Beste TS,
Ik hoop dat het uiteindelijk losloopt en dat de klant gewoon betaald.
Dit is spuit 11 maar ik wil graag een aantal punten herhalen wat anderen Tweakers al in het topic al reeds als advies hebben geuit.
1: Rechtsbijstand verzekering - Voor dit soort incidenten of zaken is het superhandig om juridisch advies in te winnen (of een goeie advocaat in de vrienden/netwerk/familiekring die je kan adviseren)
2: Leer hoe je contracten maakt en maak altijd contracten! (geen contract = geen opdracht)
Bekijk het volgende bekende presentatie op YouTube:
YouTube: Mike Monteiro: F*ck You, Pay Me - from CreativeMornings
3: Boekhouder of boekhouding dienst inhuren.
4: Archiveer alles (Maar dan ook alles! Email, Contracten.
Louis Rosmann neemt zelfs zijn telefoon gesprekken op)
4: Zakelijk verzekering afsluiten - Beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV) Altijd handig om te hebben, mocht je een keer oprecht een fout maken wat tot schade lijdt bij jouw opdrachtgever.
5: Veranderingen of dingen die niet eerst besproken zijn, zijn dus extra's en moet dus extra voor betaald worden!
6: Gevraagde veranderingen of verbeteringen niet te snel doorvoeren/oplossen. Je had een kwartier nodig zei je maar neem de tijd en test het goed. Neem 1 a 2 uur de tijd. Dit is helemaal handig als je overstapt naar per uur factureren ...
7: Geen gratis garantie of support, al helemaal niet voor een jaar! 2 a 3 maanden gratis, 6 maanden is een extra pakket wat je kan aanbieden.
8: Voor de rest is de KVK er ...
Daarnaast een persoonlijk tip. Iets wat ik vroeger ook verkeerd deed. Namelijk met emotie op iets reageren.
Laat het rusten .... neem de tijd (paar uur of een dag, het maakt niet uit. Echt niet

)
Reageer pas als je rust hebt en vanuit een zakelijk punt kunt uiten/reageren.