Buurman bouwt zijn aanbouw niet af

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik zou dus wel iets aan die schutting doen of iets van een overkapping daar plaatsen als ik dit zo zie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:33
Op basis van de foto's valt het me eerlijk gezegd nog best mee. Ik was het me al veel erger aan het indenken.
Ik zou gaan voor leibomen ervoor, boven de schutting.
Of een dichte overkapping of zo, ja, als je dat toch al wilde.

Verder ben ik bang dat je niks gedaan krijgt. Van de buurman niet en van de gemeente niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09 08:34
Tweaker_BE schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:29:
[...]

Niet fraai om tegenaan te kijken, dat snapt iedereen.... maar nogmaals, waarom denk jij dat je iets te zeggen hebt over wat je buurman met zijn tuin doet als de gemeente aangeeft dat het gewoon onder de regels valt?
Denk niet dat ik er iets over te zeggen heb, probeer alleen te kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Truus01 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:42:
Op basis van de foto's valt het me eerlijk gezegd nog best mee. Ik was het me al veel erger aan het indenken.
Ik zou gaan voor leibomen ervoor, boven de schutting.
Of een dichte overkapping of zo, ja, als je dat toch al wilde.

Verder ben ik bang dat je niks gedaan krijgt. Van de buurman niet en van de gemeente niet.
Als je er naast staat is het nog een tikkeltje erger, de bovenste steenlaag zoals je kan zien is al aan het verschuiven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Electro Wim
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 30-09-2024

Electro Wim

Wim de Electroman

targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:47:
[...]

Als je er naast staat is het nog een tikkeltje erger, de bovenste steenlaag zoals je kan zien is al aan het verschuiven.
Ik lees heel veel hier maar nog veel meer niet.

Het is al jaren een buurman, woont al jaren in de buurt en iedereen heeft een mening over de buurman. Maar niemand die afgelopen jaren met de buurman een kopje koffie heeft gedronken? Niemand die afgelopen jaren terloops een normaal gesprek heeft gehad, niet over de bouw, maar gewoon op persoonlijk vlak? Niemand die in de buurt weet wat er aan de hand is, maar wel een oordeel geeft of bijklussen enzo?

Echt een buurt dus waar je als buitenstaander of bewoner thuis kan voelen, allemaal zeer onpersoonlijk. Je hoeft niet ieder detail te kennen van je buren maar een beetje sociaal is niks mis mee. Of ben ik ouderwets?

Men kan speculeren over wat er aan de hand is, maar zonder dat je exact weet wat er speelt komt er ook geen oplossing. Er kan van alles spelen, Je weet het niet, want niemand in jullie buurt, straat weet het blijkbaar. Je hoeft niet de deur plat te lopen, maar deze straat…. Alleen het topic geeft al aan “mijn probleem” “ik heb er last van” “mijn uitzicht””. Ik lees ergens nergens “Mijn alleenstaande buurman kan door depressie en geld problemen sinds zijn ontslag, of arbeidsongeschiktheid, ……, zijn uitbouw niet afmaken. Hoe kunnen we dit als buurt tot een goede afloop begeleiden?”

Wat ik ook niet uit het topic op kan maken is waarom TS in de afgelopen paar jaren niet zelf even een eindschot heeft geplaatst met een regenpijp. Had heel veel ellende gescheeld, had ook geholpen wanneer het tot een rechtszaak komt over schade door water. Een beetje zelf meedenken was makkelijk geweest en ook beter. Jouw water hoort niet op zijn uitbouw. Buurman had ook eigenlijk een eindschot er op moeten zetten. Maar wat als dat er zit en water komt toch op zijn dak?

TS is zelf verantwoordelijk dat zijn regenwater afvoer geen schade heeft bij de buurman. En heeft TS daar kosten aan dan is dat jammer, want wanneer er een regenpijp met afvoer moet komen naast een eindschot dan is dat een probleem van TS omdat TS daar gewoon voor verantwoordelijk is.

Iedereen heeft een Fase in zijn leven waarbij hij/zij niet of just wel het vermogen heeft om meer Spanning te creëren zonder weerstand te ervaren en mooi met de stroom mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Voor de aardigheid even een foto gemaakt van de tuin naast ons.
Het hokje is de voorkant volledig rot, ik heb de deur al eens vastgezet met een paar klosjes want als je hem open doet valt het glas eruit.
Ik ga nu en dan even met de sproeier langs de erfscheiding om de klimop (pispotjes dacht ik) uit onze tuin te houden en voor de rest vind ik het wel prima.
Het is net een klein natuurgebied er leeft van alles op insecten gebied.

En dat met die sproeier is eigenlijk al een overtreding mijnerzijds, maar dat gaat verder zonder klachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDlKen_1JfGS4LFx11TdQPQcx9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3tRbCZhQ5qo2Ri0XO9N4pI9.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Electro Wim schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:09:
[...]

Ik lees heel veel hier maar nog veel meer niet.

Het is al jaren een buurman, woont al jaren in de buurt en iedereen heeft een mening over de buurman. Maar niemand die afgelopen jaren met de buurman een kopje koffie heeft gedronken? Niemand die afgelopen jaren terloops een normaal gesprek heeft gehad, niet over de bouw, maar gewoon op persoonlijk vlak? Niemand die in de buurt weet wat er aan de hand is, maar wel een oordeel geeft of bijklussen enzo?

Echt een buurt dus waar je als buitenstaander of bewoner thuis kan voelen, allemaal zeer onpersoonlijk. Je hoeft niet ieder detail te kennen van je buren maar een beetje sociaal is niks mis mee. Of ben ik ouderwets?

Men kan speculeren over wat er aan de hand is, maar zonder dat je exact weet wat er speelt komt er ook geen oplossing. Er kan van alles spelen, Je weet het niet, want niemand in jullie buurt, straat weet het blijkbaar. Je hoeft niet de deur plat te lopen, maar deze straat…. Alleen het topic geeft al aan “mijn probleem” “ik heb er last van” “mijn uitzicht””. Ik lees ergens nergens “Mijn alleenstaande buurman kan door depressie en geld problemen sinds zijn ontslag, of arbeidsongeschiktheid, ……, zijn uitbouw niet afmaken. Hoe kunnen we dit als buurt tot een goede afloop begeleiden?”

Wat ik ook niet uit het topic op kan maken is waarom TS in de afgelopen paar jaren niet zelf even een eindschot heeft geplaatst met een regenpijp. Had heel veel ellende gescheeld, had ook geholpen wanneer het tot een rechtszaak komt over schade door water. Een beetje zelf meedenken was makkelijk geweest en ook beter. Jouw water hoort niet op zijn uitbouw. Buurman had ook eigenlijk een eindschot er op moeten zetten. Maar wat als dat er zit en water komt toch op zijn dak?

TS is zelf verantwoordelijk dat zijn regenwater afvoer geen schade heeft bij de buurman. En heeft TS daar kosten aan dan is dat jammer, want wanneer er een regenpijp met afvoer moet komen naast een eindschot dan is dat een probleem van TS omdat TS daar gewoon voor verantwoordelijk is.
Ik heb vanaf het begin toen hij er kwam wonen geprobeerd een goede buur te zijn en toen hij bij mij in de tuin stond de metselen vaker een praatje met hem gemaakt en een biertje aangeboden, echter moet het wel van 2 kanten komen. Met de anderen buren is namelijk wel goed contact.

Bij een rijtjes huis mag je niet zomaar een dakgoot of een regenpijp weghalen of afkoppelen een eindschot zit er naar mijn weten ook niet, ga ik wel plaatsen. Zoals je ziet is hij van de een op andere dag gestopt met klussen want het gereedschap ligt nog op het dak of zit nog vast aan de aanbouw en in de afgelopen 2 jaar vaker naar de dakgoot gevraagd en dan zegt hij ernaar te gaan kijken.

Wat betreft het beeld van hem door de buurt kan ik niets aan doen, als jij dag en nacht volk aan je deur hebt wat na 1minuut alweer vertrekt is dat zeer verdacht natuurlijk.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 17:19

Grvy

Bot

Weer zo een topic wat begint met "Mijn buurman doet X kan ik daar iets aan doen" en als je dan inzoomt en verder kijkt zijn er allemaal vooroordelen over de beste man en vind de TS overal wat van wat hem helemaal niks aangaat..

@TS - gewoon even naar jezelf kijken in de spiegel en de beste man met rust laten? Het is niet jouw grond of jouw plek om hier iets van te vinden, van zijn vrienden, van zijn (mogelijke) geldproblemen, niks ervan gaat je iets aan.

Dit is een account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:00
Als ik de foto's bekijk lijkt het metselwerk me nog niet afgevoegd, kan me voorstellen dat dat ook al zorgt voor een betere aanblik.

Daarnaast wel wat meerdere al aangeven, wellicht zit de beste man wel in een complete burnout. Dan is opstaan uit je bed al een opgave, laat staan een simpel gootje terughangen, onderschat dat niet en probeer inderdaad de dialoog op te zoeken. Veranderen kan je het toch niet.

Simpel gezegd vanuit persoonlijk leiderschap heb je 3 keuzes.
1. Kan ik de situatie veranderen? Ja, doe dat dan.
2. Kan ik de situatie accepteren? Ja, doe dat dan.
3, 2x nee gezegd? Zorgen dat je niet meer in de situatie zit. (Verbergen/camoufleren of wegwezen)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• targaryanwolf
Grvy schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:43:
Weer zo een topic wat begint met "Mijn buurman doet X kan ik daar iets aan doen" en als je dan inzoomt en verder kijkt zijn er allemaal vooroordelen over de beste man en vind de TS overal wat van wat hem helemaal niks aangaat..

@TS - gewoon even naar jezelf kijken in de spiegel en de beste man met rust laten? Het is niet jouw grond of jouw plek om hier iets van te vinden, van zijn vrienden, van zijn (mogelijke) geldproblemen, niks ervan gaat je iets aan.
Makkelijk praten als je er niet elke dag last van hebt, om even terug OT te komen. Heb ik dit topic gemaakt on te kijken wat er binnen wet en regelgeving mogelijk is. Voor de rest laat ik die man met rust, een vraag van "goh wanneer hang je de dakgoot eens terug? Want er loopt water via je aanbouw langs de muur omlaag" is in mijn ogen geen onredelijke vraag, even los van de staat van zijn voor en achtertuin, daar heb ik nooit iets over gezegd.

Als er voor de rest niet mee te praten met deze beste man is wat moet je dan?

Tevens heb ik al vaker schade en overlast van deze buur gehad, maar dat terzijde, wil niet in detail treden. Ik ben ook zeker niet uit op een burenruzie ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
MisterEagle schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:46:
[...]

Als ik de foto's bekijk lijkt het metselwerk me nog niet afgevoegd, kan me voorstellen dat dat ook al zorgt voor een betere aanblik.

Daarnaast wel wat meerdere al aangeven, wellicht zit de beste man wel in een complete burnout. Dan is opstaan uit je bed al een opgave, laat staan een simpel gootje terughangen, onderschat dat niet en probeer inderdaad de dialoog op te zoeken. Veranderen kan je het toch niet.

Simpel gezegd vanuit persoonlijk leiderschap heb je 3 keuzes.
1. Kan ik de situatie veranderen? Ja, doe dat dan.
2. Kan ik de situatie accepteren? Ja, doe dat dan.
3, 2x nee gezegd? Zorgen dat je niet meer in de situatie zit. (Verbergen/camoufleren of wegwezen)
Eindschotje plaatsen en camoufleren wordt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Laatst online: 21-08-2024
targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:45:
[...]
Denk niet dat ik er iets over te zeggen heb, probeer alleen te kijken wat er mogelijk is.
Krijg toch een beetje de indruk van wel..... eerst probeer je het via de gemeente af te dwingen en nu zoek je hier naar argumenten om de buurman jouw wil op te leggen. Inclusief de nodige insinuaties over zijn gedrag.

Zet gewoon een schutting net zo hoog als zijn uitbouw en laat het hem gewoon uitzoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Tweaker_BE op 01-08-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Tweaker_BE schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Krijg toch sterk de indruk van wel..... eerst probeer je het via de gemeente af te dwingen en nu zoek je hier naar argumenten om de buurman jouw wil op te leggen. Inclusief de nodige insinuaties over zijn gedrag.

Zet gewoon een schutting net zo hoog als zijn uitbouw en laat het hem gewoon uitzoeken.
Wat ik al zij ga ik kijken voor een gesloten overkapping.

Ik heb vaker met deze beste man het gesprek gepoogd aan te gaan wat steeds op niets uitliep, behalve "zal er naar kijken".

Mijn wil op leggen is het niet eens, ik probeer te kijken wat er mogelijk is en blijkbaar is dat dus vrij weinig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:53:
[...]

Voor de rest laat ik die man met rust, een vraag van "goh wanneer hang je de dakgoot eens terug? Want er loopt water via je aanbouw langs de muur omlaag" is in mijn ogen geen onredelijke vraag, even los van de staat van zijn voor en achtertuin, daar heb ik nooit iets over gezegd.

Als er voor de rest niet mee te praten met deze beste man is wat moet je dan?
Das niet het praatje waar verschillende posters op doelen, vermoed ik. Ik zou eerder vragen stellen als 'kan ik met iets helpen om de werkzaamheden weer gestart te krijgen?', 'wat is er aan de hand dat je niet meer aan klussen toekomt?' of 'Is er een reden dat er niet meer aan die uitbouw gewerkt kan worden?'. Dat geeft wellicht meer kans op een gesprek.

Is er buurtbemiddeling waar je woont? Die krijgen vaak een gesprek gestart waar dat mensen zelf niet is gelukt.

De gemeente bellen omdat water van erf a op erf b terecht komt en eigenaar van a er niks aan doet kan ook, maar daar zou ik niet snel actie uit verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
Jheroun schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:15:
[...]

Das niet het praatje waar verschillende posters op doelen, vermoed ik. Ik zou eerder vragen stellen als 'kan ik met iets helpen om de werkzaamheden weer gestart te krijgen?', 'wat is er aan de hand dat je niet meer aan klussen toekomt?' of 'Is er een reden dat er niet meer aan die uitbouw gewerkt kan worden?'. Dat geeft wellicht meer kans op een gesprek.
Zal van het weekend nog eens een goede poging wagen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Electro Wim

Electro Wim

Wim de Electroman

Mensen met Burn 0ut ervaring weten hoe dit kan zijn. Maar in veel situaties, zoal burn out, kan dit optreden. Je zegt dan tegen jezelf “ik maak dit af”, maar het gaat niet. “Morgen doe ik het”, maar morgen is ook morgen er weer. Na mijn tweede scheiding ben ik ook “zo een alleenstaande man” geweest met één burn-out en een depressie. Ik kreeg niks uit mijn handen. Helemaal niks. Sloot mijzelf af, gordijnen dicht, half afgebouwde zolder, projecten begonnen maar niet klaar. Maar gelukkig geen “zeurende mensen” behalve een buurvrouw die zei “ik ga het dak doen, kan ik je helpen” mijn zwager die uit het niks even mijn zolder af kwam maken. Met uiteindelijk toen ik burn out uit kwam het omdraaide en hun ging helpen. En kwam ik weer in een positieve spiraal welke verder omhoog gaat dan ooit tevoren.

Ik ken die buurman niet, maar sommige mensen zijn nu eenmaal wat meer terughoudend met contact. En dat wil niet zeggen dat je op nowt geven. En misschien is er schaamte of angst. Sommige mensen zijn alleen en denken dat alleen de oplossing is. Mensen maken soms verkeerde inschattingen over zich zelf.

Maar goed dat je zelf een eindschot plaatst. Eerste begin is er. Alles stapje voor stapje. Misschien ziet hij het en gaat hij denken. Een kleine start kan een trigger zijn.

Iedereen heeft een Fase in zijn leven waarbij hij/zij niet of just wel het vermogen heeft om meer Spanning te creëren zonder weerstand te ervaren en mooi met de stroom mee te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaakpower
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:09
Je kunt kijken of je gemeente een hemelwaterverordening heeft waarbij je bij het toevoegen van verharding (dus ook een uitbouw) het hemelwater moet afvoeren op eigen terrein. Als dat 2 jaar lang niet geregeld is, is dat in mijn ogen een reden om te handhaven (bron: ik werk bij een gemeente). Check of je gemeente handhaving voor bouwzaken heeft uitbesteed aan een omgevingsdienst of dit zelf doet. Dan weet je bij welk loket je terecht kunt en waar ze je verder kunnen helpen. Met een dm met je gemeente kan ik je denk ik wel verder helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Schaakpower op 01-08-2024 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electro Wim

Electro Wim

Wim de Electroman

Schaakpower schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:41:
Je kunt kijken of je gemeente een hemelwaterverordening heeft waarbij je bij het toevoegen van verharding (dus ook een uitbouw) het hemelwater moet afvoeren op eigen terrein. Als dat 2 jaar lang niet geregeld is, is dat in mijn ogen een reden om te handhaven (bron: ik werk bij een gemeente). Check of je gemeente handhaving voor bouwzaken heeft uitbesteed aan een omgevingsdienst of dit zelf doet. Dan weet je bij welk loket je terecht kunt en waar ze je verder kunnen helpen. Met een dm met je gemeente kan ik je denk ik wel verder helpen.
Ok en dan gaat de gemeente handhaven. Hoe zie je dat voor je. Met boetes en dwangsommen iemand de vernieling in helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kunt hier juridisch, als je dat wil, mogelijk wel iets tegen doen. De gemeente moet onder de Wabo wel handhaven op dit soort fratsen. Die wet is weliswaar vervangen door de omgevingswet (die ik onvoldoende ken) maar daar het bouwwerk gestart is voor 2024 heb je mogelijk nog een kans. Zie bijvoorbeeld dit artikel wat (over de oude regelgeving) is gepubliceerd.

Het komt erop neer dat de gemeente dient te handhaven (en jij kunt hen daartoe dwingen) om natuurlijk verval van bouwwerken tegen te gaan.

Ik kan de situatie niet goed genoeg inschatten om te weten of je hier een kans maakt, maar een jurist op dit gebied kan je dat zo vertellen.

De vraag is wat je daarna gaat doen, stel dat de gemeente handhaaft en op last van een dwangsom de buurman verplicht om het bouwsel in lijn met de standaarden te brengen, wat dan? Als hij het niet kan of echt geen geld heeft dan breng je hem mogelijk verder in de problemen en zit je uiteindelijk zonder buurman en voor lange tijd ook met een lelijk buurhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:39:
[...]

Wat betreft het beeld van hem door de buurt kan ik niets aan doen, als jij dag en nacht volk aan je deur hebt wat na 1minuut alweer vertrekt is dat zeer verdacht natuurlijk.
Daar heb je het antwoord wat je mogelijkheden zijn. Doe een (anonieme) tip naar de politie dat je het sterke vermoeden hebt dat je buurman dealt. Als het vermoeden van de buurt klopt (lijkt mij wel, als 'ie idd zoveel 'bezoek' krijgt) en oom agent pakt 'm dan zal 'ie wellicht een tijdje moeten zitten. Kan 'ie de hypotheek niet meer betalen en wordt z'n huis uiteindelijk geveild. Wel een spel van de lange adem.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Truus01
Ik vind het nogal wat, dat sommige posters TS beschuldigen van allerlei aannames en dan zelf aannames gaan doen over de mogelijke mentale toestand van de buurman.
En juist als deze buurman in een burn-out zou zitten, kan het ook heel goed zijn dat hij absoluut geen zin heeft in praatjes met buren.
Niet alle mensen zijn extravert en hebben behoefte aan contact.

TS weet denk ik het beste hoe zijn buurman te benaderen. Van wat ik lees is hun contact helemaal niet slecht. Er is ook geen burenruzie.
Er is alleen een aanbouw die niet af is en TS stoort zich daaraan. Kwam hier om navraag te doen naar mogelijkheden, is erachter gekomen dat die minimaal (niks) zijn en gaat daarom in zijn tuin de boel zo aanpakken dat hij die aanbouw niet meer ziet.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaakpower
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:09
Wat ik schreef klopte niet helemaal geloof ik, daarom maar weggehaald. 8)7

[ Voor 106% gewijzigd door Schaakpower op 01-08-2024 22:07 . Reden: Niet van toepassing ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:17
FooLsKi schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:28:
[...]

Daar heb je het antwoord wat je mogelijkheden zijn. Doe een (anonieme) tip naar de politie dat je het sterke vermoeden hebt dat je buurman dealt. Als het vermoeden van de buurt klopt (lijkt mij wel, als 'ie idd zoveel 'bezoek' krijgt) en oom agent pakt 'm dan zal 'ie wellicht een tijdje moeten zitten. Kan 'ie de hypotheek niet meer betalen en wordt z'n huis uiteindelijk geveild. Wel een spel van de lange adem.
Succes daarmee :+ mijn ouders hebben dit momenteel met een overbuurman. Is gefilmt door politie, is al 2 maal opgepakt. Maar na korte tijd weer vrij en kan zijn huis weer in. Elke dag dikke bnw's die langs rijden, de tuin is een grote bende en al meermaals een ruit bij hem ingegooid....

Gemeente en politie doet weinig. Koopwoning dus succes, en als ze hem het huis uit zetten moet die toch ergens wonen....

Dus zo zeker zou ik niet zijn dat dit een snelle oplossing gaat geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tweaker_BE schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Krijg toch een beetje de indruk van wel..... eerst probeer je het via de gemeente af te dwingen en nu zoek je hier naar argumenten om de buurman jouw wil op te leggen. Inclusief de nodige insinuaties over zijn gedrag.

Dat mag hier in NL niet, heb je ook meerder keren kunnen lezen. Als je niets hebt toe te voegen blijf dan stil.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Waah schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:03:
[...]

Succes daarmee :+ mijn ouders hebben dit momenteel met een overbuurman. Is gefilmt door politie, is al 2 maal opgepakt. Maar na korte tijd weer vrij en kan zijn huis weer in. Elke dag dikke bnw's die langs rijden, de tuin is een grote bende en al meermaals een ruit bij hem ingegooid....

Gemeente en politie doet weinig. Koopwoning dus succes, en als ze hem het huis uit zetten moet die toch ergens wonen....

Vandaar ook dat ik aangaf dat dat een spel van de lange adem zal zijn. In een aantal plaatsen (waar ik woon, bijvoorbeeld) wordt een woning voor meerdere weken/maanden 'door de burgemeester' gesloten wanneer er overlast is door drugs dealen e.d.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:01
Wees maar blij dat zijn gevel niet op de erfgrens of op jouw perceel is gezet. Dat kan mijn zoon van 4 nog beter metselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:01
franssie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:22:
[...]

Dat mag hier in NL niet, heb je ook meerder keren kunnen lezen. Als je niets hebt toe te voegen blijf dan stil.
Oprechte vraag: mag dat ook niet voor het deel wat direct aan de muur grenst? Want in dat geval is de schutting niet anders dan een soort voorzetwandje voor de muur van de buren toch? Ik begrijp dat het niet mag voor de rest vd tuin, dus voor het van achter in de tuin naar de uitbouw moeten kijken is het geen oplossing, maar voor de het aanzicht naar de zijkant (de muur) lijkt mij het maken van zo’n schutting we degelijk een goed advies. Maar ik ben geen jurist natuurlijk. Wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 14:41
De foto's schetsen vooral een heel treurig beeld. De buurman weet het zelf blijkbaar ook niet meer hoe nu verder.

Dat is vervelen want de aanblik van die uitbouw verminderd toch een beetje je woongenot. Ook voor wanneer je over enkele jaren een keer van plan bent te verhuizen en de boel in de verkoop wilt gooien heb je het concrete probleem dat je hoogstwaarschijnlijk aanzienlijk minder kandidaat kopers zult trekken dan wanneer de uitbouw er wel netjes had uitgezien.

Voor nu zit er denk ik niets anders op dan de schutting op te hogen met een bamboescherm zodat die scheef gemetselde muur met zwarte vlekken aan het zicht wordt onttrokken.

Op deze manier wordt dat platte dak op een gegeven moment vanzelf een sedumdak. Maar serieus, het is diep treurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

het bouwsel doet mij aan die serie 'help mijn man is klusser' denken.
dat komt nooit af omdat de verantwoordelijke mentaal al jaren is afgehaakt/uitgecheckt.
maar met een klusteam dat hem meeneemt in de afbouw komt het toch altijd weer goed.

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:41

m-vw

Dus?

ViezeVis schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:01:
[...]

Dit is echt weer zo'n typische reactie waar je dus echt helemaal geen fluit mee kunt. Reageer dan gewoon niet.

@targaryanwolf het is lastig omdat er geen foto's bij zitten van de situatie. Is er iets op jouw grond gaande, heb je schade? Die dakgoot; is die gedeeld of is die ook van de buur? Hoe hoog is de aanbouw? Achter het huis mag die vaak vergunningsvrij tot 5 meter gebouwd worden.

Gissen naar de situatie helpt je ook niet verder, trouwens.
Ben het niet geheel met je opmerking eens.
Uit de posts van TS blijkt niet dat TS hinder ondervindt, anders dan dat het er niet mooi uitziet.

Dan kan je praktisch vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Waah schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:03:
[...]

Dan heeft de politie gewoon niet genoeg gevonden om iemand als dealer aan te wijzen. Want anders doet de burgermeester de hut een paar maanden op slot en zegt de hypotheekverstrekker de hypotheek op conform de contractvoorwaarde dat er geen criminele activiteiten uitgevoerd mogen worden. Woningéigenaren worden daarmee harder aangepakt dan huurders die slechts een paar maanden ergens anders hoeven te slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kwam deze nog tegen toen ik er uit interesse nog even naar heb gezocht, Artikel 4.21 Omgevingswet:
1. De in artikel 4.3 bedoelde regels over bouwactiviteiten, sloopactiviteiten en het gebruik en het in stand houden van bouwwerken worden gesteld met het oog op:

a. het waarborgen van de veiligheid,

b. het beschermen van de gezondheid,

c. duurzaamheid en bruikbaarheid.

2. De regels strekken er in ieder geval toe dat:

a. de minimumkwaliteit van bestaande en te bouwen bouwwerken is gewaarborgd,
Je kunt de gemeente dus vragen te handhaven op dit artikel uit de omgevingswet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heeft onderliggende problemen. Ik neem aan dat iemand zonder enige bouwervaring (al is het geen metselaar waarschijnlijk) niet aan een complete uitbouw begint. In de bouw heb je momenteel gewoon een volle agenda en dan ben je dus niet elke dag thuis, maar bijna nooit thuis.

Daarnaast is het een alleenstaande man en dan snap ik het ontstaan van die uitbouw al helemaal niet. Je hebt als alleenstaande al een heel huis....

Of hij dealt vanuit huis, waarschijnlijk niet. Dan had je het wel geweten. Dan had je bijna dagelijks dezelfde (verrotte) gezichten bij hem aan de deur zien staan, soms op de raarste tijdstippen. Hij kan ook gebruiken en in het rood staan bij zijn dealer(s), waardoor er af en toe iemand voor geld komt.

Als hij zou dealen, dan was geld voor de uitbouw in ieder geval geen probleem geweest.

Maar die dakgoot is wel een probleem en de afwatering van zijn daken ook. Als het afschot van de dakgoot de goede kant op ligt, is dat makkelijk op te lossen. Maar de buurman moet op zijn eigen perceel afwateren en daar voldoet hij nu niet aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:09:
Die heeft onderliggende problemen. Ik neem aan dat iemand zonder enige bouwervaring (al is het geen metselaar waarschijnlijk) niet aan een complete uitbouw begint. In de bouw heb je momenteel gewoon een volle agenda en dan ben je dus niet elke dag thuis, maar bijna nooit thuis.

Daarnaast is het een alleenstaande man en dan snap ik het ontstaan van die uitbouw al helemaal niet. Je hebt als alleenstaande al een heel huis....

Of hij dealt vanuit huis, waarschijnlijk niet. Dan had je het wel geweten. Dan had je bijna dagelijks dezelfde (verrotte) gezichten bij hem aan de deur zien staan, soms op de raarste tijdstippen. Hij kan ook gebruiken en in het rood staan bij zijn dealer(s), waardoor er af en toe iemand voor geld komt.

Als hij zou dealen, dan was geld voor de uitbouw in ieder geval geen probleem geweest.

Maar die dakgoot is wel een probleem en de afwatering van zijn daken ook. Als het afschot van de dakgoot de goede kant op ligt, is dat makkelijk op te lossen. Maar de buurman moet op zijn eigen perceel afwateren en daar voldoet hij nu niet aan.
Een alleenstaande kan geen uitbouw nodig hebben, maar voor dealen heb je een uitbouw nodig? Wat een vreemde gedachtekronkels.
Hij zal er vast een gedachte bij gehad hebben. Foto's zijn niet super, maar ook niet zo schokkend. Vrees dat ts weinig partij is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Scheurbuik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:15:
[...]

Een alleenstaande kan geen uitbouw nodig hebben, maar voor dealen heb je een uitbouw nodig? Wat een vreemde gedachtekronkels.
Kan je de zinnen quoten waar dat staat? Ik zie namelijk heel wat anders staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Dennisdn schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:33:
[...]

Dan heeft de politie gewoon niet genoeg gevonden om iemand als dealer aan te wijzen. Want anders doet de burgermeester de hut een paar maanden op slot en zegt de hypotheekverstrekker de hypotheek op conform de contractvoorwaarde dat er geen criminele activiteiten uitgevoerd mogen worden. Woningéigenaren worden daarmee harder aangepakt dan huurders die slechts een paar maanden ergens anders hoeven te slapen.
Verschillende gemeenten gaan er anders mee om blijkbaar. Want ze hadden wel genoeg gevonden maar was beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Waah schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:29:
[...]

Verschillende gemeenten gaan er anders mee om blijkbaar. Want ze hadden wel genoeg gevonden maar was beleid.
Ik woon in de regio Arnhem-Nijmegen en daar hebben wij 2 stadssherrifs op zitten die zelfs voor een paar dozen Cobra's van de kinderen een compleet huis op slot zetten :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
Dennisdn schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:33:
[...]

Ik woon in de regio Arnhem-Nijmegen en daar hebben wij 2 stadssherrifs op zitten die zelfs voor een paar dozen Cobra's van de kinderen een compleet huis op slot zetten :9
En terecht, zou maar blij zijn met dat soort stadsscherrfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01

Ik neem aan dat dit sarcastisch is?
Wat een vreemde aannames allemaal.

Waarom zou hij onderliggende problemen hebben?
Waarom zou iemand zonder bouwervaring niet aan een complete uitbouw beginnen?
Waarom zou een alleenstaande geen uitbouw willen/mogen/hoeven?
Waarom zou er geld voor een uitbouw zijn als hij zou dealen?
Waarom zou hij zelf gebruiken en/ of waarom zou hij wel/geen dealer kunnen zijn?

Voor de duidelijkheid, dit zijn retorische vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Truus01 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:23:
[...]

Ik neem aan dat dit sarcastisch is?
Wat een vreemde aannames allemaal.

Waarom zou hij onderliggende problemen hebben?
Waarom zou iemand zonder bouwervaring niet aan een complete uitbouw beginnen?
Waarom zou een alleenstaande geen uitbouw willen/mogen/hoeven?
Waarom zou er geld voor een uitbouw zijn als hij zou dealen?
Waarom zou hij zelf gebruiken en/ of waarom zou hij wel/geen dealer kunnen zijn?

Voor de duidelijkheid, dit zijn retorische vragen...
Zo vreemd zijn die aannames niet hoor. Ik ken echt helemaal niemand, die niets met de bouw heeft, maar wel eigenhandig een complete aanbouw aan zijn huis gaat zetten. Ik ken wel mensen, die zoiets zoveel mogelijk zelf en in eigen beheer doen, omdat ze zelf ervaring hebben in de bouw en dus in grote lijnen gewoon weten wat er gedaan moet worden en ook genoeg mensen om zich heen hebben waar ze terechtkunnen voor goed advies en soms een helpend handje.

En als de buurman dan al 1,5 jaar thuis zit, dan denk ik ook al snel aan een burnout of iets dergelijks.

Ik bedoel overigens ook niet stellig te zeggen dat hij geen dealer is, maar dat hij waarschijnlijk niet vanuit thuis dealt. Want dat is echt een drama, dat had TS dan echt wel zeker geweten. Kennissen van ons woonden een poosje terug in een straatje met oude arbeiderswoningen (wel koopwoningen) in een echt volksbuurtje (inmiddels wonen ze wat beter). Daar ben ik toen eens een middagje en avondje op bezoek geweest en veel met de kinderen bezig geweest voor het huis. Mensen die thuis dealen pik je er zo uit. En de hele straat weet het ook gewoon. Maar ze hebben geen voorraad in huis, telkens maar een heel klein beetje. En dat maakt het lastig aan te pakken, want dan moet de politie dus een inval doen en dan vinden ze nog 2 zakjes dope. Nou, dat is dus niet genoeg om een woning tijdelijk te sluiten en zoiemand aanpakken op handel is op die manier ook niet echt mogelijk. De politie gaat dan posten, maar dat heeft dan meer als doel om de aanvoer in beeld te krijgen. Als dat lukt, hebben ze meer kans om de thuisdealer met een iets grotere voorraad te pakken en krijgen ze ook zicht op degene boven hem in de keten.

Een dealer heeft over het algemeen genoeg inkomen om af en toe wat bouwmaterialen aan te kunnen schaffen.

Ik denk, dat die man dus gewoon een probleem heeft waardoor hij het gewoon niet meer op kan brengen om verder te gaan. Niets raars aan toch?

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dit is echt een popcorn topic 🍿

Wat begint met een vraag over de uitbouw van de buren, eindigt in elke aanname die je maar kan verzinnen en elke 'oplossing' die je maar kan verzinnen

- buurman heeft burn out
- buurman dealt
- buurman heeft schulden bij dealers
- buurman heeft kluservaring
- buurman moet opgepakt worden en zijn huis verkocht
- buurman moet geholpen worden met een waardebon
- buurman is zo ongeveer al aangemeld voor help mijn man is klusser
- buurman is erg verdacht omdat hij bezoekers heeft

En dit allemaal omdat de aanbouw niet mooi is in de ogen van ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42erik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:54:
Dit is echt een popcorn topic 🍿

Wat begint met een vraag over de uitbouw van de buren, eindigt in elke aanname die je maar kan verzinnen en elke 'oplossing' die je maar kan verzinnen

- buurman heeft burn out
- buurman dealt
- buurman heeft schulden bij dealers
- buurman heeft kluservaring
- buurman moet opgepakt worden en zijn huis verkocht
- buurman moet geholpen worden met een waardebon
- buurman is zo ongeveer al aangemeld voor help mijn man is klusser
- buurman is erg verdacht omdat hij bezoekers heeft

En dit allemaal omdat de aanbouw niet mooi is in de ogen van ts
Praktisch gezien: ik denk dat TS zich vooral moet richten op zijn dakgoot en de afwatering van de uitbouw van de buurman. Die dakgoot kan hij gewoon zelf doen en zelf zou ik de buurman aanbieden om hem even te helpen met een tijdelijke oplossing voor het water van zijn dak. En dat was het dan. De rest gaat TS echt niet op kunnen lossen en de gemeente ook niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:22:
[...]Dat mag hier in NL niet, heb je ook meerder keren kunnen lezen. Als je niets hebt toe te voegen blijf dan stil.
Dat iets niet mag wil nog niet zeggen dat het geen oplossing is in deze situatie. Het is niet zo dat je iemand schade berokkent of iets aan doet met een te hoge schutting. Zeker niet als je dat enkel doet bij de uitbouw en dan met name bij de schimmel. In het ergste (of misschien wel beste) geval komt de gemeente langs en haal je het weer weg. Kan de ambtenaar ook gelijk zien wat voor teringzooi is :X
JJ Le Funk schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 06:33:
het bouwsel doet mij aan die serie 'help mijn man is klusser' denken.
dat komt nooit af omdat de verantwoordelijke mentaal al jaren is afgehaakt/uitgecheckt.
maar met een klusteam dat hem meeneemt in de afbouw komt het toch altijd weer goed.
Even bellen en dan gelijk Mr. Frank Visser inschakelen. Toch weer een avondje televisie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

Zo vreemd zijn die aannames niet hoor. Ik ken echt helemaal niemand, die niets met de bouw heeft, maar wel eigenhandig een complete aanbouw aan zijn huis gaat zetten. Ik ken wel mensen, die zoiets zoveel mogelijk zelf en in eigen beheer doen, omdat ze zelf ervaring hebben in de bouw en dus in grote lijnen gewoon weten wat er gedaan moet worden en ook genoeg mensen om zich heen hebben waar ze terechtkunnen voor goed advies en soms een helpend handje.

En als de buurman dan al 1,5 jaar thuis zit, dan denk ik ook al snel aan een burnout of iets dergelijks.

Ik bedoel overigens ook niet stellig te zeggen dat hij geen dealer is, maar dat hij waarschijnlijk niet vanuit thuis dealt. Want dat is echt een drama, dat had TS dan echt wel zeker geweten. Kennissen van ons woonden een poosje terug in een straatje met oude arbeiderswoningen (wel koopwoningen) in een echt volksbuurtje (inmiddels wonen ze wat beter). Daar ben ik toen eens een middagje en avondje op bezoek geweest en veel met de kinderen bezig geweest voor het huis. Mensen die thuis dealen pik je er zo uit. En de hele straat weet het ook gewoon. Maar ze hebben geen voorraad in huis, telkens maar een heel klein beetje. En dat maakt het lastig aan te pakken, want dan moet de politie dus een inval doen en dan vinden ze nog 2 zakjes dope. Nou, dat is dus niet genoeg om een woning tijdelijk te sluiten en zoiemand aanpakken op handel is op die manier ook niet echt mogelijk. De politie gaat dan posten, maar dat heeft dan meer als doel om de aanvoer in beeld te krijgen. Als dat lukt, hebben ze meer kans om de thuisdealer met een iets grotere voorraad te pakken en krijgen ze ook zicht op degene boven hem in de keten.

Een dealer heeft over het algemeen genoeg inkomen om af en toe wat bouwmaterialen aan te kunnen schaffen.

Ik denk, dat die man dus gewoon een probleem heeft waardoor hij het gewoon niet meer op kan brengen om verder te gaan. Niets raars aan toch?
Dat jij niemand kent.. wil niet zeggen dat er niet veel mensen zijn. Ik ken genoeg (theoretisch geschoolde.. die tot voorkort het verschil tussen een hamer en een schroevendraaier niet wisten) vrienden die na de eerste offertes zelf na een youtubecursus aan het stucen/bouwen zijn geslagen. En zelfoverschatting is geen mens vreemd.

En dealen... dat is echt het laatste waar ik aan denk als iemand zijn uitbouw niet afmaakt. Misschien omdat ik ook geen dealers ken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheurbuik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:06:
[...]

Dat jij niemand kent.. wil niet zeggen dat er niet veel mensen zijn. Ik ken genoeg (theoretisch geschoolde.. die tot voorkort het verschil tussen een hamer en een schroevendraaier niet wisten) vrienden die na de eerste offertes zelf na een youtubecursus aan het stucen/bouwen zijn geslagen. En zelfoverschatting is geen mens vreemd.

En dealen... dat is echt het laatste waar ik aan denk als iemand zijn uitbouw niet afmaakt. Misschien omdat ik ook geen dealers ken O-)
TS suggereerde dat dealen eigenlijk min of meer zelf. Dat kwam niet uit mijn duim. Dat vond ik dus raar. Uit mijn jeugd weet ik nog wel dat de mensen die in de handel zaten meestal wel wat te besteden hadden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:24
targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:13:
[...]

Wat ik al zij ga ik kijken voor een gesloten overkapping.

Ik heb vaker met deze beste man het gesprek gepoogd aan te gaan wat steeds op niets uitliep, behalve "zal er naar kijken".

Mijn wil op leggen is het niet eens, ik probeer te kijken wat er mogelijk is en blijkbaar is dat dus vrij weinig.
Bedenk je wel dat als jij een overkapping gaat zetten die buurman nooit meer zijn muur kan afmaken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

TS suggereerde dat dealen eigenlijk min of meer zelf. Dat kwam niet uit mijn duim. Dat vond ik dus raar. Uit mijn jeugd weet ik nog wel dat de mensen die in de handel zaten meestal wel wat te besteden hadden.
Eerlijk gezegd lees ik dat nergens. TS schrijft dat een paar buren denken/vermoeden dat ie nevenactiviteiten heeft. Naast niet meer dan geroddel is voor.mij nevenactiviteit niet zozeer aan dealen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Scheurbuik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:38:
[...]

Eerlijk gezegd lees ik dat nergens. TS schrijft dat een paar buren denken/vermoeden dat ie nevenactiviteiten heeft. Naast niet meer dan geroddel is voor.mij nevenactiviteit niet zozeer aan dealen
Hier:
targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:39:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:02

ViezeVis

Sample Text

m-vw schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:17:
[...]

Uit de posts van TS blijkt niet dat TS hinder ondervindt, anders dan dat het er niet mooi uitziet.

Dat is zo. Maar de verhuis-maar-kaart wordt hier te vaak gegeven terwijl TS vraagt om tips en adviezen. Als dat zo voor de hand liggend was, waren problemen op GoT wel sneller opgelost ja.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
m-vw schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:17:
[...]

De hinder is idd het uitzicht en bij een regenbui wateroverlast, hoe harder het regent hoe meer. Die zwarte plek op de muur kan denk ik ook niet gezond voor je zijn, vraag me af hoe het er achter de schutting uitziet. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Kurkentrekker schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:34:
Ik kwam deze nog tegen toen ik er uit interesse nog even naar heb gezocht, Artikel 4.21 Omgevingswet:

[...]

Je kunt de gemeente dus vragen te handhaven op dit artikel uit de omgevingswet.
Top thnx ga het proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf

Hij is geen bouwvakker nee en was ook niet werkzaam in de bouw. Dat hij vanuit huis aan het dealen was is weinig twijfel over mogelijk, moet wel zeggen dat het nu veel minder is dan voorheen. Maar hij loopt wel vaak de hoek om en is dan binnen een paar tellen weer terug.

Ik geloof ook niet dat hij ziek is of een burnout heeft, al is dat lastig te zien. Maar hij kan wel de motivatie opbrengen om zijn vijver leeg te pompen en helemaal te reinigen voor zijn vissen. Dat de rest van de tuin er als een grofvuilstort bij ligt boeit hem denk ik niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 10:00:
[...]

Praktisch gezien: ik denk dat TS zich vooral moet richten op zijn dakgoot en de afwatering van de uitbouw van de buurman. Die dakgoot kan hij gewoon zelf doen en zelf zou ik de buurman aanbieden om hem even te helpen met een tijdelijke oplossing voor het water van zijn dak. En dat was het dan. De rest gaat TS echt niet op kunnen lossen en de gemeente ook niet direct.
Schotje in de dakgoot is vandaag geplaatst, offertes voor een dichte overkapping zijn opgevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
No Hands schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:18:
[...]

Bedenk je wel dat als jij een overkapping gaat zetten die buurman nooit meer zijn muur kan afmaken.
Als tzt de kogel door de kerk is zal ik hem ruim op tijd mededelen dat die overkapping er gaat komen, echter na ruim 2 jaar heb je o.a. wel genoeg tijd en kansen gehad het muurtje af te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik het zie dan is het vooral voegwerk van jouw kant.
Ik zou een bak koffie drinken, aanbieden en even afspreken dat je het voegwerk samen gaat fixen en job done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
targaryanwolf schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:33:
[...]

Als tzt de kogel door de kerk is zal ik hem ruim op tijd mededelen dat die overkapping er gaat komen, echter na ruim 2 jaar heb je o.a. wel genoeg tijd en kansen gehad het muurtje af te maken.
Ik zou even controleren of een dichte overkapping wel mag. Je maakt het voor buurman onmogelijk om zijn muur af te ronden, of in ieder geval te onderhouden. Dat zou weleens een ding kunnen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:27
42erik schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 21:05:
[...]

Ik zou even controleren of een dichte overkapping wel mag. Je maakt het voor buurman onmogelijk om zijn muur af te ronden, of in ieder geval te onderhouden. Dat zou weleens een ding kunnen zijn
Een verwijderbaar paneel kan ook nog, wordt het niet makkelijker van, maar het blijft mogelijk de muur af te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
[...]

Stel dat ik ook een aanbouw neem, dan kan hij er toch ook niet meer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
[...]

Als die discussie er gaat komen durf ik die wel aan, zoals ik al zei hij is sinds voorjaar 2022 bezig met die muur, kansen genoeg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
targaryanwolf schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:09:
[...]

Als die discussie er gaat komen durf ik die wel aan, zoals ik al zei hij is sinds voorjaar 2022 bezig met die muur, kansen genoeg gehad.
Tja, da's jouw mening. Ik zeg alleen dat er weleens regels zouden kunnen zijn die iets anders zeggen, en dat het slim is dat uit te zoeken voordat je issues creëert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-09 16:26
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door nightgold op 04-08-2024 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
targaryanwolf schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:08:
[...]

Stel dat ik ook een aanbouw neem, dan kan hij er toch ook niet meer bij?
Dan wordt meestal zijn buitenmuur onderdeel van jouw constructie. Dan hoeft hij er dus ook niet meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:29
Bas.013 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:23:
Gemeente maakt het er wel makkelijk van af. Doe een concreet verzoek om handhaving, een bouwwerk moet volgens het BBL zijn voorzien van deugdelijke hemelwaterafvoer. Het is de taak van de gemeente om hierop toe te zien. Ook bij een vergunningsvrije aanbouw (vergunningsvrij is niet regelvrij).
Gemeente heb je in mijn ervaring niet veel aan. Heb ooit bij de gemeente gemeld dat een achterbuur een illegaal bouwsel gedeeltelijk op mijn grond had gebouwd.

Enige reactie van de gemeente richting mij: doen we niks aan, stap maar naar de rechter.

Reactie richting de bouwer: wilt u nog even een vergunning aanvragen opdat wij centen kunnen vangen?

Daarna constateerde de gemeente dat hij door dit bouwsel een te hoog percentage van zijn grond bebouwd had, en kreeg hij de opdracht alsnog te slopen. Maar ja, zoiets uitspreken is één, handhaven is blijkbaar iets anders. Uiteindelijk 20 jaar later staat dat ding er nog steeds, er is nooit een handhaver op bezoek geweest.

Heb het met de bouwer uiteindelijk in den minne kunnen schikken, maar we waren er allebei over eens dat je aan de gemeente in deze helemaal niks hebt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 21:21
alexbl69 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 07:46:
[...]

Gemeente heb je in mijn ervaring niet veel aan. Heb ooit bij de gemeente gemeld dat een achterbuur een illegaal bouwsel gedeeltelijk op mijn grond had gebouwd.

Enige reactie van de gemeente richting mij: doen we niks aan, stap maar naar de rechter.

Reactie richting de bouwer: wilt u nog even een vergunning aanvragen opdat wij centen kunnen vangen?

Daarna constateerde de gemeente dat hij door dit bouwsel een te hoog percentage van zijn grond bebouwd had, en kreeg hij de opdracht alsnog te slopen. Maar ja, zoiets uitspreken is één, handhaven is blijkbaar iets anders. Uiteindelijk 20 jaar later staat dat ding er nog steeds, er is nooit een handhaver op bezoek geweest.

Heb het met de bouwer uiteindelijk in den minne kunnen schikken, maar we waren er allebei over eens dat je aan de gemeente in deze helemaal niks hebt.
als je het echt kwijt had gewild: gemeente in gebreke stellen om te handhaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42erik schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:23:
[...]

Tja, da's jouw mening. Ik zeg alleen dat er weleens regels zouden kunnen zijn die iets anders zeggen, en dat het slim is dat uit te zoeken voordat je issues creëert
Nee, je mag je hele bebouwingsgrebied gebruiken. Als buurman daar een muur wil waar hij bij kan, dan zal hij zelf een strookje grond vrij moeten houden. Dat heeft hij niet gedaan, dus logisch gevolg is dat die muur onbereikbaar wordt als TS daar iets bouwt.

Dat is het risico van tegen de grens bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No Hands schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 06:35:
[...]

Dan wordt meestal zijn buitenmuur onderdeel van jouw constructie. Dan hoeft hij er dus ook niet meer bij.
Dat moet je dan wel afspreken onderling en dan komt doorgaans zijn buitenblad op jouw grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:48
alexbl69 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 07:46:
[...]

Iets melden bij de gemeente is minder formeel en kan gemeente eenvoudiger “afhandelen”. Daarom mijn advies aan de TS om een formeel verzoek om handhaving in te dienen. Dan moet de gemeente binnen 8 weken een besluit nemen (waartegen bezwaar maken mogelijk is). Hiermee kan de TS in ieder geval stappen zetten zodat e.e.a.volgens regelgeving voldoet. Het lost waarschijnlijk niet het hele probleem op. Verder mee eens dat je afhankelijk blijft van de inzet van de gemeente en kan verschillen per gemeente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:55
Mr Frank Visser heeft helaas al vaker gezegd: je hebt in Nederland geen recht op uitzicht. Dus als de buurman zich aan alle regels en wetten houd dan kun je helaas alleen aan je eigen kant iets doen om het zicht weg te nemen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppie1991
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 20:59
Kun je het niet op gezondheidsrisico gooien? Bedoel, de schimmel aan jouw kant van de muur ziet er echt niet best uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Noppie1991 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:02:
Kun je het niet op gezondheidsrisico gooien? Bedoel, de schimmel aan jouw kant van de muur ziet er echt niet best uit.
Zat ik mij ook al af te vragen de afgelopen paar dagen, het is een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
[...]

Goeie tip, zal het tzt zeker bij de gemeente navragen, echter staan hier in het rijtje al meerdere gesloten overkappingen ook met een aanbouw er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Verwijderd schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:24:
[...]

Nee, je mag je hele bebouwingsgrebied gebruiken. Als buurman daar een muur wil waar hij bij kan, dan zal hij zelf een strookje grond vrij moeten houden. Dat heeft hij niet gedaan, dus logisch gevolg is dat die muur onbereikbaar wordt als TS daar iets bouwt.

Dat is het risico van tegen de grens bouwen.
Zo had ik het nog niet bekeken, hij had natuurlijk 50cm van de erfgrens kunnen aanhouden zodat hij altijd bij zijn muurtje kan. Snap wel waarom het niet gedaan wordt, je wilt natuurlijk de aanbouw zo groot mogelijk.

Stel die overkapping komt er en hij moet in de toekomst bij zijn muurtje, kan die mij dan verplichten om 'm af te breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electro Wim

Electro Wim

Wim de Electroman

targaryanwolf schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:06:
[...]

Zo had ik het nog niet bekeken, hij had natuurlijk 50cm van de erfgrens kunnen aanhouden zodat hij altijd bij zijn muurtje kan. Snap wel waarom het niet gedaan wordt, je wilt natuurlijk de aanbouw zo groot mogelijk.

Stel die overkapping komt er en hij moet in de toekomst bij zijn muurtje, kan die mij dan verplichten om 'm af te breken?
Je mag ook zonder toestemming geen schroeven, spijkers in de muur van de buurman is ook niet toegestaan, tevens wanneer je een schutting plaatst die door bijvoorbeeld wind tegen de muur van de buurman aanschuurt dan heb je ook een probleem.

Eigenlijk is de beste hoop da de muur of dak van buurman instort, liefst nog met schade aan jouw kant. Dan wordt het afbreken voor de buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 25-09 19:52
Consequentie van buren? Kortom, geen ramp zover ik kan beoordelen. Welke actie kun jij treffen waardoor je de problematiek kleiner maakt? Beplanting? Hogeren schutting enz.

Zit het je echt dwars dan kun je nog altijd vrijstaand gaan wonen met een groter perceel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• targaryanwolf
synx6 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:23:

Zit het je echt dwars dan kun je nog altijd vrijstaand gaan wonen met een groter perceel.
Sgoed joh, eerst even wachten tot mijn ouders besluiten achter de kerk te gaan wonen. Sorry maar als dat een oplossing zou zijn had ik dat allang al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Electro Wim schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Eigenlijk is de beste hoop da de muur of dak van buurman instort, liefst nog met schade aan jouw kant. Dan wordt het afbreken voor de buurman.
Ik denk een paar dagen goede vorst dat die aanbouw beneden ligt, de gebruikte isolatieplaten die tussen de binnen en buiten muur zitten zijn verzadigd met water.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:37
Goh, wat een oplossing. Als iedereen die buren heeft die hen niet bevallen dat nou even doet. Briljant gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
In Nederland betaalbare vrijstaande huizen genoeg en ruimte zat om er nog meer te bouwen, zodat iedereen op zijn eigen vrijstaand groot perceel kan wonen.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sypie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:48:
Lijkt op een gevalletje “Help mijn (buur)man is klusser”. Beginnen aan een project, overzicht of motivatie kwijtraken om verschillende redenen en daardoor niet verder kunnen of willen.

Mensen waarbij die aan de orde is hebben vaak niet een schop onder hun kont nodig maar even een kleine stimulans om het overzicht weer te krijgen. Daarna kunnen ze weer verder.

Probeer het eens op die manier aan te vliegen.
Of het is duurder dan hij dacht.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 25-09 19:52
targaryanwolf schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:28:
[...]

Sgoed joh, eerst even wachten tot mijn ouders besluiten achter de kerk te gaan wonen. Sorry maar als dat een oplossing zou zijn had ik dat allang al gedaan.
Waarom moeten daarvoor je ouders het loodje leggen?

Je geeft zelf aan dat het een oplossing is? Maar de middelen er niet voor blijkbaar. Ik zeur toch ook niet dat iemand in de straat wel een 77 inch oled heeft ik en “maar” 55 inch. Om maar een flauwe vergelijking te maken. Heb je buren dan horen dit soort zaken erbij die je prima kunt oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:22
Topic zegt ook iets hoe je als buurman bent.. net van welke kant van de schutting je kijkt.

diskeltische lurker

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• targaryanwolf
Kleine update, de aanbouw ligt er nog steeds hetzelfde bij. De bovenste 4 rijen met stenen liggen inmiddels al los, het is een kwestie van tijd wanneer de muur naar beneden zal komen, hopelijk is dat niet wanneer de kinderen in de tuin spelen.

Laatst was ik de dakgoot aan het schoonmaken, de OSB dakplaten zijn inmiddels peperkoek geworden, de gemeente heeft meerdere malen aangegeven hierin niets te kunnen betekenen.

Ik en de overbuurman hebben deze buurman al hulp aangeboden om iets te doen met zijn aanbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:00
targaryanwolf schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:48:
Kleine update, de aanbouw ligt er nog steeds hetzelfde bij. De bovenste 4 rijen met stenen liggen inmiddels al los, het is een kwestie van tijd wanneer de muur naar beneden zal komen, hopelijk is dat niet wanneer de kinderen in de tuin spelen.

Laatst was ik de dakgoot aan het schoonmaken, de OSB dakplaten zijn inmiddels peperkoek geworden, de gemeente heeft meerdere malen aangegeven hierin niets te kunnen betekenen.

Ik en de overbuurman hebben deze buurman al hulp aangeboden om iets te doen met zijn aanbouw.
Zolang het niet illegaal is om een muurtje te bouwen in je eigen tuin zal er weinig kunnen lijkt me. Daag 'm voor de rechter als het je woonplezier aantast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Nopheros schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:53:
[...]

Zolang het niet illegaal is om een muurtje te bouwen in je eigen tuin zal er weinig kunnen lijkt me. Daag 'm voor de rechter als het je woonplezier aantast.
Dat is de laatste stap, de overbuurman en ik zijn hem nu actief aan het benaderen om hem hulp aan te bieden. Maar de overbuurman gaf al aan dat hij last heeft van vochtplekken op zijn muur bij veel regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

targaryanwolf schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:05:
[...]

Dat is de laatste stap, de overbuurman en ik zijn hem nu actief aan het benaderen om hem hulp aan te bieden. Maar de overbuurman gaf al aan dat hij last heeft van vochtplekken op zijn muur bij veel regen.
Dat 'tijdelijk recht van overpad' door jouw tuin vanwege het moeten aan/af voeren van bouwmaterialen is inmiddels ook definitief opgeschort, neem ik aan?

:o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Will_M schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:08:
[...]

Dat 'tijdelijk recht van overpad' door jouw tuin vanwege het moeten aan/af voeren van bouwmaterialen is inmiddels ook definitief opgeschort, neem ik aan?

:o
Neem aan van wel, of hij heeft al 3 jaar bouwvak ofzo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jiangtao.L
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 24-09 11:30
targaryanwolf schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 19:21:
[...]

Hij is geen bouwvakker nee en was ook niet werkzaam in de bouw. Dat hij vanuit huis aan het dealen was is weinig twijfel over mogelijk, moet wel zeggen dat het nu veel minder is dan voorheen. Maar hij loopt wel vaak de hoek om en is dan binnen een paar tellen weer terug.
Misschien kan je hem subtiel aanraden om andere middelen te dealen/gebruiken. Kijk, van de hele dag wiet/heroïne roken wórd je ook loom en suf. Als hij nou overstapt op speed, XTC, coke, ect., dan schiet het tenminste een beetje op met die aanbouw. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jiangtao.L schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:53:
[...]

Misschien kan je hem subtiel aanraden om andere middelen te dealen/gebruiken. Kijk, van de hele dag wiet/heroïne roken wórd je ook loom en suf. Als hij nou overstapt op speed, XTC, coke, ect., dan schiet het tenminste een beetje op met die aanbouw. :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-09 13:55
De bovenste 4 rijen met stenen liggen inmiddels al los, het is een kwestie van tijd wanneer de muur naar beneden zal komen, hopelijk is dat niet wanneer de kinderen in de tuin spelen.
targaryanwolf schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:05:
[...]
de overbuurman gaf al aan dat hij last heeft van vochtplekken op zijn muur bij veel regen.
Heel schappelijk dat jullie hulp aanbieden. En dat jullie überhaupt zo geduldig zijn. Maar eigenlijk klinkt het als een mislukt project.

Hetgeen al gemetseld is, lijkt niet goed gedaan. Ook een los muurtje moet blijven staan, die stenen horen niet los te komen.

Het bouwwerk veroorzaakt nu gevaar en brengt schade. Dat moet stoppen. Je zou bijna denken dat weer afbreken de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
MallePietje schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 00:23:
[...]

[...]
Het bouwwerk veroorzaakt nu gevaar en brengt schade. Dat moet stoppen. Je zou bijna denken dat weer afbreken de beste optie is.
Daar is geen twijfel over mogelijk, maar overbuurman en ik laten hem liever zelf tot die conclusie komen ipv te zeggen je moet die "zooi" afbreken. We willen hem liever niet tegen haren instrijken, hij doet ons er een plezier mee om de aanbouw af te breken, hemzelf boeit het denk ik weinig.

Had laatst de dakdekker thuis, die keek naar de aanbouw van de buurman en vroeg met wat is daar nog de bedoeling van?

[ Voor 9% gewijzigd door targaryanwolf op 20-08-2025 08:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:48

De buurman in beweging krijgen gaat vast nog heel lang duren. Aan je uitzicht kun je wel zelf direct wat doen (los van overkapping op langere termijn):
- dakgoot laten afwateren in regenpijp aan jouw kant
- muur ontdoen van schimmel (het komt nu ook tegen jouw uitbouw/witte deel)?
- schuttingplanken aan jouw zijde vervangen door langere planken tot dakhoogte. Je kunt eventueel worteldoek aan achterzijde bevestigen om niets meer te hoeven zien. Als er dan stenen losraken vallen ze achter de schutting.

Mocht de buurman dan toch verder willen met zijn project, dan kan hij er redelijk eenvoudig bij, maar heb jij er tot dat moment geen last meer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
Toke_gt schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:04:
[...]

De buurman in beweging krijgen gaat vast nog heel lang duren. Aan je uitzicht kun je wel zelf direct wat doen (los van overkapping op langere termijn):
- dakgoot laten afwateren in regenpijp aan jouw kant
- muur ontdoen van schimmel (het komt nu ook tegen jouw uitbouw/witte deel)?
- schuttingplanken aan jouw zijde vervangen door langere planken tot dakhoogte. Je kunt eventueel worteldoek aan achterzijde bevestigen om niets meer te hoeven zien. Als er dan stenen losraken vallen ze achter de schutting.

Mocht de buurman dan toch verder willen met zijn project, dan kan hij er redelijk eenvoudig bij, maar heb jij er tot dat moment geen last meer van.
Goeie tips, ik kan alleen geen regenpijp aan die kant kwijt. De rest ga ik wel oppakken thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
als die stenen er daadwerkelijk elk moment af kunnen vallen dan is dit well degelijk een zaak voor bouw en woningtoezicht. dat is namelijk gevaarlijk.
maar als het ontbreken van voegwerk wil nog niet zeggen dat de stenen los liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
No Hands schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:51:
als die stenen er daadwerkelijk elk moment af kunnen vallen dan is dit well degelijk een zaak voor bouw en woningtoezicht. dat is namelijk gevaarlijk.
maar als het ontbreken van voegwerk wil nog niet zeggen dat de stenen los liggen.
Heb zelf gevoeld, klapperen gewoon in het cement. het is dat ze nog opgesloten zitten denk 1 klap met de hamer en het zooitje ligt beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 12:13
targaryanwolf schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:53:
[...]

Heb zelf gevoeld, klapperen gewoon in het cement. het is dat ze nog opgesloten zitten denk 1 klap met de hamer en het zooitje ligt beneden.
En als jij nou eens in een zotte bui struikelt en zelf tegen het muurtje aanvalt? :+ >:)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Panzer_V schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:07:
[...]

En als jij nou eens in een zotte bui struikelt en zelf tegen het muurtje aanvalt? :+ >:)
zijn de bovenste 4 rijen en dan moet ik eerst door mijn schutting heen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
targaryanwolf schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:09:
[...]

zijn de bovenste 4 rijen en dan moet ik eerst door mijn schutting heen vallen.
Dat moet niet zo moeilijk zijn....wel een helm op....en hopelijk vallen er dan wat stenen op jou. Heb je een paar gebutste armen en benen....naar het ziekenhuis, medisch rapport opmaken en daarmee terug naar de gemeente ==> graag handhaven! Dit is een gevaarlijke situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Panzer_V schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:11:
[...]

Dat moet niet zo moeilijk zijn....wel een helm op....en hopelijk vallen er dan wat stenen op jou. Heb je een paar gebutste armen en benen....naar het ziekenhuis, medisch rapport opmaken en daarmee terug naar de gemeente ==> graag handhaven! Dit is een gevaarlijke situatie.
Allemaal leuk bedacht, heb net een lange mail richting de gemeente gedaan. kijken wat er uit gaat komen. Ik ga wel worteldoek aanbrengen mochten er wat stenen los raken dan hoeven we die iig niet te koppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer_V
targaryanwolf schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:17:
[...]

Allemaal leuk bedacht, heb net een lange mail richting de gemeente gedaan. kijken wat er uit gaat komen. Ik ga wel worteldoek aanbrengen mochten er wat stenen los raken dan hoeven we die iig niet te koppen.
Mijn opmerking was ook sarcastisch bedoeld. Ik heb in het verleden ook burenproblemen gehad dus ik kan mij enigszins de frustratie voorstellen.

Goede actie van dat worteldoek. Je wilt idd niet hebben dat een van die stenen op jouw hoofd, of erger, een van je kids valt. En de gemeente maar blijven spammen. Die zullen uiteindelijk wel in actie moeten komen.

Als je weet bij welke bank hij de hypotheek heeft (kan je opvragen bij het kadaster) zou je als laatste redmiddel ook zijn geldverstrekker kunnen inschakelen. En hun er op wijzen dat het onderpand van de lening blijvende en groter wordende schade aan het ondervinden is. Misschien dat die op basis daarvan eens met de buurman gaan praten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• targaryanwolf
Iemand van de gemeente heeft eindelijk contact met mij opgenomen nadat ik een lange mail stuurde.

Deze meneer van de gemeente gaf aan dat het om privéterrein gaat en dat hij niks kan en mag forceren. Wel gaf hij aan dat express overlast veroorzaken en onveilige situaties natuurlijk nooit de bedoeling kan zijn. Hij is dan ook bij de buurman aan de deur geweest om te vragen wat nu precies de bedoeling is, waarop de buurman aangaf dat de aanbouw eind dit jaar nog wordt afgebouwd. Mocht er in november/december nog altijd geen activiteit zijn, dan moest ik dit laten weten.
Pagina: 1 2 Laatste