Ik wacht tot het seizoen klaar is, want vond deze serie erg bingebaar.
Ja, dat is deze serie zeker wel, maar ik ga toch gewoon elke week kijken.LA-384 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 06:41:
[...]
Ik wacht tot het seizoen klaar is, want vond deze serie erg bingebaar.
Kan niet wachten tot einde van het seizoen wetende dat er nieuwe afleveringen zijn
Daarom ben ik er nog niet mee gestartWildfire schreef op woensdag 25 september 2024 @ 07:05:
Kan niet wachten tot einde van het seizoen wetende dat er nieuwe afleveringen zijn
Ik heb afgelopen zomer pas seizoen 1 en 2 achter elkaar weggekeken. Dat zit dus nog vers genoeg in het geheugen en is net lang genoeg geleden dat het wat op de achtergrond is beland.
Nu eerst wat andere series en dan straks dagelijks seizoen 3 van from, om dan weer teleurgesteld te zijn over nòg meer losse eindjes en een cliffhanger.
Start het met een soort 'recap', of moet ik eerst die film nog eens kijken?Destiny schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:18:
[...]
Eerste aflevering van The Penguin was erg goed. Gaat verder waar de laatste Batman film eindigt. Colin Farell is weer uitstekend als Penguin. De aflevering is de setup maar ook min of meer een afgerond verhaal. Enige punt is eigenlijk dat het weinig meer met Batman te maken heeft en het had net zo goed een mafia verhaal in New York kunnen zijn. Dat kan zowel een voordeel als een nadeel zijn en we zullen zien wat de rest van het seizoen brengt.
Er is een beknopte recap wat even de voor de serie belangrijke punten van het einde van de film nog even aanhaalt (de schade door de overstroming en de dood van Carmine Falcone). Je hoeft de film niet opnieuw te kijken denk ik (heb ik ook niet gedaan).mefjoew schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:42:
[...]
Start het met een soort 'recap', of moet ik eerst die film nog eens kijken?
heel erg kort een paar zaken.mefjoew schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:42:
[...]
Start het met een soort 'recap', of moet ik eerst die film nog eens kijken?
Maar ja je moet The Batman eerst kijken, gaat naadloos in de omgeving en donkere sfeer verder alleen zonder Batman.
Vond de eerste aflevering erg sterk.
Ook fijn dat dit eens lijkt te gaan over het maffia deel van Gotham (Maroni-Falcone en alles daarbij). Dat is in de meeste films en series eigenlijk altijd een erg onderbelicht deel wat altijd als een soort van bestaande situatie gepresenteerd wordt maar nooit uitgediept. De serie Gotham deed dat nog een beetje.
En nee het is daarmee geen Soprano's in Gotham, daarvoor zijn er gewoon nog teveel echte DC figuren.
De derde aflevering van Agatha All Along was op zich wel leuk. Vooral de vele referenties naar bekende heksen of moderne verschijnselen maken het kijkbaar.
Maar of het meer gaat worden dan een roadtrip (ha, see what I did?) met nepbliksemschichten als finale... hmm, I doubt it.
Maar of het meer gaat worden dan een roadtrip (ha, see what I did?) met nepbliksemschichten als finale... hmm, I doubt it.
Dat zit wel Schnorr.
Het enige dat ik mij herinner van die film is afvragen waar Buffy was, om een eind te maken aan die sparkelende vampiersambalbaj schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:26:
Maar ja je moet The Batman eerst kijken,
Greys Anatomy S21 is begonnen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Het is in feite een serieus misdaadverhaal, maar omdat zo goed als alle hoofdfiguren zoooo.... non-standaard zijn, is het een apart verhaal. De voice-over maakt het ook anders dan anders.Dacuuu schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:51:
[...]
Ik moest mezelf even door episode 1, 1.5 heen worstelen, daarna vond ik het beter worden.
Wel leuk dat alle losse verhalen steeds verder samensmelten.
Hoofdschurk Nick is een soort aandoenlijke evil twin van Ted Lasso, waarbij je bijna vergeet hoe zo'n gewetenloze klootzak hij eigenlijk is. Bij Eve vergeet je dat niet.

Vince Vaugh heeft met Yancy en zijn klontige charme een heel apart hoofdpersonage gecreëerd.
Affijn, nog 2 afleveringen.
Ik kan goede anime wel waarderen. Opgegroeid met DragonBall Z, daarna ook (grote delen van) Bleach, Naruto en Full Metal Alchemist gekeken en van al deze series wel genoten. Het heeft een typische stijl die me aansprak.Stukfruit schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:47:
Dit soort producties blijf ik een beetje jammer vinden. Er zullen vast fans van dit type werk zijn en het is leuk voor hen, maar als ik de trailer moet geloven is dit weer weinig meer dan een rehash van de originele films met extra gore in anime-stijl (daar ga ik vast mensen mee beledigen).
Nu met de 2e aflevering van Terminator Zero bezig, maar die kan er niet echt niet aan tippen. De actie is traag uitgebeeld en kent geen spanning. Wellicht ook omdat de karakters geen binding met mij als kijker hebben. Waar ik me ook aan stoor zijn de delen die duidelijk computer gegenereerd zijn en een beetje 3d lijken. Dat past gewoon niet thuis in dit genre en doet afbreuk aan de stijl. Was het gewoon ouderwets 2d en/of volledig hand getekent, dan was het veel rauwer. De Engelse audio is ook cringe, de Netflix ondertiteling klopt vaak niet en de hele manier waarop het weergegeven wordt is houterig. En dan heb ik het nog niet gehad over hoe een gemiddeld gebouwd (vrouwelijk) hoofdpersonage het voor elkaar krijgt om de kogels van een minigun te ontlopen, het wint van een terminator in een handgevecht en hoe een touw wat letterlijk tot de laatste 2 a 3 vezels is afgesleten, het totale gewicht van een terminator die hangt aan de enkel van het hoofdpersonage kan weerstaan en niet verder scheurt wanneer het hoofdpersonage zich omhoog weet te trekken. Het is anime en de natuurwetten kunnen wat opgerekt worden, maar dit is ronduit belachelijk.
Het zal waarschijnlijk wel een Amerikaanse productie zijn, want van Aziatische landen zou ik een stuk beter verwachten.
[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 28-09-2024 19:18 ]
The Simpsons S36 is begonnen
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nu het 20 jaar later is en ik Lost terugkijk valt pas op welke bekende acteurs allemaal een gastrol hadden 
Wie wist bijvoorbeeld dat Aaron Paul in Lost zat?
Dat was in die tijd lost... on me
Wie wist bijvoorbeeld dat Aaron Paul in Lost zat?
Dat was in die tijd lost... on me
Dat zit wel Schnorr.
De docu is te zien op https://www.youtube.com/p...vPribGVmcSNRQGHmU33agz8BNRaven schreef op woensdag 11 september 2024 @ 06:31:
#30 years ago #Reboot premiered on @abc & @ytvofficial with “The Tearing" Thank you 2 all the fans l've heard from over the years! An 8-part Docu-series @ReBootReWind starts Sep 24 on @TELUS Optik & @YouTube from @blaquewidowe & @jacobbweldon Stay Frosty! pic.twitter.com/CYhIpbq23Y
— Michael Benyaer (@MichaelBenyaer) 10 september 2024
Oscar Wilde
Enkele nieuwe series die ik tegenkwam:
Murder in a small town
https://www.imdb.com/title/tt12408718/
Paris has fallen
https://www.imdb.com/title/tt33184638/?ref_=vp_close
English teacher
IMDB: English Teacher (TV Series 2024– )
Brilliant minds
IMDB: Brilliant Minds (TV Series 2024– )
Murder in a small town
https://www.imdb.com/title/tt12408718/
Paris has fallen
https://www.imdb.com/title/tt33184638/?ref_=vp_close
English teacher
IMDB: English Teacher (TV Series 2024– )
Brilliant minds
IMDB: Brilliant Minds (TV Series 2024– )
South Park
From Sweet Relief, MTV Documentary Films and the producers of the Emmy®-nominated Six Days to Air, ¡CASA BONITA MI AMOR! tracks the rise, fall and revival of the beloved Colorado landmark Casa Bonita by South Park creators Trey Parker and Matt Stone.
Oscar Wilde
Zou er ook een Nali Warcow in zitten?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Doc of Chucky: epic documentary unveils a poster, starts streaming on Shudder in November
Doc of Chucky, an almost 5 hour look at the Child’s Play franchise, unveils a poster ahead of its November Shudder debut
Thommy Hutson has had a hand in the making of multiple documentaries about popular horror films: the 90 minute documentaries His Name Was Jason: 30 Years of Friday the 13th and Scream: The Inside Story, the 2 hour documentary More Brains! A Return to the Living Dead and its shorter companion pieces They Won’t Stay Dead: A Look at the Return of the Living Dead Part II and Love Beyond the Grave: A Look at the Return of the Living Dead III. He was a producer on the 4 hour documentary Never Sleep Again: The Elm Street Legacy and the 6 and a half+ hour documentary Crystal Lake Memories: The Complete History of Friday the 13th. Now he has turned his attention to the Child’s Play / Chucky franchise, resulting in the 295 minute (that’s 4 hours and 55 minutes) documentary Doc of Chucky! Doc of Chucky will be released through the Shudder streaming service on November 1st, and a poster for the film has now made its way online. You can check it out at the bottom of this article.
Directed by Hutson, the documentary has the following synopsis: The ultimate account of the Child’s Play film franchise and Chucky, a horror villain for the ages. With contributions from cast, crew, critics, historians, and experts, as well as clips, photographs, archival documents, behind-the-scenes footage, and more, experience the making-of story that proves you can’t keep a good guy down in a series of films that have created an icon.
It features interviews with Don Mancini, Brad Dourif, Jennifer Tilly, Catherine Hicks, Chris Sarandon, John Waters, Fiona Dourif, Perrey Reeves, Gerrit Graham, David Kirschner, and more.
The original Child’s Play was released in 1988 and has spawned a franchise that includes six sequels – Child’s Play 2 (1990), Child’s Play 3 (1991), Bride of Chucky (1998), Seed of Chucky (2004), Curse of Chucky (2013), Cult of Chucky (2017) – a 2019 remake, and three seasons of a TV series that ran on USA Network, Syfy, and the Peacock streaming service. The Chucky TV show was recently cancelled, but the cast is holding on to hope that it will find a new home for season 4. A new feature sequel is also in the works.
Are you a Child’s Play fan, and will you be watching Doc of Chucky? Let us know by leaving a comment below – and take a look at this poster while you’re scrolling down:
Oscar Wilde
Ik zit me wel te verheugen op Thurday Murder Club. 
Ik hou helemaal niet van cosy murder mystery boeken (al heb ik dit boek nog niet gelezen), maar gezien de cast lijkt me de serie wel leuk.
Nog even flink geduld hebben.
Ik hou helemaal niet van cosy murder mystery boeken (al heb ik dit boek nog niet gelezen), maar gezien de cast lijkt me de serie wel leuk.
Nog even flink geduld hebben.
Net Agatha All Along episode 4 gezien.
Het blijft een serie met veel open deuren.
Get it?
Het blijft een serie met veel open deuren.
Get it?
Dat zit wel Schnorr.
Oscar Wilde
Nou die hoeven we dan ook niet meer te kijken. Begint wel een ding te worden. Met series die gecanceld worden. Nu gaan mensen wachten met kijken of ie niet gecanceld wordt. Doe ik inmiddels ook al.
Good to know. Hij stond wel op ons lijstje om te gaan kijken, maar laat nu maar. Zeker wetende dat de makers 3 seizoenen wilden maken/nodig hadden en seizoen 1 zou eindigen met een cliffhanger.Stukfruit schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 06:27:
Even het topic een trap ter grootte van de voet van Zeus geven:
KAOS is gecancelled.
Ik zou hem toch wel gaan kijken. Er zat wel een cliffhanger in, maar het voelde toch als een redelijk afgerond geheel. Erg de moeite waard.sverzijl schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:09:
[...]
Good to know. Hij stond wel op ons lijstje om te gaan kijken, maar laat nu maar. Zeker wetende dat de makers 3 seizoenen wilden maken/nodig hadden en seizoen 1 zou eindigen met een cliffhanger.
En het gevolg daarvan is... dat alles gecanceld wordt na het eerste seizoen omdat niemand het kijkt (in afwachting van of het niet gecanceld wordt).Skywalker27 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:36:
Nu gaan mensen wachten met kijken of ie niet gecanceld wordt. Doe ik inmiddels ook al.
Nummer 7 bracht dus geen geluksverzijl schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:09:
[...]
Good to know. Hij stond wel op ons lijstje om te gaan kijken, maar laat nu maar. Zeker wetende dat de makers 3 seizoenen wilden maken/nodig hadden en seizoen 1 zou eindigen met een cliffhanger.
Maar zoals @jeroenkb zegt kun je 'm alsnog kijken. Het is irritant, maar dit is wel een beetje zo'n serie die het voor "de reis" doet en niet het doel. Sit back en enjoy the ride tot Netflix het met de botte bijl in stukjes hakt.
Dat zit wel Schnorr.
Ik vond KAOS een hele goede serie die op een hele mooie manier het verhaal vertelde over hoe dom goden zijn en hoe dapper en mooi stervelingen in hun reis. Acting, muziek, storytelling, allemaal zeer hoge kwaliteit. Grootste verassing van 2024.
Dat het verhaal niet helemaal af is, is heel jammer maar overkomelijk. Ik denk dat je meer mist als je het niet kijkt dan wanneer je het skipt.
Dat het verhaal niet helemaal af is, is heel jammer maar overkomelijk. Ik denk dat je meer mist als je het niet kijkt dan wanneer je het skipt.
Yippie kayak, other buckets!
IMDB: Tomb Raider: The Legend of Lara Croft (TV Series 2024– ) S01 is te vinden 
[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 13-10-2024 09:17 ]
Oscar Wilde
"A 7-part event" slaat op het feit dat het een miniserie is, of gaat dat over iets inhoudelijks? Ben tegenwoordig blij met een kop en een staart, gezien de onzekerheid over verlengingen.
Ja, het eerste.coelho schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:04:
[...]
"A 7-part event" slaat op het feit dat het een miniserie is, of gaat dat over iets inhoudelijks? Ben tegenwoordig blij met een kop en een staart, gezien de onzekerheid over verlengingen.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
NCIS S22 en IMDB: NCIS: Origins (TV Series 2024– ) beginnen morgen
, IMDB: NCIS: Tony & Ziva (TV Series 2025– ) net als NCIS: Sydney S2 volgend jaar pas, duurt lang
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 14-10-2024 17:41 ]
Oscar Wilde
Jammer dat NCIS: Tony & Ziva pas volgend jaar begint, was wel benieuwd.
Dan NCIS: origins er maar bij.
Dan NCIS: origins er maar bij.
AH hier zat ik echt op te wachten whoohoo
American Horror Stories S03E5, 6, 7, 8 en 9 zijn er
Oscar Wilde
Willen ze er zo graag van af?Raven schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:33:
American Horror Stories S03E5, 6, 7, 8 en 9 zijn er
Dat zit wel Schnorr.
Raven schreef op donderdag 19 september 2024 @ 08:49:
[YouTube: American Horror Stories | Huluween 2024 Official Teaser | FX]
"FX's American Horror Stories is back for a 5-episode Huluween event. Screaming Oct. 15 only on Hulu."
Oscar Wilde
Dat beantwoordt m'n vraag niet
Zo wordt het gebracht door de marketingafdeling, maar is it any good?
Dat zit wel Schnorr.
Nog niet gezien, was de dag begonnen met nieuwe NCIS ep, daarna Superman&Lois en nu NCIS: Origins (2 ep's).Stukfruit schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:28:
[...]
Dat beantwoordt m'n vraag niet
Zo wordt het gebracht door de marketingafdeling, maar is it any good?
Oscar Wilde
Disclaimer is een miniserie. Heb gisteren de eerste 2 afleveringen gekeken en zeer genoten van de opbouw. Wel een irritant jong meisje met rood gekleurd haar in het begin, maar het lijkt erop dat zij slechts een kleine bijrol heeft.coelho schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 10:04:
[...]
Cate Blanchett, Sascha Baron Cohen en Kevin Kline spelen de grote rollen. Trouwens erg mooi om Kevin Kline weer eens te zien. Deze rol lijkt hem goed te liggen.
Genieten he, weer zo'n serie dat je niet kan wachten totdat de volgende episode beschikbaar komt.Dingdong schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:36:
[...]
Disclaimer is een miniserie. Heb gisteren de eerste 2 afleveringen gekeken en zeer genoten van de opbouw. Wel een irritant jong meisje met rood gekleurd haar in het begin, maar het lijkt erop dat zij slechts een kleine bijrol heeft.
Cate Blanchett, Sascha Baron Cohen en Kevin Kline spelen de grote rollen. Trouwens erg mooi om Kevin Kline weer eens te zien. Deze rol lijkt hem goed te liggen.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Oeh, Sacha Baron Cohen. Na het zien van The Spy is alles met hem in een serieuze(re) rol een must-watch (of in ieder geval een must-uitprobeer).
Nomen nescio
Kan hij goed serieuze rollen spelen?
Ik ken hem alleen als Ali G en Borat
Oscar Wilde
Ik ken hem als Ali G en Borat, heb hem echt gezien in The Spy (Borat alleen de bekende foto gezien zeg maar, Ali G kan ik me niet veel van herinneren). En The Spy speelde hij dus een serieuze rol, en dat was prima te pruimen.Raven schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:35:
Kan hij goed serieuze rollen spelen?Ik ken hem alleen als Ali G en Borat
In mijn ervaring kan iedere acteur die echt goed komische rollen kan spelen, ook serieuze rollen aan. Andersom is het altijd maar afwachten.
drfruit schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:48:
Andersom is het altijd maar afwachten.
offtopic:
* Raven denkt aan de komende Naked Gun remake met Liam Neeson als Frank Drebin.....
* Raven denkt aan de komende Naked Gun remake met Liam Neeson als Frank Drebin.....
Oscar Wilde
Typecasting is echter wel een ding, vaak kan je acteurs daarom ook niet echt serieus nemen als ze een hele andere rol spelen dan dat je gewend bent.drfruit schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:48:
In mijn ervaring kan iedere acteur die echt goed komische rollen kan spelen, ook serieuze rollen aan. Andersom is het altijd maar afwachten.
[ Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 16-10-2024 19:12 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik vond NCIS Origins maar mwah, Het kon me niet echt boeien.
Liam is anders wel een grappige gozer. Dat ie serieuze rollen doet, is niet altijd zijn keuze geweest denk ik, maar hij heeft ook wel last van typecasting omdat ie zo serieus kan kijken.Raven schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:55:
[...]
offtopic:
Als je hem in interviews ziet, dan zit ie vaak zat gewoon te dollen.
Agatha All Along begint in te haken op andere series.
Ik weet nog even niet helemaal wat ik er van moet vinden
Is het cool: ja, sure. Is het nieuw: nah. Is het herkenbaar: you bet. Is het wat je denkt: waarschijnlijk wel. Moet je nu gaan kijken: nee, tenzij je de muziek wel kan hebben.
Vooralsnog is het even afwachten op die "glory in the end".
Ik weet nog even niet helemaal wat ik er van moet vinden
Dat zit wel Schnorr.
Ik spaar hem nog even op, om achter elkaar te kunnen kijken.Stukfruit schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:15:
Agatha All Along begint in te haken op andere series.
Ik weet nog even niet helemaal wat ik er van moet vindenIs het cool: ja, sure. Is het nieuw: nah. Is het herkenbaar: you bet. Is het wat je denkt: waarschijnlijk wel. Moet je nu gaan kijken: nee, tenzij je de muziek wel kan hebben.

Ben net begonnen aan High Potential, leuk. Niet heel bijzonder uitgangspunt: underdog, police consultant, maar wel fris uitgevoerd.
Oscar Wilde
Moet je dit zien als een companion voor de films I en II van de afgelopen jaren, tussen film II en III in? Of is het meer een losstaand iets?
Ik ben wel heel benieuwd naar de serie. Sta er graag zo vers mogelijk in dus heb er nog niets over gelezen.
(Laatst heb ik me op die manier ook laten 'verrassen' over the substance, mijn hemel, wat een film.)
Wat ik gelezen meen te hebben is het een verre prequel. Zit duizenden jaren tussen of zoiets. Dus de relatie zal wel dunnetjes zijn.jmk schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:48:
[...]
Moet je dit zien als een companion voor de films I en II van de afgelopen jaren, tussen film II en III in? Of is het meer een losstaand iets?
Ik ben wel heel benieuwd naar de serie. Sta er graag zo vers mogelijk in dus heb er nog niets over gelezen.
(Laatst heb ik me op die manier ook laten 'verrassen' over the substance, mijn hemel, wat een film.)
En dan vast een bettje vergelijkbaar met Game of Thrones vs House of the Dragon. Dezelfde "wereld", dezelde " locaties" (/steden/...) en iets van dezelfde achternamen. Maar niet direct inhakende op het verhaal (zoals bv bij een Marvel univserse waar in ieder geval toen ik het nog meer keek bv een Agents of Shield als serie lichtelijk inhaakte op de films en andersom. Oftewel: in dezelfde tijd, min of meer dezelfde locatie, en ook verwijzingen heen en weer).
Mocht je overwegen een serie te beginnen, in dit artikel houden ze bij welke alweer zijn gecancelled. https://www.vulture.com/a...substack&utm_medium=email
Een hoop series die na 2 seizoenen stoppen terwijl ze op mijn watchlist stonden. Beginnen jullie er überhaupt dan nog aan?
Een hoop series die na 2 seizoenen stoppen terwijl ze op mijn watchlist stonden. Beginnen jullie er überhaupt dan nog aan?
Ik heb bij een aantal series aan chat GPT gevraagd of het een (bijna) afgerond verhaal betreft. Dat is voor mij het criterium. Als het eindigt met een enorme cliff hanger dan begin ik er niet aan. Maar soms is 1 seizoen voldoende een verhaal bijna helemaal te vertellen.Deezers schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:36:
Mocht je overwegen een serie te beginnen, in dit artikel houden ze bij welke alweer zijn gecancelled. https://www.vulture.com/a...substack&utm_medium=email
Mijn vriendin en ik zijn begonnen met seizoen 3 van Vox Machina. Inmiddels de eerste drie afleveringen gezien. Leuk!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Oscar Wilde
Man wat een doffe ellende, 95% van de series wordt na één, maximaal twee seizoenen al gestopt. Ik snap dat er geld verdiend moet worden, maar ik zou willen dat de grote streamers eens een haartje meer risico zouden durven nemen en zich gewoon vastleggen voor 2-3 seizoenen, zeker bij series waar vantevoren eigenlijk al bekend is dat het niet langer zou lopen qua verhaallijn.Deezers schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:36:
Ik begin tegenwoordig alleen nog series met een afgeronde verhaallijn, of waarvan de verlenging al aangekondigd is.
Nomen nescio
Seizoen 2 van Masterchef Australia spinoff Dessert Masters is begonnen
Oscar Wilde
Ja ik had een een lijstje van series die zijn gestopt volgens het programma die ik gebruik.Bra-Jo schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:43:
[...]
Man wat een doffe ellende, 95% van de series wordt na één, maximaal twee seizoenen al gestopt. Ik snap dat er geld verdiend moet worden, maar ik zou willen dat de grote streamers eens een haartje meer risico zouden durven nemen en zich gewoon vastleggen voor 2-3 seizoenen, zeker bij series waar vantevoren eigenlijk al bekend is dat het niet langer zou lopen qua verhaallijn.
Ik begin tegenwoordig alleen nog series met een afgeronde verhaallijn, of waarvan de verlenging al aangekondigd is.
Zo 8 series het ronde archief ingegooid vanwege gecanceld en geen afgerond verhaal. Wel jammer want veel toffe series waar ik aan begonnen was zijn gestopt. The Peripheral die ge-un-renewed-dus-alsnog-gecanceld was en The Lazarus project vond ik het ergste van de laatste jaren.
Dus doffe ellende, ja. En voor veel series die veelbelovend zijn begonnen en waarbij de schrijvers aangeven 3-4 seizoenen nodig te hebben voor een afgesloten verhaal is nog niet alles bekend.
En dan komt @Raven tussendoor even langs met de melding dat seizoen 20 van Master Super Mega DragonBall Walking Dead in CSI Australia spinoff zoveel weer is begonnen 
Soms ben ik wel een beetje jaloers dat zulke producties wel extra budgetten krijgen. Ook al zijn ze lager.
Niets ten nadele van mensen die er fan van zijn natuurlijk
Maar Westworld had gewoon een laatste seizoen moeten krijgen.
Soms ben ik wel een beetje jaloers dat zulke producties wel extra budgetten krijgen. Ook al zijn ze lager.
Niets ten nadele van mensen die er fan van zijn natuurlijk
Dat zit wel Schnorr.
Maar dat heeft het toch ook? Seizoen 4Stukfruit schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:49:
Maar Westworld had gewoon een laatste seizoen moeten krijgen.
Als blikken konden doden...
Met Westworld gaat het natuurlijk om heel geavanceerde blikken
Dat zit wel Schnorr.
Stukfruit schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:49:
Niets ten nadele van mensen die er fan van zijn natuurlijkMaar WestworldLas Vegas had gewoon een laatste seizoen moeten krijgen.
De ReBoot docu is nu helemaal beschikbaar
ALL EPISODES ARE NOW STREAMING ON YOUTUBE! Link in the comments!#reboot #rebootrewind #documentary pic.twitter.com/BNtkopDdks
— ReBoot ReWind (@ReBootReWind) 22 oktober 2024
https://www.youtube.com/p...vPribGVmcSNRQGHmU33agz8BN
[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 23-10-2024 06:16 ]
Oscar Wilde
Oh, waar is deze te kijken?Raven schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:32:
Seizoen 2 van Masterchef Australia spinoff Dessert Masters is begonnen
Ik heb het al vaker gezegd, maar Industry (HBO) is eigenlijk behoorlijk goed. Gezien de ratings wordt die laatste volgens mij wel een beetje onderschat.
Waar Succession steeds de hoofdrolspelers voor uitdagingen liet staan waar ze mee moesten dealen, hebben de hoofdrolspelers in Industry gewoon ab-so-luut geen moraal kompas. Het backstabben is bijna tot kunstvorm verheven en het is ook wel duidelijk dat de schrijvers dit niet alleen uit de duim zuigen en er ervaring mee hebben.
Succession is stijlvolle satire zonder echte inhoud. Industry gaat head-first voor de inhoud.
Ken Leung is na zijn tijd in Lost ook zeker gegroeid
Normaalgesproken hou ik er niet van als het alleen maar een weergave van de werkelijkheid is, maar qua o.a. script moet je hier wel wat kennis voor hebben en de uitvoering daarvan is eigenlijk wel knap gedaan.
Waar Succession steeds de hoofdrolspelers voor uitdagingen liet staan waar ze mee moesten dealen, hebben de hoofdrolspelers in Industry gewoon ab-so-luut geen moraal kompas. Het backstabben is bijna tot kunstvorm verheven en het is ook wel duidelijk dat de schrijvers dit niet alleen uit de duim zuigen en er ervaring mee hebben.
Succession is stijlvolle satire zonder echte inhoud. Industry gaat head-first voor de inhoud.
Normaalgesproken hou ik er niet van als het alleen maar een weergave van de werkelijkheid is, maar qua o.a. script moet je hier wel wat kennis voor hebben en de uitvoering daarvan is eigenlijk wel knap gedaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 23-10-2024 20:02 ]
Dat zit wel Schnorr.
Down under (10play / Network Ten) en niet nader te noemen plekken, vooralsnog niet in NL.
edit: @Joop34
[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 24-10-2024 13:10 ]
Oscar Wilde
Ik heb 3 nieuwe series in de startblokken staan cq ben ik al half aan begonnen en ik bedacht me ineens dat ze een thema hebben: vrouwelijke underdog die iedereen eens even een poepie zal laten ruiken!
High Potential had ik eerder genoemd.
Dan Elsbeth, voor de kijkers van The Good Wife en The Good Fight een bekende figuur, want het is een spin-off. Elsbeth was altijd een van mijn favoriete personages. Ze is advocaat die in deze serie de politie controleert op hun gedrag, maar natuurlijk is ze elke aflevering (tot nu toe) druk met misdaden oplossen. Seizoen 2 is net begonnen (voor degenen die anders gelijk al afhaken
).
En ik moet nog beginnen aan Matlock, ja een volledig nieuwe serie, maar qua hoofdpersoon niet zoveel jeugdiger.
Maar Kathy Bates is altijd een plezier om naar te kijken.
High Potential had ik eerder genoemd.
Dan Elsbeth, voor de kijkers van The Good Wife en The Good Fight een bekende figuur, want het is een spin-off. Elsbeth was altijd een van mijn favoriete personages. Ze is advocaat die in deze serie de politie controleert op hun gedrag, maar natuurlijk is ze elke aflevering (tot nu toe) druk met misdaden oplossen. Seizoen 2 is net begonnen (voor degenen die anders gelijk al afhaken
En ik moet nog beginnen aan Matlock, ja een volledig nieuwe serie, maar qua hoofdpersoon niet zoveel jeugdiger.
Star Trek: Lower Decks S05 is begonnen
, 2 ep's.
Oscar Wilde
Helemaal mee eens, seizoen 3 had ik er ook weer snel er doorheen gejast en wat duurt seizoen 4 weer lang. Jouw vergelijk met Succession is een goede. Zelf moest ik ook denken aan Billions, maar dan met en wat donkerder en serieuzere ondertoon.Stukfruit schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:03:
Ik heb het al vaker gezegd, maar Industry (HBO) is eigenlijk behoorlijk goed. Gezien de ratings wordt die laatste volgens mij wel een beetje onderschat.
Bij alle drie series komt er trouwens aardig wat backstabben aan te pas
Volgens mij hadden ze het daar deze week in the MNOT podcast over. Ik zie die plotseling overal voorbijkomen_Uploader_ schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:22:
[...]
Helemaal mee eens, seizoen 3 had ik er ook weer snel er doorheen gejast en wat duurt seizoen 4 weer lang. Jouw vergelijk met Succession is een goede. Zelf moest ik ook denken aan Billions, maar dan met en wat donkerder en serieuzere ondertoon.
Bij alle drie series komt er trouwens aardig wat backstabben aan te pas
Heb 'm nog steeds niet opgezet maar zodra ik door alle andere series (Slow Horses S3, The Penguin, enz enz
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 25-10-2024 09:31 ]
Dat zit wel Schnorr.
Billions vind ik qua tempo wat sneller dan Succession en Industry, maar wat een trager tempo is ook prima. De karakters zijn goed neergezet en de dialogen vind ik ook prachtig. Overigens (en zeker met Succession) kan ik mij helemaal niet inleven in de personages, maar ben ik erg geïnteresseerd hoe het verder verloopt en dat vind ik wel knap geschreven en uitgewerkt.Stukfruit schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:31:
[...]
Volgens mij hadden ze het daar deze week in the MNOT podcast over. Ik zie die plotseling overal voorbijkomen
Heb 'm nog steeds niet opgezet maar zodra ik door alle andere series (Slow Horses S3, The Penguin, enz enz) heen ben zal ik eens kijken, thanks!
Hmm, Slow Horses heb ik dan weer niet op mijn lijstje staan. Als we klaar zijn met Yellowstone, is die aan de beurt. Dank je voor de tip!
Zeker doen. Gary Oldman als vieze man die desondanks leiding geeft (en een stuk intelligenter is dan de rest) is briljant
Dat zit wel Schnorr.
Slow Horses is inderdaad brill! Hugo Weaving is trouwens inderdaad zo goed als onherkenbaar, tot hij zijn mond opendoet...
Ikzelf ben iets minder brill, want ik begreep pas bij dit seizoen dat hun bijnaam OOK afgeleid was van de locatie: Slough House.
spoiler:
Leuk dat zijn rol ook nog niet is uitgespeeld...
Ikzelf ben iets minder brill, want ik begreep pas bij dit seizoen dat hun bijnaam OOK afgeleid was van de locatie: Slough House.
Ik vind het heel mooi om te zien dat Gary Oldman iemand speelt die stiekem een heel klein hartje heeft. En dat dan direct ontkent
Om bij Britse series te blijven hangen:
IMDB: The Devil's Hour (TV Series 2022– )
Seizoen 2 staat nu al even op Amazon Prime. Voor het eerste seizoen moest je echt wel even nadenken om mee te krijgen hoe het allemaal in elkaar steekt en S2 lijkt tot nu toe na de eerste aflevering weinig steken te laten vallen.
Het is tijd voor meer Peter Capaldi.
IMDB: The Devil's Hour (TV Series 2022– )
Seizoen 2 staat nu al even op Amazon Prime. Voor het eerste seizoen moest je echt wel even nadenken om mee te krijgen hoe het allemaal in elkaar steekt en S2 lijkt tot nu toe na de eerste aflevering weinig steken te laten vallen.
Het is tijd voor meer Peter Capaldi.
spoiler:
See what I did?
Dat zit wel Schnorr.
[VIDEO=,,"ALIEN: Earth | Teaser Trailer (2025) | Hulu"]https://www.youtube.com/watch?v=NNDWrfyhgKs[/VIDEO]
edit: *insert F-word* (Nee, niet die
)
Zie hieronder
edit: *insert F-word* (Nee, niet die
Zie hieronder
[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 26-10-2024 09:29 ]
Oscar Wilde
Je bent helaas in clickbait getrapt. Deze teaser is de enige. Er is geen (officieel) bedrijf dat Foxstar Media heet.
Hetzelfde kanaal waarvan jij iets hebt gepost heeft ook een teaser trailer voor het niet bestaande Inception 2 online staan.
De eigenaar van het kanaal denkt er mee weg te kunnen komen door het volgende aan de video toe te voegen: "ALL CREDIT GOES TO ITS RESPECTIVE OWNERS OF CLIPS".
Maar de tekst is net zo amateuristisch als de vormgeving van de zogenaamde teaser trailer.
Dat zit wel Schnorr.
Oscar Wilde
Voor de duidelijkheid: de irritatie is vooral gericht op de makers van deze dingen
* Stukfruit heeft het direct gerapporteerd op YT maar weet dat het weinig gaat uithalen...

Dat zit wel Schnorr.
Dit probleem gaat, denk ik, alleen maar erger worden. Steeds meer mensen zullen pas een serie gaan kijken wanneer deze volledig afgerond is of wanneer duidelijk is dat er zeker een afgerond verhaal zal zijn. Maar ja, dan heb je dus steeds minder kijkers bij een eerste seizoen waardoor de kans op een vervolg weer steeds lager wordt.Bra-Jo schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:43:
[...]
Man wat een doffe ellende, 95% van de series wordt na één, maximaal twee seizoenen al gestopt. Ik snap dat er geld verdiend moet worden, maar ik zou willen dat de grote streamers eens een haartje meer risico zouden durven nemen en zich gewoon vastleggen voor 2-3 seizoenen, zeker bij series waar vantevoren eigenlijk al bekend is dat het niet langer zou lopen qua verhaallijn.
Vicieuze cirkel.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ziet er goed uit, maar klinkt wel weer als meer van hetzelfde.
Voor mij is er nog steeds maar één agency in series en SD-6 is er wel geen onderdeel van
Dat zit wel Schnorr.
Vanochtend heb ik uit nieuwsgierigheid de eerste aflevering van FROM seizoen 3 opgezet.
Volgens mij doen de makers het met opzet; het is niet mogelijk dat mensen zo dom zijn
Nee. Nope. Nada.
En nu ik Lost opnieuw ben gaan kijken valt nóg meer op hoe wanhopig ze proberen om hetzelfde te herkauwen. Numbers? Symbols! Strandelingen die geen Engels spreken? Check. Zwanger? You got it.
Op ieder vlak faalt het imho. Daniel Dae Kim was als Jin juist goed omdat hij likeable is én omdat hij een serieuze verhaallijn had. Symbols? Nou, doe het dan gelijk goed en haal Hurley terug.
Maar wat vooral ontbreekt is humor. Lost wist dat het hier en daar cheesy was, terwijl FROM (en Manifest) zichzelf bloedserieus neemt. De slechtste afleveringen van Lost komen uit de seizoenen waarin ze dezelfde kant op gingen.
Het zal verder wel aan mij liggen
Volgens mij doen de makers het met opzet; het is niet mogelijk dat mensen zo dom zijn
En nu ik Lost opnieuw ben gaan kijken valt nóg meer op hoe wanhopig ze proberen om hetzelfde te herkauwen. Numbers? Symbols! Strandelingen die geen Engels spreken? Check. Zwanger? You got it.
Op ieder vlak faalt het imho. Daniel Dae Kim was als Jin juist goed omdat hij likeable is én omdat hij een serieuze verhaallijn had. Symbols? Nou, doe het dan gelijk goed en haal Hurley terug.
Maar wat vooral ontbreekt is humor. Lost wist dat het hier en daar cheesy was, terwijl FROM (en Manifest) zichzelf bloedserieus neemt. De slechtste afleveringen van Lost komen uit de seizoenen waarin ze dezelfde kant op gingen.
Dat zit wel Schnorr.
Inderdaad, een Engelstalige remake van le bureau des légendes...Stukfruit schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 22:07:
[...]
Ziet er goed uit, maar klinkt wel weer als meer van hetzelfde.
Die kende ik niet, vermakelijk! Thanks_Uploader_ schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 22:19:
Seizoen 2 vanaf 31 oktober!
[YouTube: title]
Wij zijn vorige week met S1 begonnen op Netflix. Best aardig, maar het acteerwerk van diverse personen begint me na 3 of 4 afleveringen al een beetje tegen te staan. Ik ben ook benieuwd waar ze met het verhaal naartoe willen; ik hoop dat er ergens een einde gepland is, en dat het niet een Walking Dead-achtig vehikel wordt...Stukfruit schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 06:31:
Vanochtend heb ik uit nieuwsgierigheid de eerste aflevering van FROM seizoen 3 opgezet.
Volgens mij doen de makers het met opzet; het is niet mogelijk dat mensen zo dom zijnNee. Nope. Nada.
Nomen nescio
Seizoen 2 van Lioness is weer begonnen, eerste twee afleveringen zijn al beschikbaar.
Ik vond seizoen 1 erg tof, en ben blij verrast dat er een tweede seizoen is
Tot nu toe slechts 1 van 3 afleveringen te vindenElvhenk schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:36:
En ik moet nog beginnen aan Matlock, ja een volledig nieuwe serie, maar qua hoofdpersoon niet zoveel jeugdiger.Maar Kathy Bates is altijd een plezier om naar te kijken.
[YouTube: Matlock Season 1 Trailer]
Ik zie er toch echt 3 staan op de bekende kanalencoelho schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:06:
[...]
Tot nu toe slechts 1 van 3 afleveringen te vinden
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Seizoenen moeten dus meer een afgerond verhaal zijn ipv een open eind. Menig serie is zo al ingestoken (minimale cliffhangers). Maar iets als Evil waar al duidelijk was dat die niet door zou gaan eindigt erg ‘unsatisfying’.Wildfire schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:04:
[...]
Dit probleem gaat, denk ik, alleen maar erger worden. Steeds meer mensen zullen pas een serie gaan kijken wanneer deze volledig afgerond is of wanneer duidelijk is dat er zeker een afgerond verhaal zal zijn. Maar ja, dan heb je dus steeds minder kijkers bij een eerste seizoen waardoor de kans op een vervolg weer steeds lager wordt.
Vicieuze cirkel.
-------
Ik vraag me nog steeds af hoe de pitch voor deze serie is gegaan:Bra-Jo schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:34:
[...]
Wij zijn vorige week met S1 begonnen op Netflix. Best aardig, maar het acteerwerk van diverse personen begint me na 3 of 4 afleveringen al een beetje tegen te staan. Ik ben ook benieuwd waar ze met het verhaal naartoe willen; ik hoop dat er ergens een einde gepland is, en dat het niet een Walking Dead-achtig vehikel wordt...
Persoon 1: "we gaan een nieuwe serie maken en we baseren het op Lost!"
Persoon 2: "maar dan zonder de onderdelen die Lost interessant maakten!"
Persoon 1: "goed idee, maar hoe trekken we dan kijkers aan?"
Persoon 2: "door de acteur achter het meest onsympathieke en gehate karakter uit Lost de hoofdrol te geven!"
Persoon 1: "geweldig, had ik het zelf maar bedacht"
Persoon 2: "en we maken hem in deze serie net zo onsympathiek!!"
Persoon 1: "boh, bij dezen ben je vanaf nu de hoofdschrijver; kun je er ook iets met zombies in stoppen?"
Persoon 2: "zekerzeker, ik ben net klaar met het kijken van TWD"
Persoon 1: "maar we hebben wel budgetbeperkingen dus hoe voorkomen we dat het idee in rook op gaat?"
Persoon 2: "nou, we zouden de zombies normale mensen kunnen maken en soms kunnen laten lachen?"
Persoon 1: "omg omg ik wist dat ik geen spijt zou krijgen toen ik je de hoofdschrijverstitel gaf"
Dat zit wel Schnorr.
Stukfruit schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:59:
[...]
Ik vraag me nog steeds af hoe de pitch voor deze serie is gegaan:
Persoon 1: "we gaan een nieuwe serie maken en we baseren het op Lost!"
Persoon 2: "maar dan zonder de onderdelen die Lost interessant maakten!"
Persoon 1: "goed idee, maar hoe trekken we dan kijkers aan?"
Persoon 2: "door de acteur achter het meest onsympathieke en gehate karakter uit Lost de hoofdrol te geven!"
Persoon 1: "geweldig, had ik het zelf maar bedacht"
Persoon 2: "en we maken hem in deze serie net zo onsympathiek!!"
Persoon 1: "boh, bij dezen ben je vanaf nu de hoofdschrijver; kun je er ook iets met zombies in stoppen?"
Persoon 2: "zekerzeker, ik ben net klaar met het kijken van TWD"
Persoon 1: "maar we hebben wel budgetbeperkingen dus hoe voorkomen we dat het idee in rook op gaat?"
Persoon 2: "nou, we zouden de zombies normale mensen kunnen maken en soms kunnen laten lachen?"
Persoon 1: "omg omg ik wist dat ik geen spijt zou krijgen toen ik je de hoofdschrijverstitel gaf"
Voor degenen die deze volgen: Agatha All Along eindigt met 2 ep's achter elkaar.
Oscar Wilde
Way ahead of youRaven schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:52:
Voor degenen die deze volgen: Agatha All Along eindigt met 2 ep's achter elkaar.
Stukfruit in "Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]"
Weer een weggrapje, somebody stop me!
Dat zit wel Schnorr.