The problem with communication is the illusion it has taken place.
En dat laatste is dus precies reden genoeg om het te proberenOon schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:36:
[...]
Er zijn genoeg mensen die diverse vormen van 'gratis energie' geprobeerd hebben, ook in Nederland, en die allemaal hebben ondervonden dat het onmogelijk is.
Je zou niet alleen de eerste in Nederland zijn maar in de hele wereld als je het wel voor elkaar krijgt
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Er is ook nog nooit iemand over het kanaal gesprongen bij dover, zeker ook de moeite waard om te proberen.No Hands schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:49:
[...]
En dat laatste is dus precies reden genoeg om het te proberen
openkat.nl al gezien?
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Heeft iemand daar ook youtube video's van gezien?
Something something
Lekker bezig. Het project zelf is in mij ogen gedoemd te mislukken (want alle redenen hierboven) maar je bent er tenminste wel eentje die aan de slag ermee gaat.Dylantje2 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:14:
Vind het toch wel mooi 3 pagina's, met heel veel ext tweakers gezeur..
Heel vaak als je iets anders doet dan. Krijg je op tweakers die lading.... over je heen.
Maar goed omdat er zoveel animo is.
Heb ik leren lassen :-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Terwijl anderen hier mijn gedachtes analyseren.
Ik mis nog een paar busjes van Ali, denk dat ze ook daar vakantie hebben.
Zet hem op en houd ons op de hoogte.
Katrol systeempje, dynamotje en waarschijnlijk een raspberry PI gekoppeld aan een HA servertje. Maar daar gaat dit topic natuurlijk niet over.SeenD schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:29:
Ik ben meer geinteresseerd om iets heel zwaars op te tillen met het stroom wat ik over heb. En dan als ik t stroom nodig heb dan langzaam laten zakken om stroom mee op te wekken.
Wikipedia: Gravity batterySeenD schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:29:
Ik ben meer geinteresseerd om iets heel zwaars op te tillen met het stroom wat ik over heb. En dan als ik t stroom nodig heb dan langzaam laten zakken om stroom mee op te wekken.
De afmetingen die je nodig hebt voor iets zinnigs zijn alleen al heel snel onmogelijk. Wellicht is het nog te doen als je boven en beneden 'storage' hebt zodat je kunt blijven stapelen (een mijnschacht bijvoorbeeld), maar niet als je alleen 1 blok hijst en weer laat zakken.
openkat.nl al gezien?
Ja hoor die zijn er zeker. Uiteindelijk valt dat ook echt tegen, maar ik heb er 1 gezien die 's avonds een lampje aan kon zetten binnen: YouTube: DIY Gravity Battery: Unexpected Results!SeenD schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:29:
zoiets;
https://hitec-ups.com/products/powerpro-series/
[ Voor 10% gewijzigd door Skywalker27 op 29-07-2024 16:07 ]
Wrijving is de vijand van het perpetuum mobile. Maar zelfs als het zou lukken om een volledig wrijvingsloze, eeuwig bewegende machine te maken, kan je er nog geen energie mee opwekken. Want opwekken betekent dat je energie aan de machine moet onttrekken om iets anders mee te doen. En dat gaat je machine afremmen of deze nou wrijvingsloos werkt of niet.lordgandalf schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:57:
Gratis energy heeft een vijand en dat is weerstand. Hoe klein dan ook je verliest altijd ergens energie. De wrijving van een lager of wat dan ook het kost altijd meer energy dan dat je er uithaalt.
Dat dacht ik inderdaad ook al. Kans is namelijk oneindig veel groter dat de TS een vinger of hand verliest door het vliegwiel dan dat een succes wordt.Skywalker27 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:04:
Wees er voorzichtig mee Wij hebben ze ook voor het datacenter. Vliegwielen vereisen veel onderhoud, en zijn serieus gevaarlijk, gezien de hoeveelheid fysieke energie. Als er wat met je ophanging e.d. gebeurd knalt ie zo door je huis heen of nog erger.
Er is ook een kerel op internet en die heeft een heel groot en zwaar vliegwiel gemaakt (helemaal optimaal gemaakt en gepolijst e.d.) met een daarnaast een AC generator en daarna een gelijkrichter. Als belasting neemt hij dan een paar LEDs (lees geen PowerLEDs). En wow, blijft constant draaien als er slechts één zwengel aan het wiel gegeven is...... Bullshit natuurlijk want de belasting is peanuts t.o.v. dat hele grote zware wiel. Als hij daar bijvoorbeeld een (halogeen) gloeilamp op zou zetten dan staat het wiel zo stil. Dat doet hij natuurlijk niet want het gaat om de views en dan zou je kunnen zien dat wat hij doet in de praktijk niet te gebruiken is.
Zo werkt het, probeer maar eens met een motortje. Hopelijk overtuigt je dat je dan wel.
Nee, nog beter... ik heb het zelf in werking gezien!SeenD schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:29:
iets heel zwaars = heel veel water (85 miljoen kuub water)
optillen = terugpompen omhoog bij energieoverschot
stroom nodig = kleppen open, water stroomt omlaag, generatoren draaien!

KaprunStauseen38 by Erik Haak, on Flickr
En dat werkt gewoon, al bijna 70 jaar lang!
Nadeel: past niet in m'n achtertuin.
Meer info:
Wikipedia: Kraftwerksgruppe Kaprun – Wikipedia
[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 30-07-2024 08:24 ]
Dat is dus ook precies het probleem. Het rendement is heel laag, dus je hebt absurde hoeveelheden nodig om er bij het terug omzetten naar stroom genoeg uit te halen.
Wikipedia: Pumpspeicherkraftwerk – Wikipedia
Der Gesamtwirkungsgrad eines Pumpspeicherkraftwerkes liegt bei 75–80 %
Het lastige is natuurlijk de enorme grootte...
Maar het is wel een prima mechanisme om piekbelastingen op te vangen en het nuttig hergebruiken van overschotproductie.
Vrijwel altijd is het op grote schaal opwekken van elektrische energie nou eenmaal efficienter dan kleine achtertuinconstructies.
Betonkugel-pumpspeicher
Misschien (direct) in de buurt van windturbines op zee?
Kost natuurlijk een paar centen, maar lijkt bij een bepaalde schaalgrotte beter te zijn dan opslag in accu's.
Beter: roundtrip efficiency vergelijkbaar met "Pumpspeicherkraftwerken",
minder resourcen, minder onderhoud, alleen generatoren/pompen vervangen
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I Techneco Elga Carrier
Maar ik ben meer benieuwd hoe dat eerste filmpje werkt. Ik zou denken dat zelfs als die veren veel slapper was dan ze lijken, het geheel niet meer dan een slag of 10 kan doen voor het stil komt te staan. En ik zie zo niet waar de motor verstopt zit.
Of denk ik te moeilijk, en spelen ze gewoon het filmpje achterstevoren af ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
In dat geval wens ik de TS heel veel plezier 🤣
e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I Techneco Elga Carrier
Ja, dat laatste. Zie Oon in "Free Energie generator, Fly wheel springmachine"heuveltje schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:25:
Omdat het leuk is ?
Maar ik ben meer benieuwd hoe dat eerste filmpje werkt. Ik zou denken dat zelfs als die veren veel slapper was dan ze lijken, het geheel niet meer dan een slag of 10 kan doen voor het stil komt te staan. En ik zie zo niet waar de motor verstopt zit.
Of denk ik te moeilijk, en spelen ze gewoon het filmpje achterstevoren af ?
Vermoedelijk ben je nog steeds de enige, of niet?Dylantje2 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:32:
[...]
Nee hoor, maar er is niemand in heel NL dit geprobeerd heeft?
Maar hoe ziet de "Free Energy Generator" ondertussen uit?
Heeft hij al proefgedraaid?
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Hier zijn bedrijven mee bezig met torens met grote gewichten en als er energy over is word dat naar de motoren gestuurd worden de gewichten opgetild en als het laat is en er minder energy is dan gebruik je de motor als dynamo met de verliezen enz daarin en laat je het gewicht los en wek je zo weer wat stroom op. Nadeel moet een gigantische toren wezen en niet echt leuk voor in de achtertuin afhankelijk van de hoeveelheid stroom je wil opslaan.SeenD schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:29:
Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3
[ Voor 8% gewijzigd door Yariva op 13-08-2024 15:46 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
mmm iets met 3 weken Frankrijk vakantie.Yariva schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:45:
We zijn al inmiddels 2 weken verder sinds de laatste reactie van TS. Hoe verloopt de voortgang @Dylantje2?Ik ben erg benieuwd!

Verkeerde busje besteld in china.
Weer thuis en hopelijk komt het goede busje binnenkort binnen.
Iemand een idee hoe je lagerstaal een gaatje kunt boren?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
De ventilator in die video staat gewoon aan, de stekker wordt ingestoken op het moment dat hij 'm aanzwengelt en in geen van de clips waar hij 'uit zichzelf' beweegt zie je de kabel lopen of de hele voet van de ventilatorDylantje2 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:45:
[...]
mmm iets met 3 weken Frankrijk vakantie.![]()
Verkeerde busje besteld in china.
Weer thuis en hopelijk komt het goede busje binnenkort binnen.
[YouTube: Self Running Free Energy Fan Device 100%. How to make free energy fan at home]
Iemand een idee hoe je lagerstaal een gaatje kunt boren?
![]()
![]()
Gigantische toren met gewichten in je achtertuin of een mijnschacht van honderden meters diep.
Met een beetje middelbare school natuurkunde weet je het zo.
Maar als je op YT-video's vertrouwt is je niet te helpen

Alhoewel - sommige hebben een zekere amusementswaarde.
Ik zou ze ook in het (natuurkunde) onderwijs willen inzetten.
Kapstok: de (on)mogelijkheid van een perpetuum mobile
@Woudtwe Er zijn borstelloze, waarom niet ook spoelloze . . .
voor een perpetuum mobile is niets onmogelijk

[ Voor 36% gewijzigd door dunklefaser op 20-08-2024 11:55 ]
Op zich lijkt me dat sterk zonder spoel...Oon schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:48:
[...]
De ventilator in die video staat gewoon aan, de stekker wordt ingestoken op het moment dat hij 'm aanzwengelt en in geen van de clips waar hij 'uit zichzelf' beweegt zie je de kabel lopen of de hele voet van de ventilator
O nu zie ik het ook hij stopt de stekker erin.Oon schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:48:
[...]
De ventilator in die video staat gewoon aan, de stekker wordt ingestoken op het moment dat hij 'm aanzwengelt en in geen van de clips waar hij 'uit zichzelf' beweegt zie je de kabel lopen of de hele voet van de ventilator
En heeft de schakelaar aangezet.
Thanks voor de tip.
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Hoe staat het met je project? Is hier al voortgang op te melden?
knipm181087 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 10:10:
@Dylantje2 we zijn inmiddels een maand na het laatste schopje.
Hoe staat het met je project? Is hier al voortgang op te melden?
[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 01-10-2024 13:00 . Reden: Offtopic ]
𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs
[ Voor 94% gewijzigd door Outerspace op 01-10-2024 13:00 ]
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Dit topic is gesloten.