Ziggo kabel: digitaal zenders ontvangen zonder abonnement.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:28

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Nee, ik wil niks illegaals doen of tegen regels in gaan, maar ik blijk het wèl te kunnen...

Achtergrond.
Afgelopen zomer ben ik verhuisd. Nieuwe woning heeft diverse data-lijntjes in de meterkast en ik ben internet / TV gaan 'doen' over glasvezel. Dat werkt met een decoder die aan internet hangt en beeld over HDMI op mijn TV gooit, geen coax of zo. Helemaal prima, werkt naar wens.

Ik heb dus geen coax abonnement (dat doet Ziggo hier), ik heb geen losse decoder of smartcard voor coax en ik heb een TV uit 2015 met alles aan boord om wèl digitaal te kijken (en met Delta smartcard en abbo prima zonder decoder kastje over coax werkte op mijn vorige adres).

Laatst kwam ik de oude coax kabel tegen in de doos onbestemde meuk. In een moment van verstandsverbijstering bedacht ik dat ik die kabel in de muur en in de TV kon inpluggen om te kijken wat er gebeurt. Ik had de verwachting ten hoogste wat NPO en lokale gesubsidiëerde zenders te ontvangen. En warempel: ik kan op de digitale tuner van mijn TV ongecodeerd wat zenders ontvangen. Niet alleen NPO, maar ook enkele commerciële zenders waarvan ik weet dat die betaald worden door de providers. Sowieso iets van RTL en meerdere zenders van Discovery. Wel zijn de meeste zenders uit het basispakket geblokkeerd zoals verwacht.

Is dat normaal? Doen die zenders dat bij jullie ook of is Ziggo ergens vergeten een signaaltje te blokkeren/coderen?
(geen idee of ik in voormalig UPS, casema, watdanook gebied zit)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Het coax TV signaal van Ziggo kan alleen maar in de straatkast afgekoppeld worden en blijft meestal nog lang actief totdat er een keer monteur toch daar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Ahaa, dus ik ontvang waarschijnlijk gewoon het signaal van de vorige bewoner of zo.
Dan zal het signaal vanzelf wel een keer wegvallen :')

Toch bijzonder dat ik de genoemde kanalen ongecodeerd kan kijken.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:40
Waterbeesje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:03:
Is dat normaal? Doen die zenders dat bij jullie ook of is Ziggo ergens vergeten een signaaltje te blokkeren/coderen?
(geen idee of ik in voormalig UPS, casema, watdanook gebied zit)
Je kunt de zenders van Kabel TV van Ziggo zien. De zenders in dit Zenderoverzicht met Kabel Tv erachter kun je zien. Als je instelt met NetwerkId 4444, dan zou dat waarschijnlijk ook minder versleutelde zenders bevatten.

Zonder een Kabel TV abonnement kan dat van de ene op de andere dag ineens verdwijnen als de Ziggo monteur in de buurt is en de kabels naloopt (en opgezegde aansluitingen loskoppelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 09:14
Ik had hetzelfde nadat ik mijn Ziggo abonnement had opgezegd. Heb toen nog 2-3 maanden tv kunnen kijken maar opeens was het weg. Ik denk dat zodra een Ziggo monteur in de buurt is je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb hetzelfde gehad met een nieuwbouw woning. Er zat een sticker op de stekkerdoos dat je een abonnement kon afsluiten met x maanden gratis. Nooit gedaan, want ik ging toen over op schotel (en ADSL voor internet). 3-4 Jaar later kreeg ik een dreigbrief van Ziggo dat ik gratis keek, dat ze me gingen afsluiten tenzij ik een abonnement zou nemen (wat een paar maanden met terugwerkende kracht in zou gaan). Bijzonder vreemde jongens bij Ziggo.... Later nog wel klant geworden want Canaal Digitaal werd me te duur, maar wel met tegen zin. En dit jaar ga ik ze weer verlaten.

[ Voor 12% gewijzigd door jeanj op 24-01-2024 17:46 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ik ben er bijna acht jaar bij Ziggo weg, en het signaal is nog steeds niet afgesloten. Het kan ook heel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
jeanj schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:45:
Ik heb hetzelfde gehad met een nieuwbouw woning. Er zat een sticker op de stekkerdoos dat je een abonnement kon afsluiten met x maanden gratis. Nooit gedaan, want ik ging toen over op schotel (en ADSL voor internet). 3-4 Jaar later kreeg ik een dreigbrief van Ziggo dat ik gratis keek, dat ze me gingen afsluiten tenzij ik een abonnement zou nemen (wat een paar maanden met terugwerkende kracht in zou gaan). Bijzonder vreemde jongens bij Ziggo.... Later nog wel klant geworden want Canaal Digitaal werd me te duur, maar wel met tegen zin. En dit jaar ga ik ze weer verlaten.
Als ik zo'n brief krijg vraag ik vriendelijk of ze hun troep dan willen opruimen in mijn meterkast :X

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

hcQd schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:21:
Ik ben er bijna acht jaar bij Ziggo weg, en het signaal is nog steeds niet afgesloten. Het kan ook heel lang duren.
De administratie van de wijkkasten is vaak ook een rommeltje. Dus dan kun je beter alles aangesloten laten met een incidenteel “illegale” kijker dan dat je dingen af gaat sluiten met boze klanten tot gevolg (en er dus weer een monteur langs moet komen). Het is in die zin gewoon een business model.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 28-01-2024 19:13 ]

Pagina: 1