Acties:
  • +7 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mede-auteur:
  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/GeiyHDpGGNO9KAZbOiS7bsAd.png

Ontwikkelaars: Firaxis Games
Uitgever: 2K Games
Platforms: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEDm5tqL1e-c3X4m7m7VmWAc5MQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ULMmL7RE3FpIhUXpRWDn9mCN.webp?f=user_large Xbox One, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALCt2y1r6Ja_k4YdrKrTkbPfBCg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dRLp18qBT5AxKAZD1hYOi3aX.webp?f=user_large Xbox Series X|S, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5oOMJR5TojbKCM4-B6axGgGQQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tVz4RcWPFgSCe00B4exuW5uC.webp?f=user_large PlayStation 4|5, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNdSjBRZe98Y94rdypDpL8INrhU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gPUrSVK8gX68g3hp0jDtpEXK.png?f=user_large Nintendo Switch,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_BVzIgm0UZru7pbpqRD6A7dVTg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ao8cHhkY16Vj7J9MLDz9sjAG.webp?f=user_large PC
Release-datum: 11-2-2025

De bekroonde strategiespelfranchise keert terug met een revolutionair nieuw hoofdstuk.

Sid Meier's Civilization® VII stelt je in staat het grootste imperium op te bouwen dat de wereld ooit heeft gekend! In Civilization VII vormen jouw strategische beslissingen de unieke culturele lijn van jouw evoluerende imperium. Heers als een van de vele legendarische leiders uit de geschiedenis en stuur de koers van je verhaal door een nieuwe beschaving te kiezen om je rijk te vertegenwoordigen in elk tijdperk van menselijke vooruitgang. Bouw steden en architectonische wonderen om je territorium uit te breiden, verbeter je beschaving met technologische doorbraken en verover of werk samen met rivaliserende beschavingen terwijl je de verre uithoeken van de onbekende wereld verkent. Streef naar welvaart in een meeslepende solo-ervaring of speel met anderen in de online multiplayer. Of je er nu voor kiest een pad te volgen dat geworteld is in de geschiedenis of de mogelijkheden opnieuw te bedenken om je eigen weg vooruit te stippelen, bouw iets waarin je gelooft en creëer een erfenis die door de eeuwen heen weergalmt in Civilization VII .

Over het spel

Bouw een imperium dat de test des tijd doorstaat:
Leid je imperium door verschillende tijdperken van de menselijke geschiedenis. Elk tijdperk is zijn eigen rijke, genuanceerde reis, met unieke speelbare beschavingen, beschikbare bronnen, verkenbare gebieden en zelfs volledige gameplay-systemen, waardoor een diepgaande, historisch meeslepende strategie-ervaring ontstaat. Streef ernaar om in elk tijdperk belangrijke wetenschappelijke, culturele, militaristische en economische mijlpalen te bereiken om in het volgende tijdperk impactvolle voordelen te ontgrendelen!

Evolueer je rijk als elk nieuw tijdperk aankomt:
Om een ​​erfenis op te bouwen die echt de tand des tijds doorstaat, moet je je aanpassen. Baan je eigen pad door de geschiedenis terwijl je aan het begin van elk tijdperk je imperium opnieuw vormgeeft, waarbij je een keuze maakt uit een verzameling nieuwe beschavingsopties die relevant zijn voor het tijdperk, bepaald op basis van je eerdere gameplay-prestaties. Door je imperium te laten evolueren, ontgrendel je nieuwe gameplay-bonussen en unieke eenheden, zodat je huidige beschaving altijd op het hoogtepunt van zijn kracht is.

Speel als visionaire leiders van vooruitgang:
Belichaam een ​​illustere leider met een van de meest diverse selecties van Civilization tot nu toe, van traditionele staatshoofden die bekend staan ​​om hun militaristische macht of politieke bekwaamheid, tot visionaire leiders die eeuwige invloed hebben gehad op het gebied van filosofie, wetenschap, mensenrechten en meer! Elke leider beschikt over een unieke vaardigheid en kan verder worden verbeterd met aanpasbare attributen die je tijdens het spelen kunt verdienen, waardoor je je strategie van het ene tijdperk naar het andere kunt versterken of omzetten. Voor het eerst in de geschiedenis van de franchise kun je je leider los van je beschaving kiezen, waardoor je de vrijheid hebt om geheel nieuwe strategieën te creëren door gameplaybonussen te mixen en matchen.

Ontdek een wereld die tot leven is gebracht als nooit eerder:
Druk je stempel op een prachtig gedetailleerde wereld! Je imperium komt tot leven met een enorm, divers scala aan culturele stijlen, vertegenwoordigd in de architectuur van het gebouw en het ontwerp van de units. Persoonlijke interacties met andere historische leiders dompelen je onder in elke vorm van diplomatie en oorlogsverklaring. Terwijl je territorium zich uitbreidt en je steden zich blijven ontwikkelen, sluiten rijkelijk weergegeven vergezichten van je rijk naadloos op elkaar aan om een ​​levendige metropool te creëren.

Test je strategische vermogen in multiplayer:
Neem het online op tegen andere spelers en bewijs dat je een geweldige leider bent. Multiplayer-wedstrijden kunnen epische campagnes voor meerdere tijdperken zijn, of plaatsvinden in één tijdperk, zodat je in één sessie van een hele game kunt genieten. Cross-play wordt ondersteund tussen pc en consoles, zodat je samen met vrienden kunt spelen, waar ze ook zijn.

Een plezierige strategie-ervaring voor iedereen:
Met meer dan 30 jaar bestaan, biedt Civilization VII een enorme schat aan gameplay-verbeteringen die zowel veteranen als nieuwkomers uit de serie zullen opwinden. De vernieuwde tutorial-ervaring en verfijnde gameplay-systemen maken het gemakkelijker dan ooit om in Civilization te duiken , terwijl terugkerende spelers een enorme reeks gameplay-verbeteringen zullen waarderen. Verplaats je leger als één geheel onder leiding van een commandant, ontgrendel voortgangsbonussen voor je leiders over meerdere gameplay-sessies, doorkruis bevaarbare rivieren en nog veel, veel meer!

Edities

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/ekfnyQyJELJNjoyAFC1YUUSJ.png

**6 of 11 febuari komen er upgrade bundels waarmee je tot 28 febuari 02:00 PT nog de deluxe of founders editie kan bemachtigen zonder early acces.

Standard Edition
  • Sid Meier's Civilization® VII PS5®
  • Sid Meier's Civilization® VII PS4®
  • Tecumseh and Shawnee Pack
Deluxe Edition
  • Early Access on February 6, 2025
  • Crossroads of the World Collection
  • Deluxe Content Pack
Founders Edition
  • Early Access on February 6, 2025
  • Crossroads of the World Collection
  • Right to Rule Collection
  • Deluxe Content Pack
  • Founders Content Pack
Collector's Edition:
Sid Meier's Civilization® VII Collector's Edition is een premiumset voor de middeleeuwen, met fysieke verzamelobjecten met als thema een revolutionair nieuw hoofdstuk in deze bekroonde strategiespelfranchise. Laat de wereld je affiniteit met Civilization zien met deze verzamelset die geschikt is voor de grootste leiders uit de geschiedenis!

Houd er rekening mee dat de Sid Meier's Civilization VII Collector's Edition alleen fysieke verzamelobjecten bevat en geen exemplaar van de game.
  • Decoratieve klok "Passage of Time".
  • Verkenner figuur
  • Logospeld
  • Uitdaging munt
  • Beschaving ansichtkaarten
  • Hoogwaardige kunstprint
  • Opbrengst pictogram Patch Set
Trailers

[/center]

Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smZV3khpT3PhGmP0mRYxlZ6Vdg8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kJmlejS9lGPdwR2cu4f02RN7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaZS57fF_vbHPNkTBgnhynUgumI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HGmdQeITg3iKNVQu9l0crM1X.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVr-1jBE6x2yqqTJr4v8PrM0gmQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bz5Ml6E0DQZEpTMksLZBQPBb.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RM9zKN6J3esVKMFe322g63QrV2E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vEgzOfZujy6qmfMpfkIusGNL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sc9EL-slCdETxB3YiyFHZqFwrNc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OCF6QLWIDAeMZhwzkPmwGh2K.png?f=fotoalbum_tile

Dit onderwerp word nog uitgebreid,
wanneer er nieuwe informatie bekend word.
Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM.

^ Naar boven ^

[ Voor 149% gewijzigd door G_Dragon op 27-08-2024 11:16 . Reden: Nieuwe lay-out ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 15:03

Showcase is nu bezig

Dit is toch nog het goede topic?

[ Voor 68% gewijzigd door Beakzz op 20-08-2024 22:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 09:37
Narrator reveal:

[ Voor 21% gewijzigd door RocketKoen op 20-08-2024 22:41 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Het ziet er wel echt goed uit zeg, Moet nog wel even wennen aan het idee dat je met meerdere civs speelt in 1 game, maar aan de andere kant wil je ook niet 2 keer dezelfde game spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beakzz schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:51:
Het ziet er wel echt goed uit zeg, Moet nog wel even wennen aan het idee dat je met meerdere civs speelt in 1 game, maar aan de andere kant wil je ook niet 2 keer dezelfde game spelen.
Ik hoop dat het wel beter uitpakt dan bij Humankind (waar ze duidelijk het eea van 'geleend' hebben).

HK vind ik een redelijk saai spel, was er snel op uitgekeken, Maar Civ7 ziet er goed uit en ik geef ze het voordeel van de twijfel.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
anandus schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:52:
[...]

Ik hoop dat het wel beter uitpakt dan bij Humankind (waar ze duidelijk het eea van 'geleend' hebben).

HK vind ik een redelijk saai spel, was er snel op uitgekeken, Maar Civ7 ziet er goed uit en ik geef ze het voordeel van de twijfel.
Hehe niks lenen. Dat hadden ze nog tegoed, want Humankind heeft genoeg geleend ;)

Kon niet echt in Humankind komen dus wist niet eens dat het daar een ding was :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 23:04

djidee

Mr. Slungel

Hmm, verandering....
Doet wat als je see eerste reacties leest, maar dat heb je altijd.

Je moet het spelen en ervaren om te zien hoe het uitpakt, denk dat dit juist de soms wat eentonige en voorspelbare 'endgame' een stuk dynamischer kan maken. Erg benieuwd hoe de age overgangen gaan... Zal komende tijd vast meer duidelijk worden, zal de preorder in elk geval opzoeken, komt vast weer goed voor vele uren speelplezier.

Vooruit, nog een paar beurtjes...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
Pravus heeft een uitgebreide video gepost van zijn playtest

Als deze up blijft, want het is misschien gepost voordat het embargo was verlopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
RocketKoen schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 23:21:
Pravus heeft een uitgebreide video gepost van zijn playtest
[YouTube: So I Tried Civ 7... Here's EVERYTHING You Need to Know!]
Als deze up blijft, want het is misschien gepost voordat het embargo was verlopen.
Zijn er wel meer zoals bv :

Dus denk dat het wel goed zit met het embargo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Ja, PotatoMcWhiskey was.er ook bang voor, maar blijkbaar hebben ze net na aflopen van de livestream de embargo opgeheven. Dus die content blijft staan.
Morgen rond half 7 zal hij ook nog een video eruit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Qua visuals word ik er in ieder geval nog niet heel erg warm van. Leuk dat je allerlei units in detail ziet schieten enzo in de trailer, maar in de praktijk zet ik dat soort dingen altijd uit omdat een game anders nog langer duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:21
Beakzz schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:55:
[...]

Hehe niks lenen. Dat hadden ze nog tegoed, want Humankind heeft genoeg geleend ;)

Kon niet echt in Humankind komen dus wist niet eens dat het daar een ding was :o
Wat heeft humankind dan geleend? de districten? dat idee komt uit Endless Legend en heeft civ dus zelf geleend.

Maar humankind is idd te ongebalanceerd om echt interessant en herspeelbaar te zijn jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
AntiChrist7 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 00:06:
[...]

Wat heeft humankind dan geleend? de districten? dat idee komt uit Endless Legend en heeft civ dus zelf geleend.
Civilization is generally considered the first major game in the genre of "4X", with the four "X"s equating to "explore, expand, exploit, and exterminate", a term developed by Alan Emrich in promoting 1993's Master of Orion

Wikipedia: Civilization (video game)

Als de vader van een genre mag je wat lenen bedoel ik. Nu maar hopen dat ze het op een goede manier lenen, want bij Humankind vonden veel gamers het niet werken blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Beakzz schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 00:13:
[...]

Civilization is generally considered the first major game in the genre of "4X", with the four "X"s equating to "explore, expand, exploit, and exterminate", a term developed by Alan Emrich in promoting 1993's Master of Orion

Wikipedia: Civilization (video game)

Als de vader van een genre mag je wat lenen bedoel ik. Nu maar hopen dat ze het op een goede manier lenen, want bij Humankind vonden veel gamers het niet werken blijkbaar.
?????

Dus omdat een game in hetzelfde genre valt, leent het meteen vanalles? Om te zien of een game iets leent moet je kijken naar assets, gameplay beslissingen, ontwerpen en dergelijke.

Sorry maar dat vind ik echt een hele domme take. Met die opvatting kan je stellen dat Assassins creed of de Witcher 3 dingen van Tomb raider leent omdat het adventure games zijn en tomb raider eerder was.... Of dat Destiny 2 dingen leent van Borderlands want die looter shooter was eerder....

Niemand heeft een patent op een gameplay concepten, de invulling is ervan is wat bepaalt of er afgekeken/geinspireerd wordt. En civ heeft op dat vlak heel wat meer naar amplitude gekeken dan omgekeerd hoor. Wat niet perse slecht is, want endless legend en endless space 2 zijn hele goeie games.

Als je echt een voorbeeld van lenen wilt moet je maar eens kijken naar shadow of mordor vs assassins creed 2

[ Voor 7% gewijzigd door AntiChrist7 op 21-08-2024 00:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
davidov schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 00:52:
[...]
Ik heb er wel zin in, gaat wel wennen worden maar ik kan me niet voorstellen dat het niet anders dan fijn speelt. One more turn! nu nog zien of het 11 of 6 februari gaat worden.
Ze hebben meermaals 11 aangegeven. Waarom denk je dat het 6 zou kunnen worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:24
Caelorum schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:13:
[...]

Als je de Deluxe of Founders edition via Steam koopt krijg je 5 dagen eerder toegang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@AntiChrist7 het is niet zozeer dezelfde genre als wel dat civilization gewoon de grondlegger is van 4x games. Dus in die zin hebben ze allemaal enorm veel te danken aan die eerste versie.

Niet dat het uitmaakt. Het gaat vooral om hoe je alle elementen combineert en er een fatsoenlijk spel van maakt waar weer 2000+ uur in gaat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Volgens de officiële 2K site heeft de game ook multiplayer crossplay:
https://civilization.2k.com/civ-vii/buy/

Cross-play is supported between PC and consoles, so you can play together with friends wherever they are.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Er staan wel beperkingen voor de Switch, omdat die niet zo krachtig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:51
Zin in! Tot zover mijn bijdrage.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:07
Zo, dat was een interessante reveal. Ik vind het er erg goed uit zien qua graphics en stijl, en ik ben heel benieuwd naar de gameplay met de verticality en boten op rivieren enz.

Waar ik minder enthousiast van ben is het switchen van civs tijdens de era's. Dat is iets waar ik niet op aansloeg bij het spelen van Humankind, dus ik hoop echt dat Firaxis dat beter uitvoert.

Tevens zag ik in de deepdive dat ze het hadden over "Settlements that can even grow into cities" en "Each city has it's own identity". Dat is ook iets van Humankind, waar je een regio moet claimen met een settlement, en dat kan je dan uit laten groeien naar een stad. Ook iets waar ik niet per se heel blij van wordt, ben heel benieuwd naar hoe dat daadwerkelijk is geimplementeerd.

Als de previews/reviews goed zijn dan wordt het wel een instant buy voor mij, heb Civ 6 heel veel gespeeld, en verwacht deze ook veel te spelen. Hopelijk draait het goed op een steamdeck, anders toch eens kijken naar een nieuwe gpu..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-05 14:42
Het idee van je civ evolueren wat Humankind introduceerde klonk heel veel belovend, maar pakte daar eigenlijk erg matig uit. Ik ga ervanuit dat Firaxis dat ook heeft gezien en het anders uitwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
AntiChrist7 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 00:48:
[...]

?????

Dus omdat een game in hetzelfde genre valt, leent het meteen vanalles? Om te zien of een game iets leent moet je kijken naar assets, gameplay beslissingen, ontwerpen en dergelijke.

Sorry maar dat vind ik echt een hele domme take. Met die opvatting kan je stellen dat Assassins creed of de Witcher 3 dingen van Tomb raider leent omdat het adventure games zijn en tomb raider eerder was.... Of dat Destiny 2 dingen leent van Borderlands want die looter shooter was eerder....

Niemand heeft een patent op een gameplay concepten, de invulling is ervan is wat bepaalt of er afgekeken/geinspireerd wordt. En civ heeft op dat vlak heel wat meer naar amplitude gekeken dan omgekeerd hoor. Wat niet perse slecht is, want endless legend en endless space 2 zijn hele goeie games.

Als je echt een voorbeeld van lenen wilt moet je maar eens kijken naar shadow of mordor vs assassins creed 2
Oh dus het idee voor een genre lenen is geen lenen? Speciale spelregels hou jij aan :+ Toch vreemd dat die andere games civ-like games worden genoemd, Hoe dan ook jou manier van reageren bevalt mij totaal niet met je domme take enz dus laten wij elkaar lekker negeren. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:48
Caelorum schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:13:
[...]

Whoops, had niet gezien dat er al een nieuw topic was, thnx voor de reminder ;)
Zoals @Poulske al aangaf, early access idd.

----------------------

Wat mij een beetje huiverig maakt is dat je niet meer settlers kan spammen, ik ben meer een relaxte speler en niet zozeer een hele goede... dus settlers spammen was een cruciale tactiek :P En dat je diverse civs moet kiezen vind ik ook niet perse super leuk klinken, al hoewel ik PotatoMcWhiskey al leuke dingen hoorde opperen over leuke/bizarre wendingen die je aan een civ kan geven misschien (we moeten nog zien hoe het uitpakt): zoals een communistisch Amerika, of nazi China :P

Wat me wel vertrouwen geeft is dat ze duidelijk aangeven deze veranderingen te doen om de gameplay vlot en leuk te houden. Ze doen dus niet zomaar wat omdat het ze cool lijkt, nee ze hebben echt een specifiek doel op het oog. Want idd ook ik vond early-game eigenlijk het leukst, en naar mate je verder kwam verzoop je altijd in de waslijst aan keuzes/opdrachten die je moest geven. Bovendien waren veel civs alleen heel vroeg of heel laat goed met hun bonussen, het klinkt wel tof dat je nu altijd een relevante bonus hebt die aansluit bij wat je plannen zijn.

Wat ik een tikkie jammer vind is dat ze meteen weer beginnen met al die diverse edities die je kan aanschaffen. Ik weet dat er op den duur een game of the year versie komt voor een prikkie waar alles al bij inbegrepen zit... dus om 130,- voor de ultieme pre-order te vragen vind ik eigenlijk bijna onbeschoft. Alsof ze weten dat iemand als ik niet op de GOTY kan wachten en wel bij launch zoveel mogelijk content wil hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12:59

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Het lijkt een totaal ander spel geworden. Moet maar ervaren wat ik er van vind maar heb wel mijn twijfels. Vooral hoe de era's gaan werken en hoe je cities kweekt. Paar dingen die me op het oog wel bevallen zijn:
Geen workers
Het commander systeem
Geen gedoe meer met ameneties

Hopelijk betekent dit iets minder micromanagement

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

anandus schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:52:
[...]

Humankind was zo'n teleurstelling.
Daar zaten zulke goede concepten in, maar het speelde gewoon niet.

Maar mooi om te zien dat CiV 7 wat lijkt te lenen. Hopelijk doen ze het dan wel wat beter doen.
Ik ben nooit echt een CiV 6 fan geweest. Ideeën zoals districten waren erg goed, maar ik vond het ook niet goed uitgewerkt. En als ik nu kijk, tja ik zie nog steeds dingen.

Wat ik onder andere echt niet fijn vind zijn die enorme tegels met een paar gebouwen erop en die enorme hoeveelheden districten en enorme units op een wereldkaart. Wat ik veel liever zou zien is dat je meerdere districten per tegel hebt en dus veel kleinere steden krijgt met veel meer, kleinere gebouwen. Units ook kleiner maken zodat je meer het gevoel krijgt dat het een wereldkaart is en niet een regio. Maar dat lijkt er niet in te zitten. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Caelorum schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 08:17:
@AntiChrist7 het is niet zozeer dezelfde genre als wel dat civilization gewoon de grondlegger is van 4x games. Dus in die zin hebben ze allemaal enorm veel te danken aan die eerste versie.

Niet dat het uitmaakt. Het gaat vooral om hoe je alle elementen combineert en er een fatsoenlijk spel van maakt waar weer 2000+ uur in gaat zitten.
mercedes Benz is ook de uitvinder/grondlegger van de auto....Ik denk dat je niemand gaat vinden die zegt dat de Fiat 500 en bugatti veyron bij hem zijn gaan lenen....

Er is een groot verschil tussen algemene concepten, en letterlijke mechanics overnemen. Dat lijkt me toch echt geen raket wetenschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
AntiChrist7 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 18:25:
[...]
mercedes Benz is ook de uitvinder/grondlegger van de auto....Ik denk dat je niemand gaat vinden die zegt dat de Fiat 500 en bugatti veyron bij hem zijn gaan lenen....

Er is een groot verschil tussen algemene concepten, en letterlijke mechanics overnemen. Dat lijkt me toch echt geen raket wetenschap...
Tja, Leonardo da Vinci was ze dan ook voor ;)

Wat betreft dit, 4X komt uit de bordspellen wereld, maar als je het hebt over hoe het genre nu is in de computerspellen wereld dan was civilization wel degelijk de grondlegger en dusdanig van invloed dat je tal van concepten kan aanwijzen die gewoon overgenomen zijn. En dat kan je algemene concepten noemen, maar voordat civ het deed, deed niemand het, dus hoe algemeen en voor de hand liggend zijn ze dan echt?

Anyways, ik vind de discussie verder weinig interessant dus ik stop er verder ook mee. Ze hebben duidelijk mechanics van elkaar afgekeken en dat is gewoon prima, zolang ze maar leren van de fouten van anderen en ze een unieke en vooral leuke game maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeB2C
  • Laatst online: 06:58
Is er al enig beeld op de AI van het spel? Dat is toch wel de grootste tekortkoming van de voorgaande versies.. een AI met wat meer Intelligence zou erg welkom zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Niets concreets. PotatoMcWhiskey en the spiffing Brit waren samen in een livestream aan het praten en daar kwam het ook ter sprake. Een developer zou tegen ze hebben gezegd dat het spel een stuk moeilijker is dan Deity in Civ 6.
Gezien een aantal concepten weer versimpeld zijn, zoals city pop management en improvements bouwen (of eigenlijk nu je stad lagen groeien), kan ik me goed voorstellen dat het voor de AI wat behapbaarder is.

Dat en sowieso 8 jaar aan verbetering op AI vlak. Die ontwikkelaars hebben ook niet stil gezeten in kennis opdoen en de industrie in zijn geheel ook niet.

• Poulske
De preview van IGN is zeer positief.

https://www.ign.com/artic...ation-7-the-first-preview

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
@anandus Bedankt dat ik mede-auteur mocht worden van dit onderwerp, ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk informatie bij elkaar te zoeken na de onthulling en dit verwerkt in het onderwerp. Hopelijk is alles naar wens, als iemand fouten ontdekt zeg het alsjeblieft :D.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Misschien nog wel goed om te benoemen dat er 11 (of mogelijk 6) februari ook upgrade bundles komen waarmee je tot 02:00 PT op 28 februari nog de deluxe of founders edition kan bemachtigen. De early access zit er dan alleen niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
@G_Dragon Ik zou denk ik ook verwijzen naar https://civilization.2k.com/civ-vii/faq/ daar staat o.a. (enigsinds verborgen) dat er in civ 7 *geen* hotseat functionaliteit is. Er is een reddit thread https://www.reddit.com/r/...s_a_slap_in_the_face_for/ waarin de community probeert Feraxis over te halen het wel in te bouwen. O.a. via formulier invullen

Tevens is er nog geen mededeling gedaan over play by cloud en lijkt multiplayer ook met minder spelers te ondersteunen.

Lijkt er dus wel op dat Multiplayer niet echt de focus heeft, en dat vind ik juist een van de leuke dingen van Civ.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Caelorum schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:44:
Misschien nog wel goed om te benoemen dat er 11 (of mogelijk 6) februari ook upgrade bundles komen waarmee je tot 02:00 PT op 28 februari nog de deluxe of founders edition kan bemachtigen. De early access zit er dan alleen niet bij.
Even kijken hoe ik dit er precies in ga zetten, maar pak het zeker op.
Melantrix schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:49:
@G_Dragon Ik zou denk ik ook verwijzen naar https://civilization.2k.com/civ-vii/faq/ daar staat o.a. (enigsinds verborgen) dat er in civ 7 *geen* hotseat functionaliteit is. Er is een reddit thread https://www.reddit.com/r/...s_a_slap_in_the_face_for/ waarin de community probeert Feraxis over te halen het wel in te bouwen. O.a. via formulier invullen

Tevens is er nog geen mededeling gedaan over play by cloud en lijkt multiplayer ook met minder spelers te ondersteunen.

Lijkt er dus wel op dat Multiplayer niet echt de focus heeft, en dat vind ik juist een van de leuke dingen van Civ.
Bedankt voor de tip, ik heb het FAQ toegevoegd aan de TS :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik probeer me persoonlijk altijd aan een maximaal aantal filmpjes in het hoofdtopic te houden omdat hij dan heel lang word met alleen filmpjes, maar kan wel even kijken of ik iets met een quote kan doen zodat mensen hem zelf moeten uitklappen :)

Heb het nu in de TS staan d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin987
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-05 20:05
Melantrix schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:49:
@G_Dragon Ik zou denk ik ook verwijzen naar https://civilization.2k.com/civ-vii/faq/ daar staat o.a. (enigsinds verborgen) dat er in civ 7 *geen* hotseat functionaliteit is.
ik moest even zoeken wat die hotseat functionaliteit is :P
Echter vraag ik mij af of dat echt zo'n groot item is? ik snap dat het vroeger echt wel een toegevoegde waarde had, maar tegenwoordig lijkt het me niet veel gebruikt worden. Misschien zit ik in een verkeerde bubbel :-)

Multiplayer functionaliteit verder ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren en vandaag alle informatie gevolgd. Ik ben positief en heb vertrouwen in een degelijke uitwerking van nieuwe gameplay-concepten.

Civ IV, V, VI en VII zijn (binnen het genre) totaal verschillende games. VII zal ook even wennen zijn. Net als hexagon-tiles en 1UPT (IV->V) en districts en cartoon-style (V->VI).

Welke versie te kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Oh het wordt zeker nog gebruikt. Er zijn mensen die al jaren over een enkel multiplayer potje doen. Voordel van hotseat is dat je bijvoorbeeld een week kan doen over jouw beurt en je dus alles tot in de puntjes kan uitdenken.

Niet aan mij besteed, maar zie het als dat ene schaakbord dat al een decennium op dat ene spel staat in een kamer ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
Caelorum schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:05:
Oh het wordt zeker nog gebruikt. Er zijn mensen die al jaren over een enkel multiplayer potje doen. Voordel van hotseat is dat je bijvoorbeeld een week kan doen over jouw beurt en je dus alles tot in de puntjes kan uitdenken.

Niet aan mij besteed, maar zie het als dat ene schaakbord dat al een decennium op dat ene spel staat in een kamer ergens.
Ik denk dat je in de war bent met Play by Cloud; dat is een asynchroon mode waarbij je je beurt doet en je save automatisch naar de cloud upload. Vervolgens is de volgende die op zijn tijd een potje kan doen. Erg leuk en ik doe idd met een groep vrienden al jaaaaaren over meerdere potjes. Dikke aanrader _/-\o_

Hotseat is vooral leuk met een handheld zoals steamdeck. Je doet dan je beurt en geeft vervolgens het apparaat (of controller) door aan iemand anders die dan z'n beurt kan doen. Je hebt dan maar 1 apparaat nodig en dus ook 1 licentie. Vooral leuk voor families die het als een soort boardgame avond doen. Ook een aanrader, en een leuke manier om mensen in aanraking te laten komen met civ.

• Edwin987
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-05 20:05
Melantrix schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Hotseat is vooral leuk met een handheld zoals steamdeck. Je doet dan je beurt en geeft vervolgens het apparaat (of controller) door aan iemand anders die dan z'n beurt kan doen. Je hebt dan maar 1 apparaat nodig en dus ook 1 licentie. Vooral leuk voor families die het als een soort boardgame avond doen. Ook een aanrader, en een leuke manier om mensen in aanraking te laten komen met civ.
kijk hier had ik dus niet aan gedacht. hoewel ik nog steeds denk dat het niet vaak gebruikt gaat worden :P

en jaaaaaren (of dagen of weken) doen over 1 potje, dat is niet aan mij besteed. Ik speel het spel dan ook gewoon graag om te doen, niet om de beste strategie te bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@Melantrix ben inderdaad in de warm met de play by mail e.d. al kun je met hotseat de savefile alsnog doorsturen per mail natuurlijk ;)

• Melantrix
Edwin987 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:55:
[...]

kijk hier had ik dus niet aan gedacht. hoewel ik nog steeds denk dat het niet vaak gebruikt gaat worden :P

en jaaaaaren (of dagen of weken) doen over 1 potje, dat is niet aan mij besteed. Ik speel het spel dan ook gewoon graag om te doen, niet om de beste strategie te bedenken.
Hetzelfde hier hoor, meeste tijd zit hem erin doordat je wacht op anderen die hun beurt doen. Daarom hebben we ook meerder potjes tegelijk lopen. Het is vrij casual verder :)

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:36
Het nieuwe Age systeem heeft wel iets weg van Millennia

• Caelorum
De meeste YouTubers vergelijken het vooral met Humankind.
Heb beide spellen wel, maar nog geen 1 keer gespeeld. Misschien toch nog maar eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:36
In Millennia heb je na de starting Age elke keer 3 mogelijke vervolg Ages, afhankelijk van de toestand in de wereld heb je keus uit 1 tot 3 Ages welke de volgende wordt. De eerste die naar een volgende Age gaat kiest voor iedereen welke het wordt. Eenmaal in een Age kies je hoe je je beschaving verder ontwikkelt, welke permanente bonussen je wilt, en de lijst waar je uit kan kiezen is afhankelijk vd Age waar je op dat moment in zit. Zo is de naam van je land/beschaving slechts een labeltje en zijn de keuzes die jij (en je tegenstanders) maken bepalend voor hoe die beschaving zich ontwikkelt en waar de focus op ligt. Dat zorgt voor een zeer dynamisch spel. Dus geen hardcoded Egypte die bonus krijgt bij woestijn en pyramides kan bouwen. Ik had als Duitsland juist mijn focus op pyramides bouwen gelegd in een vroege Age, waardoor al mijn steden pyramides kunnen bouwen voor leuke bonussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:42
Melantrix schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:18:
[...]

Ik denk dat je in de war bent met Play by Cloud; dat is een asynchroon mode waarbij je je beurt doet en je save automatisch naar de cloud upload. Vervolgens is de volgende die op zijn tijd een potje kan doen. Erg leuk en ik doe idd met een groep vrienden al jaaaaaren over meerdere potjes. Dikke aanrader _/-\o_

Boardgame avond? Meeste multiplayer potjes van start tot eind ben ik altijd dagen mee bezig voor het over is.

En voor je het weet komt tijdens de 1e avond ook ineens de zon weer op. One more turn :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
psychodude schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:40:
[...]

Boardgame avond? Meeste multiplayer potjes van start tot eind ben ik altijd dagen mee bezig voor het over is.

En voor je het weet komt tijdens de 1e avond ook ineens de zon weer op. One more turn :+.
Ja touche, board game avonden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-05 23:13
Hier kijk ik wel naar uit! Speel nog steeds regelmatig een potje CivVI. Twijfel wel of een preorder het waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Dit lijkt me Nederland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e35PFUDKbCZQDoA7cgjH75DeYn0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KIUEpFul4EvGqOPLVo2UaoGg.png?f=user_large

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Waar heb je die plaat vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Kan ff het kanaal niet terug vinden waar ik het zag.

Ik neem aan dat het uit de Civilization VII Developer Livestream kwam YouTube: “History is Built in Layers” | Civilization VII Developer Livestream...

Ja, zie: YouTube: “History is Built in Layers” | Civilization VII Developer Livestream...

[ Voor 21% gewijzigd door Dwarlorf op 01-09-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nederland kan ook eigenlijk niet missen. Na al dat gepraat over dat ze nu meer ruimte hadden om uit elke age de beste kansen te halen, kan je Nederland met de gouden eeuw er ook niet buiten laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:46

KreKkeR241

11101001010

Kijk echt al maaanden naar Civ 7 uit. Stond op het punt de Founders Edition te pre-orderen, maar nu grote kans dat ik deze game voorlopig oversla :N

Er zijn plannen om Civ 7 op te leveren met Denuvo DRM. Dat is in mijn ogen zwaar gebrek aan respect voor je betalende klanten.
Criticism
Denuvo has been criticised for high CPU usage and excessive writing operations on storage components, the latter potentially causing significant life-span reductions for solid-state drives (SSDs). Denuvo Software Solutions has denied both claims.[28] In the case of Tekken 7 and Sonic Mania Plus, Denuvo caused a significant decrease in performance in several parts of these games.[29][30] Sam Machkovech of Ars Technica reviewed in-depth how Denuvo was causing performance penalties, releasing an article on the matter in December 2018.[31] In December 2018, Joel Hruska of ExtremeTech compared the performance of multiple games that use Denuvo and found that the games had significantly higher frame rates and lower loading times when the DRM system was disabled.[32] Richard Leadbetter of Digital Foundry found that a pirated version of Resident Evil Village that removed all DRM performed significantly better than the retail version.[33]

In July 2018, Denuvo Software Solutions filed a lawsuit against Voksi, a Bulgarian cracker who had cracked several Denuvo-protected games.[34] Voksi was arrested by Bulgarian authorities, and his website, Revolt, was taken offline.[34]

In November 2021, several recent games using Denuvo were rendered unplayable, reportedly due to a Denuvo-owned domain name expiring.[35] In the same month, it was reported that Denuvo Anti-Tamper was incompatible with Windows 10 and Windows 11 systems running on CPUs in the Alder Lake series.[36] This was fixed by January 2022.[37]

Erg treurig nieuws :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, ik wacht het wel even af. Als het bijv. alleen voor het eerste jaar is, dan heb ik er echt geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
KreKkeR241 schreef op zondag 1 september 2024 @ 22:51:
Kijk echt al maaanden naar Civ 7 uit. Stond op het punt de Founders Edition te pre-orderen, maar nu grote kans dat ik deze game voorlopig oversla :N

Er zijn plannen om Civ 7 op te leveren met Denuvo DRM. Dat is in mijn ogen zwaar gebrek aan respect voor je betalende klanten.

[...]

[YouTube: BIG Civilization 7 Updates - GOOD NEWS & BAD NEWS...]

Hoe serieus en onderbouwd is die kritiek op Denovo nu werkelijk? Lijkt me wat overtrokken, zeker voor een turnbased strategy game als Civilization?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:46

KreKkeR241

11101001010

Caelorum schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:00:
Mja, ik wacht het wel even af. Als het bijv. alleen voor het eerste jaar is, dan heb ik er echt geen problemen mee.
Vraag me af of ze dit van te voren zullen aankondigen.

Plus zelf wilde ik graag de "Founders edition" pre-order. En zou het zonde vinden om de pre-order extra's mis te lopen. Maar aan de andere kant, relatief veel geld uitgeven voor een bedrijf dat me als een crimineel behandeld (subjectief, yes, ik weet het), daar voel ik ook niet zoveel voor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Er zijn heel veel spellen met Denuvo DRM. Wat merk je er echt van? En zou het in CIV VII merkbaar iets negatiefs opleveren?

Ook al heb ik uiteraard liever ook geen DRM of extra software waar ik verder als klant niks aan heb.

Het is gezien vanuit de uitgever wel weer logisch. CIV VII is een triple A game met een stevige investering en grote potentiële winsten. Daar zullen ze de beste DRM voor willen.

Ik vind DRM niet respectloos richting klanten, zoals jij het beschreef. Het is een noodzakelijk kwaad.

Ik vind het van Firaxis vele malen erger dat ze een hele marketingstrategie hebben, waarbij ze bewust content opknippen in stukjes om zo mensen op allerlei vlakken extra geld te laten betalen. Met name voor de 5 dagen eerder toegang, maar ook die ene leader die je moet ontgrendelen en ongetwijfeld de leuke gameplay-elementen die ze bewaren voor DLC, enz. Ik snap wel dat het zo werkt en het spel is dusdanig goed dat het ook werkt. We zeuren er wel over, maar we betalen vrijwel allemaal en we denken allemaal aan de versies van 100 of 130 euro op steam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Playa del C. schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:41:
[...]

Er zijn heel veel spellen met Denuvo DRM. Wat merk je er echt van? En zou het in CIV VII merkbaar iets negatiefs opleveren?

Ook al heb ik uiteraard liever ook geen DRM of extra software waar ik verder als klant niks aan heb.

Het is gezien vanuit de uitgever wel weer logisch. CIV VII is een triple A game met een stevige investering en grote potentiële winsten. Daar zullen ze de beste DRM voor willen.

Ik vind DRM niet respectloos richting klanten, zoals jij het beschreef. Het is een noodzakelijk kwaad.

Ik vind het van Firaxis vele malen erger dat ze een hele marketingstrategie hebben, waarbij ze bewust content opknippen in stukjes om zo mensen op allerlei vlakken extra geld te laten betalen. Met name voor de 5 dagen eerder toegang, maar ook die ene leader die je moet ontgrendelen en ongetwijfeld de leuke gameplay-elementen die ze bewaren voor DLC, enz. Ik snap wel dat het zo werkt en het spel is dusdanig goed dat het ook werkt. We zeuren er wel over, maar we betalen vrijwel allemaal en we denken allemaal aan de versies van 100 of 130 euro op steam :)
Dat zeg je wel zo maar bekijk het eens op deze manier: Civ6 is uitgebracht in 2016. De laatste dlc is van 2022 (volgens mijn eerste de beste google search). Dan zou je dus 15 jaar moeten wachten op een nieuwe versie en een fortuin voor de hele game noeten neerleggen terwijl iedereen nu al zit te miepen over de prijzen. Ja het klopt dat civ pas 'compleet' word bevonden na een aantal key dlcs. Maar dat is ook gewoon een kwestie van perspectief want je kunt het het spel zoals het bij release wordt uitgebracht prima spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Denuvo.... Heb er altijd een storm in een glas water gevoel bij. Ik kan me er niet druk over maken, heb er nooit problemen mee gehad. En als ik een game echt graag wil laat ik hem daardoor zeker niet links liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Poulske op 02-09-2024 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:38:
[...]
Dat zeg je wel zo maar bekijk het eens op deze manier: Civ6 is uitgebracht in 2016. De laatste dlc is van 2022 (volgens mijn eerste de beste google search). Dan zou je dus 15 jaar moeten wachten op een nieuwe versie en een fortuin voor de hele game noeten neerleggen terwijl iedereen nu al zit te miepen over de prijzen. Ja het klopt dat civ pas 'compleet' word bevonden na een aantal key dlcs. Maar dat is ook gewoon een kwestie van perspectief want je kunt het het spel zoals het bij release wordt uitgebracht prima spelen.
Ik betwijfel of het zo is. Ik ben van mening dat ze bewust (te) veel content met opzet weglaten om er nog een paar jaar extra geld mee te kunnen verdienen. Niet alleen bij Firaxis natuurlijk. Dat is hun goed recht, het is een kwestie van vraag en aanbod en het werkt blijkbaar.

Ik zie liever een product wat af is. Na twee jaar met een grote DLC komen, is iets anders dan pre-order bonussen en meerdere geplande DLC binnen een paar maanden. De New Frontier Pass vond ik bij Civ VI ook niks. Elke twee weken weer een klein beetje content erbij. Het is een mening verder. Ik vind het het enige nadeel aan Firaxis in de laatste jaren.

Net als bij de (planet) games van Frontier. Een lading DLC die je alleen in een sale wil kopen en die grotendeels eigenlijk gewoon in het basisspel horen.

Het werkt verder niet in het voordeel van Civ VII dat de eerdere spellen pas echt goed werden na grote DLC en een paar patches. Maar het kan dit keer anders zijn natuurlijk.

Ik koop het vast wel, als het op dat moment in de planning past. En anders koop ik het een paar maanden later wel bij de eerste aanbieding. Civ-games zijn tot nu toe altijd het geld meer dan waard geweest, dat is het probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Bwa, uiteindelijk had Civ 6 op release wel grotendeels alle features die civ V compleet had. bv religie, world congress, spionage, toerisme,... Al vond ik zelf het ook pas leuk na de eerste twee expansies. (leader pass was geldverspilling), dus zal wss wel skippen in het begin. Ik moet bv nog beginnen aan old world, en Anno 117 is dan ook in de buurt.

Maar qua dlc praktijken zijn er een ergere developpers. EU4 vanilla bv kan ik niemand aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
De opzet van Frontier Pass vond ik dan juist weer heel fijn. Ik was tegen die tijd wel echt een beetje uitgekeken op civ 6 en die game modes e.d. brachten toch weer wat nieuw leven in de brouwerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:51:
De opzet van Frontier Pass vond ik dan juist weer heel fijn. Ik was tegen die tijd wel echt een beetje uitgekeken op civ 6 en die game modes e.d. brachten toch weer wat nieuw leven in de brouwerij.
Dat vond ik ook, maar ze hadden het ook na drie maand als één pakket kunnen doen. Nu betaal je vooruit en moet je alsnog wachten tot alle content er is. Net als nu met de founders edition van VII. Je betaalt alvast en daarna moet je maanden wachten voor de content. Voor een spel waar vele jaren aan gewerkt wordt, is die paar maanden in verhouding niet nodig. Paar extra mensen in dienst of iets latere release. Maar nu... kunnen ze 100 euro vragen voor een spel en anders is de gangbare prijs zo'n 60 euro...

Gun het Firaxis wel en de spellen zijn erg goed. Maar ben geen fan van de trend rond marketing en prijsverhoging. Je betaalt in mijn ogen deels onnodig meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Playa del C. schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:02:
[...]
Dat vond ik ook, maar ze hadden het ook na drie maand als één pakket kunnen doen. Nu betaal je vooruit en moet je alsnog wachten tot alle content er is.[...]
Nee, dat had dus niet hetzelfde effect gehad. Wat je zag was dat er een uptick kwam in het aantal mensen dat speelde. De content creators kregen de tijd hun ding te doen en iedereen ging gewoon weer actiever spelen.
Dat had je dus absoluut niet gehad met een eenmalige drop van de content, welke overigens dezelfde prijs zou hebben gehad. Nog even los van dat je al deze content ook individueel kon kopen, alleen niet in de vorm van een pass.
[...] Net als nu met de founders edition van VII. Je betaalt alvast en daarna moet je maanden wachten voor de content. Voor een spel waar vele jaren aan gewerkt wordt, is die paar maanden in verhouding niet nodig. Paar extra mensen in dienst of iets latere release. Maar nu... kunnen ze 100 euro vragen voor een spel en anders is de gangbare prijs zo'n 60 euro...

Gun het Firaxis wel en de spellen zijn erg goed. Maar ben geen fan van de trend rond marketing en prijsverhoging. Je betaalt in mijn ogen deels onnodig meer.
Je krijgt wel meer dan alleen die content verspreid over de maanden heen. Je koopt er ook meteen de Tecumseh and Shawnee Pack voor bij (die later ook als DLC komt, daar kan je wel wat van vinden IMO).
Maar je krijgt (koopt) er ook meteen de Founders Content Pack en de Deluxe Content Pack bij. Dat zijn zaken die je alleen tot 28 februari nog kan kopen en daarna niet meer.

Ik vind dat soort upselling overigens wel enorm vervelend, maar het is echt absoluut niet te vergelijken met een Frontier/Leader Pass, waarbij er bewust over een periode van maanden content word uitgebracht om de community actief te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:42

[...]

Hele Denuvo verhaal heeft een hoog urban myth gehalte.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:42
AntiChrist7 schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:47:
Bwa, uiteindelijk had Civ 6 op release wel grotendeels alle features die civ V compleet had. bv religie, world congress, spionage, toerisme,... Al vond ik zelf het ook pas leuk na de eerste twee expansies. (leader pass was geldverspilling), dus zal wss wel skippen in het begin. Ik moet bv nog beginnen aan old world, en Anno 117 is dan ook in de buurt.

Maar qua dlc praktijken zijn er een ergere developpers. EU4 vanilla bv kan ik niemand aanraden.
Ik zou er niet blind op vertrouwen dat Civ 7 vergelijkbaar is met 5 en 6. Voor mijn gevoel was Civilization 6 eerder een soort mod op Civilization 5. Engine/grafisch leek het niet heel erg af te wijken, het waren eerder wat 'nieuwe' gameplay elementen die waren toegevoegd.

Civilization 5 werd heel erg kaal en beroerd opgeleverd, maar die had dan ook echt een andere engine en voor het eerste de hexagonale kaart. De vraag is gaat Civ 7 net zo veel afwijken en daardoor ook slecht worden opgeleverd?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
De hardware requirements zijn bekend gemaakt: https://wccftech.com/sid-...m-requirements-announced/

https://steamcommunity.com/app/1295660

Afbeeldingslocatie: https://clan.akamai.steamstatic.com/images//45050851/bf05ae531e96794bfaa92bfe2f0bc8f4cac84b0b.jpg
MINIMUM:

Graphics Preset:
Low
Resolution:
1080p
FPS:
30 FPS

Requires a 64-Bit processor and operating system
Windows® 10 / 11 64-bit
Processor:
Intel® Core™ i3-10100 / AMD Ryzen™ 3 1200
Memory:
8 GB RAM
Graphics:
NVIDIA® GeForce® GTX 1050 / AMD Radeon™ RX 460 / Intel® Arc™ A380
DirectX:
Version 12
Storage:
20 GB available space

RECOMMENDED:

Graphics Preset:
Medium
Resolution:
1080p
FPS:
60 FPS

Windows® 10 / 11 64-bit
Processor:
Intel® i5-10400 / AMD Ryzen™ 5 3600X
Memory:
16 GB RAM
Graphics:
NVIDIA® GeForce® RTX 2060 / AMD Radeon™ RX 6600 / Intel® Arc™ A750
DirectX:
Version 12
Storage:
20 GB available space

ULTRA:

Graphics Preset:
High
Resolution:
4K
FPS:
60 FPS

Windows® 10 / 11 64-bit
Processor:
Intel® i7-14700F / AMD Ryzen™ 9 5950X
Memory:
32 GB RAM
Graphics:
NVIDIA® GeForce® RTX 4070 / AMD Radeon™ RX 7800 XT
DirectX:
Version 12
Storage:
20 GB available space

[ Voor 104% gewijzigd door Caelorum op 03-10-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Pff, 4k specs zijn nog best wel hoog. Hopelijk kan het ook wel met wat minder. Met civ6 kan ik met minder af, hoewel ik zo niet weet hoeveel fps ik nu daarmee draai. Zal ook wel geen 60 zijn.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700X Boxed€ 140,01€ 140,01
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 107,73€ 107,73
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 4070 Twin X2€ 559,-€ 559,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 36,10€ 36,10

[ Voor 10% gewijzigd door Dwarlorf op 04-10-2024 06:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Je zal hooguit wat moeten tweaken in de instellingen en niet compleet op max gaan zitten.
RAM is overigens best goedkoop, dus die is eenvoudig een upgrade te geven. Desnoods door er een extra setje bij in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Caelorum schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 06:54:
RAM is overigens best goedkoop, dus die is eenvoudig een upgrade te geven. Desnoods door er een extra setje bij in te zetten.
Ja, ik overweeg dat idd, hoewel ik eigenlijk niet meer van plan was om dit systeem nog verder te updaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Dwarlorf op 04-10-2024 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zag ze gisteren ook. Flinke systeemeisen als je in 4K wil spelen...
Verwacht wel dat je nog aardig wat kan winnen door wat te spelen met dingen als animaties, schaduwen enzo want persoonlijk zal ik toch niet zo super in zoomen zoals ze dat laten zien.

Daarnaast heel benieuwd naar de systeem eisen voor de Mac. Ik hoop eigenlijk dat ik dit gewoon fatsoenlijk op m'n M3 Pro kan gaan spelen... anders ben ik haast geneigd (ja, serieus) om de PS5 of Xbox versie te nemen.

Ik vond de controls op de Xbox heel goed te doen, alleen jammer dat de uitbreidingen achterwege bleven, maar verder heb ik me daar ook prima mee vermaakt.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we de praktijk afwachten.

Recommended -> Ultra:

Van een i5-10400 naar een i7-14700.
Van een RTX 2060 naar een RTX 4070.

Dat zijn enorme sprongen in hardware. Ik verwacht dat het wel los gaat lopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Playa del C. schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:11:
Laten we de praktijk afwachten.

Recommended -> Ultra:

Van een i5-10400 naar een i7-14700.
Van een RTX 2060 naar een RTX 4070.

Dat zijn enorme sprongen in hardware. Ik verwacht dat het wel los gaat lopen :)
Het is ook niet echt logisch dat de processor zoveel sneller moet als je de grafische instellingen aanpast.

De videokaart is wel logisch. Van 1080p naar 4K is 4x zoveel pixels. En bij ultra settings krijg je waarschijnlijk ook te maken met grotere textures en dingen als ray tracing.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:53
Tja je maakt ook een sprong van 4x in het aantal pixels dat gerenderd wordt. Verder zet je de presets van medium naar high. Dan vind ik de sprong helemaal niet enorm. Het feit dat je met een 1050 op 1080p/30fps kan spelen zou het ook betekenen dat je met een 3060 misschien ook wel 4k/30fps kan halen op low settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Ultra settings bij Civ heeft vaak niet alleen met grafische pracht te maken, maar ook de grootte van de kaart en dat zou nog wel het verschil kunnen uitmaken.

Ik vind het in ieder geval prima. Ik zit met mijn PC op Ultra settings dus ik verwacht nog wel even mee te kunnen dan.

[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 04-10-2024 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Caelorum schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 06:54:
Heb het maar gedaan. Kostte idd vrij weinig. Ga toch civ7 meteen kopen als het uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-04 11:36
Grote kans dat je hem kan streamen via Geforce Now. Ik blijf daar wel braaf mijn abo betalen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Veel nieuwe informatie uit na een livestream. Wat me vooral aanstaat is hoe goed oog ze hebben voor issues in vorige edities en dat proberen te counteren, zoals lategame fatigue, teveel micromanagement, etc....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldia
Link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het officiële kanaal staat vol informatie: https://m.youtube.com/@civilization/videos

De korte analyses waarin je de hoofdpunten tegenkomt:
https://m.youtube.com/@JumboPixel/videos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ja, ik houd wel van het principe van CIV-developers... 1/3 ongewijzigd, 1/3 verbeterd, 1/3 nieuw.
Zo is het nooit een volledig nieuw spel maar slechts voor 1/3 nieuw. Ik ben erg benieuwd.
Ik kijk nog weinig Civ VII content.. Om de een of andere reden voel ik een soort deadline paniek dat ik voor 11-2 alle games die ik nog wil spelen af moet hebben omdat het daarna alleen nog maar Civ VII zal zijn. :$

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja, ook vooral hoe helder ze het voor ze zien. Het klinkt misschien stom, maar het in die filmpjes als geschreven zien maakt het zoveel beter. Je weet dan dat er een duidelijk document is waarin de visie staat. Het blijft dan ook veel beter hangen dan wanneer je die dev filmpjes hebt waarin er enkel wordt gepraat

Ik weet wel niet of ik hem direct binnenhaal. heb nog een grote backlog (oa old world moet ik nog aan beginnen).

• Dwarlorf

Dwarlorf

Nog wat meer inzicht in veranderingen in combat en commanders. Alleen commanders kunnen upgraden, gewone units niet meer. Dus nog weer minder micromanagment. Hoe meer ik zie over civ7 hoe meer het me bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 12:56
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie gaan doen? Schaffen jullie de Founders Edition aan? of toch maar de Deluxe? Of gewoon even geduld hebben tot de basiseditie speelbaar is?

Vind de meerprijzen (99,99 en 129,99) ten op zichte van de basis (69,99) vrij groot. Ik zie de meerwaarde van de founders en deluxe edition niet zo goed. Zijn die extra's dat waard?

Waarom zou ik voor de deluxe of founders willen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kenicky schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:08:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie gaan doen? Schaffen jullie de Founders Edition aan? of toch maar de Deluxe? Of gewoon even geduld hebben tot de basiseditie speelbaar is?

Vind de meerprijzen (99,99 en 129,99) ten op zichte van de basis (69,99) vrij groot. Ik zie de meerwaarde van de founders en deluxe edition niet zo goed. Zijn die extra's dat waard?

Waarom zou ik voor de deluxe of founders willen gaan?
Je krijgt voor elke editie waar voor je geld. Er zit (toekomstige) DLC bij en andere extra's.

Een keuze die iedereen zelf moet maken. Het hangt af van hoeveel geld je te besteden hebt, hoe veel je het Firaxis gunt, hoeveel je denkt te gaan spelen.

Ik vind persoonlijk Firaxis al jaren de beste game-developer met zowel de CIV- als XCOM-serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
En de founders editie is beschikbaar tot 28 februari. Ook voor mij goed om te weten om nog over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ben ook nog aan het twijfelen. Die dlc zal later wel beschikbaar komen, maar er is altijd de FOMO.

Langs de andere kant vond ik civ V en VI pas goed na de eerste echte expansies, dus kan het miss geen kwaad om te wachten. En AC releast ook rond die tijd

Ben als alternatief in de tussentijd wat Endless Legend en Endless Space 2 aan het spelen

[ Voor 21% gewijzigd door AntiChrist7 op 03-01-2025 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:35
Playa del C. schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:45:
[...]

Je krijgt voor elke editie waar voor je geld. Er zit (toekomstige) DLC bij en andere extra's.

Een keuze die iedereen zelf moet maken. Het hangt af van hoeveel geld je te besteden hebt, hoe veel je het Firaxis gunt, hoeveel je denkt te gaan spelen.

Ik vind persoonlijk Firaxis al jaren de beste game-developer met zowel de CIV- als XCOM-serie.
Ik heb de full editie gekocht, Civ is altijd een game waar ik jarenlang plezier van heb.

We gaan het zien of het het waard is voor deze editie, kijk er in ieder geval naar uit.

Voelde me met deel 6 wel genept toen ik opnieuw moest betalen voor de iPad versie. En vervolgens nogmaals tijdens een Lange vlucht dat je de iPad versie niet offline kan spelen ….

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik koop denk ik de Founders Edition zodat ik eerder kan spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goldia
Voor degene die ook geen zin hebben op te zoeken: hier alle edities op een rij met met beschrijving.

https://civilization.2k.c...tion-vii-founders-edition

Ik koop gewoon de standard edition. Prijzig genoeg allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik heb op de aankondigingsdag meteen de founders editie gekocht. Ik speel het spel zo vaak dat ik het de aanschafprijs meer dan waard vind. Deze partij heeft me tot op heden nog nooit teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:28
Ik ga denk ik ook voor de founders editie. Ik zie dat ik bijna 1000 uur heb besteed aan civ VI, heb goede hoop dat ik me met deel VII ook wel ga vermaken.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

s020506 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:35:
Ik ga denk ik ook voor de founders editie. Ik zie dat ik bijna 1000 uur heb besteed aan civ VI, heb goede hoop dat ik me met deel VII ook wel ga vermaken.
Ik heb 621 uur in civ6 gestoken. Dat is 20 cent per uur. Zo goedkoop wordt je nergens ge-entertaint. Ik heb net de Founders edition besteld.
Ik heb ergens het vermoeden dat ik me met civ7 nog wel meer ga vermaken. Wat ik er nu van heb gezien spreekt me zeer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dwarlorf schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 22:34:
[...]

Ik heb 621 uur in civ6 gestoken.
you've got to get those numbers up, those are rookie numbers man

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

AntiChrist7 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 09:27:
[...]

you've got to get those numbers up, those are rookie numbers man
Sorry,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mdn7vQVA-aGue5mvBc21I_TO0BQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/36a4EXxp1ny6llXxLLqnCj13.png?f=fotoalbum_medium
:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 12:56
Vind de berekening naar prijs per uur niet eens zo slecht. Ik heb iedere CIV gespeeld vanaf Civilization 1, en denk ook wel tussen de 500-600 uur per game. Civ4 denk ik nog veel meer. Toch maar voor de foundersedition denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik denk dat ik zo'n 1800 per game heb sinds civ 3. 1 en 2 eigenlijk nooit gespeeld. Wel Colonization en Alpha Centauri.

Het is ook eigenlijk het enige spel dat ik momenteel nog speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:13:
Het is ook eigenlijk het enige spel dat ik momenteel nog speel.
Dit.. Maar ik speel ook graag AOE2 (Age of Empires 2) op mijn PC.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste