Drinkwater aanbieden, waar rekening mee houden.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Barrycade schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:18:
[...]

Je bedoelt dat de vrijwilligers water uit de sloot kunnen drinken via die filters?

Daar zijn ze namelijk voor bedoeld.
Dat is ook een optie :D . Deze kan ook op een kraan of wat anders aangesloten worden.
Portable and compact, use with a pressurized water system (tap, water pump or gravity system) to provide safe drinking water for up to 400 people per day.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2ox-LmCceQg4BG8-nsbaNi2RUk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rlpuUJ7DA0QvGfAHXiaohf3J.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:52

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Barrycade schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:18:
[...]

Je bedoelt dat de vrijwilligers water uit de sloot kunnen drinken via die filters?

Daar zijn ze namelijk voor bedoeld.
er wordt denk ik bedoelt dat als je hier gewoon kraanwater in doet je in elk geval weet dat het veilig is om te drinken, niet dat het perse slootwater hoeft te zijn ;) :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 15:29
thijsco19 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:34:
Zeker als ts meerdere keren per dag zijn tank vult en leeg maakt (binnen normale schone omstandigheden zoals je tuis met je drinkwater om gaat) zal het echt geen probleem zijn.

De meeste hier zijn gewoon te bang. Zeker nooit eten of drinken op een markt genomen? Of in de winter langs de vlieten met ijs erop, staan geregeld mensen langs de kant die soep en andere dingen aanbieden. Kijken jullie daar ook naar het certificaat of ze dat wel mogen?
zeker wel, maar dat is het voor mij alleen en doe ik dit niet professioneel, wat een heel groot verschil maakt.

Ik kan mij nog iets herinneren van een floriade.

Soep verhit je ook vaak nog en is niet drinkwater. Wel water natuurlijk gebaseerd.
Uiteraard moet TS goed naar de regelgeving kijken of het mag en hoe.
Technisch is het gewoon niet lastig en veilig te doen.
Dat laatste klinkt zo, maar je zal dit waarschijnlijk ook moeten bewijzen. Hoe weet je dat het ook echt goed werkt? En je toch net niet iets vergeet?
En als je mogelijk een foutje hebt gemaakt, of het werkte toch niet helemaal goed. Heb je mogelijk wel een serieus probleem.

Je eerste zin, is eigenlijk waar het mee begint, waaraan moet je voldoen, daarna pas naar (zelfbouw) oplossingen kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:04
Leesvoer van de NVWA
https://www.nvwa.nl/binar...er/gebruik-drinkwater.pdf

Bel ze op, leg de situatie uit en stel je vragen.

Als je meer doet dan alleen wat rondbrengen van water in een jerrycan of fles moet je al gauw voldoen aan het drinkwaterbesluit i.p.v. drinkwatereis.. Dus geen gebruik van tank, extra leidingwerk,koeling, pomp of ander druksysteem.

Doe je dit wel dan krijg je te maken met strenge regelgeving, inspecties (voor tijdens en na je event), en jij moet aantonen dat alles voldoet. (extern bedrijf inhuren voor certificering)

Dat wordt een dure grap en de goedkopere en betere oplossingen zijn al eerder aangedragen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:31
Topic als dit maakt ook weer eens duidelijk waarom er zoveel wet- en regelgeving rondom drinkwater bestaat. In NL beschouwen we veilig drinkwater als iets heel gewoons, maar wat dit topic ook heel duidelijk maakt, is dat iets gewoons niet altijd betekent dat het ook altijd eenvoudig is. Je hoeft niet eens zo ver buiten onze grenzen te kijken, en daar kan je het leidingwater niet eens drinken. Dus zo eenvoudig is schoon drinkwater toch niet helemaal, anders zouden ze dat overal op de wereld wel hebben.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:16
Ik ben overigens erg benieuwd voor welke oplossing TS @SA007 uiteindelijk gaat kiezen. Houd ons vooral op de hoogte. :)
Pagina: 1 2 Laatste