Ik ben koper van een nieuwbouwwoning. Deze wordt met een standaard warmtepomp, boiler en douche/sanitair opgeleverd. Uiteraard heb ik in deze fase nog de mogelijkheid opties etc, uit kiezen en 1 van de overwegingen die ik heb is te kiezen voor een recycle douche / recycleer douche installatie.
Een snelle google actie geeft mij dat er meerdere merken en keuzes zijn. Eén van de oplossingen is een Upscale shower
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen en/of gebruik van een Recycle douche (recycleer douche): een installatie waarbij je het water hergebruikt. Het watergebruik beperkt is (volgens de websites) tot 1 / 2 liter per minuut.
En of zo'n installatie goed werkt icm een warmtepomp en boiler?
Graag reacties
Denk aan:
1. welk type/merk gebruik je/ heb je ervaring mee?
2. Zelf aangelegd/ laten doen?
3. Achteraf (in bestaande bouw) aangelegd/ of integreert bij nieuwbouw/verbouwing?
4. Gebruikservaring: goed/ valt het tegen? (en wat dan precies)?
5. Verbruiksindicatie (als je daar iets over kunt vertellen): zowel water als gas/stroom verbruik (per minuut douchen?).
6. Overige tips/ aandachtspunten.
Ik hoor graag!
Een snelle google actie geeft mij dat er meerdere merken en keuzes zijn. Eén van de oplossingen is een Upscale shower
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen en/of gebruik van een Recycle douche (recycleer douche): een installatie waarbij je het water hergebruikt. Het watergebruik beperkt is (volgens de websites) tot 1 / 2 liter per minuut.
En of zo'n installatie goed werkt icm een warmtepomp en boiler?
Graag reacties
1. welk type/merk gebruik je/ heb je ervaring mee?
2. Zelf aangelegd/ laten doen?
3. Achteraf (in bestaande bouw) aangelegd/ of integreert bij nieuwbouw/verbouwing?
4. Gebruikservaring: goed/ valt het tegen? (en wat dan precies)?
5. Verbruiksindicatie (als je daar iets over kunt vertellen): zowel water als gas/stroom verbruik (per minuut douchen?).
6. Overige tips/ aandachtspunten.
Ik hoor graag!