Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-06 21:26
Hi all,

Weet niet of dit een vraag is voor in monitors of juist voor in huishouden - maar hier komt 'ie: als ik thuiswerk zit ik in een ruimte waar de CV-ketel ook hangt. De CV-ketel en mijn laptop / monitor zitten op dezelfde stroomgroep. Mijn monitor ging eens in de zoveel tijd knipperen, en later kwam ik er achter dat dit precies gebeurt als de CV-ketel aanslaat. Ik wil graag testen bij jullie of jullie dit herkennen en evt. een oplossing kennen?

De stroom gaat niet van het scherm af, hij reageert een beetje alsof je de HDMI kabel net inplugt en hij signaal zoekt. Het scherm is dan even zwart alsof er geen signaal is, en dan komt het weer terug. Dit blijft dan om de 5 a 10 seconden gebeuren tot de CV-ketel weer klaar is met pompen.

Hardware:
* Monitor: Dell U2515H
* Laptop: Lenovo Thinkpad T14s
* Verbinding: HDMI kabel
* CV-ketel: Intergas Kompakt HRE 28/24A

Het enige wat ik zelf kon bedenken was dat er misschien iets niet geaard zou zijn. Ik heb alles gecheckt en zit met geaarde stekkers aangesloten.Er is ook overal aarde, de elektrische installatie is vernieuwd in november.

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 11:29
misschien dit : tv scherm valt steeds 1 sec. uit na bediening licht/rolluik? probeer eens een andere hdmi kabel.

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 16:36
Dit kunnen spanningsfluctuaties zijn. Door (tijdelijk) hogere druk op het energienet ontstaan deze spanningsfluctuaties. Op momenten dat er meer vraag naar, en aanbod van energie is, dan wordt het net minder stabiel. De fluctuaties kunnen er bijvoorbeeld ook sporadisch voor zorgen dat verlichting in huis begint te knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 09:02
Denk nu zelfs dat dat het probleem ook bij mij was toen.
Storing bij inschakelen TL verlichting

Omdat meten op de stopcontacten en een stekkerdoos die pieken afdempt niks hielpen.
Maar alles was via super goedkope HDMI kabels van de Action aangesloten... Grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:21
Hier op het werk zijn ook enkel dell monitoren geweest die glitchen van sommige apparaten in de buurt.
Is niets aan te doen. Ze zijn er gewoon gevoelig voor.

Je zou CE-nonconformiteit kunnen claimen, want het is feitelijk een EMC probleem.
Maar of je dan bij de monitor of de CV ketel moet zijn weet ik niet. Je mag niet storen, maar ook niet beïnvloed worden. Tot op zekere hoogte.

Zorg sowieso voor deugedelijke data kabels.

Je zou een netfilter (voorbeeld) voor de ketel kunnen zetten of in de ketel kunnen maken. Maar enig onderzoek van de storingsbron is vereist om een juist filter te kiezen.

Heel misschien werkt een klapferriet om de netaansluiting van de monitor of ketel al.

Dit zijn hele moeilijke dingen om op te lossen, zelfs met de juiste (hele dure) meetapparatuur.
Het eenvoudigeste is een andere monitor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 22:00
@dherre65
Mogelijk komt dit door inslag op de HDMI-kabel met slechte afscherming. Ik heb dit vaker gezien bij Dell monitoren met de bijgeleverde kabel. Zelfs als je bijvoorbeeld opstaat van je bureaustoel door de ESD spike.
https://support.displayli...lanking-flickering-or-los

In jouw geval zou de bobine / ontsteking van de CV-ketel ook de oorzaak kunnen zijn.
Dus even de HDMI-kabel vervangen :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik denk dat er een condensator in je cv niet goed is.
Als de motor start heeft hij een hoge inrush, misschien dat je daar last van hebt.

De vonk van de cv is veel kleine pulsjes achter al elkaar ; prrrrrrrrr vlam ... dat lijkt mij dus niet aannemelijk, bovendien zitten die vonken in de verbrandingsruimte (staal) en zit er waarschijnlijk een stalen kap om de cv.
Pagina: 1