• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
@Misterpc Hier ook de airco op zolder en de master bedroom aangezet. In de woonkamer helaas geen airco, maar het is nu 22,5 graden. Misschien zakt de koelte wat naar beneden met de deur open... Moet toch wat met al die energie...

  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

Floor-is

5.2

Wij hebben luiken, die zijn dicht. Dat is slechts zelden.

Airco/verwarming is wel een punt op onze verlanglijst, maar die lijst is lang :D

Bericht hierboven


  • EDW13
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09:39
vandaag hier koelen met de warmtepomp. Gaat redelijk, temperatuur binnen staat nog steeds op 24 graad.

  • MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
6,53 kWh/kWp voor O-W. Prima dag weer. Helaas geen pittige regen bui, paar lullige spatjes nu...

  • Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:26
Aalten 29.82 KWh = 5.14 KWh/KWp ietsje minder dan gisteren maar niet veel , wel hebben de beide airco's beduidend meer energie opgeslurpt , ongeveer 14 KWh dus van veel terugleveren kwam het ook niet echt ..en het is buiten nu nog 33 graden en het is donkergrijs buiten wat weinig goeds voorspeld ...

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west


  • klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Rond 19:00u een flinke spoelbeurt gehad maar verder zonnig vandaag.
VandaagkWhkWh/kWp3 x Growatt MOD 7000TL3-X
Achterdak39,95,5410x450 op 30°ZW + 6 x450 op 5°ZW
Voordak20,04,4010x455 op 30°NO
Platdak41,35,748x450 op 5°ZW + 8x450 op 15°ZO
Totaal101,25,3418950 Wp

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐


  • EDW13
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09:39
Regio Apeldoorn
Tropische hitte plus wat sluiers hier en daar. Ietsje minder als gister. Uiteindelijk is de teller op een 37,1 kWh (5,89 kWh/kWp) blijven hangen.

  • __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 22:13
19/6 - 073:
SysteemOriëntatieHoekVermogen
Vandaag
Prestatie
Ooit
Delta SoliviaWZW39°2.000Wp
9,9kWh
4,95Wh/Wp
12,8kWh
GrowattONO39°4.355Wp
21,1kWh
4,95Wh/Wp
26,0kWh
HoymilesZZO86°1.760Wp
4,7kWh
2,65Wh/Wp
6,2kWh
35,7kWh
4,39Wh/Wp
45,0kWh
Dat lijkt er al weer op... *O*

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII


  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

Floor-is

5.2

Zomerstorm nu hier, het koelt heerlijk af! Wel windkracht 9 net, maar ach :P

89kWh vandaag :)

Bericht hierboven


  • Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:26
hmmm , volgens het nieuws heeft het gespookt qua weer , alleen in Aalten geen spetter hemelvocht gehad ,
wel vroeg nog bewolkt maar nu weer zon gelukkig ....

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west


  • surcharge
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:00
Gisteren 166,6 kWh. 5,7 kWh/kWp.

De hitte uit Nederland is nu in Zweden! Het is nu al 25 graden buiten en later vandaag wordt onweer verwacht.

  • MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
Floor-is schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:41:
Zomerstorm nu hier, het koelt heerlijk af! Wel windkracht 9 net, maar ach :P

89kWh vandaag :)
Ja was mooi om te zien, leek wel een stroboscoop boven ons huis :o En flinke spoelbeurt gehad ook... Nu een stuk aangenamer buiten :)

  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

Floor-is

5.2

MatsuMatsu85 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:59:
[...]

Ja was mooi om te zien, leek wel een stroboscoop boven ons huis :o En flinke spoelbeurt gehad ook... Nu een stuk aangenamer buiten :)
Hier is de schutting aan de achterzijde een beetje beschadigd.
En de schutting aan de westzijde wordt nu wel een beetje penibel; ik had de hoop dat we daar nog wel even mee door kunnen, maar denk dat die deze zomer toch vervangen moet :/ (Dat wordt een dure grap, kanonne)

Bericht hierboven


  • MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
@Floor-is Oh dat is minder. Hier geen schade gelukkig, maar mijn huis staat achter een flatgebouw in de luwte er van, dat scheelt flink. En heb ook net een nieuwe schutting... Die heeft het goed doorstaan...

  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

Floor-is

5.2

MatsuMatsu85 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:36:
@Floor-is Oh dat is minder. Hier geen schade gelukkig, maar mijn huis staat achter een flatgebouw in de luwte er van, dat scheelt flink. En heb ook net een nieuwe schutting... Die heeft het goed doorstaan...
Oude schutting, de deur erin vond het niet zo tof.

Ik heb een hint nodig voor iemand die schuttingen bouwt, doe eens een DM :P

Bericht hierboven


  • Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:26
Aalten 29.57 KWh = 5.1 KWh/KWp wederom een fractie minder maar altijd nog goed , wel is het weer heet hier in het oosten en het heeft geen druppel hemelvocht gegeven ..

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west


  • EDW13
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09:39
Regio Apeldoorn
Was weer heerlijk warm vandaag.. Wel vanochtend om 5 uur een erg goede onweersbui gehad. Alles is heel gebleven hier _/-\o_ Uiteindelijk is de teller gefinisht op 36,25 kWh (5,75 kWh/kWp).

  • MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
6,44 kWh/kWp voor O-W. Prima dag wederom en gelukkig iets minder warm...

  • surcharge
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:00
Vandaag 110½ kWh. 3,8 kWh/kWp.

Kreeg er weinig voor, dus de auto is weer bijna vol.

  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

Floor-is

5.2

82.1kWh vandaag

Flink bezig geweest met mijn zelfbouw-EMS, begint nu toch wel echt serieuze vorm aan te nemen :)

Bericht hierboven


  • Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

EDW13 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 21:49:
Regio Apeldoorn
Was weer heerlijk warm vandaag.. Wel vanochtend om 5 uur een erg goede onweersbui gehad. Alles is heel gebleven hier _/-\o_ Uiteindelijk is de teller gefinisht op 36,25 kWh (5,75 kWh/kWp).
Ben Vlak bij jou….. boom op zuidwest tov mijn panelen is gesloopt door de wind. Dikke eik van +100jaar oud. Geen materiële schade verder.

4,84 punten pv.

30kWh import, 35kWh export. EV geladen, stroomrekening op dynamisch -€8,6

  • klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Prima weer weer vandaag
VandaagkWhkWh/kWp3 x Growatt MOD 7000TL3-X
Achterdak44,86,2210x450 op 30°ZW + 6 x450 op 5°ZW
Voordak20,64,5310x455 op 30°NO
Platdak44,36,158x450 op 5°ZW + 8x450 op 15°ZO
Totaal109,75,7918950 Wp

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐


  • Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:26
vannacht flink spoelweer gehad in Aalten , gelukkig maar nu is het (nog) bewolkt ,
eens kijken hoe lang dat zo blijft ..

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west


  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

Floor-is

5.2

Misterpc schreef op zondag 21 juni 2026 @ 07:27:
vannacht flink spoelweer gehad in Aalten , gelukkig maar nu is het (nog) bewolkt ,
eens kijken hoe lang dat zo blijft ..
Hier draai ik alweer >1.25kW en de hemel is strak blauw. Het kan zomaar een prachtige dag worden! (Tijd voor een bezoekje aan het zwembad?)

Bericht hierboven


  • __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 22:13
20/6 - 073:
SysteemOriëntatieHoekVermogen
Vandaag
Prestatie
Ooit
Delta SoliviaWZW39°2.000Wp
11,6Wh
5,80Wh/Wp
12,8kWh
GrowattONO39°4.355Wp
21,6kWh
4,96Wh/Wp
26,0kWh
HoymilesZZO86°1.760Wp
4,9kWh
2,76Wh/Wp
6,2kWh
38kWh
4,69Wh/Wp
45,0kWh
Dat lijkt er weer alweer op... *O*

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII


  • surcharge
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:00
60e breedtegraad, 24 kW omvormer, 29,24 kWh panelen.

211 kWh, 7,2 kWh/kWp. Bijna perfect zonnige dag!

Vandaag waren kneep de omvormer af omdat voltage opliep tot 253v, anders rechte lijn tussen 12 en 16:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tF1q0g9YdI_AEpN3aXOH9L3RbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/neHM07cl5jTYFb5MH20PwRE6.png?f=fotoalbum_large

  • MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
6,09 kWh/kWp voor O-W. Wat meer sluiers, maar verder prima dag weer... Opmaken voor een hete week...

  • EDW13
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09:39
Regio Apeldoorn
Begon heerlijk met regen en daarna best wel hardnekkige bewolking.. Maar werd uiteindelijk toch best wel zonnig en warm.. De teller is uiteindelijk gefinisht op 34,29 kWh (5,44 kWh/kWp).

Vandaag getest hoe de temperatuur in huis werd zonder Warmtepomp koeling.. Ik weet waar ik een gedeelte van de opwek aan ga gebruiken in de komende dagen.

  • Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:26
Aalten 26.8 KWh = 4.62 KWh/KWp toch wat minder door de bewolking vanochtend en dat duurde wel even voordat dat weg trok ...

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west


  • __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 22:13
21/6 - 073:
SysteemOriëntatieHoekVermogen
Vandaag
Prestatie
Ooit
Delta SoliviaWZW39°2.000Wp
11,4Wh
5,70Wh/Wp
12,8kWh
GrowattONO39°4.355Wp
18,4kWh
4,23Wh/Wp
26,0kWh
HoymilesZZO86°1.760Wp
4,4kWh
2,48Wh/Wp
6,2kWh
34,2kWh
4,21Wh/Wp
45,0kWh
De ochtend was wat minder, verder prima... *O*

[ Voor 0% gewijzigd door __Erik__ op 22-06-2026 22:13 . Reden: correctie, growatt cloud weer laat ]

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII


  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

Floor-is

5.2

87,1kWh :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZD7wJsG36Q5y60RP-vrhaaV0PhQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/J837Q0I8Bo3pAV32q5hYFxxX.png?f=user_large
Ik denk dat die total-year niet helemaal klopt, maar maakt niet uit. Op de 28e gaat mijn nieuwe contract in en vanaf dan wil ik bijhouden voor het contract en niet voor het jaar :)

[ Voor 58% gewijzigd door Floor-is op 21-06-2026 22:46 ]

Bericht hierboven


  • Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Solcast wilde 52kWh, het werd 54kWh.

4,15 puntjes voor oost / west op noord Veluwe.

Vooral de ochtend piek dik 10kWh gemist door wolken en overdag dikkere sluiers.

  • Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als solcast vandaag uitkomt, dan wordt t een record all time high sinds 2 jaar. 5.7.

Eerste twee puntjes daarvan zijn ondertussen binnen.

Langste dag vandaag en gisteren, dus dan profiteert oost/west.

[ Voor 19% gewijzigd door Get!em op 22-06-2026 11:17 ]


  • EDW13
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09:39
We gaan het zien, had hier vandaag al wel een paar dipjes door wat bewolking.

  • MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
7,07 kWh/kWp voor O-W. Nieuw record voor mijn set had niet verwacht een 7 te halen erg blij mee oOo

  • klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

113,2 kWh een 5,97 punter, maandtarget weer boven de 100%

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐


  • Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Assen: 18,20 kWh = 5,17 kWh/kWp (OZO 45° 1920 Wp, WNW 45° 1600 Wp) Dagtarget: 140%, Pro Rata: 93%

Hoogste van deze maand.

  • EDW13
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09:39
Regio Apeldoorn
Af en toe trok er wel wat sluierbewolking over, maar de zon kwam er prima doorheen. Kleine dip hier en daar. De teller is vandaag gefinisht op een mooie 37,68 kWh. Net geen 6 punter daardoor.. 5,98 kWh/kWp.

  • Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

5,3 voor hier.
Maar wel 13kWp op oost/west op een 8kW omvormer. Dus bij delen door 8 komt er een leuker getal uit ;)

  • surcharge
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:00
29,24 kWp. 24 kW omvormer, op ZZW 60e breedtegraad.

162 kWh. 5,5 kWh/kWp.

Hier wel ruim een uur langer licht dan in NL. Het wordt nu zelfs op zijn donkerst niet meer dan schemer.

  • Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:26
Aalten 31.18 KWh = 5.38 KWh/KWp een heel mooie dag en een dagrecord voor 2026 in juni

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west


  • __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06 22:13
22/6 - 073:
SysteemOriëntatieHoekVermogen
Vandaag
Prestatie
Ooit
Delta SoliviaWZW39°2.000Wp
11Wh
5,50Wh/Wp
12,8kWh
GrowattONO39°4.355Wp
24,2kWh
5,56Wh/Wp
26,0kWh
HoymilesZZO86°1.760Wp
5kWh
2,84Wh/Wp
6,2kWh
40,2kWh
4,95Wh/Wp
45,0kWh
Nu komt in principe de topweek van mijn sets, voor het eerst meer dan 40kWh gehaald, gecorrigeerd naar de 2 oudere sets, kom ik nog 2,2kWh tekort voor een echt all-time record, toch heel blij mee... *O*

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII


  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

Floor-is

5.2

90,2kWh vandaag, en het was niet eens strakblauw de hele dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9Q_isGo4-GDJdjRvec_mqheCM0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tZQivKIeUYwzl7B5lhxwV7l3.png?f=user_large
Doel is net-zero met de batterij :)
Pittige load in de avond ook: EV (3.6kW downthrottled) + Warmtepomp + Droger + Wasmachine + lege Quooker tegelijkertijd

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 23-06-2026 09:20 ]

Bericht hierboven


  • Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:26
hmmm , bewolking in Aalten , was dit voorspeld ??
hopen dat het snel wegtrekt . oplost

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste