Vraag

• Jordi1999
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-10-2022
Hoi allemaal.

Ik heb een huis onder voorbehoud gekocht. Onder voorbehoud van financiering.

Nu moet ik documenten aanleveren zoals mijn bankafschrift van de afgelopen maand.

Nu heb ik in het begin van deze maand beetje heen en weer lopen spelen bij unibet. Keer 50 euro in en 100 uitcashen en dit meerdere keren deze maand ook met kleinere bedragen. Dit was puur en alleen die maand. Heb hierbij beetje kiet gespeeld het was puur voor het plezier gok verder nooit is ook tezien aan mn bankafschrift van het hele jaar

Kan mijn hypotheek aanvraag hier op afgekeurd worden ik kom verder geen geld tekort en heb genoeg spaargeld.

Beste antwoord (via Jordi1999 op 02-10-2022 00:17)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waar het bij ons om ging was alleen de tenaamstelling van de betreffende bankrekening en niet eens zozeer de bij- en afboekingen. De hypotheekverstrekker moet natuurlijk weten dat de maandelijkse bijdrage die ze incasseren inderdaad van jouw rekening afkomt en niet van een willekeurige voorbijganger. Wij mochten ook alle transacties wegpoetsen, was geen probleem.

Alle reacties

• Jordi1999
Dit ging overigens alleen over de eerste 2 weken van september daarna niet meer gespeeld.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:25
Naar alle waarschijnlijkheid gaat het er om dat ze bewijs hebben dat je salaris krijgt uitbetaald en het ook daadwerkelijk op die rekening wordt gestort.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:48
Gaat het niet gewoon om het saldo. En evt je salaris idd. De rest mag je volgens mij gewoon verbergen.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:17

de Peer

under peer review

Nee is geen enkel probleem.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:28
Beste is om dit even na te vragen bij de hypotheek adviseur of bij de beoogde hypotheek verstrekker wat ze precies willen zien en wat je zwart mag maken. Ook voor privacy wil je misschien niet alles delen.

Voor de hypotheek aanvraag willen ze een paar dingen zien. Ontvang je het salaris en heb je het eigen geld echt op je rekening staan. Daarbij willen ze misschien zien dat je het niet even geleend hebt bij vrienden.

[Voor 14% gewijzigd door Christiaan676 op 01-10-2022 22:21]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waar het bij ons om ging was alleen de tenaamstelling van de betreffende bankrekening en niet eens zozeer de bij- en afboekingen. De hypotheekverstrekker moet natuurlijk weten dat de maandelijkse bijdrage die ze incasseren inderdaad van jouw rekening afkomt en niet van een willekeurige voorbijganger. Wij mochten ook alle transacties wegpoetsen, was geen probleem.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:31
Ik heb tijdens onze aanvraag alle niet relevante informatie zwart gestift op de bedragen na.

• Jordi1999
Ja alleen er stond bij dat er niks weggestreept mocht worden helaas

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Waarom zou het invloed moeten hebben? Mijn staatsloterij en/of postcode loterij deelname (ook gokken) heeft ook 0,0 invloed op een hypotheek aanvraag....

Als je fervent gokker bent en je de ene maand na de andere maand duizenden euros in de min staat dan zullen ze het vast als een risico zien...

Maar iemand die maandelijks 200 euro in de drankwinkel uitgeeft zullen ze ook niet als mogelijke alcoholist weigeren ..

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:33
Ze kijken of je salaris wel op die rekening ontvangen wordt.

Daarnaast controleren ze of er onvolkomen heden op staan.
Voornamelijk bijvoorbeeld betalingen aan incassobureau’s.

Dit betekent meestal slecht betaal gedrag en is een risico voor de bank.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-03 18:19
Op de destijds door mij aangeleverde afschriften stonden ook beste Bitcoin transacties :P daar heb ik ook nooit iets van gehoord.

Het draait inderdaad vooral om je naam, je salaris, en volgens mij letten ze ook op DUO.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:16
Er wordt gekeken inderdaad naar salaris. Maar ook naar dingen als studieleningen, of eventueel andere leningen. Als jij opgeeft een eigen vermogen van 2 ton te hebben, maar je had 3 weken geleden een bijschrijving van je ouders van 2 ton o.v.v. "Lening met 10% rente", dan heeft dat voor de bank best wel effect op je kredietwaardigheid.

Overigens naar de toekomst toe zou je ook kunnen overwegen om dit soort dingen te splitsen. Bij een bank als bunq kan je heel veel verschillende rekeningen aanmaken. Als je een aantal maanden voordat je een hypotheek aanvraagt alvast alle dingen die je liever niet deelt vanaf een aparte rekening doet, dan hoef je je hier tzt geen zorgen over te maken.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Freeaqingme schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:25:
Er wordt gekeken inderdaad naar salaris. Maar ook naar dingen als studieleningen, of eventueel andere leningen. Als jij opgeeft een eigen vermogen van 2 ton te hebben, maar je had 3 weken geleden een bijschrijving van je ouders van 2 ton o.v.v. "Lening met 10% rente", dan heeft dat voor de bank best wel effect op je kredietwaardigheid.
Och, banken zouden er naar kunnen kijken maar in de praktijk zien ze maar weinig. Heel veel regeltjes (waaronder dat verschrikkelijke know your customer dossier) maar echt naar een afschrift kijken en interpreteren dan moet je toevallig een medewerkers hebben die verder dan zijn neus lang is kijkt.

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-03 20:37
Het ligt er maar net aan. Ik had een aanvraag bij ING en ze wilden alles zien. Alle bij- en afschrijvingen. Ik mocht dus niets zwart maken. Hypotheekadviseur zei dat ik pech had met een steekproef.
Dus ik zei daaaag. Daarna aanvraag bij andere bank gedaan en die was binnen een week goedgekeurd. Ook met zwart gemaakte bankafschriften.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
Meestal wil een hypotheekverstrekker ook bewijs dat je niet rood kan staan. Dus als je rood mag staan moet je dat waarschijnlijk even uitzetten voor een tijdje. Daarna kan je dat weer aanzetten natuurlijk.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 08:31
@Jordi1999 deze reactie van @Freeaqingme is veel correcter dan wat je als beste antwoord geaccepteerd hebt. Er wordt weldegelijk naar de afschrijvingen zelf gekeken. Ze willen zien dat je je salaris krijgt, maar ook dat je geen leningen verborgen hebt gehouden, zoals bijv. een DUO lening of een schuld bij je ouders. Ik heb zelf nog een keer problemen gehad omdat ik een overschrijving naar m'n vriendin had gemaakt met als titel "aflossing huurachterstand" (wat gewoon een inside joke was).

Je kunt het beste gewoon je hypotheekadviseur vragen. Daar zijn ze voor.

https://niels.nu

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
fisherman schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:32:
Meestal wil een hypotheekverstrekker ook bewijs dat je niet rood kan staan. Dus als je rood mag staan moet je dat waarschijnlijk even uitzetten voor een tijdje. Daarna kan je dat weer aanzetten natuurlijk.
Dat zien ze tegenwoordig in de BKR :) (óók ING)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:30

Croga

The Unreasonable Man

Hydra schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:41:
@Jordi1999 deze reactie van @Freeaqingme is veel correcter dan wat je als beste antwoord geaccepteerd hebt. Er wordt weldegelijk naar de afschrijvingen zelf gekeken. Ze willen zien dat je je salaris krijgt, maar ook dat je geen leningen verborgen hebt gehouden, zoals bijv. een DUO lening of een schuld bij je ouders. Ik heb zelf nog een keer problemen gehad omdat ik een overschrijving naar m'n vriendin had gemaakt met als titel "aflossing huurachterstand" (wat gewoon een inside joke was).

Ik heb bij een hypotheekverstrekker gewerkt en kan je zeggen: Nope.

Het afschrift gaat écht alleen over tenaamstelling. Nog sterker; je kunt de rest van het afschrift volledig aflakken en zelfs dan zal het nog geaccepteerd worden.

Leningen staan gewoon bij het BKR op de DUO na. Salaris via een salarisstrook. Het afschrift dient écht alleen om te controleren dat de rekening ook echt van jou is en als je dat op een andere manier kunt doen is dat ook echt geen probleem (persoonlijk heb ik een screenshot van de bunq app met het rekeningnummer en naam in beeld en ook dat was genoeg)

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:25
Vorkie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

Maar daarvoor moet je dus wel zorgen dat je niet meer rood kan staan voor een tijdje. Anders zien ze dat daar dus.

• Hydra
Croga schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:54:
[...]

Ik heb bij een hypotheekverstrekker gewerkt en kan je zeggen: Nope.

Het afschrift gaat écht alleen over tenaamstelling.
Ik heb letterlijk het dringende verzoek van de hypotheekverstrekker gekregen om uit te leggen in een brief wat hier mee bedoeld werd. Daarnaast kijken banken ook gewoon of je geen DUO afschrijvingen hebt.
Leningen staan gewoon bij het BKR op de DUO na.
Persoonlijke / onderhandse leningen niet.

Wat je zegt klopt echt voor geen meter, sorry. Misschien dat die hypotheekverstrekker het niet doet, maar dat is niet algemeen waar.

[Voor 16% gewijzigd door Hydra op 03-10-2022 12:00]

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:26
Vorkie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

Precies, roodstaan is gewoon een doorlopend krediet namelijk. En zo staat deze ook omschreven bij BKR. Lang geleden afgeschaft, banken upsellen je die zooi en vervolgens bij een ander product van die bank is dat een probleem, lekker dan.

• NimRod1337
Jordi1999 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:05:
Ja alleen er stond bij dat er niks weggestreept mocht worden helaas
Ik vraag mij af hoe in huidige privacy regels dit nog kan en mag. Heb je nu weinig aan, sorry.

• Vorkie
  • Niet online
NimRod1337 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:04:
[...]

Ik vraag mij af hoe in huidige privacy regels dit nog kan en mag. Heb je nu weinig aan, sorry.
Ik heb deze vraag wel eens gesteld - maar hoe principieel je ook kan zijn met doorstrepen, de verstrekker zegt dan gewoon - Nee, afgewezen. Vaak dan op basis van een fraudeprofiel - gezien zij bij wet verplicht zijn alle controles uit te voeren./

Je gaat een overeenkomst aan met wederzijds vertrouwen, ze vragen je 1 snapshot van een bepaalde periode om jou een enorm bedrag te lenen voor ~30 jaar.

• NimRod1337
Vorkie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Ik heb deze vraag wel eens gesteld - maar hoe principieel je ook kan zijn met doorstrepen, de verstrekker zegt dan gewoon - Nee, afgewezen. Vaak dan op basis van een fraudeprofiel - gezien zij bij wet verplicht zijn alle controles uit te voeren./

Je gaat een overeenkomst aan met wederzijds vertrouwen, ze vragen je 1 snapshot van een bepaalde periode om jou een enorm bedrag te lenen voor ~30 jaar.
Maar als ze alles willen zien, wil ik ook weten hoe die data geïnterpreteerd wordt en door wie. Als ze zeggen alleen loon storting willen we zien, wees dan ook consequent. Ik vind het niet kunnen.

• Vorkie
  • Niet online
NimRod1337 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:18:
[...]

Maar als ze alles willen zien, wil ik ook weten hoe die data geïnterpreteerd wordt en door wie. Als ze zeggen alleen loon storting willen we zien, wees dan ook consequent. Ik vind het niet kunnen.
Ik gok dat je nul op het rekest haalt als je hier achteraan gaat - i.v.m. fraudeafwegingen zullen zij hun onderzoek manier niet gaan delen met de buitenwereld, gezien dat juist ondermijnend kan werken :P

Je zou dit wel kunnen vragen aan Eigenhuis? Misschien wil deze organisatie hier werk van maken?

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-03 09:39
Hydra schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:41:

Denk wel dat dat soort dingen verschillen per hypotheekverstrekker. Bij ABN hebben ze over de maandelijkse incasso van DUO op m'n rekening gekeken. Moet daarbij wel zeggen dat m'n spaarvermogen ongeveer 30x die schuld was.
Verder helemaal eens met je laatste punt, een goede hypotheekadviseur is heel fijn en ik vind ze dan ook wel hun geld waard.

• Hydra
Trishul schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:38:
Denk wel dat dat soort dingen verschillen per hypotheekverstrekker.
Oh absoluut. En je hypotheekadviseur zal dat waarschijnlijk ook wel weten. Het gaat me er vooral om dat generaliseren dat ze het alleen vragen voor de tennaamstelling nogal kort door de bocht is. Het gaat bij veel (niet alle) wel een flink stuk verder.

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-03 15:31
Hoe zit de bij de SNS en de Rabo. Gaan die vragen om uitleg bij een paar honderdjes crypto en goksites?

• Syltec
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:24
Ik heb aardig wat stress gehad tijdens mijn hypotheekaanvraag, ik wist niet dat gokken tot een afwijzing zou kunnen leiden, daar kwam ik pas achter toen de aanvraag al gestart was. Ik dacht dat dat alleen voor de echte verslaafden met problematische schulden van toepassing was.

Ik ben geen problematische gokker ofzo, nooit schulden gehad, geef per maand maximaal een paar honderd euro uit en er zijn ook regelmatig periodes dat ik helemaal niet gok. Nu is het wel zo dat als ik een substantieel bedrag win dan keer ik het uit en ga met de winst op andere sites spelen met kleine transacties van 10 of 20 euro per keer. Een paar weken voor de hypotheekaanvraag had ik een fors bedrag gewonnen en had dus veel bij- en afschrijvingen voorafgaand aan de aanvraag.

Na het rentevoortstel kwam het moment dat ik alle documenten moest uploaden, waaronder een bankafschrift van een hele maand, dat waren meer dan 50 pagina's B-)
Ik had me er al bij neergelegd dat ik een afwijzing zou krijgen maar tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat de 1e en 2e beoordeling waren goedgekeurd en ik een offerte zou ontvangen. Een paar dagen later was de offerte getekend en de hypotheek geregeld.

Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet hebben gezien, wellicht hanteren ze bepaalde criteria ofzo, geen idee.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee