Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 29-09 16:58
Mijn vraag
Hallo allen, ik wens mijn growatt MIN4200TL-XE haar output vermogen te limiterem in verband met terugleverboetes.
Zodra er een oplossing is wil ik die ivm garantie aan mijn leverancier voorleggen.

Zijn andere mensen toevallig met eenzelfde installatie die zich afvragen of dit mogelijk is en zo ja hoe?
De omvormer is pas 1,5 jaar oud en hoop dat het alsnog op een manier met deze zou kunnen.

Ik heb dit ergens gelezen, maar weet niet echt welke apparatuur ze nu bedoelen om aan te koppelen.

Ik heb een single phase en er zit een USB aa sluiting op.

1、 Inverter Models
This series of inverters can achieve Export Limitation by connecting a meter or CT.
The following models belong to this series of inverters:
MIN 2500TL-XH、MIN 3000TL-XH、MIN 3600TL-XH、MIN 4200TL-XH、MIN
4600TL-XH、MIN 5000TL-XH、MIN 6000TL-XH.
Make sure that the inverter is the latest firmware version and is a single-phase inverter maar wel een XE model.

[ Voor 50% gewijzigd door Henkoes op 20-07-2024 22:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:22

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Werkt dit?
https://growatt.pl/wp-con...port-Limitation-Guide.pdf

Maar krijg je een boete over bruto opwek of netto teruglevering (en per jaar of per maand)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Accretion schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:48:
Werkt dit?
https://growatt.pl/wp-con...port-Limitation-Guide.pdf

Maar krijg je een boete over bruto opwek of netto teruglevering (en per jaar of per maand)?
Alle leveranciers lijken bruto te beboeten, dus dat is met een teruglevering op hoogvermogen een issue op zonnige dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Schijnt dat je een wachtwoord nodig hebt via de reguliere routes.

Vraag mij af of andere mensen ervaring hebben met de growatt omvormers en of dit goed werkt, voordat ik wijzigingen laat maken door mijn leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:13
Volgens mij is dit mogelijk met de DRM poort, Demand Respond Mode. In deze poort (ronde connector met 8-10 pennen) zit als het goed is op de omvormer. Door het door verbinden van twee aansluitingen geeft de omvormer nog maar 75, 50, 25 of 0% van het maximale uitgangsvermogen. Met een relaisbordje en bv een Esp32 module is dit eventueel zelf te realiseren en te automatiseren.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:31

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Henkoes schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:57:
Schijnt dat je een wachtwoord nodig hebt via de reguliere routes.
Volgens het PDFje zou het ook zonder wachtwoord met kloppen op het display moeten kunnen.

Ook kun je hier misschien inspiratie uit halen.
Hoe modbus communicatie te starten op een growatt omvormer?
[PV] Growatt output begrenzen

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Pagina: 1