Dynamische Energieleveranciers: Integratie/API mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:47
Hallo,

Ik heb afgelopen jaar van Tibber gebruik gemaakt. Destijds maakte ik mijn keuze voor Tibber omdat deze veel mogelijkheden bied om externe apparaten en services te koppelen en slim te gebruiken. De zogenaamde power-ups, waarmee je met van allerlei apparaten zoals o.a. verlichting, verwarming, koeling, auto etc etc, kunt koppelen. Maar ook koppelingen via de Tibber API met bijvoorbeeld homeassistant en dergelijke.

Nu ga ik komende maand een nieuw huis betrekken en vraag ik mij af in hoeverre andere aanbieders dergelijke slimmigheden en integratiemogelijkheden kennen. Wat ik vreemd vind is dat de meeste aanbieders hier weinig over op hun website vermelden, maar ik denk wel dat ze dat in zekere vorm / mate hebben.

Graag hoor ik jullie ervaringen met andere Dynamische Energieleveranciers en dan specifiek in hoeverre deze aanbieders denken aan 'ons tweakers', die eigenlijk wat meer controle willen hebben, apparaten willen koppelen en gegevens willen uitlezen en uitwisselen via API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:08

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het enige integratiepunt is het ophalen van de uurprijzen van morgen.
Apparaten koppelen gaat dan via een domotica-oplossing (Home Assistant, Homey, HomeWizard etc).
Zo'n beetje alle domoticasystemen ondersteunen dan ook een plugin om de uurprijzen op te halen en daar op te schakelen.
Homewizard: schakelen op basis van dynamische tarieven
rbnjngrs in "Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5" etc.

De uurprijzen zijn landelijk hetzelfde (op een inkoopvergoeding na), dus iedereen heeft dezelfde dure en goedkope uren.

[ Voor 11% gewijzigd door Proton_ op 02-07-2024 17:52 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.