat stappen terug. Maar gelukkig niet de bs racing minigame

Nu is Old Country wel de eerste in de serie die me echt enthousiast maakt en niet laat denken "leuke steam sale game"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij is al aangegeven dat dit een semi open wereld games is. Dus niet vol met nutteloze filler content. De prijs is lager omdat het ook geen single player story van 25 uur gaat zijn, ik verwacht 10-15 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Zowel het origineel als de remake hebben die racemissie inderdaad. In het origineel was die racemissie extreem moeilijk. In de remake is de race echt easy peasy.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
corset schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:03:
[...]

Gelukkig vond ik zelf elke Mafia game max een 7.
Wanneer heb je de mafia games gespeeld? Mafia komt oorspronkelijk uit 2002 en deed in die tijd qua verhaalvertelling en graphics iets wat nog nooit eerder vertoond was in een game. Uiteraard is het een standaard Mafia verhaal waarbij een nobody middels 'an offer you can't refuse' de Mafia in rolt, zich opwerkt naar de top en dan morele dingen doet waardoor de Mafia tegen hem keert. Als je de remake nu speelt, stelt het allemaal niet zoveel voor, maar in 2002 was dat echt baanbrekend in gameland. Voor mij de reden dat Mafia uit 2002 één van de beste games is die ik ooit heb gespeeld. Die hoort voor mij in het rijtje met Ocarina of Time, The last of Us, Uncharted 2, Half-Life 2, Golden Eye 64, Perfect Dark etc etc.

Mafia 2 vond ik een grote teleurstelling en Mafia 3 een nog grotere. Bij The Old Country heb ik ook nog niet zo'n goed gevoel. Ben benieuwd iig.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 30-06-2025 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Hulleman schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Wanneer heb je de mafia games gespeeld? Mafia komt oorspronkelijk uit 2002 en deed in die tijd qua verhaalvertelling en graphics iets wat nog nooit eerder vertoond was in een game. Uiteraard is het een standaard Mafia verhaal waarbij een nobody middels 'an offer you can't refuse' de Mafia in rolt, zich opwerkt naar de top en dan morele dingen doet waardoor de Mafia tegen hem keert. Als je de remake nu speelt, stelt het allemaal niet zoveel voor, maar in 2002 was dat echt baanbrekend in gameland. Voor mij de reden dat Mafia uit 2002 één van de beste games is die ik ooit heb gespeeld. Die hoort voor mij in het rijtje met Ocarina of Time, The last of Us, Uncharted 2, Half-Life 2, Golden Eye 64, Perfect Dark etc etc.

Mafia 2 vond ik een grote teleurstelling en Mafia 3 een nog grotere. Bij The Old Country heb ik ook nog niet zo'n goed gevoel. Ben benieuwd iig.
En daar zit het verschil inderdaad. Ik heb ze met release gespeeld + de recentere remasters maar het werkt voor mij niet. Ook als ik kijk naar jou beste games zie ik daar ook wel een verschil. Zo zie ik TLOU, Uncharted niet als beste games. Ja ze zijn good voor lineare storytelling games. Maar ik zou ze persoonlijk niet zo hoog zetten :)

BEgrijp me niet verkeerd. Ik snap waarom 1 en 2 zo goed waren voor hun tijd. Maar het waren geen games die ik zelf persoonlijk leuk vond. Mafia 3 was ook geinig voor 1 playthrough en dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
corset schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:38:
[...]

En daar zit het verschil inderdaad. Ik heb ze met release gespeeld + de recentere remasters maar het werkt voor mij niet. Ook als ik kijk naar jou beste games zie ik daar ook wel een verschil. Zo zie ik TLOU, Uncharted niet als beste games. Ja ze zijn good voor lineare storytelling games. Maar ik zou ze persoonlijk niet zo hoog zetten :)

BEgrijp me niet verkeerd. Ik snap waarom 1 en 2 zo goed waren voor hun tijd. Maar het waren geen games die ik zelf persoonlijk leuk vond. Mafia 3 was ook geinig voor 1 playthrough en dat was het.
Zoveel mensen, zoveel wensen :)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).