De toeslagenaffaire kwam door populistisch rechts alfamannetjesbeleid, om even de wereld te laten zien hoe hard te fraude gingen aanpakken. Dat die specifieke fraude (Bulgarenfraude) slechts een topje van de ijsberg was (faillisementsfraude kost de maatschappij veel meer geld) hebben ze even 'vergeten'.Zenomyscus schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:11:
Voor mij het is belangrijk om optijd op de rem te trappen en te zoeken naar alternatieven om een scenario als de toeslagenaffaire te voorkomen.
De toeslagenaffaire heeft niks, maar dan ook niks met de WFT te maken, en heeft derhalve ook geen enkele relatie met banken.
Nogmaals : Banken staan hier buiten. De regels worden door de overheid opgelegd, banken voeren ze alleen uit. Banken zitter er ook niet op te wachten.Ook al blijft het nu wellicht beperkt tot een handjevol mensen die in de problemen komt, vrees ik voor een scenario waarin een bank zich verplicht voelt drastische maatregelen te nemen omdat zij anders zelf een tik op de vingers krijgen. Het voelt voor mij alsof een stukje menselijkheid en schappelijkheid verdwijnt door angst vanuit de bank. Daarnaast is niet duidelijk of deze maatregelen nou daadwerkelijk zin hebben. Ik vrees echter dat ze zullen blijven, ook als blijkt dat het niet werkt. Over het algemeen wordt dat opgelost met meer maatregelen in plaats van minder.
Sja.. crypto's worden nogal veel in het criminele circuit gebruikt. Dan loop je een risico.Veel verhalen zijn overigens niet uit de duim gezogen. Persoonlijk heb ik twee 'verhalen' uit eigen kring:
Dit zijn uitzonderingen, en worden veroorzaakt door problemen bij de bank.- Persoonlijk hebben mijn partner en ik last gehad van een bank die steeds bleef vragen om scans van onze IDs. Blijkbaar stond er een vlaggetje op rood (aldus de man aan de lijn) en moesten we het 'nog één keer' doen. Bij de vierde keer waren we dat zat. Mijn partner negeerde het uit frustratie. Je raadt het al: account geblokkeerd. Hoe ver moet je gaan met je medewerking?
Nee, gelukkig niet. Je kan wel bij meerdere banken een rekening openen.Vandaar de vraag: kan ik simpel een rekening ergens openen zonder dit gezeur?
Ga de politiek in zou ik zeggen, dan kun je het veranderen. En gaat het ver : Ja. Gaat het soms te ver : Ook ja.Het is lastig om mijn gevoel over te brengen merk ik, zeker omdat het voor velen geen probleem is. Wat dat betreft dank ik ook iedereen in deze discussie. Ik vind het niet erg om te horen als ik me niet moet aanstellen en mensen het een bullshit topic vinden. Sterker nog, ik denk dat mijn leven een stuk relaxter wordt als ik eens leer wat meer dingen los te laten en niet alles wil oplossen
Alleen dat is een politiek verhaal, niks anders.