Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat soort taal ook maar zelden of eigenlijk nooit gebruik. Beetje net als schelden met kanker, daar heb ik ook een hekel aan, al is dat vooral omdat men er óf heel luchtig mee om gaat óf het bedoeld wordt om iemand persoonlijk mee aan te spreken, of iemands familielid. Over die quote heb ik om die reden ook getwijfeld, maar ik vind het goed om zoiets te plaatsen omdat het aantoont wat het kan doen met mensen op het vlak van emotie/gevoel/woede.
Omdat jij persoonlijk een kwaadaardige en ongeneselijke tumor hebt, heb ik er even aan gedacht dat stukje van de quote weg te halen, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan. Wel echt een kutsituatie voor jou, want een fatbike gun je niemand.
/s

(beetje humor moet kunnen hoop ik)
Die van mij voldoet trouwens netjes aan de Nederlandse wetgeving. Trapondersteuning t/m 25km/h. Ik breng 4x in de week mijn dochter naar mijn ex, fiets dan met haar mee en kom dan niet harder dan 16km/h

Op de terugweg wel de volle snelheid van 25
Ik vindt het echt geweldige fietsen, maar niet geschikt voor kinderen. In het buitenland rijden er ook gewoon veel volwassen op. Het stadium wat andere van mij denken of ergens mee associëren ben ik ver voorbij.
Het is ook niet de fatbike waar ik een hekel aan heb, maar vooral de jeugd die er mee in de weer is. Dat jij er netjes mee om gaat, je aan de regels houdt en het geweldige fietsen vindt geloof ik achter elkaar. Dat zo'n fiets een ideale uitkomst is voor jou ivm je ziekte geloof ik ook direct. Ik zou qua rijcomfort een fatbike denk ik ook wel verkiezen boven een reguliere elektrische fiet. Maar de jongeren met zo'n ding....

Je hebt, van wat ik zie, twee groepen: jongeren rond de 12 en jongvolwassenen rond de 16.
Die eerste groep mist simpelweg verkeersinzicht. Op een fiets niet het einde van de wereld, maar een fatbike gaat een stuk sneller en trekt ook véél sneller op. En omdat een fatbike groter en zwaarder is voelt het voor de bestuurder al snel een stuk veiliger. Dat gewicht, in combinatie met snelheid en de bestuurder zonder verkeersinzicht maakt het voor andere verkeersdeelnemers echter juist een stuk gevaarlijker. En dan zijn ze vaak ook nog 's opgevoerd en zitten ze met meerderen op zo'n ding, regelmatig met telefoon in de hand.
De tweede groep zou het verkeersinzicht wel moeten hebben, maar die geven gewoon nergens om. Lekker de rebel uithangen en de wereld is één grote crossbaan. Deze mensen gaan vaak een stuk sneller nog, hoeven niet meer (of nauwelijks) te trappen en de politie is maar kut. Iedereen moet maar aan de kant want zij zijn onschendbaar.
En beide groepen maken volgens mij vooral gebruik van de goedkoopst mogelijke rommel waar geen enkele fietsenmaker z'n vingers aan wil branden, dus nog een hoop veiligheidsrisico's erbij.
Ik ben persoonlijk gewoon bang dat ik een keertje net even niet 100% scherp ben en een kind met zo'n ding over het hoofd zie. Dat ik ergens de weg op rijd, of een bocht neem, de bestuurder van de fatbike nergens op let en voor, op of onder mijn wagen belandt. Ik ben dan gewoon de lul, omdat je als automobilist vrijwel altijd deels aansprakelijk bent. Dan raakt iemand dus gewond door tegen mijn wagen aan te rijden, waar ik eigenlijk niks aan kon doen, en ben ik vervolgens ook nog eens deels aansprakelijk. Sterker nog, bij kinderen onder de 14 ben je als automobilist bijna altijd 100% aansprakelijk. Een kind kan de gevolgen van de daden nog niet overzien en is zeer kwetsbaar in het verkeer, dus ben je als automobilist vrijwel altijd de lul. Met wat geluk valt de lichamelijk schade bij zo iemand dan mee, maar met een beetje pech is dat niet het geval. En dan kun je wel zeggen dat dat op een normale fiets ook kan gebeuren... ik heb in de 17 jaar dat ik mijn rijbewijs heb één keer een aanvaring gehad met een fietser, en dat was mijn schuld. Tegenwoordig ligt de frequentie eerder op minimaal eens per maand, en uitsluitend met fatbikes.
Wellicht geeft dat wat duiding over waarom ik zo fel reageerde in die quote