TS tijdslimit inperken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:12
Verder gaan op (Openings)post leeggehaald na 4 dagen?. Het is mij niet duidelijk waarom die nou gesloten zonder inhoudelijke reactie is want dit wordt een herhaling (@jelle. )

Sinds een tijdje is er een tijdslimit voor het wijzigen van je posts om digitaal vandalisme tegen te gaan. Nu is er voor gekozen om de topicstart hiervan uit te zonderen. Hierdoor wordt de TS leeggehaald waardoor het topic nog steeds waardeloos is (voorbeeld 1).

Het argument voor het uitzonderen van de TS was dat de topic start bijgewerkt moet worden, maar dat lijkt me alleen in een klein aantal gevallen van belang. In grote verzameltopics zoals Het Grote Lego Topic - Deel 8 is dit handig, maar grote verzameltopics zijn de uitzondering.

De meeste topics zijn gewoon vraag of discussietopics waarbij Tweakers in chronologische volgorde reageren. Het is dan uitermate storend als na 40 reacties een TS wordt aangepast of bijgewerkt waardoor de eerste 40 reacties niet meer logisch zijn omdat die op een oude versie van de TS hebben gereageerd.

Ik denk dat je beter de editlimit op alle posts kan toepassen en op aanvraag een unlock krijgt zoals bij normale posts ook kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:10
Ik ben het niet helemaal eens met jouw analyse. Ik zie ook regelmatige kleinere topics langskomen waar de topic starter zijn topic start bij blijft werken met updates. Bijvoorbeeld in het Shopping forum of bij Bouwen en klussen.

Eerlijk gezegd vind ik dat Tweakers niet moet proberen om alle situaties proberen af te dekken. De beperking zoals die er nu is vind ik immers al streng genoeg. Dit soort vandalisme moet wat mij betreft per user afgehandeld worden en volgens mij kan dat ook prima. Idem voor het herstellen van posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Technisch wordt het allemaal vrij snel complex (schat ik in) als je alle mogelijkheden wilt open houden inclusief flexibiliteit zoals je die in de TS beschrijft ('een modje kan dan eventueel op verzoek' etc). Terwijl het probleem dat geschetst wordt imho nog minder vaak voorkomt dat de reden voor de gekozen uitzondering ('grote topics').

En dat probleem is momenteel al makkelijk op te lossen door de mods gewoon de TS te laten terugzetten. Echter gebeurt dat momenteel niet of nauwelijks. Aangezien het een fluitje van een cent voor mods is om te doen kan ik niet anders dan concluderen dat dit (intern) beleid is. En als het beleid momenteel dusdanig is, dan lijkt het mij persoonlijk niet nodig om er extra dev-functionaliteit tegenaan te gooien, maar laten we dan beginnen met een beleidswijziging om de mods de mogelijkheden te laten aangrijpen die ze hebben.

Als dan uiteindelijk blijkt dat het zoveel extra werk is voor de mods (volgens mij zijn de daadwerkelijke topics waarin dit gebeurt op wekelijkse basis op 1 hand te tellen maar soit), dan kun je eens gaan nadenken of er misschien iets extra's geimplementeerd moet worden. Tot die tijd: Leef en laten leven. Lege TS? Moving on... Dat is blijkbaar hoe Tweakers het wil.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:12
alex3305 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:06:
Ik ben het niet helemaal eens met jouw analyse. Ik zie ook regelmatige kleinere topics langskomen waar de topic starter zijn topic start bij blijft werken met updates. Bijvoorbeeld in het Shopping forum of bij Bouwen en klussen.

Eerlijk gezegd vind ik dat Tweakers niet moet proberen om alle situaties proberen af te dekken. De beperking zoals die er nu is vind ik immers al streng genoeg. Dit soort vandalisme moet wat mij betreft per user afgehandeld worden en volgens mij kan dat ook prima. Idem voor het herstellen van posts.
Maar hoe weet je dan welke reacties onder de TS op welke versie van de TS hebben gereageerd?
naitsoezn schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:07:
Technisch wordt het allemaal vrij snel complex (schat ik in) als je alle mogelijkheden wilt open houden inclusief flexibiliteit zoals je die in de TS beschrijft ('een modje kan dan eventueel op verzoek' etc). Terwijl het probleem dat geschetst wordt imho nog minder vaak voorkomt dat de reden voor de gekozen uitzondering ('grote topics').
...
De functionaliteit is er al voor een mod om een normale post te unlocken, dus dit ook voor de TS doen lijkt me eenvoudig.
naitsoezn schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:07:
...
Als dan uiteindelijk blijkt dat het zoveel extra werk is voor de mods (volgens mij zijn de daadwerkelijke topics waarin dit gebeurt op wekelijkse basis op 1 hand te tellen maar soit), dan kun je eens gaan nadenken of er misschien iets extra's geimplementeerd moet worden. Tot die tijd: Leef en laten leven. Lege TS? Moving on... Dat is blijkbaar hoe Tweakers het wil.
Ik lig er niet van wakker gelukkig ;)