Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan gebroek
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-07-2024
Beste Tweakers,

Nu zijn mijn vriendin en ik opzoek naar een leuk huisje. We hebben van onze hypotheekadviseur te horen gekregen wat de mogelijkheden zijn!

Nu zit ik alleen met een probleempje, ik heb de afgelopen maanden gegokt denk aan 500-1000 per maand, ik kan het me veroorloven…

Kan dit een belemmering zijn voor het krijgen van een hypotheek ? Bijv als ik mijn bankafschriften moet sturen? Ik verdien erg goed voor mijn leeftijd (26 jaar met 4000-5000 pm) ik heb een eigen bedrijf. Geen leningen of bkr registraties.
Ik heb me ook ingeschreven voor CRUKS dus het zal niet meer voorkomen.

Daar in tegen wonen we allebei thuis en heb ik verder geen uitgaves. Ik spaar de rest van mijn geld. En ik heb goed gespaard al die jaren.

Ik hoor het graag, dankjewel alvast.

Mvg Arjan

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan gebroek op 27-06-2024 01:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:43
Nee, moet geen probleem zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:07

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Je bent niet de enige met deze vraag. Korte antwoord: geen probleem.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is geld dat je uitgeeft. Het is geen lening met BKR-registratie. Het uitgeven aan gokken of aan schoenen is opzich hetzelfde, puur geld dat je uitgeeft. Voor een hypotheek maakt het dus niets uit. Of het handig is zulke bedragen per maand te vergokken is weer iets anders natuurlijk, maar voor je hypotheek maakt het niets uit. Voor een hypotheek gaat het om geld dat je uit moet blijven geven. Dus bijvoorbeeld een lopende lening die je de komende 15 jaar moet terugbetalen. Dat maakt het geld dat je iedere maand moet missen en dus niet kan gebruiken voor je hypotheek. Van plan blijven iedere maand zulke bedragen te blijven vergokken heeft in de praktijk mogelijk wel invloed, maar in theorie niet, dus wordt het niet meegenomen bij een aanvraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 03:03
Al verbras jij je hele maandsalaris aan gokken, hoeren of wat dan ook, gaat hun niks aan. ;) Maar dat had je hypotheekadviseur je ook wel kunnen vertellen.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:29
Dit had je dus aan je hypotheekadviseur kunnen voorleggen..
Was je bang dat het wel consequenties heeft voor je hypotheek dat je dit niet gedaan hebt?

[ Voor 43% gewijzigd door Aschtra op 27-06-2024 08:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:02
Voor een Hypotheek zal het geen probleem zijn al kan dat gokken voor je eigen wel een probleem kunnen worden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:59
Beste @Arjan gebroek , ik sla aan op je 'probleempje'.
Bedenk je goed dat je een betalingsverplichting aan gaat met de bank. Die nemen geen genoegen met: ik heb het deze maand even niet.
Ik heb heel dichtbij gezien dat 4k per maand met gokken er zo doorheen gejast werd. Weet je partner ook dat je gokt? (Hoef je geen antwoord op te geven)
Wees voorzichtig met gokken! En veel plezier samen in jullie toekomstige stulpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 10:45
Het punt is meer, kan je voor deze lasten in de plaats waar je wilt het huisje dat je beoogt vinden, of vind je het niet zo bezwaarlijk waar die plaats zou liggen?

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan gebroek
Dankjewel Tweakers voor de reacties. Kan het ook geen gevolgen hebben dat de aanvraag niet goedgekeurd word? Even voor de goede orde ik kan nu NIET MEER GOKKEN ivm dat ik CRUKS heb.

Mvg Arjan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 18:10
Arjan gebroek schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:21:
Dankjewel Tweakers voor de reacties. Kan het ook geen gevolgen hebben dat de aanvraag niet goedgekeurd word?
Dat zou het niet moeten hebben, om redenen die hierboven al beschreven staan.

Maar als je er toch heel erg bang voor bent en/of het zeker wilt weten, kan je ervoor kiezen om een paar maanden te wachten met de hypotheekaanvraag, zodat je gokuitgaven niet te zien zijn op je bankafschriften. Meestal willen hypotheekverstrekkers de laatste 2-3 maanden zien.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:45
Dankjewel Tweakers voor de reacties. Kan het ook geen gevolgen hebben dat de aanvraag niet goedgekeurd word? Even voor de goede orde ik kan nu NIET MEER GOKKEN ivm dat ik CRUKS heb.

Mvg Arjan
Nee. Als je elke week nieuwe schoenen koopt is dat misschien ook niet een slim uitgavepatroon maar daar wordt je hypotheek ook niet op afgewezen.

Het gaat er om dat je de hypotheek kunt betalen op basis van inkomen en schulden/verplichtingen. Wat je met je overige geld doet maakt voor de hypotheek niets uit.

[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 27-06-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mvg Arjan
Waarom zou het gevolgen hebben?

De hypotheekberekening is om te kijken of je genoeg draagkracht hebt om de schuld aan te gaan. Het risico dat de bank daarvoor neemt betaal je in de vorm van rente, en er is een onderpand, namelijk je huis (daarom kunnen de rentes zo laag zijn). Als jij na het tekenen van je hypotheek al je geld uitgeeft aan flippo's of Pokémonkaarten, maar gewoon je hypotheek netjes betaald iedere maand, dan zal de geldverstrekker dat echt niet interesseren.

Als je een negatieve BKRregistratie hebt door opgebouwde schulden, dan wordt het lastiger, en zal dat zeker een impact hebben op je hypotheekmogelijkheden. Maar dat is niet het geval lees ik in je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan gebroek
Hey Hallooo,

Ik heb GEEN schulden opgebouwd, ik gokte eigelijk alleen met geld wat gemist kon worden. Ik heb zelf nu ongeveer 55.000€ gespaard in de afgelopen 5 jaren. Ik was er alleen bang voor dat de hypotheekverstrekker moeilijk gaat doen omdat ik dan zoveel er aan uit gaf en dat ze bang zijn dat ik de hypotheek dan niet kan betalen. Het kan nu niet meer voorkomen ivm CRUKS.

Dankjewel alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen idee wat CRUKS is, maar als je 55K op je rekening hebt staan, je jezelf bewust bent van het feit dat gokken niet handig is met geld dat je niet kan missen, en je hebt genoeg inkomen, dan gaat de bank echt niet moeilijk doen.

Ga lekker op zoek naar een leuk huisje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Arjan gebroek schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:31:
Hey Hallooo,

Ik heb GEEN schulden opgebouwd, ik gokte eigelijk alleen met geld wat gemist kon worden. Ik heb zelf nu ongeveer 55.000€ gespaard in de afgelopen 5 jaren. Ik was er alleen bang voor dat de hypotheekverstrekker moeilijk gaat doen omdat ik dan zoveel er aan uit gaf en dat ze bang zijn dat ik de hypotheek dan niet kan betalen. Het kan nu niet meer voorkomen ivm CRUKS.

Dankjewel alvast!
Je zegt 'dankjewel alvast', maar volgens mij is alles wel gezegd. Of waar twijfel je nog over?
Centraal Register Uitsluiting Kansspelen. Als je je daarvoor inschrijft kan je minimaal 6 maanden lang niet deelnemen aan kansspelen (tot maximaal 99 jaar, waar heb jij voor gekozen, als ik mag vragen @Arjan gebroek?).

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 27-06-2024 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan gebroek
Hallooo

Ik heb inderdaad CRUKS aangevraagd en kan nu 2 jaar niet online gokken of fysiek gokken.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:02
@Arjan gebroek

Er wordt toch ook niet gezegd dat je schulden opgebouwd heb mensen waarschuwen alleen maar over je gokgedrag

En gezien het feit dat je zelf CRUKS heb aangevraagd maakte je je daar zelf ook zorgen over

En nu lekker op zoek naar je droomhuisje want zoals de meeste al aangeven heeft dat geen invloed op een hypotheekaanvraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan gebroek
Hallo,

Dankjewel voor jullie reacties.

Dus als ik bankafschriften moet laten zien voor die aanvraag zou dat geen probleem zijn als erop staat dat ik vaker gegokt hebt?

Sorry better safe than sorry🫣

Mvg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Dat is inmiddels al een keer of 10 beantwoord met 'nee, dat is geen probleem' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieny
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-05 16:50
Wel erg jammer dat je niet de zelfbeheersing hebt om te stoppen. Ikzelf heb ook online gegokt, je zou er goede winsten mee maken. Nou het heeft mij in totaal 800 euro gekost voor het mij duidelijk werd dat er gemanipuleerd werd. Was gelijk genezen van online gokken. Is die vrouw in Engeland eigenaresse van een gokbedrijf intussen niet miljardair? Dan weet je gelijk waar je geld gebleven is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:53
Ik hoop alleen dat je username niet je echte naam is.. eerste hit op google wil je niet hier terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 16:57
Ze kijken wel naar een bankafschrift, maar als je nu al CRUKS hebt lijkt me dat je er al wel eentje hebt waar geen gokafschrijvingen meer op staan. Heb er zelf destijds ook eentje gepakt waar de betaling van de vakantie niet op staat bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 27-06-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan gebroek
@jip_86 maar je moet toch van afgelopen maand of maanden doorgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Let wel op dat je als ZZPer vaak meerdere jaren inkomen moet tonen. Als je pas 1 jaar werkt zijn er wel wat mogelijkheden, maar altijd beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:43
Arjan gebroek schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:26:
Nogmaals gezegd, maak je niet druk. Je moet het ook zien dat zij erg veel geld potentieel aan jou kunnen verdienen. Elke hypotheek die ze afsluiten zit aardige rente op tegenwoordig.

Gewoon aanleveren, klaar. Je wilt het huis toch? verbergen moet je zeker niet doen.

Vaak kan je ook niet eens verbergen omdat de banken allemaal via apps werken die je informatie uit de systemen haalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Minaaj op 27-06-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 16:57
Misschien dat een andere bank meer wil, maar ik heb er een in moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:10
99ruud99 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:29:
Let wel op dat je als ZZPer vaak meerdere jaren inkomen moet tonen. Als je pas 1 jaar werkt zijn er wel wat mogelijkheden, maar altijd beperkter.
Ik heb destijds van 3 jaar de jaarcijfers moeten aanleveren, opgesteld door een boekhouder/accountant. Volgens mij is dat redelijk standaard, als ZZP'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadexx
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-05 17:11
Ik heb toevallig afgelopen maand ook een hypotheek afgesloten. Ik heb een bankafschrift van 1 dag aangeleverd en dat was voldoende (starter) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-05 16:19
Het klopt, het verschil zit er in of je het bankafschrift moet sturen om:
  1. het saldo aan te tonen (i.e. beschikbare middelen)
  2. je moet bewijzen dat het jouw rekening is
  3. je het salaris moet aantonen wat gestort wordt
  4. je daadwerkelijk jaarcijfers moet inleveren.
In de eerste 3 gevallen is 1 dag vrijwel altijd voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpZoek
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-10-2024
@Arjan gebroek Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Heb je “zonder problemen” of vragen van de bank je huis kunnen kopen? Ik hoop van wel! :)
Pagina: 1