Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans441
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20:25
Mijn vraagHallo ,
Sinds een paar dagen zit ik voor internet en tv bij youfone in de verontstelling dat ik programma's kan opnemen op de harde schijf van de decoder . Dit kan niet , wel kan je programma's gedurende 90 dagen opslaan waarna verwijdering .
Nu wil ik toch programma's op een harde schijf opslaan . ik heb nog een humax 5250 uit mijn ziggo tijd .
Als ik die humax nu aansluit tussen de decoder en de tv kan ik dan programma's opnemen ?
Groet

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:30
Wat houdt je tegen om het te proberen, als je de Humax-recorder toch al hebt? :)

Maar ik gok dat het niet gaat werken, want je hebt nu glasvezel, en die Humax-recorder werkt alleen op kabel, als ik me niet vergis.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 22:08
https://www.youfone.nl/kl...-neem-ik-een-programma-op

Gaat om max 90 dagen dus hiermee is TS niet geholpen.

[ Voor 43% gewijzigd door Exception op 13-08-2024 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan niet. Die Humax Is decoder en recorder in 1, heeft een coax signaal nodig en een EPG van Ziggo met smartcard om op te kunnen nemen. Werkt dus alleen bij Ziggo abonnement.

Maar op basis waarvan trok je de conclusie dat het wel zou kunnen voordat je Youfone afsloot? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee wat dit in computerhardware doet. Schopje naar TPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45
Hans441 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 20:28:
Nu wil ik toch programma's op een harde schijf opslaan . ik heb nog een humax 5250 uit mijn ziggo tijd .
Als ik die humax nu aansluit tussen de decoder en de tv kan ik dan programma's opnemen ?
Hoe wil je die tussen de decoder en tv dan aansluiten? Heeft die decoder dan een coax uitgang? :?
Volgens mij heeft die decoder alleen een HDMI uitgang en moet je dus een HDMI recorder/screengrabber/capturecard hebben. Die Humax heeft alleen een input aansluiting voor Coax en HDMI enkel als output. Niet eens een HDMI doorlus mogelijkheid, dus die kan er niet tussen aangesloten worden.

Zie ook: IPTV omvormen naar DVB-C/Coax

[ Voor 5% gewijzigd door SPee op 13-08-2024 23:15 ]

let the past be the past.

• Hans441
Is er dan een andere manier om toch programma's op een schijf op te slaan ?

Groet

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:42

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ik haal zelf nog wel eens iets binnen met yt-dlp.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-05 16:16
Het heeft allemaal met rechten te maken tegenwoordig...
Provider X betaald Y en mag zijn klanten programma Z voor C dagen aanbieden, betaal je meer wordt het aantal dagen meer.
Zou ook kunnen dat provider X te weinig opslag ruimte heeft en daarom niet meer dan C dagen kan aanbieden.
Echter, permanente opslag zoals vroeger wordt niet meer aangeboden.
Je zal naar een andere oplossing moeten zoeken en naargelang het programma en de zender zijn er wellicht nog andere oplossingen, maar dat kan pas bekeken worden als we weten waar het om gaat.
Maar als voorbeeld;
Flikken Maastricht zijn alle seizoenen nog altijd beschikbaar via NPO+ en NLZiet
Maar ook als je deze diensten neemt, zou het maar zo kunnen gebeuren dat het programma van de dienst afgewipt wordt en je dus opnieuw je 'opname' kwijt bent.
Voor zover ik weet is er met het huidige IPTV stelsel geen legale manier om een programma permanent in eigen beheer op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:38
Hoewel TS hier niets aan heeft, zijn er wel degelijk mogelijkheden om programma's op een harde schijf op te slaan.

Ik heb hier een Formuler Z11 Pro Max voor mijn IPTV
Hiermee kan ik gewoon een programma via EPG op mijn nas zetten.

Ik heb het vroeger wel eens geprobeerd, dus ik weet dat het werkt.
Ik weet alleen niet of ik dan ook tegelijkertijd naar een andere zender kan kijken, of meerdere programma's tegelijk kan opnemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Bergenfietsen op 16-08-2024 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowChef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 13:54
Mijn ouders hadden hetzelfde probleem. Namen graag programma's op om later terug te kijken. Zover ik weet is dat iets wat niet meer echt bestaat sinds er streaming diensten gekomen zijn. Wellicht kan je beter gebruik maken van zoiets als NLziet? Kan je terugkijken wanneer je wilt. Voor hun althans een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:45
The Eagle schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:11:
Kan niet. Die Humax Is decoder en recorder in 1, heeft een coax signaal nodig en een EPG van Ziggo met smartcard om op te kunnen nemen. Werkt dus alleen bij Ziggo abonnement.
Ook zonder smartcard kan je de Humax (beperkt) gebruiken zolang Ziggo het kabelsignaal nog niet fysiek heeft afgesloten. :)
Ziggo kabel: digitaal zenders ontvangen zonder abonnement.

Wil je echt zelf nog opnemen dan moet je dat doen via HDMI:
The_Doman schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 21:13:
Als je echt rechtstreeks wilt opnemen van de Chromecast zul je op een of andere manier een HDMI opname/grabber apparaatje moeten gebruiken.
Dit wordt allemaal natuurlijk steeds lastiger gemaakt door de providers
Zie ook dit oude topic op een ander forum wat eigenlijk nog steeds hetzelfde principe is:
Providerforum: Opnemen vanaf Mediabox/HDMI naar dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

B64

FlowChef schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:50:
Mijn ouders hadden hetzelfde probleem. Namen graag programma's op om later terug te kijken. Zover ik weet is dat iets wat niet meer echt bestaat sinds er streaming diensten gekomen zijn. Wellicht kan je beter gebruik maken van zoiets als NLziet? Kan je terugkijken wanneer je wilt. Voor hun althans een oplossing.
Ligt eraan wat je op wilt nemen. Programma's op BBC bijvoorbeeld kun alleen terugkijken met iPlayer (de streamingsdienst van de BBC); als je dat vanuit Nederland wilt doen heb je op z'n minst een VPN nodig. Terugkijken met Nederlandse apps is afgeschermd.

Daarnaast: groot voordeel van het opnemen van programma's op een HDD-recorder zoals genoemde Humax, is dat je reclameblokken kunt skippen. Sommige commerciële zenders hebben het skippen van reclameblokken in bijvoorbeeld de Ziggo-app geblokkeerd, je kunt dus programma's wel terugkijken en je kunt programma's ook doorspoelen, maar alle reclameblokken zul je gewoon moeten kijken. Geen idee hoe NLZiet of kijk.nl dit doen (die gebruik ik niet/nauwelijks). maar ik ga er eigenlijk gewoon van uit dat het daar niet anders is... Incidenteel hou ik die reclameblokken nog wel vol, maar een avond lang 1/3 van de tijd naar schreeuwerige aandachttrekkers kijken - nee dank je.

Dus ja, streamingdiensten hebben de functie van de recorder overgenomen. En streamingsdiensten hebben zeker ook voordelen (je kunt niet meer vergeten iets op te nemen, geen last van gewijzigde begin- en eindtijden, geen gedoe met meerdere opnames op dezelfde tijd etc) maar er zijn ook wel degelijk nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:54
Bij Nlziet kan je reclameblokken skippen, behalve in uitzonderlijke gevallen. Daarnaast ook vooruitkijken en terugkijken. Terugkijken soms beperkt, soms tot wel meerdere jaren.

@Hans441 waarom wil je opnames opslaan? Is dat alleen om een uitzending te kunnen zien op een moment dat het je beter uitkomt, of gaat het om bewaren voor langere tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans441
@ upje
Ik wil programma's voor korte en langere tijd opslaan .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dat kan dus niet.
"Opnemen" is iets wat we in 1980 met een videorecorder deden. Of desnoods tot 10 jaar terug met een harddisk recorder. Dat werkte nog allemaal via een antenne signaal.
Tegenwoordig wordt alles on demand beschikbaar gesteld, tot een aantal dagen na uitzending. En dat is het.
Als je een film wilt bekijken, moet je een Blu ray kopen of een abo op een streamingdienst nemen.

Sommige mensen downloaden het spul van bijvoorbeeld YouTube. Kan ook, is wel illegaal dus mag hier verder niet besproken worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans441
Jammer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:48
Heeft helaas met rechten/HDCP te maken, moderne tv signalen over HDMI zijn allemaal versleuteld dus je kan niet zomaar een apparaat maken die dat hdmi signaal decodeert en opslaat op een hdd (deze dingen bestaan wel voor computers enzo, maar als je dan netflix oid probeert op te nemen werkt het toch niet). HDMI recorders voor tv bestaan wel, maar dan moet je wel het HDCP probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:24

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Die humax en veel andere oplossingen (ik gebruik 2 usb DVB-C receivers met kodi+tvheadend) gebruiken een DVB-C signaal, waar je in Nederland meestal Ziggo (eerder ook UPC, Chello etc) voor nodig hebt. Op glasvezel heb ik destijds maar 1 aanbieder gevonden die DVB-C ondersteuning biedt (over glas!) en dat is Trined, en dat werkt nu al 9 jaar prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:45
The Eagle schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 17:32:
Sommige mensen downloaden het spul van bijvoorbeeld YouTube. Kan ook, is wel illegaal dus mag hier verder niet besproken worden.
Of elke dag via de nieuwsgroepen de nieuwste films/series downloaden.
Mag ook niet natuurlijk, is illegaal, maar er is een enorm Tweakers topic over ook. O-)
Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:42

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Even een aanvulling op mijn eerdere bericht nav alle berichten die zeggen dat het niet kan.

Bij mij provider kan ik in mijn browser door mij opgeslagen tv-programma's terugkijken.

Deze stream kan ik met yt-dlp opslaan op mijn harde schijf.

Het vereist dus iets meer werk, maar is wel mogelijk.

Is het trouwens niet mogelijk om een usb drive aan je tv te hangen? Mijn tv biedt dan een opname mogelijkheid. (Die ik overigens nog nooit geprobeerd heb.)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Pagina: 1