Dank voor je persoonlijke ervaringen met de Pad 2.Roel1966 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:38:
[...]
Ik had het graag voor je willen testen maar ik heb sowieso helaas hier geen verloopje liggen van USB-C naar HDMI dus dat was toch al niet gelukt. Maar inderdaad, op Reddit staat al het antwoord dat je alleen kan spiegelen op de monitor maar de resolutie niet kan aanpassen.
Tja,ik heb zelf ook die Tab S9 even hier in huis gehad om te testen dan maar ik vond die 11 inch toch voor mij persoonlijk wat te klein. Een alternatief zou dan de Tab S9 + zijn maar de prijs daarvan vind ik gwoonweg te hoog en je dan nog beter een Tab S9 Ultra kan pakken die niet veel duurder is.
Zet je nu dus de Tab S9 tegen de Oneplus Pad 2 tja, jazeker, het O-led scherm is mooi maar het IPS scherm van die Oneplus Pad 2 stelt ook zeker niet teleur. Sterker nog dat de helderheid van het scherm van die Oneplus Pad 2 hoger is als die van de S9. Wel zie je natuurlijk het verschil in contrast maar toch, het is echt niet zo dat zwart dan grijs is maar laat ik meer zeggen van zwart is bij een O-led scherm zwarter.
Bedenk ook erbij dat die Oneplus Pad 2 rond de 550 euro ligt en als je hem dan als pre-order besteld kan je de pen er gratis bij krijgen, dus dat ligt dan al gelijk met de Tab S9. De Tab S9 begint bij rond 500 euro maar dan voor het 11 inch model maar wil je qua formaat ongeveer hetzelfde als de Pad 2 dan zou je al richting de Tab S9 plus moeten gaan die nu rond de 830 euro ligt.
Even dan puur qua specs vergeleken is het zo dat die Pad 2 voor het geld eigenlijk heel veel bied en er dus een Snapdragon 8 Gen 3 cpu in zit en de Tab S9 serie een Snapdragon 8 Gen 2. Momnteel de snelste cpu voor Android tablets en telefoons dan en dat eigenlijk voor een relatief lage prijs. Wel moet ik eerlijk bekennen dat Samsung de betere schil heeft met OneUI ondanks dat OxygenOS op zich ook vrij goed werkt.
Enfin laat je dus even niet leiden door het O-led scherm want ik kan je garanderen dat die Pad 2 ook een zeer goed scherm heeft en echt niet veel onder doet voor een O-led scherm. En ja ook bij IPS panels zie je wel behoorlijke verschillen en je goedkope en dure IPS panels hebt. Wat mij in elk geval een beetje stoort aan Samsung blijven toch de hoge prijzen.
Deze reviewer YouTube: OnePlus Pad 2 - This Tablet is a BEAST for $500 heeft het over dat de autorotate niet goed werkt. Ervaar jij dit ook zo vergeleken met je s9 ultra?