Waveshare is over het algemeen goed te doen. Dat staat hier op het forum wel goed uitgelegd. EVCC heb ik geen ervaring mee maar meende gelezen te hebben dat dat ook kon.Venxir schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:22:
[...]
Ja in principe wel, ik ben bezig om de nexus met modbus(waveshare) uit te lezen en te verwerken in EVCC. Maar daar kwamen deze vragen ook een beetje vandaan.
Dat zou een goede toevoeging voor je kunnen zijn denk ik.
Tot die tijd zou je misschien ook nog iets kunnen bedenken dat rekening houdt met Epex prijzen. Bij hoge EPEX prijzen dus niet laden maar gewoon terugleveren. En bij lage EPEX prijzen wel laden.