Met zo extreem weinig kilometers afschrijving pakken op een jonge auto is echt zonde. Ik denk inderdaad dat de suggestie om een auto huren voor die 2 vakanties het slimste is. Voor die paar keer dat je in NL een auto nodig hebt (afgaande op die resterende kilometers) kun je ook greenwheels pakken ofzo (tenzij die kilometers bestaan uit stukjes van 500m naar de winkelCeaus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:50:
[...]
je begrijpt het dilemma![]()
[...]
Dat hoorde ik iemand anders ook al zeggen: zoek een duurdere maar oudere auto. Dat zou ik ons geval wel eens heel slim kunnen zijn.
Zelf vond ik het geloei bij optrekken, vooral op de snelweg, echt zeer irritant bij Lexus/Toyotas varianten waar een relatief klein geknepen benzineblok (1.5 of 1.8) gecombineerd met CVT.
Overigens heb je voor 20k al best een leuke 2e hands EV, eind dit jaar komt er een meute Tesla Model 3's uit de lease voor bedragen onder de 20k. Best een slimme oplossing voor jullie, weinig running costs ivm een Volvo V70 of 5 serie met dubbel glas, toch heel stil. EDIT: wat @Magnolia al zegt dus
De Lexus suggestie hierboven vind ik ook goed.
Ah ok, model 3 is natuurlijk ook wat kleiner. Zelf net een Model S uit 2018 besteld, die is wel superstil maar dat mag ook wel met rond de 100k nieuwprijs. Zolang er geen wegenbelasting op komt ook geen dure auto om stil voor de deur te laten staan.. maar voor 20k lastig te vinden..Magnolia schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:06:
..
Maar de 2019 Model 3's zijn zeker op de snelweg niet heel stil. Dat is per 2021, en al helemaal per 2024, aanzienlijk veel beter geworden.
[ Voor 20% gewijzigd door _Anvil_ op 24-06-2024 10:39 ]