Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 09:05
Truus01 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Oh, wat ziet dat er fake uit!
Denk ook niet dat de fabrikant zelf echt Nederlands is. (Als er al werkelijk een is.)
Waarom vind je dat er fake uitzien? En waar maak je uit op dat de fabrikant niet Nederlands is?

Er staan ook enkele (uitleg) filmpjes over de Upfall shower op youtube:

https://www.youtube.com/results?search_query=upfallshower

[ Voor 23% gewijzigd door pastafan op 24-05-2024 13:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-05 07:26
die website zou ik inderdaad heel snel wegklikken. Vage foto's van bekende nederlanders, geen keurmerken, en veel ophef over dit merk een aantal jaar geleden met grote beloftes, maar lijkt niet aangeslagen te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:54

Blokker_1999

Full steam ahead

Voor zover ik kan vinden klopt het dat het systeem gewoon voldoet aan de wetgeving. Daar is zelfs een rechtzaak overgeweest nadat een vakantiepark door de ILT op de vingers was getikt maar waarbij de rechtbank uiteindelijk heeft geoordeeld dat het huidige model van Upfall, waarbij er een atmosferische onderbreking is tussen het tappunt en de circulatie in de upfall, wel degelijk voldoet aan de wetgeving en dus gebruikt mag worden in Nederland.

Maar dat betekend dus ook dat het water dat door de Upfall stroomt niet langer voldoet aan de strenge normen van drinkwater. Het feit dat we dit water in essentie gaan vernevelen terwijl het mogelijks toch verontreinigingen bevat zou voor mij al een stap te ver zijn.

Want ik stel mezelf wel vragen bij die filtrering bijvoorbeeld. Als Upfall effectief 35l per minuut kan verbruiken, moet je toch 2000l per uur gaan kunnen filteren. Dat is niet niets, maar wel doenbaar. Maar dan lees je de handleiding, en wordt daar geen enkele melding in gemaakt over het onderhoud van die filters. Wel van de douche in het algemeen, maar het maakt niet uit hoe vaak je die douche een spoelprogramma laat doorlopen, die filters hebben een eindig leven, en nergens instructies van hoe deze te controleren of vervangen.

En daarnaast ook enkele reviews van eigenaars die ik snel kan vinden die aangeven dat het systeem na een tijdje toch echt wel problemen heeft die voornamelijk zijn terug te brengen tot net de vervuiling door o.a. zeepresten, wat ook resulteert in water dat niet goed meer ruikt, ondanks het feit dat men bijna wekelijks een onderhoudsbeurt doet op de douche met de dure onderhoudsproducten die door Upfall worden aangeraden.

Het concept is leuk, maar ik denk dat je veel geld betaald voor iets dat technologisch simpelweg nog niet op punt staat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
emielbf schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 08:15:
die website zou ik inderdaad heel snel wegklikken. Vage foto's van bekende nederlanders, geen keurmerken, en veel ophef over dit merk een aantal jaar geleden met grote beloftes, maar lijkt niet aangeslagen te zijn.
vanaf de website:

2024: Upfall 3.0 - de volgende stap in luxe douchen.De Upfallshower is niet alleen een symbool van innovatie, maar ook van kwaliteit en betrouwbaarheid. Met keurmerken van KIWA, een EPC-verklaring en registratie bij bureau CRG, ben je verzekerd van topkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Blokker_1999 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 14:43:
Voor zover ik kan vinden klopt het dat het systeem gewoon voldoet aan de wetgeving. Daar is zelfs een rechtzaak overgeweest nadat een vakantiepark door de ILT op de vingers was getikt maar waarbij de rechtbank uiteindelijk heeft geoordeeld dat het huidige model van Upfall, waarbij er een atmosferische onderbreking is tussen het tappunt en de circulatie in de upfall, wel degelijk voldoet aan de wetgeving en dus gebruikt mag worden in Nederland.

Maar dat betekend dus ook dat het water dat door de Upfall stroomt niet langer voldoet aan de strenge normen van drinkwater. Het feit dat we dit water in essentie gaan vernevelen terwijl het mogelijks toch verontreinigingen bevat zou voor mij al een stap te ver zijn.

Want ik stel mezelf wel vragen bij die filtrering bijvoorbeeld. Als Upfall effectief 35l per minuut kan verbruiken, moet je toch 2000l per uur gaan kunnen filteren. Dat is niet niets, maar wel doenbaar. Maar dan lees je de handleiding, en wordt daar geen enkele melding in gemaakt over het onderhoud van die filters. Wel van de douche in het algemeen, maar het maakt niet uit hoe vaak je die douche een spoelprogramma laat doorlopen, die filters hebben een eindig leven, en nergens instructies van hoe deze te controleren of vervangen.

En daarnaast ook enkele reviews van eigenaars die ik snel kan vinden die aangeven dat het systeem na een tijdje toch echt wel problemen heeft die voornamelijk zijn terug te brengen tot net de vervuiling door o.a. zeepresten, wat ook resulteert in water dat niet goed meer ruikt, ondanks het feit dat men bijna wekelijks een onderhoudsbeurt doet op de douche met de dure onderhoudsproducten die door Upfall worden aangeraden.

Het concept is leuk, maar ik denk dat je veel geld betaald voor iets dat technologisch simpelweg nog niet op punt staat.
toon volledige bericht
Er is zelfs mogelijkheid om Upfall shower systeem te proberen, kun je zelf testen en navraag doen bij de gebruikers. Zie: https://www.upfallshower.com/probeer-de-upfallshower-uit/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@pastafan

Ik dacht dat je een topic geopend had met een vraag over stroomkosten; niet om een merk hier te promoten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 14:56
Lol: die upfall shower. Dat filmpje met Vincent Evers spreekt al boekdelen (€4k, de uitvinder moest zelf langskomen, ding staat minuten te pruttelen, "het is heel eenvoudig gemaakt met allerlei elektronica")

De hygiëne factor kan je wegwuiven net zoals je met je piesende peuter in bad gaat. @Blokker_1999, ik denk dat er amper wordt gefilterd, klein beetje tegen haren voor de pomp en dat is het dan. Het systeem moet door het inmengen van vers water redelijk schoon blijven. Ik vraag me wel af of je haar dan niet blijft schuimen als dat water maar circuleert, onder de streep heb je dan toch nog weer hoge douchekosten.

Echter hygiëne even daargelaten. Ik zelf zet zeer grote vraagtekens bij dat soort toestanden in de badkamer. Ik ken mensen die zo'n megadouchecabine hadden met allerlei van die powerjets. Ik had zelf wel eens zo'n paneel met 8 sproeiers (zonder elektronica).

Het blijft toch allemaal wat gammele techniek die je niet in je douche wil bouwen. Elektronica, zo'n schermpje, knopjes, klepjes, vervuiling, kalk, viezigheid, vocht, condens. Laten hopen dat het goed beveiligd is. Als zoiets dan na een jaar of 2-3 kapot gaat dan is het heel irritant dat je niet meer kan douchen (of dat het hapert) en als de leverancier dat niet meer te vinden is of een heel ander model voert dan kan je gaan hakken en breken om de boel weer werkend en netjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-05 13:12
jeroenkb schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:50:
@pastafan

Ik dacht dat je een topic geopend had met een vraag over stroomkosten; niet om een merk hier te promoten?
Wellicht dat @pastafan verkoper is en oplichter oprichter van de website.
En dat hij met die taartdiagram en een stukje tekst nog meer mensen wil verleiden om tot kopen over te gaan. Het bespaart tenslotte toch mooi een deel van die 0,16ct aan stroom...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:54

Blokker_1999

Full steam ahead

Dat betwijfel ik dan weer gegeven TS geen nieuw account heeft. Wel stel ik voor dat de Upfall discussie wordt verdergezet in zijn ander draadje zodat we het hier kunnen blijven hebben over de verwaarloosbare stroomkosten van een douchebeurt.

Recycle douche: ervaringen?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pastafan
Nou nou nou wat een ongefundeerde aantijgingen aan mijn adres zeg.

Veel korte lontjes hier.. het lijkt de maatschappij wel...

Stelletje eenzijdig denkende pubers hier. Dat licht ik graag even toe:
Klopt inderdaad wel dat ik topic had geopend om inzicht te krijgen in de energiekosten. MAAR krijg vervolgens meerder keren de vraag "waarom wil je dit weten", "slaat nergens op dat je dit wilt weten", kortom allerlei irrelevante vragen.

Breng ik vervolgens antwoord op die vervolgvragen (berekenen TVT) ivm potentiele aanschaf recycle douche. In reactie op de vraag.

Komt er vervolgens weer een hele bagger aan negativiteit over recycle douche systemen. Heb ik daar dan wel op gevraagd? Nee. Is dat off topic? Ja.

Natuurlijk is het dan al ontspoort (off topic aan het gaan), en was het beter een nieuw topic over de recycle douche te starten.

Vind er hier enige vorm van zelfreflectie plaats door de mensen die de recycle douche bekritiseren? In relatie tot het topic onderwerp? Wie de berichten geplaatst heeft, mag poging doen eerst na te denken voordat men typt, laat staan mij beschuldigd van banden met upfall @Truus01 .

Ik wil niet generaliseren, en wie de schoen past trekke hem aan, maar er zitten hier toch een paar opgehitste kleuters, waar je echt geen volwassen discussie mee kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Blokker_1999 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:01:
Dat betwijfel ik dan weer gegeven TS geen nieuw account heeft. Wel stel ik voor dat de Upfall discussie wordt verdergezet in zijn ander draadje zodat we het hier kunnen blijven hebben over de verwaarloosbare stroomkosten van een douchebeurt.

Recycle douche: ervaringen?
Dat is een prima suggestie. Ik had dat topic al aangemaakt, in eerste instantie om daar ervaringen en GEFUNDEERDE kritiekpunten te bespreken. Maar blijkbaar voelen anderen zich genoodzaakt het systeem an sich in een forum over stroomkosten volledig en ongefundeerd af te kraken. Als ze dan lekker los willen gaan, laat het dan in ieder geval in het daarvoor geschikte forum doen!

[ Voor 4% gewijzigd door pastafan op 26-05-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:24
pastafan schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:21:
Gasverbruik opgemeten: direct voor het douchen meterstand opnemen, direct na het douchen hetzelfde.
Zuinige cv ketel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartenergie
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-03 17:20
He pastaliefhebber, het is eigenlijk redelijk eenvoudig om je verbruik per douchbeurt te berekenen, wij doen hier al vele jaren wekelijks op zondag ochtend een meter opname van E en Gas, in de zomer werd tot een aantal jaren terug als er geen verwarming gebruikt wordt altijd 5,5 cuub gas verbruikt per week, door 3 personen, ik bouwvakker 14 keer douchen per week en twee dames iets minder dan mij.
Nu douchen wij al een aantal jaren via een boiler op zonneenergie, zomer verbruik 32 kilowatt per week, en in de winter een verbruik van 52 kilowatt per week (Ivm. kouder leiding water, 11 graden en zomer 18 graden leidingwater, gemiddeld is dat 42 kilowatt per week keer 39 weken is dat 1638 kilowatt, de laatste 13 weken december-januari-februari gebruiken we wel weer de cv-ketel omdat er dan niet genoeg zonne-energie opgewekt wordt. Met de opname via de gasmeter, strak voor het douchen de meterstand met 3 cijfers achter de komma opschrijven en direkt na het douchen de stand op schrijven ook met 3 cijfers achter de komma, dan kan je dat redelijk berekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartenergie
Dus wat kost een douchbeurt, wij douchen altijd al 5 minuten met 12 liter per minuut, maar sinds Ukraine-war dit na een slimme oplossing dit terug kunnen brengen naar 3 minuten dat de douchkraan echt open staat, met het zelfde comfort als met 5 minuten douchen, dus nog maar 36 liter warmwater 38/39 graden in plaats van 60 liter per douch.
De 32 kwh in de zomer per week, kwam neer op 1kwh per douchbeurt (12-10-10 ) douches per week, op dit moment zou dat dus 1kwh a 0,27 eurocent, daar zit de stilstand verliezen van de boiler bij in, ik dacht bij installatie dat dat 3 kwh per dag was, best veel eigenlijk 21kwh per week, moet nog even bekijken via digitale klok of ik de boiler anders kan schakelen door korter voor douchen zorgen dat deze op temperatuur is, afgelopen week een aantal dagen alleen thuis geweest boiler even uit gehad, 3 keer douchen geen enkel probleem, toch daarna maar aangezet ivm bij vergeten is die pas na 3,5 uur pas 72 graden, dus 1 douchbeurt kost hier 0.27 euro in de zomer, maar het kan nog goedkoper door even mij daar in te verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electro Wim
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 30-09-2024

Electro Wim

Wim de Electroman

Ik weet niet waar de electriciteits berekeningen vandaan komen. Maar bij mijn Remeha springt tijdens douchen of heet water geen pomp aan. Mijn constant aangesloten meter heeft een minimale belasting van 2 watt nodig om te kunnen meten. En deze blijft op 2,1-3,7 staan tijdens douchen. Ik zie wel een piekje naar 4,2 Watt wanneer de kraan aan gaat, maar ik vermoed dat dat een klep is die aangestuurd wordt. De elektronica van de Remeha, inclusief Toon thermostaat varieert tussen de 2,1 de 3,7W (gemeten met een wat nauwkeuriger device). Totale verbruik, bij 2 keer 5-10 minuten douchen is in 24 uur 0,06kWh voor 24 uur, dat is 0,0025kWh. Voor 8 minuten is dat dus 0.0025kWh = 0,0003333333kWh voor 8 minuten. Dus verwaarloosbaar in berekeningen.

Iedereen heeft een Fase in zijn leven waarbij hij/zij niet of just wel het vermogen heeft om meer Spanning te creëren zonder weerstand te ervaren en mooi met de stroom mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26

de Peer

under peer review

Smartenergie schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 00:37:
Dus wat kost een douchbeurt, wij douchen altijd al 5 minuten met 12 liter per minuut, maar sinds Ukraine-war dit na een slimme oplossing dit terug kunnen brengen naar 3 minuten dat de douchkraan echt open staat, met het zelfde comfort als met 5 minuten douchen, dus nog maar 36 liter warmwater 38/39 graden in plaats van 60 liter per douch.
De 32 kwh in de zomer per week, kwam neer op 1kwh per douchbeurt (12-10-10 ) douches per week, op dit moment zou dat dus 1kwh a 0,27 eurocent, daar zit de stilstand verliezen van de boiler bij in, ik dacht bij installatie dat dat 3 kwh per dag was, best veel eigenlijk 21kwh per week, moet nog even bekijken via digitale klok of ik de boiler anders kan schakelen door korter voor douchen zorgen dat deze op temperatuur is, afgelopen week een aantal dagen alleen thuis geweest boiler even uit gehad, 3 keer douchen geen enkel probleem, toch daarna maar aangezet ivm bij vergeten is die pas na 3,5 uur pas 72 graden, dus 1 douchbeurt kost hier 0.27 euro in de zomer, maar het kan nog goedkoper door even mij daar in te verdiepen
Oef dat is behoorlijk hoog hoor. Maar dat zal met name komen door de combinatie van regendouche (je schreef 12L per minuut) en een elektrische boiler?

Met een warmtepompboiler + waterbesparende douchekop kun je wel een factor 4 lager uitkomen.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartenergie
Ja dat klopt wel een beetje wat je zegt Peer, maar de zonne-energie is na 20 jaar gratis na alle investering afschrijvingen, en om toch zoveel mogelijk zonne-energie overdag te gebruiken, bij evt. problemen kan ik door het omzetten van twee kogelkranen 15 mm zo overschakelen
op cv, er zitten nergens klepje of relais in het circuit, alles is waterzijdig, het werkt ook al vele jaren storingsvrij en totaal geen onderhoud nodig, de eerste panelen kwamen in januari 2004 geinstalleerd na een congres in 2003 Kioto 2003 in Japan om meer energie te gaan besparen, wat toen veel meer op terug dringing van CO2 besparing uitte in plaats van terug verdienen ging.
Ik heb ook als hobby een warmtepomp boiler geïnstalleerd, daar komt het koude leiding water binnen, in serie daarna gaat het water van wp naar de E-boiler die het water verder opwarmt van 53 graden naar 72 graden, maar zoveel warm water hebben we nu even niet nodig, vandaar dat de wp veel uitstaat, deze kan ik wel heel eenvoudig bij zetten als het dagen lang veel zwaar bewolk weer zou zijn, bij ligt bewolkt weer is er genoeg zonne energie om de 100 liter e-boiler op temperatuur te houden. Stroom is gratis, gas verbruik voorkomen dus daar geen verbruikskosten van, de besparing vergeleken met een x aantal jaren terug is ongeveer 39 wk x 5.5 cuub x 1,36 euro = 291,72 euro per jaar op douch gebied voor 3 personen, bij komend voordeel de arbeidskosten voor installatie waren nihil

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Smartenergie schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:30:
Ja dat klopt wel een beetje wat je zegt Peer, maar de zonne-energie is na 20 jaar gratis na alle investering afschrijvingen, en om toch zoveel mogelijk zonne-energie overdag te gebruiken, bij evt. problemen kan ik door het omzetten van twee kogelkranen 15 mm zo overschakelen
op cv, er zitten nergens klepje of relais in het circuit, alles is waterzijdig, het werkt ook al vele jaren storingsvrij en totaal geen onderhoud nodig, de eerste panelen kwamen in januari 2004 geinstalleerd na een congres in 2003 Kioto 2003 in Japan om meer energie te gaan besparen, wat toen veel meer op terug dringing van CO2 besparing uitte in plaats van terug verdienen ging.
Ik heb ook als hobby een warmtepomp boiler geïnstalleerd, daar komt het koude leiding water binnen, in serie daarna gaat het water van wp naar de E-boiler die het water verder opwarmt van 53 graden naar 72 graden, maar zoveel warm water hebben we nu even niet nodig, vandaar dat de wp veel uitstaat, deze kan ik wel heel eenvoudig bij zetten als het dagen lang veel zwaar bewolk weer zou zijn, bij ligt bewolkt weer is er genoeg zonne energie om de 100 liter e-boiler op temperatuur te houden. Stroom is gratis, gas verbruik voorkomen dus daar geen verbruikskosten van, de besparing vergeleken met een x aantal jaren terug is ongeveer 39 wk x 5.5 cuub x 1,36 euro = 291,72 euro per jaar op douch gebied voor 3 personen, bij komend voordeel de arbeidskosten voor installatie waren nihil
Stroom is niet gratis, ook niet van zonnepanelen. Zowel in Nederland als Belgie krijg je gewoon nog een terugleververgoeding en in Nederland wordt zelfs nog gesaldeerd. Gebruik je die stroom, dan kost elke kWh dus gewoon een kWh aan terugleververgoeding of saldering.

Let ook even op de notaties (en de benodigde omrekenfactoren), kW is een vermogen, kWh is een verbruik (zeg een apparaat van 1 kW een uur laten draaien is 1 kWh verbruik)

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 10-07-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartenergie
Nog een kleine toelichting Peer op de douchkop, deze wel eens vervangen voor een 7 liter bespaar douch, maar die moest er na enkele dagen er weer af van de wederhelft, ivm. langhaar en dan zeep eruit spoelen was geen sukses, kon ik me ook wel voorstellen naderhand, toen toch maar de oude er weer op gezet, kan evt nog eens de 9 liter proberen, maar het op een andere manier benaderd door de douchtijd te verkorten, wat zeker een succes is geworden, ook vergelijkbaar met de bespaar douch van 7 liter x 5 minuut en 12 liter x 3 minuut, beiden 35/36 liter gebruik per douch, ik ben er blij mee, het is veel brainen/berekenen en dan na enige tijd uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26

de Peer

under peer review

Smartenergie schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:45:
Nog een kleine toelichting Peer op de douchkop, deze wel eens vervangen voor een 7 liter bespaar douch, maar die moest er na enkele dagen er weer af van de wederhelft, ivm. langhaar en dan zeep eruit spoelen was geen sukses, kon ik me ook wel voorstellen naderhand, toen toch maar de oude er weer op gezet, kan evt nog eens de 9 liter proberen, maar het op een andere manier benaderd door de douchtijd te verkorten, wat zeker een succes is geworden, ook vergelijkbaar met de bespaar douch van 7 liter x 5 minuut en 12 liter x 3 minuut, beiden 35/36 liter gebruik per douch, ik ben er blij mee, het is veel brainen/berekenen en dan na enige tijd uitvoeren
Snap ik. Echter mijn wederhelft heeft ook lang haar en wij gebruiken 4,5 liter per minuut. Het uitspoelen duurt zeker langer, maar was voor ons (haar) geen breekpunt, en het scheelt een hoop.
Eigenlijk zou je dus 2 douchekoppen willen hebben, waarvan 1 voor alleen het uitspoelen. Maar als die er eenmaal hangt gaat men die vaak toch primair gebruiken.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Die Upfall is een heerlijke douche, ik zeik in de ochtend meestal onder de douche (ben er toch) en die uv en microfilter houden dat niet tegen dus binnen 30 seconden voel je die extra gratis teruggewonnen warmte al door de douchekop komen en niet 1x het is als een "gift that's keeps on giving".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartenergie
Eigenlijk heb je wel gelijk Pagani, stroom is niet gratis, maar veel in vesteringen gedaan in de tijd dat de rente bij de Bank ook laag waren, nl. 0,002/0,001 procent per jaar op spaargeld, terwijl je dat als je dat omzet naar zonne energie,, waar in de wandelgangen gerekend wordt met een rendement van 15/16 procent, dat dat in mijn berekeningen wel goed komt, 290 euro minder nodig aan douchkosten, en 215 cuub minder gasverbruik, minder CO2 uitstoot, minder energie belasting, minder grote energie rekening, alleen de vastrecht rekening moet wel over minder kWh en cuubs verdeelt worden wat eigenlijk een beetje ongunstig wordt, een warmtepomp voor woningverwarming gaat hier voorlopig niet lukken, een hybride zou wel gaan maar ik kan de buiten unit niet goed plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartenergie
Peer mijn wederhelft is nogal pittig als bepaalde dingen niet in haar straatje passen, maar soms is hier de waterdruk in de ochtend en s'avonds niet helemaal gelijk, als je dat precies treft met 7 liter douchekop en lagere waterdruk(misschien maar een half bar) dan heb ik wel sores thuis, 12 liter douchekop is een normale vorm zelfde uitvoering als 7 liter, door wijzigingen in douchgebruik is hier in huis van september 2022 tot september 2023 (jaar afrekening)volgens Vitens 19000, ofwel 19 cuub minder warm water gebruikt, (voor Vitens minder koudwater) kan ik al vast laten weten, komende jaar afrekening gaat deze ook nog eens extra met 7 cuub warm water naar beneden, terwijl we geen bezuinigingen doorvoeren, geen onderhoud nodig, super voor de monteur die dat moet onderhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 14:56
Anoniem: 361276 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:16:
Die Upfall is een heerlijke douche, ik zeik in de ochtend meestal onder de douche ...
Tja of andere restjes uit andere gaten. Ik noem bijvoorbeeld maar zo lekker snotteren als je verkouden bent. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartenergie
Wat ik nog even wil laten weten die Upfal heeft even niets te maken met mijn wijziging op douch gebied, materiaal bestaat uit 1 meter koper 15 mm, 4 knie-knelfittingen 15 mm, een knelfitting 15 mm kogelkraan en 3 muur beugels 15 mm, als je dit geïnstalleerd heb kan je zomaar 15000 liter warm water besparen, zonder enige inspanning. Vitens wil toch dat we met z'n allen wat minder drinkwater gebruiken, dit is maar een idee wat bijna in elke woning toepasbaar is, stel een miljoen woningen ( 6 miljoen woningen in Nederland ) komt al overeen met een besparing van 15 miljoen cuub drinkwater per jaar in Nederland over nog maar een miljoen woningen, maar ik heb weleens het idee dat men hier niet aan wil, omdat er niet genoeg techniek in verwerkt is zoals censoren en printplaatjes en trafoos ( wat allemaal kapot kan gaan), maar dat wil ik juist allemaal voorkomen door het eenvoudig te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
@Smartenergie Ik heb sinds gisteren een waterbesparende douchekop (en dus ook energiebesparende). Een heel goede van Niebla.

Volgens de specs van de Niebla zo'n 5 Liter per minuut verbruik (www.niebla.nl)

Kan ik ook aanbevelen als je wilt besparen op waterverbruik.
Pagina: 1 2 Laatste