Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

[OnePlus Pad 2] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xub4POVNj6lB35GL4bsLbVYp74E=/1280x/filters:strip_icc():strip_exif()/i/2006825932.jpeg

Ten opzichte van de eerste OnePlus Pad heeft het tweede model een groter scherm van 12,1". De ips-lcd heeft een resolutie van 3000x2160 pixels, wat een pixeldichtheid van 303ppi oplevert. Het scherm heeft een refreshrate van 30 tot 144Hz en OnePlus belooft een piekhelderheid van 900cd/m². Rondom de aluminium unibodybehuizing zitten zes luidsprekers. Het toestel weegt 584g en is 6,5mm dik.

Binnenin de OnePlus Pad 2 zit de snelste Qualcomm Snapdragon-soc van dit moment, de 8 Gen3, plus 12GB werkgeheugen en 256GB opslag. De OxygenOS-software op basis van Android 14 beschikt over de Open Canvas-interface die eerder op de OnePlus Open werd geïntroduceerd. Die omgeving kan tot drie apps gelijktijdig op het scherm weergeven, waarbij delen van apps buiten beeld kunnen verdwijnen. OnePlus heeft diverse AI-functies toegevoegd, zoals Recording Summary, dat tekst samenvat en AI Eraser, waarmee je net als met Googles Magic Eraser ongewenste objecten uit foto's verwijdert. De tablet krijgt drie Android-upgrades en vier jaar beveiligingsupdates.

De 9510mAh-accu van de OnePlus Pad 2 kan met 67W worden opgeladen; volgens OnePlus is hij in 81 minuten vanaf leeg helemaal vol. Evenals de eerste OnePlus Pad heeft versie 2 een 13-megapixelachtercamera en een 8-megapixelfrontcamera. Bij de tablet zijn verschillende accessoires verkrijgbaar. De OnePlus Stylo 2 is een styluspen met 16.000 drukniveaus die beschikt over een ingebouwde trilmotor. De haptische feedback moet het effect van een echte pen nabootsen tijdens het tekenen. Het OnePlus Smart Keyboard is een toetsenbordaccessoire dat magnetisch aan de OnePlus Pad 2 kan worden bevestigd. Dataoverdracht verloopt via pogopins of bluetooth. Het toetsenbordje beschikt over een extra rij sneltoetsen en een ingebouwde trackpad, die ten opzichte van het toetsenbordaccessoire bij de eerste OnePlus Pad meer dan dubbel zo groot is.

De OnePlus Pad 2 is vanaf 1 augustus verkrijgbaar voor 549 euro, de OnePlus Stylo 2 kost 99 euro en het bijbehorende OnePlus Smart Keyboard kost 149 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sR5n8VJ_CD5d3RH8G9GRiTR688E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/q730fbOg9ybOTbe2oazDBWcl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIxGZdruYpPI9v7rN5XgxETR4Bs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uFiVg2h53O6uUiSIHQ00GaMW.png?f=fotoalbum_large

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenWie
V1.0.019-07-2024, 19:20Topic aangemaaktAnonymousWP

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Bij pre-order sowieso een lader en optionele keuze voor een geschenk [stylus of keyboard]

499 euro

https://www.oneplus.com/nl/buy-oneplus-pad-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-06 08:46
Met toetsenbordje besteld.

Dacht nog aan die pen. Maar niet gedaan. Nu wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:27
Klinkt als een reuze interessante tablet voor het geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huskie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-11-2024
Zal de pad 2 video out/desktop modus ondersteunen? Ik kan het bij de specificaties niet vinden. De usb3.2 aansluiting zou het mogelijk kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:14
Hebben deze ook besteld voor onze dochter.
Zij gebruikte eerder de Samsung Tab S7+ oa voor school op voortgezet (tegenwoordig gebruikt men office 365 binnen de scholen dus dat werkte prima afgelopen 2 schooljaren mbt de online lesmaterialen, toetsen, presentaties etcetc) ondanks dat school aangaf dat eea niet zou werken, werkt t meer dan prima. Een tablet is ook nog eens handbaar, licht en past makkelijk in de schooltas.

De samsung tab dusdanig mooi kunnen verkopen vorige week dat we deze oneplus pad2 incl de charger en smartkeyboard besteld hebben zonder bijbetaling . Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. specs zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eigenlijk wist ik pas vanaf gisteren af van deze Oneplus Pad 2 nadat ik al een Xiaomi Pad 6s Pro besteld had wat op zich ook geen verkeerd tablet is. Maar vooral de specs en de laatste niet Snapdragon 8 Gen 3 voor die prijs is gewoon heel interessant.

Voor degenen die het niet weten, Belsimpel heeft hem al op voorraad voor 475 euro, wel vreemd eigenlijk omdat die officieel pas op 1 augustus geintroduceerd word. Maar ik heb hem dus bij Belsimpel besteld en ben best wel benieuwd ernaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Roel1966 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:01:
Eigenlijk wist ik pas vanaf gisteren af van deze Oneplus Pad 2 nadat ik al een Xiaomi Pad 6s Pro besteld had wat op zich ook geen verkeerd tablet is. Maar vooral de specs en de laatste niet Snapdragon 8 Gen 3 voor die prijs is gewoon heel interessant.

Voor degenen die het niet weten, Belsimpel heeft hem al op voorraad voor 475 euro, wel vreemd eigenlijk omdat die officieel pas op 1 augustus geintroduceerd word. Maar ik heb hem dus bij Belsimpel besteld en ben best wel benieuwd ernaar.
Bij OnePlus krijg je veel goodies erbij, zoals het toetsenbord en een gratis lader.. beetje zonde om bij belsimpel te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
WouterL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:25:
[...]

Bij OnePlus krijg je veel goodies erbij, zoals het toetsenbord en een gratis lader.. beetje zonde om bij belsimpel te bestellen
Nou voor mijzelf heeft zo'n toetsenboard toch geen echte meerwaarde omdat ik hier nog een Logitech bluetooth toetsenboardje liggen heb. Plus dat ik de bescherming van die toetsenboard cases ook niet optimaal vind en liever zelf een hoes erbij koop die meer beschermd, vooral dan aan de randen.

En tja een lader, die heb ik ook liggen en zou dan alleen maar als reserve zijn, dus dan heb ik liever 25 euro korting want op de site van Oneplus staat die voor 499.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Roel1966 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:30:
[...]

Nou voor mijzelf heeft zo'n toetsenboard toch geen echte meerwaarde omdat ik hier nog een Logitech bluetooth toetsenboardje liggen heb. Plus dat ik de bescherming van die toetsenboard cases ook niet optimaal vind en liever zelf een hoes erbij koop die meer beschermd, vooral dan aan de randen.

En tja een lader, die heb ik ook liggen en zou dan alleen maar als reserve zijn, dus dan heb ik liever 25 euro korting want op de site van Oneplus staat die voor 499.
Via cashbackXL is nog eens 33 euro korting te krijgen op de OnePlus website. Dan is die zelfs nog goedkoper voor meer. Maar zelf weten natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
WouterL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:34:
[...]

Via cashbackXL is nog eens 33 euro korting te krijgen op de OnePlus website. Dan is die zelfs nog goedkoper voor meer. Maar zelf weten natuurlijk. ;)
Hmm, tja, kan hem altijd nog retour sturen naar Belsimpel maar ik ben gewoon wel heel benieuwd. Zag op de website van Oneplus namelijk dat die op pre-order staat dus wie weet hoe lang dat kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Roel1966 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:36:
[...]

Hmm, tja, kan hem altijd nog retour sturen naar Belsimpel maar ik ben gewoon wel heel benieuwd. Zag op de website van Oneplus namelijk dat die op pre-order staat dus wie weet hoe lang dat kan duren.
Volgende week vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Roel1966 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:36:
[...]

Maar hou ons op hoogte, zeker benieuwd. Houd er wel rekening mee dat de pre order bonus gaat vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
WouterL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:42:
[...]

Maar hou ons op hoogte, zeker benieuwd. Houd er wel rekening mee dat de pre order bonus gaat vervallen.
Zal ik zeker doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Roel1966 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:01:

Had jij eigenlijk niet een samsung s9? Nu weer een Xiaomi? :0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
WouterL schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:47:
[...]

Had jij eigenlijk niet een samsung s9? Nu weer een Xiaomi? :0
Nou had, ik heb nog steeds een Samsung Tab S9 Ultra maar die heb ik meer ook deels als laptopvervanger en voor het meer serieuzere werk. Daarnaast wil ik dus nog een tablet voor hoofdzakelijk de krant te lezen en zeg maar een wat mobieler tablet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
Roel1966 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 23:04:
[...]

Nou had, ik heb nog steeds een Samsung Tab S9 Ultra maar die heb ik meer ook deels als laptopvervanger en voor het meer serieuzere werk. Daarnaast wil ik dus nog een tablet voor hoofdzakelijk de krant te lezen en zeg maar een wat mobieler tablet.
Rijd je ook voor elk ritje een andere auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
sikkwittet schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 01:00:
[...]

Rijd je ook voor elk ritje een andere auto?
Ik heb geeneens een auto :)

Maar zoals ik schreef, de S9 Ultra ,die trouwens 2de hands gekocht heb, gebruik ik als laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Roel1966 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 02:05:
[...]

Ik heb geeneens een auto :)

Maar zoals ik schreef, de S9 Ultra ,die trouwens 2de hands gekocht heb, gebruik ik als laptop.
Maar je hebt een review geschreven over de standaard s9 toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-06 17:39
Een paar maanden geleden heb ik een Samsung tablet aangeschaft voor wat licht werk. Helaas ging van deze tablet de batterij maar heel kort mee en over de snelheid bleef wel wat te wensen over.
Om het wat professionele aan te pakken heb ik gekeken naar de OnePlus de Xiaomi pro 6 en de Lenovo p12.

Sinds 2 weken heb ik nu de p12 van Lenovo in gebruik. Een hele verademing vergeleken met die Samsung qua snelheid. Met de batterij kan ik zo'n beetje twee keer langer vergeleken met die Samsung. Dat kan ook haast niet anders aangezien er op de Samsung flink wat bloadware.
Roel1966, wellicht is dit iets voor jou om ook even naar te kijken.

Aangezien er geen topic is van de Lenovo p12 heb ik hier even een vraag. De pictogrammen op het scherm staan allemaal op een gelijke afstand. Deze wil ik dichter bij elkaar zetten maar kan hier geen instelling van vinden. Iemand een idee of dit ergens in te stellen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
WouterL schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 13:29:
[...]

Maar je hebt een review geschreven over de standaard s9 toch? :+
Klopt, maar die heb ik maar eventjes gehad om toch te kijken of 11 inch groot genoeg zou zijn voor mij maar vanwege mijn ooghandicap lukte dat dus toch niet. En ja elke keer uit en inzoomen is ook gewoonweg niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Aloysxda schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:21:
Een paar maanden geleden heb ik een Samsung tablet aangeschaft voor wat licht werk. Helaas ging van deze tablet de batterij maar heel kort mee en over de snelheid bleef wel wat te wensen over.
Om het wat professionele aan te pakken heb ik gekeken naar de OnePlus de Xiaomi pro 6 en de Lenovo p12.

Sinds 2 weken heb ik nu de p12 van Lenovo in gebruik. Een hele verademing vergeleken met die Samsung qua snelheid. Met de batterij kan ik zo'n beetje twee keer langer vergeleken met die Samsung. Dat kan ook haast niet anders aangezien er op de Samsung flink wat bloadware.
Roel1966, wellicht is dit iets voor jou om ook even naar te kijken.

Aangezien er geen topic is van de Lenovo p12 heb ik hier even een vraag. De pictogrammen op het scherm staan allemaal op een gelijke afstand. Deze wil ik dichter bij elkaar zetten maar kan hier geen instelling van vinden. Iemand een idee of dit ergens in te stellen is?
Het ligt er natuurlijk aan welk Samsung tablet je gehad hebt want je kan b.v. een Tab A8 niet vergelijken met de nieuwere Tab 9 serie. Kijk ik b.v. naar mijn Tab S9 Ultra dan gaat die wel veel langer dan 1 dag mee en vaak wel 2 a 3 dagen op1 acculading.

Wat de Lenovo P12 betreft, die heb ik dus ook in huis gehad maar een paar dingen bevielen mij niet namelijk de schermhelderheid is niet de allerbeste met 400 nits. Daarnaast heeft het scherm 'maar' een verversingsfrequentie van 60 Hz wat ik zelf toch wel begin te merken vooral bij scrollen. Maar oke, daarmee viel nog wel te leven want het scherm op zich is wel dan mooi groot.

Alleen, ik weet niet of je de P12 al hebt geupgraded naar Android 14 en als je dat nog niet gedaan hebt dan raad ik je aan dat ook even niet te doen. Mijn P12 had na die update een heleboel bugs en het tablet totaal onstabiel was dus toen heb ik die retour gestuurd.

Dan even wat de iconen op het hoofdscherm betreft, helaas, daar kan je niets aan veranderen zoals je dan wel bij Samsung kan. Je moet je even erbij bedenken dat Lenovo bovenop Android nog een eigen schil gezet heeft maar die schil is niet zo fijn afgewerkt en redelijk beperkt. Dat is dan weer het verschil met Samsung dat Samsung die OneUI heeft en dat dus de schil van Samsung is die wel goed uitgewerkt en uitgebreid is.

Mede voor mij dan ook een rede dat ik die Tab S9 Ultra erbij houd voor dan het meer serieuzere werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Inmiddels de Oneplus Pad 2 gearriveerd en mijn 1ste indruk is best wel positief, ziet er zondermeer uit en voelt als een high-end tablet. Paar dingen die wel opvallend zijn is dat het tablet heel dun en licht is en evenzogoed stevig aan voelt. Prettig zijn ook wel de afgeronde randen waardoor het tablet lekker in de hand ligt.

Verder vind ik de aspect verhouding wel apart want het is niet 3 op 2 formaat maar 7 op 5, dus het ligt een beetje tussen 3 op 2 en 16 op 10 in. Daardoor oogt het tablet groter dan een 12.4 inch 16 op 10 of 16 op 9 tablet ondanks dat het tablet 12,1 inch is. Helaas zit er geen O-led panel in maar wel een heel goed, scherp en helder IPS panel in.

Inmiddels mijn 1ste kennismaking dan met OxygenOS versie 14.1 maar dit mij tot nu toe wel kan bevallen. Zeker zal ik er nog dieper in moeten gaan duiken om een goed beeld te kunnen vormen. Wel heb ik dan al eens een filmpje op Youtube bekeken en het geluid in elk geval fantastisch is met 6 speakertjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Roel1966 op 26-07-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 18:56
Roel1966 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:05:
Inmiddels de Oneplus Pad 2 gearriveerd en mijn 1ste indruk is best wel positief, ziet er zondermeer uit en voelt als een high-end tablet. Paar dingen die wel opvallend zijn is dat het tablet heel dun en licht is en evenzogoed stevig aan voelt. Prettig zijn ook wel de afgeronde randen waardoor het tablet lekker in de hand ligt.

Verder vind ik de aspect verhouding wel apart want het is niet 3 op 2 formaat maar 7 op 5, dus het ligt een beetje tussen 3 op 2 en 16 op 10 in. Daardoor oogt het tablet groter dan een 12.4 inch 16 op 10 of 16 op 9 tablet ondanks dat het tablet 12,1 inch is. Helaas zit er geen O-led panel in maar wel een heel goed, scherp en helder IPS panel in.

Inmiddels mijn 1ste kennismaking dan met OxygenOS versie 14.1 maar dit mij tot nu toe wel kan bevallen. Zeker zal ik er nog dieper in moeten gaan duiken om een goed beeld te kunnen vormen. Wel heb ik dan al eens een filmpje op Youtube bekeken en het geluid in elk geval fantastisch is met 6 speakertjes.
Kan je eventueel even testen of hdmi out werkt via usb? De Pad2 heeft USB 3.2 Gen 1 en in theorie zou het hdmi out moeten ondersteunen. Ik ben nog altijd aan het twijfelen tussen Galaxy Tab S9 of Pad2 ter vervanging van mijn huidige tablet (neig nog altijd naar S9 vanwege Oled scherm).

Update: vraag wordt op reddit beantwoord blijkbaar dus gewoon mirror en geen resolutie scaling https://www.reddit.com/r/...neplus_pad_2_hdmi_output/

[ Voor 5% gewijzigd door KeiFront op 27-07-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
KeiFront schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:24:
[...]

Kan je eventueel even testen of hdmi out werkt via usb? De Pad2 heeft USB 3.2 Gen 1 en in theorie zou het hdmi out moeten ondersteunen. Ik ben nog altijd aan het twijfelen tussen Galaxy Tab S9 of Pad2 ter vervanging van mijn huidige tablet (neig nog altijd naar S9 vanwege Oled scherm).

Update: vraag wordt op reddit beantwoord blijkbaar dus gewoon mirror en geen resolutie scaling https://www.reddit.com/r/...neplus_pad_2_hdmi_output/
Dat is software, maar de hardware is er dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
KeiFront schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 08:24:
[...]

Ik had het graag voor je willen testen maar ik heb sowieso helaas hier geen verloopje liggen van USB-C naar HDMI dus dat was toch al niet gelukt. Maar inderdaad, op Reddit staat al het antwoord dat je alleen kan spiegelen op de monitor maar de resolutie niet kan aanpassen.

Tja,ik heb zelf ook die Tab S9 even hier in huis gehad om te testen dan maar ik vond die 11 inch toch voor mij persoonlijk wat te klein. Een alternatief zou dan de Tab S9 + zijn maar de prijs daarvan vind ik gwoonweg te hoog en je dan nog beter een Tab S9 Ultra kan pakken die niet veel duurder is.

Zet je nu dus de Tab S9 tegen de Oneplus Pad 2 tja, jazeker, het O-led scherm is mooi maar het IPS scherm van die Oneplus Pad 2 stelt ook zeker niet teleur. Sterker nog dat de helderheid van het scherm van die Oneplus Pad 2 hoger is als die van de S9. Wel zie je natuurlijk het verschil in contrast maar toch, het is echt niet zo dat zwart dan grijs is maar laat ik meer zeggen van zwart is bij een O-led scherm zwarter.

Bedenk ook erbij dat die Oneplus Pad 2 rond de 550 euro ligt en als je hem dan als pre-order besteld kan je de pen er gratis bij krijgen, dus dat ligt dan al gelijk met de Tab S9. De Tab S9 begint bij rond 500 euro maar dan voor het 11 inch model maar wil je qua formaat ongeveer hetzelfde als de Pad 2 dan zou je al richting de Tab S9 plus moeten gaan die nu rond de 830 euro ligt.

Even dan puur qua specs vergeleken is het zo dat die Pad 2 voor het geld eigenlijk heel veel bied en er dus een Snapdragon 8 Gen 3 cpu in zit en de Tab S9 serie een Snapdragon 8 Gen 2. Momnteel de snelste cpu voor Android tablets en telefoons dan en dat eigenlijk voor een relatief lage prijs. Wel moet ik eerlijk bekennen dat Samsung de betere schil heeft met OneUI ondanks dat OxygenOS op zich ook vrij goed werkt.

Enfin laat je dus even niet leiden door het O-led scherm want ik kan je garanderen dat die Pad 2 ook een zeer goed scherm heeft en echt niet veel onder doet voor een O-led scherm. En ja ook bij IPS panels zie je wel behoorlijke verschillen en je goedkope en dure IPS panels hebt. Wat mij in elk geval een beetje stoort aan Samsung blijven toch de hoge prijzen.

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 27-07-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:06
Iemand idee of in de software aanpassingen zijn gemaakt in multi user? Zodat iedereen vanaf standby scherm zijn account kan kiezen en niet de gene die ingelogd was eerst moet unlocken zodat er een ander account gekozen kan worden? Dankjewel :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:00
Vandaag, 1 augustus komt de Pad 2 uit. Iemand al een verzendbevestiging gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:54
Of-Aaargh schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:20:
Vandaag, 1 augustus komt de Pad 2 uit. Iemand al een verzendbevestiging gekregen?
De UPS labels zijn al wel een paar dagen geleden aangemaakt. Maar nee, in de app staat ie op 5 augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Bij mij staat ie bij bestellingen op 2 augustus. Maar nog geen bevestiging van een verzending dus heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-gamer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-01 11:51
Bij mij heeft UPS hem bevestigd voor vandaag.
Ben benieuwd of ze het waar maken, de UPS bezorging is bij ons in de buurt niet altijd even consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
T-gamer schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:55:
Ben benieuwd of ze het waar maken, de UPS bezorging is bij ons in de buurt niet altijd even consequent.
Dat had ik drie dagen geleden al. Maar het was het verzendlabel wat aangemaakt is. Pakketje nog niet ontvangen door ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-06 19:10
Roel1966 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:38:
[...]

Ik had het graag voor je willen testen maar ik heb sowieso helaas hier geen verloopje liggen van USB-C naar HDMI dus dat was toch al niet gelukt. Maar inderdaad, op Reddit staat al het antwoord dat je alleen kan spiegelen op de monitor maar de resolutie niet kan aanpassen.

Tja,ik heb zelf ook die Tab S9 even hier in huis gehad om te testen dan maar ik vond die 11 inch toch voor mij persoonlijk wat te klein. Een alternatief zou dan de Tab S9 + zijn maar de prijs daarvan vind ik gwoonweg te hoog en je dan nog beter een Tab S9 Ultra kan pakken die niet veel duurder is.

Zet je nu dus de Tab S9 tegen de Oneplus Pad 2 tja, jazeker, het O-led scherm is mooi maar het IPS scherm van die Oneplus Pad 2 stelt ook zeker niet teleur. Sterker nog dat de helderheid van het scherm van die Oneplus Pad 2 hoger is als die van de S9. Wel zie je natuurlijk het verschil in contrast maar toch, het is echt niet zo dat zwart dan grijs is maar laat ik meer zeggen van zwart is bij een O-led scherm zwarter.

Bedenk ook erbij dat die Oneplus Pad 2 rond de 550 euro ligt en als je hem dan als pre-order besteld kan je de pen er gratis bij krijgen, dus dat ligt dan al gelijk met de Tab S9. De Tab S9 begint bij rond 500 euro maar dan voor het 11 inch model maar wil je qua formaat ongeveer hetzelfde als de Pad 2 dan zou je al richting de Tab S9 plus moeten gaan die nu rond de 830 euro ligt.

Even dan puur qua specs vergeleken is het zo dat die Pad 2 voor het geld eigenlijk heel veel bied en er dus een Snapdragon 8 Gen 3 cpu in zit en de Tab S9 serie een Snapdragon 8 Gen 2. Momnteel de snelste cpu voor Android tablets en telefoons dan en dat eigenlijk voor een relatief lage prijs. Wel moet ik eerlijk bekennen dat Samsung de betere schil heeft met OneUI ondanks dat OxygenOS op zich ook vrij goed werkt.

Enfin laat je dus even niet leiden door het O-led scherm want ik kan je garanderen dat die Pad 2 ook een zeer goed scherm heeft en echt niet veel onder doet voor een O-led scherm. En ja ook bij IPS panels zie je wel behoorlijke verschillen en je goedkope en dure IPS panels hebt. Wat mij in elk geval een beetje stoort aan Samsung blijven toch de hoge prijzen.
Dank voor je persoonlijke ervaringen met de Pad 2.

Deze reviewer YouTube: OnePlus Pad 2 - This Tablet is a BEAST for $500 heeft het over dat de autorotate niet goed werkt. Ervaar jij dit ook zo vergeleken met je s9 ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 12:06
Helaas toetsenbord niet meer beschikbaar in de aanbieding :/

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
SamSid schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:02:
[...]

Dank voor je persoonlijke ervaringen met de Pad 2.

Deze reviewer YouTube: OnePlus Pad 2 - This Tablet is a BEAST for $500 heeft het over dat de autorotate niet goed werkt. Ervaar jij dit ook zo vergeleken met je s9 ultra?
Eigenlijk niet echt gemerkt maar nu werk ik bijna altijd wel alleen in landscape en zo goed als nooit in portraitmode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Roel1966 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

Eigenlijk niet echt gemerkt maar nu werk ik bijna altijd wel alleen in landscape en zo goed als nooit in portraitmode.
Dus jij kan met pincode (schuiven) in landschape mode invullen? De reviewer moest het altijd in portraitmode doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
SamSid schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 17:10:
[...]

Dus jij kan met pincode (schuiven) in landschape mode invullen? De reviewer moest het altijd in portraitmode doen.
Ehm, dat heb ik niet geprobeerd omdat ik nooit een pincode erin zet want ik gebruik het tablet verder niet voor belangrijke dingen en puur alleen voor mijzelf.

Wat ik dus wel gemerkt heb en wel storend vind is de 7 op 5 beeldverhouding wat op het 1ste blik handig lijkt vooral als je veel leest op het tablet. Maar het nadeel is dat je dan dus wel meer tekst in de hoogte hebt maar in de breedte de meeste apps de lettergrootte verkleinen. En ja ook bij b.v. Youtube heb je 2 toch wel behoorlijke balken boven en onder, beetje hetzelde als bij een iPad.

[ Voor 33% gewijzigd door Roel1966 op 01-08-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Mijne is nu verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Hier Vandaag ontvangen. Loopt lekker vlot, ben wel nog eea in t stellen op moment van spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-gamer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-01 11:51
T-gamer schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:55:
De mijne is vanmiddag ook afgeleverd.
Vanavond even op m'n gemak instellen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Wat irritant dat de YouTube interface slechts op 60hz draait. Hoe lang is dat al niet gezeur op one plus…

En dat is niet alles. Heel veel apps draaien gemaxed op 60hz. NOS, NU, marktplaats... ik ben er niet over te spreken...

Edit: op hoge verversing ipv automatisch gaan de meeste apps wel op 120hz. Youtube niet. Maar ja constant alles op max hebben.. leuk voor de batterij. Rommelige eerste indruk zo

[ Voor 65% gewijzigd door WouterL op 02-08-2024 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Wat boeit YouTube op 60hz? 90% van de tijd kijk je een video (welke maximaal 60fps is trouwens). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Wij (van Oxygen Updater) hebben zojuist ondersteuning toegevoegd voor de OnePlus Pad 2! :)

https://oxygenupdater.com/article/467/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:01:
Wat boeit YouTube op 60hz? 90% van de tijd kijk je een video (welke maximaal 60fps is trouwens). ;)
Omdat scrollen door youtube niet om aan te zien is, en ik een tablet heb met een mooi 144hz scherm. Het doet gewoon af aan de ervaring.
Daarnaast is het compleet niet uit te leggen waarom adaptive refresh niet werkt in een groot aantal apps (zoals alle nieuwsapps), en de tablet weer 60hz forceert terwijl dit apps zijn waar juist veel baat is bij een hoge refresh (veel scrollen)
En let wel: andere android tablets refreshen gewoon netjes met een minium van 120hz door de Youtube app. Zoals het hoort.

Tot slot werken heel veel apps niet goed in horizontale modus, waardoor gebruik met het toetsenbord echt waardeloos werkt (facebook messenger bijvoorbeeld).

Positief:
- mooi scherm
- snel&snappy
- goed toetsenbord, fijn trackpad (maar hier en daar lackluster ondersteuning)
- fijne schermverhouding

Ik heb de tablet nog maar kort in gebruik, en dit zijn echt nu al erg storende dingen. De hardware is top, de software laat m.i. echt nog wat slordige steken vallen.

[ Voor 19% gewijzigd door WouterL op 02-08-2024 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 08:31
In juni heb ik een Oneplus Pad direct bij Oneplus gekocht. Vanaf de eerste dag was het helaas niet mogelijk om te upgraden van OxygenOs 13.1 naar 14. Ik krijg steevast de melding "download mislukt" Ik heb in dit forum al eerder hulp gezocht, maar helaas zonder succes.
De helpdesk van Oneplus lijkt het ook opgegeven te hebben, want ik krijg geen antwoord meer, terwijl ik toch altijd zeer vriendelijk ben gebleven in mijn talrijke emails aan allerlei verschillende personen.
Inmiddels ben ik het allemaal een beetje beu. Ik heb aardig wat computer ervaring, beheers Engels prima, maar toch kom ik niet verder met al die Ferids, Ali's en Hassans. Ze komen allemaal met dezelfde standaardantwoorden die niet helpen.
Het liefste zou ik gewoon mijn geld terug willen hebben om een tablet te kopen die gewoon geupdate kan worden. Hoe bereik ik iemand van de klachtenafdeling van Oneplus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
Rocketman schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 22:00:
In juni heb ik een Oneplus Pad direct bij Oneplus gekocht. Vanaf de eerste dag was het helaas niet mogelijk om te upgraden van OxygenOs 13.1 naar 14. Ik krijg steevast de melding "download mislukt" Ik heb in dit forum al eerder hulp gezocht, maar helaas zonder succes.
De helpdesk van Oneplus lijkt het ook opgegeven te hebben, want ik krijg geen antwoord meer, terwijl ik toch altijd zeer vriendelijk ben gebleven in mijn talrijke emails aan allerlei verschillende personen.
Inmiddels ben ik het allemaal een beetje beu. Ik heb aardig wat computer ervaring, beheers Engels prima, maar toch kom ik niet verder met al die Ferids, Ali's en Hassans. Ze komen allemaal met dezelfde standaardantwoorden die niet helpen.
Het liefste zou ik gewoon mijn geld terug willen hebben om een tablet te kopen die gewoon geupdate kan worden. Hoe bereik ik iemand van de klachtenafdeling van Oneplus?
Optie 1) Lukt t ook niet wanneer je de ota update download

Dan via instellingen navigeert naar, systeem en updates, software bijwerken, 3 puntjes, lokale installatie?
(Mss niet nodig om te vermelden, maar uiteraard op eigen risico)

Gaat t puur om t binnen halen van de update?
optie 2: wellicht t proberen waard om de tablet met vpn te verbinden: via vpn

Optie 3) Of een keer dmv hotspot via je je gsm mobiele netwerk (ipv wifi) proberen

Optie 4) Gebruik zelf rethinkdns heb succesvol ge-update, waarbij ik de dns heb versleuteld en proxy is ingesteld dmv wireguard (vpn) config.
Wel de domeinen whitelisten (trust):
component-ota-eu.allawnos.com
&
httpdns-euex-push.heytapmobile.com

[ Voor 35% gewijzigd door pielle007 op 03-08-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 08:31
@pielle007 Bedankt, ik ga hiermee aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
Rocketman schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 11:57:
@pielle007 Bedankt, ik ga hiermee aan de gang.
Je hebt de one plus pad (niet de one plus pad 2) begrijp ik? Evt hier kijken voor de juiste firmware in dat geval klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Weet iemand hoe je hdr kan instellen in de Netflix App? Dit lijkt niet standaard aan te staan en ook max 1080 ipv 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
drakiesoft schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 00:39:
Weet iemand hoe je hdr kan instellen in de Netflix App? Dit lijkt niet standaard aan te staan en ook max 1080 ipv 4k
Ik neem aan dat je Netflix Premium hebt? Basic en standaard abonnementen ondersteunen sowieso geen HDR of 4k. De Pad 2 heeft overigens (net) geen 4k-scherm (3000x2120, 4k is 3840x2160), dus dan is voor Netflix 1080 de maximale resolutie (voor zover ik weet zijn de mogelijkheden bij Netflix 720, 1080 of 4k).
Maar een beperkt aantal Netflix-titels ondersteunen HDR. Je kunt het in de app zien bij elke film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Of-Aaargh schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:17:
[...]

Ik neem aan dat je Netflix Premium hebt? Basic en standaard abonnementen ondersteunen sowieso geen HDR of 4k. De Pad 2 heeft overigens (net) geen 4k-scherm (3000x2120, 4k is 3840x2160), dus dan is voor Netflix 1080 de maximale resolutie (voor zover ik weet zijn de mogelijkheden bij Netflix 720, 1080 of 4k).
Maar een beperkt aantal Netflix-titels ondersteunen HDR. Je kunt het in de app zien bij elke film.
Ja klopt premium. Maar mogelijk werkt HDR alleen met 4K?
Ik kan met andere apps ook niet zien dat dingen in HDR afgespeeld worden.
Bv HDR filmpjes gemaakt met oneplus 12 geven in de mobiele foto app een melding dat het HDR is en switch automatisch naar HDR modus. Datzelfde filmpje speelt op de pad 2 ook af met dezelfde foto app, maar geen HDR melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
drakiesoft schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:40:
[...]

Ja klopt premium. Maar mogelijk werkt HDR alleen met 4K?
Ik kan met andere apps ook niet zien dat dingen in HDR afgespeeld worden.
Bv HDR filmpjes gemaakt met oneplus 12 geven in de mobiele foto app een melding dat het HDR is en switch automatisch naar HDR modus. Datzelfde filmpje speelt op de pad 2 ook af met dezelfde foto app, maar geen HDR melding.
Misschien dat de Pad beperkter is in de HDR-modi. Maar wat vooral ook speelt is dat de Pad 2 sowieso een veel lagere peak brightness heeft (900 nits, versus 4500 nits voor de Oneplus 12), dus HDR zal op de 12 veel meer 'poppen' dan op de Pad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Vandaag voor eerst er mee gewerkt.

Ging allemaal goed....tot dat

Er opeens geen internet verbinding meer was. En sinds dien lukt me niet meer online te gaan met tablet ondanks dat hij verbonden is met mijn telefoon.

Iemand anders al deze issue gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
WouterL schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 18:32:
[...]

Omdat scrollen door youtube niet om aan te zien is, en ik een tablet heb met een mooi 144hz scherm. Het doet gewoon af aan de ervaring.
Daarnaast is het compleet niet uit te leggen waarom adaptive refresh niet werkt in een groot aantal apps (zoals alle nieuwsapps), en de tablet weer 60hz forceert terwijl dit apps zijn waar juist veel baat is bij een hoge refresh (veel scrollen)
En let wel: andere android tablets refreshen gewoon netjes met een minium van 120hz door de Youtube app. Zoals het hoort.

Tot slot werken heel veel apps niet goed in horizontale modus, waardoor gebruik met het toetsenbord echt waardeloos werkt (facebook messenger bijvoorbeeld).

Positief:
- mooi scherm
- snel&snappy
- goed toetsenbord, fijn trackpad (maar hier en daar lackluster ondersteuning)
- fijne schermverhouding

Ik heb de tablet nog maar kort in gebruik, en dit zijn echt nu al erg storende dingen. De hardware is top, de software laat m.i. echt nog wat slordige steken vallen.
Ja ik snap je deels wel. Zelf scroll ik niet zoveel op YouTube omdat ik alleen m'n abonnementen-feed bekijk. 90% van de tijd is toch video kijken (60Hz dus) i.p.v. daadwerkelijk scrollen. En ja, dat is idd een probleem. Daarom heb ik het maar lekker handmatig afgesteld zodat ik per app kan kiezen welke refreshrate ik wil hebben. Weet ook niet waar OxygenOS het op baseert.

Er is trouwens een nieuwe update uit die veel problemen oplost: https://oxygenupdater.com/article/467/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
wat ik gigantisch vervelend is, is hoevaak mijn muis klik niet werkt. In de browser ben ik nu even bij booking.com aan het kijken, en wow...elke pop up die komt moet ik fysiek op het scherm weg klikken. elke vraag om wel of niet cookies accepteren, wederom met vinger op scherm en niet via trackpad. erg irritant.

update. het is echt een gigantisch probleem. de mousepad doet het soms gewoon helemaal niet, en dan opeens weer wel. De tablet voelt echt als een halfbakken product atm. Vele van mijn apps openen maar op een manier, en kan niet draaien. de mousepad en toetsenbord doen het te vaak niet. Ik ga contact opnemen voor een nieuwe keyboard, hopelijk verhelpt dat het probleem

[ Voor 37% gewijzigd door sikkwittet op 07-08-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
sikkwittet schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:13:
wat ik gigantisch vervelend is, is hoevaak mijn muis klik niet werkt. In de browser ben ik nu even bij booking.com aan het kijken, en wow...elke pop up die komt moet ik fysiek op het scherm weg klikken. elke vraag om wel of niet cookies accepteren, wederom met vinger op scherm en niet via trackpad. erg irritant.

update. het is echt een gigantisch probleem. de mousepad doet het soms gewoon helemaal niet, en dan opeens weer wel. De tablet voelt echt als een halfbakken product atm. Vele van mijn apps openen maar op een manier, en kan niet draaien. de mousepad en toetsenbord doen het te vaak niet. Ik ga contact opnemen voor een nieuwe keyboard, hopelijk verhelpt dat het probleem
Vervelend... Maar herken t niet hier. Werkt allemaal vlotjes. Ben tevreden. Missen wel de vingerafdruk sensor maar nemen we voorlief.
Gebruik zelf cromite als browser (en fennec)

Met een aantal add-ons waaronder i dont care about cookies (idac) via de user script settings activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
sikkwittet schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:13:

Moet je perse in portretmodus inloggen? Of kan dat ook in landscape mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Ook met twee vingers naar beneden slepen om dan twee schermen naast elkaar te krijgen werkt niet, ondanks dat dit wel aanstaat bij instellingen. Ik krijg dan altijd het drop down menu van andriod. Het werkt wel als ik in de taakbalk een app ingedrukthoud en dan naar scherm sleep

Hebben jullie automatisch internet bij de tablet als die verbonden is met je oneplus telefoon? bij mij was dit eventjes het geval, en werkt nu nietmeer. moet de hele tijd ergens wifi pakken.

[ Voor 9% gewijzigd door sikkwittet op 07-08-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
heb net een compleet nieuwe installatie gedaan.

nu werkt wel de 2 vinger dubbel screen, maar nog steeds niet dat via mijn telefoon ook het internet word mee gepakt door de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
SamSid schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:27:
[...]

Moet je perse in portretmodus inloggen? Of kan dat ook in landscape mode?
Ik had op YouTube gezien dat iemand inderdaad problemen had met automatisch draaien. Hier geen probleem, inloggen werkt zowel in portrait als landscape, het inlogscherm draait ook automatisch als je de tablet draait. Wel gisteren de update geinstalleerd. Ik zit nu op 14.1.0.229.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ik heb gisteren de Pad 2 ontvangen. Eerste indruk is gemengd. Op zich een fijne grote tablet, maar het verschil met de Pad 1 is niet groot, ook al is de Pad 2 150 euro duurder dan de Pad 1 bij introductie. De bouwkwaliteit is vergelijkbaar, en verder is het scherm, de snelheid, de pen nét iets beter dan de Pad 1.
Ik merk wel af en toe dat aanrakingen van het scherm niet worden geregistreerd. Ik raak het scherm aan om te scrollen of een en app te openen, en er gebeurt niets. Swipes vanaf beneden werken wel, en na een paar keer tikken registreerde het scherm wel de tikken. Ik ben er nog niet uit of het software of hardware is, maar het beïnvloedt mijn ervaring wel negatief.
De Smart keyboard is een mixed bag. Het werkt heel fijn, en de grote touch pad is een fikse verbetering ten opzichte van dat van de Pad 1, maar over de uitwerking is niet goed nagedacht. De back cover met kickstand werkt onverwacht goed, ik had niet verwacht dat die zo stevig magnetisch zou blijven zitten. Het toetsenbord zet zich heel stevig vast aan de pogopins, maar bij het sluiten is er maar een heel lichte magnetische verbinding en voelt het erg flimsy. Het toetsenbord schuift constant over het scherm in dichte stand. Ik zou de tablet niet willen meenemen in een tas omdat er dan door het schuiven van het toetsenbord krassen ontstaan op het scherm. Plus dat het scherm aangaat als de cover iets te ver schuift.
Standby-tijd is goed voor een Android-tablet, vannacht tussen 22 en 7 uur 5% batterijverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtops1977
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-06 10:20
hoi ik heb ook sinds gisteren de pad 2 met toetsenbord.
maar kan iemand mij vertellen wat je met dat NFC logo op de toetsenbord kan rechts onderin...
als ik mn 10 pro erop hou gebeurd er niet veel...

greetzzzz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
mrtops1977 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:33:
hoi ik heb ook sinds gisteren de pad 2 met toetsenbord.
maar kan iemand mij vertellen wat je met dat NFC logo op de toetsenbord kan rechts onderin...
als ik mn 10 pro erop hou gebeurd er niet veel...

greetzzzz
Daarmee kun je t scherm van je gsm naar dr tablet casten.
Voorwaarden dat je de instelling op de tablet aanzet: aanraak interacties
Beide apparaten moeten minimaal Oxygen os 14.1 hebben

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14.1.0.233 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1667792885598126080

• sikkwittet
Sinds laatste update krijg ik voor geen meter een pdf geopend

Ging eerst soepel in de gmail app.

Klik op pdf. En huppa links blijft de mail staan en rechts werd de pdf geopend

Nu niets van dat

Moet het opslaan en dan zoeken en dan word het geopend

Iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
sikkwittet schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:54:
Sinds laatste update krijg ik voor geen meter een pdf geopend

Ging eerst soepel in de gmail app.

Klik op pdf. En huppa links blijft de mail staan en rechts werd de pdf geopend

Nu niets van dat

Moet het opslaan en dan zoeken en dan word het geopend

Iemand anders dit ook?
Ja klopt ervaar t zelfde. Das jammer dat t niet direct werkt.
Maar t valt wel mee qua extra handeling, je download t pdf bestand, trekt je scherm van boven omlaag en kunt de download openen. Eenmaal geopend met 2 vingers t scherm splitsen (van boven naar beneden vegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
pielle007 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:21:
[...]

Ja klopt ervaar t zelfde. Das jammer dat t niet direct werkt.
Maar t valt wel mee qua extra handeling, je download t pdf bestand, trekt je scherm van boven omlaag en kunt de download openen. Eenmaal geopend met 2 vingers t scherm splitsen (van boven naar beneden vegen)
Vind ik dus totaal niet handig, en extra handelingen voor iets wat eerst direct werkte

Verder ben ik nu veel door cvs heen aan gaan. En 95% van personen is direct een nee

Die 5% gaat het om, en is nu totaal omslachtig om steeds te moeten downloaden etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Hebben jullie direct internet op je tablet als het verbonden is met je oneplus telefoon?

ik krijg wel contact onderling via NFC, maar als ik de tablet online wil krijgen moet ik een persoonlijke hotspot maken op mijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14.1.0.402 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1676229462015868937

• wj4me
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-10-2024
Wat ik enigszins mis is een GPS sensor; het formaat van deze tablet leent zich er uitstekend voor om de papieren landkaart te kunnen vervangen maar nu mis je wel de blauwe locaties tip. In stedelijk gebied komt de stip te voorschijn op basis van gevonden wifi locaties maar perfect is dit zeker niet. Ooit had ik een echte Bluetooth GPS "dongle" maar deze is gesneuveld door onbruik en plakkerig geworden plastic.

Kan ik GPS data delen tussen GSM (Nord4) en tablet, of moet ik weer op zoek naar een GPS dongle? Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 15% gewijzigd door wj4me op 14-09-2024 11:30 . Reden: GPS Dongles all over the place ]

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
wj4me schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:25:
Wat ik enigszins mis is een GPS sensor; het formaat van deze tablet leent zich er uitstekend voor om de papieren landkaart te kunnen vervangen maar nu mis je wel de blauwe locaties tip. In stedelijk gebied komt de stip te voorschijn op basis van gevonden wifi locaties maar perfect is dit zeker niet. Ooit had ik een echte Bluetooth GPS "dongle" maar deze is gesneuveld door onbruik en plakkerig geworden plastic.

Kan ik GPS data delen tussen GSM (Nord4) en tablet, of moet ik weer op zoek naar een GPS dongle? Iemand ervaring hiermee?
https://play.google.com/s...=com.meowsbox.btgps&hl=en
Misschien werkt het goed, misschien niet 😉.

Vraag mij af of de tablet een compass heeft, zo ja gebruikt het dan het compass van de pad of the telefoon?
Zonder compass is het natuurlijk irritant.
Ik kan helaas niet testen.

• SamSid
wj4me schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:25:

Is het zo dat wanneer je de 5G versie zou nemen dat je dan wel GPS hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:05
Er is geen 5G versie van de Pad 2. Wel van de pad Go en die heeft GPS. uitvoering: OnePlus Pad Go Mint

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14.1.0.501 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1693626361475760129

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinkelman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-12-2024
Vandaag de Pad 2 binnen gekregen
een verademing tov mijn samsung tablet

Ben nu bezig om het eea te zoeken,in te stellen en oxygenOS te leren kennen
Wat ik wel mis, is een handleiding o.i.d van de Pad 2

iemand een linkje
Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wj4me
Sunrise schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:04:
[...]

https://play.google.com/s...=com.meowsbox.btgps&hl=en
Misschien werkt het goed, misschien niet 😉.

Vraag mij af of de tablet een compass heeft, zo ja gebruikt het dan het compass van de pad of the telefoon?
Zonder compass is het natuurlijk irritant.
Ik kan helaas niet testen.
Dit lijkt zeker een goede optie helaas is deze APP voor een oudere Android versie gemaakt en is uit de lijst van beschikbare apps op mijn telefoon (Nord 4 / A14) verdwenen. Maar zeker bedankt voor deze goede suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wj4me
Dinkelman schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:25:
Wat ik wel mis, is een handleiding o.i.d van de Pad 2

iemand een linkje
Bij voorbaat dank
Soms is Google je beste vriend en is "oneplus pad 2 manual" al voldoende":
https://service.oneplus.com/us/user-manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinkelman
Bedankt wj4me,

Ik dacht dat Google meestal mijn beste vriend is, maar het zoeken naar een goede handleiding van de Pad 2
levert weinig op. En via je link krijg je wat info in 12 talen hoe dat ding aan en uit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
wj4me schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:17:
[...]

Dit lijkt zeker een goede optie helaas is deze APP voor een oudere Android versie gemaakt en is uit de lijst van beschikbare apps op mijn telefoon (Nord 4 / A14) verdwenen. Maar zeker bedankt voor deze goede suggestie.
Ik lees dit, gaat specifiek over de oneplus pad 2.

On the phone I use sharegps and on the tablet I use GPS Connector

https://play.google.com/s....gpsconnector&hl=en&pli=1

https://happymod.com/shar...ch.shareGPS/download.html

Wel even virustotal scannen voor de zekerheid, de laatste link.
https://www.virustotal.com/gui/home/upload

[ Voor 8% gewijzigd door Sunrise op 07-10-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wj4me
Sunrise schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Ik lees dit, gaat specifiek over de oneplus pad 2.

On the phone I use sharegps and on the tablet I use GPS Connector

https://play.google.com/s....gpsconnector&hl=en&pli=1

https://happymod.com/shar...ch.shareGPS/download.html

Wel even virustotal scannen voor de zekerheid, de laatste link.
https://www.virustotal.com/gui/home/upload
Ook dank hiervoor, het eerste programma had ik al gevonden, het tweede niet. Helaas geeft zowel jouw virustotal als Bitdefender een waarschuwing en ik kan niet goed oordelen of ik deze kan negeren.

In ieder geval gaf jouw reactie een stukje leercurve in de vorm van hoe je een APK in Android 14 moet installeren, zo ter Info en off-topic: https://liliputing.com/ho...l-old-apps-on-android-14/

PS de URL waaruit jij citeert heb ik 1-2-3 niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
wj4me schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:51:
[...]

Ook dank hiervoor, het eerste programma had ik al gevonden, het tweede niet. Helaas geeft zowel jouw virustotal als Bitdefender een waarschuwing en ik kan niet goed oordelen of ik deze kan negeren.

In ieder geval gaf jouw reactie een stukje leercurve in de vorm van hoe je een APK in Android 14 moet installeren, zo ter Info en off-topic: https://liliputing.com/ho...l-old-apps-on-android-14/

PS de URL waaruit jij citeert heb ik 1-2-3 niet kunnen vinden.
Ah ja, dat is lastig, vaak zitten false positives tussen maar ik durf het ook vaak niet aan. Als slechts 2 van de 60? Scanners een melding geven dan kan je er vanuit gaan dat het een false positive is. Maar het blijft een risico.

Hier kwam het vandaan. https://www.reddit.com/r/...ad_2_no_gps_connectivity/

Edit: De 'virus' melding lijkt geen kwaad te kunnen, onschuldig als ik het onderstaande lees.
https://www.reddit.com/r/...l71kp/androidpuadebugkey/

com-mod-share-gps-mod-v0-5-9-unlocked.apk <--- Dit bestand.
Niet dat je per ongeluk de happy mod apk hebt gedownload, die heb ik niet getest en daar kan wel misschien rottigheid inzitten.

Het is ook maar 1 scanner die het meldt als verdacht bij virustotal.

[ Voor 17% gewijzigd door Sunrise op 09-10-2024 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wj4me
Bij nader inzien lijkt mijn 14 jaar oude sticky Bluetooth GPS (Activepilot BT-GPS-8 Jentro) nog steeds te werken met de APP "GPS connector", voorwaarde is natuurlijk wel RTFM want de Devil is in de Mocking Details. Zelfs is de de batterij na een paar keer opladen weer een beetje tot leven gekomen en het formaat is lekker klein (9x5x1cm). Nadeel is wel dat het een tijdje duurt voordat er een fix is en hij hooguit 6 satellieten vindt, maar hoera daar is de blauwe stip.

Alternatieven (voor Android) (tot €50) zijn (mogelijk)
- Quekan Android Usb Gps varianten; nadeel USB, tot €21
- Meshtastic Device; nadeel alleen via eenmalig push (of in de APP zelf maar daar geen offline kaarten)
- ESP32 / GPS - combi die over BT zich voordoet als BT GPS device: ????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Uit een review van de oneplus pad 1 van GSMarena:

''Unfortunately, as we have seen on other OnePlus devices, the company likes to be the judge, jury, and executioner when it comes to the refresh rate. All you can do as the user is either choose this variable mess or permanently lock it to 60Hz. There is no option for users to unlock 144Hz in all apps, manually whitelist apps for high refresh rates, or even set custom refresh rates across apps. Instead, the user is treated like a child who cannot be trusted with fancy toys lest they break something and must be told how to use the devices they paid for. It is getting extremely tiresome at this point and bordering on false advertisement.''

iemand enig idee of dit al iets is verbeterd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:42:
[...]

Ja ik snap je deels wel. Zelf scroll ik niet zoveel op YouTube omdat ik alleen m'n abonnementen-feed bekijk. 90% van de tijd is toch video kijken (60Hz dus) i.p.v. daadwerkelijk scrollen. En ja, dat is idd een probleem. Daarom heb ik het maar lekker handmatig afgesteld zodat ik per app kan kiezen welke refreshrate ik wil hebben. Weet ook niet waar OxygenOS het op baseert.

Er is trouwens een nieuwe update uit die veel problemen oplost: https://oxygenupdater.com/article/467/
Het is gefixed. Je kunt het nu afdwingen. Pure goodness *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwerfkei
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-06 21:48
Hoe ervaren jullie de face ID/ unlock op de Pad 2? Ik zit te twijfelen tussen de Samsung tab s9 of pad 2 voor kleine productiviteit taken en entertainment. Voortdurend een wachtwoord invoeren voor een password manager zou niet ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
zwerfkei schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:49:
Hoe ervaren jullie de face ID/ unlock op de Pad 2? Ik zit te twijfelen tussen de Samsung tab s9 of pad 2 voor kleine productiviteit taken en entertainment. Voortdurend een wachtwoord invoeren voor een password manager zou niet ideaal zijn.
De face unlock op de Pad 2 werkt, net als die van de meeste andere Android devices, niet voor applicaties die een hogere veiligheid vereisen, zoals passwordmanagers en bank-apps. Het is niet veilig genoeg. Je kunt de face unlock dus alleen gebruiken om de tablet te unlocken. De face unlock van de Samsung Tab S9 werkt ook niet voor passwordmanagers, maar daar heb je natuurlijk nog de vingeradruklezer voor die toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwerfkei
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-06 21:48
Of-Aaargh schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 19:21:
[...]

De face unlock op de Pad 2 werkt, net als die van de meeste andere Android devices, niet voor applicaties die een hogere veiligheid vereisen, zoals passwordmanagers en bank-apps. Het is niet veilig genoeg. Je kunt de face unlock dus alleen gebruiken om de tablet te unlocken. De face unlock van de Samsung Tab S9 werkt ook niet voor passwordmanagers, maar daar heb je natuurlijk nog de vingeradruklezer voor die toepassingen.
Dankjewel voor de informatie.
Dat is wel jammer. DigiD, bankier app en Bitwarden met een vingerafdruk openen vind ik veel fijner werken dan een PIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
OnePlus heeft OxygenOS 14.1.0.602 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1719189724578447365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Fixes an issue that may cause your internet connection to be frequently disconnected for Hearthstone.

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh... nu snap ik m. Ik vond het al zo vreemd...

Mooi dat ze er boven op zitten, ik vind het nu een heerlijke tablet om mee te niksen.

[ Voor 15% gewijzigd door WouterL op 06-11-2024 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Nu online
Kan je het Oneplus Smart keyboard ook met andere devices gebruiken via Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinkelman
OPD2403_15.0.0.201(EX01) komt hier binnen bij
Oxygen Updater

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinkelman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pq6SPbr_G_0QusimoCPgiKNAnSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rya2biLqfm2RViJrLehvFS4U.jpg?f=fotoalbum_large

Vlotte installatie, geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
En nog even de post: OnePlus heeft OxygenOS 15.0.0.201 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1729408615594328065

• SamSid
Ziet oxygen er zo uit op de tablet. Of heb je een andere installer gebruikt? Het ziet er zo clean and green uit. Heel mooi.

• Dinkelman
Screenshot is gemaakt na install android 15

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05 13:38

Markao2000

it's all about the beats

Die van mij wil nog niet over naar Android 15.
Kreeg je de upgrade melding vanzelf binnen?

Oerbrood!

• Dinkelman
@ Markao2000
kwam maandag avond spontaan binnen waaien

kijk eens bij Instellingen > Systeem en updates > Software bijwerken ( 3 puntjes rechtsboven >
Automatisch bijwerken > Aanvinken

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Staat allemaal goed.
Ik wacht wel even af, het apparaat werkt uitstekend dus komt vast binnenkort wel goed.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinkelman
Vanmorgen een kleine update (47mb) naar OPD 2403_15.0.0.202

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

De mijne is gisteren direct naar die versie geupdate. Alles werkt naar behoren zoals daarvoor ook.

Oerbrood!

Pagina: 1 2 Laatste