Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 09:26
als je niet weet wat je precies wilt en alleen maar beren op de weg zit. Waarom ga je dan niet kijken of ergens via airbnb een maandje een woning kan huren om uit proberen. bijvoorbeeld echt in afgelegen gebied dan wordt woon werk verkeer groter maar je kan het een maand uitproberen om te kijken of het echt een probleem is. Als je een paar van zulke woon situaties kan vinden kun je het gewoon tijdelijk uitproberen en zie vanzelf wat echt een probleem is en wat alleen maar in je hoofd een probleem lijkt.

kost wel wat natuurlijk maar misschien goedkoper dan een miskoop van een huis.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:32
THE_BASE schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:12:
Wij hebben inderdaad zelf geen kinderen. In het nieuwe huis sluiten de tuinen op elkaar aan. We hebben daar wel over nagedacht, maar het huis valt in het hogere segment, maar dat zegt niets over wat voor mens en kind er komt wonen.

Er worden een straat verderop woningen gebouwd van 80-120m2 die zeer betaalbaar zijn en waar jonge stellen komen te wonen. Die gaan kindjes maken. Dus ik snap wat jullie bedoelen.

De angst zit hem in het onbekende, niet weten waar we goed aan doen en of we misschien nog in een nog kinder rijkere buurt komen te wonen.

Die reistijd is niet het grote probleem, de overprikkeling van mensen en kinderen wel. We wonen nu niet verkeerd, hebben vrij uitzicht, maar de omgeving barst uit zijn voegen.
Wij zijn in dezelfde straat verhuisd. We hadden een 2 onder 1 kp met doorgestorte vloeren en zeer aanwezige buren. De hele dag (woon) geluiden zoals stoelen, lopen, open en dicht slaande deuren en ramen enz. En tot laat (na middernacht) in de tuin tv kijken enz. We wonen nu 400 meter verder, geen doorgestorte vloeren. Heerlijk rustig, horen nauwelijks iets van de buren en kunnen weer gewoon slapen. Dus dat is een plus. Maar....we hebben nu wel meer kinderen om ons heen. Die hebben we zelf niet en nu horen we spelende (krijsende, schreeuwende, ruzie makende) kinderen om ons heen. Vooral in het weekend en op woensdagmiddag. Niet fijn. Zeker iets om rekening mee te houden.
Als ik nog een keer zou verhuizen zou ik hier zelf ook veel meer op gaan letten.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Klinkt als een veel betere woning, zou het doen. 20 minuten rijden is ook niet zo erg.

Dat tegenstaan van de stad gaat alleen maar erger worden, je komt gewoon in een andere fase van je leven en hebt minder voordelen van de stad vergeleken met toen je jonger was ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:14
Kleine tip: Cabrio kopen. Dan is die rit van 35 minuten bij ook maar een sprankje zon een stuk minder onprettig.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een cabrio is vooral uitlaatgassen snuiven op de snelweg. Niet echt gezond.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 15:57
Wij hebben een tijd gehuurd in een tussenwoning van een nieuwbouwproject, omdat we de optie hadden op een 2-kapper in datzelfde project. Toen werd al snel duidelijk dat de manier van bouwen enorm gehorig was. Tunnelbouw met massieve betonnen muren tussen de woningen. Leek wel een klankkast.

2-kapper terug gegeven aan de ontwikkelaar en een woning in dezelfde wijk, maar dan eind jaren 90 gekocht. Dubbele gescheiden ankerloze spouwmuur bij deze 2 kappers. Wat een gigantisch verschil in geluid. Hoor de buren nooit. En qua verduurzaming onder aan de streep goedkoper ivm subsidies en vrije keuze. Bovendien qua uiterlijk sfeervollere bouw en betere ligging (nu tegenover natuurgebied).

Detail: tuin op Zuid is lang niet altijd prettig zoald dat wel wordt verteld.. Liever op West, zodat je avondzon hebt. En niet de hele dag de hitte.

Mijn tip: loop op verschillende dagen en tijdstippen door straten die je op het oog hebt. Dan krijg je een goede indruk. En duik in het verleden van wie de projectontwikkelaar is geweest ivm de bouwconstuctie. Nieuwbouw is lang niet altijd beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Noord27 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 00:14:
Wij hebben een tijd gehuurd in een tussenwoning van een nieuwbouwproject, omdat we de optie hadden op een 2-kapper in datzelfde project. Toen werd al snel duidelijk dat de manier van bouwen enorm gehorig was. Tunnelbouw met massieve betonnen muren tussen de woningen. Leek wel een klankkast.

Mijn tip: loop op verschillende dagen en tijdstippen door straten die je op het oog hebt. Dan krijg je een goede indruk. En duik in het verleden van wie de projectontwikkelaar is geweest ivm de bouwconstuctie. Nieuwbouw is lang niet altijd beter..
Bij de bouwconstructie had ik zelf niet stil gestaan, ik ging er toch vanuit dat zoiets alleen maar beter is dan in 2016. Nu horen we geen stemmen, af en toe eens een stoel, deur of traplopen (van stampende kinderen).

We hebben nu een tuin op het zuidwesten en inderdaad de hele dag volle bak zon. Ik kwam er laatst ook al achter dat m’n voorkeur op het westen zou zijn als dat mogelijk is.

We blijven zoeken, nieuwbouw is voor ons wel afgeschreven. Overigens zie ik maar geen verkoop ontstaan voor dat project, dus die 70% gaan ze ook niet snel halen…

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:05
THE_BASE schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:30:
[...]

Bij de bouwconstructie had ik zelf niet stil gestaan, ik ging er toch vanuit dat zoiets alleen maar beter is dan in 2016. Nu horen we geen stemmen, af en toe eens een stoel, deur of traplopen (van stampende kinderen).

We hebben nu een tuin op het zuidwesten en inderdaad de hele dag volle bak zon. Ik kwam er laatst ook al achter dat m’n voorkeur op het westen zou zijn als dat mogelijk is.

We blijven zoeken, nieuwbouw is voor ons wel afgeschreven. Overigens zie ik maar geen verkoop ontstaan voor dat project, dus die 70% gaan ze ook niet snel halen…
Een schaduwdoek of een zonnescherm over de hele breedte doet al wonderen. Als dat zonnescherm dan ook nog elektrisch is en je het kan aansturen met je smart home dan is het al helemaal ideaal. Dat scheelt zoveel warmte.

Als je de zon dan dus weg kan houden van het huis dan is een tuin op het zuiden echt ideaal. Veel zon ( maar zorg voor genoeg schaduw ) O-)

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:01
Dan zal ik ook maar mijn 2ct posten.
Wij hebben een 7tal jaren geleden gekozen voor een woning in het buitengebied, een oude woonboerderij die in de jaren 70 in twee is gesplitst.
We hebben bij het kiezen expliciet onderscheid gemaakt tussen "ligging" en "locatie". Ligging gaat over de directe omgeving van de woning, de ruimte, de buren (of je die wel of niet wilt hebben), drukke wegen. Locatie gaat dan over faciliteiten zoals supermarkt, bios, winkels, scholen.
We hebben destijds prio gegeven aan ligging: zowel mijn vrouw als ik zijn erg gevoelig voor omgevingsprikkels. Dus een rustige omgeving, weinig verkeer, beetje natuur in de buurt, weinig buren, dat had onze voorkeur.
Onze gedachte is dat een minder-goede locatie slechts een klein ongemakje is voor die twee keer per week dat je boodschappen gaat halen, maar dat een minder-goede ligging iets is waar je dag-in-dag-uit last van hebt.
We hebben verder de mazzel dat de snelweg hier met 3 minuten te bereiken is.

Nu 7 jaar verder nog geen spijt van deze keuze... het enige is dat we onderschat hebben hoe veel kruim het kost om de woning op te knappen wanneer je het zelf doet.
Maar als je stevige overwaarde hebt dan kun je jezelf het werk besparen en de zaak in 1 keer laten opknappen.

Maar de pivot van een stads leven naar een buiten-dorps leven is wel even wennen, en het is inderdaad concessies doen.
Ik ken iemand die al 10 jaar op zoek is naar een woning met een rustige/ruime ligging als die van ons, maar met een supermarkt en een Action op 5 minuten loopafstand...... voor onder de miljoen.... not gonna happen :p

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zal even een follow-up geven aan dit draadje.

Het kan vreemd lopen in het leven, een collega weet dat wij op zoek zijn naar een nieuw huis en geeft aan dat haar schoonzus een huis in de verkoop gaan doen. Het perfecte huis voor ons, uit 2018 (dus zeer recent), alles netjes en gestuct, goede oppervlakte, voor- en achtertuin en in een rustige buurt met veel mensen in de leeftijd van 50-60 jaar oud.

Direct een bezichtiging ingepland en was enthousiast. Helaas kon mijn wederhelft niet mee en gingen we op vakantie, maar er bleek nog een moment te zijn voor sluiten inschrijving. We hebben vorige week gelijk een aankoopmakelaar in de buurt gebeld en die was er toevallig al geweest om de verkoop te gaan doen (wat dus niet gelukt is). Gisteren met partner bezichtiging gedaan en die was ook enthousiast.

Inschrijving sloot vanmorgen en we hielden contact met aankoopmakelaar met een mooi bod. Aankoopmakelaar vroeg ons haar te vertrouwen, ze zou flink lager dan ons bedrag gaan bieden. We gaven ons lot in handen van haar, onwijs spannend. Drie uur later werden we gebeld: gefeliciteerd, jullie hebben de woning!

Nu dus helemaal van het padje en blij. Eindelijk een huis, een leuke plek, een mooie plek, in een vrij rustige buurt buiten het grote en drukke Utrecht. Het heeft even geduurd, maar we zijn wel onwijs in ons nopjes, ook nog omdat de aankoopmakelaar ons een duurdere aankoop heeft bespaard, die was het dus zeker waard!

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Gefeliciteerd @THE_BASE veel woongeluk toegewenst.

Nu je huidige huis verkopen en gaan verhuizen, op naar de rust.
Pagina: 1 2 Laatste