[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 185 ... 250 Laatste
Acties:
  • 947.535 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
sh4d0wman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:01:
@bones hehe zoiets heb ik ook (wel met afbetaald huis en auto ivm 6 cent). Maar hier gooi ik het eerst in deposito (6%) en pak in de beer weer een rit mee. Daarna ook uitbreiden met stonks, tegen die tijd ben ik ook wel boomerwaardig.

Mooiste is toch wel de BTC uit te breiden O+
Ja BTC hodl ik wel zeker tot 2030 en misschien zelfs tot 2040. Maar al die shitcoins (ETH, ADA en DOT) wil ik zsm vanaf. Zou goed kunnen dat ik met dat vrijgekomen geld meer BTC koop mocht het ooit weer crashen.

Maar nu eerst maar van die shitcoins af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
LegeBoekenkast schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:20:
[...]

Het lijkt me gewoon een logische keuze. Het kan altijd beter, mooier en hoger. Maar die garantie heb je gewoonweg niet. Soms ben je gewoon blij met wat je hebt en als je al een super dik rendement hebt gemaakt, dan kun je ook met opgeheven hoofd uitstappen.

Ik vind het knap dat hij/zij nu de keus maakt om alles te verkopen. Het zou niet mijn keuze zijn, maar ik heb helaas ook geen bedrag in BTC zitten dat mijn leven echt gaat veranderen.
Eens. Heb het vaker hier geroepen, beetje tegen het heersende HODL-sentiment: wil je gaan HODL'en en met je Ledger de kist in? In feite is alles relatief (ook een mensenleven) en daarbinnen moet je bedenken wat je doet. Die beste man die spijt had dat hij een Tesla had gekocht maar er nu een villa van kon kopen? Ja, dat is achteraf altijd zo: achteraf weet je de koersen. En heb je vast getwijfeld over aandeel / coin X. Dat doe je 100 keer en je herinnert je alleen die ene die piekt.

In 2009 stond ik op het punt BTC te kopen, maar ik vond het aanmaken van een wallet te lastig. Dat is nu zuur, maar je loopt wel vaker in je leven langs kansen heen die je eigenlijk had moeten nemen. Daarom: stel gewoon nuchter doelen en wees er een beetje blij mee. Er is al genoeg ellende in de wereld en heel veel mensen hebben niks.

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:45
Ik moet bekennen dat ik lichtelijke fomo krijg bij de grafiek van Doge...
Maar:
-shitcoin
-never chase green candles

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
LegeBoekenkast schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:36:
[...]

Zeker een dappere beslissing, als BTC nog verder stijgt stap ik ook voor een groot deel uit. Anders wordt het aandeel BTC ten opzichte van mijn overige beleggingen te groot. DCA doe ik op ETF's (ja ik weet het!). Die geven we voor de langere termijn echt meer zekerheid.

[...]
Dus je verkoopt de parel ten faveure van de crap....

• Eusebius
  • Niet online
elektriekert schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:08:
Ik moet bekennen dat ik lichtelijke fomo krijg bij de grafiek van Doge...
Maar:
-shitcoin
-never chase green candles
Musk gaat D.O.G.E. leiden. Gaat nog wel even omhoog.
Maar niet te lang houden, want de VS is reddeloos verloren: https://nos.nl/artikel/25...gabbard-chef-inlichtingen
Bijvoorbeeld:
Daarnaast is Gaetz bekend om zijn rechts-populistische aanvallen op wie hij als tegenstanders van de Trumps MAGA-beweging ziet. Uren voor zijn nominatie bekend werd, tierde hij op sociale media nog over de deep state die de president zou tegenwerken en het inzetten van justitie voor politieke doeleinden.

Gaetz liet weten bereid te zijn de FBI op te heffen, "als die niet tot inkeer komt". Als minister van Justitie krijgt hij zeggenschap over die organisatie.

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:02

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@elektriekert weet je hoe vaak ik heb gedacht "doge kopen" en dan vergeet ik het weer. Al sinds de vorige bull :+

Misschien maar een flufje als het is afgekoeld. Zul je zien dat Musk en Trump dan net een nieuwe coin lanceren :')

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 10:59
WhySoSerious schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:49:
[...]
Heb je dan niet te veel skin in the game? Als hier de totale box 3 naar de vinketering gaat zal ik nog steeds geen boterham minder eten. Investeren doen we met geld dat overblijft...
Sorry, heb ik verkeerd verwoord. Als hier de totale box 3 wegspoelt dan hebben we ook geen probleem. Echter als dat gebeurt, dan zou ik daar wel extreem hard van balen. Iets anders dan letterlijk niet kunnen veroorloven.
Dark Matter schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:11:
[...]

Dus je verkoopt de parel ten faveure van de crap....
Als je dat zo wilt zien, dan jazeker. Met volle overtuiging :)

[ Voor 18% gewijzigd door LegeBoekenkast op 14-11-2024 10:19 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16
$DOGE staan er tassen klaar om over nieuwe investeerders te dumpen, maar als we daar eenmaal doorheen zijn kan het hard gaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22

WhySoSerious

Be the change.

LegeBoekenkast schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:17:
[...]

Sorry, heb ik verkeerd verwoord. Als hier de totale box 3 wegspoelt dan hebben we ook geen probleem. Echter als dat gebeurt, dan zou ik daar wel extreem hard van balen. Iets anders dan letterlijk niet kunnen veroorloven.
Ah, likewise dan. Zie het overigens ook niet als aanval of kritiek, vind het altijd interessant om te horen hoe mensen met dit onderwerp omgaan. Is niet iets wat je met bijvoorbeeld al je collega's bespreekt (ivm afgunst).

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 14:55
Mijn tasje doge staat op +423%. Misschien maar eens van de Ledger afhalen en wat orders inschieten voor het weer onherroepelijk verdampt is. :p

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
sh4d0wman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:01:
@bones hehe zoiets heb ik ook (wel met afbetaald huis en auto ivm 6 cent). Maar hier gooi ik het eerst in deposito (6%) en pak in de beer weer een rit mee. Daarna ook uitbreiden met stonks, tegen die tijd ben ik ook wel boomerwaardig.

Mooiste is toch wel de BTC uit te breiden O+
Waar vind je die deposito met 6%?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
WhySoSerious schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:21:
[...]

Ah, likewise dan. Zie het overigens ook niet als aanval of kritiek, vind het altijd interessant om te horen hoe mensen met dit onderwerp omgaan. Is niet iets wat je met bijvoorbeeld al je collega's bespreekt (ivm afgunst).
Ik ben niet zo snel aangevallen hoor. En als je weloverwogen besluiten neemt dan is het ook niet zo moeilijk om ze (voor jezelf) te verdedigen.

Zo hebben we bijvoorbeeld onze hypotheek afgelost. Mensen die het weten vonden dat een domme beslissing, wij niet. Wij kunnen nu een mooi centje beleggen en doen wat we leuk vinden. Mochten we beide onze baan verliezen, dan kunnen we alsnog relatief makkelijk rondkomen van werk met een veel lager salaris.

Dat wil wel zeggen dat we zuinig zijn op ons Box 3 vermogen en ik daarom niet all-in wil op Crypto. Wat BTC en ETH kan ik nog wel handelen, maar ik ga niet gokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

WhySoSerious schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:21:
Heb wel geleerd om alles qua geld (al gaat het over honderdjes) bewust on the down low te houden tenzij je gelijkgestemden treft. Idem met als je ooit een dikke geldprijs zou winnen in de loterij of gigantische erfernis binnenharkt: mond houden en je eigen ding doen op de achtergrond is het beste advies. Het enige wat het anders oplevert is gezeik, afgunst, rare blikken of andere gedoe. Het is het gewoon niet waard.

Met crypto word je al helemaal raar aangekeken :P

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 14-11-2024 10:33 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 17:12
Voor mij voelt het allemaal nog steeds erg dubbel. Ik heb m'n hypotheek ook grotendeels afgelost door de verkoop van BTC. qua timing was het in de echte wereld nodig, qua Bitcoin cycle niet het beste moment.

Ik voel de fomo. Wat een gains weer de afgelopen periode. Zal ik gewoon wat geld lenen? 8% rente op 10k, als we straks op 150k staan is dat snel terugverdiend :P

Tegelijkertijd kan ik wel rust vinden in de keuze om voor de rest van m'n leven lage maandlasten te hebben. Wat er ook gebeurd, ik heb gewonnen.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:49
Hier blijft sowieso 0.1 BTC per kind op de Trezor en Ledger.

Maak nog liever wat overuren dan dat ik die afgeef.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Enkele jaren zit ik een reunie appgroepje. Vanaf het begin ben ik daar open geweest dat ik helemaal Bitcoin crazy ben en heb mensen verteld; Je moet gewoon Bitcoin kopen! Een enkeling heeft wat speelgeld gestort op Bitvavo.

Nu zat ik eens terug te zoeken, ik heb wel eens een voorspelling gedaan. En ja, april 2023 poste ik in de app "eind 2024 staat ie op 100K" _O- Het is zo voorspelbaar eigenlijk

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:51
Zit hier met 94% van mijn totale vermogen in crypto. Naast dat winsten van alt's richting BTC gaan, ben ook een gedeelte aan het afromen richting ETF's in het kader van diversicatie. Maar met de prijsactie van de laatste weken wordt het totale percentage vermogen in crypto alleen maar groter :P.

DCA op deze prijzen nog steeds door in BTC. Ik geloof dat we op de langere termijn hoger staan dan nu. Verwacht het geld ook niet op korte termijn nodig te hebben en zorg er tegelijkertijd ook voor dat ik geniet van het leven nu; uiteten, vakanties etc. Doel is om komend jaar wel al mijn alt's te verkopen richting BTC, stables en ETF's. Mogelijk dat ik ook wat BTC de deur uit doe als de indicatoren wijzen op een cycle top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:27
Gelukszoekr schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:34:
Voor mij voelt het allemaal nog steeds erg dubbel. Ik heb m'n hypotheek ook grotendeels afgelost door de verkoop van BTC. qua timing was het in de echte wereld nodig, qua Bitcoin cycle niet het beste moment.

Ik voel de fomo. Wat een gains weer de afgelopen periode. Zal ik gewoon wat geld lenen? 8% rente op 10k, als we straks op 150k staan is dat snel terugverdiend :P

Tegelijkertijd kan ik wel rust vinden in de keuze om voor de rest van m'n leven lage maandlasten te hebben. Wat er ook gebeurd, ik heb gewonnen.
Persoonlijk zou ik dit alleen acceptabel vinden wanneer ik het geleende bedrag ook zonder problemen terug kan betalen wanneer Bitcoin toch -50% gaat.

En als ik dat direct zonder issues terug zou kunnen betalen dan heb ik het blijkbaar al op de rekening staan.. zou het zelf dus niet snel doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gelukszoekr schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:34:

Denk dat het niet meer dan normaal is dat je op een gegeven moment gaat denken: had ik nog meer..kan het meer? Het is altijd lastig om in het moment zelf dan gelukkig te zijn. Denk dat je erg blij mag zijn met wat je eerdere keuzes je hebben opgeleverd: als je het niet had gedaan was je misschien ook prima gelukkig, maar met hogere maandlasten :+ Geniet er lekker van zou ik zeggen. Snufje geld over elke maand waar je weer andere dingen mee kan doen is altijd heerlijk toch?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:39

Coldcat

HODL

Ik zie het alweer. Emotie en korte-termijn gains doet wat met een mens. Als er een doel is dan is dat zeker goed. Adners ter herinnering:

[ Voor 3% gewijzigd door Coldcat op 14-11-2024 10:46 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:55
Gelukszoekr schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:37:
Enkele jaren zit ik een reunie appgroepje. Vanaf het begin ben ik daar open geweest dat ik helemaal Bitcoin crazy ben en heb mensen verteld; Je moet gewoon Bitcoin kopen! Een enkeling heeft wat speelgeld gestort op Bitvavo.

Nu zat ik eens terug te zoeken, ik heb wel eens een voorspelling gedaan. En ja, april 2023 poste ik in de app "eind 2024 staat ie op 100K" _O- Het is zo voorspelbaar eigenlijk
Haha ja dat zijn mooie appgroepen.

Ik zat in de vorige bullmarket in een cryptoapp groepje van werk. Tijdens de bear kon niemand zich meer inouden en met verlies uit te stappen (behoudens ik en een vriend). Werd geopperd dat het nooit meer wat zou worden.
Ik had gezegd dat ik na 2 jaar weer mij zou melden (20-12-2024) dat het er dan vast anders uit zou zien.
De reminder staat al sinds die opmerking van mij, vast in de agenda :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

mayhem

Alpina schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:34:
Hier blijft sowieso 0.1 BTC per kind op de Trezor en Ledger.

Maak nog liever wat overuren dan dat ik die afgeef.
Hier precies zo. Allebei een eigen Ledger en CryptoTag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:27
keanu_ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:46:
[...]

Ik zat in de vorige bullmarket in een cryptoapp groepje van werk. Tijdens de bear kon niemand zich meer inouden en met verlies uit te stappen (behoudens ik en een vriend). Werd geopperd dat het nooit meer wat zou worden.
Ik had gezegd dat ik na 2 jaar weer mij zou melden (20-12-2024) dat het er dan vast anders uit zou zien.
Die mensen ken ik ook. Verkopen op 20k ish want het werd alleen maar minder. Natuurlijk ook niet teruggekocht op 15k/16k en vervolgens gigantische spijt al ergens in 2023. Die spijt zal nu nog wel groter zijn.

Zelf had ik best veel verkocht, rond 60kish in 2021 en later weer een aardig bedrag teruggekocht op 28k maar toen was het ook wel even slikken dat we teruggingen naar onder de 16k. Uiteindelijk me sterk gehouden en daar ben ik nu heel erg blij mee!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 08:19

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Rebbelx schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:06:
Gisteren alles verkocht.... bedrag was zo opgelopen dat ik gewoon schrik begon te krijgen om het terug kwijt te geraken. Je denkt ook aan je kinderen....een bedrag waar je ze toch in de toekomst een serieus duwtje in de rug mee kan geven
Applaus, laat je niet gek maken door alle moonboys, iedereen die al een tijdje in crypto zit weet dat er meer verliezers zijn dan winnaars. Nu ben jij ook een winnaar, dat kunnen ze je niet meer afnemen.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Guere
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:44
keanu_ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:46:

De meeste mensen hebben nog steeds zo'n ontzettende moeite om het cyclische karakter van Bitcoin te begrijpen. Zelfs mensen die besluiten in Bitcoin te investeren (zoals in jouw cryptoapp groepje) begrijpen gewoon niet dat het in cycli op-en-neer gaat. Daardoor denken ze zodra de bear aanbreekt dat het echt nooit meer goed komt en hun investering volledig kwijt is. Dat zag je recent ook bij die boomerfossielen wiens kinderen investeerden in crypto. Dan is de top geweest en werkt BTC naar de cycle bottom toe, en komen ze allemaal melden dat 'my son invested in crypto and lost everything'. Nee, hij had gewoon moeten HODL'en. Er is met Bitcoin niet slechts één mogelijkheid om ooit iets te verdienen. In feite denken ze nog steeds dat het een klassieke ponzi is die - na ontdekking & ineenstorting - voor eeuwig verdwijnt.

Dat onbegrip van de cyclus zie je in de media ook constant terug. Denk maar aan die NU.nl of Telegraaf artikelen: er moet en zal in ieder artikel een reden worden gegeven voor de huidige stijging. Momenteel is dat de overwinning van Trump: telkens wordt er benoemd dat 'beleggers investeren vanwege de overwinning van Trump'. Uiteraard heeft dat zeker geholpen, maar men snapt nog steeds niet dat - mede vanwege de 4-year halving cycle - Bitcoin sowieso was gaan stijgen vanaf Q4. Dat wordt zelden benoemd in dat soort artikelen. Men kan gewoon niet begrijpen waarom Bitcoin zou stijgen zonder reden.

Geloof dat Benjamin Cowen het de laatste tijd zo verwoord: "Bitcoin tends to trend up, it needs a reason to go down."

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
Guere schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:06:
[...]

De meeste mensen hebben nog steeds zo'n ontzettende moeite om het cyclische karakter van Bitcoin te begrijpen. Zelfs mensen die besluiten in Bitcoin te investeren (zoals in jouw cryptoapp groepje) begrijpen gewoon niet dat het in cycli op-en-neer gaat. Daardoor denken ze zodra de bear aanbreekt dat het echt nooit meer goed komt en hun investering volledig kwijt is. Dat zag je recent ook bij die boomerfossielen wiens kinderen investeerden in crypto. Dan is de top geweest en werkt BTC naar de cycle bottom toe, en komen ze allemaal melden dat 'my son invested in crypto and lost everything'. Nee, hij had gewoon moeten HODL'en. Er is met Bitcoin niet slechts één mogelijkheid om ooit iets te verdienen. In feite denken ze nog steeds dat het een klassieke ponzi is die - na ontdekking & ineenstorting - voor eeuwig verdwijnt.

Dat onbegrip van de cyclus zie je in de media ook constant terug. Denk maar aan die NU.nl of Telegraaf artikelen: er moet en zal in ieder artikel een reden worden gegeven voor de huidige stijging. Momenteel is dat de overwinning van Trump: telkens wordt altijd benoemd dat 'beleggers investeren vanwege de overwinning Trump'. Uiteraard heeft dat zeker geholpen, maar men snapt nog steeds niet dat - mede vanwege de 4-year halving cycle - Bitcoin sowieso was gaan stijgen vanaf Q4. Dat wordt zelden benoemd in dat soort artikelen. Men kan gewoon niet begrijpen waarom Bitcoin zou stijgen zonder reden.

Geloof dat Benjamin Cowen het de laatste tijd zo verwoord: "Bitcoin tends to trend up, it needs a reason to go down."
Uiteindelijk stijgt het omdat er een grotere sukkel is die BTC koopt nadat jij hebt gekocht. 90k USD voor een reeks eentjes en nulletjes. Dat kan alleen in 2024/2025 :+

#sarcasmeoff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@ColeJ buiten NL :P (Cambodja, daar hebben we ondernemingen, ik woon in TH maar daar is rente ook minimaal)

Wellicht ook wat op een CEX maar ja, die kunnen failliet en je stable kan stuk. Dus dat zal beperkt zijn.

Mijn doel is om voldoende passief inkomen te genereren zodat werken optioneel wordt. Daarom geen Lambo of groot vrijstaand huis. Dan moet het lukken in deze of de volgende cycle.

Voor de hopium: straks praten we over percentages ipv bedragen... my body is ready :9~

https://bitcoinmagazine.c...e-journey-from-100k-to-1m

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ziet er goed uit :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOxEXvWikG7OyYWYy4ZNIVaKFts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1NzVDnomkrBlTUBFWrxP1FBP.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:18
zo, vanochtend alles verkocht.
Mijn auto, mijn fiets, mijn meubels, mijn pc, mijn tv..... voor méér BTC, Greed is good.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Dat onbegrip van de cyclus zie je in de media ook constant terug. Denk maar aan die NU.nl of Telegraaf artikelen: er moet en zal in ieder artikel een reden worden gegeven voor de huidige stijging.

100%! Valt mij ook telkens op. Er moet een verklaring voor gegeven worden. Niet alleen wat Bitcoin trouwens, de inflatie komt altijd door de oorlog, nooit door geldontwaarding.

En die uitspraak van Benjamen ook, spot on!

• Deman23
[...]

Dat onbegrip van de cyclus zie je in de media ook constant terug. Denk maar aan die NU.nl of Telegraaf artikelen: er moet en zal in ieder artikel een reden worden gegeven voor de huidige stijging. Momenteel is dat de overwinning van Trump: telkens wordt er benoemd dat 'beleggers investeren vanwege de overwinning van Trump'. Uiteraard heeft dat zeker geholpen, maar men snapt nog steeds niet dat - mede vanwege de 4-year halving cycle - Bitcoin sowieso was gaan stijgen vanaf Q4. Dat wordt zelden benoemd in dat soort artikelen. Men kan gewoon niet begrijpen waarom Bitcoin zou stijgen zonder reden.

Ik heb wel een keer zo'n verhaal gelezen over een kind die hefboom ging traden met crypto en in een uur tijd 20k spaargeld er doorheen had gejast..
Of dat waar is geen idee maar dit soort verhalen popepn altijd op in de bearmarkt. Eigenlijk is dat juist een koopsignaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
[...]

Dat onbegrip van de cyclus zie je in de media ook constant terug. Denk maar aan die NU.nl of Telegraaf artikelen: er moet en zal in ieder artikel een reden worden gegeven voor de huidige stijging. Momenteel is dat de overwinning van Trump: telkens wordt er benoemd dat 'beleggers investeren vanwege de overwinning Trump'. Uiteraard heeft dat zeker geholpen, maar men snapt nog steeds niet dat - mede vanwege de 4-year halving cycle - Bitcoin sowieso was gaan stijgen vanaf Q4. Dat wordt zelden benoemd in dat soort artikelen. Men kan gewoon niet begrijpen waarom Bitcoin zou stijgen zonder reden.

Evenzo met aandelen.

Familielid ging jaren terug achter green candles aan en raakte zo ettelijke duizenden euro's kwijt. Was echt zo'n aandeel wat helemaal over de top ging. Maar ja: poef .. kwijt. Heeft zich daarna niet meer hersteld overigens, maar heeft me wel 2 dingen geleerd:
- niet achter de groene kaarsen aan
- spreiden ..hoewel Bitcoin .. there's no second best. Ik spreid wel vermogensopbouw, dus niet alles in coins.

==
hoi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
[...]

Dat onbegrip van de cyclus zie je in de media ook constant terug. Denk maar aan die NU.nl of Telegraaf artikelen: er moet en zal in ieder artikel een reden worden gegeven voor de huidige stijging. Momenteel is dat de overwinning van Trump: telkens wordt altijd benoemd dat 'beleggers investeren vanwege de overwinning Trump'. Uiteraard heeft dat zeker geholpen, maar men snapt nog steeds niet dat - mede vanwege de 4-year halving cycle - Bitcoin sowieso was gaan stijgen vanaf Q4. Dat wordt zelden benoemd in dat soort artikelen. Men kan gewoon niet begrijpen waarom Bitcoin zou stijgen zonder reden.

De meeste mensen hebben überhaupt moeite met investeren in wat dan ook. Als ik over aandelen, ETF's of Crypto begin, krijg je altijd de gebruikelijke gemengde reacties. Vooral de vorige generatie snapt er niets van want 9/11, huizencrisis, .com bubbel blablabla. Met aandelen o.i.d. is volgend hen niets te verdienen.

Tegelijkertijd wordt iedere maand netjes hun pensioen gestort met geld uit fondsen die in de markt hebben belegd. Ja, maar ome Theo heeft toen alles verloren en Henk en Ingrid wonen nu in een rijtjeshuis en hebben geen Mercedes meer.

Nee precies! Beleg alleen met geld dat je kunt missen, koop niet op 1 moment maar maandelijks, zorg dat je wat achter de hand houd om te investeren als de markt crasht. Pleur nooit al je geld of een te groot deel in 1 asset om te gokken dat je daarmee het hoogste rendement haalt. En dan de belangrijkste, verkoop niet als alles gecrasht is maar wacht rustig af.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Moiety toppie! Dat koop je na de bull maar terug en anders heb je er onder de brug naast @Slux toch alleen maar last van. Het zal druk worden....

P.S. hebbie nog een lever met korting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
Ik ben benieuwd als het 100k is of we dan nog steeds 2 digits achter de komma zullen zien of dat het nu op hele dollars getoond gaat worden

• Gelukszoekr
LegeBoekenkast schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:12:
[...]

De meeste mensen hebben überhaupt moeite met investeren in wat dan ook. Als ik over aandelen, ETF's of Crypto begin, krijg je altijd de gebruikelijke gemengde reacties. Vooral de vorige generatie snapt er niets van want 9/11, huizencrisis, .com bubbel blablabla. Met aandelen o.i.d. is volgend hen niets te verdienen.

Tegelijkertijd wordt iedere maand netjes hun pensioen gestort met geld uit fondsen die in de markt hebben belegd. Ja, maar ome Theo heeft toen alles verloren en Henk en Ingrid wonen nu in een rijtjeshuis en hebben geen Mercedes meer.

Nee precies! Beleg alleen met geld dat je kunt missen, koop niet op 1 moment maar maandelijks, zorg dat je wat achter de hand houd om te investeren als de markt crasht. Pleur nooit al je geld of een te groot deel in 1 asset om te gokken dat je daarmee het hoogste rendement haalt. En dan de belangrijkste, verkoop niet als alles gecrasht is maar wacht rustig af.
Het komt mijnziens ook doordat er altijd een disclaimer bij moet worden vermeld. "Let op! Je kan je inleg verliezen". En dat is veel te dramatisch. We zijn hier al een voorzichtig en behoudend volkje, maar als je ook nog ineens "je hele inleg kan verliezen? Nee, daar begin ik niet aan!"

Het is prima mensen bewust te maken van de risico's, naar nu is de waarschuwing te extreem. Je verliest niet zomaar je inleg, mogelijk dat je een tijdje onder water komt te staan. En de voordelen, namelijk de bewezen redamenten worden niet meer geloofd, het zal immers wel een verkooppraatje zijn van de broker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:45
jvel92 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:39:
Zit hier met 94% van mijn totale vermogen in crypto.
Zo dan, dan ben ik echt een laf mietje. :/ Hoe regel jij je nachtrust, 10mg Diazepam aangevuld met 5 glazen goede whiskey? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22

WhySoSerious

Be the change.

Gelukszoekr schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:11:
[...]

100%! Valt mij ook telkens op. Er moet een verklaring voor gegeven worden. Niet alleen wat Bitcoin trouwens, de inflatie komt altijd door de oorlog, nooit door geldontwaarding.

En die uitspraak van Benjamen ook, spot on!
Ja, ooit eens een artikel gelezen van een of andere Finfluencer in de Telegraaf. Meende er ook alles vanaf te weten enzo.

Heette Roel ofzo...

<3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
sh4d0wman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:13:
@Moiety toppie! Dat koop je na de bull maar terug en anders heb je er onder de brug naast @Slux toch alleen maar last van. Het zal druk worden....

P.S. hebbie nog een lever met korting?
Ik koop terug na de bull:
grotere auto (mercedes), fatbike, jan des bouvrie meubels, nieuwste pc, grootste tv die verkrijgbaar is bij de mediamarkt..
Oh, en een jas met een bontkraag van echte nertsen als statussymbool. Greed is good.

• deppenboks
  • Niet online
Valt er ergens nog een lekkere x100 shitcoin op te rapen of doen we tegenwoordig alleen leverage op BTC?

• Nubtrix
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:37
Deman23 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:14:
Ik ben benieuwd als het 100k is of we dan nog steeds 2 digits achter de komma zullen zien of dat het nu op hele dollars getoond gaat worden
We gaan het straks zien!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d523HLL36nq1egZu7ZGSP7AIasQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RsSNdZbseyp7SUc2CgnFInrI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:18
Mensen vergeten dat inflatie langzaam arm worden is als je het niet belegd in een beleggingscategorie die de inflatie op zijn minst bijhoudt, een spaarrekening is gewoon een belegging, maar dat realiseren mensen zich niet.

Buiten het inflatie risico kan een bank ook gewoon omvallen. Die “veiligheid” in sparen is ook enkel en alleen omdat de staat het garandeert. Tot een ton.

Dat veel mensen die ton nooit halen is wat anders. Al dat risico in aandelen crypto etc wat mensen zien is onbegrip, ze snappen het niet.

En gaan het nooit snappen, en als ze het wel gaan snappen dan is 420k zo bereikt.

Bezit is tegenwoordig alles (helaas voor de cohesie en solidariteit in de samenleving). We leven in een renteniers periode. Het is meedoen of afhaken (en meedoen met die bezitsopbouw is niet mogelijk voor een steeds groter deel van de samenleving)

Anyway, moon is the only way.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:12
Mathias9956 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:46:
Mooi. Portfolio staat op 110% ROI, toch nog te gierig om 15 cent meer te betalen aan fee zodat mijn transactie er 6 uur over deed ipv 20 minuten van de ledger naar bitvavo. 🤡
Knettergek. Ik snap zoiets niet. :) Als ik $100 moet betalen voor instant doe ik dat. Geen gezeik met dikke bedragen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02:01
Gelukszoekr schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:16:
[...]

Het komt mijnziens ook doordat er altijd een disclaimer bij moet worden vermeld. "Let op! Je kan je inleg verliezen". En dat is veel te dramatisch. We zijn hier al een voorzichtig en behoudend volkje, maar als je ook nog ineens "je hele inleg kan verliezen? Nee, daar begin ik niet aan!"
Lijkt een beetje op een avond goed stappen. Dan ben ik ook altijd heel mijn inleg kwijt.
Leuke avond, minder leuke morgen. Zero sum game dat stappen.
dehardstyler schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:20:
[...]

Zo dan, dan ben ik echt een laf mietje. :/ Hoe regel jij je nachtrust, 10mg Diazepam aangevuld met 5 glazen goede whiskey? :+
Ik zit ook met >90% in bitcoin, slaap er geen minuut minder om. Komt ook wel door de gezonde marge inmiddels tov de aankoopprijs. Voorbeelde van DCA inleg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCqJuJORF7gm9sCMTvzIQ8vWE04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2f8J6Ah3zuA1jI8oSAZcLdl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gelukszoekr
WhySoSerious schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:20:
[...]

Ja, ooit eens een artikel gelezen van een of andere Finfluencer in de Telegraaf. Meende er ook alles vanaf te weten enzo.

Heette Roel ofzo...

<3
Ik heb ze in m'n ondertitel gezet :P

• dehardstyler
Domino schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:32:
[...]

Lijkt een beetje op een avond goed stappen. Dan ben ik ook altijd heel mijn inleg kwijt.
Leuke avond, minder leuke morgen. Zero sum game dat stappen.

[...]

Ik zit ook met >90% in bitcoin, slaap er geen minuut minder om. Komt ook wel door de gezonde marge inmiddels tov de aankoopprijs. Voorbeelde van DCA inleg:

[Afbeelding]
DCA doe ik ook inderdaad, maar niet naar 90% van mijn totale vermogen. Daarvoor hou ik echt teveel van diversificatie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeaust
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:54
Gelukszoekr schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:34:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsuVOCljOD9z952WlLetxUwHLCE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kli0GEgRgWAd7Sj3PsaV1cEv.png?f=user_large
Koop jij ze per stuk in? :Y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Nee, hier doen we dat per fluif, of krat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Gelukszoekr pas maar op, voordat je het weet sta je met je hoofd in de krant :+

Ik woon trouwens eigenlijk in Australie. Of was het Mexico?
* sh4d0wman gaat weer eens even een kroket uit de muur trekken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:41
Ik merk dat ik @anti elppa gelijk moet geven. Een bull is enger dan een bear. Ik moet echt wennen aan de grote bedragen die op (en soms neer) gaan. De volatiliteit van Bitcoin. Inmiddels is Bitcoin 50% van ons belegd vermogen.

Maar ik blijf vasthouden aan mijn fundamentele bullish uitgangspunt: de bitcoin raakt op. Er is nog steeds geen betere investering. Vanuit de luxe positie dat - hoewel pijnlijk - de investering naar nul mag gaan. Er wordt gezegd: doe het met geld dat je kan missen en dat doe ik. Toch is de koers vasthouden een uitdaging om een kans te hebben om de stap naar life changing money te zetten.

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:31
Kleine vraag:
Bitvavo ondersteund NPC nog niet op de Basechain. Nu heb ik wat brett verstuurd naar mijn bitvavo account via Base, maar daarna perongeluk hetzelfde adress gebruikt om wat NPC te versturen.

Nu is mijn gedachte dat mijn NPC op de Basechain staat, dus zodra bitvavo dit gaat ondersteunen zal dit beschikbaar zijn, maar ik heb geen idee of dit in de praktijk ook zo zal zijn. Iemand hier ervaring mee?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02:01
Magpie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:44:
Ik merk dat ik @anti elppa gelijk moet geven. Een bull is enger dan een bear. Ik moet echt wennen aan de grote bedragen die op (en soms neer) gaan. De volatiliteit van Bitcoin. Inmiddels is Bitcoin 50% van ons belegd vermogen.
Hoeveel % van dat vermogen was je inleg, dat is de echte graadmeter wat mij betreft. Tuurlijk is minder winst indien btc daalt niet leuk, maar het is nog steeds winst.

Als je op die manier denkt slaap je wellicht rustiger!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOPQmo48Ge0OXWMnGtOzurfzMrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwccKawfLviW4oAAiMny7AsA.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren nog een snapshot genomen van Cowen zijn key risk niveaus vs fiat waarde. We hebben de fib 618 aangetikt gisteren. Een fib lvl van 1 brengt bitcoin naar 200k. Ik zeg doen!

Sta goed in de plus maar zelfs gisteren voelde ik nog niet eens de neiging om de sell knop in te drukken. Want wat ga ik er dan mee doen? Nog meer onzin zooi kopen? Een dikke auto die dik afschrijft? Kan ik nu al van mijn fiat op de spaarrekening. Idem voor een mooie reis.

Dus ik laat het lekker zo staan. Heb zelf 220k voor de raad de top challenge. En als de 'let's go banana zone' uit 2020-2021 iets toont toppen we een keertje tussen januari en april. Het voelt te vroeg om nu al uit te stappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:27
Magpie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:44:

Maar ik blijf vasthouden aan mijn fundamentele bullish uitgangspunt: de bitcoin raakt op. Er is nog steeds geen betere investering. Vanuit de luxe positie dat - hoewel pijnlijk - de investering naar nul mag gaan. Er wordt gezegd: doe het met geld dat je kan missen en dat doe ik. Toch is de koers vasthouden een uitdaging om een kans te hebben om de stap naar life changing money te zetten.
Wanneer het percentage te groot wordt kun je natuurlijk prima 5% oid uit laten betalen toch? Ik ben ook overtuigd dat Bitcoin in de komende 10 jaar nog flink gaat stijgen maar dat wil niet zeggen dat ik niet van plan ben kleine delen uit te laten betalen.

Na vele jaren Bitcoin sparen en m'n vrouw te vertellen 'nee dat geld stop ik in meer Bitcoin', is het ook wel eens leuk om te zeggen dat we a.s. zaterdag naar een BBQ restaurant gaan op kosten van Bitcoin :)

Disclaimer: feitelijk op kosten van bybit cashback, heb nog niets verkocht, normaal zou dat geld richting Bitcoin gaan :P

[ Voor 4% gewijzigd door Nopheros op 14-11-2024 12:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zwembroek
Deze wallet kocht voor $17 aan Pnut. Nu verkocht voor 3 miljoen. Lucky shot. :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GcSaNEJWcAAJ9Pm?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvel92
dehardstyler schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:20:
[...]

Nachtrust regel ik door overdag genoeg beweging te krijgen en magnesium glycine voor het slapen gaan 8).

Mijn PF is voor 87% BTC en ETH. De kans dat ik 's ochtends wakker wordt met een -30% om de oren is daarom klein. Ben verder ook niet constant bezig met wat de koers dagelijks doet, omdat ik niet actief handel en dus niet relevant voor mij. Zit erin voor de langere termijn en als ik wat volg dan is het de weekly en monthly.

Heb ook niemand een verbouwing, nieuwe keuken of auto belooft dus er ligt ook geen prestatiedruk op mij :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
Neem het met een korrel zout.

🚨BREAKING: President Trump wants to eliminate all capital gains taxes on Cryptocurrencies issued by U.S. companies

This would ultimately make all profits Americans make on holding crypto assets such as $ADA $ALGO $XRP and $HBAR fully tax free, as their creators are U.S. companies.

The source claims that the legislation requires the companies to have been registered as entities in the country before having issued the crypto assets, yet there will be a path to relocate businesses with existing crypto assets on the market to the United States.

This strategy is part of the broader goal of the Trump administration to make America the crypto capital of the world.

Source: Member of Trump Transition Team

— Effectively, this would make ‚made in America‘ cryptocurrencies the most logical investment for US citizens as they’d not have to spend up to 37% taxes on their gains. It could totally reshape the crypto market.

• Eusebius
  • Niet online
Gelukszoekr schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:34:
[...]

Zou je dat nou wel doen? Met wat zoeken heeft men zo je huisadres gevonden.

==
hoi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RO3ZB1zYYohUI-CRK5evrpBPcr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zk5JluOcnGLerN3IuWN9MohD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Eusebius schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:13:
[...]

Het enige wat je daar nog kan meenemen zijn stenen :+

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Of ik teveel met crypto, memes en winst bezig ben geweest? Ik droomde er zelfs over. Even een ochtend overgeslagen.

Ik ben nu weer klaar voor een overload miems.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pA_w4Yv45OarEZX3tJzAMznabw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFt2q1at1GZnmiTbqTGztJXB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Coldcat schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:15:
[...]

Het enige wat je daar nog kan meenemen zijn stenen :+
*pakt een boormachine
"even euh helpen met eh verbouwen dan maar" 8)

==
hoi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:16

Vis

@Darrell en @Alpina

"Droom maar lekker verder"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljIL-g01rsfUpM0IOhPeScv4ipU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8J43YKtJhJQU52UrRMUgMil.jpg?f=fotoalbum_large

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Darrell over darknet gesproken.... XMR is ook niet veel meer waard. Gelukkig is je hodl stack onzichtbaar itt BTC :$ :P

Op Binance het gerucht dat de zandbak ook meer BTC wil. Ergens begin dec een conferentie. We r still early *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Bitcoin dominance strong!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vwn2bWIdcueu_ddTLy691mRlk3g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l7NUsBEx0J183JmB8ASc8uvG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Coldcat op 14-11-2024 12:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
sh4d0wman schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:27:
@Darrell over darknet gesproken.... XMR is ook niet veel meer waard. Gelukkig is je hodl stack onzichtbaar itt BTC :$ :P

Op Binance het gerucht dat de zandbak ook meer BTC wil. Ergens begin dec een conferentie. We r still early *O*
Sowieso geruchten dat er wordt gekocht door nation states, doordat de USA vanaf volgend jaar een meer pro-Bitcoin (en crypto) koers gaan volgen. Ben benieuwd of er binnenkort iets naar buitenkomt en of een EU land ook de ballen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
mijn persoonlijke verwachting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSKQo4HtDwjxsrnp47EvKhW6V9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3uYx7TpXMJqjSw4hViSfGnBe.jpg?f=fotoalbum_large

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik heb verdomd ook nog van die meuk.
Toendertijd is dat overgeheveld naar coinmerce vanaf Binance.
Moest even klooien om in te loggen maar het is nog genoeg voor een kratje HJ en een slof zware Van Nelle.

Maar even afwachten of er nog een hype komt op die trash munten.
Worden het mischien 2 kratjes :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
bones schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:06:
[...]

Ja BTC hodl ik wel zeker tot 2030 en misschien zelfs tot 2040. Maar al die shitcoins (ETH, ADA en DOT) wil ik zsm vanaf. Zou goed kunnen dat ik met dat vrijgekomen geld meer BTC koop mocht het ooit weer crashen.

Maar nu eerst maar van die shitcoins af.
Dat heb ik ook. Ik wil alle shitcoins verkopen, dan 50% in lasten verlichting en 50% reserveren voor de volgend btc bear.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:22

tomtom901

Moderator General Chat
Maar waarom? Je hebt vast een onderbouwing :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJV1LdhSYkO0ar42-LnIUKVAYn4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/zp58hOZuOofonkXTj5tyrNK7.gif?f=user_large

• Moiety
tomtom901 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:03:
[...]

maar die is niet gratis :)

• Gelukszoekr
Eusebius schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:13:
[...]

Ja, klopt. Maar er valt hier alleen bakstenen te halen idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
tomtom901 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:03:
[...]

vooruit. een getekende onderbouwing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRJvO72wTiAUkforOKyCysyZqaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCoQB5VjSOtuhsriA2K6187F.jpg?f=fotoalbum_large

• ElkeGaming
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 13:19
ETH richting de 5k zie ik toch niet gebeuren.
Of ben ik mis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
ElkeGaming schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:15:
Of ben ik mis?
Hopelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 11:48
Of ben ik mis?
Als ik nou zeg dat ik zeker weet dat ETH over 2 maand op 5K of hoger zal staan, heb je daar dan wat aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Wauw, echt? 8)7

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:13

koelebobes

Wen BTC €100K

veertje schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:18:
[...]

Als ik nou zeg dat ik zeker weet dat ETH over 2 maand op 5K of hoger zal staan, heb je daar dan wat aan?
Die verwachting heb ik ook, maar er zit echt nauwelijks beweging in...

Nou is het natuurlijk ook zo dat niemand de bitcoin pump wilt missen!

BTC €94.837,08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
koelebobes schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:21:
[...]

Je bent bekend met de cycle? Bitcoin eerst, dan de andere L2's, dan alts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
koelebobes schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:21:
[...]

Dat hebben we vaker gezien.. en dan uit het niets vertrekt eth. Ik wacht het nog even af.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
zwembroek schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:09:
Deze wallet kocht voor $17 aan Pnut. Nu verkocht voor 3 miljoen. Lucky shot. :)
[Afbeelding]
Ongekende trade indd. Hier op inhakend: ik zie vaker dat er bij wallets staat die $0 bought hebben, maar dan wel dikke verkopen. Ik had altijd aangenomen, waarschijnlijk dus onterecht, dat dit wallets zijn die gerelateerd zijn aan de creator CA en die dus tokens hebben gekregen tijdens de mint. Hoe kan het dat hier staat bought $0, maar er dus toch blijkbaar $17 geïnvesteerd is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Core PPI om 14.30. Letten we op? @zwembroek

• jvel92
Of ben ik mis?
ETH komt altijd pas later in de cycle opgang. Als je de ETHBTC chart erbij pakt op de monthly, dan zie je dat ETH pas lost komt in het jaar na de halving. In de vorige cycle was dat januari 2021 en dat komt overeen met de piek van de BTC dominance. Verwacht dat ETH daarom ook pas uitbreekt in op zijn vroegst januari 2025.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zwembroek
Ja let wel op maar fully invested dus yolo. :+

• Coldcat

Coldcat

HODL

bones schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:31:
Even een waarschuwing voor mensen die ETH staken, ik heb bij KILN een aantal nodes draaien om te staken, en dacht vorige week, laat ik maar alvast unstaken mocht ETH richting de 4k gaan. Stond vorige week op iets van 14 dagen exit tijd, maar dat is inmiddels opgelopen naar 19 dagen.

Geen idee wat de unstaking tijd bij andere platformen is maar begin dit jaar had ik een soortgelijk issue en moest ik bijna 30 dagen wachten.

Nu maar hopen dat ETH geen ATH haalt de komende 19 dagen.
Hier heb ik ook m'n ETH uit staking gehaald bij Lido om dezelfde reden. Bovendien heb ik geen idee hoeveel gas het kost. Als de prijs explodeert neemt dat ook toe (nu is het x10 ten opzichte van het weekend).

Maandag uit staking gehaald en kan het vandaag al claimen (er stond 6 dagen).

In deze fase is het verstandig alles te testen en te zorgen dat het werkt. Ben je afhankelijk van een ledger, haal er een trezor bij zodat je bij een kapot apparaat altijd vooruit kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
In ander nieuws, wat zie ik nu? Mijn favoriete boomer stock ASML doet ook ff een solide +5%.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
tomtom901 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:25:
In ander nieuws, wat zie ik nu? Mijn favoriete boomer stock ASML doet ook ff een solide +5%.
Jazeker! Wel jammer dat we daarvoor eerst +/- 40% moesten inleveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
dehardstyler schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:23:
[...]

Ongekende trade indd. Hier op inhakend: ik zie vaker dat er bij wallets staat die $0 bought hebben, maar dan wel dikke verkopen. Ik had altijd aangenomen, waarschijnlijk dus onterecht, dat dit wallets zijn die gerelateerd zijn aan de creator CA en die dus tokens hebben gekregen tijdens de mint. Hoe kan het dat hier staat bought $0, maar er dus toch blijkbaar $17 geïnvesteerd is?
Dit is de wallet. 6r3WKowwoqYkG4P2zVvX1aNBrg8Da1NZpHT9QxQy9w57
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GcV0jY7XMAAhytB?format=png&name=large

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Coldcat schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:24:
[...]

Hier heb ik ook m'n ETH uit staking gehaald bij Lido om dezelfde reden. Bovendien heb ik geen idee hoeveel gas het kost. Als de prijs explodeert neemt dat ook toe (nu is het x10 ten opzichte van het weekend).

Maandag uit staking gehaald en kan het vandaag al claimen (er stond 6 dagen).

In deze fase is het verstandig alles te testen en te zorgen dat het werkt. Ben je afhankelijk van een ledger, haal er een trezor bij zodat je bij een kapot apparaat altijd vooruit kan.
6 dagen? dat is vrij snel, deed je aan shared staking of had je zelf een node (32eth)?

Zodra het vrij is stuur ik het alvast naar Kraken, heb eerder ook meegemaakt dat je via Ledger het niet kon overmaken naar een exchange omdat er iets uit lag bij Ledger (wegens drukte).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
Geintje natuurlijk.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
LegeBoekenkast schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:26:
[...]

Jazeker! Wel jammer dat we daarvoor eerst +/- 40% moesten inleveren
Dat was gelukkig niet mijn entry, maar ik stond wel ff onder water met die pos. Nu niet meer. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Aight. Voor de rest solide TA d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
tomtom901 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:32:
[...]

Dat was gelukkig niet mijn entry, maar ik stond wel ff onder water met die pos. Nu niet meer. :D
Die van mij gelukkig ook niet GAK ligt op €603, maar toch jammer als je een hoop gains ziet verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

bones schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:29:
[...]

6 dagen? dat is vrij snel, deed je aan shared staking of had je zelf een node (32eth)?

Zodra het vrij is stuur ik het alvast naar Kraken, heb eerder ook meegemaakt dat je via Ledger het niet kon overmaken naar een exchange omdat er iets uit lag bij Ledger (wegens drukte).
Uiteindelijk dus binnen 3 dagen. De zes dagen was de tijd die initieel op de website stond.

Hier stond de ETH in een shared pool. Misschien dat dat nog een verschil maakt. Natuurlijk kun je altijd tegen een spread het direct omwisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
[...]

Een eigen node heb je niet binnen 6 dagen terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Lido is per definitie shared/stacking pool. In tegenstelling tot Kiln waarbij je echt je eigen node draait

Pagina: 1 ... 185 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
  • Blijf on-topic, hypotheken en zonnepanelen zijn bijv. offtopic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!