Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

assje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:52:
[...]

Dat is ook persoonlijk, persoonlijk heb ik echt een intense haat aan een bril. Ik vind het er niet uit zien, irritant gevoel op mijn gezicht, beperkt zichtveld, beslaan, irritant met sporten. Vanaf groep 4 basisschool een bril gehad maar zo snel het kon altijd lenzen.

En dan is het ding; met lenzen heb je vrijwel garantie op complicaties op lange termijn. Regelmatig ontstoken ogen gehad en adertjes in ogen al iets toegenomen. Verder met lenzen I.c.m. vermoeidheid vaak last van droge ogen.

In verband met cilinder en hoge eisen aan kwaliteit lenzen waren lenzen ook erg duur.

Ik heb mijn ogen lagen laseren voor €2.000 wat onder de streep na zorgverzekering (was toen nog optie voor) op €1.200 kwam. Zal nu zo'n 8 jaar geleden zijn en dolblij mee.

Goed, ik zal geluk gehad hebben. Ik wil alleen maar zeggen dat sommige mensen erg makkelijk doen over het dragen van een bril.
Ik herken het wel dat het irritant wordt. Zeker als je hem 16 uur per dag op moet snap ik het.. Ik zet hem vaak 's avonds af als ik thuiskom en hij gaat pas weer op bij TV kijken..

Dat het er niet uitziet ben ik overigens niet met je eens, maar dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

assje schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:52:
[...]
En dan is het ding; met lenzen heb je vrijwel garantie op complicaties op lange termijn. Regelmatig ontstoken ogen gehad en adertjes in ogen al iets toegenomen. Verder met lenzen I.c.m. vermoeidheid vaak last van droge ogen.
Eh, garantie op complicaties op lange termijn? Dat vind ik nogal een stelling.

Niet iedereen heeft last van die ontstekingen en vaatingroei die je noemt. Ik draag zelf bijvoorbeeld al bijna 15 jaar dagelijks (zachte torische) contactlenzen en heb nog nooit van iets dergelijks last gehad.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dientjee
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik ben vorige week naar Istanbul gereisd, heb me LASIK met wavefront behandeling daar laten uitvoeren. Ik kwam van -2.25 (1.50 cilinder) & -1.25 (0.50) cilinder) Ik moet zeggen nu een week later. Merk ik dat me rechter oog waar de meeste min en hogere cilinder ik zat heel goed en scherp kijkt, en schommelt niet in sterkte. Echter me linker oog merk ik dat wel helaas zelfs van dichtbij dat het niet 100% scherp is. Ik heb het aangekaart bij de organisatie, maar die geeft aan het moet herstellen etc. Maar in mijn hoofd gaat het nu rond: waarom is het rechte wel meteen stabiel en goed en met links niet. En nu is er soort gevecht tussen links en rechts, wat mij eigenlijk wel stoort in het kijken. Ik hoop dat het met de linkerkant nog bijdraait en gewoon goedkomt. En anders zal ik wel teleurgesteld zijn. Me rechteroog is de dominante daar zie ik wel goed mee. Maar na zo’n behandeling hoop je natuurlijk dat het bij beide ogen goed komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

dientjee schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:46:
Ik ben vorige week naar Istanbul gereisd, heb me LASIK met wavefront behandeling daar laten uitvoeren. Ik kwam van -2.25 (1.50 cilinder) & -1.25 (0.50) cilinder) Ik moet zeggen nu een week later. Merk ik dat me rechter oog waar de meeste min en hogere cilinder ik zat heel goed en scherp kijkt, en schommelt niet in sterkte. Echter me linker oog merk ik dat wel helaas zelfs van dichtbij dat het niet 100% scherp is. Ik heb het aangekaart bij de organisatie, maar die geeft aan het moet herstellen etc. Maar in mijn hoofd gaat het nu rond: waarom is het rechte wel meteen stabiel en goed en met links niet. En nu is er soort gevecht tussen links en rechts, wat mij eigenlijk wel stoort in het kijken. Ik hoop dat het met de linkerkant nog bijdraait en gewoon goedkomt. En anders zal ik wel teleurgesteld zijn. Me rechteroog is de dominante daar zie ik wel goed mee. Maar na zo’n behandeling hoop je natuurlijk dat het bij beide ogen goed komt
Ik moet zeggen dat ik met dit soort ingrepen ook niet zo snel voor Turkije zou kiezen om het te laten uitvoeren. Vanwege afstand, communicatieproblemen, nazorg, etc.

Een andere operatie, maar je ziet dat er andere regels gelden:
Dood na ingreep in Turkije: 'Influencers stimuleren medisch toerisme' - https://nos.nl/l/2533317

[ Voor 6% gewijzigd door Ruzor op 15-08-2024 10:32 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:28
Als er iets blijkt uit dit topic is het wel dat je voor nazorg ook niet in Nederland hoeft te zijn.
Bijvoorbeeld..
Vonv schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:26:
@grasmanek94
Voordat je daadwerkelijk behandeld wordt moet je 3 pagina's vol uitsluitingen tekenen.
Je gaat akkoord met het risico op ongeveer alles. Rechtzaken zijn er in her verleden geweest maar draaien eigenlijk altijd op niks uit
Niet dat ik het zou durven om naar Turkije te gaan voor zo'n operatie :X. Maar toch, als je hier achteraf niemand verantwoordelijk kan houden. Welk bezwaar blijft er dan nog over om niet naar het buitenland te gaan.

Meer on topic:

In de gevallen waarin operatie niet het gewenste resultaat gaf, was dat achteraf gezien misschien te voorkomen?
Bijvoorbeeld: niet geschikte ogen die toch worden behandeld. Of verkeerde techniek voor het verkeerde type oog.
Of is het gewoon letterlijk pech zoals ik het in dit topic steeds tegen kom?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

saveljos schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:38:
Als er iets blijkt uit dit topic is het wel dat je voor nazorg ook niet in Nederland hoeft te zijn.
Bijvoorbeeld..

[...]

Niet dat ik het zou durven om naar Turkije te gaan voor zo'n operatie :X. Maar toch, als je hier achteraf niemand verantwoordelijk kan houden. Welk bezwaar blijft er dan nog over om niet naar het buitenland te gaan.

Meer on topic:

In de gevallen waarin operatie niet het gewenste resultaat gaf, was dat achteraf gezien misschien te voorkomen?
Bijvoorbeeld: niet geschikte ogen die toch worden behandeld. Of verkeerde techniek voor het verkeerde type oog.
Of is het gewoon letterlijk pech zoals ik het in dit topic steeds tegen kom?
Kun jij je goed inlezen in de kwaliteit van zo'n kliniek in het buitenland en die afwegingen goed maken?
Dat je hier moet tekenen betekent niet dat er geen eisen zijn bij zo'n kliniek in Nederland.

Dat artikel: https://nos.nl/nieuwsuur/...imuleren-medisch-toerisme waar @Ruzor in z'n edit ook al naar verwees deed mij terugdenken aan dit topic. Exact de reden dat ik nooit naar zo'n land zal afreizen voor een operatie.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dientjee
Ruzor schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:06:
[...]

Ik moet zeggen dat ik met dit soort ingrepen ook niet zo snel voor Turkije zou kiezen om het te laten uitvoeren. Vanwege afstand, communicatieproblemen, nazorg, etc.

Een andere operatie, maar je ziet dat er andere regels gelden:
Dood na ingreep in Turkije: 'Influencers stimuleren medisch toerisme' - https://nos.nl/l/2533317
Ik ben via een instantie van hier naar Turkije gegaan. Ze regelen alles voor je. Het vooronderzoek is wel in Nederland om te kijken of je ogen geschikt zijn. En dan daar, kijken ze weer nog een keer of je geschikt bent. Ik heb wel 15 jaar garantie. Ik heb wel dus aangegeven dat ik bij mijn linker oog niet dezelfde resultaat heb als bij de rechter. Maar er wordt nu nog aangegeven dat het te vroeg is (morgen 2 weken) en dat ik echt moet afwachten tot de 3 maanden voorbij zijn. Ik heb al wel een afspraak staan bij de opticien morgen, om te kijken wat er nu uit gaat komen, en als ik dan over de 3 maanden ben, ga ik nog een keer om dan te kijken of er een verschil gaat zijn.

Heeft iemand dat ook gehad? Dat na het laseren de ene oog waziger was? En dat het na die 3 maanden ‘hersteltijd’ is bijgetrokken?

Vind het vooral raar dat het bij het oog is, waar ik -1,25 had met 0.50 cilinder. De andere oog was -2.25 met 1.75 cilinder, en die kijkt top.

Droogheid ervaar ik al niet meer. Kan goed tegen licht vrijwel snel. Eigenlijk nergens last van behalve de wazigheid in het linkeroog, waardoor er nu een soort van gevecht is tussen twee ogen omdat de een waziger kijkt en de andere goed scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:59
@dientjee garantie? Op wat en hoe? Ze kunnen moeilijk je oog vervangen..

Ik blijf het moeilijk vinden om te begrijpen hoe je een dergelijke operatie in het buitenland laat doen. Ik snap dat e.e.a. gecoördineerd is in NL, maar áls het misgaat, dan heb je wel een uitdaging.

Nu weet ik niet hoe het tegenwoordig gaat, maar toen ik het in het verleden heb gehoord toen ik navraag deed, was dat de arts die je behandeld heeft in principe de aangewezen persoon is voor controle en bij problemen. Dat is nu eenmaal erg lastig eenmaal terug in NL..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Annick
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-07 15:05
dientjee schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:46:
Ik heb mijn behandeling in Nederland laten doen en merkte de eerste weken wat schommelingen qua scherpheid. Dat vond ik wel even spannend!
Mijn kliniek gaf aan dat de sterkte het eerste half jaar nog wat kan schommelen. Pas na een jaar kan je zeggen of alles helemaal goed is gegaan of niet qua scherpte. Daarom kan ik ook pas aanspraak maken op een garantie laserbehandeling na een jaar.
Dus geef het nog even de tijd. Maar snap dat het wat angst oplevert!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dientjee
Annick schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 09:59:
[...]

Ik heb mijn behandeling in Nederland laten doen en merkte de eerste weken wat schommelingen qua scherpheid. Dat vond ik wel even spannend!
Mijn kliniek gaf aan dat de sterkte het eerste half jaar nog wat kan schommelen. Pas na een jaar kan je zeggen of alles helemaal goed is gegaan of niet qua scherpte. Daarom kan ik ook pas aanspraak maken op een garantie laserbehandeling na een jaar.
Dus geef het nog even de tijd. Maar snap dat het wat angst oplevert!
En hoe lang is het voor jou geleden? En welke techniek heb je gehad? En heb je de schommelingen nog steeds? Ik heb dat voornamelijk nog steeds met het linker oog. Vooral ‘s ochtend dat het wel soms lange tijd nodig heeft om scherp te stellen. En dan schommelt het zo nu en dan gedurende de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annick
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-07 15:05
dientjee schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:32:
[...]

En hoe lang is het voor jou geleden? En welke techniek heb je gehad? En heb je de schommelingen nog steeds? Ik heb dat voornamelijk nog steeds met het linker oog. Vooral ‘s ochtend dat het wel soms lange tijd nodig heeft om scherp te stellen. En dan schommelt het zo nu en dan gedurende de dag.
Hey!
Ik heb mijn behandeling in december 2023 laten doen. Ik heb de ReLEx SMILE behandeling gehad. Ik had geen cilinder.

Schommelingen ervaar ik niet dagelijks. Ik heb sporadisch het idee dat ik iets minder scherp zie. Dit zijn geen wazige beelden of vlekken, maar gewoon alsof een oog net 0.5 mist. Maar dit gebeurt dus niet dagelijks, eerder eens per zoveel maanden.
Scherpstellen in de ochtend heb ik nooit last gehad.

Anders kan je altijd naar een kliniek in NL gaan voor een second opinion mocht het je veel stress opleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marwa-
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-12-2024
dientjee schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:32:
[...]

Hoe gaat het nu met je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marwa-
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-12-2024
Vonv schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:55:
Al een poosje ben ik op zoek naar mensen die NIET tevreden zijn met hun ooglaserbehandeling.
Overal lees ik fantastische verhalen van mensen die na enkele dagen weer goed zien en kunnen werken. En na een maand 100% zicht hebben, nooit spijt van gehad.
Ik heb me hiervoor laten leiden...
Oogafwijking: Rechts -3.50 en -0.75 cilinder. Links -3.25 en -1.00 cilinder.
Een maand geleden Relex Smile behandeling gehad en de dag erna zei ik al: Er is iets met mijn linkeroog. Het kan niet normaal zijn dat ik na 1 dag al zó scherp zie...
In de dagen erna werd het alleen maar scherper tot het punt dat ik scheel keek ervan.
Inmiddels ben ik over dat scherpe zicht heen en is alles aan mijn linkeroog wazig.
Het is nu exact 1 maand na behandeling en ik ben werkelijk gehandicapt.
Kan geen diepte inschatten, geen snelheden inschatten, geen details zien, autorijden en werken zijn een enorme uitdaging en ik zie de hele dag door 2 verschillende beelden door elkaar (1 scherp, 1 onscherp)
Sinds gisteren weet ik dat mijn ogen "doorgeschoten" of overgecorrigeerd zijn. Rechts is +0.25 geworden en links +0.75 mét een cilinder (die eruit gelaserd zou zijn).
Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik aan mijn ogen heb laten prutsen. Ik ben 3500 euro lichter en over een paar maanden kan ik alsnog aan een bril, waarmee het zicht nooit meer zo wordt als dat het was vóórdat ik liet laseren.
Ik zoek eigenlijk mensen die OOK niet gelukkig zijn met hun keuze.
Want mensen die WEL gelukkig zijn, zijn er in overvloed
Ondertussen 5/6 maanden geleden. Hoe gaat het nu met jou? Wat jammer dat je zo’n slechte ervaring hebt gehad en ik hoop dat je je ondertussen veel beter voelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dientjee
Ik ben nu over de 3 maanden heen. Heb voor volgende week een afspraak staan voor nacontrole. Ben op zich zeker wel tevreden dat ik van lenzen en een bril af ben. Maar met mijn linker oog, schommelt het nog steeds af en toe. En ik ben ook iemand die er heel erg op gaat letten, maar het is geen belemmering, in mijn zicht. Alleen sommige momenten wanneer ik er op focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handelingen
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
Wordt voor behandeling gebruik gemaakt van atropine om bijdrage van pseudomyopia uit te sluiten van behandeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:25
Handelingen schreef op donderdag 7 november 2024 @ 14:01:
Wordt voor behandeling gebruik gemaakt van atropine om bijdrage van pseudomyopia uit te sluiten van behandeling ?
...

Ja.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handelingen
  • Niet online
<knip> Hoe vaak moeten we je nog er op wijzen dat je posts niet aan de regels voldoen? Nederlands is de voertaal, én, belangrijker nog, linkdump is niet de bedoeling.

[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 20-11-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handelingen
  • Niet online
Een verwijzing naar r/Lasiksupport past toch prima in dit topic "ooglaseren niet het gewenste effect"? Blijkbaar zijn er meer mensen die niet het gewenste effect hebben. Dat de andere links "niet aan de regels voldoen" kan ik enigszins begrijpen, maar deze is lijkt me belangrijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Handelingen op 20-11-2024 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_Buckley
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 04-01 11:20
Ik wil ook graag mijn ervaring delen.

Eerst in 2021 een intake laten doen bij Visus in Den Bosch. Er werd aangegeven dat ik in aanmerking zou komen voor de techniek waarbij ze een flapje maken in het oog en daar onder laseren (IntraLASIK). Wel werd er gezegd dat ik een wat dunner hoornvlies had, maar dit zou geen probleem zijn.
Hier zag ik trouwens alleen een optometrist en geen oogarts.

Toch voelde het niet goed, het gesprek wat ik daar had, Ik ben verder gaan zoeken en kwam uit bij FYEO in Breda. Mede omdat zij op de website benoemde dat je bij een dunner hoornvlies dus niet in aanmerking komt voor de IntraLASIK.. Het tegenovergestelde van wat Visus mij vertelde.

Daarom liet ik de intake doen en ook daar zeiden ze dat ik een dunner hoornvlies had. Ik gaf aan wat er bij Visus werd voorgesteld en de oogarts zei dat hij dat nooit bij mij zou doen.
Samen kwamen we tot de TransPRK methode.

Overigens was het een heel fijn gesprek bij FYEO. De oogarts was goed voorbereid, gebruikte tekeningen om dingen te laten zien en beantwoordde mijn vragen.

De behandeling verliep soepel en ook het herstel ging goed. Maar na enkele maanden werd ik 's nachts wakker met onthoudbare pijn in mijn ogen. Alsof er een mes in werd gestoken. Licht was dan ook niet meer te verdragen.
Meermaals terug gegaan naar FYEO en ik bleek last te hebben van recidiverende hoornvlieserosies.
Omdat het maar niet beterde met allerlei verschillende druppels, gels en zalfjes werd besloten tot een nieuwe behandeling aan mijn linkeroog. Een oppervlakte behandeling waarbij een dun laagje hoornvlies wordt weg gelaserd zodat het opnieuw aan kan groeien en hopelijk beter hersteld.

De behandeling was ondanks de verdoving behoorlijk gevoelig. Sowieso zijn mijn ogen enorm gevoelig geworden na het laseren. Een haar of vuiltje in het oog is eigenlijk niet te verdragen.

Het heeft wel iets geholpen, de pijnen zijn minder intens, maar de nachten waren nog steeds dramatisch. Niet durven te gaan slapen en 's ochtends wakker worden en alleen maar angst hebben om je ogen open te doen.

Via mijn huisarts ben ik toen verwezen naar het ziekenhuis, naar de oogarts, omdat er bij FYEO werd gezegd dat ik maar gewoon veel moest druppelen. Maar de nachten braken mij zo op.

Overigens ben ik de tussenliggende periode altijd goed en netjes geholpen bij FYEO en hebben ze altijd meegedacht.
Maar ik kon het niet accepteren dat ik maar gewoon veel moest druppelen. De pijn en het ongemak waren echt te erg.

Helaas, nu ruim 3 jaar verder, nog steeds veel last. Inmiddels draag ik in de nacht bandagelenzen zodat mijn hoornvlies beschermd is tegen wondjes omdat mijn ogen in de nachten extreem droog worden. Overdag is het onder controle, maar 's nachts niet.

Ik durf niet meer te slapen zonder de lenzen. Een tijd geleden nog eens geprobeerd, maar iedere 30-45 minuten werd ik wakker en ik ben midden in de nacht uit bed gegaan om mijn lenzen weer in te doen.

De oogarts zegt dat er nog een kans is dat het gaat beteren, maar ik heb er zelf een hard hoofd in.
Mijn zicht werd de laatste keren gemeten op 150%, dus ver boven gemiddeld, maar sinds 3 dagen zie ik wazig met één oog. Wie weet is dat maar tijdelijk, maar na het weekend ga ik wel het ziekenhuis bellen om na te gaan of ik er iets mee moet.

Ik ben inmiddels dus ook op het punt beland dat ik spijt heb van de behandeling.
Geen dag gaat er voorbij zonder dat ik zorg moet hebben over mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handelingen
  • Niet online
Hey @J_Buckley, dat je ineens wazig zie komt mogelijk door pseudomyopia of spasme van accommodatie. Als je tijdens je lees- en schermwerk een leesbril opzet waarmee je goed ziet zal het verdwijnen, omdat je minder hoeft te accommoderen en de spasme zal loslaten. Dat is ook het idee achter multifocale relax brillen en schermbrillen, namelijk accommodatie ontlasten (en progressiesnelheid verlagen mbv myope defocus.)
Atropine e.d. kan ook helpen, dat is de functie ervan.

[ Voor 6% gewijzigd door Handelingen op 04-01-2025 16:39 ]

Pagina: 1 2 Laatste