Nieuw pannendak van buren sluit niet aan. Wat kan ik doen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
@Refrag soms kan je zeker wel oordelen over prutswerk (los van of dit wel of niet normaal is). Bij mij had de een installateur voor zonnepanelen bijvoorbeeld met kroonsteentjes de boel in de meterkast aangesloten. Ik hoef geen vakman te zijn dat dit kansloos is.

De minst slechte oplossing zou mijns inziens in deze situatie nog altijd zijn geweest: stel uit/ wacht en overleg met de nieuwe bewoners.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:54
Refrag schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:59:
Even een heel ander inzicht:

Mijn aannemer liep toch rond en keek ook even naar de foto. " Oh heel normaal" - zei die.
Dit krijg je wanneer je aaneengesloten woningen hebben en iemand wil niet meedoen. De dakpannen verschillen dus moet je ze niet geforceerd aan elkaar willen koppelen. Dan kan je beter een andere oplossing verzinnen zoals een u-profiel als goot naar de echte dakgoot toe.

Een andere nuchtere kijk van hem: Je moet niet direct oordelen over werk van anderen. Er leiden meer wegen naar Rome en soms was dit gezien omstandigheden de beste (minst slechtste) oplossing.
Ik heb voor mijn werk heel wat daken gezien 10 jaar lang. Dit heb ik nog nooit gezien als oplossing, tot de foto in dit topic kwam. Dus 'heel normaal', ik weet het niet.
Heeft je aannemer al werk uitgevoerd bij jou of kun je hem nog afzeggen :P

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-09 03:58

MLLL

Palm Treo 650

Na het buitje van gisteravond heeft het dak wel een vuurdoop gekregen.
Als het niet gelekt heeft is het een prima oplossing.
Misschien niet de mooiste maar wel functioneel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00
Refrag schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:59:
Even een heel ander inzicht:

Mijn aannemer liep toch rond en keek ook even naar de foto. " Oh heel normaal" - zei die.
Dit krijg je wanneer je aaneengesloten woningen hebben en iemand wil niet meedoen. De dakpannen verschillen dus moet je ze niet geforceerd aan elkaar willen koppelen. Dan kan je beter een andere oplossing verzinnen zoals een u-profiel als goot naar de echte dakgoot toe.

Een andere nuchtere kijk van hem: Je moet niet direct oordelen over werk van anderen. Er leiden meer wegen naar Rome en soms was dit gezien omstandigheden de beste (minst slechtste) oplossing.
Mijn dak is deze week nieuw opgeleverd, rijtjeshuis. 3 huizen links naast mij deden ook mee, buurman aan de andere kant op de hoek niet.

Ondanks dat hij hele andere pannen heeft dan ik nu, sluit het echt prachtig mooi aan zonder dat ik daar om heb hoeven te vragen. Ongetwijfeld heb je een goede aannemer en ben je tevreden over hem, en er zullen uitzonderlijke situaties zijn waarin het niet mooi aan te sluiten is, maar dat het normaal is vind ik echt pure kolder.

Foto for proof, tussen het meest rechtse huis en dat van mij daarnaast (bewust niet geresized zodat jullie kunnen zoomen, het blijft wel een telefoon foto....)

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/dak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:02
Was jouw originele dak ook met afwijkende kleuren? Dat kan nog wel eens leiden tot een gemeentelijk dingetje, is mijn zorg.
Wel netjes aangesloten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00
BiLLY_daKid schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:05:
Was jouw originele dak ook met afwijkende kleuren? Dat kan nog wel eens leiden tot een gemeentelijk dingetje, is mijn zorg.
Wel netjes aangesloten.
Nee de buurman rechts is degene die alles "zelf en anders" doet.

Wat je op de foto ziet zijn een remake van de originele pannen, ook met die 2 kleuren. Dat hoort zo in de wijk en bij de karakteristiek van de wijk. Iedereen doet het zo. In de loop der tijd worden ze nog wat fletser door verkleuring en vuil.

Wat je rechts ziet is de buurman die 10+ jaar geleden "voor weinig" een grote partij betonnen pannen kon kopen en ze erop heeft laten leggen.

Nu baalt ie zelf ook, want ze zijn lelijk en omdat ze poreus zijn groeit er allemaal shit op.

Hoe solistisch deze man is kun je zien aan de schoorsteen; die was ontzettend slecht maar meneer wilde er niets aan doen. Ik heb aangeboden AL het werk op mijn kosten te doen zodat het uniform zou zijn, maar ho maar.

Ik heb dus een HALVE schoorsteen opnieuw laten voegen..... (Maar stiekum wel helemaal laten impregneren >:) ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

McLambo

MTB Junky

Mooi douche raampje heeft de buurman ook 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
McLambo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:41:
Mooi douche raampje heeft de buurman ook 😇
Mogelijk een piepkleine badkamer omgebouwd tot inloopkast/washok en (aan de achterzijde) een klein slaapkamer omgebouwd tot ruime badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:25
KnoxNL schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 18:25:
[...]

Hoe solistisch deze man is kun je zien aan de schoorsteen; die was ontzettend slecht maar meneer wilde er niets aan doen. Ik heb aangeboden AL het werk op mijn kosten te doen zodat het uniform zou zijn, maar ho maar.

Ik heb dus een HALVE schoorsteen opnieuw laten voegen..... (Maar stiekum wel helemaal laten impregneren >:) ;) )
Dit soort idioten gaan echt nog een keer voor lekkage bij een ander zorgen als je kijkt naar hoevaak woningen aangesloten zijn. Mijn HWA voert ook het dak van de buurman af, als hij zijn goot niet schoonmaakt kan dat bij mij gezeik opleveren (gelukkig zijn we vriendelijk met elkaar dus dat komt allemaal dik in orde). Maar als de buurman ondanks dat de ander de kosten op zich neemt zijn schoorsteen (wat volgens mij een beruchte plek voor lekkage is) niet wilt laten fixen, dan is er toch wel iets aan de hand geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51
MLLL schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 17:47:
Na het buitje van gisteravond heeft het dak wel een vuurdoop gekregen.
Als het niet gelekt heeft is het een prima oplossing.
Misschien niet de mooiste maar wel functioneel.
Het probleem is dat dit soort oplossing vaak minder lang meegaan dan de dakpannen er om heen. Als er b.v. wat vuil in gaat groeien, loopt het water niet goed weg en komt het onder de pannen terecht. En zo loop je ook het risico dat de pannen een keer wegwaaien als de wind uit een bepaalde hoek komt. Gewoon een beunhaas-oplossing dus, pannen hebben voldoende speling om ze ook hier aan te laten sluiten (en nog beter is het om gewoon de goede pannen te gebruiken)

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 30-08 16:16

Roi

@BertBarney kan je ons verblijden met een update? (Hoe) is de situatie opgelost?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:37
@BertBarney , ben je er nog uit gekomen met je buren? En is dat met of zonder lekkages gelukt?
Pagina: 1 2 Laatste