Buurman bouwt zijn aanbouw niet af

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09 08:34
Beste mede Tweakers,

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-09 08:20
Ik denk dat je alleen het gesprek kan aan gaan en verder geen andere opties hebt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijkt op een gevalletje “Help mijn (buur)man is klusser”. Beginnen aan een project, overzicht of motivatie kwijtraken om verschillende redenen en daardoor niet verder kunnen of willen.

Mensen waarbij die aan de orde is hebben vaak niet een schop onder hun kont nodig maar even een kleine stimulans om het overzicht weer te krijgen. Daarna kunnen ze weer verder.

Probeer het eens op die manier aan te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
ColeJ schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:47:
Ik denk dat je alleen het gesprek kan aan gaan en verder geen andere opties hebt?
Allemaal al geprobeerd, kom geen steek verder met deze man. Het enige antwoord wat ik krijg is "zal er naar kijken" na 2 jaar heeft hij denk ik al veel kunnen kijken.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 12:31
Struik ervoor planten en vooral niet te vaak naar kijken.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:24
Je kan er van alles van vinden maar jij kan hier niets mee zolang jij er geen hinder of overlast van ondervind.
Het is zijn tuin, zijn huis, zijn sores.
Dus koop wat leuke planten en zet die ervoor en vergeet het.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
verhuizen of je er niet aan ergeren

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
No Hands schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:48:
Je kan er van alles van vinden maar jij kan hier niets mee zolang jij er geen hinder of overlast van ondervind.
Het is zijn tuin, zijn huis, zijn sores.
Dus koop wat leuke planten en zet die ervoor en vergeet het.
Enige wat ik kan doen is de schutting hoger trekken, een stuik ervoor is een onmogelijk opgave. Het probleem is dat de tuinen vanaf de achterdeur flink aflopen naar beneden, dus ik kan overal in mijn tuin de aanbouw zien. Om nou een schutting van 3 of 4 meter hoog neer te zetten is ook zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
sypie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:48:
Lijkt op een gevalletje “Help mijn (buur)man is klusser”. Beginnen aan een project, overzicht of motivatie kwijtraken om verschillende redenen en daardoor niet verder kunnen of willen.

Mensen waarbij die aan de orde is hebben vaak niet een schop onder hun kont nodig maar even een kleine stimulans om het overzicht weer te krijgen. Daarna kunnen ze weer verder.

Probeer het eens op die manier aan te vliegen.
Vermoed eerder dat het een geld issue is, gezien hij de laatste 1.5jaar altijd thuis is.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lomp gezegd, heb je geen overlast/schade, dan is het knap lullig.. maar helaas.

Dus of de schutting een meter of 2 omhoog, of vooral de andere kant op kijken, wat een iemand op zijn tuin/grond doet maar netjes binnen de regels, valt weinig tegen te beginnen.

Maar weet je uberhaubt de oorzaak erachter? Wij hebben in de buurt diverse (ik ook) 'meerjarenplannetjes' lopen, 1 is overzicht kwijt, ander ziekte, geld, motivatie, faillissement, met een uitzondering op gewoon lui zijn, die personen kiezen er ook niet voor om dit zo te laten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:36
targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:50:
[...]

Enige wat ik kan doen is de schutting hoger trekken, een stuik ervoor is een onmogelijk opgave. Het probleem is dat de tuinen vanaf de achterdeur flink aflopen naar beneden, dus ik kan overal in mijn tuin de aanbouw zien. Om nou een schutting van 3 of 4 meter hoog neer te zetten is ook zoiets.
Wij hebben leilindes voor de schutting staan als groene zichtblokkade boven de schutting. Misschien is dat een idee?

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
SinergyX schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:54:
Lomp gezegd, heb je geen overlast/schade, dan is het knap lullig.. maar helaas.

Dus of de schutting een meter of 2 omhoog, of vooral de andere kant op kijken, wat een iemand op zijn tuin/grond doet maar netjes binnen de regels, valt weinig tegen te beginnen.

Maar weet je uberhaubt de oorzaak erachter? Wij hebben in de buurt diverse (ik ook) 'meerjarenplannetjes' lopen, 1 is overzicht kwijt, ander ziekte, geld, motivatie, faillissement, met een uitzondering op gewoon lui zijn, die personen kiezen er ook niet voor om dit zo te laten.
Denk dat het geld op is, zeker gezien hij toch al 1,5jaar altijd thuis is. De mensen in de buurt vermoeden wel dat hij wat "neven activiteiten" heeft om aan geld te komen maar dat is lastig te bewijzen. Dan zou je denken dat hij dan alle tijd heeft om zijn achtertuin of voortuin bij te houden, waar het onkruid ook 1 meter hoog staat maar nee. Geloof ook niet dat hij ziek is, al is dat lastig aan de buitenkant te zien. Maar zijn vijver heeft hij pasgeleden wel nog helemaal gereinigd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:02

ViezeVis

Sample Text

jack zomer schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:49:
verhuizen of je er niet aan ergeren
Dit is echt weer zo'n typische reactie waar je dus echt helemaal geen fluit mee kunt. Reageer dan gewoon niet.

@targaryanwolf het is lastig omdat er geen foto's bij zitten van de situatie. Is er iets op jouw grond gaande, heb je schade? Die dakgoot; is die gedeeld of is die ook van de buur? Hoe hoog is de aanbouw? Achter het huis mag die vaak vergunningsvrij tot 5 meter gebouwd worden.

Gissen naar de situatie helpt je ook niet verder, trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 01-08-2024 16:02 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-09 16:16
Er kan van alles aan de hand zijn met de beste man, wellicht heeft hij een luisterend oor nodig om wat kwijt te kunnen zodat hij weer verder kan. Lastige situatie.
Gezien je het al over 'de mensen in de buurt' hebt heb ik het vermoeden dat hij een niet al te beste reputatie heeft en dus al raar wordt aangeken wellicht? Dat helpt ook niet mee denk ik.

Maar goed, als hij het gesprek niet aan wil gaan kun je verder niks tenzij je er overlast van hebt c.q. schade.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
ViezeVis schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:01:
[...]

Dit is echt weer zo'n typische reactie waar je dus echt helemaal geen fluit mee kunt. Reageer dan gewoon niet.

@targaryanwolf het is lastig omdat er geen foto's bij zitten van de situatie. Is er iets op jouw grond gaande, heb je schade? Die dakgoot; is die gedeeld of is die ook van de buur? Hoe hoog is de aanbouw? Achter het huis mag die vaak vergunningsvrij tot 5 meter gebouwd worden.

Het is een dakgoot die langs alle huizen lopen, mijn dakgoot loopt door naar zijn huis enzovoort, hij heeft bij zijn woning de dakgoot verwijderd. Dus mijn dakgoot loopt tot de erfgrens, hierna wordt de goot van de buurman welke hij verwijderd heeft, bij een goeie regenbui loopt het water dan via mijn dakgoot het platte dak op van zijn aanbouw en dan via de muur omlaag.

Aanbouw is door de gemeente gecontroleerd, deze voldoet aan de eisen.

Er is op mijn grond nog niets aan de hand, behalve wat wateroverlast bij een stevige regenbui. Foto's laat ik liever achterwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Het valt dus allemaal wel mee. Behalve wat 'visueel' overlast dat het niet af is. Ik zou me niet druk maken ;)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
SgtElPotato schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:14:
Het valt dus allemaal wel mee. Behalve wat 'visueel' overlast dat het niet af is. Ik zou me niet druk maken ;)
Geen idee, een muurtje die eruit ziet alsof hij door een 6jarige is gemetseld, die vervolgens onder de zwarte schimmel zit door het vocht vind ik niet meevallen.

Om zijn achtertuin te beschrijven kun je je het beste een bamboe jungle van 10meter hoog voorstellen welke ook nog een puinstort dient. Daarnaast staat de rollaag er schots en scheef op en de ijzerbalk waar de rollaag op gemetseld is hangt al helemaal door. De osb platen van het dak zijn helemaal verzadigd van het vocht en het hout zet al helemaal uit.

Tevens is het ook het onderwerp van elke verjaardag of wanneer er visite over de vloer is, wat voor aanfluiting en beun werk het is.

[ Voor 8% gewijzigd door targaryanwolf op 01-08-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

Geen idee, een muurtje die eruit ziet alsof hij door een 6jarige is gemetseld, die vervolgens onder de zwarte schimmel zit door het vocht vind ik niet meevallen.

Om zijn achtertuin te beschrijven kun je je het beste een bamboe jungle van 10meter hoog voorstellen welke ook nog een puinstort dient. Daarnaast staat de rollaag er schots en scheef op en de ijzerbalk waar de rollaag op gemetseld is hangt al helemaal door. De osb platen van het dak zijn helemaal verzadigd van het vocht en het hout zet al helemaal uit.
Tja, meer dan een melding maken kun je niet doen. Of het gesprek aan gaan, wellicht is er wel meer aan de hand met de beste man..

Daarnaast is en blijft het zijn grond / tuin en kun je helaas vrij weinig doen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:12
Als het in zou storten, welk gevaar of mogelijke schade zou dat voor jou opleveren?

Catch a smile out there!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:48
Gemeente maakt het er wel makkelijk van af. Doe een concreet verzoek om handhaving, een bouwwerk moet volgens het BBL zijn voorzien van deugdelijke hemelwaterafvoer. Het is de taak van de gemeente om hierop toe te zien. Ook bij een vergunningsvrije aanbouw (vergunningsvrij is niet regelvrij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Glenfiddich schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:23:
Als het in zou storten, welk gevaar of mogelijke schade zou dat voor jou opleveren?
Afhankelijk welke kant deze opvalt: Schutting, loungeset, achtergevel, terrastegels, tuinplanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17

Qwerty-273

Meukposter

Je hebt ook nog de optie om zelf (of als buurt) samen te komen, de portemonnee te trekken en de buurman te verrassen met een cadeaubon om de hele aanbouw af te laten maken door een erkende partij.

Verder kan er van alles aan de hand zijn, een burnout, geen werk meer hebben en krap bij kas zitten, niet meer de motivatie op kunnen brengen, etc. etc. Zolang er geen overlast is of schade aan jouw eigendom wordt toe gebracht, dan is er niet veel mogelijk.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Bas.013 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:23:
Gemeente maakt het er wel makkelijk van af. Doe een concreet verzoek om handhaving, een bouwwerk moet volgens het BBL zijn voorzien van deugdelijke hemelwaterafvoer. Het is de taak van de gemeente om hierop toe te zien. Ook bij een vergunningsvrije aanbouw (vergunningsvrij is niet regelvrij).
Kijk hier heb ik wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:48
Ik denk dat je allereerst onderscheid moet maken in waar je echt last van hebt of kunt gaan hebben (de dakgoot) en waar je iets van vindt, maar eigenlijk niks te vinden hebt. Klinkt wat onaardig, zo is het niet bedoeld, maar ieder mag natuurlijk met z’n tuin doen wat ie wil, zolang een ander er geen last van heeft.
Beperk het dus tot het probleem wat je echt graag opgelost ziet. Je zou kunnen aanbieden om het samen aan te pakken. Vast geen populaire mening, maar mogelijk is het hem boven het hoofd gegroeid. Een helpende hand is dan meer welkom dan geklets in de buurt.
De aanbouw: ik zou dat aan mijn zijde afschermen op de een of andere manier. Ik snap dat je het liever niet ziet, maar je keuze is blijven zien of zelf afschermen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:25

Agent47

I always close my contracts.

Foto's? Dat oordeelt ook wat makkelijker.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Als die aanbouw toch al op instorten staat en niet meer af te bouwen is, wellicht eens polsen hoe hij dat ziet. Misschien ziet ie wel op tegen het slopen om later opnieuw te beginnenen kan hij daar hulp bij gebruiken? Slopen kan best leuk zijn met wat maten.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 01-08-2024 16:30 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Toch wel serieuze problemen dus.
- Lekkage
- Stortplaats naast je tuin
- Lelijke aanbouw die je uitzicht verpest.

Ik zou wat meer contact met hem zoeken, niet via briefjes maar gewoon vaker langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Agent47 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:28:
Foto's? Dat oordeelt ook wat makkelijker.
Zal vanavond eens wat close-up foto's maken zonder dat er te herleiden valt om wie het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Wolly schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:31:
- Lekkage

Ik zou wat meer contact met hem zoeken, niet via briefjes maar gewoon vaker langsgaan.
Dat is de afgelopen tijd echt wel geprobeerd, als je aan de deur komt wordt er niet open gedaan en als ik die beste jongen buiten tegen kom loopt hij door en zegt hij "kijk wel" vaak zegt hij helemaal niets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• No Hands
Wolly schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:31:
- Lekkage

Lelijk is geen probleem maar een mening.
Lekkage heeft TS geen last van, alleen bij hevige regenval maar dat hebben we allemaal
Stortplaats? Je mag in je tuin neerleggen wat het is als een ander er maar geen last of hinder van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

probleem is wel, stel dat je iets kan afdwingen via gemeente of juridisch: buurman is een kale kip.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
JJ Le Funk schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:42:
probleem is wel, stel dat je iets kan afdwingen via gemeente of juridisch: buurman is een kale kip.
Even de dakgoot terughangen kost geen geld in mijn ogen, ik begrijp dat ik helaas niets kan doen tegen de bouwvallig aanbouw kan doen behalve wachten tot hij hem afmaakt/sloopt of instort. Maar onder het mom van een goede buur zijn had hij in die 2jaar echt wel even die dakgoot terug kunnen hangen even los van zijn privé situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Wat je zou kunnen doen is een aangetekende brief sturen en aangeven daarin dat je muizen hebt. Hij moet die brief ondertekenen voor ontvangst. Lijkt me logisch dat er dan wel wat gebeurd toch ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
No Hands schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:41:
[...]

Lelijk is geen probleem maar een mening.
Lekkage heeft TS geen last van, alleen bij hevige regenval maar dat hebben we allemaal
Stortplaats? Je mag in je tuin neerleggen wat het is als een ander er maar geen last of hinder van heeft.
Lelijk is natuurlijk wel een probleem, het gaat ten koste van de waarde van je eigen huis als er een Picobello BV muur staat. De lekkage leidt tot zwarte schimmel op de muren, dat heb ik zelfs bij hevige regenval niet en is ook een probleem.

En die stortplaats, je mag in je tuin zetten wat je wil maar als het een stortplaats is komt er vanzelf ongedierte op af waar je hinder van gaat ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Agent47 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:46:
Wat je zou kunnen doen is een aangetekende brief sturen en aangeven daarin dat je muizen hebt. Hij moet die brief ondertekenen voor ontvangst. Lijkt me logisch dat er dan wel wat gebeurd toch ?
Een melding van ongedierte heb ik wel vaker via de gemeente gedaan, krijg dan altijd een mail terug met dat er onderzoek is geweest en er geen sporen van ongedierte zijn aangetroffen rondom de woning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Laatst online: 06:25
Heb je ook al gevraagd waarom hij er geen zin in heeft?
Is zijn vrouw overleden of is ze ernstig ziek.
Is er in de familie een probleem
Is hij zelf ziek.
Als mijn vrouw bijvoorbeeld kanker zou hebben zou ik ook geen zin meer hebben om iets mooist van het huis te maken.
Vraag eens of je hem kunt helpen om het af te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tweaker_BE
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Hoe eerder je accepteerd dat jij NIETS te vertellen hebt over wat je buurman met zijn tuin doet hoe makkelijker je het jezelf maakt.

Leuk om tegen aan te kijken, vast niet. Maar als je al bij de gemeente hebt geklaagd en zij geven aan dat alles conform regels is dan heb je je daar gewoon bij neer te leggen.

Tot je aantoonbaar ergens schade van hebt heb je niets te vertellen.

Bevalt het uitzicht je niet ben je natuurlijk helemaal vrij om een schutting te zetten net naast de erfgrens.

[ Voor 14% gewijzigd door Tweaker_BE op 01-08-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
3dmazter schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:55:
Heb je ook al gevraagd waarom hij er geen zin in heeft?
Is zijn vrouw overleden of is ze ernstig ziek.
Is er in de familie een probleem
Is hij zelf ziek.
Als mijn vrouw bijvoorbeeld kanker zou hebben zou ik ook geen zin meer hebben om iets mooist van het huis te maken.
Vraag eens of je hem kunt helpen om het af te maken.
Hij is een alleenstaande man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Tweaker_BE schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:59:
Hoe eerder je accepteerd dat jij NIETS te vertellen hebt over wat je buurman met zijn tuin doet hoe makkelijker je het jezelf maakt.

Leuk om tegen aan te kijken, vast niet. Maar als je al bij de gemeente hebt geklaagd en zij geven aan dat alles conform regels is dan heb je je daar gewoon bij neer te leggen.

Tot je aantoonbaar ergens schade van hebt heb je niets te vertellen.

Bevalt het uitzicht je niet ben je natuurlijk helemaal vrij om een schutting te zetten net naast de erfgrens.
Heb dit topic aangemaakt om het van me af te schrijven en om te kijken welke mogelijkheden er nog aan te vliegen zijn, een schutting staat er al, echter op de standaard hoogte. Om hier een schutting van 3.5meter neer te zetten is ook zoiets.

Ga denk ik eens informeren om een gesloten overkapping neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 19:07

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Dat is geen antwoord op zijn vraag...

Je zou je buurman kunnen vragen wat er voor nodig is om de uitbouw afgebouwd te krijgen. Wellicht kan je hem helpen afhankelijk van met welk antwoord hij komt.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:07:
[...]

Heb dit topic aangemaakt om het van me af te schrijven en om te kijken welke mogelijkheden er nog aan te vliegen zijn, een schutting staat er al, echter op de standaard hoogte. Om hier een schutting van 3.5meter neer te zetten is ook zoiets.

Ga denk ik eens informeren om een gesloten overkapping neer te zetten.
Een schutting mag geloof ik niet hoger zijn dan 2m.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[...]

Dat mag je vinden. Maar het is wel de oplossing.
Misschien als ts mazzel heeft kan er nog iets verplicht worden met hemelwaterafvoer. Maar de rest??? Het is een klote situatie..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Flimovic schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:08:
[...]

Dat is geen antwoord op zijn vraag...

Je zou je buurman kunnen vragen wat er voor nodig is om de uitbouw afgebouwd te krijgen. Wellicht kan je hem helpen afhankelijk van met welk antwoord hij komt.
Kan, zoals ik al vaker heb gezegd is het alsof je tegen de muur praat, maar ik zal van het weekend nog eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

Kan, zoals ik al vaker heb gezegd is het alsof je tegen de muur praat, maar ik zal van het weekend nog eens een poging wagen.
Kan er iemand anders met de buurman praten? Misschien kan die andere persoon wel tot hem doordringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Of grote coniferen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• targaryanwolf
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:37
No Hands schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 16:41:
[...]

.
Lekkage door gebrek aan goten en goede dakbedekking hebben we niet allemaal en is gewoon volledig verwijtbaar.

Bovendien komt, zoals ik het begrijp, een deel van het water wat bij de buurman op het dak valt door gebrek aan fatsoenlijk afwatering nu bij TS in de tuin. Dat is simpelweg niet toegestaan, elke landeigenaar dient de afwatering via zijn eigen perceel te regelen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweaker_BE
Niet fraai om tegenaan te kijken, dat snapt iedereen.... maar nogmaals, waarom denk jij dat je iets te zeggen hebt over wat je buurman met zijn tuin doet als de gemeente aangeeft dat het gewoon onder de regels valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Tja het is een mooie puinhoop...
Maar je hebt er eigenlijk niet heel veel over te zeggen.
Hooguit je dakgoot voorzien van een eindschot en eventueel een regenpijp mocht er geen afvoer aanwezig zijn.
En voor de rest heb je er niet veel mee te maken.

Op zijn best een overleg met hem en de buren aan de andere kant of jullie hem op één of andere manier kunnen helpen of ondersteunen om in ieder geval de boel waterdicht te krijgen.
En dan houd het verhaal op.

Doorgaan met je leven en accepteren dat het zo is.
Als hij een zooi in zijn tuin heeft is dat zijn zaak.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik zou dus wel iets aan die schutting doen of iets van een overkapping daar plaatsen als ik dit zo zie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:33
Op basis van de foto's valt het me eerlijk gezegd nog best mee. Ik was het me al veel erger aan het indenken.
Ik zou gaan voor leibomen ervoor, boven de schutting.
Of een dichte overkapping of zo, ja, als je dat toch al wilde.

Verder ben ik bang dat je niks gedaan krijgt. Van de buurman niet en van de gemeente niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
Tweaker_BE schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:29:
[...]

Niet fraai om tegenaan te kijken, dat snapt iedereen.... maar nogmaals, waarom denk jij dat je iets te zeggen hebt over wat je buurman met zijn tuin doet als de gemeente aangeeft dat het gewoon onder de regels valt?
Denk niet dat ik er iets over te zeggen heb, probeer alleen te kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Truus01 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:42:
Op basis van de foto's valt het me eerlijk gezegd nog best mee. Ik was het me al veel erger aan het indenken.
Ik zou gaan voor leibomen ervoor, boven de schutting.
Of een dichte overkapping of zo, ja, als je dat toch al wilde.

Verder ben ik bang dat je niks gedaan krijgt. Van de buurman niet en van de gemeente niet.
Als je er naast staat is het nog een tikkeltje erger, de bovenste steenlaag zoals je kan zien is al aan het verschuiven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Electro Wim
  • Laatst online: 30-09-2024

Electro Wim

Wim de Electroman

targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:47:
[...]

Als je er naast staat is het nog een tikkeltje erger, de bovenste steenlaag zoals je kan zien is al aan het verschuiven.
Ik lees heel veel hier maar nog veel meer niet.

Het is al jaren een buurman, woont al jaren in de buurt en iedereen heeft een mening over de buurman. Maar niemand die afgelopen jaren met de buurman een kopje koffie heeft gedronken? Niemand die afgelopen jaren terloops een normaal gesprek heeft gehad, niet over de bouw, maar gewoon op persoonlijk vlak? Niemand die in de buurt weet wat er aan de hand is, maar wel een oordeel geeft of bijklussen enzo?

Echt een buurt dus waar je als buitenstaander of bewoner thuis kan voelen, allemaal zeer onpersoonlijk. Je hoeft niet ieder detail te kennen van je buren maar een beetje sociaal is niks mis mee. Of ben ik ouderwets?

Men kan speculeren over wat er aan de hand is, maar zonder dat je exact weet wat er speelt komt er ook geen oplossing. Er kan van alles spelen, Je weet het niet, want niemand in jullie buurt, straat weet het blijkbaar. Je hoeft niet de deur plat te lopen, maar deze straat…. Alleen het topic geeft al aan “mijn probleem” “ik heb er last van” “mijn uitzicht””. Ik lees ergens nergens “Mijn alleenstaande buurman kan door depressie en geld problemen sinds zijn ontslag, of arbeidsongeschiktheid, ……, zijn uitbouw niet afmaken. Hoe kunnen we dit als buurt tot een goede afloop begeleiden?”

Wat ik ook niet uit het topic op kan maken is waarom TS in de afgelopen paar jaren niet zelf even een eindschot heeft geplaatst met een regenpijp. Had heel veel ellende gescheeld, had ook geholpen wanneer het tot een rechtszaak komt over schade door water. Een beetje zelf meedenken was makkelijk geweest en ook beter. Jouw water hoort niet op zijn uitbouw. Buurman had ook eigenlijk een eindschot er op moeten zetten. Maar wat als dat er zit en water komt toch op zijn dak?

TS is zelf verantwoordelijk dat zijn regenwater afvoer geen schade heeft bij de buurman. En heeft TS daar kosten aan dan is dat jammer, want wanneer er een regenpijp met afvoer moet komen naast een eindschot dan is dat een probleem van TS omdat TS daar gewoon voor verantwoordelijk is.

Iedereen heeft een Fase in zijn leven waarbij hij/zij niet of just wel het vermogen heeft om meer Spanning te creëren zonder weerstand te ervaren en mooi met de stroom mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Voor de aardigheid even een foto gemaakt van de tuin naast ons.
Het hokje is de voorkant volledig rot, ik heb de deur al eens vastgezet met een paar klosjes want als je hem open doet valt het glas eruit.
Ik ga nu en dan even met de sproeier langs de erfscheiding om de klimop (pispotjes dacht ik) uit onze tuin te houden en voor de rest vind ik het wel prima.
Het is net een klein natuurgebied er leeft van alles op insecten gebied.

En dat met die sproeier is eigenlijk al een overtreding mijnerzijds, maar dat gaat verder zonder klachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDlKen_1JfGS4LFx11TdQPQcx9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3tRbCZhQ5qo2Ri0XO9N4pI9.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Electro Wim schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:09:
[...]

Ik lees heel veel hier maar nog veel meer niet.

Het is al jaren een buurman, woont al jaren in de buurt en iedereen heeft een mening over de buurman. Maar niemand die afgelopen jaren met de buurman een kopje koffie heeft gedronken? Niemand die afgelopen jaren terloops een normaal gesprek heeft gehad, niet over de bouw, maar gewoon op persoonlijk vlak? Niemand die in de buurt weet wat er aan de hand is, maar wel een oordeel geeft of bijklussen enzo?

Echt een buurt dus waar je als buitenstaander of bewoner thuis kan voelen, allemaal zeer onpersoonlijk. Je hoeft niet ieder detail te kennen van je buren maar een beetje sociaal is niks mis mee. Of ben ik ouderwets?

Men kan speculeren over wat er aan de hand is, maar zonder dat je exact weet wat er speelt komt er ook geen oplossing. Er kan van alles spelen, Je weet het niet, want niemand in jullie buurt, straat weet het blijkbaar. Je hoeft niet de deur plat te lopen, maar deze straat…. Alleen het topic geeft al aan “mijn probleem” “ik heb er last van” “mijn uitzicht””. Ik lees ergens nergens “Mijn alleenstaande buurman kan door depressie en geld problemen sinds zijn ontslag, of arbeidsongeschiktheid, ……, zijn uitbouw niet afmaken. Hoe kunnen we dit als buurt tot een goede afloop begeleiden?”

Wat ik ook niet uit het topic op kan maken is waarom TS in de afgelopen paar jaren niet zelf even een eindschot heeft geplaatst met een regenpijp. Had heel veel ellende gescheeld, had ook geholpen wanneer het tot een rechtszaak komt over schade door water. Een beetje zelf meedenken was makkelijk geweest en ook beter. Jouw water hoort niet op zijn uitbouw. Buurman had ook eigenlijk een eindschot er op moeten zetten. Maar wat als dat er zit en water komt toch op zijn dak?

TS is zelf verantwoordelijk dat zijn regenwater afvoer geen schade heeft bij de buurman. En heeft TS daar kosten aan dan is dat jammer, want wanneer er een regenpijp met afvoer moet komen naast een eindschot dan is dat een probleem van TS omdat TS daar gewoon voor verantwoordelijk is.
Ik heb vanaf het begin toen hij er kwam wonen geprobeerd een goede buur te zijn en toen hij bij mij in de tuin stond de metselen vaker een praatje met hem gemaakt en een biertje aangeboden, echter moet het wel van 2 kanten komen. Met de anderen buren is namelijk wel goed contact.

Bij een rijtjes huis mag je niet zomaar een dakgoot of een regenpijp weghalen of afkoppelen een eindschot zit er naar mijn weten ook niet, ga ik wel plaatsen. Zoals je ziet is hij van de een op andere dag gestopt met klussen want het gereedschap ligt nog op het dak of zit nog vast aan de aanbouw en in de afgelopen 2 jaar vaker naar de dakgoot gevraagd en dan zegt hij ernaar te gaan kijken.

Wat betreft het beeld van hem door de buurt kan ik niets aan doen, als jij dag en nacht volk aan je deur hebt wat na 1minuut alweer vertrekt is dat zeer verdacht natuurlijk.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 17:19

Grvy

Bot

Weer zo een topic wat begint met "Mijn buurman doet X kan ik daar iets aan doen" en als je dan inzoomt en verder kijkt zijn er allemaal vooroordelen over de beste man en vind de TS overal wat van wat hem helemaal niks aangaat..

@TS - gewoon even naar jezelf kijken in de spiegel en de beste man met rust laten? Het is niet jouw grond of jouw plek om hier iets van te vinden, van zijn vrienden, van zijn (mogelijke) geldproblemen, niks ervan gaat je iets aan.

Dit is een account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:00
Als ik de foto's bekijk lijkt het metselwerk me nog niet afgevoegd, kan me voorstellen dat dat ook al zorgt voor een betere aanblik.

Daarnaast wel wat meerdere al aangeven, wellicht zit de beste man wel in een complete burnout. Dan is opstaan uit je bed al een opgave, laat staan een simpel gootje terughangen, onderschat dat niet en probeer inderdaad de dialoog op te zoeken. Veranderen kan je het toch niet.

Simpel gezegd vanuit persoonlijk leiderschap heb je 3 keuzes.
1. Kan ik de situatie veranderen? Ja, doe dat dan.
2. Kan ik de situatie accepteren? Ja, doe dat dan.
3, 2x nee gezegd? Zorgen dat je niet meer in de situatie zit. (Verbergen/camoufleren of wegwezen)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• targaryanwolf
Grvy schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:43:
Weer zo een topic wat begint met "Mijn buurman doet X kan ik daar iets aan doen" en als je dan inzoomt en verder kijkt zijn er allemaal vooroordelen over de beste man en vind de TS overal wat van wat hem helemaal niks aangaat..

@TS - gewoon even naar jezelf kijken in de spiegel en de beste man met rust laten? Het is niet jouw grond of jouw plek om hier iets van te vinden, van zijn vrienden, van zijn (mogelijke) geldproblemen, niks ervan gaat je iets aan.
Makkelijk praten als je er niet elke dag last van hebt, om even terug OT te komen. Heb ik dit topic gemaakt on te kijken wat er binnen wet en regelgeving mogelijk is. Voor de rest laat ik die man met rust, een vraag van "goh wanneer hang je de dakgoot eens terug? Want er loopt water via je aanbouw langs de muur omlaag" is in mijn ogen geen onredelijke vraag, even los van de staat van zijn voor en achtertuin, daar heb ik nooit iets over gezegd.

Als er voor de rest niet mee te praten met deze beste man is wat moet je dan?

Tevens heb ik al vaker schade en overlast van deze buur gehad, maar dat terzijde, wil niet in detail treden. Ik ben ook zeker niet uit op een burenruzie ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
MisterEagle schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:46:
[...]

Als ik de foto's bekijk lijkt het metselwerk me nog niet afgevoegd, kan me voorstellen dat dat ook al zorgt voor een betere aanblik.

Daarnaast wel wat meerdere al aangeven, wellicht zit de beste man wel in een complete burnout. Dan is opstaan uit je bed al een opgave, laat staan een simpel gootje terughangen, onderschat dat niet en probeer inderdaad de dialoog op te zoeken. Veranderen kan je het toch niet.

Simpel gezegd vanuit persoonlijk leiderschap heb je 3 keuzes.
1. Kan ik de situatie veranderen? Ja, doe dat dan.
2. Kan ik de situatie accepteren? Ja, doe dat dan.
3, 2x nee gezegd? Zorgen dat je niet meer in de situatie zit. (Verbergen/camoufleren of wegwezen)
Eindschotje plaatsen en camoufleren wordt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaker_BE
targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:45:
[...]
Denk niet dat ik er iets over te zeggen heb, probeer alleen te kijken wat er mogelijk is.
Krijg toch een beetje de indruk van wel..... eerst probeer je het via de gemeente af te dwingen en nu zoek je hier naar argumenten om de buurman jouw wil op te leggen. Inclusief de nodige insinuaties over zijn gedrag.

Zet gewoon een schutting net zo hoog als zijn uitbouw en laat het hem gewoon uitzoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Tweaker_BE op 01-08-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
Tweaker_BE schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Krijg toch sterk de indruk van wel..... eerst probeer je het via de gemeente af te dwingen en nu zoek je hier naar argumenten om de buurman jouw wil op te leggen. Inclusief de nodige insinuaties over zijn gedrag.

Zet gewoon een schutting net zo hoog als zijn uitbouw en laat het hem gewoon uitzoeken.
Wat ik al zij ga ik kijken voor een gesloten overkapping.

Ik heb vaker met deze beste man het gesprek gepoogd aan te gaan wat steeds op niets uitliep, behalve "zal er naar kijken".

Mijn wil op leggen is het niet eens, ik probeer te kijken wat er mogelijk is en blijkbaar is dat dus vrij weinig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:53:
[...]

Voor de rest laat ik die man met rust, een vraag van "goh wanneer hang je de dakgoot eens terug? Want er loopt water via je aanbouw langs de muur omlaag" is in mijn ogen geen onredelijke vraag, even los van de staat van zijn voor en achtertuin, daar heb ik nooit iets over gezegd.

Als er voor de rest niet mee te praten met deze beste man is wat moet je dan?
Das niet het praatje waar verschillende posters op doelen, vermoed ik. Ik zou eerder vragen stellen als 'kan ik met iets helpen om de werkzaamheden weer gestart te krijgen?', 'wat is er aan de hand dat je niet meer aan klussen toekomt?' of 'Is er een reden dat er niet meer aan die uitbouw gewerkt kan worden?'. Dat geeft wellicht meer kans op een gesprek.

Is er buurtbemiddeling waar je woont? Die krijgen vaak een gesprek gestart waar dat mensen zelf niet is gelukt.

De gemeente bellen omdat water van erf a op erf b terecht komt en eigenaar van a er niks aan doet kan ook, maar daar zou ik niet snel actie uit verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
Jheroun schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:15:
[...]

Das niet het praatje waar verschillende posters op doelen, vermoed ik. Ik zou eerder vragen stellen als 'kan ik met iets helpen om de werkzaamheden weer gestart te krijgen?', 'wat is er aan de hand dat je niet meer aan klussen toekomt?' of 'Is er een reden dat er niet meer aan die uitbouw gewerkt kan worden?'. Dat geeft wellicht meer kans op een gesprek.
Zal van het weekend nog eens een goede poging wagen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Electro Wim

Electro Wim

Wim de Electroman

Mensen met Burn 0ut ervaring weten hoe dit kan zijn. Maar in veel situaties, zoal burn out, kan dit optreden. Je zegt dan tegen jezelf “ik maak dit af”, maar het gaat niet. “Morgen doe ik het”, maar morgen is ook morgen er weer. Na mijn tweede scheiding ben ik ook “zo een alleenstaande man” geweest met één burn-out en een depressie. Ik kreeg niks uit mijn handen. Helemaal niks. Sloot mijzelf af, gordijnen dicht, half afgebouwde zolder, projecten begonnen maar niet klaar. Maar gelukkig geen “zeurende mensen” behalve een buurvrouw die zei “ik ga het dak doen, kan ik je helpen” mijn zwager die uit het niks even mijn zolder af kwam maken. Met uiteindelijk toen ik burn out uit kwam het omdraaide en hun ging helpen. En kwam ik weer in een positieve spiraal welke verder omhoog gaat dan ooit tevoren.

Ik ken die buurman niet, maar sommige mensen zijn nu eenmaal wat meer terughoudend met contact. En dat wil niet zeggen dat je op nowt geven. En misschien is er schaamte of angst. Sommige mensen zijn alleen en denken dat alleen de oplossing is. Mensen maken soms verkeerde inschattingen over zich zelf.

Maar goed dat je zelf een eindschot plaatst. Eerste begin is er. Alles stapje voor stapje. Misschien ziet hij het en gaat hij denken. Een kleine start kan een trigger zijn.

Iedereen heeft een Fase in zijn leven waarbij hij/zij niet of just wel het vermogen heeft om meer Spanning te creëren zonder weerstand te ervaren en mooi met de stroom mee te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schaakpower
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:09
Je kunt kijken of je gemeente een hemelwaterverordening heeft waarbij je bij het toevoegen van verharding (dus ook een uitbouw) het hemelwater moet afvoeren op eigen terrein. Als dat 2 jaar lang niet geregeld is, is dat in mijn ogen een reden om te handhaven (bron: ik werk bij een gemeente). Check of je gemeente handhaving voor bouwzaken heeft uitbesteed aan een omgevingsdienst of dit zelf doet. Dan weet je bij welk loket je terecht kunt en waar ze je verder kunnen helpen. Met een dm met je gemeente kan ik je denk ik wel verder helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Schaakpower op 01-08-2024 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electro Wim

Electro Wim

Wim de Electroman

Schaakpower schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:41:
Je kunt kijken of je gemeente een hemelwaterverordening heeft waarbij je bij het toevoegen van verharding (dus ook een uitbouw) het hemelwater moet afvoeren op eigen terrein. Als dat 2 jaar lang niet geregeld is, is dat in mijn ogen een reden om te handhaven (bron: ik werk bij een gemeente). Check of je gemeente handhaving voor bouwzaken heeft uitbesteed aan een omgevingsdienst of dit zelf doet. Dan weet je bij welk loket je terecht kunt en waar ze je verder kunnen helpen. Met een dm met je gemeente kan ik je denk ik wel verder helpen.
Ok en dan gaat de gemeente handhaven. Hoe zie je dat voor je. Met boetes en dwangsommen iemand de vernieling in helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kunt hier juridisch, als je dat wil, mogelijk wel iets tegen doen. De gemeente moet onder de Wabo wel handhaven op dit soort fratsen. Die wet is weliswaar vervangen door de omgevingswet (die ik onvoldoende ken) maar daar het bouwwerk gestart is voor 2024 heb je mogelijk nog een kans. Zie bijvoorbeeld dit artikel wat (over de oude regelgeving) is gepubliceerd.

Het komt erop neer dat de gemeente dient te handhaven (en jij kunt hen daartoe dwingen) om natuurlijk verval van bouwwerken tegen te gaan.

Ik kan de situatie niet goed genoeg inschatten om te weten of je hier een kans maakt, maar een jurist op dit gebied kan je dat zo vertellen.

De vraag is wat je daarna gaat doen, stel dat de gemeente handhaaft en op last van een dwangsom de buurman verplicht om het bouwsel in lijn met de standaarden te brengen, wat dan? Als hij het niet kan of echt geen geld heeft dan breng je hem mogelijk verder in de problemen en zit je uiteindelijk zonder buurman en voor lange tijd ook met een lelijk buurhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:39:
[...]

Wat betreft het beeld van hem door de buurt kan ik niets aan doen, als jij dag en nacht volk aan je deur hebt wat na 1minuut alweer vertrekt is dat zeer verdacht natuurlijk.
Daar heb je het antwoord wat je mogelijkheden zijn. Doe een (anonieme) tip naar de politie dat je het sterke vermoeden hebt dat je buurman dealt. Als het vermoeden van de buurt klopt (lijkt mij wel, als 'ie idd zoveel 'bezoek' krijgt) en oom agent pakt 'm dan zal 'ie wellicht een tijdje moeten zitten. Kan 'ie de hypotheek niet meer betalen en wordt z'n huis uiteindelijk geveild. Wel een spel van de lange adem.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Truus01
Ik vind het nogal wat, dat sommige posters TS beschuldigen van allerlei aannames en dan zelf aannames gaan doen over de mogelijke mentale toestand van de buurman.
En juist als deze buurman in een burn-out zou zitten, kan het ook heel goed zijn dat hij absoluut geen zin heeft in praatjes met buren.
Niet alle mensen zijn extravert en hebben behoefte aan contact.

TS weet denk ik het beste hoe zijn buurman te benaderen. Van wat ik lees is hun contact helemaal niet slecht. Er is ook geen burenruzie.
Er is alleen een aanbouw die niet af is en TS stoort zich daaraan. Kwam hier om navraag te doen naar mogelijkheden, is erachter gekomen dat die minimaal (niks) zijn en gaat daarom in zijn tuin de boel zo aanpakken dat hij die aanbouw niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaakpower
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:09
Wat ik schreef klopte niet helemaal geloof ik, daarom maar weggehaald. 8)7

[ Voor 106% gewijzigd door Schaakpower op 01-08-2024 22:07 . Reden: Niet van toepassing ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
FooLsKi schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:28:
[...]

Daar heb je het antwoord wat je mogelijkheden zijn. Doe een (anonieme) tip naar de politie dat je het sterke vermoeden hebt dat je buurman dealt. Als het vermoeden van de buurt klopt (lijkt mij wel, als 'ie idd zoveel 'bezoek' krijgt) en oom agent pakt 'm dan zal 'ie wellicht een tijdje moeten zitten. Kan 'ie de hypotheek niet meer betalen en wordt z'n huis uiteindelijk geveild. Wel een spel van de lange adem.
Succes daarmee :+ mijn ouders hebben dit momenteel met een overbuurman. Is gefilmt door politie, is al 2 maal opgepakt. Maar na korte tijd weer vrij en kan zijn huis weer in. Elke dag dikke bnw's die langs rijden, de tuin is een grote bende en al meermaals een ruit bij hem ingegooid....

Gemeente en politie doet weinig. Koopwoning dus succes, en als ze hem het huis uit zetten moet die toch ergens wonen....

Dus zo zeker zou ik niet zijn dat dit een snelle oplossing gaat geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Tweaker_BE schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:00:
[...]

Krijg toch een beetje de indruk van wel..... eerst probeer je het via de gemeente af te dwingen en nu zoek je hier naar argumenten om de buurman jouw wil op te leggen. Inclusief de nodige insinuaties over zijn gedrag.

Dat mag hier in NL niet, heb je ook meerder keren kunnen lezen. Als je niets hebt toe te voegen blijf dan stil.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:32

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Waah schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:03:
[...]

Succes daarmee :+ mijn ouders hebben dit momenteel met een overbuurman. Is gefilmt door politie, is al 2 maal opgepakt. Maar na korte tijd weer vrij en kan zijn huis weer in. Elke dag dikke bnw's die langs rijden, de tuin is een grote bende en al meermaals een ruit bij hem ingegooid....

Gemeente en politie doet weinig. Koopwoning dus succes, en als ze hem het huis uit zetten moet die toch ergens wonen....

Vandaar ook dat ik aangaf dat dat een spel van de lange adem zal zijn. In een aantal plaatsen (waar ik woon, bijvoorbeeld) wordt een woning voor meerdere weken/maanden 'door de burgemeester' gesloten wanneer er overlast is door drugs dealen e.d.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:01
Wees maar blij dat zijn gevel niet op de erfgrens of op jouw perceel is gezet. Dat kan mijn zoon van 4 nog beter metselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:01
franssie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:22:
[...]

Dat mag hier in NL niet, heb je ook meerder keren kunnen lezen. Als je niets hebt toe te voegen blijf dan stil.
Oprechte vraag: mag dat ook niet voor het deel wat direct aan de muur grenst? Want in dat geval is de schutting niet anders dan een soort voorzetwandje voor de muur van de buren toch? Ik begrijp dat het niet mag voor de rest vd tuin, dus voor het van achter in de tuin naar de uitbouw moeten kijken is het geen oplossing, maar voor de het aanzicht naar de zijkant (de muur) lijkt mij het maken van zo’n schutting we degelijk een goed advies. Maar ik ben geen jurist natuurlijk. Wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 14:41
De foto's schetsen vooral een heel treurig beeld. De buurman weet het zelf blijkbaar ook niet meer hoe nu verder.

Dat is vervelen want de aanblik van die uitbouw verminderd toch een beetje je woongenot. Ook voor wanneer je over enkele jaren een keer van plan bent te verhuizen en de boel in de verkoop wilt gooien heb je het concrete probleem dat je hoogstwaarschijnlijk aanzienlijk minder kandidaat kopers zult trekken dan wanneer de uitbouw er wel netjes had uitgezien.

Voor nu zit er denk ik niets anders op dan de schutting op te hogen met een bamboescherm zodat die scheef gemetselde muur met zwarte vlekken aan het zicht wordt onttrokken.

Op deze manier wordt dat platte dak op een gegeven moment vanzelf een sedumdak. Maar serieus, het is diep treurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

het bouwsel doet mij aan die serie 'help mijn man is klusser' denken.
dat komt nooit af omdat de verantwoordelijke mentaal al jaren is afgehaakt/uitgecheckt.
maar met een klusteam dat hem meeneemt in de afbouw komt het toch altijd weer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:41

m-vw

Dus?

[...]

Ben het niet geheel met je opmerking eens.
Uit de posts van TS blijkt niet dat TS hinder ondervindt, anders dan dat het er niet mooi uitziet.

Dan kan je praktisch vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Waah schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:03:
[...]

Dan heeft de politie gewoon niet genoeg gevonden om iemand als dealer aan te wijzen. Want anders doet de burgermeester de hut een paar maanden op slot en zegt de hypotheekverstrekker de hypotheek op conform de contractvoorwaarde dat er geen criminele activiteiten uitgevoerd mogen worden. Woningéigenaren worden daarmee harder aangepakt dan huurders die slechts een paar maanden ergens anders hoeven te slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kwam deze nog tegen toen ik er uit interesse nog even naar heb gezocht, Artikel 4.21 Omgevingswet:
1. De in artikel 4.3 bedoelde regels over bouwactiviteiten, sloopactiviteiten en het gebruik en het in stand houden van bouwwerken worden gesteld met het oog op:

a. het waarborgen van de veiligheid,

b. het beschermen van de gezondheid,

c. duurzaamheid en bruikbaarheid.

2. De regels strekken er in ieder geval toe dat:

a. de minimumkwaliteit van bestaande en te bouwen bouwwerken is gewaarborgd,
Je kunt de gemeente dus vragen te handhaven op dit artikel uit de omgevingswet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heeft onderliggende problemen. Ik neem aan dat iemand zonder enige bouwervaring (al is het geen metselaar waarschijnlijk) niet aan een complete uitbouw begint. In de bouw heb je momenteel gewoon een volle agenda en dan ben je dus niet elke dag thuis, maar bijna nooit thuis.

Daarnaast is het een alleenstaande man en dan snap ik het ontstaan van die uitbouw al helemaal niet. Je hebt als alleenstaande al een heel huis....

Of hij dealt vanuit huis, waarschijnlijk niet. Dan had je het wel geweten. Dan had je bijna dagelijks dezelfde (verrotte) gezichten bij hem aan de deur zien staan, soms op de raarste tijdstippen. Hij kan ook gebruiken en in het rood staan bij zijn dealer(s), waardoor er af en toe iemand voor geld komt.

Als hij zou dealen, dan was geld voor de uitbouw in ieder geval geen probleem geweest.

Maar die dakgoot is wel een probleem en de afwatering van zijn daken ook. Als het afschot van de dakgoot de goede kant op ligt, is dat makkelijk op te lossen. Maar de buurman moet op zijn eigen perceel afwateren en daar voldoet hij nu niet aan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:09:
Die heeft onderliggende problemen. Ik neem aan dat iemand zonder enige bouwervaring (al is het geen metselaar waarschijnlijk) niet aan een complete uitbouw begint. In de bouw heb je momenteel gewoon een volle agenda en dan ben je dus niet elke dag thuis, maar bijna nooit thuis.

Daarnaast is het een alleenstaande man en dan snap ik het ontstaan van die uitbouw al helemaal niet. Je hebt als alleenstaande al een heel huis....

Of hij dealt vanuit huis, waarschijnlijk niet. Dan had je het wel geweten. Dan had je bijna dagelijks dezelfde (verrotte) gezichten bij hem aan de deur zien staan, soms op de raarste tijdstippen. Hij kan ook gebruiken en in het rood staan bij zijn dealer(s), waardoor er af en toe iemand voor geld komt.

Als hij zou dealen, dan was geld voor de uitbouw in ieder geval geen probleem geweest.

Maar die dakgoot is wel een probleem en de afwatering van zijn daken ook. Als het afschot van de dakgoot de goede kant op ligt, is dat makkelijk op te lossen. Maar de buurman moet op zijn eigen perceel afwateren en daar voldoet hij nu niet aan.
Een alleenstaande kan geen uitbouw nodig hebben, maar voor dealen heb je een uitbouw nodig? Wat een vreemde gedachtekronkels.
Hij zal er vast een gedachte bij gehad hebben. Foto's zijn niet super, maar ook niet zo schokkend. Vrees dat ts weinig partij is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Scheurbuik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:15:
[...]

Een alleenstaande kan geen uitbouw nodig hebben, maar voor dealen heb je een uitbouw nodig? Wat een vreemde gedachtekronkels.
Kan je de zinnen quoten waar dat staat? Ik zie namelijk heel wat anders staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Dennisdn schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:33:
[...]

Dan heeft de politie gewoon niet genoeg gevonden om iemand als dealer aan te wijzen. Want anders doet de burgermeester de hut een paar maanden op slot en zegt de hypotheekverstrekker de hypotheek op conform de contractvoorwaarde dat er geen criminele activiteiten uitgevoerd mogen worden. Woningéigenaren worden daarmee harder aangepakt dan huurders die slechts een paar maanden ergens anders hoeven te slapen.
Verschillende gemeenten gaan er anders mee om blijkbaar. Want ze hadden wel genoeg gevonden maar was beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Waah schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:29:
[...]

Verschillende gemeenten gaan er anders mee om blijkbaar. Want ze hadden wel genoeg gevonden maar was beleid.
Ik woon in de regio Arnhem-Nijmegen en daar hebben wij 2 stadssherrifs op zitten die zelfs voor een paar dozen Cobra's van de kinderen een compleet huis op slot zetten :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
Dennisdn schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:33:
[...]

Ik woon in de regio Arnhem-Nijmegen en daar hebben wij 2 stadssherrifs op zitten die zelfs voor een paar dozen Cobra's van de kinderen een compleet huis op slot zetten :9
En terecht, zou maar blij zijn met dat soort stadsscherrfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:09:

Ik neem aan dat dit sarcastisch is?
Wat een vreemde aannames allemaal.

Waarom zou hij onderliggende problemen hebben?
Waarom zou iemand zonder bouwervaring niet aan een complete uitbouw beginnen?
Waarom zou een alleenstaande geen uitbouw willen/mogen/hoeven?
Waarom zou er geld voor een uitbouw zijn als hij zou dealen?
Waarom zou hij zelf gebruiken en/ of waarom zou hij wel/geen dealer kunnen zijn?

Voor de duidelijkheid, dit zijn retorische vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Truus01 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:23:
[...]

Ik neem aan dat dit sarcastisch is?
Wat een vreemde aannames allemaal.

Waarom zou hij onderliggende problemen hebben?
Waarom zou iemand zonder bouwervaring niet aan een complete uitbouw beginnen?
Waarom zou een alleenstaande geen uitbouw willen/mogen/hoeven?
Waarom zou er geld voor een uitbouw zijn als hij zou dealen?
Waarom zou hij zelf gebruiken en/ of waarom zou hij wel/geen dealer kunnen zijn?

Voor de duidelijkheid, dit zijn retorische vragen...
Zo vreemd zijn die aannames niet hoor. Ik ken echt helemaal niemand, die niets met de bouw heeft, maar wel eigenhandig een complete aanbouw aan zijn huis gaat zetten. Ik ken wel mensen, die zoiets zoveel mogelijk zelf en in eigen beheer doen, omdat ze zelf ervaring hebben in de bouw en dus in grote lijnen gewoon weten wat er gedaan moet worden en ook genoeg mensen om zich heen hebben waar ze terechtkunnen voor goed advies en soms een helpend handje.

En als de buurman dan al 1,5 jaar thuis zit, dan denk ik ook al snel aan een burnout of iets dergelijks.

Ik bedoel overigens ook niet stellig te zeggen dat hij geen dealer is, maar dat hij waarschijnlijk niet vanuit thuis dealt. Want dat is echt een drama, dat had TS dan echt wel zeker geweten. Kennissen van ons woonden een poosje terug in een straatje met oude arbeiderswoningen (wel koopwoningen) in een echt volksbuurtje (inmiddels wonen ze wat beter). Daar ben ik toen eens een middagje en avondje op bezoek geweest en veel met de kinderen bezig geweest voor het huis. Mensen die thuis dealen pik je er zo uit. En de hele straat weet het ook gewoon. Maar ze hebben geen voorraad in huis, telkens maar een heel klein beetje. En dat maakt het lastig aan te pakken, want dan moet de politie dus een inval doen en dan vinden ze nog 2 zakjes dope. Nou, dat is dus niet genoeg om een woning tijdelijk te sluiten en zoiemand aanpakken op handel is op die manier ook niet echt mogelijk. De politie gaat dan posten, maar dat heeft dan meer als doel om de aanvoer in beeld te krijgen. Als dat lukt, hebben ze meer kans om de thuisdealer met een iets grotere voorraad te pakken en krijgen ze ook zicht op degene boven hem in de keten.

Een dealer heeft over het algemeen genoeg inkomen om af en toe wat bouwmaterialen aan te kunnen schaffen.

Ik denk, dat die man dus gewoon een probleem heeft waardoor hij het gewoon niet meer op kan brengen om verder te gaan. Niets raars aan toch?

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dit is echt een popcorn topic 🍿

Wat begint met een vraag over de uitbouw van de buren, eindigt in elke aanname die je maar kan verzinnen en elke 'oplossing' die je maar kan verzinnen

- buurman heeft burn out
- buurman dealt
- buurman heeft schulden bij dealers
- buurman heeft kluservaring
- buurman moet opgepakt worden en zijn huis verkocht
- buurman moet geholpen worden met een waardebon
- buurman is zo ongeveer al aangemeld voor help mijn man is klusser
- buurman is erg verdacht omdat hij bezoekers heeft

En dit allemaal omdat de aanbouw niet mooi is in de ogen van ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42erik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:54:
Dit is echt een popcorn topic 🍿

Wat begint met een vraag over de uitbouw van de buren, eindigt in elke aanname die je maar kan verzinnen en elke 'oplossing' die je maar kan verzinnen

- buurman heeft burn out
- buurman dealt
- buurman heeft schulden bij dealers
- buurman heeft kluservaring
- buurman moet opgepakt worden en zijn huis verkocht
- buurman moet geholpen worden met een waardebon
- buurman is zo ongeveer al aangemeld voor help mijn man is klusser
- buurman is erg verdacht omdat hij bezoekers heeft

En dit allemaal omdat de aanbouw niet mooi is in de ogen van ts
Praktisch gezien: ik denk dat TS zich vooral moet richten op zijn dakgoot en de afwatering van de uitbouw van de buurman. Die dakgoot kan hij gewoon zelf doen en zelf zou ik de buurman aanbieden om hem even te helpen met een tijdelijke oplossing voor het water van zijn dak. En dat was het dan. De rest gaat TS echt niet op kunnen lossen en de gemeente ook niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:22:
[...]Dat mag hier in NL niet, heb je ook meerder keren kunnen lezen. Als je niets hebt toe te voegen blijf dan stil.
Dat iets niet mag wil nog niet zeggen dat het geen oplossing is in deze situatie. Het is niet zo dat je iemand schade berokkent of iets aan doet met een te hoge schutting. Zeker niet als je dat enkel doet bij de uitbouw en dan met name bij de schimmel. In het ergste (of misschien wel beste) geval komt de gemeente langs en haal je het weer weg. Kan de ambtenaar ook gelijk zien wat voor teringzooi is :X
JJ Le Funk schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 06:33:
het bouwsel doet mij aan die serie 'help mijn man is klusser' denken.
dat komt nooit af omdat de verantwoordelijke mentaal al jaren is afgehaakt/uitgecheckt.
maar met een klusteam dat hem meeneemt in de afbouw komt het toch altijd weer goed.
Even bellen en dan gelijk Mr. Frank Visser inschakelen. Toch weer een avondje televisie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

Zo vreemd zijn die aannames niet hoor. Ik ken echt helemaal niemand, die niets met de bouw heeft, maar wel eigenhandig een complete aanbouw aan zijn huis gaat zetten. Ik ken wel mensen, die zoiets zoveel mogelijk zelf en in eigen beheer doen, omdat ze zelf ervaring hebben in de bouw en dus in grote lijnen gewoon weten wat er gedaan moet worden en ook genoeg mensen om zich heen hebben waar ze terechtkunnen voor goed advies en soms een helpend handje.

En als de buurman dan al 1,5 jaar thuis zit, dan denk ik ook al snel aan een burnout of iets dergelijks.

Ik bedoel overigens ook niet stellig te zeggen dat hij geen dealer is, maar dat hij waarschijnlijk niet vanuit thuis dealt. Want dat is echt een drama, dat had TS dan echt wel zeker geweten. Kennissen van ons woonden een poosje terug in een straatje met oude arbeiderswoningen (wel koopwoningen) in een echt volksbuurtje (inmiddels wonen ze wat beter). Daar ben ik toen eens een middagje en avondje op bezoek geweest en veel met de kinderen bezig geweest voor het huis. Mensen die thuis dealen pik je er zo uit. En de hele straat weet het ook gewoon. Maar ze hebben geen voorraad in huis, telkens maar een heel klein beetje. En dat maakt het lastig aan te pakken, want dan moet de politie dus een inval doen en dan vinden ze nog 2 zakjes dope. Nou, dat is dus niet genoeg om een woning tijdelijk te sluiten en zoiemand aanpakken op handel is op die manier ook niet echt mogelijk. De politie gaat dan posten, maar dat heeft dan meer als doel om de aanvoer in beeld te krijgen. Als dat lukt, hebben ze meer kans om de thuisdealer met een iets grotere voorraad te pakken en krijgen ze ook zicht op degene boven hem in de keten.

Een dealer heeft over het algemeen genoeg inkomen om af en toe wat bouwmaterialen aan te kunnen schaffen.

Ik denk, dat die man dus gewoon een probleem heeft waardoor hij het gewoon niet meer op kan brengen om verder te gaan. Niets raars aan toch?
Dat jij niemand kent.. wil niet zeggen dat er niet veel mensen zijn. Ik ken genoeg (theoretisch geschoolde.. die tot voorkort het verschil tussen een hamer en een schroevendraaier niet wisten) vrienden die na de eerste offertes zelf na een youtubecursus aan het stucen/bouwen zijn geslagen. En zelfoverschatting is geen mens vreemd.

En dealen... dat is echt het laatste waar ik aan denk als iemand zijn uitbouw niet afmaakt. Misschien omdat ik ook geen dealers ken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheurbuik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:06:
[...]

Dat jij niemand kent.. wil niet zeggen dat er niet veel mensen zijn. Ik ken genoeg (theoretisch geschoolde.. die tot voorkort het verschil tussen een hamer en een schroevendraaier niet wisten) vrienden die na de eerste offertes zelf na een youtubecursus aan het stucen/bouwen zijn geslagen. En zelfoverschatting is geen mens vreemd.

En dealen... dat is echt het laatste waar ik aan denk als iemand zijn uitbouw niet afmaakt. Misschien omdat ik ook geen dealers ken O-)
TS suggereerde dat dealen eigenlijk min of meer zelf. Dat kwam niet uit mijn duim. Dat vond ik dus raar. Uit mijn jeugd weet ik nog wel dat de mensen die in de handel zaten meestal wel wat te besteden hadden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:13:
[...]

Wat ik al zij ga ik kijken voor een gesloten overkapping.

Ik heb vaker met deze beste man het gesprek gepoogd aan te gaan wat steeds op niets uitliep, behalve "zal er naar kijken".

Mijn wil op leggen is het niet eens, ik probeer te kijken wat er mogelijk is en blijkbaar is dat dus vrij weinig.
Bedenk je wel dat als jij een overkapping gaat zetten die buurman nooit meer zijn muur kan afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 17:09:
[...]

TS suggereerde dat dealen eigenlijk min of meer zelf. Dat kwam niet uit mijn duim. Dat vond ik dus raar. Uit mijn jeugd weet ik nog wel dat de mensen die in de handel zaten meestal wel wat te besteden hadden.
Eerlijk gezegd lees ik dat nergens. TS schrijft dat een paar buren denken/vermoeden dat ie nevenactiviteiten heeft. Naast niet meer dan geroddel is voor.mij nevenactiviteit niet zozeer aan dealen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Scheurbuik schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:38:
[...]

Eerlijk gezegd lees ik dat nergens. TS schrijft dat een paar buren denken/vermoeden dat ie nevenactiviteiten heeft. Naast niet meer dan geroddel is voor.mij nevenactiviteit niet zozeer aan dealen
Hier:
targaryanwolf schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:39:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:02

ViezeVis

Sample Text

m-vw schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:17:
[...]

Uit de posts van TS blijkt niet dat TS hinder ondervindt, anders dan dat het er niet mooi uitziet.

Dat is zo. Maar de verhuis-maar-kaart wordt hier te vaak gegeven terwijl TS vraagt om tips en adviezen. Als dat zo voor de hand liggend was, waren problemen op GoT wel sneller opgelost ja.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
m-vw schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:17:
[...]

De hinder is idd het uitzicht en bij een regenbui wateroverlast, hoe harder het regent hoe meer. Die zwarte plek op de muur kan denk ik ook niet gezond voor je zijn, vraag me af hoe het er achter de schutting uitziet. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• targaryanwolf
Kurkentrekker schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 07:34:
Ik kwam deze nog tegen toen ik er uit interesse nog even naar heb gezocht, Artikel 4.21 Omgevingswet:

[...]

Je kunt de gemeente dus vragen te handhaven op dit artikel uit de omgevingswet.
Top thnx ga het proberen.
Pagina: 1 2 Laatste