De gebruiker heeft op 8 juli zijn/haar account aangemaakt en op 8 juli om 23:57 uur voor het laatste ingelogd. Alle goede input ten spijt, ik vermoed niet dat de TS nog terugkomt voor een nieuwe reactie.
Of er moet sprake zijn van vakantie...
De gebruiker heeft op 8 juli zijn/haar account aangemaakt en op 8 juli om 23:57 uur voor het laatste ingelogd. Alle goede input ten spijt, ik vermoed niet dat de TS nog terugkomt voor een nieuwe reactie.
Verwijderd
Een nieuwe eigenaar kan zich de eerste 3 jaar na zijn schriftelijke aankondiging als nieuwe huisbaas niet beroepen op "dringend eigen gebruik", als hij een verhuurde woning koopt.Batavia schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:55:
Lees ook even heel goed welke ontbindende voorwaarden in jou contract staan.
Als je woning wordt verkocht aan een particulier en die gaat er zelf in wonen dan hoeft die jou misschien helemaal geen grote bedragen te geven.
Soms loont het om niet meteen het onderste uit de kan te willen halen maar te kijken wat er realistisch mogelijk is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2024 15:54 ]
Verwijderd
Een verhuurder heeft een stapeltje stenen. De huurder heeft een thuis en dus rechten.stuko schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:30:
Hier zitten een hele leechers op Tweakers als ik dit zo lees, ik schrik er van. Bedragen tot 50.000 euro eisen omdat iemand de woning wil (of moet) verkopen, je moet maar durven. Je zou het bijna als verdienmodel kunnen aangaan.
De andere kant van het verhaal is mogelijk een doorsnee bouwvakker/ ZZP'er die had ingezet op een pensioen potje voor later, maar wordt nu uitgeknepen door de huurder terwijl deze best een schappelijke prijs (800,- pm) rekende voor een appartement. Volgens mij geen woekerprijzen.
Ik heb de gulden middenweg nog niet gezien hier. Daarnaast is het eisen van een vervangende woonruimte te bizar voor woorden. In een hyperoverspannen woningmarkt verwachten dat je kan toveren.
Aan de andere kant vraag je een huurder om in een gigantisch overspannen woningmarkt 'even' wat anders te zoeken. Behalve dat dit een hoop stress en moeite gaan kosten zal het de huurder waarschijnlijk ook gewoon veel geld gaan kosten aangezien zijn nieuwe woning waarschijnlijk een stuk duurder zal zijn. Moet je dat allemaal maar slikken? De verhuurder heeft jarenlang geprofiteert van zijn pand.... Is het teveel gevraagd dat ook hij enig risico mag lopen?stuko schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:30:
Hier zitten een hele leechers op Tweakers als ik dit zo lees, ik schrik er van. Bedragen tot 50.000 euro eisen omdat iemand de woning wil (of moet) verkopen, je moet maar durven. Je zou het bijna als verdienmodel kunnen aangaan.
De andere kant van het verhaal is mogelijk een doorsnee bouwvakker/ ZZP'er die had ingezet op een pensioen potje voor later, maar wordt nu uitgeknepen door de huurder terwijl deze best een schappelijke prijs (800,- pm) rekende voor een appartement. Volgens mij geen woekerprijzen.
Ik heb de gulden middenweg nog niet gezien hier. Daarnaast is het eisen van een vervangende woonruimte te bizar voor woorden. In een hyperoverspannen woningmarkt verwachten dat je kan toveren.
Verhuurder heeft in 2009 een woning gekocht, krijgt 800,- per maand aan huur en wil het huis nu verkopen voor waarschijnlijk een veelvoud van waarvoor het gekocht is, met of zonder huurder.stuko schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:30:
Beetje vreemd omdat je moet maar durven te noemen.stuko schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:30:
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Ik zou je als verhuurder uitlachen, en het op een andere manier oplossen.Gamebuster schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 11:50:
50.000 euro.
Hij wil iets, jij niet. Misschien zeggen ze wel ja, of krijg je een leuk tegenbod. Je hebt niets te verliezen.
Ik denk dat mijn fantasie realistischer is dan die van jouBFmango schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:01:
[...]
Ik zou je als verhuurder uitlachen, en het op een andere manier oplossen.
"Sorry lieve huurder, maar voordat ik het ga verkopen komen er eventjes wat nieuwe huurders in als buren. Het zijn keigezellige mensen hoor. Spreken Pools, geen Nederlands, maar verder kei toffe mensen. Eentje heeft wel wat problemen met alcohol en die andere heeft nogal wisselende sociale contacten, maar ach, kleinigheidjes hou je toch?".
En met een beetje geluk hebben ze allemaal een uitkering dus je hebt geen problemen met pakketbezorgers die overdag voor een gesloten deur staan
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
De koper heeft de woning gekocht in 2009 en had niet veel invloed op de woningmarkt gehad verwacht ik. Dat ging nogal automatischdutchgio schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 16:51:
[...]
Verhuurder heeft in 2009 een woning gekocht, krijgt 800,- per maand aan huur en wil het huis nu verkopen voor waarschijnlijk een veelvoud van waarvoor het gekocht is, met of zonder huurder.
Dat is letterlijk een verdienmodel.
En dan is de huurder een leecher? In een hyperoverspannen woningmarkt logisch dat die niet zit te wachten dat een ander aandringt tot verhuizen.
Dat zou zomaar eens kunnen, en geeft goed aan waarom je als vermogende Nederlander steeds minder te zoeken hebt hier.Gamebuster schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:02:
[...]
Ik denk dat mijn fantasie realistischer is dan die van jou
Ik snap je zorg maar als hier een netjes functionerende VVE in zit dan is dit echt wel te overzien. Het is een paar dagen wat stof en gedoe maar meestal in 2-3 dagen opgelost. En omdat je het pand goed kent ken je de gebreken en die neem je natuurlijk mee in de onderhandeling met de verkoper.Irissofie1991 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:14:
Ik had het huis graag gekocht. Mijn appartement is 1 van de 4 appartementen die ze hebben gemaakt in een oud herenhuis. Het appartement kent enkele gebreken waarvoor de huisbaas al enkele keren is langsgekomen. Wil ik 1 van deze gebreken oplossen, dan moet het hele huis en dus ook de appartementen van de andere bewoners op de schop om bijvoorbeeld een nieuwe riolering/afvoer aan te leggen. Dit is een kostenpost waar ik niet in wil investeren, maar ik verwacht dat die er in de nabije toekomst wel zit aan te komen.
Mooie reden om dit soort topics er gewoon af te gooien. Ik snap dat je niet elke dag hier op Tweakers hoeft te zitten, maar iets plempen en daarna niets meer laten horen...Martinez- schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:34:
[...]
Of er moet sprake zijn van vakantie...
We hoeven aan de andere kant niet te reageren dan zakt het topic natuurlijk weg.BvZwolle schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:05:
[...]
Mooie reden om dit soort topics er gewoon af te gooien. Ik snap dat je niet elke dag hier op Tweakers hoeft te zitten, maar iets plempen en daarna niets meer laten horen...
En we zijn als 5 pagina's verder, inclusief 4 reacties van TS...
[ Voor 6% gewijzigd door Ronald.42 op 09-09-2024 17:19 ]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Intergas Extreme 36 Hybride Xtend, 300L boiler 2kW E, WTW Brink Flair 400 (Multi Air Supply), Oost 2175Wp West 3915Wp PV.
Behalve dan in dit topicWe Are Borg schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:16:
Deze gaat weer open aangezien @Irissofie1991 er weer is
Gelderland, Nijmegen.Ronald.42 schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:19:
@Irissofie1991
Akkoord gaan met het aanbod is jezelf in je voet schieten.
Of het aanbod moet flink omhoog of je blijft lekker zitten waar je zit.
Welke regio gaat het over?
Yes! Ik zit met 3 andere appartementen in hetzelfde gebouw. Hij wil alles weg doen wegens de nieuwe regels die in juli zijn ingegaan.Krissiejj schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:54:
Dit is een lastige situatie als je het mij vraagt. De meesten hier willen direct een slaatje eruit slaan maar denk niet dat het zo makkelijk gaat.
Waarom laat je geen waardebepaling doen en kijk dan eens of €250.000 ook wel realistisch is.
Daarin spelen natuurlijk ook dingen mee als, hoe oud is het pand, wat is de staat. De plek/stad. Isolatie waarde. Welk type glas etc. En ook wat zijn eventuele grote gebreken. Voor hetzelfde geld is het maar op €200.000 geschat met alle plussen en minnen bij elkaar.
Je geeft zelf al aan dat het in deze tijd een gigantisch probleem is om een andere woning te zoeken.
Ik zou zelf kijken of je hiermee wat kan doen. Maar onthoud wel, een verhuurder kan ook een deadline geven onder bepaalde voorwaarden. Misschien moet of wil hij de woning kwijt en kan hier onder bepaalde redenen onderuit komen aangezien je zelf aangeeft je een huurovereenkomst hebt voor onbepaalde tijd.
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Groot gelijk. Blijf gewoon lekker zitten want die paar duizend die jij eruit gaat onderhandelen levert je niets op.Irissofie1991 schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:57:
Nou laat ik het dan zo zeggen: ik ga met 5000 euro niet akkoord! Zeker omdat de verplichte verhuisvergoeding al 7.428 is.
Ik ben helaas niet zo mondig, waardoor ik mijzelf al snel te kort doe! Vandaar ik hier wat tips en raad probeer te vinden en al fijn heb gevonden. Dus dank daarvoor.
Ik probeer er geen slaatje uit te slaan als in 'ik wil hier aan verdienen'. Maar ik wil wel voor mezelf opkomen. Het is niet mijn idee om weg te gaan, het is mijn veilige plek, een thuis, mijn vrienden wonen hier en mijn werk is hier. Het brengt ook stres met zich mee en ik vind het geen fijn idee om hier de aankomende tijd nog in te moeten zitten.
Een soortgelijke woning met huurtoeslag is gewoon bijna niet meer te vinden! Dus ik wil voor die extra kosten dan wel gecompenseerd worden. Maar ook voor de kosten wat de verhuizing met zich meebrengt. Ik weet zelf alleen niet wat realistisch in deze situatie.
realistisch, gewoon zeggen dat je het aanbod niet accepteert en dat je er gewoon liever blijft wonen. Zo moeilijk is het niet hoor…Irissofie1991 schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:57:
Nou laat ik het dan zo zeggen: ik ga met 5000 euro niet akkoord! Zeker omdat de verplichte verhuisvergoeding al 7.428 is.
Ik ben helaas niet zo mondig, waardoor ik mijzelf al snel te kort doe! Vandaar ik hier wat tips en raad probeer te vinden en al fijn heb gevonden. Dus dank daarvoor.
Ik probeer er geen slaatje uit te slaan als in 'ik wil hier aan verdienen'. Maar ik wil wel voor mezelf opkomen. Het is niet mijn idee om weg te gaan, het is mijn veilige plek, een thuis, mijn vrienden wonen hier en mijn werk is hier. Het brengt ook stres met zich mee en ik vind het geen fijn idee om hier de aankomende tijd nog in te moeten zitten.
Een soortgelijke woning met huurtoeslag is gewoon bijna niet meer te vinden! Dus ik wil voor die extra kosten dan wel gecompenseerd worden. Maar ook voor de kosten wat de verhuizing met zich meebrengt. Ik weet zelf alleen niet wat realistisch in deze situatie.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Schrijf sowieso voor jezelf op wat je wilt. Alles wat op papier staat, zit dan wellicht niet meer zo in je hoofd. En dat kan heel simpel zijn: "Ik wil hier graag blijven wonen, met 5000 euro ga ik niet akkoord.". Mocht je voor het blok gezet worden kun je daar altijd op terugvallen.Irissofie1991 schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:57:
Je hoeft niet weg he, je kan ook nee zeggen. Dat is ook een antwoord. Als ze vragen waarom geef je aan dat je nu lage lasten hebt en dat een compensatie heel snel op zal zijn. Daarna heb je wel als nog die duurdere lasten.Irissofie1991 schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:57:
[ Voor 16% gewijzigd door mannowlahn op 10-09-2024 21:21 ]
Nee mijn buren willen ook niet weg!alex3305 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:17:
[...]
Schrijf sowieso voor jezelf op wat je wilt. Alles wat op papier staat, zit dan wellicht niet meer zo in je hoofd. En dat kan heel simpel zijn: "Ik wil hier graag blijven wonen, met 5000 euro ga ik niet akkoord.". Mocht je voor het blok gezet worden kun je daar altijd op terugvallen.
Wat vinden de overige drie huurders hiervan? Willen zij wel weg?
Dankjewel dat is een goede tip! En ik heb dit inderdaad ook uitgerekend en ik ben dan 40.000 euro meer kwijt als ik geen huurtoeslag/ een duurdere huur ga krijgen.mannowlahn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:18:
[...]
Je hoeft niet weg he, je kan ook nee zeggen. Dat is ook een antwoord. Als ze vragen waarom geef je aan dat je nu lage lasten hebt en dat een compensatie heel snel op zal zijn. Daarna heb je wel als nog die duurdere lasten.
ps een woning in verhuurde staat is 30% minder waard. Dus als die persoon je wilt uitkopen is een bedrag van 15 a 20 % altijd nog in het voordeel van de eigenaar. 5000 is een lachertje.
Bereken voor de grap wat je de komende 5 jaar meer kwijt zal zijn als je nu ergens anders zou gaan wonen, mits dat uberhaupt lukt. Kom je wel in aanmerking voor een soort gelijke woning. Neem ook mee dat zon woning wellicht elk jaar geindexeerd wordt qua huur. Je zal zien dat 5000 echt vrij weinig is.
Dan is dat het bedrag dus wat je eventueel zou kunnen overwegen. Alles er onder zorgt ervoor dat jij er bekaaid afkomt.Irissofie1991 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:20:
[...]
Dankjewel dat is een goede tip! En ik heb dit inderdaad ook uitgerekend en ik ben dan 40.000 euro meer kwijt als ik geen huurtoeslag/ een duurdere huur ga krijgen.
Dat is een flink bedrag, ik denk niet dat ze dat gaan bieden maar je moet dat zeker wel zo aan ze voorleggen.Irissofie1991 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:20:
[...]
Dankjewel dat is een goede tip! En ik heb dit inderdaad ook uitgerekend en ik ben dan 40.000 euro meer kwijt als ik geen huurtoeslag/ een duurdere huur ga krijgen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Waarom zou ze dat gaan voorleggen? Daarmee opent ze de onderhandelingen terwijl ze aangeeft zich hier niet comfortabel bij te voelen.Marzman schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:27:
[...]
Dat is een flink bedrag, ik denk niet dat ze dat gaan bieden maar je moet dat zeker wel zo aan ze voorleggen.
Met meer dan 40.000 euro heeft ze toch al een redelijke start om iets te kopen. En waarschijnlijk doen ze het toch niet als ze nu zo weinig bieden.Wolly schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:38:
[...]
Waarom zou ze dat gaan voorleggen? Daarmee opent ze de onderhandelingen terwijl ze aangeeft zich hier niet comfortabel bij te voelen.
Sterker nog, ik heb de indruk dat ze gewoon wilt blijven zitten waar ze zit.
/▌
Ze wil niet kopen. Het heeft helemaal geen zin om dan bedragen te roepen richting verhuurder.Marzman schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:04:
[...]
Met meer dan 40.000 euro heeft ze toch al een redelijke start om iets te kopen. En waarschijnlijk doen ze het toch niet als ze nu zo weinig bieden.
Dan stel ik voor ook eens met hen te praten. Samen sta je namelijk sterker en dat kan helpen met je gevoel van zekerheid, beetje een sterker front. Niet om misbruik te maken ofzo, maar zeker als je wat minder mondig bent kun je een beetje een team zijn en kun je dingen antwoorden als "Ik wil dit ook graag even overleggen met {buren} :)" .Irissofie1991 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:18:
[...]
Nee mijn buren willen ook niet weg!
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
[ Voor 10% gewijzigd door Vogel666 op 12-09-2024 11:16 ]
Dankjewel!!Vogel666 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:08:
Het is juridisch een best eenvoudig probleem: "a deal is a deal".
De verhuurder ging de deal met jou aan toen het in zijn voordeel werkte en nu het niet meer in zijn voordeel werkt zit hij met de gebakken peren (en niet jij).
Jij staat juridisch erg sterk en kunt niet uitgezet worden.
De verhuurder heeft juridisch gezien slechts de volgende opties:
- verhuurd verkopen (kost hem klauwen met geld)
- de woning aan de huurder verkopen (dat wil de huurder niet)
- de huurder overtuigen dat ie vertrekt (in dit geval met geld)
In praktijk ligt de situatie anders dan juridisch: een verhuurder die niet langer verhuurder wil zijn met een huurder die niet wil vertrekken.... daar ga je last mee krijgen.
Achterstallig onderhoud, pesterijen, gebreken die niet verholpen worden.....
Mijn advies: speel open kaart. Jij wil er niet op achteruit gaan. Je wilt een vergelijkbare woning blijven huren in dezelfde buurt. De oplossing zit voor de verhuurder dus in het regelen van wat jij wilt: een andere verhgelijkbare huurwoning. En het prijsverschil (voor een aantal jaar) + verhuisvergoeding....die betaalt uiteraard de verhuurder. (Of, als je dat liever wil: je komt bedrag X tekort om elders een woning te kopen, maar dan moet bedrag X wel een beetje realistisch zijn.)
En uiteraard: schakel professionele hulp in voor alle juridische zaken. Zeg in gesprekken niets toe, maar zeg dat je "het wel in overweging wil nemen". Dan straal je uit dat je mee wil werken, maar leg je jezelf niet vast aan een afspraak.
Dit is een beetje het probleem op dit moment. Je kan prima een X bedrag per maand aan huur betalen, maar in veel gevallen lukt het toch niet om voor datzelfde bedrag dat je aan huur betaald, een hypotheek bij de bank te krijgen.Torgo schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:15:
Bij een hypotheek van 250K kom ik uit op netto lasten van 884 EUR, dus dat zit redelijk in de buurt van je huidige huur.
Dat zou kunnen maar OP heeft volgens mij niet concreet aangegeven dat een hypotheek nemen onmogelijk is. Het feitelijk aangeven wat kan en niet kan (max haalbare hypotheek) zou helpen.Cheezborger schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:33:
[...]
Dit is een beetje het probleem op dit moment. Je kan prima een X bedrag per maand aan huur betalen, maar in veel gevallen lukt het toch niet om voor datzelfde bedrag dat je aan huur betaald, een hypotheek bij de bank te krijgen.
Dus zulke vergelijkingen hebben weinig zin.
Als je korting krijgt heb je al een deel eigen geld om in de woning te stoppen (op papier) en krijg je makkelijker een lening, minder rente etc.Cheezborger schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:33:
[...]
Dit is een beetje het probleem op dit moment. Je kan prima een X bedrag per maand aan huur betalen, maar in veel gevallen lukt het toch niet om voor datzelfde bedrag dat je aan huur betaald, een hypotheek bij de bank te krijgen.
Dus zulke vergelijkingen hebben weinig zin.
/▌
Hiermee rekening houdend, bereken voor je woning ook de maximale huurprijs:Vogel666 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:08:
In praktijk ligt de situatie anders dan juridisch: een verhuurder die niet langer verhuurder wil zijn met een huurder die niet wil vertrekken.... daar ga je last mee krijgen.
Achterstallig onderhoud, pesterijen, gebreken die niet verholpen worden.....
Als OP dit pad gaat bewandelen hoeft ze ook de vrije markt prijs niet te betalen, ze koopt immers in verhuurde staat. Dit is natuurlijk wel een beetje een grijs gebied en ik raad haar daarom ook aan om in dat geval een aankoopmakelaar in de hand te nemen. Die kan de verkoper harder en zakelijker duidelijk maken dat de bomen niet tot de hemel groeien maar dat er consequenties zitten aan het feit dat ze een huurcontract heeft.Torgo schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:52:
[...]
Dat zou kunnen maar OP heeft volgens mij niet concreet aangegeven dat een hypotheek nemen onmogelijk is. Het feitelijk aangeven wat kan en niet kan (max haalbare hypotheek) zou helpen.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
[ Voor 0% gewijzigd door Donovanray op 14-09-2024 13:31 . Reden: Typ fout ]
Daarmee ben je er niet als je het gaat om kopen. Dan komen er ook vve kosten bij. Je moet immers met zijn allen gaan sparen voor toekomstige kosten, ook als al het achterstallig onderhoud is gedaan. Dus het wordt dan sowieso duurder dan hij nu zit.Torgo schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:15:
Bij een hypotheek van 250K kom ik uit op netto lasten van 884 EUR, dus dat zit redelijk in de buurt van je huidige huur.
[ Voor 26% gewijzigd door SunnieNL op 14-09-2024 18:04 ]
Dat is enkel de hypotheek. Het voordeel van huren is dat sommige opstal gebreken of andere onderhoud door de verhuurder (moeten) worden opgelost.Torgo schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:15:
[ Voor 7% gewijzigd door Hans1990 op 14-09-2024 18:28 ]
Als zij niet alle info hebben en een aanbod hebben dat minder is/minder goed kunnen onderhandelen, dan is het toch juist niet wijs om hen slimmer te maken dan zij zijn? Want hoe meer de verhuurder voor de andere huizen krijgt, des te meer marge is er om het huis te kopen. In zekere zin zijn die buren je concurrenten: niet per se in de zin van het eigen huis, maar wel in het algemeen wat betreft marge van de verhuurder.DonChaot schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 10:58:
...Overigens het advies dat hier al gegeven is om met de overige huurders een lijn te trekken blijft belangrijk. Als je met hun open kaart speelt weet je wat zij hebben aangeboden gekregen. Mochten ze niet op de hoogte zijn van alle informatie die jij nu oa hier hebt gekregen staan zij ook weer sterker. Dat voorkomt ook dat er eentje al wel akkoord zou gaan met die €5000. Daardoor kom je in ieder geval gevoelsmatig zelf ook al weer zwakker te staan...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq