Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:06
Voor mij was Mafia 1 ook een mijlpaal in mijn game-carriere. De verhaalvertelling etc destijds was inderdaad ongekend. Weet ook nog wel dat ik onder de indruk was van de rook die van de sigaretten kwam in de openingscene haha. Staat bij mij ook zeer hoog op mijn denkbeeldige lijstje van favoriete games.

Veel zin in dit deel. Ben heel erg blij dat het een lineaire game wordt, geen poespas eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:18
Hulleman schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Wanneer heb je de mafia games gespeeld? Mafia komt oorspronkelijk uit 2002 en deed in die tijd qua verhaalvertelling en graphics iets wat nog nooit eerder vertoond was in een game. Uiteraard is het een standaard Mafia verhaal waarbij een nobody middels 'an offer you can't refuse' de Mafia in rolt, zich opwerkt naar de top en dan morele dingen doet waardoor de Mafia tegen hem keert. Als je de remake nu speelt, stelt het allemaal niet zoveel voor, maar in 2002 was dat echt baanbrekend in gameland. Voor mij de reden dat Mafia uit 2002 één van de beste games is die ik ooit heb gespeeld. Die hoort voor mij in het rijtje met Ocarina of Time, The last of Us, Uncharted 2, Half-Life 2, Golden Eye 64, Perfect Dark etc etc.

Mafia 2 vond ik een grote teleurstelling en Mafia 3 een nog grotere. Bij The Old Country heb ik ook nog niet zo'n goed gevoel. Ben benieuwd iig.
Ik vond Mafia 2 juist geweldig, een stuk leuker dan deel 1 zelfs(Kwa verhaal / personages etc).
Deel 3 vond ik echt een hele grote teleurstelling, het kon mij echt niet boeien. ik heb het ook echt wel in de loop der jaren zeker 3 keer geprobeerd.

Maar goed, zeker benieuwd naar dit deel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Met alle drie goed vermaakt. Wacht wel even de reviews af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
Zelf niet gekeken, want ik laat mij verrassen, maar voor wie graag vtv een idee heeft wat we kunnen verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Beakzz schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:34:
Zelf niet gekeken, want ik laat mij verrassen, maar voor wie graag vtv een idee heeft wat we kunnen verwachten.

[YouTube: Mafia: The Old Country – 9 Minutes of Exclusive Gameplay | IGN First]
Zag hem net ook voorbij komen, maar ga hem ook niet kijken. 9 min vind ik veel te lang.
Een trailertje tot daar aan toe, maar zowat 10min van iets zien vind ik te veel.

Maar je was me voor, inderdaad wie weet iemand anders wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Beakzz schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:34:

[YouTube: Mafia: The Old Country – 9 Minutes of Exclusive Gameplay | IGN First]
Tja, vind zelf de gameplay wat tegenvallen (hoe graag ik het ook vet zou willen vinden).

Vooral de stealth gameplay. Alsof je een last-gen Assassin's Creed aan het spelen bent. Dat moet tegenwoordig toch wel beter kunnen ? Zeker voor een gevestigde franchise als Mafia.

Voor de rest ziet het er grafische wel prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Ja, dit schreeuwt geen "pre-order".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
Timothy3000 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 07:57:
Ja, dit schreeuwt geen "pre-order".
Pre-orderen doe ik hoe dan ook niet. Laat andere gamers het maar testen en dan zie ik de Steam reviews wel verschijnen. Ik hoop natuurlijk dat deze game gewoon een leuke compacte ervaring gaat bieden, maar anders is er ook genoeg om te spelen dus ik zie het allemaal wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carlos0_0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik wacht wel even tot de prijs dropt na het lezen van het volgende bericht:
Mafia: The Old Country is a short game, confirmed by developers to be similar to Mafia: Definitive Edition (~ 10 ½ hours).
11 uur aan verhaal is in mijn mening geen €50 waard, ben wel heel benieuwd naar dit spel. Dus dan maar later een keer spelen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
11 uur ben ik nog steeds wel even zoet mee, dus ik ga hem gewoon spelen straks :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 26-09 21:47

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
G_Dragon schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:06:

[...]

11 uur aan verhaal is in mijn mening geen €50 waard, ben wel heel benieuwd naar dit spel. Dus dan maar later een keer spelen :)
Ik heb de game al voor €43,00 gespot, het is dat juist komende weken veel moet werken en andere afspraken heb, dat het voor mij nu niet loont om de game te kopen, want anders had ik hem vandaag alsnog gereserveerd.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
G_Dragon schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:06:

[...]

10-12 uur is exact wat ik had verwacht van een 50 euro game bij een grote uitgever. Mij kennende ben ik er dan weer 20 uur zoet mee en kan ik op naar de volgende. Veel te veel filler in veel games dus liever dit. Wat had je liever gehad dan? Mafia 3 praktijken? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 04-08-2025 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Kwaliteit over kwantiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:27
Benieuwd wanneer de reviews online komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:42

Maxow

Hidden Sound System

Het reviewembargo verloopt volgens mij op 7 augustus, dus verwacht dan pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb zelf vanaf volgende week vakantie, genoeg te spelen maar heb ook wel zin in iets nieuws eigenlijk, vond 1 en 2 wel mooi, 3 iets minder en die ook niet uitgespeeld.

Denk dat ik hem wel ga halen op release of het moet op een of andere manier nog vol bugs zitten of op een andere manier onspeelbaar.

Reviews geef ik persoonlijk weinig om maar wat ik tot nu toe van de game gezien heb gok ik dat het ergens onder de 80 blijft.

* Zag op reddit dat iemand de PS5 versie al vroeg heeft dus zal nog wel wat meer info komen voordat de game uit is.

[ Voor 12% gewijzigd door Sipio op 05-08-2025 12:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik kreeg van GFK een melding dat ik 8000 spaar punten bij elkaar had, ik kon deze omzetten voor een €40,00 bol.com bon. Dus ik hoef maar €4,99 zelf te betalen voor de Playstation 5 versie, dus heb hem toch maar besteld :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Nog steeds geen reviews. Begin hem nu toch te knijpen, want ik heb zin in een goede compacte Mafia game. Ga hoe dan ook niks pre-orderen zonder reviews. "Morgenochtend" begint ook de BF6 beta dus misschien gaat daar al mijn tijd heen (of ik krijg 2 teleurstellingen te verwerken :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:23
Linksquest schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:52:
Ik kreeg van GFK een melding dat ik 8000 spaar punten bij elkaar had, ik kon deze omzetten voor een €40,00 bol.com bon. Dus ik hoef maar €4,99 zelf te betalen voor de Playstation 5 versie, dus heb hem toch maar besteld :D
Ik had hem ook besteld, maar weer geannuleerd. He nog genoeg spellen die op me liggen te wachten en dit keer leek het mij een goed plan om gewoon eerst wat ervaringen te lezen voordat ik een fomo (vanwege de prijs) de overhand laat nemen. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Met de Amazon App code voor 30 euro gepreorderd. Als de reviews tegenvallen gaat ie terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09 12:31
Timothy3000 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:04:
Met de Amazon App code voor 30 euro gepreorderd. Als de reviews tegenvallen gaat ie terug. :)
Hier ook voor 33 euro en een beetje. Enige nadeel is dat daar nu staat dat deze woensdag komt, dus we moeten dan nog even geduld hebben.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
Beakzz schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 00:23:
Nog steeds geen reviews. Begin hem nu toch te knijpen, want ik heb zin in een goede compacte Mafia game. Ga hoe dan ook niks pre-orderen zonder reviews. "Morgenochtend" begint ook de BF6 beta dus misschien gaat daar al mijn tijd heen (of ik krijg 2 teleurstellingen te verwerken :P )
Ik verwacht niet dat deze Mafia echt steengoed wordt. Max een 7'tje.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Oei geen hele beste reviews, vooral herhaling en saaie combat zie ik vaak terugkomen. Dan zal die snel genoeg in de sale komen om een keer te proberen, of tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:05
Nette reviews over het algemeen!

Ga hem zeker spelen morgen.

Is er zonder te spoilen al iets bekend over de grootte van de map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-09 18:25
Ik verwacht ook niet dat het een GTA wordt, maar toch wel een meer dan prima Mafia.
Besteld bij Amazon, helaas lijken die pas woensdag te gaan leveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Iets te vroeg, maar ik klaag niet Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J__ONyqtRxwm2z4sxCCv5Ac9S8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDUrun4Z6N6SdWNNo86nkUI0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:27
Een 6 van de Nederlandse PU, een 8 van de Amerikaanse IGN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flugelisoke
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:11:
Een 6 van de Nederlandse PU, een 8 van de Amerikaanse IGN
Vind de PU review zeer matig. Hij heeft zich dus voortdurend verveeld met de game, dan is dit wellicht niet zijn game. Ik heb me bijvoorbeeld meer dan vermaakt met Mafia 1 en 2 en dat was qua schietactie misschien ook repeterend, maar niet vervelend.

Maar goed, mensen zijn vandaag de dag nergens meer tevreden over lijkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
flugelisoke schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:23:
[...]

Vind de PU review zeer matig. Hij heeft zich dus voortdurend verveeld met de game, dan is dit wellicht niet zijn game. Ik heb me bijvoorbeeld meer dan vermaakt met Mafia 1 en 2 en dat was qua schietactie misschien ook repeterend, maar niet vervelend.

Ik heb mij zelf ook meer dan prima vermaakt met 1 en 2, al was 2 leuker vond ik(En deel 2 heb ik ook als 1ste gespeeld later pas deel 1). maar kwam wellicht meer dat de personages en verhaal mij meer aanspraken.
Deel 3 vond ik echt gewoon enorm saai, en heb ik na meerdere keren proberen echt opgegeven. dus denk dat ik mij juist met dit deel weer juist ga vermaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 07-08-2025 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Carlos0_0 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:35:
[...]

Ik heb mij zelf ook meer dan prima vermaakt met 1 en 2, al was 2 leuker vond ik(En deel 2 heb ik ook als 1ste gespeeld later pas deel 1). maar kwam wellicht meer dat de personages en verhaal mij meer aanspraken.
Deel 3 vond ik echt gewoon enorm saai, en heb ik na meerdere keren proberen echt opgegeven. dus denk dat ik mij juist met dit deel weer juist ga vermaken.
Ik ga ook echt de tijd nemen voor deze game, op het gemakje de wereld bekijken, sfeertje beleven. Doe ik met alle Mafia games eigenlijk, al die kleine details bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-09 18:03
Waar gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Amazon, maar daar is de levertijd inmiddels een week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denn90
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-09 18:03
EValentino schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:51:
[...]

Amazon, maar daar is de levertijd inmiddels een week
Haha schiet voor nu niet meer op nee;)

Heel veel plezier met de game! Ps laat even weten wat je 1e indrukken zijn vanavond..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Denn90 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:53:
[...]

Haha schiet voor nu niet meer op nee;)

Heel veel plezier met de game! Ps laat even weten wat je 1e indrukken zijn vanavond..
Game ziet er prachtig uit en speelt heerlijk, het verhaal is tot nu toe ook goed, heb er nu zo’n 3 uur op zitten. Ik vermaak me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
flugelisoke schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:23:
[...]

PU is sinds het vertrek van Wouter sowieso erg matig geworden. Wel jammer.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0wICyS9kpukmXZE8H77EkAU2qA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1npYdWmmueehUcBjLrAeJfYL.jpg?f=fotoalbum_large

Mafia: The Old Country | Reviews
  • 9 - Press Start
  • 8.5 - GamingTrend
  • 8.5 - DualShockers
  • 8 - IGN
  • 8 - XGN
  • 8 - WCCFTech
  • 8 - PCGamesN
  • 8 - GamePressure
  • 6.5 - Digital Trends
  • 6 - Gamespot
  • 6 - Screen Rant
  • 6 - Game Informer
  • 6 - GameReactor UK
  • 5 - Game Rant
  • 4/5 - VGC
  • MC: 75
  • OC: 78

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09 22:42

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

G_Dragon schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:01:
[Afbeelding]

Mafia: The Old Country | Reviews
  • 9 - Press Start
  • 8.5 - GamingTrend
  • 8.5 - DualShockers
  • 8 - IGN
  • 8 - XGN
  • 8 - WCCFTech
  • 8 - PCGamesN
  • 8 - GamePressure
  • 6.5 - Digital Trends
  • 6 - Gamespot
  • 6 - Screen Rant
  • 6 - Game Informer
  • 6 - GameReactor UK
  • 5 - Game Rant
  • 4/5 - VGC
  • MC: 75
  • OC: 78
Beetje all over the place.. Hoop niet dat ze de reviews geven om wat het allemaal niet is (een lange game, over-the-top actie).. zeer interessant

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rumdOkmTzgtUJ3lu6N_TIA_Qv9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CyPB2Yg9zUkQXlScFlgmDR9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 21:18
Net even een paar uurtjes zitten spelen..

Lekker sfeer en zo lekker old skool mafia gevoel.
Geen tommy's maar gewoon knifes tot nu toe.
Verhaal loopt ook wel lekker en voor de rest gewoon, een beetje als deel 1

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik ben benieuwd, heb er wel weer zin in. Behalve maffia 3 was de rest echt goed,

[ Voor 82% gewijzigd door Slasher op 07-08-2025 21:12 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• flugelisoke
Om de release van Mafia te vieren heb ik gewoon een Italiaans avondje gehouden, call me crazy :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeVUv5fuEzgZzRIuvzD9FVk31vs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCEPr8TfEogi2h1KJnw7cQOt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbFCJ_gh8QVUC3ZwYzV6zCF0UjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oYSMkVP18CvbDJUIH10G3kkp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZM9BuUXitEyVcEOigPSoMGaDGT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hURAncMsbFoOBPbdvCpV8hA5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U83GNwWl1gql7YaVgYkGtpLg9x0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sV0pG69Xj5zjK7Strlii6hZ1.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een paar uurtjes en dan let's gooo!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 24-09 00:34
Heb gewoon een paar vissticks opgebakken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ravw
Even wat sfeer plaatjes voor de mensen die het willen zien..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ure_kpFjc843_BkSfW5xde0UvE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQLHNy99mVXIP1O9oXSjSOfe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_Cd6Gop5KOwmfHyfZ5qhYku2pI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrQCALwyZ5z0T7ecpszcYO3I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tjzETvq9samoet1yQJSpw796Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RV6zbnbsrRHWO0i2SvvvH4zw.jpg?f=fotoalbum_large

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
En toch begint het te kriebelen het spel gewoon aan te schaffen..

Nog even op de handen blijven zitten.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
RustStorm schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:01:

Als je deel 1 goed vind dan is deze perfect voor je.
het gaat hier echt om het verhaal en dat je af en toe eens wat dingen mag doen ..
Het is geen over de top actie .
het bouw zich langzaam op .
het is net zo als 1 een story telling game dan een puur actie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
RustStorm schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 22:01:

Lekker warm :D

Ik ga er vanuit dat, gezien ik Mafia 1 en 2 heel vet vind, ik deze ook ga waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaZ2INUlEuc-kzX14laqdkI_7w0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPq6VKnGGyz93GB5otIUb9tK.jpg?f=fotoalbum_large

:o :o Irritant stukje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
ravw schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 21:34:
Even wat sfeer plaatjes voor de mensen die het willen zien..

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er echt goedig, van het weekend gaat de ps5 aan. Dan kan die mijn pre order eens downloaden( en ik spelen haha).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• flugelisoke
Ok...... Deze game... Dit soort games hebben we meer nodig, heerlijk zeg! En extra immersive in het Siciliaans!

Op steam wordt de game ook erg positief ontvangen.

- 50 euro
- Geweldig verhaal tot zover ik al gespeeld heb
- Prachtige wereld
- Characters fantastisch
- Geluid, top!
- Sfeer, zeer DIK IN ORDE!

[ Voor 31% gewijzigd door flugelisoke op 08-08-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Klinkt de game in het Italiaans beter? Vond het qua setting namelijk raar dat er Engels werd gesproken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Greatsword schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:39:
Klinkt de game in het Italiaans beter? Vond het qua setting namelijk raar dat er Engels werd gesproken.
Ik denk dat dit ook een beetje op een smaak aankomt, is hetzelfde met games als Yakuza, speel je die liever in het Engels of in het Japans. Ik kwam deze short tegen, en hoewel deze erg kort is, geeft dit je misschien wel een beetje een idee hoe de verschillen klinken.

Edit, ik heb een 2 identieke trailer voor je gezocht, waarbij eentje in het Engels is en de andere in het Italiaans.

[ Voor 23% gewijzigd door Linksquest op 08-08-2025 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 15:43
Siciliaans it is haha. Net de game via Steam aangeschaft, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 14:34

Ik speel vanwege mijn leeftijd en beschikbare tijd eigenlijk geen games meer. Toch moet ik zeggen dat Kingdom 2 mij nog goed is bevallen (zal ik nog tot volgend jaar over doen).

Mafia is voor mij altijd een van de beste games geweest, vooral vanwege de moeite die het kostte om de missies te voltooien. Dat het soms wat stroef liep door de technologie van toen, deed daar weinig aan af. Juist die uitdaging gaf enorm veel voldoening.

Als ik deze review lees, zie ik helaas een samenvatting van veel recente games: geen echte moeilijkheidsgraad, lineair, en je speelt in feite een film af met wat interactieve elementen.

Ik snap niet dat mensen dat goedpraten, zeker niet als het om een gevestigde franchise als Mafia gaat. Was het nu een onbekende titel of uitgever geweest, dan had ik het nog enigszins begrepen. Zo zonde…

[ Voor 128% gewijzigd door EvertonPride op 08-08-2025 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
EvertonPride schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:02:
[YouTube: Mafia The Old Country - More Modern Day Slop Sadly :(]

Ik speel vanwege mijn leeftijd en beschikbare tijd eigenlijk geen games meer. Toch moet ik zeggen dat Kingdom 2 mij nog goed is bevallen (zal ik nog tot volgend jaar over doen).

Mafia is voor mij altijd een van de beste games geweest, vooral vanwege de moeite die het kostte om de missies te voltooien. Dat het soms wat stroef liep door de technologie van toen, deed daar weinig aan af. Juist die uitdaging gaf enorm veel voldoening.

Als ik deze review lees, zie ik helaas een samenvatting van veel recente games: geen echte moeilijkheidsgraad, lineair, en je speelt in feite een film af met wat interactieve elementen.

Ik snap niet dat mensen dat goedpraten, zeker niet als het om een gevestigde franchise als Mafia gaat. Was het nu een onbekende titel of uitgever geweest, dan had ik het nog enigszins begrepen. Zo zonde…
Huh? Maar dat concept is letterlijk wat Mafia 1 en 2 deed. Dan is dat toch juist goed als je van die games houdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
EvertonPride schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:02:
[YouTube: Mafia The Old Country - More Modern Day Slop Sadly :(]

Als oud fan van WAB zou ik gewoon wat meer reviews kijken. Die man zijn hele concept is zeiken op alles geworden en ik begon mij af te vragen of hij gamen nog wel leuk vond. En zelfs al denkt hij dit echt dan nog is het maar de mening van een enkel persoon.

Ik kan mijn mening verder ook niet geven, want ik ben door de BF6 beta helemaal vergeten de game nog te pre-orderen (ook vanwege het late review embargo) dus nu kan ik net zo goed wachten op en sale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
flugelisoke schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:19:
[...]

Huh? Maar dat concept is letterlijk wat Mafia 1 en 2 deed. Dan is dat toch juist goed als je van die games houdt?
Dat was voor 2004 heel normaal met games.
Dat je gewoon een story tellende game speelde.
Tot dat de grote jongens (EA enzo in eens geld zagen met lootboxen en 101 updates voor uiterlijk te veranderen , om je zo snel mogelijk leeg te trekken.

Maar vroeger was dat niet zo . toen kreeg je een game en dat was het , je kon het verhaal spelen en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
Kreeg alsnog een review code in de mail gister, had m zo laat niet meer verwacht. Dus kan ermee aan de slag. Even kort gespeeld maar zit er wel meteen in qua verhaal. Het begin is leuk, zeker niet zo vet als het begin van Mafia 1 maar wel goed :) grafisch ook mooi, animaties en technisch wat knulliger maar niet storend tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nou ik ben mijn pre order ook maar eens aan het downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Misschien een bold statement, maar vergeleken bij Don Torrisi is Don Salieri maar een sulletje. Wat een acteer prestaties zeg, krijg nu al het gevoel dat dit de Ludo Sanders van de Mafia games is :o

Gewoon alleen al die manier waarop:

ACT 1

spoiler:
Torrisi ten tonele komt, de lichaamstaal zonder al teveel woorden, het respect dat hij uitstraalt en afdwingt zodra hij dichterbij stapt naar die lul met die kras op zijn gezicht

[ Voor 38% gewijzigd door flugelisoke op 08-08-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
ravw schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Dat was voor 2004 heel normaal met games.
Dat je gewoon een story tellende game speelde.
Tot dat de grote jongens (EA enzo in eens geld zagen met lootboxen en 101 updates voor uiterlijk te veranderen , om je zo snel mogelijk leeg te trekken.

Maar vroeger was dat niet zo . toen kreeg je een game en dat was het , je kon het verhaal spelen en klaar.
En dat betekent nog steeds niet, dat dit niet goed is dat het nu weer in een game kan.
Dat tijden veranderen, wil niet zeggen alles maar het zelfde moet zijn. Een ontwikkelaar kan ook eens wat anders doen weer(Bijv weer iets op de oude manier doen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan0s
Je kan in ieder geval niet zeggen dat de game er niet sfeervol uitziet :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgfgiSQen9eQlyUb8Z3kMKqI8hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJfBZXRc8S5LD44SLWLntddg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ravw
Carlos0_0 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:06:
[...]

En dat betekent nog steeds niet, dat dit niet goed is dat het nu weer in een game kan.
Dat tijden veranderen, wil niet zeggen alles maar het zelfde moet zijn. Een ontwikkelaar kan ook eens wat anders doen weer(Bijv weer iets op de oude manier doen).
Ik zie liever een goed verhaal lijn dan 100 DLC die niets meer toevoegen en het hele verhaal uit zijn verband trekken.
Ik juicht het alleen maar toe dat er nu de laatste jaren veel games uit komen die weer story vertellen is.
Kijk eens naar de toppers:
-Red Dead Redemption 2
-The Last of Us (1 & 2)
-God of War (vooral de 2018 versie en Ragnarök)
-A Plague Tale: Innocence / Requiem
-The Witcher 1 2 3
-Indiana Jones and the Great Circle
Het is niet voor niets dat die game zo goed scoren.

Waarom Battlefield en CoD niet van style veranderen omdat hun fanbase het wil ...
Mafia is geen hard actie game ( als is deel drie daar wel dicht tegen aan.)
Maar waarom afstappen van het vertrouwde als het goed werkt bij de fanbase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
ravw schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:27:
[...]

Ik zie liever een goed verhaal lijn dan 100 DLC die niets meer toevoegen en het hele verhaal uit zijn verband trekken.
Ik juicht het alleen maar toe dat er nu de laatste jaren veel games uit komen die weer story vertellen is.
Kijk eens naar de toppers:
-Red Dead Redemption 2
-The Last of Us (1 & 2)
-God of War (vooral de 2018 versie en Ragnarök)
-A Plague Tale: Innocence / Requiem
-The Witcher 1 2 3
-Indiana Jones and the Great Circle
Het is niet voor niets dat die game zo goed scoren.

Waarom Battlefield en CoD niet van style veranderen omdat hun fanbase het wil ...
Mafia is geen hard actie game ( als is deel drie daar wel dicht tegen aan.)
Maar waarom afstappen van het vertrouwde als het goed werkt bij de fanbase
O ja ik juig het ook alleen maar toe, al die spellen die je opnoemt behalve The Witcher vond ik echt super gaaf.
Ik had het niet echt over dlc's etc, maar veel spellen tegenwoordig zijn zo groot. open wereld 100 side quest etc .
Het is wel eens lekker als we eens iets kleinsschaliger krijgen, waar echt de focus ligt op de story(Dan maar wat minder er omheen te doen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Carlos0_0 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:39:
[...]

O ja ik juig het ook alleen maar toe, al die spellen die je opnoemt behalve The Witcher vond ik echt super gaaf.
Ik had het niet echt over dlc's etc, maar veel spellen tegenwoordig zijn zo groot. open wereld 100 side quest etc .
Het is wel eens lekker als we eens iets kleinsschaliger krijgen, waar echt de focus lag op de story(Dan maar wat minder er omheen te doen).
Ik zie mezelf deze game rustig weer opnieuw spelen als ie uit is hoor. Met Mafia 1 en 2 ook gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 24-09 00:34
Carlos0_0 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:39:
[...]

Het is wel eens lekker als we eens iets kleinsschaliger krijgen, waar echt de focus ligt op de story(Dan maar wat minder er omheen te doen).
Meeste openwereld games zijn toch, maar herhaling op herhaling. Rekken, rekken en nog meer rekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 20:39
Ik ben inmiddels bij hoofdstuk 5 en de game bevalt mij prima. De graphics, personages en het geluid helpen daar ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Lizardz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:28:
Ik ben inmiddels bij hoofdstuk 5 en de game bevalt mij prima. De graphics, personages en het geluid helpen daar ook bij.
aagh ik kom niet voorbij

spoiler:
Dat haven stuk waar die politie rond loopt waar je in de kisten moet kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 16:58
ravw schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:57:
[...]

aagh ik kom niet voorbij

spoiler:
Dat haven stuk waar die politie rond loopt waar je in de kisten moet kijken.
Waarin loop/liep je vast? Vond het vrij makkelijk, vooral met het gooien van een munt.

Ik heb veel meer moeite met het schieten en één wat stevige vent die altijd recht op je af rent met zijn geweer.

[ Voor 14% gewijzigd door marijn15 op 09-08-2025 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:34
Grote fan van deel 1 en 2. Maar hij lijkt overal uitverkocht voor de series x. Gaat die nog komen? Ik koop liever geen digitale versie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
vangoghnl schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 01:27:
Grote fan van deel 1 en 2. Maar hij lijkt overal uitverkocht voor de series x. Gaat die nog komen? Ik koop liever geen digitale versie namelijk.
hier is het gewoon op voorraad.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik het spel een kans ga geven. Volgens mij is hij best prima en vermakelijk voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:09

Argarath

MasterBlaster

Gister lekker eindje doorgespeeld op pc, alleen crasht de game om de zoveel tijd. Op de Steam forums een veel voorkomend probleem. Verder lekker sfeertje, ziet er mooi en sfeervol uit. Ben wel benieuwd wanneer het een beetje “los” komt, want het begin is wel heel erg op rails…

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-09 13:30
Wat een prachtige parel. Old school vibes. Dit noemen ze nu eens een afgewerkt produkt afleveren. Kunnen veel studio’s puntje aan zuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravw
Argarath schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:49:
want het begin is wel heel erg op rails…
Dat op rails blijft wel een beetje dat dwingt je een beetje in het verhaalt te blijven.
geen is geen free mode maar een verhaal mode
Dus verwacht niet dat daar echt super veel aan gaat veranderen.

Dit soort games hoeft ook niet een free mode te hebben, dit draait om de belevenis en het verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Chapter 2 net afgerond, vermaak me prima met de game. Heb alleen nog wat moeite met het mes vechten, maar dat komt denk ik meer omdat ik te snel wil zijn

Verder vermaak ik me prima met de game. Benieuwd wat ik straks in chapter 3 ga tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Linksquest schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:43:
Chapter 2 net afgerond, vermaak me prima met de game. Heb alleen nog wat moeite met het mes vechten, maar dat komt denk ik meer omdat ik te snel wil zijn

Verder vermaak ik me prima met de game. Benieuwd wat ik straks in chapter 3 ga tegenkomen.
DIe zijn juist makkelijk
vergeet niet je power aanval.

hier is het Blok .... aanval . power aanval en weg
binnen 2 a 3 keer gaan ze plat >:)
Niet blijven aanvallen.
Zoek meer de verdedigende kant op.
Maar je merk het gauw wanneer je inde aanval moet of wanneer je afwachtend moet zijn.
Vaak die lui die heel snel naar je toekomen ga je spelen op de blok en aanval
iemand die afwachtend is .. gewoon de aanval openen met aanval / power aanval en dan weer een aanval .. even paar keer blokken en dan weer volgas als die gast zich terug trekt.

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 09-08-2025 15:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daan0s
Inmiddels bij chapter 7 aangekomen, hele vette game. Het is weer even wennen zon onrails spel te spelen, vooral in een best grote wereld. Maar qua verhaal, en vooral de karakters is het genieten. Gameplay is inderdaad niet wereldschokkend maar dat hoeft ook niet als de rest zo goed is. Het is een wat modernere Mafia 1 en dat is precies wat ik had gehoopt.

Snap die PU review totaal niet dat ie het saai vond. Dan kan je echt niet verder kijken dan CoD actie of nutteloze AC filler quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Daan0s schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 16:34:
Inmiddels bij chapter 7 aangekomen, hele vette game. Het is weer even wennen zon onrails spel te spelen, vooral in een best grote wereld. Maar qua verhaal, en vooral de karakters is het genieten. Gameplay is inderdaad niet wereldschokkend maar dat hoeft ook niet als de rest zo goed is. Het is een wat modernere Mafia 1 en dat is precies wat ik had gehoopt.
Inderdaad .. je krijgt gelijk weer zin in die acties met Paulie _/-\o_ :D (deel 1)
ben nu ook weer begonnen met deel 1 (remake)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Argarath schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:49:
Gister lekker eindje doorgespeeld op pc, alleen crasht de game om de zoveel tijd. Op de Steam forums een veel voorkomend probleem. Verder lekker sfeertje, ziet er mooi en sfeervol uit. Ben wel benieuwd wanneer het een beetje “los” komt, want het begin is wel heel erg op rails…
Op de ps5 ook net de 1ste crash gehad, ik zat midden in het gevecht om dat verwende jochie te redden :o .
Dus bij Chapter4 het laatste stuk denk ik dan, wel jammer. maar goed ik wou sneaky doen alleen ging al bij de 1ste keer verkeerd haha(Dus ik was lekker aan het knallen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Linksquest schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:43:

Och dat heb ik soms ook, maar tot nu toe nog niet 1 keer af gegaan met het mes.
Ik vermaak mij inderdaad prima hiermee, echt een heerlijke game :).

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-08-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 20:39
Ik ben inmiddels bij hoofdstuk 10 en vind het nogsteeds een prima game. Er is een fijne afwisseling tussen sluiten, shoutouts en bijvoorbeeld races. Op de PS5 Pro heb ik nog geen crashes gehad. Het enige dat ik niet echt iets vind toevoegen is het feit dat het mes zo snel slijt. Na iedere kill of na het openmaken van een box gaat er een punt vanaf, tot het versleten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Lizardz schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:57:
Ik ben inmiddels bij hoofdstuk 10 en vind het nogsteeds een prima game. Er is een fijne afwisseling tussen sluiten, shoutouts en bijvoorbeeld races. Op de PS5 Pro heb ik nog geen crashes gehad. Het enige dat ik niet echt iets vind toevoegen is het feit dat het mes zo snel slijt. Na iedere kill of na het openmaken van een box gaat er een punt vanaf, tot het versleten is.
Dat mes moet je slijpen, als je dus gewoon al je vijanden dood. en erna erbij gaat staan om te kijken wat voor spullen ze bij zich dragen (Krijg je genoeg van die slijpstenen en andere handige spullen)
Je moet verder dat mes niet gebruiken, als je iemand van achteren besluipt.Want dan kan je hem gewoon laten stikken. scheelt weer gebruik van je mes.
Wellicht dat het mes dan sneller is, maar ik druk wel een paar keer op vierkantje zodat die stikt.

Ik heb zelf 1 crash gehad tijdens Hoofdstuk 4 op de ps5 pro, erna gestopt vind wel effe leuk geweest(Hoofdstuk 5 komt morgen ofzo wel).
Ik vermaak mij er prima mee, maar hoef het ook niet in 1 weekend uit gespeeld te hebben :).

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 09-08-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 16:19
Ik zit er nu 4 uur in maar vind het maar meh. Vind het tot nu toe meer op een Uncharted lijken dan een echt goede mafia game. Misschien is het de omgeving. Het is vermakelijk, maar wat mij betreft zo goed als geen uidaging.

Verder zijn de NPC's nou ook niet bijster intelligent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Laatst online: 07:04
Heb de game vroeger wel eens gespeeld weet niet meer of het 1 of 2 was , maar niet echt veel gespeeld, is dit een aparte game ? Ziet er wel vet uit nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Jovinho99 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:04:
Heb de game vroeger wel eens gespeeld weet niet meer of het 1 of 2 was , maar niet echt veel gespeeld, is dit een aparte game ? Ziet er wel vet uit nu!
Ja het is gewoon een aparte game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Carlos0_0 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:11:
[...]

Ja het is gewoon een aparte game
klopt maar.
Het speelt zich af voor deel 1
En er zijn verwijzingen naar deel 1
Het is geen Mafia 4:The old country
Maar gewoon Mafia:The old country.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik zie heel veel voorbij komen over hoe slecht het is, met ook goed onderbouwd materiaal. Zoals veel mechanics die in oudere Maffia spellen of Red Dead Redemption 1 wel al werkten, maar in dit spel er gewoon niet inzitten.
  • Mensen reageren amper als je in de lucht schiet. (Dit was in andere Maffia spellen veel beter)
  • Iemand overleeft het aanrijden gewoon en staat doodleuk weer op? En er komt geen politie of iemand anders achter je aan.
  • Zwemmen is achteruit gegaan, want je kan niet eens zwemmen.
  • Paarden kunnen niet over muren heen springen.
  • Animaties bij het hout hakken gaat totaal niet goed.
  • Je word ontmoedigd om de open wereld te gaan ontdekken, want je word gewoon teruggezet na een melding in beeld.
Ik weet het niet, wouden ze een makkelijke cash grab? Daar lijkt het namelijk wel op, als ik dit spel in de toekomst voor €10 of €15 op de kop weet te tikken zal ik hem zeker nog gaan spelen om het een kans te geven. Maar de dingen die momenteel overal voorbij komen is gewoon achteruitgang..

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 10-08-2025 19:42 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Daan0s
G_Dragon schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:40:
Ik zie heel veel voorbij komen over hoe slecht het is, met ook goed onderbouwd materiaal. Zoals veel mechanics die in oudere Maffia spellen of Red Dead Redemption 1 wel al werkten, maar in dit spel er gewoon niet inzitten.
  • Mensen reageren amper als je in de lucht schiet. (Dit was in andere Maffia spellen veel beter)
  • Iemand overleeft het aanrijden gewoon en staat doodleuk weer op? En er komt geen politie of iemand anders achter je aan.
  • Je word ontmoedigd om de open wereld te gaan ontdekken, want je word gewoon teruggezet na een melding in beeld.
Ik weet het niet, wouden ze een makkelijke cash grab? Daar lijkt het namelijk wel op, als ik dit spel in de toekomst voor €10 of €15 op de kop weet te tikken zal ik hem zeker nog gaan spelen om het een kans te geven. Maar de dingen die momenteel overal voorbij komen is gewoon achteruitgang..
Dit is geen open wereld. Dit is een fout die heel veel mensen blijven maken en ook te zien aan de punten die jij opsomt. De wereld is gewoon het decor voor de missies, het spel wil ook niet dat je uitgebreid de wereld in trekt. Af en toe naar de shop om te verkopen/kopen en verder op zoek naar collectibles, thats it.

Zoals ik al zei, dit is gewoon precies Mafia 1 met wat modernere elementen erin. Dit is geen cash grab, het niveau van verhaal, voice acting etc is enorm hoog. 100x beter dan een AC Shadows, maar omdat je daar nutteloze bezigheden hebt is het opeens beter? Je moet dit spel benaderen voor wat het is, niet wat het niet is en ook niet probeert te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Daan0s schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:47:
[...]

Dit is geen open wereld. Dit is een fout die heel veel mensen blijven maken en ook te zien aan de punten die jij opsomt. De wereld is gewoon het decor voor de missies, het spel wil ook niet dat je uitgebreid de wereld in trekt. Af en toe naar de shop om te verkopen/kopen en verder op zoek naar collectibles, thats it.

Zoals ik al zei, dit is gewoon precies Mafia 1 met wat modernere elementen erin. Dit is geen cash grab, het niveau van verhaal, voice acting etc is enorm hoog. 100x beter dan een AC Shadows, maar omdat je daar nutteloze bezigheden hebt is het opeens beter? Je moet dit spel benaderen voor wat het is, niet wat het niet is en ook niet probeert te zijn.
Helemaal mee eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-09 13:30
‘t is geen standaard zoveelste spel en sommige slaan dan tikt natuurlijk. Prachtig verhaal en sfeer betekenen niets meer de dag van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:40:
Ben zo'n beetje op het eind denk ik maar ik zou idd wachten tot ie 2 tientjes is of zo.

Geen spijt van mijn aankoop want.. Mafia en ik heb vakantie en had echt zin in iets nieuws te spelen, en het verhaal is op zich wel vermakelijk, zal uiteraard niks spoilen.

Dat gezegd hebbende, heb nog nooit zo snel een mafia game willen uitspelen want ik wil er simpelweg gewoon vanaf zijn. (echt deze gameplay af en toe)

Ooit eens gezegd dat ik de maffia serie vanaf deel 1 elke keer een stapje achteruit vond gaan en daar blijf ik bij denk ik maar nogmaals, heb hem nog niet helemaal uit gespeeld ik hoop dat ik alsnog zoiets heb van ok mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
[Af en toe naar de shop om te verkopen/kopen en verder op zoek naar collectibles, thats it.
1 x gedaan en imo compleet zinloos maar idd als je alle collectibles wilt etc kan ik het me voorstellen dat dat wel leuk is.

Ik was ook begonnen met het rijden op simulation mode en manueel schakelen maar ik weet het niet, vond het helaas echt de moeite niet meer waard om me soort van 'in te leven' in de wereld.

@G_Dragon Al die dingen in jouw post komen totaal niet aan de orde, als je bijv in free ride mode gaat is de wereld compleet dood, je kunt überhaupt nergens een wapen trekken om in de lucht te schieten bijvoorbeeld, buiten de missies om valt er niks te knallen, wapens kopen heeft ook gewoon weinig zin want je kunt gewoon wapens switchen van de NPC's.

*iets positiefs toch, voice acting en de characters zelf (y)

[ Voor 32% gewijzigd door Sipio op 10-08-2025 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Daan0s schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:47:
[...]

Ben het hier echt niet mee eens. Dit kan je een redelijke game noemen als je het in een compleet vacuüm bekijkt en net doet of er geen eerdere Mafia games zijn geweest. Ik zit er nu een kleine 5 uur in en de performance is om te huilen op mijn PC (5070TI/ I5 12600K/ 32GB). Met framegen aan gaat het nog een beetje en kirjg ik een fake 120 fps, maar bij de eerste achtervolging met de auto had ik dips naar 40 fps. Lelijke textures, vekeerde textures, pop-in, ruis (weet de goede benaming niet). Het is niet best.

Maar ok laten we er van uitgaan dat het mijn PC is (en die van heel veel anderen) dan nog is het veel te veel handje vasthouden in deze game. Ik wilde net een stukje teruglopen om een kistje te openen na dat ik mijn mes weer kon slijpen. Die stond ergens 20 meter terug in het kamp. Krijg ik een freakin timer dat ik terug moet naar waar ik was en verder terug lopen was dus een no go zone geworden. En ik had geen levende vijanden meer om mij heen.

En zo zit de hele game tot nu toe vol met dingen die je duidelijk laten zien dat er maar 1 weg is en je mag daar op geen enkele manier van afwijken. Gameplay van 10 jaar geleden en zelfs toen was er al meer mogelijk. Uncharted gameplay, maar dan slechter.

Achteraf gezien had ik wat patches moeten afwachten zoals ik dat normaal doe en het spel moeten kopen als die ergens onder de 20 euro is. Lesje geleerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Beakzz schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 02:22:
[...]

En zo zit de hele game tot nu toe vol met dingen die je duidelijk laten zien dat er maar 1 weg is en je mag daar op geen enkele manier van afwijken. Gameplay van 10 jaar geleden en zelfs toen was er al meer mogelijk.
En wat is er mis met 1 weg volgen, en daar amper tot niet van afwijken ?.
Gewoon eens heerlijk een verhaal volgen, en die kranten en beeldjes enzo komen wel aan het einde eens.
Dit was bij mafia 1 en 2 niet anders, er was niks te doen verder in de wereld.
Goed misschien je hier iets meer vrijheid had, maar dan als nog. er was veder ook niks aan side quest ook te doen(ook alleen de story volgen).

[ Voor 5% gewijzigd door Carlos0_0 op 11-08-2025 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik ben nu aangekomen op het einde van Chapter 5, heerlijke game en totaal geen spijt van mijn aankoop.

@G_Dragon Ik zou echt zeggen ervaar het zelf, want deze game is geweldig, en sluit me ook helemaal aan bij de mening van @Daan0s, en natuurlijk is het geen full price game, en dat scheelt ook natuurlijk. Laat ik je een voorbeeld noemen, heel veel mensen en ook grote websites vonden bijvoorbeeld Terminator: Resistance niks, ik heb me met die game heel goed vermaakt. Dus mijn advies, lekker zelf uitvinden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 15:43
Ik snap de haat van de game ook niet, verhaal en sfeer is goed. Performance problemen herken ik mij niet aan, speel op PC. Heb wel de gesproken taal van Siciliaans terug naar Engels gezet, vond het af en toe lastig volgen, ook met ondertiteling, vooral als je in de actie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik speel de PS5 versie, en ik heb tot nu toe nog geen framedrops of haperingen gemerkt. Game is ook niet gecrashed, loopt als een zonnetje. Ik speel op Performance mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
Beakzz schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 02:22:
[...]

Ben het hier echt niet mee eens. Dit kan je een redelijke game noemen als je het in een compleet vacuüm bekijkt en net doet of er geen eerdere Mafia games zijn geweest. Ik zit er nu een kleine 5 uur in en de performance is om te huilen op mijn PC (5070TI/ I5 12600K/ 32GB). Met framegen aan gaat het nog een beetje en kirjg ik een fake 120 fps, maar bij de eerste achtervolging met de auto had ik dips naar 40 fps. Lelijke textures, vekeerde textures, pop-in, ruis (weet de goede benaming niet). Het is niet best.

Maar ok laten we er van uitgaan dat het mijn PC is (en die van heel veel anderen) dan nog is het veel te veel handje vasthouden in deze game. Ik wilde net een stukje teruglopen om een kistje te openen na dat ik mijn mes weer kon slijpen. Die stond ergens 20 meter terug in het kamp. Krijg ik een freakin timer dat ik terug moet naar waar ik was en verder terug lopen was dus een no go zone geworden. En ik had geen levende vijanden meer om mij heen.

En zo zit de hele game tot nu toe vol met dingen die je duidelijk laten zien dat er maar 1 weg is en je mag daar op geen enkele manier van afwijken. Gameplay van 10 jaar geleden en zelfs toen was er al meer mogelijk. Uncharted gameplay, maar dan slechter.

Achteraf gezien had ik wat patches moeten afwachten zoals ik dat normaal doe en het spel moeten kopen als die ergens onder de 20 euro is. Lesje geleerd ;)
Dan zijn we het gewoon eens toch? :) Ik zei dat dit gewoon Mafia 1 is met wat upgrades. Dat was ook maar 1 weg en extreem linear. En dat is precies wat ik zoek in een Mafia game. Ook al is het even wennen nu we in zoveel games alle vrijheid krijgen. Voor mij is het een opluchting dat er weer eens zo'n game is. Ben wel benieuwd wat je zo erg vindt aan de gameplay? Het is aardig standaard maar ik vind het best lekker wegschieten. En heb net het
spoiler:
opera
level gehad, echt heeel vet gedaan.

Ik speel op PS5 en performance is prima. Tijdens de race had ie af en toe wel wat dips maar over het algemeen zit ie op 60fps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 13:20
Goedemorgen allen, ik wil nog niet te veel lezen (spoilers) maar ik heb al gezien dat het vooral een "lineaire' gameplay is? Ben ik hierin correct? :)

Voor mij is dit - als bijna 40 jarige gamer - wel een héél grote meerwaarde. Eindelijk nog eens een single player game die je binnen een beperkte tijd kan afwerken zonder dat je maanden (lees: 100 uur) moet gamen. Dus ik ga hem toch wel aanschaffen! :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).