bokkow schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:59:
[...]
Dat eerste ben ik het mee eens, dat laatste minder. Heb niet het idee dat het algoritme lerend is, evenmin dat ze daadwerkelijk DLB aan het verbeteren zijn of derde partij zon-omvormers aan het toevoegen zijn aan het Powerplay platform. Ik zou graag zien dat ik het mis heb maar afgelopen zaterdag had zonder heel ingrijpende lering een record dag kunnen zijn in plaats van enkel goed en gister heeft de Nexus een marathon gelopen rondom dezelfde vierkante meter. Dit moet echt beter.
Oh maar dat ze op dit moment niet bezig zijn met verbeteren ben ik volledig met je eens. Bedoelde het ook meer dat ze dat in de toekomst moeten verbeteren.
Lijkt mij ook niet dat ze dat (uitbesteed of zelfs als het in eigen beheer is) elke maand gaan bijwerken. Ongetwijfeld pakken ze daar een langere periode voor (als het al gebeurt laat ik dat voorop stellen) maar als ze dat nalaten zullen ze hun eigen markt gaan ingooien lijkt mij.
Dat het beter moet ben ik ook helemaal met je eens alleen ik verwacht dat ergens in het najaar. Maar goed het is ook niet mijn expertise en volgens mij weet niemand hier hoe ze dat op landelijk niveau precies moeten sturen anders had je een vrij lucratieve businesscase in handen.
Guidoweb55 schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 15:03:
[...]
Nou,
Het werkt net even anders. Jij bekijkt augustus en die is prachtig, juli was slecht.
Natuurlijk stap je in een product wat nog niet helemaal op en top is, dat moet ook want als dit gemeengoed was dan was er geen winst te behalen.
Waarom ik af en toe flink reageer op Zonneplan is dat zij elk klein succesje uitmelken, met mails aan bestaande klanten “we hebben het zo goed gedaan, we zagen deze onbalans aankomen”
Maar als ze er faliekant naast zitten en je vragen hebt waarom een nexus gaat laden bij 250 en ontladen bij 50 dan krijg je geen antwoord.
Iedereen mag fouten maken. Dat geeft niets, maar geef die toe. Of sta jezelf niet op de borst te kloppen als iets goed uitpakt om vervolgens bij een ander probleem niet thuis te geven.
Ik heb niet alleen naar mijn eigen data gekeken maaar van meer tweakers hier. Bijvoorbeeld bij
@JPH86 https://gathering.tweaker...message/79873204#79873204
Dat schetst een beter beeld dan de 5 weken bij mijzelf, had het wat anders moeten verwoorden.
En ik ben niet anders gewend van het gemiddelde bedrijfsleven, je went er zeg maar aan. Soms zwaar irritant en aan de andere kant is het gewoon commercie. Gebeurt ook dagelijks bij iedereen op de werkvloer, ik denk dat iedereen hier wel een desbetreffende collega kan aanwijzen
Ik vind het prima dat ze alles uitmelken en zoveel mogelijk wegzetten des te meer kans dat deze van oudsher zonnepanelenboer in de markt blijft. De hele zonnepanelenmarkt is natuurlijk ingestort dus alle Nexus bezitters hebben er wel profijt van dat ze blijven bestaan. Ik weet ook niet precies hoe ZP zich verhoudt ten op zichte van FE en Tibber en daarnaast zijn ook de reguliere energiereuzen de dynamische energiemarkt opgedoken.
Maar ik geef je wel gelijk dat het vervelend oogt, misschien dat het de leeftijd is dat ik me er minder aan stoor.
[
Voor 5% gewijzigd door
NightHawk4 op 26-08-2024 15:44
]