Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ledenlaag
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-10-2024
Mijn vraag

Misschien een beetje gek gedacht maar.....
Is het mogelijk om een 12v/24v accu aan te sluiten op een micro omvormer op de aansluiting waar normaal het zonnepaneel zit?

Het idee dat ik heb is om energie op te slaan wanneer het zonnig is(dus goedkoop) en weer in het net te duwen als de zon niet schijnt(dus duurder is).

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:13
Voor de grotere accu oplossingen:
Zelf een powerwall bouwen

Voor de kleine accu oplossingen:
Eenvoudige thuisaccu samenstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ledenlaag
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-10-2024
Super bedankt voor de snelle reactie!

• Ziekjes
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:19
Ik wil deze even opnieuw in leven blazen... De EcoFlow Powerstream is namelijk vanaf nu niet meer leverbaar. Zijn er andere (micro)omvormers die geschikt zijn om 24V accu's op aan te sluiten? Liefst ook met regelbaar uitgangsvermogen, zodat je 0 op de teller kunt realiseren in de avond uurtjes :)
Moet dus activeren bij 16-20v of zo en uitgangsvermogen vanaf 200watt is al genoeg (of dus regelbaar).

Groetjes Ronald.

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Als ik hem intoets op Google dan zijn ze her en der nog op voorraad.

Hier hangt er overigens ook nog eentje die weinig gebruikt is.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Ziekjes
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:19
Helaas, ik heb al diverse sites geprobeerd en ook contact opgenomen met Ecoflow zelf, ze leveren ze echt niet meer, omdat ze nu de Stream line inverter/accu combinatie aanbieden. Ik denk dat er teveel knutselaars waren die zelf aan de gang gingen haha
Maareuhhh naamgenoot, als je er vanaf moet :D

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ziekjes schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:10:
Helaas, ik heb al diverse sites geprobeerd en ook contact opgenomen met Ecoflow zelf, ze leveren ze echt niet meer, omdat ze nu de Stream line inverter/accu combinatie aanbieden. Ik denk dat er teveel knutselaars waren die zelf aan de gang gingen haha
Maareuhhh naamgenoot, als je er vanaf moet :D
Hij hangt hier sinds 10 januari ongebruikt aan de muur.
Daarvoor heb ik hem een aantal maanden gebruikt.
Er moet nog wel wat van te vinden zijn in het eenvoudige thuisaccu samenstellen topic.

Ik weet niet welke regio je zit?
Hier is Heerenveen.

Kom maar met een voorstel via dm anders want ik weet niet of handel via een topic de bedoeling is eigenlijk...

26 juli 2024 is hij hier geleverd en op die dag in het voorgenoemde topic vind je ook posts van mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald.42 op 25-09-2025 19:28 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Pagina: 1