BS opstalverzekeringen dekken nooit achterstallig of slecht uitgevoerd onderhoud
Wij hebben hier ons dak laten doen met de buurman. Uiteindelijk was er lekkage. Het gehele traject heeft 4 maanden geduurd en dat was met een dakdekker die echt graag het probleem wilde oplossen.
je dakdekker heeft dan als het goed is beroepsaansprakelijkheidsverzekering maar die gaat dan weer alleen uitkeren bij nalatig of onvakkundig werk en dus sit je voor je het weet in een dak dat door schimmels is aangetast en waar het mogelijk zelfs is gaan rotten terwijl ondertussen de verzekeraars naar elkaar lopen te wijzen
TS had vandaag enorm kunnen gaan pushen, maar daar was het dak alsnog vandaag niet mee gerepareerd of zelfs maar enig zekerheid dat er geen schade was geweest nu. Wat TS wel had gehad was buren en een dakdekker die zeker minder welwillend waren geweest. Niemand vind het namelijk leuk onder druk gezet te worden.
dit is echt typisch een gevalletje ja ik heb het fout gedaan maar het is jouw probleem dus los het lekker zelluf maar op ik zit droog
Fouten kunnen gemaakt worden, ook door onkunde, en je moet ze de gelegenheid geven het te herstellen. Doe je dat niet dan gaan dit soort trajecten alleen maar nog duurder worden en nog langer duren.
je draait de boel om!
jij veroorzaakt schade en die schade moet je gewoon zo klein mogelijk houden
heb je dus een lek veroorzaakt zeil erover
stel je hebt brand veroorzaakt bel de brandweer en ga niet zitten wachten tot de vlammen vanzelf doven met als excuus ja als de brand voorbij komt de verzekering vanzelf langs om een nieuw huis voor je te bouwen
ja technisch en juridisch gezien is dat namelijk ook een oplossing gewoon laten uitbranden en dan herbouwen
ik hoop dat je zelf ook snapt dat het desondanks onacceptabel is om niet de brandweer te bellen
daan iets anders
Beetje vervelend dat ik de buren niet kan bereiken, ze lijken de dag na oplevering van het dak op vakantie te zijn gegaan. Ik kan nu eigenlijk niets doen.
das overigens niet helemaal waar in het Nederlandse recht is een noodtoestand namelijk een rechtvaardigingsgrond voor zaakwaarneming
bijvoorbeeld syel je woont in een straat en onder de voordeur van je buren zie jij water stromen toevallig heb je een sleutel dus je gaat naar binnen daar tref je een gesprongen leiding
de kosten van de loodgieter zijn gewoon voor je buurman ook al heeft hij helemaal geen toestemming gegeven
iets soortgelijks kan best ook voor zo'n dak gelden een bedrijf laten komen om een noodzeil te plaatsen of een andere tijdelijke maatregel is dan gewoon voor rekening van buurman die het op zijn beurt waarschijnlijk weer kan verhalen op de wanprestatie van de dakdekker
[
Voor 17% gewijzigd door
i-chat op 02-07-2024 21:11
]