Verroeste waterleiding afdichten ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:28
Beste allemaal,

Mijn CV Ketel aanvoer buis is misschien 50 - 70 jaar oud.

Er was een lekkage (rood) en een loodgieter moest snel een tijdelijk afdichting doen: snijden (bij groen), met een stuk hout afdichten, daarna beetje plakband.

De linkere afdichting lekt nog een beetje.

De rechtere afdichting is goed gedaan, metetale dopje.

Is een metaal plamuur of metaal lijm goed om de plakband te vervangen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJTHo6SEcoSkXvZWi7LBTjK9uAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ns3MaYkaFIOBL2sojn8Gem86.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrEKu9ZgvpanJdqPp-0gqvMVjsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoUKXGG7a1MrxFHyjFG3hupv.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje closeup van de linkere afdichting met stukje hout

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fj6QD2CSD3418ZuA6m6NNWTKaVo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3ozzxvGSfeYYlHPONavuJ8n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door noucmen op 06-08-2024 18:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Nee daar moet een nieuw stuk buis tussen gemaakt worden.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:46

Illusion

(the art of)

Oud dikwandig staal met schroefdraad. Daar kan de gemiddelde installateur van tegenwoordig (helaas) niks mee.
Ik zou op zoek naar een installateur die ook utiliteitsbouw (bedrijfsgebouwen, scholen, etc) doet, die heeft daar nog wel het juiste gereedschap voor.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20

BCC

Idd - lassen met zoveel roest lijkt me ook niet een goede optie

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:32
Die lekkende pijp ziet er uit als dunwandig (ooit gegalvaniseerd) stalen pijp 15 mm. Daar kan een eindstop met knelfitting op.
Dus even de maat opnemen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Er is een loodgieter bij mij bezig nu is

Ook niet te makkelijk voor hem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n14mg0s_trIB97KGNCRlrAE9LZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSuLGqm6P8fbsK3Uk7rjgo8b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door noucmen op 06-08-2024 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Oeps, het lijkt me op dat dit geen professionele loodgieter is, hij doet vaak riolering ontstoppen, glas schoonmaken, bodem isolatie.

Na 2 uur kan hij nog niets verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:16
Misschien een combinatie van Loctite 55 met een knelverbinding dit zou waarschijnlijk wel een oplossing kunnen bieden lassen gaat niet in verband met de ruimte braadsleiden ook geen optie want de straat van de pijp is ook niet al te best

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Viga megapress einddop erop persen? Lijkt mij 1/2 duims te zijn.

Welke regio zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Het is nu 21u45, na 3u30min is de probleem nog niet opgelost, maar wordt het erger.

Dit "loodgieter" wilt dit schroevdraaier gebruiken om de opening dicht te maken !!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZ3iJFuqyjZLafosfeyU7fR8Zdg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaRoKl0jW5Eh91tA62e8z6ze.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Hij is rommelig, zal ik nu stoppen, en wachten tot morgen om iemand anders te vinden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

noucmen schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:48:
Hij is rommelig, zal ik nu stoppen, en wachten tot morgen om iemand anders te vinden ?
Dat lijkt me een prima plan. Met halve oplossingen kom je er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Dus er is nu dit

Is het makkelijkst om een draad te maken, en een metalen dopje erop te draaien ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O95lCAQzPDCGmOUFAjDXMcdEHNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VZ1F5dwjN7lx6akeVMgtZ8El.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flXN4QZv7usk-Qn0WSHdviaGlr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Br7nasNhm18I5zmXYNrIsIhR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xj9AgepyWFpf0eiNBwNgjM2s2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKx508Y6I7uvHvqoIv9EhGzY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik zou er gewoon een dopje op lassen met tig..

Lijkt me zo op het oog te dunwandig om nog draad op te kunnen snijden.

[ Voor 44% gewijzigd door Ronald.42 op 06-08-2024 23:02 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Is lassen waterdicht genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
JukeboxBill schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:02:
Die lekkende pijp ziet er uit als dunwandig (ooit gegalvaniseerd) stalen pijp 15 mm. Daar kan een eindstop met knelfitting op.
Dus even de maat opnemen.
De buiten kant is 17mm, een loodgieter heeft geprobeerd, maar het lukt hij niet, alle de ringen dat hij heeft is te klein voor dit.

Moeten wij lassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Technofreakz schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:13:
Viga megapress einddop erop persen? Lijkt mij 1/2 duims te zijn.

Welke regio zit je?
Bedoel jij met dit einddop te lassen ?

Welke installateur kan dit doen ? Een loodgieter kan dniet lassen toch ?

Of een stukje hout binnen, jammeren, en een metalen klem dit tukje hout vast klemmen ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JukeboxBill
noucmen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 01:05:
[...]

De buiten kant is 17mm, een loodgieter heeft geprobeerd, maar het lukt hij niet, alle de ringen dat hij heeft is te klein voor dit.

Moeten wij lassen ?
Lassen van roestige pijp in zo'n kleine ruimte kan je niet overlaten aan een gewone loodgieter.
Dan kan je er beter een kurk in slaan totdat je de gelegenheid hebt om dat hele buizenstelsel te laten vervangen. Want dat is hard nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
De sukkel "loodgieter" vanmiddag heeft de situatie veel erger gemaakt
- de pijp is nu maar 1,9 cm ipv 4 cm als vroeger
- er zijn kleine stukken hout in de pijp, ik moet die morgen heel voorzichtig uithalen, anders blokkeert die stukken hout de radiator of een paar andere pijpen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQQ0TFevBiRKYGPsAsOV8A8NMS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPd5fytEOgNbWh0BSRKQS9ya.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQ3ZgL_uRenwoYtMYI2Ka6ifvNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJKhTn9cZN6iS9Mp67VLW5cP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdP4BTGgYaFG6rITdprWhI4s8pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnpKdNIYsMoR32MBlVJdbQ89.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XY3QlfIJCzH8hTtjVr7h8dTx7mc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0LsgZz1EZ2OgeMtZ0sC2vhMl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:10
ik zal even wat opties voorstellen. aan de hand van je opgeeft. de buitendiameter is 17 mm. Kan het zijn dat je rolmaat ietsje speling heeft ? dan kom je uit op 3/8 duims wat een prima gangbare maat is.

Optie 1, tijdelijke voorziening zie het linkje.
https://www.warmteservice...f-klemring-3-8/p/40158105 Die past gewoon in een 22 mm fitting. flauw he dat het bestaat.
da,s de kracht van warmteservice bijna al het gangbare spul van fittingen op voorraad.

Optie 2 https://www.viawww.nl/ins...ing-voor-dikwandige-buis/ wel iets grover maar hopelijk nog genoeg ruimte.
iets beter en kan je prima zelf doen.

Optie 3 laat iemand komen met een perstang eigenlijk de enige goede oplossing.
viega megapress 3/8 kan iedere loodgieter voor je regelen. bijna iedereen heeft een perstang

Optie 4 een groter installatiebedrijf bellen dat gewoon kan lassen. mooier wordt het er niet op.
maar je bent wel van de problemen af. er is ruimte zat om het te lassen een plaatje is paar mm dikte.
(ja je moet wel wat creatief zijn vooruit maar dit kan je lassen. en anders ben je geen installatie lasser)
werkbank lasser is weer een ander beroep/andere kunst. wel een half uur brandwacht houden of liefst een uur das erg belangrijk. zeker met deze isolatie en dit droge weer. enigzins vlambaar spull.

wil je deze neploodgieter/amateur uit je huis sturen hier wordt niemand beter van.

[ Voor 15% gewijzigd door miciel op 07-08-2024 05:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Nu online
noucmen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 01:08:
[...]

Bedoel jij met dit einddop te lassen ?

Welke installateur kan dit doen ? Een loodgieter kan dniet lassen toch ?

Of een stukje hout binnen, jammeren, en een metalen klem dit tukje hout vast klemmen ?
https://webshop.disselbv....press-Eindkap-1-2-694906/

Persen met een perstang dit is speciaal voor dikwandig.

Maar als ik dit zo zie zou ik het hele t-stuk er uit halen en er een nieuw stuk tussen persen.

Trouwens die witte isolatie kan kan asbest bevatten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-05 06:51
Sterkte kerel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Zoek inderdaad iemand met utiliteit ervaring en (boven de 40 haha) die zijn bekend met dikwandig en kunnen met bijvoorbeeld Megapress het stuk vervangen. Gasten die lopen te prutsen met plakband, schroevendraaiers en stukjes hout buiten de deur houden. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
Bedankt allemaal, ik ga naar WarmteService

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
WarmteService adviseert mij om te lassen, want (1) de pijp is kort (19 mm), (2) is dichtbij de muur, en (3) zijn buitenkant is niet meer rond door de slijptol.

Ik heb een persoon gevonden die zegt dat hij kan lassen .

Finger cross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ik moet de stukjes hout in de pijp weghalen, die blijven nog omdat di nep loodgieter gisteren slordig alles heeft gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbclnhge3dCS_9HOPHzDgT9Uu14=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K1MIvUN7iWbnNM9fysuvo3k3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQ0mZJdohOEWY_30tYMtQXIr3ys=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mpiqbqGquZHU9H5hBonW4krd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwUU5xiuyFKaYOSulJKodLIsUzw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gInRD17O2CN74FbjwThLBY5l.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Klopt het dat het lassen is zo simple: wel een draad of een knelring gebruiken, maar i.p.v. het zo strak mogelijk draaien moeten, zullen wij lassen. Hoe weet wij dat het waterdicht is ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Daar had gewoon meteen een megapress dop op gemoeten.. Maar goed nu heb je weinig keuze meer...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
SMSfreakie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:33:
Daar had gewoon meteen een megapress dop op gemoeten.. Maar goed nu heb je weinig keuze meer...
Klopt het dat nu weinig mensen zijn er die lassen kunnen / willen doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:01
noucmen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

Dikwandig staal is iets waar de huidige generatie installateurs geen zin in heeft of geen ervaring mee heeft. Mijn overbuurman zit in de installatie, heeft thuis dikwandig eenpijps systeem liggen, zijn vrouw klaagt steen en been, maar hij weigert eraan te werken, ook al is het zijn eigen huis.

Maargoed, we gaan straks nog een stap verder, dunwandig staal en koper is ook al uit de mode als ik zie wat er tegenwoordig aan kunststofbuis wordt gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
noucmen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:32:
[...]

ja vooral bij de grotere bedrijven kijken welke regio zit je ?
lassen is een graadje moeilijker dan een knelfitting pershuls etc wat voorheen gewoon kon.
(ik heb hier geen woorden voor van een goede situatie naar een bagger situatie. why )

[ Voor 25% gewijzigd door miciel op 07-08-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Regio Groningen ben ik nu.

De laaste 2-3 uur ben ik continue bezig om de rommel van de nep loodgieter gisteravond omgedaan te maken.

Deze gereedschappen helpen mij een beetje, er zijn een paar stukjes hout eruit weg zijn verhalen, maar nu zit er nog 60% van de "houten plug" binnen de pijp.

De restende gedeelte van die plug val een beetje tussen de draden van de wijnfles opener.

Hoe kan ik verder ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQrYzTam3jrxbX5QDfnWyiX3wx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9QkWpOg2muzufOD8iJ3LbNBU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-05 13:53
Bel nou een goede loodgieter, geen werkspot gasten. Laat het fatsoenlijk oplossen door die stukken pijp te vervangen door nieuw pijp. Eindstand: Noucman = :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Oeps,
Wat ik het meest bang voor ben is al gearriveerd: die grote stukje hout val naar beneden via de grote pijp van 4 cm.

Wat moet ik doen ?
1) Deze mislukking accepteren, en wachten tot dat een / een paar radiator(en) niet warm in de winter zijn, om te raden waar de hout plug ongeveer is ?

2/ Meteen aanpakken: dit grote pijp uithalen tot de volgende bocht, totdat ik die houten plug kan vinden ?

Wtf, een half-oplossing van vorige jaar veroorzaakt een lekkage dit jaar, daarna een nep loodgieter maakt het veel erger, daarna ik maakt het uiteindelijke nog veel veel erger door het proberen vandag zelf die plug uit te halen.

F M L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
__1337__ schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:42:
Bel nou een goede loodgieter, geen werkspot gasten. Laat het fatsoenlijk oplossen door die stukken pijp te vervangen door nieuw pijp. Eindstand: Noucman = :D
Hoe kan ik een goed loodgieter vinden ?

Regio Groningen, alles wat ik kan vinden is via Google recensies en Werkspot recensies.

De nep loodgieter gisteren was inderdaad in mijn inbox aanwezig met een profiel van "schoonmaak service" die ook bodem isolatie doet :-(.

Mijn ervaring met Werkspot is nog steeds het beste dat ik kan vinden, tot nu toe, als er genoeg recensies van minimaal 4 of 5 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@noucmen Kan je ook onder de vloer komen? Uiteindelijk wil je gewoon van dit oude staal af, maar dan moet je wel weten hoeveel er nog ligt.
En gewoon op zoek naar een loodgieter in de buurt, of een installatie bedrijf. Helaas is google een zeer slechte bron.
Omdat bovengronds het meeste via lego en snelkoppelingen naar koper en nieuw-staal gaat lijkt het me een kut klus, maar niet moeilijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
De consumentenbond raadt aan om via branchevereniging Techniek Nederland (voorheen Uneto-VNI) een loodgieter te zoeken.

Is geen 100% garantie maar bij problemen kan je dan aankloppen bij de geschillencommissie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

noucmen schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:32:
Regio Groningen ben ik nu.

Hoe kan ik verder ? [/URL]
Zoals we al de hele tijd zeggen: een goede utiliteits installateur zoeken.
In groningen zit o.a. feenstra en lammerink. Die kunnen dit. Maar als je belt: geef aan dat je dikwandig staal hebt, en een monteur wilt die dat kan.

Energiewacht (zakelijke afdeling) kan dit overigens ook, die komen vast ook in groningen.

[ Voor 10% gewijzigd door Illusion op 07-08-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:34
Zou dit gewoon afkappen pijpsnijder dan draad snijden op beide einden koppeling er tussen en klaar. is wat je wilt meter pijp 2 koppelingen en iemand dit dat draad wil snijden op de buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Er is een prive reden waarom ik vanavond warm water wil, en radiator verwarming niet. En dan probeer ik om dit te bereiken. Hopelijk iemand dit Ketel weet.

Remeha Avanta 35 C, CW 5, 3 jaar oud. Gekocht en geïnstalleerd door Energie Wacht, maar helaas sind s een tijdje zit ik nu niet meer met hun voor een onderhoudscontract.

De probleem: ik krijg steeds E10 na het opstarten (de pomp draait niet of er is niet genoeg water in de Ketel). Tijdens het opstarten is er een P 1.0, F 2.4 op de display, is normaal: Processor versie 1.0 en software versie F 2.4, en doet de pomp om wel warm water bij de kraan te krijgen. Na 2-3 minutes krijg ik weer koud water samen met een E10. Water druk is goed - 1.8- 1.9

Er is geen water bij de radiatoren en ook de aanvoer en retour voor verwarming. Dit is normaal omdat ik nu een lekkage heb, en ik zet beide aanvoer en retour pijpen van de Remeha op slot.

Maar met dit Remeha is het mogelijk om Verwarming aan/uit te zetten, loos van het aan/uit zetten van de Warm water. Parameter P3, waarde 0, 1, 2, 3 geven mij die optie.

MAAR: het lukt mij niet om ALLEEN warm water te koken (zonder verwarming). Ik krijg altijd error E10, na het draaien van de pomp tijdens het opstarten. Tijdens dit draaien ( rond 2 minuten/ heb ik WEL warm water.

Ik hoef niet de radiator te ontluchten, want verwarmen moet loos van warm water zijn.

Heeft iemand een tip ? Bedankt.

Links:
- Gebruiks Handleiding Remeha Avanta 35 C https://tools.remeha.nl/w...ershandleiding-Avanta.pdf

- Service installatie handleiding Remeha Avanta 35 C https://www.smarthomesupp...ie-servicehandleiding.pdf

- Instellen van parameters Remeha 35 C YouTube: ALLE Instellingen van een Remeha CV Ketel. Perfect instellen!

[ Voor 19% gewijzigd door noucmen op 07-08-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ketel wil druk, anders doet ie niets meestal. Als je wil douchen bijvoorbeeld dan moet er bij de meeste ketels ook druk staan op het cv circuit

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
franssie schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:37:
Ketel wil druk, anders doet ie niets meestal. Als je wil douchen bijvoorbeeld dan moet er bij de meeste ketels ook druk staan op het cv circuit
Druk is goed: 1.8-1.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Kan je bij de ketel ontluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Hoe kan ik het ontluchten ?

Water druk is 1.8, als ik de expansievat ontlucht krijg ik maar een stroom van water.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAwFAx6TAg9kYJvAzaoE1B5-xgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZ2gBIIdLXQiA203F38dR2a6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:45
Moraal van het verhaal: als je voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten krijg je geheid problemen.

Met essentiële voorzieningen als dit wil je gewoon dat het goed is, hoeveel geld het ook kost. Dat is het risico van een koophuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij hebben die ketels een automatische ontluchter...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
@noucmen draait je pomp zelf wel van de cv ketel ? er zijn redelijk wat manieren om dat te checken gehoor
voelen open schroeven. (ja dat kan gewoon onder druk je krijgt een klein beetje water als het goed is. draait ie niet kan je hem een handje helpen met een schroevendraaier. (wel stroomloos maken als dat gaat doen)
staan de radiatoren open ? een keertje klant gerelateerd probleem geweest. (ja het is zomer i now maar remeha avanta wil graag zijn water rond kunnen circuleren. en mogenlijk komt hij nu niet door zijn opstart programma heen. (meest waarschijnlijke probleem.)je moet dus een cirqietje gaan maken met 1 a 2 radiotoren erin zodat je ketel rond kan pompen. liefst met 22 mm buis. zodat hij ook niet alteveel
weestand voelt. dus je moet eigenlijk nog eventjes aan de bak als ik eerlijk mag zijn.

drie weg klep welke vast zit ? (gezien de hoeveelheid topics waarin deze problemen geeft redelijke kans)
platen wisselaar die verstopt is. door de hoeveelheid roest en zooi in je installatie. of warmte wisselaar die verstopt zit door de hoeveelheidroest en zooi in je installatie. laatste twee zijn minder waarschijnlijk maar gezien de opbouw van dit topic niet ondenkbaar. pea peanuts get monkey,s het zal de laatste keer zijn geweest dat jij een leek inhuurt. om aan je cv te klussen. en @Illusion feenstra krijg ik net iets teveel klachten over binnen, en dat je veel werk aan hebt dit weer te fixen. of dat ze moelijk blijven doen,
leveren niet de juiste cv ketels, en ga zo maar door, en ik vraag me af of hun raad weten met dikwandig.
(terwijl er ook weldegenlijk goede en betwouwbare montuers werken. oftewel je moet geluk hebben)

maar verder er zijn zat bedrijven die hier iets mee kunnen. met of zonder perstang. die grote pijpen lijken gewoon geschikt om een draadje op te snijden. en de rest kan je gewoon opruimen. (en je er kan asbest
in deze isolatie zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
@miciel ik ga je rustig lezen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
De probleem dat ik vandaag krijg (veroorzaakt door de slordig loodgieter gisteren), zal ik hier beschrijven.

In dit tekening, 1 en 2 zijn twee water slot

Probleem: een stukje hout ( kleur code: rood, van rond 1 cm diameter) is ergens in de grote vertical aanvoer pijp van 4 cm diameter. Ik vermoed dat dit hout is op de huidige plekje [4], hij was gisteren in de opening [3] gestoken, en vandaag heb ik hem kleiner gemaakt en per ongeluk laten vallen in die grote verticale pijp.
Ik wil dus hem weghalen.
  1. Oplossing A
: open de adapter / koppeling op positie [5], en dan snijd dit pijp op positie [6], en vervang dit stukje pịp tusen 5 én 6 met een goed pijp. Wij hoeven de huidige opening [3] niet meer af te dichten
  1. Oplossing B
: open de adapter 5, dan open de slot [2], en maak de huidige opening [3] tijdelijk dicht (door bvb een vinger). Water dan stroomt vanuit de CV Ketel, door slot 2 heen, via de radiator, door punt 6 heen. Dit water stroom zal de stukje hout 4 weg duwen tot de opening [5] . De probleem is opgelost.

Misschien werkt oplossing B niet ? Ik ben niet zeker, maar vandaag zie ik dat er water uitkomt vanuit de opening [3] als ik de slot [2] open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtiLCX9xKquc-AoIpHHyioPBinM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SgKwJtMDN4je4YJNwEy9AfiV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnTD1Ld0q0t9nVEiwMpukwXKwz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0KuDbc6ox00WwNLJQGR5hHPb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZeTbz4AJHt4DzUz166fJ9ln_vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8MHCPi5cJhQS08FCcXGMEeJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door noucmen op 08-08-2024 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
@noucmen ik snap wel degenlijk wat je bedoelt echter a is gokken. ik denk dat b logischer is hout dat drijft immers. daar moet je gebruik van maken. dus inderdaad je aanvoer open maken, echter die draad knie kan je wel laten zitten. gewoon de dunnere buis 22 eraf halen. en dan dus doorspuiten vanuit je retour, dus eigenlijk tegen de richting in spuiten. en inderdaad leiding even dicht houden met een vinger. daarna afdoppen door dmv lassen. als er geen bedrijf is dat kan lassen maar wel fitten ja dan de isolatie deels wegslopen/weg laten slopen. in het gaval van asbest. en dan afzagen maar laat het afzagen van de buizen voor het opnieuw aansluiten maar aan hun over aub. het is redelijk vervelend om voor te moeten boduren op andermans werk.
ze kunnen beter zelf een plan van aanpak maken. doen dat toch iedere dag dat ze op het werk zijn.
(ik weet niet hoe hoeveel money je hebt maar laat die retour ook gelijk netjes maken. die zit ook niet goed.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Waterstofzuiger op de open verbinding, eventueel de koppeling loshalen bij nr 5.
De ketel kan niet circuleren daarom heb je geen warm water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opperbeun
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-03 13:17
Man man man wat een knoeiboel.

Het kan allemaal zo makkelijk zijn.

In 1ste instanties gewoon een cv installatiebedrijf moeten bellen geen loodgieter.

En stukjes hout schroevendraaiers dat is toch klooien.

Ik had of draadgesneden of een een dop erop gelast of een stuk pijp met draad zodat je later verder kon bouwen erop.

Ik heb zelf een installatiebedrijf en kom heel veel prutswerk tegen.Veel gasten van tegenwoordig weten niet hoe ze dit op moeten pakken. Als het niet van kunstof is snappen ze het niet.

Zorg eerst dat je die rotzooi uit je leidingen haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:33

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Je kunt de opening prima afsluiten met een rubberen slang met slangklem. Geeft je wat tijd totdat je iemand hebt gevonden om het goed op te lossen. Kun je weer douchen.
En hout drijft inderdaad. Dus dat moet er zo uit te pakken zijn als je koppeling 5 los maakt en het water laat stijgen tot de rand.

[ Voor 3% gewijzigd door xah5kiDe op 08-08-2024 23:13 ]

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
https://www.werkspot.nl/profiel/atema-installaties

Dit lasser krijg ik via Warmte Service. Genoeg positieve recensies, maar nog geen lassen recensie . Hij kan pas a.s. maandag komen.

Morgen krijg ik iemand die voor Energie Wacht werkt. Ik ken hem sinds een paar jaar door mijn vorige contract met Energie Wacht, en nu betaal ik hem prive. Hij gaat (a) de koppeling 5 openen en laat de hout drijven tot die opening, (b) een tijdelijk verbinding tussen aanvoer en retour van radiator maken zodat water binnen de Ketel kan circuleren.

Ik heb de contract met Energie Wacht gestopt omdat de Ketel nog maar 3 jaar oud is, en ik krijg hulp van een loodgieter die dit ketel zelf heeft geïnstalleerd binnen een middag, toen hij voor een andere bedrijf XYZ B.V. heeft gewerkt. Ik heb dit Ketel met installatie van Energie Wacht gekocht, en Energie Wacht huurt XYZ in om te installeren. Sinds dan betaal ik dit loodgieter altijd prive, met goed prijs en goed service, Jammer dat sinds een maand kan ik dit man nieteer via phone bereiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
Ik heb het HEEL geluk, dat ik de schade van die bep loodgieter voor een grotendeel kan herstellen.

De stukje hout is er uit, door het openen van koppeling 5.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qv77pPIYDc5Sc97i0QAKmHd8yvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jvsYTF2L9OtiqlxaiPrPLwtW.jpg?f=fotoalbum_large

De persoon van Energiewacht komt en maakt een tijdelijke kort-circuit koppeling tussen de aanvoer en retour voor radiator. Er is weer warm water.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pD58K0WuQ7ALlfylDaVjZtUfHLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGdhzx2w1ccs9SLjMhEmgHE6.jpg?f=fotoalbum_large

Bedankt voor jullie aandacht de laaste dagen.

Maandag hopelijk komt een lasser.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Nu online
Waarom niet gewoon dat stuk dikwandige pijp incl aftakking eruit halen en een nieuw stuk dikwandig zonder aftakking er tussen persen..

Is letterlijk 15 min werk.

En ik geef nogmaals aan.. die witte gipsachtige isolatie is asbestverdacht😏

Ik zie dat je in het noorden zit, als je in mijn werkgebied zat was je voor €200,- klaar geweest.

[ Voor 37% gewijzigd door Technofreakz op 09-08-2024 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
@noucmen
Heel avonduur en fijn dat het stuk hout eruit is en iemand komt om te zorgen dat er warm water is.

Ik heb nog 2 vragen/opmerkingen die in mij opkomen:
* Is het mogelijk om je verwarmingssysteem zo aan te passen, dat die dikke buizen uberhaupt niet meer nodig zijn?
* Dat witte " isolatie" materiaal om de buizen, is dat geen asbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Technofreakz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:16:
Waarom niet gewoon dat stuk dikwandige pijp incl aftakking eruit halen en een nieuw stuk dikwandig zonder aftakking er tussen persen..
Omdat er nog een andere aftakking is, naar een andere radiator
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAnqTtzvNSsgzjStAfpVcpNmQd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKMV5IfbCYYH6wPiYTXV0oY6.jpg?f=fotoalbum_large

Plus: beneden van dit dikke 4 cm diameter buis is nog een andere 10m lange verroest buis ook van 4cm diameter, het moet nog systematisch veranderen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjX7EV69_IegBaMPa-Gqr91YUQo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rzLltMOn2q2eGwDBQZfgzJDM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWO8dCfh_0oxRQ4kM0SVehJa7lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHBQpCJzZsDLZagOjsfyotzo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:45
Nog veel werk te doen.... Let op, de witte bekleding van de stro isolatie kan asbest houdend zijn!

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Nu online
Is gewoon dn 32 pijp… hoef niet z’n klus te zijn. Roest is niet erg als het maar niet door geroest is. Wanddikte is meestal wel aardig dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
40 pijp eigenlijk.

Verroest is maar op de buitenkant. Kan ik met olie smeren en dan een buis isolatie op doen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVoKbm9Jx5IdYQpppSNqG_zxDZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PORQzuzOeOOhXp7WpELzgtdu.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
noucmen schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:42:
40 pijp eigenlijk.

Verroest is maar op de buitenkant. Kan ik met olie smeren en dan een buis isolatie op doen ?

[Afbeelding]
Als je de roest enigszins wil stoppen dan kan je beter zoiets als Hammerite Anti Roest verf nemen. Wel zo veel mogelijk de losse roest er af halen met een staalborstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

noucmen schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:42:
40 pijp eigenlijk.

[Afbeelding]
Nee dit verergert het eerder. Wat @JukeboxBill voorstelt is beter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:45
@noucmen Negeer je de waarschuwingen van mede-tweakers over asbest bewust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Sito schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:29:
Zo lang je het laat zitten is er niks aan de hand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:13
Het is noucmen. Niet lullig bedoelt voor hem, maar hij wil graag altijd alles zelf doen en heeft een heel selectief geheugen wat betreft advies. Als het niet in zijn straatje past bijv. potentieel geld kost, dan wordt het genegeerd. Het besef dat spotgoedkoop vaak nog steeds duurkoop is, is er nog niet gekomen ondanks herhaalde pogingen in het verleden.

Je kan je beter focussen op het oplossen van het probleem.en eenmalig aankaarten van potentiële issues, dan ze blijven herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Nu online
Hoe heb je die pijp diameter gemeten? Schuifmaat of met een rol maat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ik heb weinig verstand van asbest.
Wat kan ik doen ? Dit bestaat al sinds 196x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
JukeboxBill schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:55:
[...]

Als je de roest enigszins wil stoppen dan kan je beter zoiets als Hammerite Anti Roest verf nemen. Wel zo veel mogelijk de losse roest er af halen met een staalborstel.
Staat genoteerd. Bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Je hebt nu een bypass waardoor je SWW hebt. De komende maanden is de CV nog niet nodig.

Als je nu begint met die ouwe zooi er uit slopen is het klaar voordat de CV nodig is. Hier wil je echt niks meer aan gaan doen. Want volgende week zit er ergens anders weer een gaatje.

[ Voor 21% gewijzigd door AtomicShockwave op 10-08-2024 11:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noucmen
Caelorum schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:52:
[...]

hij wil graag altijd alles zelf doen en heeft een heel selectief geheugen wat betreft advies.
Ik wil zo veel mogelijk dingen leren, omdat voor de dingen dat ik niet wist, krijg ik meteen een na ervaring.

3 dagen geleden kwam iemand die mijn waterleidingen geneuk met houten pluggen of een schroefdraaier.

2 jaar geleden heb ik 7300 euro betaald voor 12 zonnepanelen die maar per jaar 2600 kWh oplevert, hoewel het is in de offerte belofte als 4200 kWh . Het is een heel bekend zonnepanelen bedrijf met puur hoge Google en Trustpilot recensies ...

Grote dank aan mede tweakers, kan ik iedere dag iets nieuw leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26
noucmen schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:44:
[...]

Ik heb weinig verstand van asbest.
Wat kan ik doen ? Dit bestaat al sinds 196x.
Door daar aan te trekken en in te ademen krijg je longkanker.
Dat snap je wel toch, longkanker?

Vind het trouwens wel opvallend dat hier om advies gevraagd wordt, NADAT het al uitgevoerd is (zie houten prop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
AtomicShockwave schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:54:
Je hebt nu een bypass waardoor je SWW hebt. De komende maanden is de CV nog niet nodig.

Als je nu begint met die ouwe zooi er uit slopen is het klaar voordat de CV nodig is. Hier wil je echt niks meer aan gaan doen. Want volgende week zit er ergens anders weer een gaatje.
Ik ga mijn CV systeem hier later in meer gedetailleerde beschrijven, dan kan ik uitstekende advies van jullie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
NeutraleTeun schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:12:
[...]

Ben aan het lezen, is ernstig inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
[...]
Vind het trouwens wel opvallend dat hier om advies gevraagd wordt, NADAT het al uitgevoerd is (zie houten prop).
Is door iemand die zegt dat hij een professioneel loodgieter is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

noucmen schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:45:
[...]

Is door iemand die zegt dat hij een professioneel loodgieter is
Ben benieuwd of die een factuur hiervoor durft te sturen.
Of heb je hem al betaald?

wat @AtomicShockwave zegt, nu gelijk die hele oude zooi eruit halen en nieuw maken.
[...]

Dat snap je wel toch, longkanker?

Als je een keer een stuk isolatie ergens afhaalt heb je niet meteen longkanker, overdrijven is ook een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ben benieuwd of die een factuur hiervoor durft te sturen.
Of heb je hem al betaald?

wat @AtomicShockwave zegt, nu gelijk die hele oude zooi eruit halen en nieuw maken
Die nep loodgieter durft wel een betaling te vragen, en ik zeg Nee.

Die oude zooi heeft nog een verbinding met een andere radiator die dichtbij de Cv Ketel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Er komt een lasser.

Zijn eerste poging ging niet goed: nog een lekkage

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGemvhFnFGFECNNzAFSJLs3YkOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zU9beRGubFllwfQ0NUEXWEFb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OqoaZSthl83LddIFlDeI4u3o90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k9jWikMDFs5ErjAWfEnPBUaZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Maar met deze soort van opening die nu heel kort is, loopt een grote risico dat het weer lekt ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04
@noucmen
Je zou ook nog epoxy metaal er op kunnen doen:
https://www.xtrack.nl/nl/...-kneedbaar-staal-500-gram

Volgens de omschrijving perfect voor jou situatie.

Gevoelsmatig zou ik het hele dikwandige stuk omzeilen. Dus vanaf de radiatoren een nieuwe buis aanleggen richting je CV. Met de moderne flexibele leidingen en koppelingen is dit goed zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
chrisborst schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:23:
@noucmen
Je zou ook nog epoxy metaal er op kunnen doen:
https://www.xtrack.nl/nl/...-kneedbaar-staal-500-gram

Volgens de omschrijving perfect voor jou situatie.

Gevoelsmatig zou ik het hele dikwandige stuk omzeilen. Dus vanaf de radiatoren een nieuwe buis aanleggen richting je CV. Met de moderne flexibele leidingen en koppelingen is dit goed zelf te doen.
Epoxy metaal kan ik gebruiken net als een lijm, zelf te kunnen doen ?

Voor het vervangen, moet ik een goed plan tekenen,.want wie is een 4- kruispunt met bogende pijpen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Met dit lasser vind ik dat zijn oplossing vreemd is.

Ipv Optie 1: eerste een dop, dan lassen er om heen, heeft hij Optie 2 gedaan, en nu omdat het continu lekt, gaat hij weg om een dopje te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1BHt8qSdSoXFw9Ls1ECto8Foww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79QheCRcByiGlxn4qfxrCMxz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door noucmen op 19-08-2024 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:11

Felyrion

goodgoan!

(jarig!)
noucmen schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:13:
Met dit lasser vind ik dat zijn oplossing vreemd is.

Ipv Optie 1, heeft hij Optie 2 gedaan, en nu omdat het continu lekt, gaat hij weg om een dopje te kopen.

[Afbeelding]
Optie 1 lijkt sowieso lastig? Lijkt er niet op dat je rondom ruimte hebt om te lassen. De gekozen manier lijkt mij dan ook logischer. Lijkt er wel op dat het lasoppervlak niet erg schoongemaakt is of lijkt dat maar zo. Dat is ook niet bevorderend voor de las.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Felyrion schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:16:
[...]

Optie 1 lijkt sowieso lastig? Lijkt er niet op dat je rondom ruimte hebt om te lassen.
Inderdaad, jij en hij hebben gelijk.

En nog tweede: ik dacht dat een goed knijpen met een tang als de ijzer zacht is, is beter ?

Ik zie dat hij heel veel een hammer op de gebied tikt , is het minder goed ?

Of ben ik weer verkeerd ?
N.B.: hij zegt dat als het werkte had hij dat al gedaan. Ok ik geloof hem.

[ Voor 36% gewijzigd door noucmen op 19-08-2024 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Je probleem is dat meneer 1 met zijn gekloot dat buisje zo ver heeft ingekort dat er geen andere optie is dan het hele ding inelkaar slaan en dichtlassen. Als ook dat mislukt wordt het een nieuw stuk buis ertussen zetten of de hele roestige bende gewoon vervangen door dunwandig staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Oeps.

Dit lasser gebruik alleen maar een "stroom van vuur" om te lassen: Smeden passen of Vuurlassen.

Daarom krijgt hij niet dicht . De pijp is al korter dan 2 uur geleden :(

Na een korte Google , zie ik dat er veel andere soorten lassen zijn: elektrode, tig, MAG.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtnYJ3SEdNpwZiSos1NGso--ro4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVtDC42p9glHfEDdJ4GR4c46.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkJ74mjoznU07Bys0dCXuh8Usp0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNtal3BtiVLeH1wc7mAKbt3q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 91% gewijzigd door noucmen op 19-08-2024 14:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _JGC_
Eerlijk gezegd was ik allang bezig gegaan met het uittekenen en opmeten van je leidingsysteem om het te vervangen door 22mm/15mm dunwandig staal. Zo moeilijk is dat niet, gereedschap kan je voor een paar tientjes huren.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 17:33

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Je probleem is dat:
- je "loodgieter" geen loodgieter is
- je "lasser" geen lasser is

Ik weet niet waar je deze "vakmensen" vandaan haalt, maar iedereen met maar een milligram eer van z'n werk zou je óf goed geholpen hebben, óf gezegd hebben dat ze er niet aan gingen beginnen.

Als amateurklusser met een Parkside lasapparaat had ik die las nog beter gemaakt. Ik was begonnen om de roest eerst eens goed weg te bramen. En inderdaad met TIG lassen of desnoods met electrode.
_JGC_ schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:48:
Eerlijk gezegd was ik allang bezig gegaan met het uittekenen en opmeten van je leidingsysteem om het te vervangen door 22mm/15mm dunwandig staal. Zo moeilijk is dat niet, gereedschap kan je voor een paar tientjes huren.
Gezien de geschiedenis van deze hele draad, zie jij het goed komen als TS daar aan begint? Iets met "way over his head"....

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
_JGC_ schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:48:
Is 22 mm de buiten kant diameter, 15 mm = binnen kant diameter ?

Ik ben semi-handig, maar nog nooit me zo'n grote vervanging heb gedaan. Misschien moet ik nu wel naar die richting concentreren.

Ik ga nu kijken naar de beneden kant van dit grote pijp, of er een koppeling is, of het een hele lange pijp is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@DexterDee Ik snap wat je bedoelt ;)

@noucmen 22mm en 15mm zijn buitendiameters van de leiding. 22mm gebruik je vanaf de ketel en elke aftakking naar een radiator pak je 15mm buis voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
DexterDee schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:57:
Je probleem is dat:
- je "loodgieter" geen loodgieter is
- je "lasser" geen lasser is

Ik weet niet waar je deze "vakmensen" vandaan haalt, maar iedereen met maar een milligram eer van z'n werk zou je óf goed geholpen hebben, óf gezegd hebben dat ze er niet aan gingen beginnen.
- "loodgieter": 4 verzoeken gestuurd op Werkspot, alleen dit man heeft gereageerd. De eerste keer heeft hij afgezegd, "omdat hij in de ziekenhuis met een probleem was", de 2e keer ging hij naar mij "omdat hij in de buurt is (bezig met een bodem isolatie projectje), want hij woont 230 km van mij" <--- Ik heb dit later geleerd na het samenvatten van alle details.

- "lasser": ik ging naar WarmteService met een vraagje naar material en oplossing - Lassen moet het - Geven ze de nummer van dit persoon. Hij heeft een paar goed recensies op google of Werkspot, maar nu zie ik dat het meestal over simple loodgieting, of riolering is.

De andere lasser dat ik de naam via via heb gekregen, is op vakantie tot einde Aug.
Als amateurklusser met een Parkside lasapparaat had ik die las nog beter gemaakt. Ik was begonnen om de roest eerst eens goed weg te bramen. En inderdaad met TIG lassen of desnoods met electrode.
Is TIG of Electrode nu nog zinnig, of mogelijk ?
Gezien de geschiedenis van deze hele draad, zie jij het goed komen als TS daar aan begint? Iets met "way over his head"....
Ik ga nu de koppeling vinden om goed te kunnen meten / tekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miciel
wtf is hier nu weer gebeurd je had een schone pijp van 2 a 3 centimeter dichtslaan slaan en af lassen was een prima optie. als je las lekt je las wegslijpen en nogmaals lassen. andere optie was een en een eindplaatje erop lassen 3/8 duims was ook prima te doen. beide opties waren prima te doen, maar niet in deze volgorde. je moet wel een stukje blind lassen en/of op gevoel lassen. maar das iets wat waar de gemiddelde lasser prima kan. het makkelijkste is Electro lassen wat ook goed werkt op redelijk vervuilde stukken. maar het klopt wel wat @DexterDee zegt als je werkstuk goed schoonmaakt is de las 10 x beter.

ik heb net de foto beter bekeken en het was inderdaad net te vervuild voor een goede las en gezien de omstandigheden waar ts inzit is schoonmaken met een slijptol wel een betere optie. al was het alleen maar met schuurschijfje/schuurpapaier staalborstel etc. dan was het gewoon dicht geweest. je hebt wel degenlijk

secondair optie was het aan het verwarmen en dan dicht slaan en wilde hem vervolgens aflassen.
maar had niet de kennis en of techniek in huis om de boel goed af te kunnen lassen. ik had er gewoon
een blind plaatje in gelast. of een stopje erin gelast. ik heb geen idee hoe dit zo uit de hand is gelopen.

of dit nu nog te herstellen is zonder al teveel toeren uit te halen ?? nee eerlijk gezegd is het nu wel klaar.
hier is geen eer meer aan te behalen wegslopen en stuk verderop opnieuw beginnen is de enige optie.
en doe dan beide leidingen. wat die andere heeft ook zijn beste tijd wel gehad. gaat ook niet werken.

waarom begin je niet overnieuw met een gedeelte danwandig maar vergeet zeker de optie van kunsstof leidingen zoals henco of uponur niet.

[ Voor 16% gewijzigd door miciel op 19-08-2024 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Wat een prutser heb je weer gevonden...

Optie is om maar gewoon de boel te vernieuwen of als je wel een goede lasser vind.
De boel vlak en schoon slijpen tot op de hoofdleiding en er dan een plaatje op lassen.

Het is toch wel triest dat dat soort volk maar gewoon zijn gang kan gaan bij elke onwetende klant...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Nu online
Ik hoop dat je nooit een dakdekker nodig hebt…

Wat een prutsers trek je aan.

Heb voor deze klus meer tijd nodig om m’n spullen te pakken “electrode apparaat” en aan te sluiten en dan 1 2mm electrode op 60 amp te lassen zodat het dicht is..

Of vlak de aftakking af en las er een plaatje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Fukc mijn life !!!

Ik ga jullie langzaam lezen, dan maak ik een samenvatting van iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

Gelukkig ben je je goed aan het inlezen om zelf je vloer te isoleren en niet een goudvis in te huren daarvoor.. 8)7 Wat een drama. Ik zou aanraden om er gewoon lekker zelf mee bezig te gaan. Er uit met die rommel en zelf wat leidingen leggen. Leidingwerk met water kan in het begin spannend zijn, en daarna al helemaal na een eerste waterballet... :D Maar zelf ff een kapotte leiding kunnen fixen, lekkende koppelingen of leidingen te kunnen vervangen zijn skills die je heel goed kunt gebruiken. Dat soort spoedoperaties kost nu een tripje naar de warmteservice en binnen een paar uur is het gefixt en eventueel gehuurd materiaal teruggestuurd.

Loodgieters vinden is moeilijk en met spoed kan het snel heel duur worden, daar moet je niet afhankelijk van willen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noucmen
Ronald.42 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:48:
Wat een prutser heb je weer gevonden...
Het is toch wel triest dat dat soort volk maar gewoon zijn gang kan gaan bij elke onwetende klant...
Mijn gebroken NL en mijn niet-kaukasisch gezicht hebben alle die soorten uitgenodigen. Jammer.

Op dit moment, heb ik dit begrepen:

- De beste snel optie: een plaatje op lassen met TIG of Electrode --> Moet ik wachten tot dat de echt loodgieters terug zijn van vakantie
- De beste lang termijn optie: dit nabij kapot 4,2 cm pijp vervangen

Ik heb alles goed gemeten, moet nog goed tekenen, op papier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@noucmen plaatje erop lassen kan, maar ook alleen als er geen ander spul aan hangt want met electrode en tig lassen gaan er wel amperes op die buizen staan.
Het is meerdere keren geopperd, wat is de reden om het niet te vervangen? Kan je er niet bij? uiteindelijk gaat dit systeem namelijk problemen blijven geven omdat het verroest is of wordt (ander woord voor rot). Kan nog 30 jaar goed gaan, maar ook over drie weken instorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ik heb nog niet vervangen omdat de loodgieter die ik vol vertrouwen in heb, en die ook van plan om dit te gaan vervangen, is niet meer telefonisch bereikbaar (geen idee waarom).

De andere 2 loodgieters dat ik kon vinden hebben mijn pijp zo geneuk.

Ik ga meer YouTube kijken en leren. Of ik het later durf te doen (ben semi-handig maar nog nooit met zo'n belangrijk water pijp gewerkt), of ik goed kan evalueren welke specialist voor mij dit goed kan doen.

Beide nep loodgieter en lassen hebben zo gedaan omdat ze "hebben de dopje niet" / "hebben alleen een grote Tig lasser thuis die niet hier kan brengen ". Terwijl ik als een domme klant niets kon beoordelen.

[ Voor 3% gewijzigd door noucmen op 20-08-2024 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
franssie schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 00:21:
@noucmen plaatje erop lassen kan, maar ook alleen als er geen ander spul aan hangt want met electrode en tig lassen gaan er wel amperes op die buizen staan.
Bedoel je iets met het kapot maken van andere electrische toestellen ?
Pagina: 1 2 Laatste