Ik reageer eigenlijk nooit op topics, maar zou hier toch graag mijn ervaring en tip willen delen.
Ik heb een afwijking van ongeveer -3.00 aan beide ogen, zonder cilinder.
De afgelopen 15 jaar draag ik lenzen en heb er regelmatig over nagedacht om mijn ogen te laten laseren.
De voornaamste reden hiervan was dat ik toch redelijk vaak last had van mijn lenzen. Ik gebruikte maandlenzen en op sommige momenten waren deze na een week al vies of kreeg ik er om andere redenen last van. Omdat lenzen niet super goedkoop zijn, vond ik het zonde om de maandlenzen zo vroeg weg te gooien en droeg ik ze gewoon door, ondanks de pijn.
Daarnaast vergat ik ze tijdens mijn uitgaanstijd 's nachts nog wel eens uit te doen, wat resulteerde in dichtgeplakte, pijnlijke ogen in de ochtend...
Zo'n twee jaar geleden liet een vriend van mij zijn ogen laseren. Zijn ervaring was positief, wat mij ook over de streep haalde om dit te doen. Echter, na mijn tweede afspraak kwamen we tot de conclusie dat mijn ogen hier niet geschikt voor zijn (ze zijn bang dat mijn hoornvlies zal verzakken omdat deze erg dun is).
Dit was natuurlijk een ontzettende teleurstelling en de dagen daarna ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Ik wilde af van mijn maandlenzen in verband met hygiëne. Daglenzen leken mij dan de beste optie. Deze kan ik elke avond gewoon weggooien en 's morgens weer nieuwe in doen. Dat is een stuk hygiënischer en daarnaast hoef ik geen lenzenbakje en vloeistof meer in huis te hebben.
MAAR toen werd ik gewezen op weeklenzen van Johnson & Johnson. Ik had hier nog nooit van gehoord, maar dit heeft echt een wereld voor mij geopend. Dit zijn lenzen die je een week lang kan dragen zonder ze tussentijds uit te doen. Ik was hier erg sceptisch over, aangezien ik met mijn maandlenzen ontzettend veel last krijg van mijn ogen wanneer ik ze een nacht in houd. Ik heb mijn ogen opnieuw laten testen bij de lokale opticien en ben vervolgens begonnen met het dragen van deze weeklenzen. Na een maand dragen van deze lenzen ben ik opnieuw op controle geweest.
Voor mij zijn deze lenzen zo'n verbetering dat ik het uiteindelijk een betere optie dan laseren vind. Elke maandag doe ik een nieuw paar lenzen in. De rest van de week hoef ik dan nergens rekening mee te houden. Ik slaap met de lenzen, heb geen lenzenbakje en vloeistof meer nodig, en ik heb nooit meer last van geïrriteerde ogen.
Tijdens de vakantie vergat ik zelfs het bestaan van de lenzen, wat resulteerde in het dragen van dezelfde lenzen gedurende drie weken zonder ze te vervangen, zonder er last van te hebben (ik kan dit niet aanraden).
Edit: Kleine aanvulling. Ik realiseer me dat dit klinkt als reclame en wil even verduidelijken dat dit absoluut niet het geval is. Johnson & Johnson is volgens mij het enige bedrijf dat deze lenzen produceert.
[
Voor 8% gewijzigd door
Prutser op 02-08-2024 08:50
]