Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:15

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik zie dat de ts een hoop geleerd heeft. Je gaat er goed mee om. Bij ondernemen hoort het er bij om op je bek te gaan en er van te leren. Als alles goed zou gaan in 1 keer leer je er ook niks van. Het kan beter in het begin fout gaan dan jaren later. Ik zie hier verder een hoop goede tips!

Tip gebruik Chatgpt als hulpmiddel voor goede vriendelijke mails. Daar kan je ook een hoop van leren. Maar echt alleen als hulpmiddel.

[ Voor 19% gewijzigd door TheDudez op 20-08-2024 11:48 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

champion16 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:08:
Als ik alle info van TS hier zie is er dus daarna nog werk gedaan, maar werd TS dus getriggerd toen er niet (direct) werd betaald.
Wat ik mij wel kan voorstellen is dat er dus niets op papier staat en klant dus steeds dingen toevoegd (feature creep), dat moet je in t vervolg wel strak vastleggen. Want nu verwacht de klant voor 7k de wereld.
Of dat er voor de klant nu dingen onduidelijk zijn, en dat er in het beeld van de klant afspraken niet nagekomen zijn. Dat is vanaf de zijlijn lastig in te schatten, zijn verhaal staat natuurlijk niet in dit topic.

Maar dat is voor de volgende keer te voorkomen met alle tips die al zijn gegeven.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:44
Wat trouwens erg kan helpen in het verbeteren van communicatie naar een klant is het gebruik van ChatGPT. Die maakt in een handomdraai een veel beter klinkend bericht, maar kan je ook helpen de emoties die je bericht opwekt te voorspellen. Ik gebruik het veel om emails naar klanten die ik niet goed ken te vercorporiseren (write in corpo).

Beste klant, ik zie dat je mijn factuur nog niet betaald hebt. Wanneer was je van plan dit te doen? Groet, TS
Herschrijf deze email en zorg voor een prettige toon terwijl de kern nog steeds benoemd blijft.
Beste klant,
Ik hoop dat alles goed met je gaat. Het lijkt erop dat mijn factuur nog niet is voldaan. Zou je me kunnen laten weten wanneer je deze betaling verwacht te kunnen doen?
Alvast hartelijk dank voor je aandacht en medewerking!
Met vriendelijke groet,
TS

Wat voor emoties kan dit bericht bij een klant oproepen
Dit bericht kan verschillende emoties oproepen bij een klant, waaronder:
1. **Frustratie of irritatie**: De toon kan als direct of dwingend worden ervaren, wat kan leiden tot een gevoel van ongemak of ergernis.
2. **Schuldgevoel**: De klant kan zich schuldig voelen omdat hij/zij de betaling nog niet heeft gedaan, vooral als dit onbedoeld was.
3. **Verdedigingsreactie**: De klant kan in de verdediging schieten en zich aangevallen of onder druk gezet voelen door de vraag naar wanneer de betaling zal plaatsvinden.
4. **Stress**: Als de klant al problemen heeft met de betaling, kan dit bericht extra stress veroorzaken.
5. **Bezorgdheid**: De klant kan zich zorgen maken over de mogelijke gevolgen van de openstaande betaling of het idee krijgen dat de situatie urgent is.
Het bericht kan dus potentieel negatieve emoties oproepen, afhankelijk van de context en de relatie met de klant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
HenkEisDS schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 11:53:
Wat trouwens erg kan helpen in het verbeteren van communicatie naar een klant is het gebruik van ChatGPT. Die maakt in een handomdraai een veel beter klinkend bericht, maar kan je ook helpen de emoties die je bericht opwekt te voorspellen. Ik gebruik het veel om emails naar klanten die ik niet goed ken te vercorporiseren (write in corpo).

Beste klant, ik zie dat je mijn factuur nog niet betaald hebt. Wanneer was je van plan dit te doen? Groet, TS
Herschrijf deze email en zorg voor een prettige toon terwijl de kern nog steeds benoemd blijft.
Beste klant,
Ik hoop dat alles goed met je gaat. Het lijkt erop dat mijn factuur nog niet is voldaan. Zou je me kunnen laten weten wanneer je deze betaling verwacht te kunnen doen?
Alvast hartelijk dank voor je aandacht en medewerking!
Met vriendelijke groet,
TS

Wat voor emoties kan dit bericht bij een klant oproepen
Dit bericht kan verschillende emoties oproepen bij een klant, waaronder:
1. **Frustratie of irritatie**: De toon kan als direct of dwingend worden ervaren, wat kan leiden tot een gevoel van ongemak of ergernis.
2. **Schuldgevoel**: De klant kan zich schuldig voelen omdat hij/zij de betaling nog niet heeft gedaan, vooral als dit onbedoeld was.
3. **Verdedigingsreactie**: De klant kan in de verdediging schieten en zich aangevallen of onder druk gezet voelen door de vraag naar wanneer de betaling zal plaatsvinden.
4. **Stress**: Als de klant al problemen heeft met de betaling, kan dit bericht extra stress veroorzaken.
5. **Bezorgdheid**: De klant kan zich zorgen maken over de mogelijke gevolgen van de openstaande betaling of het idee krijgen dat de situatie urgent is.
Het bericht kan dus potentieel negatieve emoties oproepen, afhankelijk van de context en de relatie met de klant.
*knip* onnodig

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 20-08-2024 15:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:33

muhda

Time & Space traveler

Beste TS,

Ik hoop dat het uiteindelijk losloopt en dat de klant gewoon betaald.

Dit is spuit 11 maar ik wil graag een aantal punten herhalen wat anderen Tweakers al in het topic al reeds als advies hebben geuit.

1: Rechtsbijstand verzekering - Voor dit soort incidenten of zaken is het superhandig om juridisch advies in te winnen (of een goeie advocaat in de vrienden/netwerk/familiekring die je kan adviseren)

2: Leer hoe je contracten maakt en maak altijd contracten! (geen contract = geen opdracht)
Bekijk het volgende bekende presentatie op YouTube: YouTube: Mike Monteiro: F*ck You, Pay Me - from CreativeMornings

3: Boekhouder of boekhouding dienst inhuren.

4: Archiveer alles (Maar dan ook alles! Email, Contracten. Louis Rosmann neemt zelfs zijn telefoon gesprekken op)

4: Zakelijk verzekering afsluiten - Beroeps­aansprakelijkheids­verzekering (BAV) Altijd handig om te hebben, mocht je een keer oprecht een fout maken wat tot schade lijdt bij jouw opdrachtgever.

5: Veranderingen of dingen die niet eerst besproken zijn, zijn dus extra's en moet dus extra voor betaald worden!

6: Gevraagde veranderingen of verbeteringen niet te snel doorvoeren/oplossen. Je had een kwartier nodig zei je maar neem de tijd en test het goed. Neem 1 a 2 uur de tijd. Dit is helemaal handig als je overstapt naar per uur factureren ...

7: Geen gratis garantie of support, al helemaal niet voor een jaar! 2 a 3 maanden gratis, 6 maanden is een extra pakket wat je kan aanbieden.

8: Voor de rest is de KVK er ...

Daarnaast een persoonlijk tip. Iets wat ik vroeger ook verkeerd deed. Namelijk met emotie op iets reageren.
Laat het rusten .... neem de tijd (paar uur of een dag, het maakt niet uit. Echt niet ;) )
Reageer pas als je rust hebt en vanuit een zakelijk punt kunt uiten/reageren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:44
*knip* reactie op geknipte post

[ Voor 89% gewijzigd door ZieMaar! op 20-08-2024 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

*knip* reactie op geknipte post

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 20-08-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 14:02
*knip* originele post verwijderd en ook eigenlijk offtopic discussie.

[ Voor 94% gewijzigd door ZieMaar! op 20-08-2024 16:13 ]

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:01
*knip* zie dm

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 20-08-2024 16:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
Probeer in je gesprek met de klant ook mee te nemen dat de app ongeveer 95% af is en dat jij nog 0% betaald hebt gekregen, daar zit ook een deel van jouw frustratie in.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
*knip* onderwerp is afgesloten

Verder ontopic.
@Verwijderd ik weet niet of ik het goed heb begrepen uit je vorige posts, maar het is niet nodig om alles letterlijk "op papier" te hebben. Wat nodig is, is dat je afspraken en contracten vastlegt, dit kan ook digitaal. Verder veel succes met de huidige situatie

[ Voor 26% gewijzigd door ZieMaar! op 20-08-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 22:17:
[...]

En het leuke is, zelfs daar was hij niet blij mee. Hij zei laatsts zelfs, oh ik had begrepen dat je ons altijd kostenloos zou supporten (geen gelul, hij ging hier letterlijk van uit).
Dan weet je wel waar je mee te maken hebt of niet dan. Gruwelijke knieperd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
champion16 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:08:
Ben ik de enige die de houding van klant enorm vreemd vind?
Vanwege een mailtje met een bepaalde "toon" ga je dus als opdrachtgever dus helemaal niet betalen.

Als ik alle info van TS hier zie is er dus daarna nog werk gedaan, maar werd TS dus getriggerd toen er niet (direct) werd betaald.
Wat ik mij wel kan voorstellen is dat er dus niets op papier staat en klant dus steeds dingen toevoegd (feature creep), dat moet je in t vervolg wel strak vastleggen. Want nu verwacht de klant voor 7k de wereld.
Dit is precies door klant zo vooraf bedacht. Ook HIJ heeft geen contract bedongen, en onderneemt wel al langer. Vooraf wist hij al, mooi precies wat ik wilde, nu ga ik overal over zeuren aan het eind als alles klaar is.

@Verwijderd Mag ik vragen hoe oud je bent en welke regio van het land dit is?
Pagina: 1 2 Laatste