(Hoe) kan ik dit glasvezelpunt verplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomstar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 23:12
Mijn vraag: Ik wil dit glasvezelpunt naar beneden verplaatsen. Het zit nu op 1.20m hoog en wil het een stukje omlaag doen. Ik begrijp dat dit op eigen risico is.

1. Kan dit? Zo ja: hoe?
2. Wat is de buigradius van de oranje kabel? Ik wil er een lus in leggen nadat ik hem verplaatst heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFLtLTymLJDUz5IInoJgmDBCuHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lDGvPoCQyiV7HnshaBtxuj4U.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb Glasvezelpunt aan muur verplaatsen? en Glasvezel verplaatsen ? gevonden maar dat zijn andere doosjes.

Beste antwoord (via Atomstar op 17-05-2024 20:01)

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb precies zo'n kastje en ik kan uit ervaring zeggen dat het kastje en de inhoud fragiel zijn. Als je het hoesje ervanaf krijgt, dan heb je al snel teveel losgetrokken. In het kastje zit namelijk een soort klos waar de kale glasvezel omheen gerold zit. Als dit klosje eruit valt en/of de glasvezel afrolt, dan moet je extreem voorzichtig zijn om dit weer terug te krijgen (lees: ik geef je 10% kans dat je dit lukt). In mijn geval is de glasvezel gebroken en kon de monteur langskomen om de kabel opnieuw te lassen. Mijn advies: luister naar Elsa (oftewel, let it go).

When life gives you lemons, start a battery factory

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je hem ergens anders wilt hebben, waarom heb je KPN daar dan de FTU laten ophangen? De plek voor de sticker mag je zelf kiezen als ze komen schouwen, en dan hangen ze hem waar de sticker komt.

Officieel ben je geen eigenaar van de FTU en de glasvezelkabel, dus in principe behoor je er zelf niet aan te komen, als je de kabel sloopt betekent dat geen internet en hoge reparatiekosten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomstar
nelizmastr schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:42:
Als je hem ergens anders wilt hebben, waarom heb je KPN daar dan de FTU laten ophangen? De plek voor de sticker mag je zelf kiezen als ze komen schouwen, en dan hangen ze hem waar de sticker komt.

Officieel ben je geen eigenaar van de FTU en de glasvezelkabel, dus in principe behoor je er zelf niet aan te komen, als je de kabel sloopt betekent dat geen internet en hoge reparatiekosten.
Het punt zat er al, dus ik kon zelf niet kiezen. En ik weet dat het op eigen risico is, zoals ik in de OP schreef :) Weet je toevallig hoe je hem kan verplaatsen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dat mag je zelf niet doen.

https://netwerk.kpn.com/s...ijn-glasvezelaansluiting/

Klik op: Ik wil mijn glasvezelaansluiting verplaatsen, kan dat?

Schrik niet van de prijs

Misschien kun je anders op Mag ik de glasvezelaansluiting tijdelijk van de muur halen? terug vallen om de kosten te drukken...

[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 17-05-2024 17:35 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb precies zo'n kastje en ik kan uit ervaring zeggen dat het kastje en de inhoud fragiel zijn. Als je het hoesje ervanaf krijgt, dan heb je al snel teveel losgetrokken. In het kastje zit namelijk een soort klos waar de kale glasvezel omheen gerold zit. Als dit klosje eruit valt en/of de glasvezel afrolt, dan moet je extreem voorzichtig zijn om dit weer terug te krijgen (lees: ik geef je 10% kans dat je dit lukt). In mijn geval is de glasvezel gebroken en kon de monteur langskomen om de kabel opnieuw te lassen. Mijn advies: luister naar Elsa (oftewel, let it go).

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomstar
Ok thanks @KabouterSuper & @RobbyTown ! Ik laat m idd maar zitten helaas, dan bouw ik wat andere dingen wel om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Beetje verschuiven kan prima. Lussen absoluut niet
Pagina: 1