Reacties afgesplitst van stroom valt soms uit bij aanzetten van stekkerblok
Is dit probleem ooit opgelost?
Ik heb dat als ik mijn tl verlichting inschakel, die ik in bepaalde ruimtes heb in mijn huis voor als het nodig is veel te zien, dat mijn computer eventjes uitvalt en gelijk doorgaat. Heel soms blijjft het beeld zwart en moet ik opnieuw opstarten voordat het weer werkt. Vervelender is dat wanneer dit gebeurt terwijl ik Netflix kijk op de computer via de Netflix app ik daarna een vage foutmelding krijg via Netflix en niet verder kan kijken voordat ik de computer opnieuw gestart heb óf verder kijken via de browser, waarbij ik geen 5.1 geluid meer heb, want alleen de app doet én 4k én 5.1 geluid.
Ik heb de computer al aangesloten op een Bluewalker AVR om de piekspanning op te vangen, maar dat helpt niet.
Als niemand tl lichten aan en uit doet in mijn huis gaat het meestal redelijk goed. Totdat de koelkast aanslaat... Ledlampen enzo geven geen probleem, wasmachine, droger, koffie, etc geen probleem.
Nu begint het alleen op mijn slaapkamer ook te komen. Daar valt alleen de computer niet uit, maar knippert de beamer. En soms blijjft de beamer daar een soort van in hangen. Als ik dan de beamer naar eco stand zet, totdat ie daar ook weer gaat knipperen en dan terug naar normale stand blijft ie het vaak wel weer een half uur lang ofzo gewoon doen. Die knipperende lamp is op zich een teken van versleten lamp, maar die hele beamer is pas 1650 uur gebruikt. En zolang niemand tl aan of uit doet en de koelkast niet aanspringt heb ik er geen last van. Ik denk toch dat mijn beamerlamp ver op is, ook al is het veel minder dan de opgegeven aantal uren vanuit de fabrikant. En misschien dat ie harder slijt bij die momenten dat er ergens tl aan of uit gaat of de koelkast, of misschien dat het alleen maar vervroegd laat zien dat de lamp ver op is. Dus ik heb al een nieuwe lamp besteld en binnen. Ik vraag me alleen af of hij dus sneller slijt dan hoort door mijn rare elektriciteit thuis of dat ik dit pas moet vervangen als de elektriciteit is gerepareerd. Wat wel eens nooit zou kunnen zijn, aangezien ik een appartement huur van mijn ouders en mijn vader in principe elektricien is, maar vindt dat er geen probleem is zolang je niks aan en uit zet...
[ Voor 2% gewijzigd door _ferry_ op 02-10-2018 21:39 ]