Nieuw pannendak van buren sluit niet aan. Wat kan ik doen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertBarney
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14-09-2024
Mijn buren hebben een nieuw pannendak laten leggen. De nieuwe pannen sluiten niet aan op mijn pannen. Er is gevraagd om voor de zekerheid een goot er onder te leggen voor als het toch lekt. Het resultaat is echter dat er geen enkele aansluiting van de pannen meer is, er ligt een goot tussen en niet onder de pannen.
Vragen:
- is dit gebruikelijk om te doen?
- is er gevaar dat de wind er gemakkelijk onder kan komen bij storm?
- moeten de pannen vastgezet worden?
- is er kans op lekkage bij stuifsneeuw?

Zelf heb ik geen invloed gehad op het geheel. Ik heb het huis onlangs gekocht en 1 week na het betrekken van de woning werd met het werk begonnen.

Wat kan ik er mogelijk aan doen om alle 'voorziene' problemen te voorkomen

Kortom vragen die nu bij mij opkomen omdat ik nu pas het eindresultaat zie. Zie bijgevoegde foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EGc1fruIch5NHsdGcb1zmj706SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIxiRbY0nYVtX1XNwIMVSg6J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door BertBarney op 28-06-2024 19:50 ]

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:11

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dat kan echt niet, een flinke rukwind en alles wordt er zo afgetrokken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ai, dat ziet er niet goed uit.

Even terug te komen op je vragen:
- is dit gebruikelijk om te doen? Nee
- is er gevaar dat de wind er gemakkelijk onder kan komen bij storm? Ja,
- moeten de pannen vastgezet worden? Zeker weten
- is er kans op lekkage bij stuifsneeuw? Zeker weten

Ik zou dit persoonlijk niet accepteren. Dit geeft risico's beide kanten op, waarbij je buren het risico geaccepteerd hebben en jij met de consequenties zit. Niet acceptabel dit.

Edit: je buren hebben je niet benaderd om gezamenlijk het dak opnieuw te doen? Op basis van je foto zie ik namelijk ook wel wat mitsen en maren vwb je eigen dak...

[ Voor 15% gewijzigd door Martinez- op 28-06-2024 19:43 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
Ik weet niet hoe je relatie is met de buren, maar ik zou direct de buren aansprakelijk stellen voor alle mogelijke gevolgschade. Zij moeten het met hun aannemer oplossen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Als je denkt dat je alles al gezien hebt....

Nee dit is niet normaal..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Los van of dit goed gaat (nee).

Dit ziet er toch niet uit? Hoe kun je zoiets met droge ogen opleveren als dakdekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bijzondere manier van opleveren..
Denk dat ze het moeten gaan oplossen met nokvorsten oid

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• guido66
Nokvorsten? Echt niet, dat dak moet gewoon opnieuw.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Deurstopper schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:51:
Bijzondere manier van opleveren..
Denk dat ze het moeten gaan oplossen met nokvorsten oid
Ja dat zou nog een oplossing kunnen zijn.
Een keper in het midden en dan nokvorsten erop mits die breed genoeg zijn om in beide holtes van de pannen links en rechts te vallen.
En dan moet je boven bij de schoorsteen nog iets met lood...

Het blijft een prutswerkje dat dan weer wel..

Op het dak van de ts ligt er ook een pan een beetje te laag..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Zijn ze al klaar? Wellicht dat er nog een loodslab of iets dergelijks overheen komt? Ik zou het iig niet accepteren.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:36
Beun de haas langs geweest ofzo? Dat je het überhaupt zo achter durft te laten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-05 06:18
Ja dat is niet best....

Ik zou de buren vragen om de dakdekker terug te laten komen om een oplossing te bespreken.

Er zijn wel wat oplossingen te bedenken, maar enkel een goot zou ik niet doen...
ofwel komt er een balkje tussen waar loodslabben op komen
of de pannen (van de buren) beetje schuiven tot het beter past, eventueel een rij bij plaatsen... 100% gaan de nieuwe pannen nooit aansluiten op jouw pannen maar wel beter dan dit, en dan een gootje eronder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:53
robotomizer schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:24:
Ja dat is niet best....

Ik zou de buren vragen om de dakdekker terug te laten komen om een oplossing te bespreken.

Er zijn wel wat oplossingen te bedenken, maar enkel een goot zou ik niet doen...
ofwel komt er een balkje tussen waar loodslabben op komen
of de pannen (van de buren) beetje schuiven tot het beter past, eventueel een rij bij plaatsen... 100% gaan de nieuwe pannen nooit aansluiten op jouw pannen maar wel beter dan dit, en dan een gootje eronder
Bij gebruik van de juiste pannen moeten de nieuwe pannen gewoon kunnen aansluiten op de oude pannen. Tenzij het hier om een model gaat wat helemaal niet meer in de handel verkrijgbaar is. Ik ben geen dakpannen expert.

Als het originele model nog verkrijgbaar is, dan kan mogelijk de lokale welstandscommissie er ook nog wat van vinden dat er ineens een ander model dakpannen op de woning van de buren ligt (= verandering van uiterlijk).

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 20:11

Yucon

*broem*

Als ik je buren was zou ik precies dezelfde vragen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zou eerst even vragen wat je buren er zelf van vinden. Die zullen het ook geen porem vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:04

Onbekend

...

In eerste instantie zijn de dakpannen om het onderliggende deel van het huis te beschermen tegen weersinvloeden zoals regen en sneeuw. Het is duidelijk dat hier gewoon expres een opening tussen de dakpannen is achtergelaten dat uiteindelijk een lekkage kan veroorzaken.

Wat is eigenlijk precies hier de erfgrens? Die opstaande muur aan de rechterkant van de regenpijp? Grens van de dakgoten?

Zo te zien zit het probleem geheel op het dak van de buren, en wat zeggen de buren zelf hiervan? Zo te zien is namelijk niet het complete dak van hun vernieuwd en heeft de daklegger een stukje vergeten. Of misschien heeft hij wel aangegeven dat hij dit binnenkort komt afmaken.

Dit moet sowieso dicht, maar je buren hebben er eerder last van dan jij.
Dus wat zeggen je buren? :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• guido66
Als ik zo naar de schoorsteen kijk (1 helft opgeknapt) ligt de grens midden op de schoorsteen.

Als de buren het niet oplossen: rechtsbijstand inschakelen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wilke
  • Nu online
Ik zou in elk geval voordat het regent, dus eigenlijk liever nu dan morgen, binnen foto's maken waaraan te zien is dat er duidelijk geen bestaande lekkages waren.

Als je ze dan na de eerste bui wel hebt, kun je eenvoudig bewijzen dat het nieuw is, en dat de oorzaak voor de hand ligt.

Noot: die lekkages gaan niet per se op de zolder zichtbaar zijn, maar kunnen bv. ook in de spouw lopen, en uitkomen bij kozijnen van de verdieping er onder, of in je isolatie. Ik spreek helaas uit ervaring (dat lag overigens aan een oude dakkapel, en niet aan buren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:14
Voor de zekerheid een goot laten plaatsen….
Hoe breed is die goot? Je hebt wel vaker een goot. Zoals een kilgoot als 2 dakdelen in een hoek samen komen of verholen goten naast een dakkapel. Dus een goot hoeft niet perse een probleem te zijn. Maar dit ziet er niet heel profie uit..

Zou het mooi netjes laten aansluiten. Is altijd beter dan een (juiste) goot. Goot is altijd gevoeliger ivm ophoping vuil/ lekkage/ sneeuw etc.

Ze hebben voor dit soort situaties wel renovatie profielen trouwens, dus heel “gek” is een goot ook weer niet, moet alleen wel goed gedaan worden.

https://www.wienerberger....inium-125-x-20110-mm.html

[ Voor 38% gewijzigd door Passie-m op 28-06-2024 23:24 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:27
Kan je niet vragen om de "goot" naar het midden van hun dak te verplaatsen. Dan heb jij een goede aansluiting op je eigen dakpannen, wat ik niet verwacht aangezien het verschillende dakpannen zijn, en hebben ze de lekkage mocht die voorkomen alleen bij hunzelf.
Lelijk blijft het in beide gevallen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Martinez- schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:42:

Edit: je buren hebben je niet benaderd om gezamenlijk het dak opnieuw te doen? Op basis van je foto zie ik namelijk ook wel wat mitsen en maren vwb je eigen dak...
Mogelijk hierom;
Zelf heb ik geen invloed gehad op het geheel. Ik heb het huis onlangs gekocht en 1 week na het betrekken van de woning werd met het werk begonnen.
Kan zijn dat ts er niet van wist en de vorige bewoners hebben aangegeven niet mee te willen doen.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Dit is toch gewoon niet goed uitgeteld? Volgens mij is de nieuwe pan gelijksoortig en zou deze moeten passen op die van jou?

Een ding is zeker, er zitten een hoop frotzakken en cowboys in het dakdekkers wereldje.

Heb dit bij mijn buurman ook zien gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door AtomicShockwave op 29-06-2024 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toeter15
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:08
zo te zien schoorsteen ook maar half schoon gemaakt en nieuw gevoegd, en maar gedeeltelijk van nieuw lood voorzien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En bovendien die schoorsteen kan dus alsnog doorslaan. Dit is beroerd slecht werk, heb er geen woorden voor.

Direct met de buren om tafel en rechtsbijstand inschakelen. Jij hebt gegarandeerd schade als er nu regen en een flinke wind komt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 16-05 18:55
Grote kans dat de oude eigenaar gewoon tegen de buren gezegd heeft dat hij niet wilde meewerken, als het huis te koop stond. Alleen had die dat wel even aan jouw kunnen doorgeven als koper.
Buren hadden daar op natuurlijk beter even kunnen wachten mom met de nieuwe eigenaar te overleggen. Dat zou ik nu alsnog zo snel mogelijk gaan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

tweakduke schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:47:
En bovendien die schoorsteen kan dus alsnog doorslaan. Dit is beroerd slecht werk, heb er geen woorden voor.

Direct met de buren om tafel en rechtsbijstand inschakelen. Jij hebt gegarandeerd schade als er nu regen en een flinke wind komt.
Mogelijk vanavond al.

https://www.weeronline.nl/waarschuwing/135

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5-dzpw_TdIv3vUrOKCvofyOZoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bDAeeEXsx3aQJcO4MYT34SDH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door souljah1h op 29-06-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Laatst online: 16-05 23:58
De gevolgschade van flinke regenval of een goede storm kan snel oplopen. De pannen dienen gewoon netjes aan te sluiten, zoals het er nu bij ligt komen er problemen van, dit gaat een kortbaar verhaal worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:00
Dit gaat gegarandeerd volledig verkeerd. Maak direct een 0-meting van jouw huis. Maak overal foto's van met datum van vandaag. Zodra de regen gaat vallen: stoelriemen vast.

Ik ben overigens wel heel benieuwd wat de buren hier zelf van vinden. Ook zij gaan problemen krijgen, maar realiseren zich dat nu kog niet voldoende mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:55
Dit is totaal onacceptabel. De ruimte tussen die pannen is veel en veel te groot. Een gootje om water onder de pannen af te voeren is in mijn optiek al fout. Water dien je boven het pannendak af te voeren, niet onder het dak.

Zoals het er nu bijligt is een garantie op flinke regenschade. Dit moet overnieuw. Het is zelfs te breed om op te lossen met een loodslab.

Hoe ze het oplossen is niet jouw probleem. Maar stel je buren nu aansprakelijk voor alle vormen van gevolgschade. Want schade heb jij al de eerste keer dat het regent en/ of waait.

Sterkte.

Ps….je hebt toch wel een rechtsbijstandverzekering? Die ga je nu nodig hebben.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:09
Ik zou idd vooral eerst alles vastleggen op foto met datum (binnen en buiten) en in gesprek gaan over hoe ze het dak vinden.
Uit welk jaar komen de woningen? Want normaal zijn er zeker 50 jaar nog dezelfde pannen verkrijgbaar (als het geen bijzondere zijn). Het lijkt erop dat de pannendekker nog wat over had met een afwijkende maat en die heeft aangeboden/neergelegd.
Verder lijkt de loodvervanger op het oude lood geplakt in plaats van deze helemaal opnieuw inwerken. Naast wat er al gemeld is door de anderen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 11:16
@BertBarney heb je al met je buren gepraat? Dat lijkt me stap 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
NEOeo schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 13:12:
@BertBarney heb je al met je buren gepraat? Dat lijkt me stap 1.
Dat lijkt me ook. Zeker als je er pas woont, wil je niet direct op oorlogspad gaan. Je moet ze echter wel (op een nette manier) duidelijk maken dat dit niet acceptabel is. Heb je überhaupt al een reactie van hen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
Dat "lood" (of wat het ook is) ziet er ook niet uit.. lijkt gewoon geplakt erop dus dat gaat zo loslaten.. dit is echt een beunhaas partij geweest zeg :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:41
Hier is van alles op aan te merken
Op zowel deze "oplossing" als op je eigen dak en schoorsteen. Zien er ook niet meer geweldig uit.

Als je het budget er voor hebt zou ik het dak van jezelf ook vernieuwen en die pannen door laten leggen en ook je eigen schoorsteen aanpakken.

Als je het budget niet hebt, dan mag je in ieder geval verwachten dat ze zorgen voor een betere aansluiting. Mooiste is met pannen, en als dat niet lukt dan in ieder geval een minder grote "goot" dan nu het geval is en deze dan afwerken met een loodslap.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDt3hkj4OyOp8GzUhYxkROGv4t0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jYZRX6vqZN0qqkaal3VKndjD.jpg?f=user_large

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 19:19
Ik heb hier al veel gekkigheid voorbij zien komen maar dit slaat echt alles :F

Dat die buren dit überhaupt accepteren. Zelfs als je de dakpannen vervangt zonder dat de buren meedoen hoor je als “dakdekker” het toch altijd zo uit te lijnen dat het aansluit.

[ Voor 30% gewijzigd door Glenfiddich op 29-06-2024 22:17 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:59
@BertBarney , asap zeil kopen om over je dak te leggen om schade te voorkomen. De verzekering kan namelijk lastig doen als je geen tijdelijke maatregelen neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Kapotto schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:20:
@BertBarney , asap zeil kopen om over je dak te leggen om schade te voorkomen. De verzekering kan namelijk lastig doen als je geen tijdelijke maatregelen neemt.
Dat lijkt mij dan heel vervelend voor de verzekeringspartij voor de buren en niet van ts zelf ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BertBarney
Allen bedankt voor de antwoorden.
We gaan er wat mee doen. Ik ga (nog) geen naam noemen welk bedrijf dit opgeleverd heeft, maar sluit dat in de toekomst niet uit.
Allereerst de buren maar eens peilen wat ze er van vinden en van daaruit verder.

Is er trouwens geen vergunning nodig om je hele dak te vervangen? De gemeente zal dit ook niet acceptabel vinden denk ik met het risico van rondvliegende dakpannen. De route naar de straat is enkele meters.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
BertBarney schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:09:
We gaan er wat mee doen. Allereerst de buren maar eens peilen wat ze er van vinden en van daaruit verder.
Politiek correct antwoord. Maar je moet NU iets gaan doen om vervolgschade te beperken. Over een uur (als het al zolang duurt) gaat het regenen!

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Yaksa schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:14:
[...]

Politiek correct antwoord. Maar je moet NU iets gaan doen om vervolgschade te beperken. Over een uur (als het al zolang duurt) gaat het regenen!
Eigenlijk in heel Nederland.. En waarschijnlijk flink veel.

[ Voor 22% gewijzigd door souljah1h op 29-06-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
Heel veel sterkte zo met de flinke bui die NL overtrekt. Ik hoop dat je in het noorden woont en dat het afzwakt voordat het bij je is.

Ik bewonder je voor je geduld maar echt.. neem actie!! Als mij dit zou overkomen had ik denk ik mijn auto over 30 min door de voorpui gereden van de buren. Uiteraard niet letterlijk nemen.

[ Voor 41% gewijzigd door Joost1981_2 op 29-06-2024 19:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Er zit een goot onder, de scheiding lijkt meest aan de buren hun zijde te zitten.
Zolang de pannen zo een beetje blijven liggen zal het meeste water wel buiten blijven.

Met sterke windvlagen wordt het wel wat angstig als die pannen verder gewoon los liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
We gaan er wat mee doen. Ik ga (nog) geen naam noemen welk bedrijf dit opgeleverd heeft, maar sluit dat in de toekomst niet uit.
Allereerst de buren maar eens peilen wat ze er van vinden en van daaruit verder.

Is er trouwens geen vergunning nodig om je hele dak te vervangen? De gemeente zal dit ook niet acceptabel vinden denk ik met het risico van rondvliegende dakpannen. De route naar de straat is enkele meters.
Naming en shaming is niet de bedoeling. Als er uiteindelijk een geschil komt dan is het de bedoeling eruit te komen.

Dakpannen alleen vervangen hoef je geen vergunning voor aan te vragen, maar je moet wel zorgen dat je geen schade of overlast veroorzaakt.

En als je de boel dan zo laat losliggen en in eerste instantie niet goed nadenkt over de oplossing, dan verzaakt diegene die dit uitvoert hierin.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
@BertBarney gewoon even bij je buren aanbellen. Kop koffie drinken. Oplossing zoeken. Hopelijk makkelijk opgelost. Zo niet, kun je altijd nog andere stappen nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
Wat zit iedereen te pushen zeg. Er ging vandaag voor die storm echt niets zinnigs met dat dak gebeuren. Zelfs als de buren en de dakdekker zouden meewerken gaat het alsnog niet binnen 3 dagen geregeld zijn, laat staan 8 uur.

Gewoon foto's nemen van het dak, binnen en buiten en dan heb je bewijs genoeg mocht er iets gebeuren. Verder lekker met de buren praten en kijken of je eruit kan komen. Anders rechtsbijstand inschakelen en via die weg.

[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 29-06-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
NEOeo schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:39:
@BertBarney gewoon even bij je buren aanbellen. Kop koffie drinken. Oplossing zoeken. Hopelijk makkelijk opgelost. Zo niet, kun je altijd nog andere stappen nemen.
Serieus? Ik dacht aan rooibos thee. Echt iedereen maar dan ook echt iedereen snapt dat dit niet ok is. Zowel qua oplossing als procedure niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Caelorum schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:44:
Wat zit iedereen te pushen zeg. Er ging vandaag voor die storm echt niets zinnigs met dat dak gebeuren. Zelfs als de buren en de dakdekker zouden meewerken gaat het alsnog niet binnen 3 dagen geregeld zijn, laat staan 8 uur.
Gewoon foto's nemen van het dak, binnen en buiten en dan heb je bewijs genoeg mocht er iets gebeuren. Verder lekker met de buren praten en kijken of je eruit kan komen. Anders rechtsbijstand inschakelen en via die weg.
Wat zou jij doen wanneer het jouw dak was? Wachten totdat je emmertjes onder de lekkage moet gaan zetten? Een zeil eroverheen is zo gedaan en voorkomt dat het water naar binnen komt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Caelorum
Ik zou precies doen wat ik al heb gezegd. Lekkage is geen probleem, daar heb je opstal en inboedelverzekering voor.

Wij hebben hier ons dak laten doen met de buurman. Uiteindelijk was er lekkage. Het gehele traject heeft 4 maanden geduurd en dat was met een dakdekker die echt graag het probleem wilde oplossen.
TS had vandaag enorm kunnen gaan pushen, maar daar was het dak alsnog vandaag niet mee gerepareerd of zelfs maar enig zekerheid dat er geen schade was geweest nu. Wat TS wel had gehad was buren en een dakdekker die zeker minder welwillend waren geweest. Niemand vind het namelijk leuk onder druk gezet te worden. Fouten kunnen gemaakt worden, ook door onkunde, en je moet ze de gelegenheid geven het te herstellen. Doe je dat niet dan gaan dit soort trajecten alleen maar nog duurder worden en nog langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
Joost1981_2 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:44:
[...]

Serieus? Ik dacht aan rooibos thee. Echt iedereen maar dan ook echt iedereen snapt dat dit niet ok is. Zowel qua oplossing als procedure niet.
Klopt. Is niet oke. Maar dan moet je toch eerst even met je buren praten toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost1981_2
Caelorum schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:13:
Fouten kunnen gemaakt worden, ook door onkunde, en je moet ze de gelegenheid geven het te herstellen. Doe je dat niet dan gaan dit soort trajecten alleen maar nog duurder worden en nog langer duren.
Je vind dit een fout? Ik noem het geen verantwoordelijkheid nemen, van de beunhaas niet en al helemaal niet van de buren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost1981_2
NEOeo schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:16:
[...]

Klopt. Is niet oke. Maar dan moet je toch eerst even met je buren praten toch.
Soms heb je hele goede buren, soms heb je buren waar je niet mee kan en vooral niet mee moet praten. Als dit zo even gedaan wordt terwijl je er net woont, dat is toch te bezopen?

Ik heb ook van die fijne buren die niet eerlijk zijn, niet communiceren en vooral laks zijn terwijl er lekkages zijn. Zelfs moeilijk doen als ik een mandelige muur wil herstellen waar lekkages zijn, op mijn kosten (3K)

Sommige mensen houden geen rekening met anderen. TS zijn buren lijken 0,0 rekening te houden met de TS. Daarmee zetten zij de relatie op voorhand al op scherp.

Met sommige mensen moet je niet praten en direct duidelijk zijn: Artikelen noemen, RB inschakelen en maatregelen nemen.

[ Voor 40% gewijzigd door Joost1981_2 op 29-06-2024 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:34
Holy moly.. dit is wel echt een next level beunhaas foto hoor.
Alles is al gezegd denk ik, al heb ik alleen de eerste paar reacties gelezen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:54
Joost1981_2 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:17:
[...]

Je vind dit een fout? Ik noem het geen verantwoordelijkheid nemen, van de beunhaas niet en al helemaal niet van de buren.
*knip*
Zo op de persoon is niet nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 30-06-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
*knip*
Quote & reactie verwijderd.

[ Voor 86% gewijzigd door tweakduke op 30-06-2024 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
*knip*
Quote & reactie verwijderd.

[ Voor 88% gewijzigd door tweakduke op 30-06-2024 12:07 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Joost1981_2 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 20:17:
[...]

De buren zijn degene die hebben bedacht dat het eens tijd werd om het dak te vervangen. Dat is al positief. Nu was het waarschijnlijk handig geweest met verkoop van huis aan TS dat ze iets hadden gewacht daarmee tot ze met hem konden overleggen, tegelijk weet je ook niet hoe lang geleden dit traject is begonnen al, en mogelijk waren het de oud bewoners die hun dak nog wel prima vonden.

Nu hebben ze een bedrijf hiervoor netjes betaald, en die hebben belabberd werk opgeleverd. Vervolgens mijn aanname, maar niet meer dan dat: Ze hebben ook wat gezegd van die gleuf, maar ze waren niet voldoende assertief, en met gladde gelul van de dakdekker zijn ze overtuigd dat het nou eenmaal zo hoort blijkbaar. Niet waar ze op hadden gehoopt, maar tja, als het normaal is volgens de expert, wat doe je eraan?

En nog voordat TS dit uberhaupt besproken heeft met de buren, is het al duidelijk dat ze aso's zijn die geen verantwoordelijkheid nemen?
Yaksa schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 19:14:
[...]

Wat moet TS dan doen? Binnen een uur een steiger regelen, om het dak op te gaan om een zeil zo vast te zetten dat het geen parachute wordt die alleen maar meer schade veroorzaakt? Ik zou dat iig niet doen om het potentiele probleem van de dakdekker van de buren op te lossen. (Potentieel als in: Dit kan natuurlijk echt niet, maar gezien er een goot ligt, betekend het ook niet dat bij één goede bui het water direct binnen staat. Staat dat het wel, dan hoeft er iig geen enkele twijfel te zijn wie er verantwoordelijk is en dat het opgelost moet worden).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Passie-m
Denk belangrijkst even de rust bewaren. Topic starter kan niet veel op dit moment, even overleggen met de buren hoogstens.

Paniek reacties helpt niet echt denk ik. En op basis van welke technische kennis/ achtergrond wordt dit geven? Vind ik soms ook wel gevaarlijk.

Zelf op een hoog dak klimmen en afdekken is levens gevaarlijk zonder juiste materiaal. En zoals ik al eerder zei. Er zijn gewoon goten voor dit soort situaties. Dus heel “gek” is een goot niet, zolang het maar juist zit.

Als je zelf gaat klooien heb je zelfs de kans dat je zelf aansprakelijk bent. Want je hebt er situatie “aangepast”.

Is het mooi, nee. Is het de beste oplossing, nee.

Gaat het lekken… daar valt ook (nog) niks over te zeggen… want de foto is ook niet heel duidelijk wat betreft hoe diep de goot eronder zit ect.

zolang die goot echt diep onder de pannen zit zal het echt wel loslopen. Het loopt gewoon af. Helaas kan je niet goed zien hoe diep het eronder zit.
Storm is indd niet handig voor losse pannen.

Hoop natuurlijk dat het niet gaat lekken, maar veel kun je niet nu ben ik bang.

En anders helaas met de buren/ dakdekker oplossen. Maar een nettere situatie zou sowieso handig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Hayo-
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:58
Afgezien van dat het niet aansluit aan kant van ts, liggen de nieuwe pannen ook niet over elkaar? (Meest linker nieuwe rij ligt gewoon naast de andere nieuwe rij)

Zelfs als ze het zouden laten aansluiten op kant van ts word dit uberhaupt nooit waterdicht.

(Lijkt alleen zo door type pan blijkbaar)

De aansluiting bij die schoorsteen ziet er ook wel discutabel uit.

[ Voor 7% gewijzigd door -Hayo- op 30-06-2024 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
SunnieNL schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:58:
Grote kans dat de oude eigenaar gewoon tegen de buren gezegd heeft dat hij niet wilde meewerken, als het huis te koop stond. Alleen had die dat wel even aan jouw kunnen doorgeven als koper.
Buren hadden daar op natuurlijk beter even kunnen wachten mom met de nieuwe eigenaar te overleggen. Dat zou ik nu alsnog zo snel mogelijk gaan doen.
Dat hoort zo ;-) er zitten onder de pannen een soort uitsteking (gootjes) van een aantal cm. Maar kon netter ja.

https://www.debouwmarktsh...-natuurrood-1024x1024.jpg

Lood is wel vrij kort ja.

[ Voor 1% gewijzigd door Passie-m op 29-06-2024 21:36 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

franssie

Save the albatross

<>
De grens waar onderhoud overgaat in vervangen is niet altijd duidelijk voor mij, Maar dat dit een onveilige situatie is lijkt me duidelijk. En onveilige situaties kan je altijd melden (waar is dan weer de vraag).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost1981_2
Sissors schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:13:
[...]
En nog voordat TS dit uberhaupt besproken heeft met de buren, is het al duidelijk dat ze aso's zijn die geen verantwoordelijkheid nemen?
[...]
Aso's dat maak jij er van. Ik heb het over verantwoordelijkheid:
- Het lijkt geen lood te zijn wat daar aangeplakt is maar een soort loodvervanger? Kijk naar de voeg, die is niet opnieuw gezet of wel opnieuw gezet maar scheef ingeslepen en dus ook niet doorgezet tot het binnenblad
- Het nieuwe dak bevat zelfs een beschadigde dakpan. Ligt een hoek af.
- De nieuwe pannen sluiten niet aan en er wordt geprutst met een gootje. Er zijn zelfs mensen die dit goedpraten en komen met type gootjes en nokvorsten aanzetten.

en dan twijfelen over wel of niet lekkage? Be real.

Ieder maar dan ook echt ieder mens hoort te weten dat dit niet zo hoort. Ieder zinnig mens belt aan bij zijn buren met schaamrood op de kaken en vraag om hulp en zorgt ervoor dat er een zeil overheen gaat. Gelukkig heeft buienradar niet helemaal gelijk en lijken de buien mee te vallen (behalve in Dortmund)

Een huis kopen en onderhouden neemt verantwoordelijkheid met zich mee. Ook beun de hazen kan je voorkomen. Je kan nog zo a-technisch zijn maar dit moet klip en klaar zijn.

@BertBarney sterkte man! Geen leuk begin in je nieuwe huis.

[ Voor 4% gewijzigd door Joost1981_2 op 29-06-2024 21:55 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• morritz34
Joost1981_2 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:47:
[...]

Ieder maar dan ook echt ieder mens hoort te weten dat dit niet zo hoort. Ieder zinnig mens belt aan bij zijn buren met schaamrood op de kaken en vraag om hulp en zorgt ervoor dat er een zeil overheen gaat. Gelukkig heeft buienradar niet helemaal gelijk en lijken de buien mee te vallen (behalve in Dortmund)

Een huis kopen en onderhouden neemt verantwoordelijkheid met zich mee. Ook beun de hazen kan je voorkomen. Je kan nog zo a-technisch zijn maar dit moet klip en klaar zijn.
Kap eens met die vervelende aannames. Je weet helemaal niet hoe het gelopen is. Dat het niet goed is zal (bijna) iedereen met je eens zijn, alleen waarom dit is ontstaan heb je geen idee van. Maar mensen gelijk wegzetten als dat ze geen schaamte kennen of onzinnig zijn. Heel irritant en vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
Joost1981_2 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:47:
[...]

Aso's dat maak jij er van. Ik heb het over verantwoordelijkheid:
- Het lijkt geen lood te zijn wat daar aangeplakt is maar een soort folie? Kijk naar de voeg, die is niet opnieuw gezet of wel opnieuw gezet maar scheef ingeslepen en dus ook niet doorgezet tot het binnenblad
- Het nieuwe dak bevat zelfs een beschadigde dakpan. Ligt een hoek af.
- De nieuwe pannen sluiten niet aan en er wordt geprutst met een gootje. Er zijn zelfs mensen die dit goedpraten en komen met type gootjes en nokvorsten aanzetten.

en dan twijfelen over wel of niet lekkage? Be real.

@BertBarney sterkte man! Geen leuk begin in je nieuwe huis.
Zo’n aansluiting tussen 2 verschillende pannen wordt normaal gedaan met een renovatie profiel.

https://www.wienerberger....ehoren/aansluitingen.html

Dat dit niet de schoonheidsprijs verdient is duidelijk, en helemaal eens met bepaalde opmerkingen hoor. Er zijn echt wel meerdere technische opmerking te maken over dit mooie werkje. Maar dat een gootje niet kan is niet helemaal terecht. Zou het zelf ook niet uit esthetisch oogpunt willen, daar niet van. Maar hoeft dus zeker ook niet een probleem te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:06
Passie-m schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:01:
[...]

Zo’n aansluiting tussen 2 verschillende pannen wordt normaal gedaan met een renovatie profiel.

https://www.wienerberger....ehoren/aansluitingen.html
Alleen gebruik je die niet bij een dak zoals hier. Renovatie-profielen krijg je op de plek waar 2 schuine daken bij elkaar komen.
Dat dit niet de schoonheidsprijs verdient is duidelijk, en helemaal eens met bepaalde opmerkingen hoor. Er zijn echt wel meerdere technische opmerking te maken over dit mooie werkje. Maar dat een gootje niet kan is niet helemaal terecht. Zou het zelf ook niet uit esthetisch oogpunt willen, daar niet van. Maar hoeft dus zeker ook niet een probleem te zijn.
In dit geval is het een doorlopend dak en is een gootje overbodig als de dakpannen goed worden gelegd. Die pannen moeten gewoon aansluiten. En dat gootje kan in dit geval niet omdat de pannen er omheen los liggen en wind kunnen vangen. Zoals het nu ligt is het wachten op een lek en/of weggewaaide pannen.

[removed]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Passie-m
redwing schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:17:
[...]

Alleen gebruik je die niet bij een dak zoals hier. Renovatie-profielen krijg je op de plek waar 2 schuine daken bij elkaar komen.

[...]

In dit geval is het een doorlopend dak en is een gootje overbodig als de dakpannen goed worden gelegd. Die pannen moeten gewoon aansluiten. En dat gootje kan in dit geval niet omdat de pannen er omheen los liggen en wind kunnen vangen. Zoals het nu ligt is het wachten op een lek en/of weggewaaide pannen.
Tussen twee schuine dak delen noem je een kilgoot.

Zou zeggen kijk eens voor de lol op de site van die leverancier. Dan zie je dat er ook echt wel goten zijn voor uitzonderlijke situaties waarbij daken niet aansluiten door of: verschillende soorten pannen of hoogte verschil omdat 1 van de 2 heeft geïsoleerd vanaf buiten.

Afbeeldingslocatie: https://www.wienerberger.nl/over-wienerberger/merkwaarden/keurmerken/jcr:content/root/teaserbox_1129058172/smallteaserbox_1516276969/image.imgTransformer/crop_2to1/lg-5/1582197943737/NL_MKT_PHO_ROF_KOR_renovatieprofiel%20(1).jpg

Dus dat het niet kan is echt niet terecht. Kan het beter. Zeker! Ben ook voorstander van door leggen, zeker met wind, onder waaiende sneeuw of vuil. Maar dan moeten de buren wel een zelfde type pan leggen anders krijg je dit soort geintjes.

Er is meer dan alleen goed/fout. Er tussen zitten echt wel andere “‘mogelijkheden”. Maar of het de beste is dat is iets anders.

[ Voor 10% gewijzigd door Passie-m op 29-06-2024 22:57 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Passie-m schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 22:39:
[...]

Tussen twee schuine dak delen noem je een kilgoot.

Zou zeggen kijk eens voor de lol op de site van die leverancier. Dan zie je dat er ook echt wel goten zijn voor uitzonderlijke situaties waarbij daken niet aansluiten door of: verschillende soorten pannen of hoogte verschil omdat 1 van de 2 heeft geïsoleerd vanaf buiten.

[Afbeelding]

Dus dat het niet kan is echt niet terecht. Kan het beter. Zeker! Ben ook voorstander van door leggen, zeker met wind, onder waaiende sneeuw of vuil. Maar dan moeten de buren wel een zelfde type pan leggen anders krijg je dit soort geintjes.
Ik zeg dan ook niet dat zo'n goot niet kan, ik zeg dat in dit geval het een doorlopend dak is waarbij je er voor zorgt dat de dakpannen aansluiten. Er is geen enkele reden waarom dat hier niet gedaan zou worden. Daarbij leg je met zo'n goot de dakpannen er naast vast tegen wind.
Er is meer dan alleen goed/fout. Er tussen zitten echt wel andere “‘mogelijkheden”. Maar of het de beste is dat is iets anders.
Dat er mogelijkheden zijn zal ik ook niet ontkennen, wel dat er hier maar 1 fatsoenlijke oplossing is, welke ook nog eens de makkelijkste is (mits je een fatsoenlijke pannen-leggen hebt natuurlijk). En die oplossing is de dakpannen aan te laten sluiten.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Passie-m
redwing schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:29:
[...]

Ik zeg dan ook niet dat zo'n goot niet kan, ik zeg dat in dit geval het een doorlopend dak is waarbij je er voor zorgt dat de dakpannen aansluiten. Er is geen enkele reden waarom dat hier niet gedaan zou worden. Daarbij leg je met zo'n goot de dakpannen er naast vast tegen wind.

[...]

Dat er mogelijkheden zijn zal ik ook niet ontkennen, wel dat er hier maar 1 fatsoenlijke oplossing is, welke ook nog eens de makkelijkste is (mits je een fatsoenlijke pannen-leggen hebt natuurlijk). En die oplossing is de dakpannen aan te laten sluiten.
Je zegt dat de goot niet kan omdat de “pannen los liggen” wie zegt dat die dakdekker zijn pannen niet los heeft gehad en de pannen vastgezet heeft? Kan je niet zien. En de topic starter weet het niet. Dus een aannamen?

“De pannen moeten doorlopen zeg je” ja in de ideale situatie wel ja. Maar wie zegt dat deze pannen zo op het blote oog in elkaar passen? En dat de goot dus voor nu een second best oplossing was.

Ben het met je eens hoor, dit is zeker niet fraai en een juiste oplossing, met een (juiste) aansluiten de pan was het beter. Dus denk ook niet dat we een verdere discussie moeten hebben. Maar had het idee dat je bedoelde dat het niet kan/ mag. Die indruk wekte je namelijk. Wilde alleen de topic starter even een andere kijk geven tussen al het doomsenario geweld dat een goot heus niet een groot probleem hoeft te zijn qua lekkage meteen. Dus beetje geruststelling. Maar fraai en ideaal is het zeker niet! Laat dat duidelijk zijn inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Passie-m schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 23:48:
[...]

Je zegt dat de goot niet kan omdat de “pannen los liggen” wie zegt dat die dakdekker zijn pannen niet los heeft gehad en de pannen vastgezet heeft? Kan je niet zien. En de topic starter weet het niet. Dus een aannamen?
Wedje dat die pannen los liggen? Dat mag je nl. een aanname noemen, maar als ie de moeite had genomen om die pannen vast te leggen, had ie ook wel de moeite genomen om de pannen gelijk goed te leggen, want dat is een bak minder moeite (mits je dat vanaf het begin even opmeet en passend maakt)
“De pannen moeten doorlopen zeg je” ja in de ideale situatie wel ja. Maar wie zegt dat deze pannen zo op het blote oog in elkaar passen? En dat de goot dus voor nu een second best oplossing was.
Omdat dit standaard pannen zijn die nog volop verkrijgbaar zijn. Er is geen enkele reden om dat niet passend te maken.
Ben het met je eens hoor, dit is zeker niet fraai en een juiste oplossing, met een (juiste) aansluiten de pan was het beter. Dus denk ook niet dat we een verdere discussie moeten hebben. Maar had het idee dat je bedoelde dat het niet kan/ mag. Die indruk wekte je namelijk. Wilde alleen de topic starter even een andere kijk geven tussen al het doomsenario geweld dat een goot heus niet een groot probleem hoeft te zijn qua lekkage meteen. Dus beetje geruststelling. Maar fraai en ideaal is het zeker niet! Laat dat duidelijk zijn inderdaad.
Voor een doorlopend dak zoals hier wil je gewoon geen goot. Dat is hoe dan ook een slechte oplossing en wachten op problemen. En het kan best nu waterdicht zijn, maar met b.v. sneeuw zul je al snel lekkages krijgen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kunnen ze er niet gewoon een extra rijtje pannen op leggen? het lijkt alsof dat past op de foto.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
anderhalve dag verder, Tweakers heeft zijn(of haar) best weer gedaan, 3 pagina's vol, TS is zich lam geschrokken van de meest uiteenlopende adviezen hier en laat zich niet meer zien.
Laten we die eens afwachten voordat we nog 3 pagina's volzetten met nutteloze data, alles is al gezegd.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
redwing schreef op zondag 30 juni 2024 @ 00:01:
[...]

Wedje dat die pannen los liggen? Dat mag je nl. een aanname noemen, maar als ie de moeite had genomen om die pannen vast te leggen, had ie ook wel de moeite genomen om de pannen gelijk goed te leggen, want dat is een bak minder moeite (mits je dat vanaf het begin even opmeet en passend maakt)

[...]

Omdat dit standaard pannen zijn die nog volop verkrijgbaar zijn. Er is geen enkele reden om dat niet passend te maken.

[...]

Voor een doorlopend dak zoals hier wil je gewoon geen goot. Dat is hoe dan ook een slechte oplossing en wachten op problemen. En het kan best nu waterdicht zijn, maar met b.v. sneeuw zul je al snel lekkages krijgen.
Eens hoor. Maar hoop voor de TS dat de toegepaste nieuwe VHV pan dan op zijn bestaande OVH(?) pan
Past. (Waarom kiest de dakdekker dan niet gewoon een juiste pan? Dat is al vreemd)

Dus ben vooral heel benieuwd waarom deze constructie. En of de boel wel of niet vast zit etc. dat is bijzaak. Want hoe dan ook. Als het had gepast, dan had hij, of elk goed deskundig bedrijf het zeker wel gedaan, omdat het veel minder werk is ja. Dus dit is hoe dan ook een vreemde keuze waar wij alleen over kunnen speculeren.

Dus hopelijk krijgen wij nog antwoorden op deze vragen. En hopelijk, en vooral belangrijkste, is de boel droog gebleven!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:52
@BertBarney Heb je last gehad van regen en wind gisteren? Is er iets gebeurd, of is alles blijven liggen en geen lekkages?
Succes met de verdere afwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:54
Ik zou precies doen wat ik al heb gezegd. Lekkage is geen probleem, daar heb je opstal en inboedelverzekering voor.

Wij hebben hier ons dak laten doen met de buurman. Uiteindelijk was er lekkage. Het gehele traject heeft 4 maanden geduurd en dat was met een dakdekker die echt graag het probleem wilde oplossen.
TS had vandaag enorm kunnen gaan pushen, maar daar was het dak alsnog vandaag niet mee gerepareerd of zelfs maar enig zekerheid dat er geen schade was geweest nu. Wat TS wel had gehad was buren en een dakdekker die zeker minder welwillend waren geweest. Niemand vind het namelijk leuk onder druk gezet te worden. Fouten kunnen gemaakt worden, ook door onkunde, en je moet ze de gelegenheid geven het te herstellen. Doe je dat niet dan gaan dit soort trajecten alleen maar nog duurder worden en nog langer duren.
Eventuele schade hierdoor is niet automatisch verzekerd door je verzekering. Niet door de opstalverzekering en niet door de inboedeverzekering. Niet rechtstreekse schade en niet de vervolgschade.

Het is goed hier over te informeren bij de eigen verzekering. Wij hebben schade gehad door slecht werk van een dakdekker, en er werd helemaal niets vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ze schuiven altijd door en de eerste reactie is altijd dat het niet gedekt wordt. Punt is alleen dat ongeacht de oorzaak de inboedelverzekering vaak wel waterschade dekt aan vloer, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Caelorum schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:52:
Ze schuiven altijd door en de eerste reactie is altijd dat het niet gedekt wordt. Punt is alleen dat ongeacht de oorzaak de inboedelverzekering vaak wel waterschade dekt aan vloer, enz.
Hier dus niet. Valt onder gevolgschade en is daarmee niet verzekerd.

Daarom zei ik ook dat het altijd goed is dit soort zaken goed te checken bij je verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01

Croga

The Unreasonable Man

Sjamo schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:36:
Het is goed hier over te informeren bij de eigen verzekering. Wij hebben schade gehad door slecht werk van een dakdekker, en er werd helemaal niets vergoed.
En terecht. Iedere schade kan maar onder één verzekering vallen en deze schade valt onder de verzekering van de dakdekker. Die zal dus nooit onder de verzekering van TS of de buren gedekt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sjamo schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:58:
[...]
Hier dus niet. Valt onder gevolgschade en is daarmee niet verzekerd.

Daarom zei ik ook dat het altijd goed is dit soort zaken goed te checken bij je verzekering.
Als het niet door jouw schuld komt (lees: fout dakdekker) en je niet hebt verzaakt in onderhoud (lees: je hebt een vakbekwaam dakdekker ingehuurd en deze heeft conform normale standaarden gewerkt, deze is mogelijk hier niet van toepassing), dan kunnen ze bij hoog en laag beweren dat het niet zo is, maar moeten ze het toch echt doen. Ik ken geen standaardverzekering die het dan niet doet. Ja, ze beweren allemaal dat ze het niet hoeven te doen, maar daar hebben ze toch echt pech mee. Huur een advocaat in en dan binden ze wel in.
Croga schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:59:
[...]
En terecht. Iedere schade kan maar onder één verzekering vallen en deze schade valt onder de verzekering van de dakdekker. Die zal dus nooit onder de verzekering van TS of de buren gedekt worden.
Dat is overigens niet waar. Ze zullen wel maar 1x uitbetalen, maar je kan prima overlappende dekkingen hebben in de verzekeringen. De verzekering van de dakdekker zal vooral zijn economische schade dekken. Dus alles wat hij moet doen om de fout te herstellen. Daar kan inderdaad een deel van de inboedel onder vallen, maar dat sluit niet uit dat deze niet ook onder jouw eigen inboedelverzekering wordt gedekt. Die zullen echter als eerste doorverwijzen naar die van de dakdekker. Logisch, is makkelijk, kost het minst en die is als het goed is ook gedekt. Maar mocht die niet mee willen werken of geen verzekering hebben kan je alsnog terugvallen op je eigen verzekering. Als er geen bouwfout is dan, maar dat moet de verzekering maar eerst hard maken, want het is wat onconventioneel om het te doen zoals bij TS, maar dat wil nog niet zeggen dat het fout is.

Anyways, ik ben nu dus wel benieuwd of het dak van TS de storm heeft doorstaan zonder gevolgschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Caelorum schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:11:
[...]

Als het niet door jouw schuld komt (lees: fout dakdekker) en je niet hebt verzaakt in onderhoud (lees: je hebt een vakbekwaam dakdekker ingehuurd en deze heeft conform normale standaarden gewerkt, deze is mogelijk hier niet van toepassing), dan kunnen ze bij hoog en laag beweren dat het niet zo is, maar moeten ze het toch echt doen. Ik ken geen standaardverzekering die het dan niet doet. Ja, ze beweren allemaal dat ze het niet hoeven te doen, maar daar hebben ze toch echt pech mee. Huur een advocaat in en dan binden ze wel in.

[...]

Dat is overigens niet waar. Ze zullen wel maar 1x uitbetalen, maar je kan prima overlappende dekkingen hebben in de verzekeringen. De verzekering van de dakdekker zal vooral zijn economische schade dekken. Dus alles wat hij moet doen om de fout te herstellen. Daar kan inderdaad een deel van de inboedel onder vallen, maar dat sluit niet uit dat deze niet ook onder jouw eigen inboedelverzekering wordt gedekt. Die zullen echter als eerste doorverwijzen naar die van de dakdekker. Logisch, is makkelijk, kost het minst en die is als het goed is ook gedekt. Maar mocht die niet mee willen werken of geen verzekering hebben kan je alsnog terugvallen op je eigen verzekering. Als er geen bouwfout is dan, maar dat moet de verzekering maar eerst hard maken, want het is wat onconventioneel om het te doen zoals bij TS, maar dat wil nog niet zeggen dat het fout is.

Anyways, ik ben nu dus wel benieuwd of het dak van TS de storm heeft doorstaan zonder gevolgschade.
Wij hadden een advocaat, en dat veranderde er niets aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:24
Lekkage is geen probleem, daar heb je opstal en inboedelverzekering voor.
Zoals een verkeersongeluk ook geen probleem is als je gewoon een ziektekostenverzekering hebt :F

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Even rustig afwachten op bericht van @BertBarney als dat niet komt gaat het topic dicht, het heeft geen zin om veder te speculeren of eigen situaties te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
pentaw1nz schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:50:
Hier is van alles op aan te merken
Op zowel deze "oplossing" als op je eigen dak en schoorsteen. Zien er ook niet meer geweldig uit.

Als je het budget er voor hebt zou ik het dak van jezelf ook vernieuwen en die pannen door laten leggen en ook je eigen schoorsteen aanpakken.

Als je het budget niet hebt, dan mag je in ieder geval verwachten dat ze zorgen voor een betere aansluiting. Mooiste is met pannen, en als dat niet lukt dan in ieder geval een minder grote "goot" dan nu het geval is en deze dan afwerken met een loodslap.[Afbeelding]
ik zie niet zo snel andere reacties die het over de schoorsteen hebben.

Maar dat stuk plak epdm dat op het oude lood geplakt is, is prutswerk.
Dat is een tijdelijk lapmiddel, en geen oplossing voor de aankomende 30 jaar.

@BertBarney
Hier had de voeg uitgehakt moeten worden, en een nieuw stuk lood (of loodvervanger) ingebracht moeten worden. Dan opnieuw voegen, en het lood aankloppen op de pannen.

Ik zou de buren hier ook even op attenderen.

Daarnaast zou ik als ik je eigen dak zie misschien ook overwegen om het dak te vervangen.
En als je dan toch bezig bent lekker een geïsoleerd renovatie dak erop.
Kom je wel hoger uit dan de buren, wat niet heel mooi is, maar zo te zien hebben ze daar toch geen problemen mee. ;)

Scheelt je honderden euros per jaar aan gas.
twain4me schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:41:
[modbreak] Even rustig afwachten op bericht van @BertBarney als dat niet komt gaat het topic dicht, het heeft geen zin om veder te speculeren of eigen situaties te bespreken. [/]
Sorry was nog niet naar het einde van het topic gescrolld.

[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 02-07-2024 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 16:09
Ik vind het er niet uitzien iig...als ik de buren was zou ik het sowieso niet accepteren dat iemand die ik inhuur en betaal het zo zou afleveren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Nu online

ViezeVis

Sample Text

Orkaan schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:22:
Ik vind het er niet uitzien iig...als ik de buren was zou ik het sowieso niet accepteren dat iemand die ik inhuur en betaal het zo zou afleveren...
Dit is nu wel duidelijk.
Zie modbreak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 10:29
BertBarney schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:39:
Inhoudelijk over dat dak is alles wel gezegd. Maar dit lijkt me ook wel belangrijk.

Wat is de rol van de vorige eigenaar?
Heeft deze hierover contact met de buren gehad? Mogelijk zelfs toestemming gegeven voor de oplossing?
Dat kan een en ander aardig ingewikkeld maken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BertBarney
Beetje vervelend dat ik de buren niet kan bereiken, ze lijken de dag na oplevering van het dak op vakantie te zijn gegaan. Ik kan nu eigenlijk niets doen.

De eerste milde regenbui lijkt het wel overleefd te hebben maar je weet nooit of er een kleine lekkage is die je niet ziet maar op den duur voor problemen zorgt.

Mijn eigen dak is aan de binnenzijde volledig geïsoleerd, een isolatiedak aan de buitenzijde gaat niet heel veel toevoegen denk ik.

De schoorsteen aanpakken was al de bedoeling, tijdens de bouwkeuring in maart kwam dat er al uit.

We hebben uitgebreid foto's genomen om voorbereid te zijn op eventuele lekkages.

Mocht er komende dagen iets schade oplopen dan wordt het verzekeringwerk.

Afwachten tot de buren terug zijn. Hopelijk hebben ze nog niet betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Als je naar de foto kijkt heeft de 8e dakpan van boven al een heel stuk eraf, en pan 6 sluit niet eens aan op de pan eronder, die losse flappen had gewoon mooi daklood moeten zijn. Denk dat de buren ook wel geschrokken zijn van het resultaat kan me niet voorstellen dat die naar het dak keken en dachten wat een prachtig resultaat daar betalen we graag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:37
BertBarney schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:04:
Beetje vervelend dat ik de buren niet kan bereiken, ze lijken de dag na oplevering van het dak op vakantie te zijn gegaan. Ik kan nu eigenlijk niets doen.

De eerste milde regenbui lijkt het wel overleefd te hebben maar je weet nooit of er een kleine lekkage is die je niet ziet maar op den duur voor problemen zorgt.

Mijn eigen dak is aan de binnenzijde volledig geïsoleerd, een isolatiedak aan de buitenzijde gaat niet heel veel toevoegen denk ik.

De schoorsteen aanpakken was al de bedoeling, tijdens de bouwkeuring in maart kwam dat er al uit.

We hebben uitgebreid foto's genomen om voorbereid te zijn op eventuele lekkages.

Mocht er komende dagen iets schade oplopen dan wordt het verzekeringwerk.

Afwachten tot de buren terug zijn. Hopelijk hebben ze nog niet betaald.
De vorige eigenaren of andere kant buren hebben geen contactgegevens? Ik snap dat je ze wellicht niet wil lastig vallen tijdens hun vakantie... maar thuiskomen met grote waterschade waarbij de verzekering niet uitkeert wegens nalatigheid is ook niet heel prettig...

Hoe dan ook een minder fijn begin van het betrekken van je nieuwe woning en onhandige manier om met de buren kennis te maken... dat zeker!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Er ligt een goot onder en de meeste weersomstandigeheden gaan geen lekkage geven. meer FUD heeft TS weinig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
BS opstalverzekeringen dekken nooit achterstallig of slecht uitgevoerd onderhoud
je dakdekker heeft dan als het goed is beroepsaansprakelijkheidsverzekering maar die gaat dan weer alleen uitkeren bij nalatig of onvakkundig werk en dus sit je voor je het weet in een dak dat door schimmels is aangetast en waar het mogelijk zelfs is gaan rotten terwijl ondertussen de verzekeraars naar elkaar lopen te wijzen
TS had vandaag enorm kunnen gaan pushen, maar daar was het dak alsnog vandaag niet mee gerepareerd of zelfs maar enig zekerheid dat er geen schade was geweest nu. Wat TS wel had gehad was buren en een dakdekker die zeker minder welwillend waren geweest. Niemand vind het namelijk leuk onder druk gezet te worden.
dit is echt typisch een gevalletje ja ik heb het fout gedaan maar het is jouw probleem dus los het lekker zelluf maar op ik zit droog
Fouten kunnen gemaakt worden, ook door onkunde, en je moet ze de gelegenheid geven het te herstellen. Doe je dat niet dan gaan dit soort trajecten alleen maar nog duurder worden en nog langer duren.
je draait de boel om!
jij veroorzaakt schade en die schade moet je gewoon zo klein mogelijk houden

heb je dus een lek veroorzaakt zeil erover

stel je hebt brand veroorzaakt bel de brandweer en ga niet zitten wachten tot de vlammen vanzelf doven met als excuus ja als de brand voorbij komt de verzekering vanzelf langs om een nieuw huis voor je te bouwen

ja technisch en juridisch gezien is dat namelijk ook een oplossing gewoon laten uitbranden en dan herbouwen

ik hoop dat je zelf ook snapt dat het desondanks onacceptabel is om niet de brandweer te bellen

daan iets anders
das overigens niet helemaal waar in het Nederlandse recht is een noodtoestand namelijk een rechtvaardigingsgrond voor zaakwaarneming

bijvoorbeeld syel je woont in een straat en onder de voordeur van je buren zie jij water stromen toevallig heb je een sleutel dus je gaat naar binnen daar tref je een gesprongen leiding

de kosten van de loodgieter zijn gewoon voor je buurman ook al heeft hij helemaal geen toestemming gegeven

iets soortgelijks kan best ook voor zo'n dak gelden een bedrijf laten komen om een noodzeil te plaatsen of een andere tijdelijke maatregel is dan gewoon voor rekening van buurman die het op zijn beurt waarschijnlijk weer kan verhalen op de wanprestatie van de dakdekker

[ Voor 17% gewijzigd door i-chat op 02-07-2024 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53
i-chat schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:57:
[...]

bijvoorbeeld syel je woont in een straat en onder de voordeur van je buren zie jij water stromen toevallig heb je een sleutel dus je gaat naar binnen daar tref je een gesprongen leiding

de kosten van de loodgieter zijn gewoon voor je buurman ook al heeft hij helemaal geen toestemming gegeven

iets soortgelijks kan best ook voor zo'n dak gelden een bedrijf laten komen om een noodzeil te plaatsen of een andere tijdelijke maatregel is dan gewoon voor rekening van buurman die het op zijn beurt waarschijnlijk weer kan verhalen op de wanprestatie van de dakdekker
"kan ook best" kun je niet op leunen, al helemaal niet op basis van non-professionals op tweakers. Er is geen lek geconstateerd en ook niet professioneel geconstanteerd dat er een urgent risico op lekkage is. Drastische acties ondernemen op basis van Tweaker advies lijkt me niet zo handig, en de buren opbellen op vakantie ook niet.

[ Voor 16% gewijzigd door SCIxX op 02-07-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sebas1979 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:27:
[...]
Zoals een verkeersongeluk ook geen probleem is als je gewoon een ziektekostenverzekering hebt :F
Oh kom op man. Het in het absurde trekken schiet je niets mee op. Ik neem aan dat jij ook wel het verschil ziet tussen lichamelijk letsel en financiele schade.
i-chat schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:57:
[...]
BS opstalverzekeringen dekken nooit achterstallig of slecht uitgevoerd onderhoud
[...]
En toch is het al wel eens gebeurd vanuit de inboedelverzekering (niet opstal!), dat de gevolgschade van onderhoud is gedekt ;)
[...]
je draait de boel om!
jij veroorzaakt schade en die schade moet je gewoon zo klein mogelijk houden [...]
Er is helemaal geen verplichting om de schade zo klein mogelijk te houden. Er is wel een verplichting tot schadeloos stellen en comform de afspraken opleveren. Een beetje fatsoenlijk vakman gaat uiteraard wel de schade beperken, want die persoon heeft wel een verplichting tegenover zijn verzekering (maar niet jou als opdrachtgever).

Maar we dwalen hier een beetje af. Er is geen schade (vooralsnog) alleen een onderhoud gedaan in opdracht van de buren die niet volgens wens van de TS is.

[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 02-07-2024 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Er is geen lek geconstateerd en ook niet professioneel geconstanteerd dat er een urgent risico op lekkage is. Drastische acties ondernemen op basis van Tweaker advies lijkt me niet zo handig, en de buren opbellen op vakantie ook niet.
dat is snel genoeg te achterhalen als pannen zo raar liggen mag je daar wel bijna vanuit gaan en kun je dus best het kleine risico nemen om een mannetje te laten komen blijkt uit zijn technisch oordeel dat je uit je nek lult dan heb je inderdaad prch in de zin dat de kosten voor jezelf zijn maar heb je wél gelijk geruststelling sfgekocht en kun je weer rustig slapen en dat is ook wat waard

blijkt er uit zijn technisch oordeel dat er wel een grote kans danwel aantoonbaar lekkage te zijn dan mag je dus op basis van zaakwaarneming het onmiddellijk gevaar laten wegnemen je mag dan dus niet een hele renovatie laten uitvoeren maar het minimum nodig om "verdere" schade te voorkomen. zo'n dak zeil lijkt me daar een prachtig en goedkoop voorbeeld van
Er is helemaal geen verplichting om de schade zo klein mogelijk te houden
er is een juridische plicht om helemaal geen schade te veroorzaken dus dat houdt inherent ook in dat je de schade zo klein mogelijk houdt. bij overtreding of niet tijdig of niet adequate actie mag de ander daarom ook eigenhandig ingrijpen als je bijvoorbeeld niet thuis bent zie waarneming of via de rechter om een dwangsom vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
i-chat schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:29:
[...]
dat is snel genoeg te achterhalen als pannen zo raar liggen mag je daar wel bijna vanuit gaan en kun je dus best het kleine risico nemen om een mannetje te laten komen blijkt uit zijn technisch oordeel dat je uit je nek lult dan heb je inderdaad prch in de zin dat de kosten voor jezelf zijn maar heb je wél gelijk geruststelling sfgekocht en kun je weer rustig slapen en dat is ook wat waard

blijkt er uit zijn technisch oordeel dat er wel een grote kans danwel aantoonbaar lekkage te zijn dan mag je dus op basis van zaakwaarneming het onmiddellijk gevaar laten wegnemen je mag dan dus niet een hele renovatie laten uitvoeren maar het minimum nodig om "verdere" schade te voorkomen. zo'n dak zeil lijkt me daar een prachtig en goedkoop voorbeeld van

[...]

er is een juridische plicht om helemaal geen schade te veroorzaken dus dat houdt inherent ook in dat je de schade zo klein mogelijk houdt. bij overtreding of niet tijdig of niet adequate actie mag de ander daarom ook eigenhandig ingrijpen als je bijvoorbeeld niet thuis bent zie waarneming of via de rechter om een dwangsom vragen
Zo’n bouwkundigonderzoek kost je al snel 500 euro. En ze gaan (mogen zelfs) het dak niet op zonder hoogwerker / steiger. Dus reken maar op 1000+ euro. (Eigen ervaring met schoorsteen onderzoek)

Die kiertjes tussen die pannen is echt het probleem niet. Daar zit voldoende overlap onder de pan voor water afvoer en oogt erg misleidend, en is er zelfs om de pan wat “speling” te geven bij het leggen.

Lood zou ik mij meer zorgen om maken.

De goot mits die goed zit is ook niet echt het probleem. Misschien zit er wel een damp open folie onder, en al zou het dan lekken, dan loopt het alsnog via de folie naar beneden zonder lekkage.

Wat betreft het advies wat hier soms geven wordt sluit ik mij hierboven aan. “Schoenmaker, hou je bij je leest!” Zou ik zeggen. Want voor een TS is dit echt mega verwarrend.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:24
Caelorum schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:05:
[...]

Oh kom op man. Het in het absurde trekken schiet je niets mee op. Ik neem aan dat jij ook wel het verschil ziet tussen lichamelijk letsel en financiele schade.
Dat schade in je huis ‘geen probleem’ is omdat je toch wel verzekerd bent, is een absurd statement.
Je hebt nog steeds de overlast, het geregel, de tijd die je er aan kwijt bent.
Ik probeerde je het absurde van je eigen statement te laten zien…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:52
@BertBarney Zeer benieuwd hoe een en ander vandaag is gegaan, met de wind...

[ Voor 9% gewijzigd door Truus01 op 07-07-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
Ts is al lang weg

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:00
Die is in de weer met emmers en afdekzeil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sebas1979 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 07:48:
[...]

Dat schade in je huis ‘geen probleem’ is omdat je toch wel verzekerd bent, is een absurd statement.
Je hebt nog steeds de overlast, het geregel, de tijd die je er aan kwijt bent.
Ik probeerde je het absurde van je eigen statement te laten zien…
Mja, het is in ieder geval hoe ik schade hoer wel heb ervaren, maar ok. Gezien de plusjes die je krijgt zal ik wel de enige zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:59

mjl

Ugh

TwingyTwingy schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:26:
[...]

Die is in de weer met emmers en afdekzeil :+
Slotje er op dan maar :)

-------

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Refrag
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Even een heel ander inzicht:

Mijn aannemer liep toch rond en keek ook even naar de foto. " Oh heel normaal" - zei die.
Dit krijg je wanneer je aaneengesloten woningen hebben en iemand wil niet meedoen. De dakpannen verschillen dus moet je ze niet geforceerd aan elkaar willen koppelen. Dan kan je beter een andere oplossing verzinnen zoals een u-profiel als goot naar de echte dakgoot toe.

Een andere nuchtere kijk van hem: Je moet niet direct oordelen over werk van anderen. Er leiden meer wegen naar Rome en soms was dit gezien omstandigheden de beste (minst slechtste) oplossing.

You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910

Pagina: 1 2 Laatste