Sinds enkele dagen werkt de badkamerlamp plots niet meer. We horen nu ook een hoge zoemtoon wanneer we de schakelaar inschakelen (ook wanneer de tl lamp er niet inzit)
Ik heb de lamp eens uit elkaar gehaald en zie hetvolgende
- philips tl5 lamp
- philips eb-s 121 tl lh (wat een vsa lijkt te zijn online)
Omda het gezoem ook aanwezig is wanneer de tl lamp er niet in zit en we dit gezoem nooit eerder hoorde, gok ik dat het probleem bij de eb-s zit
Nu vraag ik me af of het niet gewoon beter is dit ombouw naar led
Ik zie online dat je tl 5 lampen kan kopen in LED. Ik vraag me nu echter af of die vsa nodig is bij het gebruiken van een led lamp.
Kan iemand me vertellen of ik de vsa nog nodig heb wanneer ik voor een led tl ga? Of zal er hier toch sws ergens een transfo moeten zitten en is het dus niet zo eenvoudig om een bestaande lamp om te bouwen?
:strip_exif()/f/image/RQYTStVjWvacN3AbnskBC9GA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de lamp eens uit elkaar gehaald en zie hetvolgende
- philips tl5 lamp
- philips eb-s 121 tl lh (wat een vsa lijkt te zijn online)
Omda het gezoem ook aanwezig is wanneer de tl lamp er niet in zit en we dit gezoem nooit eerder hoorde, gok ik dat het probleem bij de eb-s zit
Nu vraag ik me af of het niet gewoon beter is dit ombouw naar led
Ik zie online dat je tl 5 lampen kan kopen in LED. Ik vraag me nu echter af of die vsa nodig is bij het gebruiken van een led lamp.
Kan iemand me vertellen of ik de vsa nog nodig heb wanneer ik voor een led tl ga? Of zal er hier toch sws ergens een transfo moeten zitten en is het dus niet zo eenvoudig om een bestaande lamp om te bouwen?
:strip_exif()/f/image/RQYTStVjWvacN3AbnskBC9GA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/593izKELCf86JQcny3bcdUIo.jpg?f=fotoalbum_large)