Homewizard: schakelen op basis van dynamische tarieven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvdBeek
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-07 21:43
Iemand succesvol geweest met het schakelen op basis van lage tarieven met een dynamisch contract, ik krijg het niet werkend..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jE6TaLnrv7HZ95phbO5K94HSkLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jv4TgotEaJhbNUh1TrLhXWT3.jpg?f=fotoalbum_large

pv output Gasloos met behulp van TD energie Aquapura 14HT met radiatoren en een Eco300i voor tapwater. 19 panelen 370 Zuidoost, 7 panelen 420 zw. Dynamische energieprijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 17:51
Interessant!

Wat heb je gedaan? Wat is er wel gelukt en waaraan merk je dat het niet werkt?

Overigens de vraag of dit een slimme keus is: mij ons gaat de boiler aan als de zon schijnt, met eigen opgewekte stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvdBeek
In de nacht met lage tarieven is dat een slimme keuze tov de duurdere momenten. De warmtepompboiler gaat ook aan bij zon productie overschot met eigen opgewekte stroom.

Wat ik gedaan heb zie je in de screenshot, dit stuurt de homewizard slimme stekker aan.

Liever stuur ik een relais aan op de pv connector.

pv output Gasloos met behulp van TD energie Aquapura 14HT met radiatoren en een Eco300i voor tapwater. 19 panelen 370 Zuidoost, 7 panelen 420 zw. Dynamische energieprijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkS90
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 17:51
Met de slimme stekker zou dus een relais aangestuurd moeten worden. Ja toch?

Neem een relais met een 230 volt spoel en een aansluitsnoer met alleen een stekker. Sluit de bruine en blauwe draden aan op de spoelcontacten van het relais, vaak A1 en A2, en steek de stekker in de homewizzard. Nu kun je de schakelcontacten gebruiken om iets me te schakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chPl4ua9v-TTy-006DcG1NAStig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdrqmFFoN8HRNPMT5TV53ht6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvdBeek
Dat is wat ik uiteindelijk zou willen, echter de nieuwe functionaliteit de aansturen van homewizard op basis van de tarieven die laag zijn in een periode van 5 uur in de nacht, krijg ik niet werkend.
Nu wil ik dat doen met aan/uit gedrag van de stekker om te zien dat de aansturing succesvol is. De homewizard deel van dit verhaal krijg ik niet werkend, het schakelen van de stekker.

Kan ik daarna het relais gaan aansluiten en het pv contact schakelen met een droog contact. Het relais had ik een shelly plus 1 in gedachten

[ Voor 20% gewijzigd door NielsvdBeek op 07-01-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red___head
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12-07-2024
Hallo Niels,

Ik heb precies hetzelfde probleem. heb jij inmiddels een oplossing kunnen vinden?

Mvg Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvdBeek
Ik heb een Shelly met droog contact die ik voorgeprogrammeerd heb. En die ik met een homewizard stekker aan en uit schakel.

De Shelly gaat dan het droog contact verbinden en schakelt mijn pv functie van de boiler aan. Met een overschot pv wordt die door homewizard geschakeld.

De schakeling op basis van tarieven werkt inmiddels ook. Dat was meer een homewizard software probleem

[ Voor 15% gewijzigd door NielsvdBeek op 29-06-2024 09:12 ]

Pagina: 1